• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sogndal - Brann, 01.10.16 kl 18

Started by Lasaron, September 27, 2016, 12:15:00 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Brann fortsetter trenden med å møte lag i form. Vinner vi denne blir det første seier der oppe på veldig lenge. Jeg foretrekker dette laget:

Piotr
Nouri - Demidov - Acosta - Kristiansen
Braaten - SHN - Skaanes
Vega - Orlov - Gilli

Hvis ikke Braaten spiller indreløper i denne, skjønner jeg ingenting. Nå vil jeg se suksesstrioen igjen, Nouri - Braaten - Vega.
Smertefullt om Grønner ikke starter.
Merker meg at jeg nå har Orlov med i en foretrukken startellever, men Skålevik er rett bak.
Tren på langskudd

osoerli

Enig i laget til lasaronen.  Men kunne kanskje erstatta Demidov med Grønner?  Signal til Grønner at han har gjort sakene bra.  Og signal til Demidov at han ikkje er uerstatteleg, og bør tenka på å forlenga.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Vi kommer ikkje til å benke kapteinen vår hans prestasjoner tatt i betraktning.
Gå av.

Lasaron

Demidov er kaptein og god. Det skaper støy å benke ham. Vi skal ta sølv. Vi benker ikke Demidov.
Tren på langskudd

dokken

Bare 500 billetter igjen til kampen. Kapasiteten er vel ca 5.600 der?

http://www.sogndalfotball.no/news/article/1nxj0hzzjn4mlzrx249tjy57v/title/no-er-det-snart-utselt-pa-fosshaugane

Den viktige informasjonen her er at felt B på Frydenbø er åpnet for bortesupportere med åpent salg på nett.

I skrivende øyeblikk er det halvfullt, så det er fortsatt rundt 100 billetter der. Bare å kjøre seg opp før noen sogninger snapper de billettene.

Vi blir nærmere 600 Brann-supportere i Sogndal.

dokken

September 28, 2016, 11:36:19 AM #5 Last Edit: September 28, 2016, 11:40:34 AM by dokken
22 billetter igjen på bortetribunen nå - i åpent salg.

https://ticketco.no/events/10045/sections/2332?

Og Sogndal tror på ny publikumsrekord på nye Fosshaugane:

http://www.sognavis.no/sogndal-fotball/fotball/sport/her-blir-det-smekkfullt-og-ny-publikumsrekord/s/5-48-89110

BA har forøvrig en fin sak i dag om at Brann har hatt veldig mange bortesupportere på kampene i år. Med statistikk over solgte bortebilletter hittil i år.

Klarer vi over 563 i Sogndal, blir det den fjerde best besøkte bortekampen i år, etter VIF, FKH og Godset. Og det blir den syvende kampen med flere enn 500 på bortetribunen.

Det er faktisk veldig bra. Hadde Viking og LSK vært i en helg, ikke onsdager, ville vi nok klart 500+ der også.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Gå av.

Limstift

Quote from: Spelaren on September 28, 2016, 16:09:15 PM
Quote from: Gulløl on September 28, 2016, 12:32:05 PM
Kun 9 plasser igjen på bussen. Veldig billig kun 350 kr tur/retur.

http://brannbataljonen.mamutweb.com/Shop/List/Turer/4/1


Totalydmykelse følger med på kjøpet! :)


Har tenkt tanken selv, men ikke med LAN.


Dette blir en meget tett og jevn kamp der et av lagene vinner 1-0 tipper eg.
Alle må gå!

pidre

Sogndal har ofte tatt oss på innsats, men det utligner vi denne gang. Vi har mer kvalitet og tviler på at vi taper denne. Tror mest på uavgjort, som er et ok resultat for oss.
Saludar a los monos!

pidre

Sogndal med ingen kort mot LSK - helvete, er det mulig? Altså ingen karantener mot oss.
Saludar a los monos!

Lasaron

Pidre er inne på noe som gir håp. Det er innsats, og psykologisk overtak, som har gjort at Sogndal stadig vinner der oppe. Det kan meget godt bli utlignet på lørdag. Isåfall står det på kvalitet. Dette kan faktisk bli seier.
Tren på langskudd

dokken

Syv billetter igjen på bortetribunen i åpent salg, og ni plasser igjen med siste bussen.

Det skulle bety at vi blir nærmere 600 Brann-supportere i Sogndal. Meldt åtte grader og sol, og snø over Vikafjell for de som skal den veien.

1908


pidre

Sogningadne reknar med fullt hus - 5502!
Saludar a los monos!

Kjell249

Noen som vet om skaden til Orlov var alvorlig?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.


karkarkar

Quote from: Kjell249 on September 29, 2016, 15:54:32 PM
Noen som vet om skaden til Orlov var alvorlig?


Står på BA.no at han har friskmeldt seg.

Tom C

Ser at dette er en dommer som elsker å markere seg med kort, så her lukter det nok en skandalekamp med 8-10 kort og sikkert en utvisning på Acosta også.
Synes det er utrolig trist at ikke dommerne i Norge kan se litt mot England, og nivået dommerne stort sett legger seg på der. Men etter å ha hørt dommersjefen uttale seg om saken, så er det nok utopi å håpe på at det skal skje, for ifølge ham er det Engelske dommere det er noe feil med. Vi i Norge følger visst den korrekte linjen for hva som skal blåses for. Merkelig at det da ikke går en runde uten kontroverser og skandaler, men det er vel sikkert ikke dommernes feil det heller.
Aldri mer Obos....

Yngve

Norske dommarar gjer mykje rart ja. Men no er det ikkje sånn at engelsk foppa er fri for kontroversar då. Heller ikkje mtp dommarane.

Corran

Kontroverser rundt dommere er det vel alle steder det er dommere. Men dommerne her hjemme må komme på et litt høyere/bedre nivå om norske lag skal hevde seg i Europa slik NFF snakker så mye om.
En av tingene som er litt sjokk er overgang fra Norske til internasjonale dommere (selv om en kan oppleve mye rart der også) også for at flere norske dommere skal få internasjonal erfaring. De har nå får jo være med så lite som mulig og blir så sendt hjem i skam
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Fremdeles 9 plasser igjen på bussen.
http://brannbataljonen.mamutweb.com/Shop/List/Turer/4/1

Utsolgt for billetter på bortetribunen, men likevel en mulighet om en kan sitte på hjemmetribunen.
Klipp:
http://www.sognavis.no/sogndal-fotball/fotball/sport/no-er-campus-utseld/s/5-48-89584
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Synes norske dommere blåser for den minste ting, og at dette stykker opp kampene. Det er stor forskjell mellom Norge og England.

En annen ting er at dommere ikke er konsekvent. Dette gjelder både enkeltdommere under kamp og fra kamp til kamp.

Dommerstanden generelt klarer heller ikke likebehandle.   

Saludar a los monos!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Skjebnens ironi ville ha det slik at oppgjørene mot Sogndal foregår uten min tilstedeværelse enten på Stadion eller foran skjermen pga obligatoriske familieevenementer - både i våres og nå. Gikk greit sist.
Gå av.

Gulløl

Absolutt siste sjanse til å komme inn på Sogndal Stadion. Fra Sogndal sin hjemmeside:

Ikkje avhenta billettar vert lagt ut for sal klokka 17.30 - det er altso ein siste sjanse for dei som ikkje allereie har skaffa seg billett til denne kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Piotr
Nouri - Demidov - Acosta - Kristiansen
Braaten - SHN - Skaanes
Vega - Orlov - Gilli

Slik blir laget, og det er vel det beste vi kunne håpet på. Det kommer kanskje et naturlig bytte mellom Orlov og Skålevik litt uti andre omgang. Ellers kan vi glede oss til at trioen Nouri-Braaten-Vega kommer sammen igjen. Det kan bli bra. Jeg tror dette laget absolutt kan bite godt fra seg mot Sogndal.
Tren på langskudd

pidre

Ja bra, men vi mistet noe duellstyrke - og det kan bli viktig i denne kampen.
Saludar a los monos!

Gud

Tipper vi scorer etter 12 min og får en i fleisen i det 14. 1-1 med andre ord.

Norlings hund

Quote from: Gud on October 01, 2016, 16:41:17 PM
Tipper vi scorer etter 12 min og får en i fleisen i det 14. 1-1 med andre ord.


Tror du hadde fått rimelig god odds på den, all statistikk fra denne sesongen tilsier vel at det er høyst usannsynlig at vi både scorer og slipper inn i løpet av det første kvarteret.

Hatleking

Orlov snublar åleine mot keeper igjen.

Gud


aleksanderhjelleseth

Idioti av Acosta. Når kjører Brann lockdown!

Billy Elliott

Mongoen i gult hadde jo ikke tenkt å gi kort til Ramsland en gang før Brann-spillerne reagerte, så følger han selvsagt opp med rødt når Acosta dytter litt. Eller "slår" som det heter i TV 2.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

pidre

Slag? En dytt som det er mange av i kampen. Ramsland overfaller Nouri - meget stygt. Gult til Acosta og rødt til Ramsland riktig.
Saludar a los monos!

aleksanderhjelleseth

Utvisningen var det ingenting å si på, men dommeren burde gitt to røde.

aleksanderhjelleseth

Quote from: pidre on October 01, 2016, 17:39:35 PM
Slag? En dytt som det er mange av i kampen. Ramsland overfaller Nouri - meget stygt. Gult til Acosta og rødt til Ramsland riktig.

Jo han slo han med armen.

Billy Elliott

For å si det sånn, den "neck breaker"-taklingen til Ramsland er uendelig mye mer rødt enn Acostas "slag". Overspilling til tusen av Furebotn, btw.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

aleksanderhjelleseth

Quote from: Billy Elliott on October 01, 2016, 17:41:58 PM
For å si det sånn, den "neck breaker"-taklingen til Ramsland er uendelig mye mer rødt enn Acostas "slag". Overspilling til tusen av Furebotn, btw.

Ja men det har ingenting å si om hvor mye kan kjente det, han slo han, og da er regelverket greit. At en voksen mann faller og ruller rundt som en baby er en annen ting.

Billy Elliott

Quote from: aleksanderhjelleseth on October 01, 2016, 17:43:06 PM
Quote from: Billy Elliott on October 01, 2016, 17:41:58 PM
For å si det sånn, den "neck breaker"-taklingen til Ramsland er uendelig mye mer rødt enn Acostas "slag". Overspilling til tusen av Furebotn, btw.

Ja men det har ingenting å si om hvor mye kan kjente det, han slo han, og da er regelverket greit. At en voksen mann faller og ruller rundt som en baby er en annen ting.


Det er ikke sånn at bare fordi Jesper Mathiesen klassifiserer noe som et "slag" på TV, så er det riktig. Aldri i verden om det der er noe slag. Det der var en dytt, og aldri noe rødt. Eneste som gjorde det til et "slag" var at Furediven la seg ned og spilte skadet.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Finfin respons

Umulig å se om slaget var kontakt eller bare skuespill fra den kameravinkelen. Rart at tv2 kan være så bombastisk når bildene er så omtrentelige på hva som faktisk skjer. Tv2 utelukker dermed skuespill.
Kanskje.

aleksanderhjelleseth

Håper Lan har en plan, dette blir i hvertfall beinhardt

Brann_ruler

Acosta gjør noe dumt. Denne dommeren har jo en hang til å markere seg. Ramsland skulle jo vært tiltalt for overfall. Latterlig dommer, svak vurdering av Acosta.

pidre

Kunne ikke se noe slag. Sånn knuffing er det ofte i kamper. Vi spiller fotball, sånt hører med. Gidder ikke høre på sånt piss om at det var klart rødt til Acosta.
Saludar a los monos!

Hatleking

Quote from: Finfin respons on October 01, 2016, 17:48:21 PM
Umulig å se om slaget var kontakt eller bare skuespill fra den kameravinkelen. Rart at tv2 kan være så bombastisk når bildene er så omtrentelige på hva som faktisk skjer. Tv2 utelukker dermed skuespill.


Det var nok absolutt kontakt, men eg er einig i at det følast urettferdig at det er me som er ein under og ikkje Sogndal. Acosta sin handling var særs dum, men eg forstår at ein klikkar litt når Ramsland går inn slik. Eg er òg einig i at det er meir ein slags 'ha deg vekk'-dytt/klaps og ikkje eit slag på så måte.

EDIT: Eg synst iallfall at Brann klarte å løyse det bra med 10 mann ut omgangen. Det blir sjølvsagt tøft i andre.

OmOssSjølOgHansaøl

Ramsland skulle også ha vært utvist, men det er uansett jævla idioti av Acosta. Nå for vi virkelig håpe at Demidov og Grønner unngår skader og karantener de neste kampene, ellers kan dette koste oss flere poeng - og en plass eller to på slutt-tabellen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

aleksanderhjelleseth

Ser dere de samme bildene som meg? Helt fullstendig unødvendig av Acosta å i hele tatt la seg bli terget opp på den måten. Når det er stopp i spillet er det helt unødvendig å veie slik med armene, slag eller ei.

pidre

Helt greit at Acosta reagerer på overfallet av Nouri, skulle fanta meg bare mangle.
Saludar a los monos!

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

blobby winters

Vi sliter med karantene som det er. Hvordan kan Brann spillere være så dum?

Go Up