• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bodø/Glimt - Brann

Started by Superjack, September 08, 2016, 10:43:28 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on September 18, 2016, 18:53:07 PM
Fy faen for en elendig dommer. Vêr ikke at han gir Acost sitt andre gule engang. Nå protesterer vel Glimt


Ja, utrolig lavt nivå på dommeren i dag.

Ricky

Quote from: krakra on September 18, 2016, 18:53:07 PM
Fy faen for en elendig dommer. Vêr ikke at han gir Acost sitt andre gule engang. Nå protesterer vel Glimt


Acosta fikk bare det ene gule.

krakra

Det er jo en grov feil, men det sies at Acosta ikke fikk gult i den første situasjonen likevel.

Jose Arrogantio

Jeg mener da å huske jeg så kortet i den første situasjonen, og live tjenesten til aftenposten sier det samme  ???

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on September 18, 2016, 18:52:03 PM
Dette skrev du.


I et annet innlegg enn det du siterte.
Og eg mener at det er unødvendig å ta kvelertak/gå unødig hardt til verks mot motspillere når dommer har blåst. Du argumenterer for det motsatte og mitt resonnement er da naturligvis at du forsvarer det. Deretter flåser du med at "du kan ikkje ha spilt mye fotball" - som er et lite ad hominem og ikkje særlig relevant. Mange spillere klarer å hisse seg opp og krangle med motspillere uten at de pådrar seg gule kort, Haugen er for het i toppen og vi pådrar oss et per definisjon unødvendig kort.
Gå av.

krakra

September 18, 2016, 19:03:01 PM #155 Last Edit: September 18, 2016, 19:05:29 PM by krakra
Quote from: Jose Arrogantio on September 18, 2016, 19:00:08 PM
Jeg mener da å huske jeg så kortet i den første situasjonen, og live tjenesten til aftenposten sier det samme  ???
Og kommentatorene sa det samme og  grafikken til Tv2 likeså. Den første situasjonen var jo sideklart gult til Acosta så flaks hvis han slapp unna den bare for å få et billig gult kort senere.

Men får dette resultatet stå i fred så er det en strålende andreomgang av Brann med både trøkk og finspill. Barmen gjør en ekstrem jobb i dag. Ikke bare på målene, men i hele kampen. Vinner alle dueller, fine raid og gode pasninger(med noen unntak). Haugen var også veldig god så det er på midten den store forskjellen ligger i dag. Selv om Acsota og Braaten og skal ha plusser. Solid kamp av Horwath

Jose Arrogantio

Om det var to gule er nok eneste håpet at det var såpass få minutter igjen at NFF mener det ikke er grunnlag for omkamp. Eller at Bodø/Glimt lar saken være.

Billy Elliott

Acosta fikk bare ett gult. På den første tok TV 2s grafikk feil. Det ble aldri vist noe gult til han i den situasjonen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Jose Arrogantio

Quote from: Billy Elliott on September 18, 2016, 19:05:59 PM
Acosta fikk bare ett gult. På den første tok TV 2s grafikk feil. Det ble aldri vist noe gult til han i den situasjonen.


Merkelig om både Aftenposten, TV2 og kommentatorer tok feil. Har du noe å vise til at det ikke var gult?

krakra

Merkelig at han ikke fikk gult der. Det var jo en grisetakling

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on September 18, 2016, 19:03:01 PM
Quote from: Jose Arrogantio on September 18, 2016, 19:00:08 PM
Jeg mener da å huske jeg så kortet i den første situasjonen, og live tjenesten til aftenposten sier det samme  ???
Og kommentatorene sa det samme og  grafikken til Tv2 likeså. Den første situasjonen var jo sideklart gult til Acosta så flaks hvis han slapp unna den bare for å få et billig gult kort senere.

Men får dette resultatet stå i fred så er det en strålende andreomgang av Brann med både trøkk og finspill. Barmen gjør en ekstrem jobb i dag. Ikke bare på målene, men i hele kampen. Vinner alle dueller, fine raid og gode pasninger(med noen unntak). Haugen var også veldig god så det er på midten den store forskjellen ligger i dag. Selv om Acsota og Braaten og skal ha plusser. Solid kamp av Horwath


Haugen og Barmen var strålende i dag.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on September 18, 2016, 19:08:12 PM
Merkelig at han ikke fikk gult der. Det var jo en grisetakling


Latterlig dårlig dommer.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on September 18, 2016, 19:01:31 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 18, 2016, 18:52:03 PM
Dette skrev du.


I et annet innlegg enn det du siterte.
Og eg mener at det er unødvendig å ta kvelertak/gå unødig hardt til verks mot motspillere når dommer har blåst. Du argumenterer for det motsatte og mitt resonnement er da naturligvis at du forsvarer det. Deretter flåser du med at "du kan ikkje ha spilt mye fotball" - som er et lite ad hominem og ikkje særlig relevant. Mange spillere klarer å hisse seg opp og krangle med motspillere uten at de pådrar seg gule kort, Haugen er for het i toppen og vi pådrar oss et per definisjon unødvendig kort.


19.29 svarte jeg på det innlegget.
I akkurat den situasjonen ja, men det er ikke det samme som at jeg er for å ta unødvendige kort i andre situasjoner.
Selvsagt er det relevant om du har vært i mange lignende situasjoner selv eller bare har sett det på tv.
Har man vinnerinstinkt blir det fort hett i toppen der ute. Se situasjonen på nytt, det er ikke bare Haugen som er gira i den situasjonen der, men han tar ansvar og tar takleren. Det kunne like godt vært noen andre på laget.

Hehe, som om det er faktadefinisjon på det. Det er din definisjon, intet mer.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Billy Elliott

Quote from: Jose Arrogantio on September 18, 2016, 19:07:45 PM
Quote from: Billy Elliott on September 18, 2016, 19:05:59 PM
Acosta fikk bare ett gult. På den første tok TV 2s grafikk feil. Det ble aldri vist noe gult til han i den situasjonen.


Merkelig om både Aftenposten, TV2 og kommentatorer tok feil. Har du noe å vise til at det ikke var gult?


Ja, jeg så det jo. Med mine egne øyne. Kun Barmen ble vist kortet i den situasjonen. Jeg sa med en gang når jeg så det flashet opp på grafikken at det er feil. At det nok skulle vært gult er en annen sak. Avisene ble nok lurt av TV 2s feilaktige grafikk som alle andre.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Jose Arrogantio

Quote from: Billy Elliott on September 18, 2016, 19:13:11 PM
Quote from: Jose Arrogantio on September 18, 2016, 19:07:45 PM
Quote from: Billy Elliott on September 18, 2016, 19:05:59 PM
Acosta fikk bare ett gult. På den første tok TV 2s grafikk feil. Det ble aldri vist noe gult til han i den situasjonen.


Merkelig om både Aftenposten, TV2 og kommentatorer tok feil. Har du noe å vise til at det ikke var gult?


Ja, jeg så det jo. Med mine egne øyne. Kun Barmen ble vist kortet i den situasjonen. Jeg sa med en gang når jeg så det flashet opp på grafikken at det er feil. At det nok skulle vært gult er en annen sak. Avisene ble nok lurt av TV 2s feilaktige grafikk som alle andre.


Ok, jeg så situasjonen også, men trodde kortet til Barmen var til Acosta. Ble lurt selv da.

Norlings hund

Quote from: Klaus_Brann on September 18, 2016, 19:13:08 PM
Quote from: Spelaren on September 18, 2016, 19:01:31 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 18, 2016, 18:52:03 PM
Dette skrev du.


I et annet innlegg enn det du siterte.
Og eg mener at det er unødvendig å ta kvelertak/gå unødig hardt til verks mot motspillere når dommer har blåst. Du argumenterer for det motsatte og mitt resonnement er da naturligvis at du forsvarer det. Deretter flåser du med at "du kan ikkje ha spilt mye fotball" - som er et lite ad hominem og ikkje særlig relevant. Mange spillere klarer å hisse seg opp og krangle med motspillere uten at de pådrar seg gule kort, Haugen er for het i toppen og vi pådrar oss et per definisjon unødvendig kort.


19.29 svarte jeg på det innlegget.
I akkurat den situasjonen ja, men det er ikke det samme som at jeg er for å ta unødvendige kort i andre situasjoner.
Selvsagt er det relevant om du har vært i mange lignende situasjoner selv eller bare har sett det på tv.
Har man vinnerinstinkt blir det fort hett i toppen der ute. Se situasjonen på nytt, det er ikke bare Haugen som er gira i den situasjonen der, men han tar ansvar og tar takleren. Det kunne like godt vært noen andre på laget.

Hehe, som om det er faktadefinisjon på det. Det er din definisjon, intet mer.


Det er mange andre som har spilt fotball i årevis på dette forumet, du er ikke noe unikum der. At andre har en annen oppfatning enn deg av det som skjedde, endrer ikke på det.

Personlig har jeg aldri i løpet av min egen karriere som fotballspiller verken tatt eller vurdert å ta kvelertak på noen som helst.

Gråtassen

Rett og slett skremmende og latterlig å se hvor elendig Vega er.

krakra

Forskjell på strupetak og kvelertal

stigh

Quote from: Gråtassen on September 18, 2016, 19:25:16 PM
Rett og slett skremmende og latterlig å se hvor elendig Vega er.


Huske at er helt uten kamptrening når han har kommet inform blitt skadet med engang å må starte på nytt. Ikke rart han er rusten

Norlings hund

Quote from: krakra on September 18, 2016, 19:25:53 PM
Forskjell på strupetak og kvelertal


I grunn ikke, om man følger regelverket.

Norlings hund

Det viktigste er i hvert fall at vi var solide i dag. Dette var en kamp B/G aldri fortjente poeng i!

krakra

Men hva sier regelverket? Er det noe mer voldsomt å ta strupetak enn en solid dytt i brystet? Jeg har sett flere strupetak i både norsk og utenlandsk fotball og aldri sett noe annet enn gult.
Hadde man begynt å kvele motstander tenker jeg man hadde fått rødt.

Lasaron

Quote from: krakra on September 18, 2016, 19:34:44 PM
Men hva sier regelverket? Er det noe mer voldsomt å ta strupetak enn en solid dytt i brystet? Jeg har sett flere strupetak i både norsk og utenlandsk fotball og aldri sett noe annet enn gult.
Hadde man begynt å kvele motstander tenker jeg man hadde fått rødt.
Dette var konge! Barmen med to nydelige scoringer, og på den tredje scoringen spilte Brann Barcelonafotball i slow motion, imponerende. Totalt sett, med forspillet og scoringen, et av de fineste brannmålene jeg har sett.

Fint for oss at fokuset til bodøværingene var mer på Guinnes rekordbok enn på fotball.

Acosta sitt annulerte mål: Det var jo kjempeoffside, men det føles veldig forsmedelig når det blir annulert på den måten.

Og så går alle de andre kampene i vår favør, det er digg.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: krakra on September 18, 2016, 19:34:44 PM
Men hva sier regelverket? Er det noe mer voldsomt å ta strupetak enn en solid dytt i brystet? Jeg har sett flere strupetak i både norsk og utenlandsk fotball og aldri sett noe annet enn gult.
Hadde man begynt å kvele motstander tenker jeg man hadde fått rødt.


Hva er straffen får å vri niplene rundt på motstanderen? (Martin Andresen etter at Eirik Bakke ble grisetaklet).
Tren på langskudd

Norlings hund

Quote from: krakra on September 18, 2016, 19:34:44 PM
Men hva sier regelverket? Er det noe mer voldsomt å ta strupetak enn en solid dytt i brystet? Jeg har sett flere strupetak i både norsk og utenlandsk fotball og aldri sett noe annet enn gult.
Hadde man begynt å kvele motstander tenker jeg man hadde fått rødt.


Ifølge regelverket er begge deler rødt kort. Hva som praktiseres og ikke er en helt annen diskusjon.

krakra

Quote from: Norlings hund on September 18, 2016, 19:48:49 PM
Quote from: krakra on September 18, 2016, 19:34:44 PM
Men hva sier regelverket? Er det noe mer voldsomt å ta strupetak enn en solid dytt i brystet? Jeg har sett flere strupetak i både norsk og utenlandsk fotball og aldri sett noe annet enn gult.
Hadde man begynt å kvele motstander tenker jeg man hadde fått rødt.


Ifølge regelverket er begge deler rødt kort. Hva som praktiseres og ikke er en helt annen diskusjon.
Siter gjerne den delen av regelverket som sier det

Nixon

Er de mulig å ha forståelse for reaksjonen, men likevel mene at det er idioti?
I så fall er jeg der...
Rød makt på Hansa

Norlings hund

Quote from: krakra on September 18, 2016, 19:49:35 PM
Quote from: Norlings hund on September 18, 2016, 19:48:49 PM
Quote from: krakra on September 18, 2016, 19:34:44 PM
Men hva sier regelverket? Er det noe mer voldsomt å ta strupetak enn en solid dytt i brystet? Jeg har sett flere strupetak i både norsk og utenlandsk fotball og aldri sett noe annet enn gult.
Hadde man begynt å kvele motstander tenker jeg man hadde fått rødt.


Ifølge regelverket er begge deler rødt kort. Hva som praktiseres og ikke er en helt annen diskusjon.
Siter gjerne den delen av regelverket som sier det


Voldelig oppførsel. Men hvis du sikter til kvelertak kontra strupetak, så finnes det ingen spesifikk regel for hver av dem.

Norlings hund

Quote from: Nixon on September 18, 2016, 19:54:11 PM
Er de mulig å ha forståelse for reaksjonen, men likevel mene at det er idioti?
I så fall er jeg der...


Der er vi to! Men det er likevel idioti!

blobby winters

Det var mange kort for Brann igjen i dag. Haugen som sagt, fikk kort for idioti - og heldig at det ikke var rødt.
Men, hvem er det som må stå over neste kamp. Er det kun Braaten?

Lasaron

Heller gule kort og seier, enn ikke-seier. Jeg tror det kan være noe i det med tenning, at når brannspillerne har det tenningsnivået vi ønsker blir det også noen flere gule kort.

Det blir vel Gilli og Børven på kantene neste kamp.
Tren på langskudd

krakra

September 18, 2016, 20:11:43 PM #181 Last Edit: September 18, 2016, 20:13:56 PM by krakra
Quote from: Norlings hund on September 18, 2016, 19:57:11 PM
Quote from: krakra on September 18, 2016, 19:49:35 PM
Quote from: Norlings hund on September 18, 2016, 19:48:49 PM
Quote from: krakra on September 18, 2016, 19:34:44 PM
Men hva sier regelverket? Er det noe mer voldsomt å ta strupetak enn en solid dytt i brystet? Jeg har sett flere strupetak i både norsk og utenlandsk fotball og aldri sett noe annet enn gult.
Hadde man begynt å kvele motstander tenker jeg man hadde fått rødt.


Ifølge regelverket er begge deler rødt kort. Hva som praktiseres og ikke er en helt annen diskusjon.
Siter gjerne den delen av regelverket som sier det


Voldelig oppførsel. Men hvis du sikter til kvelertak kontra strupetak, så finnes det ingen spesifikk regel for hver av dem.

OmOssSjølOgHansaøl

Deilig jobbeseier! Og herlig å endelig få tre poeng på en bortekamp igjen.

Førsteomgangen var litt så som så, men man kommer langt med fighting og et par lekre mål i fotball ... Etter hvert virket det som om vi hadde full kontroll.

Quote from: Norlings hund on September 18, 2016, 19:57:40 PM
Quote from: Nixon on September 18, 2016, 19:54:11 PM
Er de mulig å ha forståelse for reaksjonen, men likevel mene at det er idioti?
I så fall er jeg der...


Der er vi to! Men det er likevel idioti!


Jeg høyner til tre.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Jaja, deilig med seier!  ;)

Faktisk er det vel bare Braaten som blir suspendert?
Demidov og Nilsen troner på toppen med 5 kort (ingen fekk i kveld), Acosta går inn i the danger zone med 4 etter kveldens kamp sammen med Barmen, Haugen og Vega - som må sies å ha hatt en dårlig kveld. Braaten altså da på 3 kort.
Gå av.

Corran

Deilig seier og det i kampen hvor videodømming blir innført.
Dommerne sin forklaring er rett og slett tåpelig. De sier først at linjemannen sto og tenkte seg om (fjerdedommer sa det til tv2 i pausen i følge kommentatoren). Når alle viser til at linjemannen dømmer mål og løper mot midtstreken så endrer de til at han løp men stoppet opp og tenkte seg om for så å spørre hoveddommer om ballen kom fra en Brannspiller.
Rart at de endrer historien slik. Ser også at en av de i tv2 studio sier at linjemannen/dommer ikke har hatt tid til å se det på skjermen, men når jeg så kampen kommenterte jeg til min sidemann at der må de ha vist episoden på storskjermen for der pep publikum noe voldsomt og rett etter det ser vi dommerne prate sammen.
Men men alt i alt en bra kamp spesielt 2 omgangen og 2 nydelige Barmen mål. 3-1 var et fantastisk mål inkl forarbeidet med veggspill mellom Haugen og Gilli før helklakken tilbake til Barmen som jeg trodde skulle rote seg bort når han skulle legge den over på venstre. VAKKERT
Ser noen mener at Haugen var idiot, eg mener det er litt deilig å se spillerne stå opp for hverandre og ja det er et unødvendig gult kort men samtidig så gir de beskjed om at ingen kødder med oss.
Er som nevnt over litt slik det var med MA og som vi egentlig har manglet de sist årene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

nummer9

Quote from: Corran on September 18, 2016, 22:20:37 PM
Ser noen mener at Haugen var idiot, eg mener det er litt deilig å se spillerne stå opp for hverandre og ja det er et unødvendig gult kort men samtidig så gir de beskjed om at ingen kødder med oss.
Er som nevnt over litt slik det var med MA og som vi egentlig har manglet de sist årene

Uten å ha sett den nevnte situasjonen, men er det virkelig en automatikk i å tenke slik, eller kan motstanderen like fint finne på å tenke at «han her fyrer seg lett opp, bare å gi på litt til så får han rødt neste gang?».

pidre

Merkelig med det/de gule kortene til Acosta. Ved den andre situasjonen viser dommer det gule kortet, og peker viitterlig at Acosta skal ut - var da sikker på det var gult nr 2 og at var utvist. Men så kommer ikke det røde opp. Er jammen ikke sikker på at dommer helt hadde kontroll på kortene.
Saludar a los monos!

krøvel vellevold

September 19, 2016, 00:46:50 AM #187 Last Edit: September 19, 2016, 00:49:53 AM by krøvel vellevold
I kamprapporten som begge lag og dommeren har skrevet under på - og hvor ingen av lagene har krysset av for at det vil komme protest - står Acosta kun oppført med det gule kortet i det 90. minutt.
Legg ned hele klubben!

Jose Arrogantio

Quote from: pidre on September 18, 2016, 23:25:33 PM
Merkelig med det/de gule kortene til Acosta. Ved den andre situasjonen viser dommer det gule kortet, og peker viitterlig at Acosta skal ut - var da sikker på det var gult nr 2 og at var utvist. Men så kommer ikke det røde opp. Er jammen ikke sikker på at dommer helt hadde kontroll på kortene.


Var lite dommeren hadde kontroll på i det hele tatt...

Lasaron

Forut for 3-1 målet hadde Brann ballen i 15 trekk, omtrent alt inne på Glimt sin halvdel.
Tren på langskudd

Tom C

Quote from: krakra on September 18, 2016, 20:11:43 PM
Quote from: Norlings hund on September 18, 2016, 19:57:11 PM
Quote from: krakra on September 18, 2016, 19:49:35 PM
Quote from: Norlings hund on September 18, 2016, 19:48:49 PM
Quote from: krakra on September 18, 2016, 19:34:44 PM
Men hva sier regelverket? Er det noe mer voldsomt å ta strupetak enn en solid dytt i brystet? Jeg har sett flere strupetak i både norsk og utenlandsk fotball og aldri sett noe annet enn gult.
Hadde man begynt å kvele motstander tenker jeg man hadde fått rødt.


Ifølge regelverket er begge deler rødt kort. Hva som praktiseres og ikke er en helt annen diskusjon.
Siter gjerne den delen av regelverket som sier det


Voldelig oppførsel. Men hvis du sikter til kvelertak kontra strupetak, så finnes det ingen spesifikk regel for hver av dem.


Hehe. Liten kverulering, men tror nå ikke at Andresen påførste noen blodpropp..?   :D

Forøvrig herlig bortkamp av Brann, og kan ikke få hyllet barmen nok. Synes også Horwath hevet seg etter en heller dårlig innsats i Haugesund, og var trygg og god i Bodø Kanskje det er håp for ham allikevel. Synes dommeren var direkte svak som vanlig, og skjønner ikke at det ikke er mulig å få noen flere habile dommere her i landet.
Aldri mer Obos....

Spelaren

Ti gule kort i en kamp vitner om at noe gikk galt. Synes dommeren la listen passe høyt, før han plutselig gikk i fistel og tømte kortstokken.
Gå av.


Falkman

Quote from: Buljongmannen on September 19, 2016, 11:34:39 AM
http://www.flashscore.com/match/OhOI8u8E/#match-summary



Når man ser taklingen som  tydeligvis ikke ga gult kort, må man jo kunne si at Acosta var heldig som ikke ble utvist.

Torvanger

Brann har uansett et problem med disiplinen, litt for høyt tenningsnivå og mye bjeffing på dommeren, som medfører at dommeren også blir mer velvillig enn nødvendig med kortstokken.

Go Up