• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Viking, lørdag 10.09.2016, kl.18.00 (runde 23)

Started by Gulløl, August 28, 2016, 11:48:05 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Orlov er bås, vi må selvsagt starte med Børven der han hører hjemme.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Det er vanskelig å ikke synes litt synd på Orlov, men jeg synes Børven viste høyere nivå på det meste utenom utholdenhet i kampen mot FKH, så han er (heldigvis) en bedre spiller. Spesielt nærteknikk og spillforståelse virket å være på et betraktelig høyere nivå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Lasaron

Quote from: dudo on September 05, 2016, 16:25:06 PM
Det er vanskelig å ikke synes litt synd på Orlov, men jeg synes Børven viste høyere nivå på det meste utenom utholdenhet i kampen mot FKH, så han er (heldigvis) en bedre spiller. Spesielt nærteknikk og spillforståelse virket å være på et betraktelig høyere nivå.


Det er jo mer synd på Skålevik, som blir rangert bak Orlov selv om han er bedre.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: dudo on September 05, 2016, 16:25:06 PM
Det er vanskelig å ikke synes litt synd på Orlov, men jeg synes Børven viste høyere nivå på det meste utenom utholdenhet i kampen mot FKH, så han er (heldigvis) en bedre spiller. Spesielt nærteknikk og spillforståelse virket å være på et betraktelig høyere nivå.


Hæ? Hvorfor er det synd på Orlov? Fordi han ikke lykkes?
Ja, Børven er nok et bedre alternativ selv om han ikke er i form.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Ja, jeg får rett og slett vondt av han. Skulle ønske han lykkes.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gamleørn

Vi rykker aldri ned for vi er brann

Gulløl

BA: Braaten er fortsatt usikker, mens Vega ikke spiller. Nå er det i det andre låret problemet sitter for Vega.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Ellers i artikkelen. BA mener at alt tyder på at Orlov starter på topp.

Klipp:
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Ut fra opplysningene og skriveriene siste dagene, kombinert med at LAN pleier å være veldig forsiktig med spillere som har småskader(eller ikke er helt restituert) kan det gå mot dette laget tror jeg.

                     

Siden Stenevik da er den eneste backupen på kanten blir kanskje Braaten vurdert frisk nok til å sitte på benken.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Vi kommer aldri til å bli kvitt Orlov...

Nokså utrolig egentlig, når man tenker på hvordan situasjonen rundt han først var da LAN ankom.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Er dette starten på en Brann-karriere som skadeplaget for Vega? Jeg hadde ikke blitt overrasket!
Rød makt på Hansa

Gulløl

Vega og Johansen var vel begge i ikke god nok fysisk forfatning for eliteseriefotball når de kom til Brann, noe de har måte betale prisen for utover i sesongen. Forhåpentligvis ordner det seg for begge når de får en skikkelig treningsvinter og oppfølging foran 2017 sesongen. Spesielt Vega trenger nok en god del ekstra spesialtrening i vektrommet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: dudo on September 07, 2016, 21:30:18 PM
Ja, jeg får rett og slett vondt av han. Skulle ønske han lykkes.


Jeg merker at hans manglende ferdigheter fremover irriterer meg mest, men det er også LANs skyld at han ikke får det til.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on September 08, 2016, 13:37:58 PM
Er dette starten på en Brann-karriere som skadeplaget for Vega? Jeg hadde ikke blitt overrasket!


Det var vel mange her inne som snakket om det samme i forhold til Demidov...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Brann_ruler86

Jeg støtter LAN i veldig mye av det han gjør, og Brann kunne knapt hatt en bedre trener til å ta over etter Norling, men jeg syns det er på tide at noen i Brann gir beskjed til LAN at hans uttalelser i media også er en del av det som skal bidra til å selge billetter til hjemmekampene. At han har gjort sitt beste for å holde forventningene lave gjennom store deler av sesongen har for det meste vært helt greit, men akkurat dette blir for dumt...
Gå ta banen!

Kjell249

Det er flere sider av denne uttalelsen. En er å ta vekk litt press fra spillerne, spesielt siden vi mangler lederne og de spillerne som liker ekstra press og trøkk. I tillegg er det ganske mye realisme i at når vi kommer til savne 6-7 spillere som hadde gått rett inn på første elveren, så har vi ikke et så godt lag at det ikke merkes veldig godt.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Kjell249

Quote from: Klaus_Brann on September 08, 2016, 17:47:29 PM
Quote from: Nixon on September 08, 2016, 13:37:58 PM
Er dette starten på en Brann-karriere som skadeplaget for Vega? Jeg hadde ikke blitt overrasket!


Det var vel mange her inne som snakket om det samme i forhold til Demidov...

Med rett. Investering i Demidov kontra kostnaden må sies å ha gitt relativ dårlig avkastning... Da tenker jeg ikke på salgssum, men på spill levert i forhold til lønningspose.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

OmOssSjølOgHansaøl

Min første tanke etter den uttalelsen var også at LAN kanskje prøver å ta vekk litt press på spillerne når laget i akkurat denne kampen mangler flere faste spillere - deriblant noen ledertyper.

En annen ting er flere av spillerne ser ut til å ha respondert bra på å være litt underdogs. Kanskje vil han ha tilbake litt av den mentaliteten som vi startet sesongen med?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Brann_ruler86

Helt greit å ta bort litt press fra spillerne, jeg syns bare det kunne vært sagt på en litt bedre måte, kunne f.eks sagt "Vi vet det blir en tøff kamp, Viking er et godt bortelag og vi mangler en del spillere, men vi skal gjøre vårt aller beste". Det kan man fint si uten at man legger noe ekstra press på spillerne. Jeg syns bare at å si at man er "strålende fornøyd" med uavgjort er å legge listen en smule lavt...
Gå ta banen!

1908

Da bør han fortelle sånt internt.. Gå ut i media og fortelle at de vil gå etter 1 poeng er for dumt..

Gulløl

Quote from: Kjell249 on September 08, 2016, 21:54:10 PM
Det er flere sider av denne uttalelsen. En er å ta vekk litt press fra spillerne, spesielt siden vi mangler lederne og de spillerne som liker ekstra press og trøkk. I tillegg er det ganske mye realisme i at når vi kommer til savne 6-7 spillere som hadde gått rett inn på første elveren, så har vi ikke et så godt lag at det ikke merkes veldig godt.


I tillegg møter vi eliteserien nest beste bortelag, kun Rosenborg er bedre. Uavgjort mot Rosenborg var de fleste fornøyd med før kampen. Ikke helt i staur og vegg å være fornøyd med uavgjort mot laget som er på 2 plass på bortetabellen.
http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=tournamentTable&tournamentId=1
Uttalelsen til LAN før kamper til media er mye taktisk. Fokus for trener og spillere i garderoben før ALLE hjemmekampene er nok å gå for tre poeng.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

LAN har vist at han har jævlig bra peiling på å styre psyken til Brannstallen. Det er det viktigste.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Hvis Vega er ute bør Huse spille ving og Børven midtspiss. Men Orlov har jo klippekort.
Tren på langskudd

Arnevidar

Med så mange ute spiller selvsagt både Orlov og Børven fra start. Og da blir det jo Børven på kanten.

Lasaron

LAN har helt rett. Viking er favoritter i kraft av å være et meget godt bortelag, samtidig som Brann har svært mange spillere ute. Slik det ser ut nå vil benken bestå blant annet av tre fra b-listen pluss Stenevik.

Her er det om å gjøre å gå tilbake til start. Defensiv trygghet. Slå oppover. Vinner vi 1-0 med drittfotball er det helt konge. I denne kampen.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on September 09, 2016, 10:30:21 AMLAN har helt rett. Viking er favoritter i kraft av å være et meget godt bortelag, samtidig som Brann har svært mange spillere ute.


Samtidig føler jeg at vi er mindre svekket enn mange andre lag ville vært i samme situasjon siden vi har et såpass jevnt lag. Vi er favoritter i mine øyner.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on September 09, 2016, 11:19:18 AM
Quote from: Lasaron on September 09, 2016, 10:30:21 AMLAN har helt rett. Viking er favoritter i kraft av å være et meget godt bortelag, samtidig som Brann har svært mange spillere ute.


Samtidig føler jeg at vi er mindre svekket enn mange andre lag ville vært i samme situasjon siden vi har et såpass jevnt lag. Vi er favoritter i mine øyner.


Joda, vi har generelt sett hatt god kvalitet på innhoppene. Men Viking er favoritter :)
Tren på langskudd

krakra

Hvordan kan noen mene at Viking er favoritter? Vi har ikke tapt en eneste hjemmekamp! Selv ikke mot Rosenborg og selv der manglet vi Brasten og Vega. Viner såklart favoritter. Jeg skjønner at LAN vil skru ned forventningene, men Brann må lære seg å tåle favorittstemplet. Det har stort sett gått BEA. Mulig vi går på en smell i morgen, men da er det også en smell. Tap er en stor skuffelse, uavgjort en liten skuffelse.

krøvel vellevold

Brann har 2,6 poeng i snitt hjemme, Viking har 1,73 i snitt borte. Slik sett skal vi være favoritter. Men det er jo klart at med et halvt lag ute, så spørs det om vi er så mye favoritter likevel.
Legg ned hele klubben!

Finfin respons

Vet ikke hvordan dere tolker ting når dere hører LAN: "kjempefornøyd med uavgjort".
Jeg hører: "Vi skal knuse Viking, selvfølgelig".
Mulig jeg er lett skadet, men jeg tror ikke jeg er langt unna. Vi har sett i hele år at han har drevet med drøy dobbeltkommunikasjon. Hvorfor skulle denne kampen være annerledes?
Kanskje.

dudo

Nettopp. Overhodet ingen grunn til å heve et øyenbryn en gang.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Ser ut som det eneste denne helgen er brukenes til utendørs er å finne på noe lørdag kveld. Gå på Stadion må vel være perfekt  :)

Klipp:
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Det ligger vel an til tre fra b-listen på benken. Jeg tror det blir Gjeraker, Birkeland og Edvardsen.
Tren på langskudd

Billy Elliott

Som ventet beholder Orlov spissplassen, mens Børven nok en gang plasseres på kant.

24 Piotr Leciejewski

5 Jonas Grønner
8 Fredrik Haugen
9 Kasper Skaanes
10 Jakob Orlov
15 Bismar Acosta
16 Remi Johansen
17 Gilli Rólantsson
22 Torgeir Børven
25 Daniel Braaten
33 Amin Nouri

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

OmOssSjølOgHansaøl

Du hadde rett i hvem som kommer inn på benken, Lasaron.

Jeg antar Haugen spiller sentralt, men hvem som spiller på hvilken kant, og hvem som tar hvilken indreløperposisjon, klarer jeg ikke å spå.

PS: Benken består av Horwath, Huseklepp, Karadas, Birkeland,  Stenevik, Gjeraker og Edvardsen. Nei, det ble altså ikke plass til Huseklepp fra start.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra


haak

Hører på Ballspark før kampen.
Du verden så sur Anders Pamer er.

Hatleking

Quote from: haak on September 10, 2016, 16:49:06 PM
Hører på Ballspark før kampen.
Du verden så sur Anders Pamer er.


Var det på grunn av at Huseklepp startar på benken?

Billy Elliott

Oppmøtet på denne kampen er noe av det jævligste jeg har sett på år og dag. En skam. Prikken over i'en er jo at siddisjævlene har klart å smugle med seg en tromme inn på Stadion.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

dudo

All treningen Nouri skal gjøre herfra til neste sesong bør utelukkende gå på å legge inn på første touch. Om ikke resten av karrieren.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Billy Elliott

Inn med Huse eller Stenevik i pausen. Ut med Orlov. Ffs, LAN! Børven må inn foran mål. Alle ser det.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Ser knapt at Orlov gjør noe som helst av verdi utpå der. Dette med at han løper motstanderne i senk og er så sykt god førsteforsvarer ser jeg virkelig ikke. Han stusser videre noen langballer. Greit nok der, men det er altså hele beholdningen.

Hatleking

Braaten ser ikkje ut til å vere heilt i form. Huseklepp kan kanskje kome innpå litt tidlegare denne gongen. Orlov blir nok erstatta av Karadas litt ut i omgangen.

dudo

Enig, Orlov er mye synlig, men stort sett fordi han nesten er nær noe bra.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Grønner har forresten vore enorm i denne omgangen. Har stoppa alt som har gått hans veg og har hatt mange gode langpasningar.

OmOssSjølOgHansaøl

September 10, 2016, 17:58:30 PM #98 Last Edit: September 10, 2016, 18:01:09 PM by OmOssSjølOgHansaøl
TV2-kommentatorene mente at ikke bare Grønner, men også Orlov var helt enorm - i alle fall i starten av omgangen. Da vant han alt han var involvert i av dueller. Jeg er enig i at Orlov åpnet friskt.

Forresten, hvis Orlov hadde bommet på de mulighetene Børven fikk i første, hadde Orlov fått vanvittige mengder pes her på forumet. :-) Uansett: Bra av Børven å komme til sjanser. Hvis han begynner å treffe med skuddene sine kan det bli bra ...

PS, edit: En liten fordel med å ha både Orlov og Børven på banen samtidig, er at vi iblant faktisk har to spisser i boksen, omtrent som om vi skifter mellom 4-4-3/4-5-1 og 4-4-2. Braaten kommer seg ikke nok inn foran mål, men Børven søker innover og gir Viking-forsvaret to angrepsspillere å bekymre seg over.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

dudo

Nå spiller vi som om vi prøver å ri inn en 1-0-ledelse.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up