• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Viking, lørdag 10.09.2016, kl.18.00 (runde 23)

Started by Gulløl, August 28, 2016, 11:48:05 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Da er det vel bare å glemme den store skuffelsen i Haugesund og se frem mot neste kamp om to uker. Blir et nytt Vestlandoppgjør og toppkamp, denne gang mot Viking. Brann er fremdeles veldig bra med i medaljestriden og plass i Europa neste år. Det blir en grådig spennende høst.

Viking har en imponerende bortestatistikk med 6-1-4 i år. Bare Rosenborg er bedre på bortebane i år. Brann er veldig sterke hjemme og er tredje best på hjemmetabellen med 8-2-0.

Det virket som det hvilte en forbannelse over Brann spillerne i Haugesund. Alle fem spillerne som kunne få karantene med et nytt gult kort fikk det. Altså Demidov, Heltne Nilsen, Barmen, Kristiansen og Skålevik.

Om Piotr, Acosta, Rólantsson, Braaten og Vega er tilbake etter skade og karantener bør vi klare å stille et godt lag likevel. Forhåpentligvis er de alle fem tilbake, størst usikkerhet er det vel med Vega. Nå har LAN to uker på seg å drille inn den nye startoppstillingen, og tiden bør brukes godt.

Tror dette laget er ganske nært det LAN vil velge:

                     

Innbyttere: Horwath, Edvartsen, Johansen, Huseklepp, Stenevik, Karadas. I tillegg enda en fra B-gruppen.
Mulig David Gjeraker blir valgt, siden behovet er størst på midtbanen.

Er ikke Vega tilbake etter skade spiller trolig Huseklepp på en av kantene.

Hvor mye tilskuere kan vi forvente ? Kamptidspunktet er ganske gunstig, lørdag kl.18. Etter to ukers pause er forhåpentligvis publikum sulten på en ny Brann kamp og medaljestrid. Kampen går kun på betalingskanal. La oss håpe at vi kan beholde litt av de ekstra publikummerne som kom mot RBK. Brann har et snitt hjemme på 12 355 i år. Et greit mål mot Viking bør være å klare 13 000 tilskuere. Velger Brann å kjøre på med kampanje og kompisbilletter til 100 kr og skikkelig mobilisering kan det bli utsolgt. Kanskje denne kampen hadde vært riktig tidspunkt for å kjøre kompisbilletter for å få "den tolvte mann" med på snu den negativ resultattrend for laget i det siste og "komme på sporet igjen".
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Har ingen tro på utsolgt mot Viking. Uansett hvor mange kampanjer vi har. Nå har vi tatt ett poeng på tre kamper. Blir ikke feber av det. Kommer vel de vanlige 11000. Lørdag kl 18 har vist seg å ikke være et gunstig tidspunkt, så jeg skjønner ikke hvorfor du mener det.
Legg ned hele klubben!

blobby winters

Vi har 5 spillere med karantene og en del skadet fra før av.

Er det noen i Brann som spiller landslags kamper (U21 eller et annet nivå) som vi risikerer kommer tilbake med skade?

Gulløl

Quote from: blobby winters on August 28, 2016, 15:18:57 PM
Vi har 5 spillere med karantene og en del skadet fra før av.

Er det noen i Brann som spiller landslags kamper (U21 eller et annet nivå) som vi risikerer kommer tilbake med skade?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Potensiale for skader er der vel så lenge de trener før neste kamp, ja og nok av eksempler på spillere som skader seg hjemme også ;-)
Så skade potensialet er der
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

olebrann3

Blir spennende hvilken lag de skal stille med den kampen.
Min første tanke når heltne nilsen måtte stå over var at Barmen tok den plassen.
Når barmen tok kortet tenkte jeg Grønner kunne ta jobben evt demidov/acosta.
Når demidov igjen får kort må grønner ned om ikke Karadas går inn i forsvar.

Håper på dette laget mot viking.
Piotr
Nouri-Grønner-Acosta-Gilli
Skaanes-Orlov-Haugen
Braaten-Børven-Vega

Legg merke til 5 av de som er i denne lag oppstillingen var skadet i går. Får håpe de er klar til neste kamp.

Corran

Orlov i rollen til Heltne?????
Den har eg ikkje mye troen på
Blir nok Haugen eller som en outsider kanskje Braaten
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ninja-Bob

Haugen som defensiv midt? Trur Orlov kan gjere ein like god jobb, og ligge der og presse motstanderen konstant. Han er god til å posisjonere seg, og god til å støte. Ein annan positiv ting med dette er at det frigjer spiseplassen til Børven.

Pjotr

Nouri Grønner Acosta Gilli
                  Orlov
Braaten                   Haugen
Vega        Børven   Skaanes

dudo

Jeg heller mer og mer mot at Braaten vil være vårt beste alternativ. Inntil han blir utvist.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ninja-Bob

Ja, enig, ombestemte meg. Braaten som defensiv midt, Haugen som høyre indreløper, Skaanes som venstre, Vega-Børven-Skaanes fremst.

Billy Elliott

Quote from: Ninja-Bob on August 28, 2016, 23:26:44 PM
Haugen som defensiv midt? Trur Orlov kan gjere ein like god jobb, og ligge der og presse motstanderen konstant. Han er god til å posisjonere seg, og god til å støte.


Men fyren klarer jo ikke å sentre en ball? Var jo det som felte oss mot RBK, blant annet.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Quote from: Ninja-Bob on August 29, 2016, 09:09:22 AM
Ja, enig, ombestemte meg. Braaten som defensiv midt, Haugen som høyre indreløper, Skaanes som venstre, Vega-Børven-Skaanes fremst.

Greit Skaanes løper mye men holder vel å ha en posisjon?
Ser for meg Vega (om klar), Børven, Gilli (om klar) PS: Ikke nødvendigvis mine første val men det jeg tror LAN velger.
Om Vega og/eller Gilli er ute så er det vel Huse og Skaanes som er nærmest og da med Remi inn for Skaanes som indreløper. Dvs LAN velger vel Orlov i midt framme og Børven ut på kanten
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Synes Johansen kan få prøve seg i SHNs posisjon. Har en helt grei pasningsfot og jobber nokså bra. Gjør ting enkelt.

Både Orlov og Braaten er altfor sløve med ballen til å skulle spille i en så utsatt posisjon.

Håper på følgende lag:

Piotr
Nouri - Grønner - Acosta - Gilli
Johansen
Haugen - Skaanes
Vega - Børven - Braaten

Kan vi være så snill å slippe Orlov snart, LAN? Soltvedt jobbet ikke overtid en hel måned for at du skulle sette Børven på kant.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

dudo

Quote from: Corran on August 29, 2016, 09:32:48 AM
Quote from: Ninja-Bob on August 29, 2016, 09:09:22 AM
Ja, enig, ombestemte meg. Braaten som defensiv midt, Haugen som høyre indreløper, Skaanes som venstre, Vega-Børven-Skaanes fremst.

Greit Skaanes løper mye men holder vel å ha en posisjon?
Ser for meg Vega (om klar), Børven, Gilli (om klar) PS: Ikke nødvendigvis mine første val men det jeg tror LAN velger.
Om Vega og/eller Gilli er ute så er det vel Huse og Skaanes som er nærmest og da med Remi inn for Skaanes som indreløper. Dvs LAN velger vel Orlov i midt framme og Børven ut på kanten


Gilli må spille back om han er klar.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Thorstein22


1908

Vinner man neste lørdag og resultatene går vår vei, så er vi på 2 plass tror jeg..

Spelaren

Quote from: 1908 on August 29, 2016, 16:45:18 PM
Vinner man neste lørdag og resultatene går vår vei, så er vi på 2 plass tror jeg..


Går de vår vei er vi vel det :) .
Gå av.

blobby winters

Quote from: Thorstein22 on August 29, 2016, 14:56:25 PM


Taper vi er vi maks 4 poeng bak sølv med 7 kamper igjen. Sølv kan fortsatt være mulig selv om vi taper denne kampen. Gull var kjørt før påske.

Taper vi har vi tatt 1 poeng fra 4 kamper. Det er en trend som kan føre til negativ spiral og vi må begynne å vinne kamper igjen for å komme ut av det. Derfor er dette årets viktigst kamp!

blobby winters

Blir spennende å se hvordan LAN setter sammen et lag med så mange ute.

En ting som jeg er ganske så sikker på er at Haugen spiller anker rollen.

Kagain

Quote from: Ninja-Bob on August 29, 2016, 09:09:22 AM
Ja, enig, ombestemte meg. Braaten som defensiv midt, Haugen som høyre indreløper, Skaanes som venstre, Vega-Børven-Skaanes fremst.


Braaten ble jo av en tidligere trener trukket frem som et godt alternativ på defensiv midtbane, så...

En ting er i alle fall sikkert, det blir spennende å se hvordan LAN setter opp laget...

Spelaren

Leciejewski

Nouri - Grønner - Acosta - Sørensen

Haugen - Braaten - Skaanes

Vega - Børven - Huseklepp



Til tross for alle suspensjonene er ikkje laget helt på trynet, men det fordrer jo at legeteamet får stablet dem på beina disse neste par ukene.
Gå av.

Larsendos

Quote from: Spelaren on August 30, 2016, 07:45:43 AM
Leciejewski

Nouri - Grønner - Acosta - Sørensen

Haugen - Braaten - Skaanes

Vega - Børven - Huseklepp



Til tross for alle suspensjonene er ikkje laget helt på trynet, men det fordrer jo at legeteamet får stablet dem på beina disse neste par ukene.


Piotr, Gilli, Acosta, Braaten og Vega var alle tilbake på treningsfeltet i går. De så friske og raske ut hele gjengen!

Tom C

Gode nyheter.
Det meste spennende her er jo om LAN igjen utelater Huseklepp fra 11'eren. F.eks ved å kjøre Orlov som spiss og Børven videre som kant. Da kommer jo Anders Pamer til å gå av hengslene. BT har jo fått en skikkelig hang-up på det temaet og anser tydeligvis dette for å være et kjempekontroversielt tema. Mitt inntrykk er at dette er noe den jevne brannsupporter driter i, så lenge det kan forsvares sportslig. Hadde Huseklepp vært så jækla god, så hadde han spilt mer. Punktum.

Er jo litt morsomt å høre de i podcasten, der de utbasunerer at "jada, det var det vi sa. Huseklepp spiller neste sesong for en annen klubb" osv osv. De høres merkelig forulempet ut, nesten som om de føler seg urettferdig behandlet selv eller noe.
Aldri mer Obos....

Utmedsnolken

Quote from: Tom C on August 31, 2016, 08:22:25 AM
Er jo litt morsomt å høre de i podcasten, der de utbasunerer at "jada, det var det vi sa. Huseklepp spiller neste sesong for en annen klubb" osv osv.


Og jammen meg hadde de ikke rett også...
"og der snubler Sæternes igjen"

Tom C

Det gjenstår jo å se. For alt vi vet, kan han jo ende med å legge opp. Men uansett ikke noe stort savn for Brann sportslig sett. Men er enig i at det blir et tap menneskelig sett, og ikke minst for de mange ungene som har Erik som idol. Er jo en usedvanlig grei fyr.
Aldri mer Obos....

blobby winters

Quote from: Tom C on August 31, 2016, 08:22:25 AM
Gode nyheter.
Det meste spennende her er jo om LAN igjen utelater Huseklepp fra 11'eren. F.eks ved å kjøre Orlov som spiss og Børven videre som kant. Da kommer jo Anders Pamer til å gå av hengslene. BT har jo fått en skikkelig hang-up på det temaet og anser tydeligvis dette for å være et kjempekontroversielt tema. Mitt inntrykk er at dette er noe den jevne brannsupporter driter i, så lenge det kan forsvares sportslig. Hadde Huseklepp vært så jækla god, så hadde han spilt mer. Punktum.

Er jo litt morsomt å høre de i podcasten, der de utbasunerer at "jada, det var det vi sa. Huseklepp spiller neste sesong for en annen klubb" osv osv. De høres merkelig forulempet ut, nesten som om de føler seg urettferdig behandlet selv eller noe.


Huseklepp starter sikkert på benken og det nødvendigvis ikke betyr at Børven spiller på kant...

                  Piotr

Nouri - Grønner - Acosta - Gilli

  Johansen - Haugen - Skaanes

Vega     -     Børven     -    Braaten

Tom C

Det laget der ser jo ikke så aller verst ut. Og så inn med Karadas siste 20 for Vega og Huseklepp for den på midtbanen som er mest sliten, dersom vi trenger mål mot slutten. Kanskje vi ikke har så verst dekning allikevel? Jeg hadde ihvertfall ikke trodd at vi skulle klare å stille med et på papiret noenlunde slagkraftig lag etter kortfadesen mot Haugesund.
Aldri mer Obos....

Nixon

Med blobby sitt lag vil vi få en venstreside med Gilli, Skaanes og Braaten som virker spennende. Braaten er flink til å holde på ballen og kan spille smarte pasninger til bevegelige Skaanes og raske Gilli. Ikke umulig at det kan gi oss noe i denne kampen.
Rød makt på Hansa


dudo

Det er ni dager til kamp, hvilken rolle spiller det at Braaten og Vega har vært skadet om de er frisk nå?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Hvis Vega og Braaten allerede er tilbake, blir Brann skarpe mot Viking.

Dersom man skal være realistisk, blir det nok denne elleveren:

Piotr
Nouri Grønner Acosta Gill
Johansen SHN Haugen
Vega Orlov Braaten

Dersom Skaanes også friskmeldes, starter han for Johansen. Og, dersom Acosta - Grønner overbeviser mot Viking, da bør faktisk Demidov smake benken inntil neste skade eller karantene på konkurrentene. Både pga at Demi har vært fryktelig svak de siste matchene og at han hisser opp laget med stilen sin, samt at han forsvinner fra Brann etter sesongen.

dudo

Sivert har karantene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Henki

Quote from: dudo on September 01, 2016, 20:10:56 PM
Sivert har karantene.


Torvangers realisme tar ikke hensyn til slike filosofiske fenomen.
Ballen skal fremover!

Lasaron

Hvem bør vikariere for Nilsen? Kandidatene er mange. Folk som har spilt i lignende roller før er Acosta, Demidov, Haugen og muligens Johansen. Så lanserer også noen Braaten som et alternativ. Demidov er uaktuell pga kort, så da stryker vi ham. Det ville da vært tullerusk å ikke ha Acosta i midtforsvaret, så da stryker vi ham også.

Altså: Johansen, Haugen eller Braaten. Nei, LAN, ikke Orlov.
Tren på langskudd

Corran

Tror det står mellom Haugen og Braaten med en stor knapp på at LAN velger Haugen og muligens trekker Braaten ned på høyre sammen med Vega som han hadde suksess med
Tester nok ut flere alternativer på trening
Edit: Litt flaks at det er en ekstra uke å drille nye konstellasjoner på før denne kampen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Vi trengte en pause nå. Det har gått litt i stå i det siste så det trengs litt ro og fred til å finne tilbake til godtaktene.
Gå av.

Falkman

Quote from: Spelaren on September 02, 2016, 22:11:39 PM
Vi trengte en pause nå. Det har gått litt i stå i det siste så det trengs litt ro og fred til å finne tilbake til godtaktene.


Ja, disse landslagspausene  er alltid superdølle, men akkurat denne kommer faktisk ganske beleilig for vår del.

krakra

Skal sies at vi ikke har vært et spesielt bra bortelag i år og de tre siste kampene har vært to knalltøffe bortekamper og årets tøffeste hjemmekamp.

Torvanger

Facepalm! (andlete i hendene) Har SHN med på laget? Nei, her er elleveren:

Piotr

Nouri, Grønner Acosta Giil      (dersom ikke Giil er klar, kunne faktisk Skaanes ha gjort en god jobb)

Johansen Braaten Haugen     

Vega   Orlov    Børven         (ideelt sett ville jeg hatt Vega, Børven, Huse)

blobby winters

Jeg må si at jeg blir utrolig overrasket om Haugen ikke spiller i DM rollen.

Jeg tror ikke LAN vil risikere noen som ikke har spillt i den rollen før i et LAN 4-3-3 lag.

Bytter du litt om slik at Braaten er høyre indreløper, Remi som venstre IL og Haugen på midten ser den litt mer realistisk ut for min del

osoerli

Korleis står det til med dei skada spelarane.  Nokon som har vært og sett på trening i det siste?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: osoerli on September 04, 2016, 21:35:15 PM
Korleis står det til med dei skada spelarane.  Nokon som har vært og sett på trening i det siste?


Larsendos skrev tidligere i tråden at de så friske og raske ut hele gjengen! Så det lover jo bra.
Gå av.

Billy Elliott

Må vi virkelig lide oss gjennom enda en kamp med Orlov som midtspiss? Børven får ikke akkurat mange mulighetene til å overbevise i sin naturlige posisjon, om så skulle bli tilfelle.

Jeg tenker at vi unngår det, ved å starte slik:

Piotr
Nouri - Grønner - Acosta - Gilli
Haugen
Johansen - Skaanes
Vega - Børven - Braaten

Dette forutsetter selvsagt, at vi får alle de skadde tilbake.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

osoerli

Håpar for ein gongs skuld Huseklepp startar:

                    Piotr
Nouri - Grønner - Acosta - Gilli
Braaten -    Haugen -  Skaanes
Vega     -    Børven  -  Huseklepp
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg tror osoerlis lag vil bite godt fra seg og samtidig stenge rimelig godt igjen på venstresiden, så jeg håper det blir den reelle lagoppstillingen (men tror nok Orlov får sin vante plass foran motstandermålet).
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Billy Elliott

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on September 05, 2016, 09:32:11 AM
Jeg tror osoerlis lag vil bite godt fra seg og samtidig stenge rimelig godt igjen på venstresiden, så jeg håper det blir den reelle lagoppstillingen (men tror nok Orlov får sin vante plass foran motstandermålet).


Om så kan umulig Soltvedt og LAN snakke særlig godt med hverandre. For hva var så poenget med å hente Børven, om vi ikke skal bruke han som spiss? Det er 8 kamper igjen av sesongen. 8 kamper for Brann å vurdere om de skal kjøpe spilleren.

Jeg nekter å tro at Soltvedt forhandlet natt og dag med Twente, for at LAN skulle få nok en spiss til å bruke på kant. Det var kanskje forståelig mot RBK og Haugesund, at man anså det for tidlig for Børven å gå rett inn i en sentral spissrolle. Men nå er det gått såpass med tid, at om Orlov fremdeles foretrekkes, kan vi si god natt til Børven-prosjektet og forberede oss på ny spissjakt allerede i vinter.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Ja, med mindre det er store forskjeller på trening, må Børven få starte som midtspiss.
Tren på langskudd

Go Up