• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 16/17

Started by Lasaron, August 19, 2016, 21:04:38 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Quote from: Spelaren on March 05, 2017, 21:44:15 PM
Quote from: osoerli on March 05, 2017, 21:11:19 PM
Trenger vi presis dødballfot?  Hopen er jo ledig.
http://www.tv2.no/a/8970551/


For mykje støy knyttet til ham.


Spøk frå mi side.  Kanskje han bør få Diskerud senior som agent.  Dei passar sikkert bra i lag.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: osoerli on March 06, 2017, 09:04:55 AM
Spøk frå mi side.  Kanskje han bør få Diskerud senior som agent.  Dei passar sikkert bra i lag.


Lillejord har mykje å lære av den karen.
Gå av.


Nixon

Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: Nixon on March 06, 2017, 10:55:10 AM
Quote from: haak on March 06, 2017, 10:45:50 AM
www.bt.no/100Sport/fotball/Brann-vil-hente-Jnsson-231744b.html


Håper Brann finner pengene. Jeg ble i alle fall storlig imponert over islendingen på lørdag.


Forsiktig med å snakka opp prisen.
Kva kostar eigentleg ein islending med 1 år igjen av kontrakten, som syns tempoet i ein kamp mot obos motstand var mykje høgare enn i Islandsk knattspyr-liga?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Norlings hund

March 06, 2017, 11:54:22 AM #1505 Last Edit: March 06, 2017, 12:00:02 PM by Norlings hund
Quote from: osoerli on March 06, 2017, 09:04:55 AM
Quote from: Spelaren on March 05, 2017, 21:44:15 PM
Quote from: osoerli on March 05, 2017, 21:11:19 PM
Trenger vi presis dødballfot?  Hopen er jo ledig.
http://www.tv2.no/a/8970551/


For mykje støy knyttet til ham.


Spøk frå mi side.  Kanskje han bør få Diskerud senior som agent.  Dei passar sikkert bra i lag.


Som en som har slitt voldsomt med spillegalskap selv (spillefri for øyeblikket, og har vært det et par år) og tapt minst 2 millioner kroner i løpet av livet, kan jeg sette meg inn i den ekstremt desperate situasjonen Hopen må ha vært i da han gjorde dette. Selv klarte jeg å holde meg unna både svindel og selvmord (som ikke er helt uvanlig), men jeg vil våge å påstå at det er helt hav av forskjell på Hopen og Diskerud senior. Det kan ikke sammenlignes engang.

Ninja-Bob

Quote from: Norlings hundSom en som har slitt voldsomt med spillegalskap selv (spillefri for øyeblikket, og har vært det et par år) og tapt minst 2 millioner kroner i løpet av livet, kan jeg sette meg inn i den ekstremt desperate situasjonen Hopen må ha vært i da han gjorde dette. Selv klarte jeg å holde meg unna både svindel og selvmord (som ikke er helt uvanlig), men jeg vil våge å påstå at det er helt hav av forskjell på Hopen og Diskerud senior. Det kan ikke sammenlignes engang.

Heilt enig. Er stor forskjell på å ha ein lidelse og å vere ein lyssky lånehai dom spekulerer i andre sine lidelsar.



SeLyren

Bra signering tror eg. Vi trenger ulike alternativ på backplass.

BT har ingenting om overgangen på nett, de er ikke like oppdatert som de var når RBH rocket skuten.

Kagain

Interessant. Enda en defensiv spiller. Hva tenker folk om det? Burde de ikke heller ha gått for en offensiv vingtype? Eller tror dere at Gilli vil klare seg fint på vingen?

Billy Elliott

Quote from: Ninja-Bob on March 06, 2017, 18:20:46 PM
Og der var han klar!

http://www.brann.no/nyheter/brann-fortsetter-a-forsterke


Virker som en meget god signering utifra rapportene.

Meget effektivt og godt løst av Soltvedt etter at Nouri nektet å signere ny kontrakt. Bra Rune!
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Finfin respons

Endelig konkurranse på begge backplassene. Men vil Rólantsson og Ari Jónsson være sterke nok til å danke ut østlendingen og nordlendingen? Jeg håper, og hvis ikke bør man vurdere å omskolere Vega.

Kagain: Offensive vingtyper er bannlyst på stadion. Defensive vingtyper og offensive backtyper, derimot..
Kanskje.

Superjack

Quote from: Finfin respons on March 06, 2017, 21:26:48 PM
Endelig konkurranse på begge backplassene. Men vil Rólantsson og Ari Jónsson være sterke nok til å danke ut østlendingen og nordlendingen? Jeg håper, og hvis ikke bør man vurdere å omskolere Vega.

Kagain: Offensive vingtyper er bannlyst på stadion. Defensive vingtyper og offensive backtyper, derimot..


LAN skal ha boks til boks spillere, vinger og backer skal være dødlinje til dødlinje spillere. Helt som forventet. 
Brannsupporter.

SeLyren

Niclas Bendtner til Rosenborg, sprekt!

Kjell249

Vi henter en ukjent Islending og RBK henter Bendtner, ikke så lett å konkurrere da... Og har ingenting i mot nysigneringen, men det er et par hyller i forskjell.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dudo

Jeg er ikke overbevist om at han blir en suksess. Man trenger fortsatt moral og innsats for å lykkes, selv i Norge.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on March 06, 2017, 22:44:47 PM
Jeg er ikke overbevist om at han blir en suksess. Man trenger fortsatt moral og innsats for å lykkes, selv i Norge.


Det skal bli spanande, ja. Men for eitt sjokk! Lurar litt på det økonomiske rundt dette òg.

Gulløl

March 06, 2017, 23:03:50 PM #1518 Last Edit: March 06, 2017, 23:06:32 PM by Gulløl
Niclas kan muligens bli en verdig arvtager til en litt omskrevet Ivers sang, vi får se om han tåler karsk  ;)
https://www.youtube.com/watch?v=6UDqzRUFCrw
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Om ikke annet så selger det noen tusen ekstra sesongkort... I motsetning til Dudo er jeg ganske sikker på at han vil lykkes, for så bra er ikke eliteserien.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Falkman

Quote from: Kjell249 on March 06, 2017, 23:06:36 PM
Om ikke annet så selger det noen tusen ekstra sesongkort... I motsetning til Dudo er jeg ganske sikker på at han vil lykkes, for så bra er ikke eliteserien.


Eliteserien er ikke særlig bra, men det er jaggu ikke Bendtner heller!

Gulløl

Mitt tips er at Børven scorer mer mål enn Bendtner i år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

2 mål på 16 kamper i championship, 6 sjanser skapt. Men klart, nå går han jo inn på ligaens suverent beste lag. Selv jeg hadde puttet for RBK.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Kagain on March 06, 2017, 20:06:16 PM
Interessant. Enda en defensiv spiller. Hva tenker folk om det? Burde de ikke heller ha gått for en offensiv vingtype? Eller tror dere at Gilli vil klare seg fint på vingen?


En fremadstormende islandsk landslagsback sier man aldri nei til.
Fortsetter han som i treningskampen blir han også verdifull med sine offensive bidrag.
Jeg tror også Gilli kan klare seg bra om han får tillit og stabiliserer seg litt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Billy Elliott

Quote from: dudo on March 06, 2017, 23:19:33 PM
2 mål på 16 kamper i championship, 6 sjanser skapt.


Ikke glem at han hadde 1 selvmål også! Fyren blir gitt vekk av en championshipklubb etter kun 6 måneder. Sier noe om hvor desperat de var etter å bli kvitt klønen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Nå skyter vel billettsalget skikkelig fart til mesterfinalen 29 mars når en slik stjerne kommer til Brann Stadion.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

March 06, 2017, 23:40:59 PM #1526 Last Edit: March 06, 2017, 23:43:01 PM by Billy Elliott
Og angående dette med at han nå bare bli en hit fordi RBK er et slikt godt og dominerende lag i ligaen. Da Bendter var utlånt til Juventus stoppet han på null scoringer. Faktisk har det bare blitt totalt 5 scoringer på dansken siden han forlot Arsenal permanent i 2014. Det på 45 kamper for henholdsvis Wolfsburg og Forest.

Jeg skjelver ikke i buksene, men det tipper jeg RBKs økonomiavdeling vil gjøre når de kommer på jobb i morgen og finner ut hvor mye Kåre har gitt Lorden i lønn.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Skal ikke se bortifra det. Dette er nok den største signeringen noen sinne gjort i norsk fotball. Det er faktisk helt vilt.
Ja, noen spørsmål er det, men finner han motivasjonen er han lett TLs beste spiller. Blir ikke overrasket om han har scoret flere mål til sommeren enn Børven gjør i hele år

dudo

Jeg tror Børven ville hatt veldig god sjanse til å score flere mål enn Bendtner om de hadde byttet lag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg tror fortsatt Bendtner hadde scoret flere. Han går jo høyst sannsynlig ned i lønn for å spille for Rosenborg. Jeg ser ingen annen grunn for ham å gå til RBK annet enn at han seriøst ønsker å restarte karrieren.

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

dudo

Han vil være stjerne og helt, og kommer til duk og dekket bord i RBK. Det betyr ikke at han kommer til å legge ned innsatsen som kreves.

Jeg tror altså han kommer til å score mye, men primært fordi han er midtspiss på RBK, og ikke fordi han er så mange klasser bedre enn resten. Det er en utrolig psyke på gutten, og den er ikke alltid i hans favør ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Billy Elliott

Quote from: krakra on March 06, 2017, 23:50:32 PM
Han går jo høyst sannsynlig ned i lønn for å spille for Rosenborg.


Men hvor mye? Fyren hadde £ 25k i uken i Forest. Altså godt over 13 mill. kr i året. Han koster nok RBK seriøst mye, uansett om han har gått litt ned.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Tipper han tjener rundt en tredjedel av det i RBK. Så får han nok dekket noe av mellomlegget av Forest

Billy Elliott

Quote from: krakra on March 07, 2017, 00:03:38 AM
Tipper han tjener rundt en tredjedel av det i RBK. Så får han nok dekket noe av mellomlegget av Forest


En tredjedel faktisk. Det ble sagt at han halverte lønnen sin i Wolfsburg da han signerte for Forest i sommer. Hvis han nå bare tjener en tredjedel av det igjen, er det en nokså syk lønnsnedgang på bare 6 måneder. Uansett om Forest dekker noe av mellomlegget.

Kilde:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/international_fodbold/her-er-loennen-saa-meget-tjener-bendtner/6279367
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Hatleking

La oss håpe at Sunnmørsposten klarar å finne ut av dette.

krakra

Det er utenkelig at RBK betaler han noe mer enn maks halvparten av det han tjente i Forest og selv det tror jeg ikke noe særlig på.

Billy Elliott

March 07, 2017, 00:32:28 AM #1538 Last Edit: March 07, 2017, 00:38:16 AM by Billy Elliott
Quote from: krakra on March 07, 2017, 00:22:14 AM
Det er utenkelig at RBK betaler han noe mer enn maks halvparten av det han tjente i Forest og selv det tror jeg ikke noe særlig på.


Hvorfor er det utenkelig?

Hvis RBK betaler han halvparten av Forest-lønnen, altså rundt 6,5 millioner i året, vil det si at Bendter har gått ned over 15 millioner i lønn på 6 måneder. Høres det sannsynlig ut?

EDIT: Jeg regnet feil. Summene er faktisk enda større. Lorden hadde 26 mill i Tyskland. Om han bare får rundt 6 i Trondheim er det 20 mill (!) ned på et halvt år.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Det er mer sannsynlig enn at RBK betaler mer og det forteller at Bendtner har et seriøst ønske om å restarte karrieren

Billy Elliott

Quote from: krakra on March 07, 2017, 00:47:26 AM
Det er mer sannsynlig enn at RBK betaler mer og det forteller at Bendtner har et seriøst ønske om å restarte karrieren


Hvorfor er det mer sannsynlig?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Fordi det er milevis over Rbks lønnsnivå

Billy Elliott

Quote from: krakra on March 07, 2017, 00:59:28 AM
Fordi det er milevis over Rbks lønnsnivå


Jepp, men det var vel kanskje slik de fikk napp, ved å gå milevis over eget lønnsnivå?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Morkel

Jeg vil anta at Bendtner muligens er den siste spilleren LAN ville kjøpt. En overpriset, lat spiller med større navn enn ferdigheter. Han har også visst store holdningsmessige problemer i fortiden. Fullt mulig han kan score like mye som Gytkjær i RBK, han har aldri scoret så mye i noen annen klubb, men så har han vel ikke spilt på så lavt nivå heller.

Så får vi se om Ingebrigtsen fremdeles ler av LANs alkoholforbud når Bendtner gjentar noen av sine velkjente og famøse fylleturer i Trondheim.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on March 07, 2017, 00:47:26 AM
Det er mer sannsynlig enn at RBK betaler mer og det forteller at Bendtner har et seriøst ønske om å restarte karrieren


Hvorfor er du såpass positiv (på RBKs vegne) til Bendtner når du selv har gjentatte ganger talt i mot lignende overgangspolitikk fra Brann?

Nixon

Quote from: Jose Arrogantio on March 07, 2017, 02:28:33 AMHvorfor er du såpass positiv (på RBKs vegne) til Bendtner når du selv har gjentatte ganger talt i mot lignende overgangspolitikk fra Brann?


Det sier seg selv. Bendtner står ikke i veien for en lokal yndling...

Forøvrig et dristig trekk av bartepakket. Bendtner har vel ikke gjort annet enn prøve å restarte karrieren sin de siste årene. Det er i alle fall det ha har lovet for hvert klubbskifte. Så vi få se om han er mer motivert denne gangen.
Rød makt på Hansa

ostraume

Syk signering. Det er bare å krysse fingrene for dyrkjøpt flopp. Det er jo slikt som må til for å tømme sparegrisen der oppe.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

Nå som bartene har blåst ufattelig summer på en alkoholisert danske, sitter de igjen med tre spisser til en plass. Bør vi legge inn et skambud på en av dem? Vilhjalmsson, for eksempel? Tror han kunne passet LANs filosofi som hånd i hanske. Stor og duellsterk, samt en god avslutter. En Orlov 2.0.

Noe slik:
Børven - Vilhjalmsson - Vega

Orlov er vel uansett på utgående, som Nouri, om vi kan få shippet ut de to, pluss Hatakka, og inn med Vilhjalmsson vil jeg si vi har gjort et fanastisk vindu.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gamleørn

Vilhjalmson kunne vært interessant. Men spørs om vi har råd til det. Han skrev under på en tre-årskonstrakt i desember. Mulig vi får han på billigsalg neste år.
Vi rykker aldri ned for vi er brann

Ricky

Misunner dem de økonomiske musklene, men misunner dem ikke spilleren

Go Up