• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 16/17

Started by Lasaron, August 19, 2016, 21:04:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Huff

Quote from: Kjell249 on December 20, 2016, 06:41:36 AM
Spør du Skålevik så er han sikkert ikke helt enig...


Det er han nok ikke, men Skålevik hadde trolig slitt benken I samtlige Tippeligaklubber som spiller med en spiss, Grønner derimot hadde spilt fast på minst ti av tl lagene.

ostraume

Quote from: Huff on December 20, 2016, 00:00:08 AM
Quote from: Kjell249 on December 19, 2016, 23:22:16 PM


Med mindre du er kant, eller spiss?




Hvor mange spillere var det som knivet om midtspissplassen i fjor? 4? 4 på en plass. Mot 3 stoppere på 2 plasser? Herregud, mann.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

tsrqpo

Quote from: Huff on December 20, 2016, 07:55:20 AM
Quote from: Kjell249 on December 20, 2016, 06:41:36 AM
Spør du Skålevik så er han sikkert ikke helt enig...


Det er han nok ikke, men Skålevik hadde trolig slitt benken I samtlige Tippeligaklubber som spiller med en spiss, Grønner derimot hadde spilt fast på minst ti av tl lagene.


Drøy påstand. Jeg fatter ikke at så mange ser på Grønner som så god. Hva er han så god i? Ikke i duellspill. Ikke i tempo. Plassering? Pasningsfoten kan gjøre mye bra, men mange av crosserene dr og elendig.
Jeg ser forresten at Jesper Mathisen, som absolutt er Grønner fan mtp diverse uttalelser i fjor, skryter av Vito kjøpet og sier at di trengte en erstatter for Demidov.

Sitat: "De måtte han inn noen ved siden av Bismar Acosta. Jeg tror ikke Grønner er god nok over 30 kamper. De måtte ha inn noen som er mer solide. Nå kommer Brann til å ha et bra stopperpar"

http://www.tv2.no/sport/8813566/

Billy Elliott

Jeg klør meg mer og mer i hodet av den rapporterte lønnen + SOF som vi har gitt Vito. For all del, jeg har nok også landet der at jeg mener dette er en meget god og viktig signering for klubben, men om tallene i det hele tatt er i nærheten av det SMP erfarte i går (altså ca. 9 millioner over tre år), så skjønner jeg lite annet enn at Brann har fått sterke signaler om at det vil komme durabelige bud på en av klubbens andre tre stoppere i januar.

Slik jeg leser det enorme utlegget på nederlenderen, vil vi nok enten miste Grønner eller Acosta før sesongstart. Begge er attraktive for litt større ligaer, men da Grønner er yngre, og Acosta nettopp signerte ny kontrakt, vil jeg tro det er førstnevnte som er mest sannsynlig at forsvinner.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Quote from: Kjell249 on December 19, 2016, 23:22:16 PM
Tøff for hvem? Hvor tøff er kampen for Woorgorm? Blir han vraket ved første svakhetstegn så lenge Grønner er på hugget? Er han nødt til å bevise at han er bedre enn Grønner før han får plass på laget? Hvor må en spiller som har vist en klubblojalitet og tålmodighet som få andre og som samtidig er en av våre beste spillere nok engang kjempe seg inn på laget, mens en nyinnkjøpt spiller som med all respekt ikke har bevist en dritt etter alt å dømme blir et automatisk førstevalg som må spille seg ut hvis han skal på benken? Hva med defensiv midtbane, kant, back og indreløpere. Hvor er deres harde konkurranse? Hvor er kvalitetsspissen?

LAN antyder at Wormgoor kan bli kaptein. Hvem tror helt seriøst på at det vil være en "tøff konkurranse" da? Hvem tror at kapteinen blir vraket så lenge det er sånn nogenlunde samme nivå på spillerne? Kapteinsbåndet er jo i stor grad et klippekort.

tsrqpo

På noen her høres det ut som om Brann har hentet Vito for å være snill med Vito og ødelegge for Grønner.. Personlig tror eg at di henter han fordi at han forsterker laget. Fordi det er bra for Brann. Og det er vel det som betyr noe? Eller har LAN andre motiver?

krakra

De har hentet Vito fordi de ikke har tillitt til Grønner som førstevalg, og fordi er og blir LANs førsteprioritet med klar margin.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Billy Elliott on December 20, 2016, 10:23:45 AM
Jeg klør meg mer og mer i hodet av den rapporterte lønnen + SOF som vi har gitt Vito.


Jeg stoler ikke helt på de tallene som Sunnmørsposten kommer med. Hvordan kan de vite nøyaktig hva som ligger i avtalen mellom Wormgoor og Brann?

Jeg gjør regning med at Wormgoor har sagt noe om nivået på Branns tilbud til Aalesund, og at Aalesund igjen har sagt det videre til Sunnmørsposten, men det er godt mulig at tallene har blitt blåst litt opp for hvert ledd. Husk på at Wormgoor var i en forhandlingssituasjon overfor Aalesund og godt kan tenkes å ha fortalt dem makstallet for hva han kan få utbetalt i Brann med fulle bonuser for god tabellplassering, suksess i NM og god uttelling i Europa, og deretter bedt Aalesund om å legge enda litt mer i potten. Deretter kan jo Aalesund ha tatt litt godt i når de snakket med Sunnmørsposten, og plutselig sitter avisen igjen med et beløp som er betraktelig høyere enn det Wormgoor faktisk får i Brann. Jeg blir ikke overrasket om Wormgoors lønn er rundt 1 mill. i året og han får en SOF på rundt 3 mill., mens resten er bonuser og litt ekstra påslag for hvert nytt ledd som historien går gjennom ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Quote from: Billy Elliott on December 20, 2016, 10:23:45 AMmen om tallene i det hele tatt er i nærheten av det SMP erfarte i går (altså ca. 9 millioner over tre år), så skjønner jeg lite annet enn at Brann har fått sterke signaler om at det vil komme durabelige bud på en av klubbens andre tre stoppere i januar.

Slik jeg leser det enorme utlegget på nederlenderen, vil vi nok enten miste Grønner eller Acosta før sesongstart. Begge er attraktive for litt større ligaer, men da Grønner er yngre, og Acosta nettopp signerte ny kontrakt, vil jeg tro det er førstnevnte som er mest sannsynlig at forsvinner.


Jeg har ingen tro på at Brann har fått signaler om salg og at det er grunnen. Brann har vært i markedet for en ny stopper ganske lenge nå, og at de bruker en del penger på nederlenderen betyr sannsynligvis ganske enkelt at de innser at de må bruke såpass med penger for å opprettholde status quo i midtforsvaret i forhold til årets sesong.
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: ostraume on December 20, 2016, 09:38:51 AM
? 4? 4 på en plass. Mot 3 stoppere på 2 plasser? Herregud, mann.


Herrefred. Poenget er ikke kvantitet, men kvalitet. Brann kunne jo eksempelvis solgt Børven, Orlov, Karadas og  Skålevik og kjøpt inn 19 spisser fra lokale femtedivisjonsklubber. Da hadde jo konkurransen vært fantastisk!


ostraume

Vi kunne gjerne ønske oss en toppspiss med målgaranti og Soltvedt trodde kanskje han fant det i Børven. Selv deler jeg Soltvedt og LAN sin oppfatning av at Pallesen, Grønner og Acosta ville vært for tynt/svakt å gå inn til ny sesong med.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Grønner skulle erstattet Demidov, og Pallesen Grønner. Så skulle de økonomiske musklene vi har gått med til å forsterke oss offensivt. LAN/Soltvedt er uenig, og mange her inne. Lurer på hvor mange av de her inne som er enig med LAN/Soltvedt som utover i sesongen kommer til å klage på kjedelig fotball.
Tren på langskudd

pidre

Lundemo til Rosenknoll. Svirret vel noen rykter om at han var aktull for oss.
Saludar a los monos!

pidre

Visstnok er Engblom gitt kontraktsforslag av IFK.

Kind Bendiksen ferdig i Molde.
Saludar a los monos!

tsrqpo

Quote from: Lasaron on December 20, 2016, 16:55:00 PM
Grønner skulle erstattet Demidov, og Pallesen Grønner. Så skulle de økonomiske musklene vi har gått med til å forsterke oss offensivt. LAN/Soltvedt er uenig, og mange her inne. Lurer på hvor mange av de her inne som er enig med LAN/Soltvedt som utover i sesongen kommer til å klage på kjedelig fotball.


Spiller vi morsom fotball av å ha en dyr spiss??

Ofte kan defensiv trygghet gi rom for å satse litt mer offensivt.

Nixon

Først og fremst bør vi vel vente til etter neste overgangsvindu før vi konkluderer med hvor lite penger som ble brukt på offensive spillere...
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: pidre on December 20, 2016, 17:38:30 PM
Visstnok er Engblom gitt kontraktsforslag av IFK.

Kind Bendiksen ferdig i Molde.
Skal være klar for Sandefjord. Syns Lundemo er mer det vi hadde trengt enn slike Bendiksen. Men nå har vi stopperen LAN ønsket og er klar for å forsvare oss til en ny topplassering og forsvare oss inn i Europa. Kanskje en ny løpssterk, defensivt god kantspiller blir hentet.

Siden konkurranse er så viktig bør vi vel hente en konkurrent på DM også.

Nixon

Rød makt på Hansa

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Branns-nye-makslonn-75000-i-maneden-193443b.html

Brann skulle avskaffe signeringsbonus helt og Vibeke Johannesen snakket om disiplin i forhold til det nye lønnssystemet i fjor høst.

Så lenge varte det.
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on December 20, 2016, 18:35:18 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/Branns-nye-makslonn-75000-i-maneden-193443b.html

Brann skulle avskaffe signeringsbonus helt og Vibeke Johannesen snakket om disiplin i forhold til det nye lønnssystemet i fjor høst.

Så lenge varte det.


Hehe er som å prøve å slutte med røyken. Lettere sagt enn gjort.

Spelaren

Quote from: Lasaron on December 20, 2016, 16:55:00 PM
Grønner skulle erstattet Demidov, og Pallesen Grønner. Så skulle de økonomiske musklene vi har gått med til å forsterke oss offensivt. LAN/Soltvedt er uenig, og mange her inne. Lurer på hvor mange av de her inne som er enig med LAN/Soltvedt som utover i sesongen kommer til å klage på kjedelig fotball.


Overgangsvinduet står vidåpent en goood stund til.
Gå av.

krakra

Ja, vi får se. Men vi spilte en rimelig kjip fotball i år. Det ble delvis forklart med at det var det stallen var kapabel til. Skal LAN unnskyldes med at stallen ikke er god nok til offensiv og underholdende fotball må han da kunne kritiseres hvis han bare prioriterer defensive forsterkninger.
Brann har vel ikke over natta blitt en rik klubb igjen. Hvis det stemmer at seks millioner er tatt fra overgangsbudsjettet er det vanskelig å se for seg at det er noe særlig igjen. Overrasket hvis overgangsbudsjettet i det hele tatt var seks mill.

Mitt tips er at Børven pluss noen usikre, billige spillere, kanskje er lån eller to, bli beholdningen i den offensive forsterkningen. En investering på tyngde med Vito i kroner og øre har jeg lite tro på iallefall.

Nixon

Har Brann brukt seks millioner fra neste års budsjett på denne spilleren? Hvor har det stått?
Rød makt på Hansa

Gulløl

December 20, 2016, 20:58:42 PM #674 Last Edit: December 20, 2016, 21:07:25 PM by Gulløl
Quote from: krakra on December 20, 2016, 20:28:28 PM
Skal LAN unnskyldes med at stallen ikke er god nok til offensiv og underholdende fotball må han da kunne kritiseres hvis han bare prioriterer defensive forsterkninger.

Vent i hvert fall med kritikken til du er sikker at han bare prioriterer defensive forsterkninger. Jeg er rimelig sikker på at det kommer han ikke til å gjøre. En spiller er hentet, trolig kommer det to eller tre til.

Quote from: krakra on December 20, 2016, 20:28:28 PMBrann har vel ikke over natta blitt en rik klubb igjen. Hvis det stemmer at seks millioner er tatt fra overgangsbudsjettet er det vanskelig å se for seg at det er noe særlig igjen. Overrasket hvis overgangsbudsjettet i det hele tatt var seks mill.
Vet ikke hvor du har 6 millioner fra men du bygger det vel på et rykte fra en avis på Møre. Ingen ting er bekreftet, beløpet på 6 millioner kan like godt være 3 millioner. Dessuten blir nok pengene tatt fra lønnsbudsjettet og ikke fra overgangsbudsjettet, som kjent er store beløp frigjort etter Huseklepp og Demidov.
Hva overgangsbudsjettet er på blir bare vill tipping, du tror at det ikke er noe særlig igjen. Skal vi drive vill tipping tipper jeg at Mohn også gir Brann 5 millioner til forsterkninger som TIL fikk, og at de i tillegg bidrar med noen millioner selv. Da er det fremdeles disponibelt fra 7 millioner og oppover tipper jeg. Penger som enda ikke er brukt av. Men som sagt er dette vill tipping akkurat som at du tror at overgangsbudsjettet nesten er oppbrukt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on December 20, 2016, 20:58:42 PM
som kjent er store beløp frigjort etter Huseklepp og Demidov.


Nå er det mindre enn man skulle tro siden begge har fått dekket halve lønnen eksternt.
Rød makt på Hansa

krakra

December 20, 2016, 21:06:30 PM #676 Last Edit: December 20, 2016, 21:09:43 PM by krakra
Det er Ba som sier at SOFen er hentet fra overgangsbudsjettet, men du har kanskje kilder som sier noe annet? De sier også at lønnen er i henhold til den nye modellen. Altså en lønn på en million. Hvis SPs tall stemmer tilsier det en SOF på 6-7 millioner. Bare halvparten av det vil uansett bety at Brann neppe har mye å bruke.

Hvorfor må jeg vente med kritikken, mens dere ikke skal vente med skryte og hyllesten? Hva slags premiss for debatt er det? Bare lov å si noe nå hvis du er positiv? Soltvedt har ikke lagt skjul på at stopperen var prioritet nummer en, og har vel også uttalt "så får vi se hva som er igjen etter det". Jeg tror ikke det er mye igjen.

Selvfølgelig kommer det flere spillere, men mitt tips er at det er rimelig billige spillere som er veldig langt ifra å være noen sikre forsterkninger. Ingen tunge, offensive investeringer.

Jeg tror mitt tips er nærmere sannheten enn ditt om at Brann skal bruke et tosifret antall millioner på overganger i årets vintervindu, men vi får vente å se.

krakra

Morsomt at du skriver "skal jeg drive vill tipping" og så gjentar noe du har skrevet en rekke ganger her inne. Min "ville gjetting" er basert på Brann økonomiske situasjon, som overhodet ikke er ukjent. Vi er i rød sone og det er vel ingen grunn til å tro at vi har blitt rike over natta selv om sølvet ga noen millioner ekstra.

Gulløl

Det vi helt sikkert vet er at Brann kun har brukt av interne midler til denne forsterkningen. Det vi også vet helt sikkert er at Brann enda ikke har brukt av eksterne midler som eventuelt kommer. Eksterne midler kan være bidrag fra Trond Mohn, Hardball og andre støttespillere som klubben har fått nesten årlig bidrag fra i varierende størrelser. Personlig tror jeg det er en del millioner igjen til overganger, er ikke enig med deg i at "det vanskelig å se for seg at det er noe særlig igjen". Så får vi se hvem som får rett og sette en status når 2017 stallen er ferdig bygget.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

StuckedPaaOstlandet

SOF blir vel i mange tilfeller betalt over flere år også?

Gulløl

Quote from: Nixon on December 20, 2016, 21:05:21 PM
Quote from: Gulløl on December 20, 2016, 20:58:42 PM
som kjent er store beløp frigjort etter Huseklepp og Demidov.


Nå er det mindre enn man skulle tro siden begge har fått dekket halve lønnen eksternt.

Da får vi se om Brann får beholde de lønnsmidlene til andre spillerprosjekter.
Ellers "sparer" Mohn inn tre millioner på utviklingsavdelingen siden den er blitt selvfinansierende. Ikke sikkert han reduserer den totale støtten til klubben og at de midlene kan bli brukt en annen plass i klubben. Etter at den overraskende sølvmedaljen i år burde motivasjonen fra de eksterne støttespillerne være god til å bidra videre og ikke redusere støtten.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: StuckedPaaOstlandet on December 20, 2016, 21:54:41 PM
SOF blir vel i mange tilfeller betalt over flere år også?


Ja var det jeg trodde også og belaster lønnsbudsjettet fordelt over kontraktsperioden. Men krakra mener SOF belaster overgangsbudsjettet for 2017 i et jafs, tror han tar feil.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Det er BA som skriver at SOFen belaster overgangsbudsjettet,  en igjen. Du har vel bedre kilder.

Nixon

Skriver de spesifikt at hele signeringsbonusen blir belastet neste år?
Rød makt på Hansa

krakra

December 20, 2016, 23:05:05 PM #684 Last Edit: December 20, 2016, 23:06:54 PM by krakra
Opprinnelig overgangsbudsjett skriver de

"grunnlønn og bonuser innenfor lønnssystemet, men en såkalt «sign-on-fee» av betydelig verdi er trukket fra det opprinnelige overgangsbudsjettet. Brann har altså betalt spiller i stedet for klubb."

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on December 20, 2016, 23:05:05 PM
Gjeldende overgangsbudsjett skriver de


Skriver de hele SOFen går fra gjeldende overgangsbudsjett?

Edit: ser din edit nå.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on December 20, 2016, 23:06:53 PM
Quote from: krakra on December 20, 2016, 23:05:05 PM
Gjeldende overgangsbudsjett skriver de


Skriver de hele SOFen går fra gjeldende overgangsbudsjett?
De bruker ikke ordet hele, men at SOF er trukket fra det opprinnelige overgangsbudsjettet.

Nixon

Uansett om hele trekkes neste år eller om de fordeler det; det er jo kreativt å beholde en illusjon om at lønnsystemet består ved å lønne spillere gjennom overgangsbudsjettet...
Rød makt på Hansa

Corran

Jeg ser helst at Brann blir morsommere å se på i kommende sesong men ikke på bekostning av svakere defensivt.
Mao (etter min mening) helt riktig å styrke forsvaret eller for å si det på en annen måte erstatte Demidov.
Og håper at det er penger nok igjen til å styrke det offensive også for det trengs.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

LAN kommer ikke til å overleve lenge med det spillet vi leverte i år. En ny sesong med så kjip fotball og noe dårligere resultater og presset mot ham blir stort. Det er han som bestemmer fokuset i innkjøpene, så han kan ikke skylde på stallen lenger.

Vi kommer nok til å falle ganske langt ned tabellen med samme offensive nivå som i fjor. Det blir en helt annen type sesong neste sesong.

kabelmann

La oss nå for all del håpe at ikke Demidov finner ut at han vil bli i Brann. Dagens midstopperkrise vil blekne monumentalt i forhold!
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Hatleking

Quote from: krakra on December 20, 2016, 23:21:24 PM
LAN kommer ikke til å overleve lenge med det spillet vi leverte i år. En ny sesong med så kjip fotball og noe dårligere resultater og presset mot ham blir stort. Det er han som bestemmer fokuset i innkjøpene, så han kan ikke skylde på stallen lenger.

Vi kommer nok til å falle ganske langt ned tabellen med samme offensive nivå som i fjor. Det blir en helt annen type sesong neste sesong.


Det var då måte på til kor negativ ein skulle bli. Det er ingenting som tilseier at LAN får kjenne presset med det første. Eg forstår me trass alt er Brann, men det må då vere måte på. Det er vårt spel som har teke oss til andreplass i TL. Så får ein leve med at det er LAN (og leiinga) styrer korleis Brann skal framstå. Dei skal få ro til å byggje vidare på prosjektet mitt, sjølv med den 'kjipe' fotballen. Så er det ikkje veldig interessant i å spekulere i veldig hypotetiske situasjonar.

krakra

December 21, 2016, 02:41:11 AM #692 Last Edit: December 21, 2016, 02:44:08 AM by krakra
Jo, en sjetteplass med samme spillet som i år og LAN merker presset. Brann kan ikke etablere seg som et lag som spiller drittfotball. Det var OK på kort sikt, men det holder ikke i lengden. At Brann fortsetter å spille kjipt eller får et fall i prestasjonene er ikke veldig hypotetisk. Det blir ikke medalje neste år hvis vi ikke løfter oss defensivt. I fjor hadde vi flyten, var nyopprykket og tjente på at de andre medaljekandidatene feilet. Vi kan ikke regne med det neste år. Nå vet motstanderne hvordan vi spiller og vi vil være favoritt i de fleste kampene.

Jose Arrogantio

December 21, 2016, 04:45:37 AM #693 Last Edit: December 21, 2016, 04:47:21 AM by Jose Arrogantio
Spilte Hødd drittfotball? Jeg har hatt inntrykk av at LAN ikke står for drittfotball generelt. Det defensive fokuset i Brann kom som følge av at han måtte rette opp en skute på helt feil kurs, ikke at dette er en filosofi han vil leve og dø for.

Jeg tror dette sier mer om hvor mye LAN verdsatte Demidov som leder i laget og om hans filosofi rundt hvor lederen bør være plassert i laget enn om hvordan spillet vårt vil bli neste sesong.

ostraume

Er det liksom en sannhet at vi spilte drittfotball i 2016 nå? Det er jo bare tull. Må det være svakt press og stor avstand mellom lagdelene for at vi skal være attraktive for publikum? Neppe.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

I følge VGs tall er det bare tre lag som skapte færre sjanser enn oss i fjor og det har blitt vist til tall her som viser at vi den på bunnivå når det gjelder ballinnnhav og pasningskvalitet. Så de objektive tallene peker mot drittfotball, og det er vel inntrykket de fleste har hatt etter de fleste Brannkamper i år. Kjedelig og sjansefattig. Vi er det klart mest effektive laget i serien. En normalisering av effektiviteten uten en forbedring i produksjon av sjanser vil nok gjøre større utslag på resultatene enn å ha et tredjevalg på stopperplass som er OK istedenfor en av TLs beste stoppere.

Corran

Vil ikke kalle det vi spilte i år for drittfotball, men ønsker meg mye mer underholdende fotball neste år, men ikke på bekostning av defensiv trygghet
Var faktisk deilig med en sesong der en ikke holdt på å stryke med bare motstander kom over midtstreken.
LAN har jo også uttalt at han er langt fra fornøyd med det offensive spillet så dette er ikke noe han ikke vil jobbe med
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Brann kommer til å oppleve laaave tilskuertall hvis man bare skal underholde når det er riskikofritt. Da blir det rett og slett lite underholdning. Og klart de som er fornøyd med det fleste er fornøyd med dette når det er den strategien Brann har lagt seg på nå, men det kommer ikke til å holde for massene i lengden. Særlig ikke når resultatene svekkes.

At det passer dårlig for enkelte å kalle det vi drev med i fjor for drittfotball får så være. Tallene peker mot at vi var et av TLs kjedeligste lag og jeg tror ikke noen med hånden på hjertet kan Einar de var underholdt av spillet i år. Den situasjonen er ikke holdbar i lengden. Det er ikke et luksusproblem som bare kan løses hvis det er uten risiko

storB

Quote from: krakra on December 21, 2016, 11:22:18 AM
Brann kommer til å oppleve laaave tilskuertall hvis man bare skal underholde når det er riskikofritt. Da blir det rett og slett lite underholdning. Og klart de som er fornøyd med det fleste er fornøyd med dette når det er den strategien Brann har lagt seg på nå, men det kommer ikke til å holde for massene i lengden. Særlig ikke når resultatene svekkes.

At det passer dårlig for enkelte å kalle det vi drev med i fjor for drittfotball får så være. Tallene peker mot at vi var et av TLs kjedeligste lag og jeg tror ikke noen med hånden på hjertet kan Einar de var underholdt av spillet i år. Den situasjonen er ikke holdbar i lengden. Det er ikke et luksusproblem som bare kan løses hvis det er uten risiko


Greit du har en subjektiv mening men ikke prøv å underbygg den med selektive statistikker - for deretter å lansere det som fasit. Eg personlig er ikke enig med noe av det du skriver her.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

December 21, 2016, 11:30:34 AM #699 Last Edit: December 21, 2016, 11:32:37 AM by krakra
Selektive statistikker? Er sjansestatistikken selektiv?
Ellers er det jo fint at du ble underholdt av Branns spill i år, men du er nok ganske alene.

Go Up