• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: Brann - Rosenborg 21.08 kl 18:00 (er ikke denne igang enda?

Started by Torvanger, August 15, 2016, 12:10:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Nå som det ser ut som at Skaanes også er ute, er den største usikkerheten på spissplass og høyrekant. LAN satser vel på trygge, kjenner jeg han rett med innhopp fra våre to nykommere.

               
    Haugen - Nilsen - Barmen
Skålevik(eller Gilli)  - OrlovHuseklepp
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Amatøren

Er alle enige om at Pjotr er en soleklar ener i mål? Synes ikke han leverer mer enn middels TL-nivå på strek, for ikke å nevne utspillene og ferdighetene med ball i beina. Horwath har vist seg å være solid når han har fått muligheten. Kanskje på tide å prøve han fra start, om ikke annet enn for å holde pjotr på tå hev?
Barmen army

Morkel

Quote from: Amatøren on August 21, 2016, 02:40:25 AM
Er alle enige om at Pjotr er en soleklar ener i mål? Synes ikke han leverer mer enn middels TL-nivå på strek, for ikke å nevne utspillene og ferdighetene med ball i beina. Horwath har vist seg å være solid når han har fått muligheten. Kanskje på tide å prøve han fra start, om ikke annet enn for å holde pjotr på tå hev?


Han er en soleklar ener så lenge laget slipper inn så lite som de gjør nå. Vi irriterer oss alle over utspillene og igangsettingene til Piotr, men det veier ikke like tungt for meg, enn så lenge antall innslupne mål er en så stor del av tabellposisjonen vår. Han er ikke alltid perfekt på streken, men Piotr er en vinnerskalle som er essensiell for at forsvarspillerne blir holdt energimessig oppe når vi ligger bakpå.

abe78

Quote from: Amatøren on August 21, 2016, 02:40:25 AM
Er alle enige om at Pjotr er en soleklar ener i mål? Synes ikke han leverer mer enn middels TL-nivå på strek, for ikke å nevne utspillene og ferdighetene med ball i beina. Horwath har vist seg å være solid når han har fått muligheten. Kanskje på tide å prøve han fra start, om ikke annet enn for å holde pjotr på tå hev?


Han har sluppet inn 1 mål så langt på stadion i år. Tror ikke vi trenger en steintøff debatt.
.og husk!

abe78

.og husk!

OmOssSjølOgHansaøl

Gilli debuterer mot Rosenborg (brann.no)

Skålevik og Rólantsson kommer inn for Vega og Braaten, mens Huseklepp og Børven må starte på benken. Stenevik sitter også på benken.

               Leciejewski
Nouri - Demidov - Acosta -Kristiansen
  Haugen - Heltne Nilsen - Barmen
    Rólantsson - Orlov - Skålevik

Benken: Horwath, Grønner, Johansen, Stenevik, Huseklepp, Karadas og Børven
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Finfin respons

Tviler på at Huseklepp er fornøyd. Er det sånn det går når man ikke signerer?
Kanskje.

pidre

Vi kommer til å savne Braathen, og spesielt hans egenskap til å holde på ball høyt i banen. Kunne også tenkt meg Skaanes sine løp inn i boks. Ikke optimalt dette. Trønderne soleklare favoritter, vi skal være veldig fornøy om det blir poeng.
Saludar a los monos!

Jose Arrogantio

Gilli blir kastet rett inn på laget i en vanskelig hjemmekamp. Blir spennende dette.

Billy Elliott

Denne Gilli er visst ikke venstrebent likevel. Bruker høyre på oppvarmingen i alle fall.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978


dudo

Vel? Bruker han begge?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Me blir pressa veldig lave. Litt pinlig at Brann ser ut som bortelaget.  Mot slutten av omgangen vart me også alt for slappe i presset.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Finfin respons

Vel har Brann ligget lavt og kompakt i LANs tid. Men ikke sååå lavt som dette, over en så lang periode, og fra så tidlig i første omgang. Men: Jeg tror det har vært lurt. For jeg frykter at et Rosenborg med mer rom + bakrom (hvis Brann ligger høyere) vil gi stygge sjanser mot.

Men hva skal Brann gjøre i andre omgang? Hva får vi se?
Jeg tror vi får se mye det samme, at vi får inn Huseklepp aller først (kanskje for Orlov), og at Brann vil fortsette å prøve seg på raske kontringer når de får muligheten.
Kanskje.

osoerli

Bytter: inn med Børven, Huseklepp og Stenevik.
Ut med Orlov, Skålevik og Barmen
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

LANs feighet gjør at RBK til slutt får hull på byllen, for det er jo UMULIG å spille fotball mot et lag som er på høyde med Barca.

Finfin respons

Var det ikke offside på Gytskjærmålet?
Kortet til Demidov: Et klassisk eksempel på nff-dommernes hang til å gi Rosenborg fordeler. Pinlig.
Kanskje.

Torvanger

Feige, piss kjedelige LAN, legger seg på rygg for oh store RBK.

Finfin respons

Nåja. Brann er vel på bronseplass fordi de har vært para-feige. De har hatt mot til å spille defensivt trygt. Det er igjen en personlig feil (denne gang Orlov) som gjør at Brann ikke har en helt annen sluttspurt på kampen enn to lag som er ganske fornøyd og ikke tar store sjanser.
Kanskje.

Falkman

Quote from: Torvanger on August 21, 2016, 18:53:02 PM
Feige, piss kjedelige LAN, legger seg på rygg for oh store RBK.


Det er vel også en ørliten mulighet for at vi møter et lag som er ganske mye bedre enn oss?

Finfin respons

Quote from: Falkman on August 21, 2016, 19:04:04 PM
Quote from: Torvanger on August 21, 2016, 18:53:02 PM
Feige, piss kjedelige LAN, legger seg på rygg for oh store RBK.


Det er vel også en ørliten mulighet for at vi møter et lag som er ganske mye bedre enn oss?


For å ta Torvanger litt i forsvar: Brann burde kanskje hatt en plan for å ta kontroll på kampen når Mike Jensen går av banen. De hadde ikke det samme behovet for å være superdefensive da han gikk av.
Kanskje.

Kjell249

Veldig synd at Braaten og Vega var ute i denne kampen, for vi savner sårt spillere som tør og har ferdigheter til å holde på ballen. Er slitsomt å spille 90 minutter med ryggen mot veggen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Huff

Brann var det dårligste laget, RBK er fremdeles dommernes øyensten og det var total miss på laguttaket i den fremste treeren. De bakerste åtte var selvsagt gitt allerede, men den fremste trioen var enormt tynn suppe. Når to av de tre fremste er enormt mye tregere enn RBKs forsvarsspillere blir det vanskelig å kontre inn mål. Huse må nesten tolke laguttaket som at han ikke er ønsket i klubben.

Så er det irriterende å se mengden individuelle tullefeil i forsvar i andre omgang. Dette bekymrer meg, for det var dette som felte oss mot VIF, og nå er det andre kamp på rad der vi fremstår mer rufsete enn vi har fremstått siden 2.serierunde.

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Quote from: Falkman on August 21, 2016, 19:04:04 PMDet er vel også en ørliten mulighet for at vi møter et lag som er ganske mye bedre enn oss?


Ja, tror noen må stikke fingeren litt i jorden. Selv når vi trekker fra merkelige dommeravgjørelser så spilte vi mot et lag som var en god del bedre enn oss. Og i noen av spillets faser veldig mye bedre enn oss. Så alt i alt bør vi ikke surmule for mye for dette ene poenget.
Rød makt på Hansa

Henki

1-1: Fint.
Rosenborgspillerne får juling og blir sure: Kjempefint.
Vi kan egentlig ikke rykke ned nå: Brilliant.

Ikke så bra: Den offensive treeren i dag. (Greit mål av Orlov men etter det var han dårlig. Skålevik var noen nummer for liten, og han der karen fra Færøyene burde kanskje i anstendighetens navn fått noen flere treninger før han ble kastet innpå fra start.
Ballen skal fremover!

Nixon

Men du verden så herlig kok det blir med en dommer som mister litt kontrollen!:)
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: Nixon on August 21, 2016, 19:57:00 PM
Men du verden så herlig kok det blir med en dommer som mister litt kontrollen!:)


Ja, han var stresset en stund der tror jeg :)
Ballen skal fremover!

pidre

RBK var mye bedre enn oss, og vi skal være veldig fornøyd med 1 poeng! De tre fremme var gode til å jobbe hjem, ellers lite å by på. Forøvrig, denne Tore Hansen slående lik Mr Bean. Latterlig gult til Demi.
Saludar a los monos!


osoerli

Pinlig at Piotr drøler tid etter 1-1 for å berge uavgjort på heimebane uansett motstander. Når det eingong er stinn brakke er det ikkje sikkert mange av dei ekstra kjem tilbake når ikkje Brann prøver å vinna kampen eigong.  Med 50m bakrom nesten heile 2. omgang var det også uforståeleg å setta inn Karadas.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Leffen

Til tross for at Orlovs brøler førte til 1-1, tror jeg fort de hadde scoret uansett. Helt greit med 1-1, spillemessig fikk vi til svært lite.

Piotr er god på å drøye. Men på TV kan du høre LAN si til Ruben rundt 85' minutt "vi tar 1-1". Så jeg tror fort denne drøyingen er beskjed fra treneren sjøl

Finfin respons

De tre fremme i start-elleveren hadde ingenting å jobbe med. Hverken kontringer, eller angrep i etablert spill mot etablert forsvar. Vi spilte stort sett 5-5-0. Brann lå rekord-lavt (til å være Brann anno 2016). De tre fremme gjorde en god defensiv jobb. Vanskelig å trekke dem for mangel på offensivt bidrag når det ikke ble forsøkt etablert et offenivt spill bakfra.
Kanskje.


Ninja-Bob

Godt nøgd med 1-1. RBK er i det store og heile betraktelig bedre enn oss, men likevel klarar me å halde nokolunde kontroll på dei, og me tar eit poeng som kan vise seg å bli svært viktig i kampen om medalje. Gilli gjorde ein kamp som var meir enn godkjent, vonar å sjå han meir! Huseklepp fekk ikkje mykje til etter at han kom inn, og Karadas var jo knapt i ballen. Hadde kanskje vore meir spanande å fått inn Børven, men skjønar også at Nilsen seier seg nøgd med 1-1 mot slutten. Var sikkert på at RBK kom til å vinne dersom du først potta eitt mål, men der tok eg heldigvis feil. Dommaren var, som forventa, heilt elendig.

Torvanger

Hvorfor slapp ikke Børven til? Og Skålevik på flanke? LAN har bestemt seg på forhånd om at det er fire lag vi ikke kan leke med i Norge, RBK, Odd, Godset og Molde, mot dem må vi rett og slett droppe å spille fotball, for vi var i OBOS ifjor og vi er ikke gode nok enda, selv om tabellen sier noe annet.

krakra


krakra

"De er bedre enn oss per dags dato, men ting kan fort skje de neste årene" sier Demidov om spillestilkritikken er slike Jensen. Liker at han ser flere år fram med Brannøyne. Jensen skryter av gresset vårt, som han jo ble godt kjent med

Henki

Quote from: Torvanger on August 21, 2016, 20:39:32 PM
Hvorfor slapp ikke Børven til? Og Skålevik på flanke? LAN har bestemt seg på forhånd om at det er fire lag vi ikke kan leke med i Norge, RBK, Odd, Godset og Molde, mot dem må vi rett og slett droppe å spille fotball, for vi var i OBOS ifjor og vi er ikke gode nok enda, selv om tabellen sier noe annet.


Ser du for deg at Brann hadde hatt sjanse i havet hvis de hadde prøvd å spille ut Rosenborg i dag?
Ballen skal fremover!

Ricky

Helt greit fornøyd med dette. Hadde blitt tre poeng mot et annet lag, men RBK lar seg ikke stresse slik de andre lagene/trenerne gjør. Bedre spillere, mer ballsikre og bedre organisert. At vi må splle med tidenes kjipeste angrepstreer hjelper jo heller ikke på.
Nei, tar lett det ene poenget på konto.


Lasaron

Jeg syns Rosenborg var veldig gode, og er ganske fornøyd med uavgjort.

Dommeren og den ene linjedommeren var komisk.

Enormt deilig kok i begynnelsen der, herlig at vi nesten ikke hørte speaker. Rosenborgspillerne var visst også fornøyd med stemningen.
Tren på langskudd

Corran

Før kampen hadde jeg vært fornøyd med 1-1 etter kampen var jeg litt mellomfornøyd.
Barmen og Orlov hadde en veldig dårlig dag på jobben selv om Orlov scoret et så var han også skyld i et mål
Dommeren var hoderystende elendig. Noe av det dårligste jeg har sett. Er i alle fall sikkert at eg kommer aldri til å bruke Synsam om en får så dårlig syn av å gå til dem

Et av kampens store øyeblikk var da Barmen tok Jensen og det lyste hevn av ham ;-)

Ellers så var eg litt imponert av Gilli. Har kun hatt et par treninger og viser en del positivt blant annet en bra fart.

Stemningen var jo også grei i dag Dvs til tider i andre omgang var det kok og meget bra (litt takket være en skam dårlig dommer). Synd at en liten (fantastisk gjeng ikke misforstå) måtte dra i gang en del sanger som var ukjente for veldig mange. På kjente sanger var det veldig mange som trøkket til, men så kom det noen som bare gjengen nede i midten kan og da hørtes det ut som om det var kun 30 syngende på stadion. Kanskje droppe noen av sine personlige favoritter slike dager og heller fokusere på de som mange synger med på? Ikke ment som kritikk av noen som gjør en kjempe jobb Kun et innspill fra en som gjerne kan anses som litt treg på sanger o.l.  
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Det var i det minste mange av oss som sang på øvre B - det hører til sjeldenhetene at det skjer. Men de føkkings dritings kaklehønene på rad 20, derimot...  >:(
Gå av.

blobby winters

Har nå sett bildene. Fantastisk TIFO i dag. Gratulerer til alle involverte.

osoerli

Quote from: Leffen on August 21, 2016, 20:25:02 PM
Piotr er god på å drøye. Men på TV kan du høre LAN si til Ruben rundt 85' minutt "vi tar 1-1". Så jeg tror fort denne drøyingen er beskjed fra treneren sjøl


LAN har jo sagt utad at dei går på banen for å ta 3 poeng i kvar kamp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Tom C

Morsomt å se hvor forskjellig oppfattelse folk har av enkelte spillere. Synes færøyingen hadde en godkjent debut og vel så det mot en vanskelig motstander. Og kan ikke skjønne de som sutrere over at ikke huseklepp fikk spille mer, for han har etter min mening fint lite å bidra med i en slik kamp. Synes også at de foran jobbet steinhardt, og bidro på den måten til at bvi klarte å holde unna for det som pr i dag er norges soleklart beste lag.
Sterkt å holde den ubeseirede hjemmestatistikken fremdeles. Skulle også ønske vi fikk sett litt av børven i går, men skjønner tanken bak å få inn litt tungt luftskyts i Karadas.

Aldri mer Obos....

Torvanger

Skjønner dere ikke at RBK blir seende veldig mye bedre ut enn Brann, fordi de får lov til å trille ball og øve på angrep i 90 minutter? Brann hadde ikke hatt noe å tape på å stresse RBK høyere på banen, bryte av spillet til trønderne og holde ballen i laget i lengre strekk. Brann spilte feigt og når det er fullstappet på tribunene, da bør du tørre mer enn det Brann gjorde, Brann vant ingen nye hjerter igår. Men så lenge den harde kjerne er fornøyd.....

Torvanger


Quote from: Leffen on August 21, 2016, 20:25:02 PM
Piotr er god på å drøye. Men på TV kan du høre LAN si til Ruben rundt 85' minutt "vi tar 1-1". Så jeg tror fort denne drøyingen er beskjed fra treneren sjøl


Fy f, er det sant? Er det ok å ha en trener med denne antifotballfiliosofien?


Go Up