• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

FKH - Brann (lørdag 27.august)

Started by YadaYada, August 13, 2016, 19:45:05 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on August 28, 2016, 14:33:19 PM
Også denne kastingen av gjenstander hele tiden... Hva er vitsen?


Heldig om det ikke blir bot på 15 000 - 20 000 til Brann. Klubben som sparer på hver krone. Håper kasterne er klar(voksne nok) for å betale selv, eller at noen angir de.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on August 28, 2016, 14:51:24 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 28, 2016, 14:33:19 PM
Også denne kastingen av gjenstander hele tiden... Hva er vitsen?


Heldig om det ikke blir bot på 15 000 - 20 000 til Brann. Klubben som sparer på hver krone.


De som kastet mener vel det er verd at klubben bruker penger på sånt. For det e jo så jækla tøft å kaste ting. For då visar vi at ingen køddar med oss og at vi kan bli skikkelig sinte... Det gikk vel et par-tre brusbeger, en snusboks og noe bakkefyrverkeri inn på banen i løpet av kampen.
Legg ned hele klubben!

Northside

Skal det første kastes noe på banen så bør det være egg eller biljardkuler. Brusbegre er kjedelig!

Generelt høy promille på feltet i går og litt amper stemning. Roet seg ned igjen etter litt krangling, men ganske unødvendig oppførsel. Drepte mye av stemningen i 2.omgang.

Nå var dette 3 kampen på rad hvor det ville vært ellevilt med seier, da er det utrolig surt at det ble tredje gangen uten seier. Masse Brann-supportere på Ullevaal, fullt hus mot RBK og smekkfullt bortefelt i Haugesund. Veldig typisk Brann å ikke vinne ved de store anledningene. Kanskje laget bør få fred og ro foran de 10 000 trofaste når vi møter Viking?

Gulløl

Var det bestefars generasjonen i 40-50 årene som slåss og "de unge lovende" i 20 åra som kastet brusbegere i går ? Litt usikker på hvem som er mest barnslig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Mest barnslig vinner vel den jævla casuals gjengen som gikk rundt i byn og laget småkvalm med egne supportere ved et par tilfeller (som jeg vet om).
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

1908

Det var vel de som muligens laget litt kvalme på tribunen også..

Gråtassen

Quote from: Lasaron on August 27, 2016, 18:56:42 PM
Lede 2-0 og så tape. SKJERPINGS!! Og så er jeg møkk lei av at dommeren heier på motstanderne.


Dette var ille ja, men jeg synes verken du eller andre her inne skal glemme den fantastiske straffen som "Sønnen" klarte å lage. Jeg kaller det idiotisk og stiller spørsmål ved fotballferdighetene hans når han gjør slike udugelige ting.

olebrann3

Etter å ha sett oppsumeringen sitter jeg igjen med:

- 2-1 - Veldig billig staffespark, holdingen varer i 1 sekund og han slipper før han skal heade. Det har skulle blitt mange straffer imot oss med holding i år. Denne er langt i fra. Blir straffe på hver corner i hver kamp om dette fortsetter. I tillegg gut kort? hva for?

- 2-2 - Angrep på Keeper. Hadde den ballen gått rett i mål, kan jeg nesten garantere at det hadde blitt dømt angrep på keeper. Horwath en hånd på ballen og blir forstyrret av Haugesund spilleren.

- Orlov blir klippet ned på 16.meter streken, kommer inn med all for høy fart og farlig spill. Klar straffe.


Så kan man legge til følgende som ikke ble vist på oppsumeringen:

- Nedsparking av Nouri bakrfa - burde vært gult kort. Ble bare tilsnakk på en spiller som allerde hadde fått gult kort.

- Skålevik alene med keeper - feilavblåst for offside

- Kristiansen grisetaklet i eget felt på slutten av kampen. Skulle vært klart rødt kort. Ble ingen ting.

Lurer på om jeg noen sinne har sett en så dårlig dommer prestasjon tidligere. Tviler på, så mange store feil i en og samme kamp.


Vi taper riktignok ikke kampen bare på grunn av dommeren. Vi holder unødvendig i feltet hver kamp, lager unødvendige frispark.

Legger du til horwath i går så blir det tap. Straffen slenger han seg så lenge før at spilleren bare kan sette den i den tomme siden.
2-2 skal han holde ballen i første situasjon.
3-2 - Et frispark en skal klare å komme opp og kunne vippe ut.

osoerli

Eit av dei mest irriterande tap på lenge.
Dommaren er bos, greit nok, men me bør ro dette greit i land allikevel.
Byttene kjem for seint.  Eg synes kampen tidleg i andre omgang skreik om å bytte ut Orlov og Haugen.  Og så må Haugen, Sivert og Barmen slutta å laga stort sett idiotiske frispark utanfor vår 16m.  Horwath var rusten.  Kanskje litt kamptrening på Brann2 hadde vore av det gode?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

denumulige

Quote from: Corran on August 28, 2016, 21:26:05 PM
Mest barnslig vinner vel den jævla casuals gjengen som gikk rundt i byn og laget småkvalm med egne supportere ved et par tilfeller (som jeg vet om).


Var de som lagde kvalme på tribunen også. Når voksne mannfolk slår løs på jenter i 20 årene har det gått for langt.
Drepte hele stemningen i 2.omgang.

Corran

At straffen som fører til 2-1 er grei er jeg med på men da må han dømme straffe til oss på et par situasjoner.
På 3-2 målet skal det være frispark til Brann i forkant.

Mye rart av dommeren selv om de fleste situasjonene hans kan forsvares, men da må han være konsekvent. Han gir helt riktig gult kort til både Barmen og Kristiansen for å sabotere et mulig angrep, men han gir kun tilsnakk og ikke det en gang når det samme skjer andre veien.
Om dommeren legger seg på en linje og er konsekvent så vil spillerne tilpasse seg og alt er greit, men når en lignende situasjon kan variere fra ingenting, til frispark og til frispark og gult kort så blir det som det ble. Når det i tillegg er så skjevt fordelt som det var denne gangen så er dommeren boss.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Tom C

Godt å se at det ikke bare var meg som holdt på å klikke på den elendige dømmingen. Måtte pga reise se kampen i opptak i går, og fruen begynte å lure på om det hadde rablet for meg etterhvert, der jeg satt og freste. Jeg klager av og til på dømmingen mot brann når jeg mener at den har vært dårlig, men så elendig som dette er det jaggu lenge siden jeg har vært med på. Forferdelig inkonsekvent både med gule kort, og straffesituasjoner. Blir provosert av at man ikke praktiserer likhet for loven. Når man blåser straffe til Haugesund på en relativ beskjeden holding, hva i all verden gjør at han ikke gjør det samme når Karadas løper 5 meter med en mann hengende rundt hoften, for å komme seg løs? Og det skjer rett framfor nesen hans, så han ser det klart og tydelig. Dersom dommeren ikke skjønner at dette provoserer Brann-supportere, så har de faen meg ikke mye kontakt med virkeligheten.

Og kommentatorene oppsummerte vel straffesituasjonen med Orlov ganske greit. Det hadde vært soleklart frispark og kort i 1000 av 1000 ganger et annet sted på banen. Så når han ikke tør å blåse på det fordi det skjer på 16-meter streken, er det bare et ord for det. Feigt!

Og hva pokker var det med han fyren som knottet Nouri i kneskålen nede med dølinjen vår? Med den linjen dommeren la seg på, så kvalifiserte ikke det til gult??  Jaggu den dårligste dommeren vi har hatt så langt i år. Skjønner ikke hvor de finner disse folkene.
Aldri mer Obos....

Billy Elliott

Quote from: Tom C on August 29, 2016, 09:03:59 AM
Jaggu den dårligste dommeren vi har hatt så langt i år. Skjønner ikke hvor de finner disse folkene.


I styret til Klanen, tydeligvis.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: denumulige on August 29, 2016, 08:49:44 AM
Quote from: Corran on August 28, 2016, 21:26:05 PM
Mest barnslig vinner vel den jævla casuals gjengen som gikk rundt i byn og laget småkvalm med egne supportere ved et par tilfeller (som jeg vet om).


Var de som lagde kvalme på tribunen også. Når voksne mannfolk slår løs på jenter i 20 årene har det gått for langt.
Drepte hele stemningen i 2.omgang.


Seriøst? Sier du at det var mannfolk som gikk løs på egne fans, og attpåtil slo kvinner?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Ikke mannfolk, Casuals i de rette merkeklærne. er du så opptatt av riktig merke så er du ikke mannfolk ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Go Up