• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Engen - Brann, lørdag 13.08.2016, kl.18.00 (runde 20)

Started by Gulløl, August 08, 2016, 11:47:05 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Hatleking


Huff


Ricky

Bare renner inn bakover. Kan bli GRISESTYGT mot Rosenborg..

Gud


dudo

Ufattelig mye konsentrasjonssvikt i dag. Helt jævlig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Zolkan

Og der var gode gamle Brann tilbake. Gavmilde bakover og lite kyniske fremover.

Hatleking

Brann-spelar som sparkar i bakken, og difor ikkje når ballen. Her er det marginar. Tenk på Haugen-sjansen!

Ricky

Jaja, vi fikk nå med oss litt skade og karantene i alle fall. Og spillere med dårlig kroppsspråk.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Belfort


osoerli

August 13, 2016, 18:59:59 PM #110 Last Edit: August 13, 2016, 19:01:57 PM by osoerli
Kva er det som foregår i hove til spelarar som har spurtA 50m, for så å skyta frå 25m.  Einkvar idiot skjønar jo at det ikkje finns saft igjen i beina til å dra avgårde eit skot då, Haugen.  Enten så går du heilt inn, eller så leverer du vidare til Vega.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

blobby winters

Quote from: Hatleking on August 13, 2016, 18:51:04 PM
Brann-spelar som sparkar i bakken, og difor ikkje når ballen. Her er det marginar. Tenk på Haugen-sjansen!


En del marginer som ikke gikk vår vei i dag.
Like før pause hadde Vega et fantastisk skudd mulighet for 2-1 Brann. Så ble det 2-1 VIF
På slutten hadde Haugen en gedigen mulighet for 3-2, like etter blir det 3-2 VIF

Hatleking

Quote from: blobby winters on August 13, 2016, 19:03:35 PM
Quote from: Hatleking on August 13, 2016, 18:51:04 PM
Brann-spelar som sparkar i bakken, og difor ikkje når ballen. Her er det marginar. Tenk på Haugen-sjansen!


En del marginer som ikke gikk vår vei i dag.
Like før pause hadde Vega et fantastisk skudd mulighet for 2-1 Brann. Så ble det 2-1 VIF
På slutten hadde Haugen en gedigen mulighet for 3-2, like etter blir det 3-2 VIF


Ja, sjølv om det vart litt stang ut så er det ingen grunn til å krisemaksimere. Me er på høgde med eit veldig bra Vålerenga på ein dag som nok ikkje var all verda.

OmOssSjølOgHansaøl

Utrolig surt. Isolert sett er ikke dette tapet krise, men utrolig surt er det uansett.

Det er uvant å se Brann slurve så mye i forsvar og slippe inn tre mål. Var det konsentrasjonssvikt eller et forsøk på å være litt mindre defensiv enn vi har pleid å være på bortebane? Hva nå enn grunnen var: Forsvaret manglet den sedvanlige tryggheten.

Jeg håper at Braaten er på plass igjen mot RBK. Sånn som Vega spilte i dag klarer vi oss greit uten ham i neste kamp, men hvis både Vega og Braaten er ute, er vi svekket.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 13, 2016, 19:13:07 PM
Det er uvant å se Brann slurve så mye i forsvar og slippe inn tre mål. Var det konsentrasjonssvikt eller et forsøk på å være litt mindre defensiv enn vi har pleid å være på bortebane? Hva nå enn grunnen var: Forsvaret manglet den sedvanlige tryggheten.


Var vel heller det at Demidov skal spille for VIF neste sesong. Og han vil forsikre seg om at det ikke blir i OBOS.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Hatleking

Quote from: Billy Elliott on August 13, 2016, 19:32:41 PM


For min del var dette på langt nær sesongens viktigaste kamp. Vålerenga tek ikkje medalje i år - men det kan Odd (truleg) og Strømsgodset absolutt gjere. Då var det veldig viktig at me slo dei i kampen om medaljene. RBK-kampen er heller ikkje 'viktig' då me ikkje kjem til å ta gull. Med 'ikkje viktig' så er sjølvsagt kvar 3-poengar utruleg viktig, men det er ikkje desse sogeomsuste sekspoengkampane.

Giles

Brann spiller ingen dårlig kamp og burde fått med poeng. Tapet kommer på grunn av manglende evne til å sette store sjanser og ditto svake klareringer av  Pjotr og Demidov. Vega behøves offensivt selv om han burde avgjort kampen i likhet med Haugen. At Brann ikke dominerer på Ullevaal er helt greit. Om de hadde lagt opp til det i 90 minutter ville det blitt et klarere tap.

Lasaron

Tren på langskudd

Yngve

Tapet kjem av at i dag trur Brann at dei kan spela fotball. Det veit me alle at dei ikkje kan.

Brann kan kjempa ig stå på til siste slutt. I dag var vif lurare/betre enn oss diverre. Fyrste målet får dei etter perfekt gjennomspel frå Brann-spelar. Det andre etter polakk på bærtur. Me gjer for mange dumme feil indag. Og frå benken.

Kvifor i all verda skulle Azar inn i dag? Hadde vore perfekt kamp for Huseklepp med all den Hawaii-fotballen.

Gulløl

Brann tømte seg mye bakover i dag, mer enn i noen annen jevnspilt kamp før i år. Det kunne gått bra, men det gjorde det ikke mot et kontringssterkt Engen. Men ingen grunn til å grave seg ned, det var mye bra i dag. Noen justeringer og tre poeng mot RBK er fullt mulig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

blobby winters

Det var plenty nok av Brann spillere i forsvar foran det siste målet. Litt uheldig at Brann ikke fikk ordentlig klarert og det ble mye klabb og babb inn i feltet og selvfølgelig endet ballen opp på beinet til en VIF spiller.

Torvanger

Det var et mektig oppmøte av Brannfans, på et ellers glissent Ullevaal, Brann styrte kampen og spilte på dominant og  bestemt, men var ekstremt ueffektive som vanlig, blant annet når Haugen får det for seg at han ikke skal bruke storsleggen, men heller levere et halvhjertet tilbakespill til VIF-keeperen. VIF er helvetes skarpe offensivt og effektive.

Paikjetil

Quote from: Torvanger on August 13, 2016, 21:29:11 PM
Det var et mektig oppmøte av Brannfans, på et ellers glissent Ullevaal, Brann styrte kampen og spilte på dominant og  bestemt, men var ekstremt ueffektive som vanlig, blant annet når Haugen får det for seg at han ikke skal bruke storsleggen, men heller levere et halvhjertet tilbakespill til VIF-keeperen. VIF er helvetes skarpe offensivt og effektive.


Ja dette er noe som er helt rart med Haugen. Velger forsøk på det elegante med innsiden av foten når han burde kline til helvete til, og kliner til helvete til når han heller burde velge den elegante innsiden. Sånn har det alltid vært.

Ellers trenger vi en spiss som kan føre ball. Min nevø på 11 mnd er flinkere med kulen enn Orlov.

Torvanger

Tenkt tanke: Burde Grønner og Acosta fortsatt som duo? Demi har vært slumsete og overvurdert sine evner i flere kamper, han har en utrygg pasningsfot, Grønnere er mye bedre.

Giles

Du har et poeng Torvanger. Grønner bør få sjansen nå.
Demidov bør uansett ikke re-signeres. Dårligere for hver dag som går.

Ninja-Bob

Eit par ting eg tenkte på under og etter kampen:

Høgresida våre blei brukt lite i går. Var dette bevisst, på bakgrunn av analyse av motstanderen, eller blei me spelte over på venstresida?

Kristiansen hadde ein veldig dårlig kamp i går, og kommunikasjonen mellom han og Demidov verkar ikkje å vere hundre prosent patent, jmf Engen sit første mål. Er heilt med på at me treng ein spiss, men bør me prøve å få inn ein ny back også? Nouri kan spele på begge sider, kan han ikkje?

Ellers så taper me på at Engen rett og slett såg mindre slitne ut enn oss. Dei la ned meir innsats, og me lot dei ta over kampen etter Barmen sit nydelige mål.

Hatleking

Veit me noko om Braaten no? Med han og Vega ute kan laget vel fort bli noko slik:

                    Piotr
Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
    Barmen - Heltne Nilsen - Haugen
     Skaanes - Orlov - Huseklepp

Eventuelt kan kanskje Skålevik ta ein kant.

Limstift

Quote from: Ninja-Bob on August 14, 2016, 09:07:52 AM

Kristiansen hadde ein veldig dårlig kamp i går, og kommunikasjonen mellom han og Demidov verkar ikkje å vere hundre prosent patent, jmf Engen sit første mål. Er heilt med på at me treng ein spiss, men bør me prøve å få inn ein ny back også? Nouri kan spele på begge sider, kan han ikkje?


Jeg mener Kristiansen er en av våres mest stabile spillere, og etter en svak kamp vil du ha en ny back?

Han er ingen teknisk god fotballspiller, men jeg elsker innsatsen og viljen den mannen legger ned og viser hver fordømte kamp.
Alle må gå!

Ninja-Bob

Hm, då er me nok uenige om Kristiansen. God innsats, ja, men store problem med å plassere seg defensivt. Eg berre gjetter no, men eg er ganske sikker på at fleirtalet av måla imot Brann kjem frå venstresida, spesielt klassikeren med ball slått mot lengste, der Kristiansen glipp markeringa. Eg meiner å hugse i hvert fall tre-fire mål imot som er slik. Er godt mogleg at eg overdriv, altså. Innsatsen et god offensivt, men det er sjelden han kjem seg rundt på kant og får slått inn, og endå sjeldnere han treg nokon som helst med desse innlegga. Sett no at Nouri har tre assist og Kristiansen to, så det er mindre forskjell enn eg trudde. Venstresida har jo kome mykje meir med no etter at Braaten har blitt plassert på venstre kant.

Northside

Bilder fra kampen:
https://www.facebook.com/BergensGladeGutter/photos/?tab=album&album_id=1179844158702617

Får sikkert pes på bruk av megafon igjen, men dæven for et trøkk vi hadde på enkelte sanger! Lenge siden vi har prestert så bra på bortebane stemningsmessig. Ville vært vilt dersom det var vi som puttet vinnermålet i slutten av kampen.

krøvel vellevold

Quote from: Northside on August 14, 2016, 17:49:01 PM
Bilder fra kampen:
https://www.facebook.com/BergensGladeGutter/photos/?tab=album&album_id=1179844158702617

Får sikkert pes på bruk av megafon igjen, men dæven for et trøkk vi hadde på enkelte sanger! Lenge siden vi har prestert så bra på bortebane stemningsmessig. Ville vært vilt dersom det var vi som puttet vinnermålet i slutten av kampen.


Bra trøkk, men det var bra trøkk også mot Odd og Godset. Og da brukte vi ikke megafon. Men jeg ser mer nødvendighet i det når vi er over 1000 og det er mye forstyrrende lyd fra motstanderfansen. Da er det vanskeligere å høre sangstarter enn hjemme på Store Stå.
Legg ned hele klubben!

Ninja-Bob

Glad for at både Godset og Odd avga poeng i dag, men dersom me hadde vunne i går hadde me vore på andreplass... Me får berre stå på vidare, så er det mogleg!!

Gulløl

Quote from: Ninja-Bob on August 14, 2016, 18:54:45 PM
Glad for at både Godset og Odd avga poeng i dag, men dersom me hadde vunne i går hadde me vore på andreplass... Me får berre stå på vidare, så er det mogleg!!


Veldig bra med kun 1 poeng til Odd og Strømsgodset. Men Haugesund ypper seg, kun 2 poeng bak Brann. Blir en ny thriller i medaljekampen i neste bortekamp, på en lørdagskveld i nabobyen i sør.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ninja-Bob

Aiai, det kan jo ligge an til å bli innanfor eit sekspoengskampsbegrep som alle kan vere enig i.

Gulløl

Bakenga ute mot Brann ?
Klipp:
Sent i førsteomgang kom det et skår i gleden for Rosenborg. Målscorer Bakenga stoppet opp midt i et løp, tok seg til låret og la seg ned. Bakenga forsvant inn i garderoben med det som så ut som en strekk.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Med kampen litt på avstand er jeg noe mer fornøyd enn jeg var rett etter kampen i går. Vi slipper inn noen billige mål, men det som har vært regelen de siste årene, var et unntak i går. Vi skapte nok sjanser til å vinne, og vi hadde fortjent bedre.

Som prestasjon var dette på høyden med mange kamper der vi har hatt stang inn og tatt poeng, etter min mening.
Rød makt på Hansa

Hatleking

Quote from: Nixon on August 14, 2016, 21:21:53 PM
Med kampen litt på avstand er jeg noe mer fornøyd enn jeg var rett etter kampen i går. Vi slipper inn noen billige mål, men det som har vært regelen de siste årene, var et unntak i går. Vi skapte nok sjanser til å vinne, og vi hadde fortjent bedre.

Som prestasjon var dette på høyden med mange kamper der vi har hatt stang inn og tatt poeng, etter min mening.


Me har i det heile tatt hatt mange kampar på bortebane der me har hatt litt stang ut. Dette var ein av dei. Spelemessig har me eigentleg vore rimeleg bra heile sesongen, men me har sjølvsagt fått eit lite løft no. Men ja - det var ingen dårleg kamp sjølv om ein endte opp utan poeng.

Tom C

Som Nixon, har jeg også fått roet meg ned etter å ha vært ganske oppgitt rett etter kampen. Synes det var fryktelig surt med de elendige involveringene i forsvaret, osm gjorde det enkelt for VIF. MEn så har jeg vel kommet fram til at det i det store og hele har vært særdeles lite personlige feil ellers i sesongen, så man får vel akseptere at det glipper noen ganger i en slik kamp.

Ellers godt å se at Barmen begynner å treffe målet innimellom, for han kommer jo som regel til minst et par gode sjanser i hver kamp. Det er vel det samme som Orlov, så det er nesten litt tragikomisk at utskjelte Barmen står med flere puttinger enn vår spydspiss. Vi henger fremdeles med i medaljekampen, men jeg klarer ikke å la være å tenke på hvor vi kunne vært med en måljeger som f.eks Gytkjær på topp.
Aldri mer Obos....

Limstift

Noen som vet om kampen kan sees i reprise noe sted? Sumo, TV2 eller noe sånt?

Alle må gå!

Klaus_Brann

Quote from: Limstift on August 16, 2016, 15:52:22 PM
Noen som vet om kampen kan sees i reprise noe sted? Sumo, TV2 eller noe sånt?




Ja, de ligger på sumo.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up