• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Engen - Brann, lørdag 13.08.2016, kl.18.00 (runde 20)

Started by Gulløl, August 08, 2016, 11:47:05 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Da er det enda en ny storkamp, kommende lørdag mot Rekdal sitt Vålerengen. Et lag som fikk en vanskelig start på sesongen men som nå ser ut til å kommet i form med seier på de tre siste kampene.
På denne kampen i 2007 ble det på her på forumet skrevet at det var 3000 som heiet på Brann på Ullevål. Hvor mange klarer vi på lørdag, 1500-2000 kanskje ? Når vi klarte 1000 mot Bærum i fjor i Obås bør det være realistisk. Kamptidspunktet bør være perfekt for de som reiser fra Bergen. Målet på tribunen bør være å overdøve Klanen som har blitt færre og færre de siste årene. Med tre poeng i denne kampen blir det fotballfeber i Bergen opp mot RBK kampen.

Tror LAN velger dette laget:
Haugen og Huseklepp byttes inn etter ca. 60 min. Karadas eller Skålevik siste 15 min.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on August 08, 2016, 11:47:05 AM
På denne kampen i 2007 ble det på her på forumet skrevet at det var 3000 som heiet på Brann på Ullevål. Hvor mange klarer vi på lørdag, 1500-2000 kanskje ? Når vi klarte 1000 mot Bærum i fjor i Obås bør det være realistisk. Kamptidspunktet bør være perfekt for de som reiser fra Bergen.


Som jeg skrev i billetsalg-tråden er det mye som tyder på mange bergensere til denne kampen, ja. Jeg tar i alle fall turen.

Hvor mange billetter har vi fått tildelt? Noen som vet?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

pidre

VIF er i god form, 3 strake seire og 9-2 i mål - dette blir tøft! VIF har også endel bra spillere på midten og fremover på banen som kan utfordre forsvaret vårt. Bakover er de litt mer rufsete, men om vi blir spilt lave betyr ikke dette så mye. Ser for meg et kampbilde der VIF har mye ball.

VIF er favoritter. U greit resultat for oss. Seier selvfølgelig fantastisk - som alltid mot engen.

   
Saludar a los monos!

Torvanger

August 08, 2016, 15:32:37 PM #4 Last Edit: August 11, 2016, 11:06:44 AM by Torvanger
Første bortekamp siden LSK - Brann i 2014. Sist jeg var på VIF-Brann endte det 0-0, på lørdag blir det flere mål og jeg tror Brann går seriende ute.

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on August 08, 2016, 11:47:05 AM
Da er det enda en ny storkamp, kommende lørdag mot Rekdal sitt Vålerengen. Et lag som fikk en vanskelig start på sesongen men som nå ser ut til å kommet i form med seier på de tre siste kampene.
På denne kampen i 2007 ble det på her på forumet skrevet at det var 3000 som heiet på Brann på Ullevål. Hvor mange klarer vi på lørdag, 1500-2000 kanskje ? Når vi klarte 1000 mot Bærum i fjor i Obås bør det være realistisk. Kamptidspunktet bør være perfekt for de som reiser fra Bergen. Målet på tribunen bør være å overdøve Klanen som har blitt færre og færre de siste årene. Med tre poeng i denne kampen blir det fotballfeber i Bergen opp mot RBK kampen.

Tror LAN velger dette laget:
Haugen og Huseklepp byttes inn etter ca. 60 min. Karadas eller Skålevik siste 15 min.


Ville gjerne hatt Skaanes og Skålevik fra start, men blir overrasket om ikke LAN fortsetter med Haugen og Orlov.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Billy Elliott on August 08, 2016, 13:47:20 PM
Quote from: Gulløl on August 08, 2016, 11:47:05 AM
På denne kampen i 2007 ble det på her på forumet skrevet at det var 3000 som heiet på Brann på Ullevål. Hvor mange klarer vi på lørdag, 1500-2000 kanskje ? Når vi klarte 1000 mot Bærum i fjor i Obås bør det være realistisk. Kamptidspunktet bør være perfekt for de som reiser fra Bergen.


Som jeg skrev i billetsalg-tråden er det mye som tyder på mange bergensere til denne kampen, ja. Jeg tar i alle fall turen.

Hvor mange billetter har vi fått tildelt? Noen som vet?


22 000?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on August 08, 2016, 15:32:37 PM
Første bortekamp siden rann - Brann i 2014. Sist jeg var på VIF-Brann endte det 0-0, på søndag blir det flere mål og jeg tror Brann går seriende ute.


Husker den. rann var gode mot Brann i den.
Søndag blir det 0 mål, lørdag tror jeg det blir flere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Quote from: Klaus_Brann on August 08, 2016, 16:08:36 PM
Husker den. rann var gode mot Brann i den.
Søndag blir det 0 mål, lørdag tror jeg det blir flere.

Nå må du ikke terge Torvanger på deg, han ikke bare tar ballespark han deler de ut også ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Piotr
Nouri - Demidov - Acosta - Kristiansen
Barmen - Nilsen - Skaanes
Vega - Skålevik - Braaten

Kjipt å benke Haugen og Grønner.
Tren på langskudd

Billy Elliott

Samles vi noe sted i Oslo før kamp? Siden vi (angivelig) blir så mange folk, blir jo dette reneste cupfinalen. Skal vi leie Spektrum, eller?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on August 08, 2016, 17:04:13 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 08, 2016, 16:08:36 PM
Husker den. rann var gode mot Brann i den.
Søndag blir det 0 mål, lørdag tror jeg det blir flere.

Nå må du ikke terge Torvanger på deg, han ikke bare tar ballespark han deler de ut også ;)


Jeg gikk kanskje over streken der;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on August 09, 2016, 14:54:31 PM
Quote from: Gulløl on August 08, 2016, 17:04:13 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 08, 2016, 16:08:36 PM
Husker den. rann var gode mot Brann i den.
Søndag blir det 0 mål, lørdag tror jeg det blir flere.

Nå må du ikke terge Torvanger på deg, han ikke bare tar ballespark han deler de ut også ;)


Jeg gikk kanskje over streken der;)


I motsetning til avslutningene til Orlov.
Gå av.

Arnevidar


Gamleørn

Vi rykker aldri ned for vi er brann

Lasaron

Så trådstarteren der er den samme som Torvanger? Jeg begynte å lese, og ante ikke hva som var poenget med at man burde lese trådstarten. Så steg underholdningsverdien da jeg oppdaget hva for folk som skriver der inne. Utrolig lav standard. For en gjeng. Er det østlendinger?
Tren på langskudd

Spelaren

Kamptråden til Brann - Start ble etterhvert herlig. En av vif-supporterne som åpenbart har en fetisj for Brann graver seg lengre og lengre ned i gjørmen.
Gå av.

dokken

OBS! OBS!

Ser VIF har lagt ut masse info om billetter etc. Mye restriksjoner, bla får ikke Brann-supportere lov til å bruke Ullevaal t-banestopp, men må gå fra Berg!

Virker unødvendig strengt, selv om det tidligere har blitt spetakkel da politiet klarte å sende begge lags "risikosupportere" rett mot hverandre.

Ellers: ikke salg av billetter på nett, kun gjennom Brann eller i døren. Anbefaler alle å fikse seg billett på forhånd.

Alle som skal på kampen bør lese her: http://m.vif-fotball.no/news/id/12xs2xnyvvzdx1pc5z28n2rvg3

Torvanger

August 11, 2016, 11:09:13 AM #18 Last Edit: August 11, 2016, 11:11:01 AM by Torvanger
Når jeg korrigert posten min lengre oppe, takk Klaus, for din årvåkenhet! (og til helvete med retteprogrammet på mobilen!) Jeg har en visjon om at det kommer 2000 eller mer med Brannsympatier på lørdag.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Morkel


Limstift

Quote from: dokken on August 10, 2016, 20:50:02 PM
OBS! OBS!


Skjønner ikke hvorfor det ikke blir solgt billetter til bortefeltet over nett. Noe jeg overser?

Alle må gå!

Morkel

Quote from: Limstift on August 12, 2016, 00:10:02 AM
Quote from: dokken on August 10, 2016, 20:50:02 PM
OBS! OBS!


Skjønner ikke hvorfor det ikke blir solgt billetter til bortefeltet over nett. Noe jeg overser?




Det ble solgt over nett. Men kun igjennom Brann sine sider. Der var siste mulige bestilling på Tirsdag. Så da må man kjøpe i døra.

Det jeg savner er en app eller for tippeligaen hvor all billettbestilling til alle lagene går igjennom samme systemet, og hvor du bare kan laste ned billetten på mobilen eller printe ut. Greit at de ikke har lyst til å betale 10% av prisen til en tredjepart, men man kan lett utvikle et eget system i samarbeid mellom klubbene i TL og Obos, og la en liten prosent av prisen gå til drifting. Jeg tror uansett at hvis alle lager hvert sitt sytem er dyrere i lengden. I Brann er det feks noen som sitter og tar i mot mailer for så å sende billetten i posten. Det er dårlig ressursbruk.

Billy Elliott

Quote from: Morkel on August 11, 2016, 23:31:09 PM


Fantastisk initiativ! Drar over allerede i ettermiddag, så stiller på dette om jeg rekker det. Bra jobbet!  :)
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

dokken

Quote from: Limstift on August 12, 2016, 00:10:02 AM
Quote from: dokken on August 10, 2016, 20:50:02 PM
OBS! OBS!


Skjønner ikke hvorfor det ikke blir solgt billetter til bortefeltet over nett. Noe jeg overser?



Høyrisikokamp. Politi og arrangører vil ha kontroll på hvem som kjøper. Ikke at jeg tror dette vil hjelpe noe særlig. Er vel snakk om en liten håndfull mennesker de vil passe på. Og kanskje hindre at noen Isko Boys kjøper på bortefeltet (skjedde vel en gang på VIF-LSK).

OmOssSjølOgHansaøl

Troppen er klar.

Men nå har vi så pass liten tropp at uttaket ikke egentlig er spesielt spennende. Alle utenom Markus Pettersen og Halldor Stenevik er med til Oslo.

Det står at "Barmen har slitt med et vondt lår, men håper å være aktuell til lørdagens oppgjør". Hvis Barmen ikke er 100 % klar, slipper LAN hodebry når han skal komponere midtbanen; da er det bare å sette opp Haugen og Skaanes på hver sin side av Heltne Nilsen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

aleksanderhjelleseth

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 12, 2016, 19:57:24 PM
Troppen er klar.

Men nå har vi så pass liten tropp at uttaket ikke egentlig er spesielt spennende. Alle utenom Markus Pettersen og Halldor Stenevik er med til Oslo.

Det står at "Barmen har slitt med et vondt lår, men håper å være aktuell til lørdagens oppgjør". Hvis Barmen ikke er 100 % klar, slipper LAN hodebry når han skal komponere midtbanen; da er det bare å sette opp Haugen og Skaanes på hver sin side av Heltne Nilsen.

Ja Barmen må vi ikke ta noen sjangser med. Det blir en intens og spennende høst og da må Barmen være på hugget. Må si at eg liker den lokale dominansen på midtbanen vår(Sivert er jo vestlending og halvt stril, og kan under tvil kalles lokal). Kasper Skaanes har kanskje det største potensialet i troppen og det hadde vært utrolig kjekt om han slår ut i full blomst. Som indreløper!

Lasaron

Synd om Barmen er småskadet, men det er lenge igjen av sesongen og vi har gode erstattere. Her skal det ikke gambles.

Da vil jeg at dette skal bli midtbanen: Skaanes - SHN - Haugen
Tren på langskudd

Billy Elliott

Quote from: Billy Elliott on August 09, 2016, 14:18:33 PM
Samles vi noe sted i Oslo før kamp? Siden vi (angivelig) blir så mange folk, blir jo dette reneste cupfinalen. Skal vi leie Spektrum, eller?


For å svare på mitt eget spørsmål, så er det altså på Scotsman (andre etasje) på Karl Johan vi skal møtes.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

blobby winters

Gleder meg til kamp. Er nervøs.
Utrolig gøy at dette er en viktig kamp for sølv/bronse Europa spill neste sesong.

Nixon

Rød makt på Hansa

dudo

Jækla kjekt om Skaanes fortsetter i samme spor!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

I dag putter Orlov. Kanskje til og med to. Bare så dere vet det.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

aleksanderhjelleseth

Overraskende at Barmen starter etter å ha kjent på en lårskade. Håper de ikke gambler for mye. Når det er sagt overbeviste Skaanes med en massiv kamp mot godset, spent på om han kan gjøre noe av det samme i dag. Føler meg skeptisk og noe negativ til denne kampen, men det har eg gjort i hele år. Kom igjen Brann!

Hatleking



aleksanderhjelleseth

Tenk visst det løsner for Barmen forran mål da dere? Love it.

Spelaren

Herlig stemning her på p-plassen i Hirtshals. Tror countrymusikken ble skrudd opp et hakk når Barmen puttet. Noe som gidder å beskrive målet på godt norsk?
Gå av.

krakra

Quote from: Spelaren on August 13, 2016, 17:16:08 PM
Herlig stemning her på p-plassen i Hirtshals. Tror countrymusikken ble skrudd opp et hakk når Barmen puttet. Noe som gidder å beskrive målet på godt norsk?
Klasse. Får ballen utenfor sekstenmeter, tar den med på brystet og kliner den ned i hjørnet.

Spelaren

Quote from: krakra on August 13, 2016, 17:16:48 PM
Quote from: Spelaren on August 13, 2016, 17:16:08 PM
Herlig stemning her på p-plassen i Hirtshals. Tror countrymusikken ble skrudd opp et hakk når Barmen puttet. Noe som gidder å beskrive målet på godt norsk?
Klasse. Får ballen utenfor sekstenmeter, tar den med på brystet og kliner den ned i hjørnet.


Det høres sexy ut, og absolutt typisk Barmen at han kommer i posisjon. Perfekt kampstart!
Gå av.

aleksanderhjelleseth



Spelaren

Leser for øvrig i doddo-chatten at det var Orlov som gav målgivende. Det er litt greit.
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on August 13, 2016, 17:19:58 PM
Leser for øvrig i doddo-chatten at det var Orlov som gav målgivende. Det er litt greit.


Ja, og det var en fin assist til en fin skåring. Der hadde Orlov oversikt og headet følsomt ned til Barmen.

Vi har bra kontroll her. Men skeptikeren i meg tror ikke på seier.
Rød makt på Hansa

aleksanderhjelleseth

Quote from: Nixon on August 13, 2016, 17:27:20 PM
Quote from: Spelaren on August 13, 2016, 17:19:58 PM
Leser for øvrig i doddo-chatten at det var Orlov som gav målgivende. Det er litt greit.


Ja, og det var en fin assist til en fin skåring. Der hadde Orlov oversikt og headet følsomt ned til Barmen.

Vi har bra kontroll her. Men skeptikeren i meg tror ikke på seier.

Fortsett med å være skeptisk, funker som bare det.

Hatleking

Quote from: Nixon on August 13, 2016, 17:27:20 PM
Quote from: Spelaren on August 13, 2016, 17:19:58 PM
Leser for øvrig i doddo-chatten at det var Orlov som gav målgivende. Det er litt greit.


Ja, og det var en fin assist til en fin skåring. Der hadde Orlov oversikt og headet følsomt ned til Barmen.

Vi har bra kontroll her. Men skeptikeren i meg tror ikke på seier.


Ja, på bortebane har det vore vanleg at motstandaren har kome tilbake - gjerne litt ut av ingenting. La oss håpe det ikkje skjer i dag!

aleksanderhjelleseth


Spelaren

Gå av.

dudo

Nå tar de oss på innsats. Utilgivelig!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

aleksanderhjelleseth

Dårlig fremspill av Demidov som gikk rett til enga, passning frem til Moa som dyttet en fin passning frem zahid. Fra litt skrå vinkel plasserte han ballen fint i mål. Ganske bra angrep.

Go Up