• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Godset (møteplikt) sundag 07 august kl 18

Started by hasunds, August 01, 2016, 11:04:50 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

hasunds

August 01, 2016, 11:04:50 AM Last Edit: August 01, 2016, 11:09:35 AM by hasunds
Tek meg fridomen til start av kamptråd (gjekk bra mot aafk sist eg oppretta ein tråd.)
Sivert og Vadim ute med karantene. Vonleg kan Barmen ta sivertrolla og Grønner går vel inn for Vadim. Elles blir det kamp om plassane som vanleg men LAN satser vel på samme som mot odd.
Glissent oppmøte i ferien men no herjar brannrusen og vi bør greie over 15k helst utseld stadda. Spol fram til sundag og ta med deg ein tjommi eller 10.
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

OmOssSjølOgHansaøl

I fjor høst virket vi å være helt avhengig av å ha enten Demidov eller Heltne Nilsen på banen, og helst begge samtidig. Laget har utviklet seg, og vi er neppe like avhengig av enkeltpersoner som før. Likevel anser jeg oss som klart svekket når begge nå er ute.

Ikke bare er Demidov og Heltne Nilsen veldig gode spillere i sine respektive roller; begge er også "kapteinstyper". Hvem andre har fotballhodet, autoriteten og vinnerskallen til å ta på seg styre- og kjefterollen i laget?

Jeg skulle virkelig ønske at denne "dobbeltkarantenen" hadde kommet mot litt enklere motstand.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Kagain

Jeg er også litt skeptisk til at de klarer 15 000 tilskuer, men hvem vet...

Spelaren

Så jækla feil å være på ferie i Danmark når denne kampen spilles. Noen som gidder ringe inn en bombetrussel?
Gå av.

pidre

August 01, 2016, 17:29:04 PM #4 Last Edit: August 01, 2016, 17:30:53 PM by pidre
Godset dårlige borte. Står med 2-1-5 mål 7-13. Altså bare 7 mål borte i år, på 8 kamper. De er inne i en periode med svake resultater. To siste tl-kamper mot lag fra nedre halvdel har gitt 1 poeng - mot Lsk og stabæk. De hadde også en dårlig opplevelse i euroliga kvalik. Gustav Valsvik er solgt, og Francisco Junior må sone karantene.

Vi mangler to av våre aller beste, men har likevel god tro på at vi kan ta dette. Uavgjort heller ingen krise.
Saludar a los monos!

Gulløl

August 01, 2016, 18:07:08 PM #5 Last Edit: August 01, 2016, 18:09:34 PM by Gulløl
Fordel for Brann at Pedersen nå "får lov til å være Pedersen" av Godset ledelsen. Er vist noen av de andre Godset spillerne som også har latt seg inspirere til å ta for seg av utelivet og flydd på byen og røra titt og ofte fortelles det fra Drammen på ryktebørsen. Fra Brann sin side har Barmen aldri vært så god som etter at Pedersen reiste østover, mulig en sammenheng.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Det kan være fristende å sette Braaten bak som indreløper, for å kompensere litt for det defensive vi mister med Nilsen ute, men det er kanskje lurt å rokkere minst mulig på laget nå som to klipper er ute. LAN bør ikke falle for fristelsen å starte med Karadas i mangel på kapteinstyper. Det blir vel Acosta som kaptein. Grønner er også en ledertype. Så får de seks fremste prøve å vokse litt på dette, hvem nå enn det blir.
Tren på langskudd

Gulløl

August 01, 2016, 21:24:20 PM #7 Last Edit: August 01, 2016, 21:40:08 PM by Gulløl
Ja kva velger LAN på søndag ? Trolig første alternativ under. Andre alternativ om han føler seg litt dristig og litt vill og galen. Skulle gjerne puttet inn en nyinnkjøpt spiss, men LAN satser nok på Orlov igjen om det ikke kommer en spiss av Soltvedt hatten en av de første dagene. Haugen fungerer best som høyre indreløper så han bør vel holdes der.

               

                   
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Grønner inn for Demi bekymrer meg overaskende lite Han hadde vel et par kamper for ham og gjorde sine ting bra.
SHN derimot er en større nøtt og jeg lurer på om jeg ville prøvd Braaten der. Var en eller annen tidligere trener av Braaten som like etter han ble signert sa at det var en perfekt rolle for Braaten.
Føler mer for å prøve det enn å ha Barmen der av en eller annen grunn
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Slik det ser ut akkurat nå, blir benken ekstra spennende. Vi har 18 utespillere, to av dem har karantene, og det siste vi hørte om Johansen var at han var skadet. Dermed ser det ut til at Stenevik og en fra b-listen (Edvardsen?) blir å se på benken.
Tren på langskudd

Gulløl

Mulig at Remi Johansen er tilbake til Strømsgodset kampen. Skaden ble definert som "en liten skade i ankelen" i går på brann.no.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Leffen

Herre min hatt så gøy det skal bli de tre neste helgene. Har en god følelse på Godset-kampen, tiltross for Heltne og Demidov ute. Leser på VIF-forumet at de er i ekstase etter Molde-seieren. Alle som anklager bergensere for å ta av i tide og utide bør lese hva den gjengen lirer av seg etter å ha slått en middelmådighet. Og jeg håper så inderlig at Ruben, Sivert og Daniel spiller årets kamp i den matchen:)

Men Godset: Heller Braaten ned på indreløper og Huseklepp på ving, enn Skaanes inn for min del.


Lasaron

Quote from: Lasaron on August 01, 2016, 22:06:15 PM
Slik det ser ut akkurat nå, blir benken ekstra spennende. Vi har 18 utespillere, to av dem har karantene, og det siste vi hørte om Johansen var at han var skadet. Dermed ser det ut til at Stenevik og en fra b-listen (Edvardsen?) blir å se på benken.


Ser nå at Stenevik er med G16-landslaget på en turnering som starter i dag. Da er han kanskje uaktuell til troppen på søndag. Dermed ligger det an til å bli to fra b-listen på benken. Edvardsen og Vetti?
Tren på langskudd

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-treneren---Favoritter-Jeg-kan-ikke-skjonne-det-793604_1.snd

Det er i det hele tatt litt uvirkelig at Brann skal spille toppkamp i TL. Og like uvirkelig at Brann av mange blir sett på som en favoritt. Det er både foruroligende og litt deilig på en gang!:)
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Blir svært overrasket om ikke Marcus P scorer minst to goller i denne kampen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Henki

Quote from: Nixon on August 04, 2016, 07:31:12 AM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-treneren---Favoritter-Jeg-kan-ikke-skjonne-det-793604_1.snd

Det er i det hele tatt litt uvirkelig at Brann skal spille toppkamp i TL. Og like uvirkelig at Brann av mange blir sett på som en favoritt. Det er både foruroligende og litt deilig på en gang!:)


Og siden vi tross alt er Brann vet vi vel ganske godt hvordan det kommer til å ende...
Ballen skal fremover!

Belfort

Brann med forventningspress! Pleier sjelden og bli en suksess.

aleksanderhjelleseth

Begynner å bli en stund siden vi slapp inn to mål. Men med to nøkkelspillere ute med karantene er vi klart svekket. Vet ikke helt om eg liker tanken på å spille med Barmen i Sivert-rollen, synst han er litt for seig til å spille der. Visst eg hadde tatt ut laget(noe som eg ikke gjør) hadde eg brukt Braaten der istede. Blir spennende og se hvordan LAN komponerer laget.

Haugen-Barmen-Skaanes
Vega-Orlov-Braaten

Haugen-Braaten-Barmen
Vega-Orlov-Huseklepp

Haugen-Barmen-Braaten
Vega-Skålevik-Huseklepp

Tror det er på tide med en huseklepp fra start, Vega er vell den som har hatt en dalende kurve og bør kanskje få se en kamp på benken. Vi har sett at LAN forandrer svært lite på sin 11er, så noen voldsomme krumspring blir det ikke.

osoerli

Quote from: Billy Elliott on August 04, 2016, 08:23:41 AM
Blir svært overrasket om ikke Marcus P scorer minst to goller i denne kampen.


Og Glesnes storspelar og reddar på streken..
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Vi er der vi skal være, bare langt tidligere enn eg hadde trodd og håpet på. Derfor er eg redd fundamentet vakler litt siden grunnmuren ikkje er helt tørr. Med to hjørnesteiner ute med karantene må det en god byggherre til for å omrokkere på laget slik at det står gjennom denne stormen også.
Gå av.

osoerli

Ganske sikker på at laget blir forslag nr 2 frå Gulløl.
Men Braaten i Sivert-rolla kunne vore spanande.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Er enig med Soltvedt og LAN. Godset er favoritter i kraft av å være et stabilt topplag mens vi er nyopprykket. Dessuten er vi mer svekket av karantener enn de er. Men målet er å vinne!
Tren på langskudd

Ninja-Bob

Barmen gjorde ein super innsats som defensiv midt dei kampane han spelte der. Mot Kristiansund, bland anna, var det ikkje? Hugsar at både eg og mange andre meinte at han burde få den rolla i staden for Sivert. Trur han kjem til å ta den rolla med bravur!

Lasaron

Jeg mener også Barmen er det beste vikaralternativet.

Piotr
Nouri - Grønner - Acosta - Kristiansen
Skaanes - Barmen - Haugen
Vega - Skålevik - Braaten
Tren på langskudd

Yngve


krakra

Det er jo drivet og returjobbingen til Braaten som har vært de sterkeste bidragene så langt i år. Han er riktignok sterk i kroppen og en god ballvinner, men jeg føler vi mister mye hvis han skal settes i en såpass begrensende defensiv rolle. Noen stor ballfordeler er han jo ikke. Der tror jeg Barmen er bedre.

Og Barmen vet vi behandler det taktiske aspektet ved rollen. Det er liten gambling.

Bruiser

Braaten-Barmen-Haugen
Vega-Karadas-Huseklepp

Ser eg Skaanes og Orlov på bana frå start, blir eg litt lei meg.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

pidre

Grønner varsler tjuvtriks og skal fyre opp MP - det høres ikke bra ut. Lenge siden hans forrige blackout nå, håper vi unngår rødt og straffe.
Saludar a los monos!

Lasaron

Spennende. Forøvrig ser det ut til at Brann stiller med en svært tynn benk.
Tren på langskudd

osoerli

Quote from: pidre on August 05, 2016, 09:20:02 AM
Grønner varsler tjuvtriks og skal fyre opp MP - det høres ikke bra ut. Lenge siden hans forrige blackout nå, håper vi unngår rødt og straffe.


Høyres smart ut å varsle tjuvtriks på førehand.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Ja, for da blir dommeren mer oppmerksom på det. Kanskje han ikke har tenkt å bruke tjuvtriks, men bare vil ase opp MP? Eller kanskje han bare sier det for å få folk på kamp?
Tren på langskudd

osoerli

Ja Grønners tjuvtriks vil nok trekka nokre ekstra tusen på kamp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Ninja-Bob

Det der er nok sagt med eit solid glimt i auget frå Grønner si side.

osoerli

Quote from: Ninja-Bob on August 05, 2016, 15:01:38 PM
Det der er nok sagt med eit solid glimt i auget frå Grønner si side.


Ikkje sikkert alle dommarar er like god som deg til å catche det
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Tren på langskudd


Ninja-Bob

Ken Henry, ja, han irriterte meg voldsomt i kampen mot Sarpsborg. Såpass mykje at eg måtte google han i pausen, og det viser seg at han er dommer og politimann. Er nok voldsomt glad i reglar. Håpar, og trur, Grønner heldt seg på matta.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

August 06, 2016, 13:54:52 PM #39 Last Edit: August 06, 2016, 14:01:34 PM by Gulløl
Troppen er klar. Lenge siden Brann har oppgitt troppen før kampdag. Litt tynt på benken, behovet for et par tre spillere inn stallen i dette overgangsvinduet er absolutt til stede om en beregner inn en "normal" skade- og karantene liste på 3-5 spillere utover høsten. Denne gangen er det "bare" to spillere borte pluss unge Halldor Stenevik.
Klipp:
Med disse borte er det bare 15 utespillere fra A-stallen tilgjengelig. Det har skapt åpning for at unggutten Ulrik Edvardsen (midtstopper) får sitte på benken mot Godset i morgon. Remi Johansen er friskmeldt og tilbake, og går inn i troppen etter å ha mistet de siste serierundene.


http://www.brann.no/news/article/jfvegvzomupm18l2t54kemety/title/her-er-troppen-mot-stromsgodset
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: pidre on August 05, 2016, 09:20:02 AM
Grønner varsler tjuvtriks og skal fyre opp MP - det høres ikke bra ut. Lenge siden hans forrige blackout nå, håper vi unngår rødt og straffe.


At han skal fyre opp MP er fint så lenge han selv holder hodet kaldt og ikke rusher inn i situasjoner i straffefeltet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Blir det noe MP-humor fra felt Z i dag. Ny sang ? Fucke han litt opp ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Norlings hund

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 07, 2016, 15:51:46 PM
Her er laget mot Strømsgodset


Du glemmer SHN her, som ifølge Brann.no også spiller. Hadde et lite håp om seier tidligere i dag, men føler meg enda sikrere på et godt resultat nå som det er klart at vi spiller med 12 mann.


Spelaren

Gå av.

Finfin respons

Landets fineste gressmatte, ifølge Keita før kampen.
Et malapropos til den onde debatten om fotballgress og fotballkunst.
Kanskje.


Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hatleking


Go Up