• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-FKH, 29. mai kl 1800

Started by osoerli, May 23, 2016, 20:44:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

May 30, 2016, 16:47:28 PM #100 Last Edit: May 30, 2016, 16:49:27 PM by krakra
Quote from: pidre on May 30, 2016, 16:24:10 PM
Quote from: krakra on May 29, 2016, 22:13:41 PM
Det er ganske håpløst hvis han må være avhengig av skader og suspensjoner for å spille litt her og der uansett hvor bra han spiller. Ingen har spilt seg ut, men Grønner har spilt seg inn. Nå bør det være Acosta som er i utfordrerposisjon.


Som du ser menes det at Acosta ikke har spilt seg ut av laget, men at Grønner skal ha plassen hans likevel. På den annen side menes det at Grønner skal spille seg ut av laget, for at Acosta skal få tilbake plassen.




Det er helt vanlig at man mister plassen sin når man blir skadet og erstatteren overbeviser. Det er sånn det funker i et lag med en sunn konkurransesituasjon. Da havner Acosta i utfordrerposisjon og må benytte enhver anledning han får til å spille seg inn på laget. Sånn må vi ha det når vi har tre gode og ikke minst jevngode stoppere. Det må være en mulighet for å spille seg inn på laget.

Blir Grønner skadet eller får karantene og Acosta overbeviser i hans fravær er det Grønner som havner i utfordrerposisjon.

blobby winters

Quote from: huleste on May 29, 2016, 22:01:23 PM
Huseklepp er patetisk i intervjuet med Ballspark etter kampen.


Enig. Det er andre spillere på laget som ikke får 45min på banen. Tror Larsen og Vevatne ville vært utrolig glad for en hel omgang å vise at de har en fremtid i Brann
Huseklepp har variert mellom middels til ubrukelig over lang tid og skal være takknemmelig for at han fikk enda en ny 45 min på banen for å vise at han hadde en fortid i Brann

pidre

I tidligere innlegg kunne det virke som noen mente Grønner skulle særbehandles. Acosta og Grønner må behandles likt. Legger til grunn at vi er enige om det.

Det viktigste er å tenke lagets beste, og selv om Grønner har gjort det bra i år, er nok Acosta fremdeles noen hakk bedre. 
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: Lasaron on May 30, 2016, 16:42:26 PM
Med mindre noe spesielt viser seg på trening, mener jeg Grønner og Demidov bør være førstevalg i neste kamp. Hvem vet, kanskje Acosta har større potensiale enn han har fått vist, og skjerper seg kanskje enda mer hvis han blir vraket?


Du ga selv Grønner 6 på børsen. Ellers ligger han stort sett på 6 fra de fleste. BT gav han 5. Demi til sammenligning rundt 7. Er dette nok til å skyve ut en av våre beste spillere som har prestert godt over tid? Aner vi litt talent-hysteri?

Saludar a los monos!

Lasaron

Grønner har vært blant våre beste i de kampene han har spilt. Forsvaret har fungert godt med Grønner. Jeg vil si at akkurat de samme argumentene vi før hadde for å fortsette med Acosta, har vi nå for å fortsette med Grønner.
Tren på langskudd

ostraume

Acosta er vel fortsatt hakket råere i duellspillet enn Grønner og jeg regner med LAN fortsetter å foretrekke Acosta. Og selges skal han selvfølgelig ikke.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Synes det er betryggende å se at Grønner har det som skal til for å levere strålende uten de irriterende blemmene han har gjort tidligere. Må innrømme at jeg synes det er vanskelig å velge mellom Acosta og Grønner nå, fordi jeg mener Acosta er hakket vassere i duellspillet, men at han dessverre har en tendens til å være litt småstygg av og til, noe som medfører frispark imot i farlige posisjoner, samt kort/karantener.
Pr i dag mener jeg at det er hipp som happ hvem av de som bør få tillit, og at dette er noe LAN må ta stilling til ut ifra form og innsats på trening.
Aldri mer Obos....

ostraume

Et poeng som Pamer var innom er at stopperparet fort blir Acosta - Grønner, så snart Demidov flagger at han er ferdig etter sesongen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: ostraume on May 31, 2016, 10:11:38 AM
Et poeng som Pamer var innom er at stopperparet fort blir Acosta - Grønner, så snart Demidov flagger at han er ferdig etter sesongen.


Såvidt jeg husker var dette et ønske fra Pamer og ikke noe som "fort blir". For er det noen grunn til å tro at Nilsen gjør en slik endring som i verste fall kan koste oss poeng? For både Acosta og Grønner tjener sannsynligvis en del på å spille ved siden av Demidov. Det er slett ikke sikkert at Acosta/Grønner blir like bra selv om begge spiller godt sammen med Demidov.
Rød makt på Hansa

Yngve

Quote from: Nixon on May 31, 2016, 10:19:57 AM
For både Acosta og Grønner tjener sannsynligvis en del på å spille ved siden av Demidov. Det er slett ikke sikkert at Acosta/Grønner blir like bra selv om begge spiller godt sammen med Demidov.


Det er jo akkurat det som er nøkkelen her. Utan stødige og sindige Demidov ved sidan av seg, trur eg både Acosta og Grønner fort vert eit hakk og to svakare.

Belfort

Spørsmålet er jo også hvordan Grønner vil takle og spille venstre midstopper, noe Pamer kommenterte i en av Podcastene.


krakra

Quote from: Yngve on May 31, 2016, 12:42:30 PM
Quote from: Nixon on May 31, 2016, 10:19:57 AM
For både Acosta og Grønner tjener sannsynligvis en del på å spille ved siden av Demidov. Det er slett ikke sikkert at Acosta/Grønner blir like bra selv om begge spiller godt sammen med Demidov.


Det er jo akkurat det som er nøkkelen her. Utan stødige og sindige Demidov ved sidan av seg, trur eg både Acosta og Grønner fort vert eit hakk og to svakare.
De, særlig Grønner, klarte seg godt da Demidov var ute, men spørsmålet er jo hvordan det funker på lengre sikt. Jeg tror vi etterhvert har fått på plass en struktur som er så sterk at vi kan rullere mellom de tre stopperne fra tid til annen uten at det påvirker forsvarsspillet i nevneverdig grad. De er jo gode stoppere alle tre. Demidov var viktigere i fjor da vi ikke hadde en like trygg struktur og hans fotballhode og lederegenskaper var mer avgjørende for å holde resten på linje.

Corran

Quote from: Belfort on May 31, 2016, 13:13:38 PM
Spørsmålet er jo også hvordan Grønner vil takle og spille venstre midstopper, noe Pamer kommenterte i en av Podcastene.

Grønner og Accosta har vel spilt en kamp sammen i år og eg sliter med å huske hvem som ble dyttet ut til venstre, men i den kampen fungerte de meget godt samme. Dette var vel mot Viking og om spilleoversikten til altomfotball stemmer så var det Grønner som spilte til venstre.
Og det kommer nok noen kamper til i år hvor de to må spille sammen. Demidov har vel to gult til nå så et til så er det karantene.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on May 31, 2016, 10:19:57 AM
Quote from: ostraume on May 31, 2016, 10:11:38 AM
Et poeng som Pamer var innom er at stopperparet fort blir Acosta - Grønner, så snart Demidov flagger at han er ferdig etter sesongen.


Såvidt jeg husker var dette et ønske fra Pamer og ikke noe som "fort blir". For er det noen grunn til å tro at Nilsen gjør en slik endring som i verste fall kan koste oss poeng? For både Acosta og Grønner tjener sannsynligvis en del på å spille ved siden av Demidov. Det er slett ikke sikkert at Acosta/Grønner blir like bra selv om begge spiller godt sammen med Demidov.


Jeg skjønner Pamers tanker rundt dette og er delvis enig, men Demidov er et par hakk bedre per nå og bør spille med mindre vi er helt ute av medaljekampen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

ostraume

Quote from: Nixon on May 31, 2016, 10:19:57 AM
Quote from: ostraume on May 31, 2016, 10:11:38 AM
Et poeng som Pamer var innom er at stopperparet fort blir Acosta - Grønner, så snart Demidov flagger at han er ferdig etter sesongen.


Såvidt jeg husker var dette et ønske fra Pamer og ikke noe som "fort blir". For er det noen grunn til å tro at Nilsen gjør en slik endring som i verste fall kan koste oss poeng? For både Acosta og Grønner tjener sannsynligvis en del på å spille ved siden av Demidov. Det er slett ikke sikkert at Acosta/Grønner blir like bra selv om begge spiller godt sammen med Demidov.


Helt enig det. Det får bli en avveining i september/oktober hvis vi ligger midt på tabellen. I så tilfelle er det bare å dytte fremtiden inn på laget. Utgående kontrakt skal helst straffe seg.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Uenig. Hvis man sportslig sett helt klart fortjener en plass i førsteelleveren skal man starte, uansett kontrakt. Det får være utgangspunktet. Er man i tvil, derimot, bør man i hovedsak prioritere de som er fremtiden.
Tren på langskudd

Go Up