• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Molde-Brann, 21.mai kl 1800

Started by osoerli, May 17, 2016, 21:55:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ninja-Bob

Enig, der skal Demidov ut og presse, men trekke seg før noko slikt skjer. Er han ikkje for gamal til slike tabbar?

dudo

Så var det dette med at vi er så jævla godt trent og står kampene så godt og sånn, da. Må kanskje en realitetsorientering til akkurat på dét området.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on May 21, 2016, 18:51:01 PM
Så var det dette med at vi er så jævla godt trent og står kampene så godt og sånn, da. Må kanskje en realitetsorientering til akkurat på dét området.


Kva meiner du? Brann må opp for å score, og det er då Gulbrandsen er god. Sjølvsagt må ein opne meir opp då.

Belfort

Vi må etterhvert få mer kvalitet i det offensive. Vi kan ikke satse på og safe inn 0-0

Spelaren

Quote from: Hatleking on May 21, 2016, 18:49:51 PM
Quote from: maximus1963 on May 21, 2016, 18:49:06 PM


Me var på veldig god veg inntil straffa.


Men vi blir slitne vi óg. Demidov hadde neppe gjort samme blemmen tidligere i kampen, men når taktikken vår er å parkere bussen hver gang vi forlater Republikken blir det en pressfest i 90 minutter. Drittfotballen har fungert i tre av sju bortekamper, men nå har vi tre tap på rad borte, og det er bare å venne seg til dette - for det er fortsatt på heimebane vi skal berge plassen på.
Gå av.


Falkman

Quote from: Monni on May 21, 2016, 18:50:30 PM
Flaut å se på Brann om dagen. Ingen intensjon om å spille fotball. Helt utrolig at Norges nest største by har et lag som opptrer slik.


I en ideel verden har du rett. men det kan være greit forholde seg til realitetene også.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Monni on May 21, 2016, 18:50:30 PM
Flaut å se på Brann om dagen. Ingen intensjon om å spille fotball. Helt utrolig at Norges nest største by har et lag som opptrer slik.

Kor har du vært de 2 siste årene? Forøvrig enig med deg at det ikke er Bergen verdig. Men Branns situasjon tatt i betraktning så er ihvertfall eg veldig fornøyd med dagens situasjon

Hatleking

Quote from: Spelaren on May 21, 2016, 18:53:48 PM
Quote from: Hatleking on May 21, 2016, 18:49:51 PM
Quote from: maximus1963 on May 21, 2016, 18:49:06 PM


Me var på veldig god veg inntil straffa.


Men vi blir slitne vi óg. Demidov hadde neppe gjort samme blemmen tidligere i kampen, men når taktikken vår er å parkere bussen hver gang vi forlater Republikken blir det en pressfest i 90 minutter. Drittfotballen har fungert i tre av sju bortekamper, men nå har vi tre tap på rad borte, og det er bare å venne seg til dette - for det er fortsatt på heimebane vi skal berge plassen på.


Sjølvsagt blir me sletne, men straffa er veldig unødvendig uansett kor sleten ein er. Molde var redusert til spede forsøk og langskot inntil straffen kom. Når me då har så mange ute så synst eg me totalt sett gjorde ein bra kamp. Borte mot Molde er òg i topp tre vanskelegaste kampar i sesongen. Dei er gode heime, veldig gode.

blobby winters

Ville vært mye kritikk av Grønner dersom det var han og ikke Demidov som ga vekk straffe. Men svakt av Ruben i forkant.

Joggi Bogga

Hadde ikke Demidov klønet det til, kunne vi ha vært storfornøyd med en meget bra gjennomført kamp og et imponerende poeng. Små marginer.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Hatleking

Quote from: Joggi Bogga on May 21, 2016, 18:59:50 PM
Hadde ikke Demidov klønet det til, kunne vi ha vært storfornøyd med en meget bra gjennomført kamp og et imponerende poeng. Små marginer.


No får me heller ein sutrande Doddo som spår dommedag.

aleksanderhjelleseth

Eg tror det var mot Sogndal på stadion at piotr reddet en haug med straffer i en straffekonk, han har vell ikke reddet en eneste siden. Apropo lizm, når eg såg hvor nær horwarth var...

krakra

En ting er å være kyniske, ligge defensivt og satse på kontringer. Når vi ikke engang tørr å satse på kontringer så er det bare nitrist og tragisk. Det er ingen grunn til å være livredde for å tape mot Molde. Vi gjorde jo det uansett, og ingen krise det. Så vi kunne godt tatt noen sjanser i dag, mot et av TLs svakeste forsvar.

Jeg ønsker ikke den naive Norlingstilen tilbake, men det finnes en laaang mellomting mellom Norling og det vi så i dag. Det var fult fortjent at vi tapte i dag når vi var fullstendig uinteresserte i å skape noe.

Ninja-Bob

Dersom Brann gir slipp på den defensive kontrollen me har så vil me ikkje ha moglegheit til å spele meir offensivt, for me vil knapt ha ballen. Det å få løfta oss offensivt kjem til å ta litt tid, og det kjem til å bli mange kampar som i kveld. Men Nilsen seier jo at me vil spele meir offensivt, og eg trur han. Me kjem til å vere bedre til hausten, og endå bedre til neste år, og kanskje året etter der igjen så byrjar det å likne på noko.

Brann I Europa

Kampstrategien er akseptabel for nå med tanke på laget vi har, men det er så mange spillere som er eksepsjonelt elendige fremover at dette ikke kommer til å gå seg til. Laget er ekstremt solid defensivt, men fremover er det helt krise. Du har helvetes Orlov der fremme med to like elendige (eventuelt enda dårligere) alternativ og en Karadas som heller ikke funker fra start. De som mener spissplassen ikke er hovedproblemet skjønner åpenbart ikke at laget skriker etter en rask spiss med evnen til å forsere en spiller og gå i bakrom.

Men for all del, her er det mye dritt å ta av. Vi har nitriste Skaanes og Johansen, Skaanes helt grusom med det ene unntaket hvor han får gitt ballen til Barmen, Johansen elendig fremover. Så føkkings Barmen som aldri scorer og er ekstremt begrenset, altfor dårlig for en startellever. Patetiske Hvilsom kommer inn og bidrar med følgende: et enkelt balltap, en enkel feilpasning og å bli slått tunnel på i forkant av starffesituasjonen. Han jobber sikkert også, så flink til å jobbe må vite - hvilken ressurs! At Larsen ikke får muligheten på dette laget er absurd, at LAN fortsatt har (en slags?) tro på Hvilsom er stor humor og en helt åpenbar feilvurdering.

Braaten er den kreative  ;) spilleren som enkelte av oss har påpekt tidligere, serverer Barmen og Orlov store sjanser men for dårligere medspillere er, nok en gang, problemet. Hadde medspillerne vært i nærheten av nivået til Braaten hadde vi antakeligvis vunnet denne kampen. Går forbi motspillere gang på gang, holder på ballen, slår smarte pasninger de udugelige medspillerene ikke gjør noe ut av. Klasseforskjell.

LAN bør faktisk klare å innse at spillere som Orlov, Hvilsom og Skålevik er for dårlige - spesielt provoserende at Larsen ikke skal få muligheten på bekostning av dette forjævlige trekløveret. Godt mulig vi er tvunget til å starte med en av dem men å drive og rote med å bytte dem innpå i tillegg er latterlig. På tide å våkne opp og innse at de ikke fungerer.
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

Elfakiri

Quote from: Hatleking on May 21, 2016, 19:01:35 PM
Quote from: Joggi Bogga on May 21, 2016, 18:59:50 PM
Hadde ikke Demidov klønet det til, kunne vi ha vært storfornøyd med en meget bra gjennomført kamp og et imponerende poeng. Små marginer.


No får me heller ein sutrande Doddo som spår dommedag.


Det var allerede dommedagsstemning på livebloggen hans,dog ikke fra Doddo da.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

haak

Jeg tar gjerne en diskusjon om spillestil. MEN ikke et sekund før plassen er sikret.
Vi var 7-8 min fra et meget sterkt bortepoeng.

Falkman

Quote from: Brann I Europa on May 21, 2016, 19:18:53 PM
Kampstrategien er akseptabel for nå med tanke på laget vi har, men det er så mange spillere som er eksepsjonelt elendige fremover at dette ikke kommer til å gå seg til. Laget er ekstremt solid defensivt, men fremover er det helt krise. Du har helvetes Orlov der fremme med to like elendige (eventuelt enda dårligere) alternativ og en Karadas som heller ikke funker fra start. De som mener spissplassen ikke er hovedproblemet skjønner åpenbart ikke at laget skriker etter en rask spiss med evnen til å forsere en spiller og gå i bakrom.

Men for all del, her er det mye dritt å ta av. Vi har nitriste Skaanes og Johansen, Skaanes helt grusom med det ene unntaket hvor han får gitt ballen til Barmen, Johansen elendig fremover. Så føkkings Barmen som aldri scorer og er ekstremt begrenset, altfor dårlig for en startellever. Patetiske Hvilsom kommer inn og bidrar med følgende: et enkelt balltap, en enkel feilpasning og å bli slått tunnel på i forkant av starffesituasjonen. Han jobber sikkert også, så flink til å jobbe må vite - hvilken ressurs! At Larsen ikke får muligheten på dette laget er absurd, at LAN fortsatt har (en slags?) tro på Hvilsom er stor humor og en helt åpenbar feilvurdering.

Braaten er den kreative  ;) spilleren som enkelte av oss har påpekt tidligere, serverer Barmen og Orlov store sjanser men for dårligere medspillere er, nok en gang, problemet. Hadde medspillerne vært i nærheten av nivået til Braaten hadde vi antakeligvis vunnet denne kampen. Går forbi motspillere gang på gang, holder på ballen, slår smarte pasninger de udugelige medspillerene ikke gjør noe ut av. Klasseforskjell.

LAN bør faktisk klare å innse at spillere som Orlov, Hvilsom og Skålevik er for dårlige - spesielt provoserende at Larsen ikke skal få muligheten på bekostning av dette forjævlige trekløveret. Godt mulig vi er tvunget til å starte med en av dem men å drive og rote med å bytte dem innpå i tillegg er latterlig. På tide å våkne opp og innse at de ikke fungerer.


Denne naive troen på nervevraket Larsen er stor humor.

blobby winters

Til slutt manglet vi kvalitet.

Vi har noen spillere som ikke helt holder mål og er passasjerer.

dudo

Quote from: Hatleking on May 21, 2016, 18:51:40 PM
Quote from: dudo on May 21, 2016, 18:51:01 PM
Så var det dette med at vi er så jævla godt trent og står kampene så godt og sånn, da. Må kanskje en realitetsorientering til akkurat på dét området.


Kva meiner du? Brann må opp for å score, og det er då Gulbrandsen er god. Sjølvsagt må ein opne meir opp då.


Jeg mener at vi ikke står kampene, mens Nilsen (eller kanskje spesielt Hauge) mener at vi er så veldig godt trent i fht motspillerne. Fellingen til Demidov er klassisk slikt man gjør når man er (for) trøtt, og verken hode eller føtter henger med.

At vi åpner oss for kontringer mot er sin sak, det er som du er inne på en konsekvens av det å måtte angripe ("mer").

Vi er nok betraktelig bedre trent enn tidligere. Men jeg tror ikke vi nødvendigvis er helt i toppen i TL der heller. Moral, derimot, og oppofrelse! Der er vi toneangivende!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Limstift

Bare eg som synes straffen e billig?

Moldespilleren spiller jo ballen fra seg og løper inn i foten til Demidov.

Alle må gå!

Brann I Europa

Quote from: Falkman on May 21, 2016, 19:30:11 PM

Denne naive troen på nervevraket Larsen er stor humor.


Handler overhodet ikke om noen naiv tro på Larsen, det handler om å få beviselig elendige spillere ut og gi Larsen muligheten til å spille på seg selvtillit. Det er godt mulig Larsen vil floppe, men at han ikke vil prestere bedre enn en latterlig dårlig Hvilsom og Skålevik på kant? Ekstremt tvilsomt. Så for å bruke teskje: ingen naiv tro på Larsen, bare en anerkjennelse av at søppelet som prioriteres foran ham er beviselig udugelig - da skal selvsagt Larsen få sjansen.

Jeg kan godta at Larsen starter på benken og Skaanes får sjansen i dag (selv om jeg mener Larsen skulle ha startet og han hadde aldri vært dårligere enn en elendig Skaanes i dag), men at Hvilsom byttes inn er jo det morsomme.
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

Falkman

Quote from: Brann I Europa on May 21, 2016, 19:47:25 PM
Quote from: Falkman on May 21, 2016, 19:30:11 PM

Denne naive troen på nervevraket Larsen er stor humor.


Handler overhodet ikke om noen naiv tro på Larsen, det handler om å få beviselig elendige spillere ut og gi Larsen muligheten til å spille på seg selvtillit. Det er godt mulig Larsen vil floppe, men at han ikke vil prestere bedre enn en latterlig dårlig Hvilsom og Skålevik på kant? Ekstremt tvilsomt. Så for å bruke teskje: ingen naiv tro på Larsen, bare en anerkjennelse av at søppelet som prioriteres foran ham er beviselig udugelig - da skal selvsagt Larsen få sjansen.

Jeg kan godta at Larsen starter på benken og Skaanes får sjansen i dag (selv om jeg mener Larsen skulle ha startet og han hadde aldri vært dårligere enn en elendig Skaanes i dag), men at Hvilsom byttes inn er jo det morsomme.


Larsen har da fått sjansen til å bevise sin udugelighet ved en hel rekke anledninger.

Limstift

Vi skulle hatt et poeng i dag. Vi ble bortdømt av klovnen Hafsås.

Alle må gå!

osoerli

Horwath er betre enn Piotr!
Huseklepp har ingenting å bidra med lenger!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Brann I Europa

Quote from: Falkman on May 21, 2016, 19:51:42 PM

Larsen har da fått sjansen til å bevise sin udugelighet ved en hel rekke anledninger.


Her er vi helt uenige, Larsen har hatt noe uforløst over seg når han har fått spille og en rekke tendenser som han også tidvis har fått ut i kamp. Du ser at det er et potensiale over spilleren, noe som muligens går til spille på grunn av det mentale, men nettopp derfor ønsker jeg en skikkelig satsing på ham fra LAN sin side før jeg eventuelt gir ham opp. Når du ser Hvilsom og Skålevik spille kant er det bare grått og trist, det er ikke tendenser eller tegn til potensiale til noe som helst - ingenting å bygge på. Jeg har forklart tidligere hvordan Hvilsom mangler absolutt alt i det offensive spillet hver kamp og at nettopp dette gjør at det er nærmest umulig at det kommer til å løsne for ham i Brann, men LAN skjønner tydeligvis ikke dette og tror kanskje det fungerer slik at en spiller som feiler på alle områder og viser ingen tendenser plutselig slår ut i full blomst.

Hvis du fortsatt foretrekker daukjøtt uten potensiale på kant som Hvilsom og Skålevik, foran Larsen, får du sikkert ønsket ditt oppfylt. Jeg skal være så ærlig å si at at Larsen neppe er spilleren til å løfte det offensive spillet alene, og at det kan godt være han hadde vært elendig - men i motsetning til de to andre ser jeg i hvert fall et visst potensiale  i ham. Jeg skal gi opp Larsen hvis han får nok kamper og det ikke funker, men slik situasjonen er nå er det helt klart Larsen-time.
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

blobby winters

Quote from: Brann I Europa on May 21, 2016, 20:08:04 PM
Quote from: Falkman on May 21, 2016, 19:51:42 PM

Larsen har da fått sjansen til å bevise sin udugelighet ved en hel rekke anledninger.


Når? Jeg kan ikke huske forrige gangen han startet en kamp.

blobby winters

Quote from: osoerli on May 21, 2016, 19:57:42 PM
Horwath er betre enn Piotr!
Huseklepp har ingenting å bidra med lenger!


Uenig i det første du sier
Helt enig - Klepp var ferdig for 2-3 år siden

krakra

Quote from: dudo on May 21, 2016, 19:43:42 PM
Quote from: Hatleking on May 21, 2016, 18:51:40 PM
Quote from: dudo on May 21, 2016, 18:51:01 PM
Så var det dette med at vi er så jævla godt trent og står kampene så godt og sånn, da. Må kanskje en realitetsorientering til akkurat på dét området.


Kva meiner du? Brann må opp for å score, og det er då Gulbrandsen er god. Sjølvsagt må ein opne meir opp då.


Jeg mener at vi ikke står kampene, mens Nilsen (eller kanskje spesielt Hauge) mener at vi er så veldig godt trent i fht motspillerne. Fellingen til Demidov er klassisk slikt man gjør når man er (for) trøtt, og verken hode eller føtter henger med.

At vi åpner oss for kontringer mot er sin sak, det er som du er inne på en konsekvens av det å måtte angripe ("mer").

Vi er nok betraktelig bedre trent enn tidligere. Men jeg tror ikke vi nødvendigvis er helt i toppen i TL der heller. Moral, derimot, og oppofrelse! Der er vi toneangivende!
Det er vel ingen som har sagt at vi er det best trente laget, men vi er nok i toppsjiktet på det området. Det tror jeg også Molde er. Så tror jeg det er tyngre å løpe i mellom og jage ball enn å kontrollere spillet med ballet i laget. Skal ikke se bortifra at vi løp mer enn Molde i dag.

krakra

Quote from: haak on May 21, 2016, 19:27:44 PM
Jeg tar gjerne en diskusjon om spillestil. MEN ikke et sekund før plassen er sikret.
Vi var 7-8 min fra et meget sterkt bortepoeng.

haak

Ja, jo ser den. Vi hadde jo et par sjanser til å score i dag også, selv om det ikke var mange.

osoerli

Heilt greit å parkera bussen på bortebane mot gode lag.  Satsa på 0-0 og kanskje ein kontring som sitter.  Men då må det større presisjon, større fart og tekniske ferdigheter til.  Og rette valg må gjerast.  I dag var det upresist når sjansen baud seg, og det vart synleg at det skortar både på teknikk og til dels fart.  I tillegg blir det gjort feile valg.  Det var Molde som greidde å scora på kontring i dag.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Vi mangler Vega, vår desidert beste kontringsspiller. Men vi har ikke akkurat overbevist borte på en stund.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: osoerli on May 21, 2016, 21:25:51 PM
Heilt greit å parkera bussen på bortebane mot gode lag.  Satsa på 0-0 og kanskje ein kontring som sitter.  Men då må det større presisjon, større fart og tekniske ferdigheter til.  Og rette valg må gjerast.  I dag var det upresist når sjansen baud seg, og det vart synleg at det skortar både på teknikk og til dels fart.  I tillegg blir det gjort feile valg.  Det var Molde som greidde å scora på kontring i dag.


Det var først etter at Molde hadde scora. Me hadde god kontroll på Molde sitt angrepspel inntil då.

Tom C

Nesten litt merkelig at det var Demidov som dreit seg ut og ikke Grønner. Og det er ikke ment som et stikk til Grønner, men reint historisk sett. Grønner var faktisk veldig solid i dag, og fortsetter han slik, så kommer han til å gi Nilsen et lite "problem".
Aldri mer Obos....

Gepard

Barmen bør fra nå av kun vurderes som def midt eller en mulig midtstopper. Uholdbart hvor mange poeng tapt pga hans sjansesløseri. nok nå. En fantastisk type og ofrer alltid alt, men kan ikke få lov å spille i en posisjon hvor han kommer til målsjanser lenger.

Corran

Barmen sløser sjanser ja men ingen av de andre kommer i de posisjonene så det er vel bedre at Barmen brenner noen sjanser enn at det ikke er noen sjanser?

Når det gjelder spillestil så er jeg enig i at kynismen skal gjelde fram til vi er 100% sikre på å holde oss, men med den stilen vi har så bør vi ha en spiss som er litt raskere enn de vi har og litt bedre til kontringsspill. Ingen av de spissene vi har pr nå er gode nok eller raske nok i den fasen.
Personlig leker jeg med tanken om at Huse er den som kanskje burde spille spiss i kamper som denne. Jeg er sikker på at han hadde fått et par av de stikkerne som Orlov akkurat ikke nådde eller tapte løpsduellene på. Tror ikke Huse heller hadde blitt noen toppscorer men han hadde kommet mer til sin rett enn de vi bruker i pr nå

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

Ruben gjer ein elendig jobb i situasjonen ute på sida før straffen.  Han skal vera sikring legga seg 4-5m frå duellen i tilfelle Molde-spelaren går forbi Hvilsom, ikkje rusa i på den måten.  Juniorfeil!  Og så drit Demidov seg loddrett ut i sekundet etter. 

Grønner er svak på kontringa til Gulbrandsen, og så luntar han heimover etterpå.  Barmen drit seg ut tilsvarande like etterpå.  Dårleg av begge.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gepard

Quote from: Corran on May 22, 2016, 00:06:54 AM
Barmen sløser sjanser ja men ingen av de andre kommer i de posisjonene så det er vel bedre at Barmen brenner noen sjanser enn at det ikke er noen sjanser?

Når det gjelder spillestil så er jeg enig i at kynismen skal gjelde fram til vi er 100% sikre på å holde oss, men med den stilen vi har så bør vi ha en spiss som er litt raskere enn de vi har og litt bedre til kontringsspill. Ingen av de spissene vi har pr nå er gode nok eller raske nok i den fasen.
Personlig leker jeg med tanken om at Huse er den som kanskje burde spille spiss i kamper som denne. Jeg er sikker på at han hadde fått et par av de stikkerne som Orlov akkurat ikke nådde eller tapte løpsduellene på. Tror ikke Huse heller hadde blitt noen toppscorer men han hadde kommet mer til sin rett enn de vi bruker i pr nå




Nei det er nok Barmensløsing nå. Orker ikke flere sjanser som misses. Det er nok nå.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 21, 2016, 18:51:01 PM
Så var det dette med at vi er så jævla godt trent og står kampene så godt og sånn, da. Må kanskje en realitetsorientering til akkurat på dét området.


Ser ikke helt hvor dette kommer fra?
En feilaktig dømt straffe gir Molde seieren. Det andre målet kommer fordi vi kjører veldig mange opp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Limstift on May 21, 2016, 19:47:14 PM
Bare eg som synes straffen e billig?

Moldespilleren spiller jo ballen fra seg og løper inn i foten til Demidov.



Helt korrekt analyse.
Jeg tror folk lar seg blende av Demidovs enorme bom på klarering og tror det er der han felles. Det er det ikke.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Tom C on May 21, 2016, 22:30:28 PM
Nesten litt merkelig at det var Demidov som dreit seg ut og ikke Grønner. Og det er ikke ment som et stikk til Grønner, men reint historisk sett. Grønner var faktisk veldig solid i dag, og fortsetter han slik, så kommer han til å gi Nilsen et lite "problem".


Han dret seg ut (sammen med Barmen) på 2-0.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on May 22, 2016, 03:12:27 AM
Quote from: dudo on May 21, 2016, 18:51:01 PM
Så var det dette med at vi er så jævla godt trent og står kampene så godt og sånn, da. Må kanskje en realitetsorientering til akkurat på dét området.


Ser ikke helt hvor dette kommer fra?
En feilaktig dømt straffe gir Molde seieren. Det andre målet kommer fordi vi kjører veldig mange opp.


Hva var feil med straffen? Demidov bommer jo fullstendig på ballen og det på en som er på veg ut av feltet. Klar forseelse som ville ha resultert i blåsing hvor som helst på banen.
Gå av.

Hatleking

Quote from: Klaus_Brann on May 22, 2016, 03:12:27 AM
Quote from: dudo on May 21, 2016, 18:51:01 PM
Så var det dette med at vi er så jævla godt trent og står kampene så godt og sånn, da. Må kanskje en realitetsorientering til akkurat på dét området.


Ser ikke helt hvor dette kommer fra?
En feilaktig dømt straffe gir Molde seieren. Det andre målet kommer fordi vi kjører veldig mange opp.


Kvifor meiner du det er feilaktig? Eg synst han ser grei ut. Det er riktignok eit poeng i at Molde-spelaren har spelt frå seg ballen før han blir tatt, og verkar å falle i beina til Demidov. Likevel er det vel sopass klønete, og Demidov hindrar jo faktisk mannen. Straffesparket til Heltne Nilsen mot LSK var absolutt klårare, men er det ikkje greitt dømt?

Hatleking

Elles synst eg nøgd med kampen i går. Molde er veldig gode heime og avga berre poeng i den første heimekampen. Molde er gjerne litt vaklande i starten av sesongen. Me hadde eigentleg god kontroll på heimelaget inntil straffa kom - og det kom etter mange unødvendige feil. Gulbrandsen fekk så kome til sin rett ved at Brann måtte opp i bana, og klarte å snuble inn eit mål.

Med fem spelarar ute så klarar me likevel å hindre Molde i å kome til store sjansar på heimebane. Det er bra. Me hadde i tillegg fleire moglegheiter til å kunne score. Det å score er diverre eit problem for oss fortsatt.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on May 22, 2016, 09:06:36 AM
Quote from: Klaus_Brann on May 22, 2016, 03:12:27 AM
Quote from: dudo on May 21, 2016, 18:51:01 PM
Så var det dette med at vi er så jævla godt trent og står kampene så godt og sånn, da. Må kanskje en realitetsorientering til akkurat på dét området.


Ser ikke helt hvor dette kommer fra?
En feilaktig dømt straffe gir Molde seieren. Det andre målet kommer fordi vi kjører veldig mange opp.


Hva var feil med straffen? Demidov bommer jo fullstendig på ballen og det på en som er på veg ut av feltet. Klar forseelse som ville ha resultert i blåsing hvor som helst på banen.


Demidov bommer på ballen og mannen. Hestad løper inn i Demidovs standfot.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on May 22, 2016, 12:00:44 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 22, 2016, 03:12:27 AM
Quote from: dudo on May 21, 2016, 18:51:01 PM
Så var det dette med at vi er så jævla godt trent og står kampene så godt og sånn, da. Må kanskje en realitetsorientering til akkurat på dét området.


Ser ikke helt hvor dette kommer fra?
En feilaktig dømt straffe gir Molde seieren. Det andre målet kommer fordi vi kjører veldig mange opp.


Kvifor meiner du det er feilaktig? Eg synst han ser grei ut. Det er riktignok eit poeng i at Molde-spelaren har spelt frå seg ballen før han blir tatt, og verkar å falle i beina til Demidov. Likevel er det vel sopass klønete, og Demidov hindrar jo faktisk mannen. Straffesparket til Heltne Nilsen mot LSK var absolutt klårare, men er det ikkje greitt dømt?


Se bildet og forklaringen til Spelaren og du er inne på det selv.
Klønete og hadde han felt han med venstrefoten hadde det vært klar straffe, men jeg synes ikke det er det når han løper inn i standfoten til Demidov. Demidov er der først og om man da mener at Demidov gjør noe galt er det obstruksjon og da skal det dømmes indirekte frispark i stedet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Limstift

Quote from: Klaus_Brann on May 22, 2016, 03:20:58 AM
Quote from: Tom C on May 21, 2016, 22:30:28 PM
Nesten litt merkelig at det var Demidov som dreit seg ut og ikke Grønner. Og det er ikke ment som et stikk til Grønner, men reint historisk sett. Grønner var faktisk veldig solid i dag, og fortsetter han slik, så kommer han til å gi Nilsen et lite "problem".


Han dret seg ut (sammen med Barmen) på 2-0.


Synes ikkje han driter seg ut, men han burde felt han og tatt det gule kortet når han først havnet bakpå.

Alle må gå!

blobby winters

Direkte frispark...
"Making contact with an opponent before touching the ball when tackling an opponent to gain possession of the ball"

Siden Demidov ikke var i nærheten av ballen under taklingen synes jeg straffen var grei. Men, utrolig surt - særlig når den vi burde ha fått mot Lillestrøm var mye mer tydelig straffe enn den Molde fikk.

Go Up