• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Molde-Brann, 21.mai kl 1800

Started by osoerli, May 17, 2016, 21:55:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Vanskeleg bortekamp.
Ligge stødig i ramma og satsa på 0-0 og eit poeng?
Kanskje kjøre eit par hyperraske kontringar.
Det er ikkje på bortebane Brann skal underhalda, her er det kun poeng som tel.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Her er uavgjort godt som seier.
Tren på langskudd

aleksanderhjelleseth

Molde er ganske så usympatiske og Solskjær stoler jeg ikke på et sekund. Blir nok (nok) en tøff batalje. 1 poeng realistisk, 3 poeng tvilsomt mens 0 poeng er sannsynlig.

Corran

Molde har vel scoret ganske mye så dette blir en stor test for forsvaret.
Men Molde slipper inn mye og så det skal være mulig å ta med seg noe her.
Tror ikke på mer enn 0 poeng alt annet er en bonus (som er langt fra umulig)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

Molde har vunne 4 av 5 heimekampar og spelt 1 uavgjort.  Scora tilsaman 14 mål heime, 4 mål i 3 av kampane, så dette blir ein fin test for det gode forsvaret til Brann.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Et delmål får være at forsvaret gjør det bedre enn mot Rosenborg.
Tren på langskudd

Finfin respons

May 18, 2016, 09:23:07 AM #6 Last Edit: May 18, 2016, 09:27:14 AM by Finfin respons
Quote from: Lasaron on May 18, 2016, 08:24:06 AM
Et delmål får være at forsvaret gjør det bedre enn mot Rosenborg.


Dette laget klarte seg ikke godt defensivt mot rbk:
Leciejewski
Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
  Braaten - Heltne Nilsen - Haugen
       Vega - Orlov - Huseklepp

Jeg holder en knapp på samme lag som mot Stabæk.
Jeg mener at Barmen er en pain in the a§§ For enhver motstander sammen med Haugen og Nilsen, de spiller godt sammen, og kommuniserer åpenbart bra på banen. Braaten må også være på banen. Huseklepp er også god defensivt samtidig som han kan true, helt på egenhånd. Vi må ha minst én sånn spilletype på banen om vi skal kunne la angrep være det beste forsvar. Som noen sier: Molde er ikke et pottetett lag, der er deres svakhet.
Det åpneste spørsmålet er spissplassen. Skulle hatt mer hurtighet. Men holder en knapp på Orlov, faktisk. Han er en trussel, på sin egen litt rare måte.

På innbytterbenken har man flere valg. Men dette er kanskje ikke kampen for de store overraskelsene.
Kanskje.

osoerli

satsar på at Vega er klar.  Og då blir Braaten dratt ned som indreløper.  LAN tar visst alltid ut Barmen først, så då blir det vel benk på Haugen?  Hvilsom jobbar mykje betre heim enn Huse, så han spelar heilt sikkert.
                Leciejewski
Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
   Braaten - Heltne Nilsen - Barmen
        Vega - Orlov - Hvilsom
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Tviler sterkt på at Vega starter mot Molde. Er han skadefri så blir det nok et innhopp. Ingen grunn til å risikere at han skader seg igjen.

Lasaron

Haugen bør prioriteres fremfor Barmen. Haugen er flinkere til å score mål, og flinkere til å slå gode pasninger.
Tren på langskudd

Gulløl

Azar Karadas er i sin livs form hadde han fortalt til Jesper Mathisen før Stabæk kampen. Forhåpentligvis innebærer det også at løpskapasiteten er blitt bedre en tidligere i vårsesongen. I utgangspunktet er jeg motstander av å starte med Karadas men i akkurat denne kampen der Molde er store favoritter kan det muligens være riktig strategi å slå mer høyt og langt en vanlig.

                 Leciejewski 
Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
    Haugen - Heltne Nilsen - Barmen
        Braaten - Karadas - Huseklepp
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Laget sier seg selv ut fra slik vi kjenner Lars Arne:

Leciejewski
Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
Haugen - Nilsen - Barmen
Braaten - Orlov - Hvilsom

Rød makt på Hansa

dudo

Nixon har rett, det blir fokus på å ligge i rammen og gjøre den defensive jobben. Vi er ikke spesielt gode på kontringer uten Vega, hvordan er Molde på dødballer?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Jeg vil ha Grønner istedenfor Acosta og samme startellever som sist.

blobby winters

Ikke alltid enkelt å spå hva LAN tenker...
Kamp bilde blir nok et Molde lag som angriper og et Brann lag som ligger dypt og kompakt og kontrer.

Da tror jeg at Acosta starter foran Grønner slik at Brann går tilbake til det stopperparet som er mest samspilt og kjenner hverandre best.
Jeg tror også at Hvilsom starter på venstrekant i stedet for Huseklepp. Han har bedre defensive kvaliteter og løpskapasitet opp og ned som jeg tror LAN liker.
Er mer usikker på spissplassen. Dødballer og kontringer er gode muligheter for oss. Orlov gjør en kjempejobb som første forsvar og er bedre i luften så kan tenkes at han starter selv om Skålevik er en større bakromstrussel.

Corran

Blir nok samme som sist bortsett fra Acosta og Hvilsom inn
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Dvs Det blir vel Grønner da Acosta er ute med strekkskade og mister de neste 2 kampene
http://www.brann.no/news/article/1bshcr6e5fhnc18kjqipp5sh0b/title/bismar-acosta-ute-med-strekkskade
Så da blir eneste endring Hvilsom for Huse da?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

"Dessverre er det slik at dårlige baneforhold på treningsbanen" skrives det, et aldri så lite stikk fra Brann.no
Gå av.

Lasaron

Jeg sier det igjen: Hvis det forholder seg slik at Trond Mohn betaler alt hvis kunstgress, kjør på!
Tren på langskudd

Hatleking

Dette viser kor viktig det er å ha tre gode stopparar. Dette blir ein ny utfordring for Jonas, men eg trur han tek det på strak arm også denne gongen.

Torvanger

Quote from: Lasaron on May 19, 2016, 09:21:30 AM
Jeg sier det igjen: Hvis det forholder seg slik at Trond Mohn betaler alt hvis kunstgress, kjør på!



Tull, fjas og historieløshet fra ende til annen, rødt kort!

Lasaron

Pøh! Heller gull og kunstgress enn sølv og naturgress.
Tren på langskudd

osoerli

Quote from: Lasaron on May 19, 2016, 09:21:30 AM
Jeg sier det igjen: Hvis det forholder seg slik at Trond Mohn betaler alt hvis kunstgress, kjør på!


Trur du er i feil tråd, men...
Det er vel treningsbanane utfor Stadion det er snakk om?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Treningsbanene utenfor Stadion er vedlikeholdt av kommunen, og ja det er snakk om dem. Men det er vel lett å trekke noen linjer...

Men hvis vi ser helt bort fra underlaget inne på Stadion, er det fortsatt for gale at underlaget utenfor Stadion er såpass dårlig. I 2013 ble det anslått at det trengtes 10 millioner kroner å få det i god stand.
Gå av.

Gulløl

Skandale at Bergen by skal tilby Brann så elendige treningsforhold, helt på bunn nivå i eliteserien. Dette er et tema som har versert over veldig mange år men noe nærmere løsning ser en ikke ut å være. Det økonomiske for å ruste opp treningsbanene for Brann er nok løsbart ved hjelp av gode støttespillere og finanseliten i Bergen. Bremseklossen er nok kommunen og liten innsikt og vilje fra det holdet. Jeg frykter at vi vi også skal starte på sesongen 2017 med like dårlige treningsforhold. Skal Brann bli en medalje kandidat er dette en av de viktigste brikkene som må på plass. At LAN og Soltvedt setter fokus på dette er veldig forståelig.

Ser BT har vært i Stockholm og besøkt Rikard Norling. Håper de har tatt en bildeserie av trenings gressbanene til AIK som et eksempel og legger det ut i en artikkel med en sammenlignbar bildeserie fra Brann sitt treningsfelt.
Klipp fra BT:
Men nå, en nydelig maidag i Stockholm tropper vi uanmeldt opp på treningsfeltet. Han står midt på et grønt, imponerende stuegulv av en gressmatte.


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Northside

Litt info om Molde-turen:
http://www.bataljonen.no/?page=26&news=1222

Bussen har avreise fra Festplassen klokken 03:00. Fortsatt mulig å melde seg på.

Samlingssted i Molde blir puben til Thon Hotel Moldefjord.

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on May 19, 2016, 12:09:01 PM
Pøh! Heller gull og kunstgress enn sølv og naturgress.


Men det er ikke dét det står på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on May 19, 2016, 20:16:55 PM
Quote from: Lasaron on May 19, 2016, 12:09:01 PM
Pøh! Heller gull og kunstgress enn sølv og naturgress.


Men det er ikke dét det står på.


Ikke i år, nei. Men jeg tror gode treningsforhold vs  dårlige treningsforhold samt stor likhet mellom treningsarena og kamparena betyr en del poeng. Hva tror du om det?
Tren på langskudd

blobby winters

Kan tenkes at likhet mellom treningsforhold og kamp Arena betyr en del poeng på hjemmebane. Men, det kan bety at det blir vanskeligere å ta poeng borte. Stor forskjell mellom trening og kamp forhold kan bety færre poeng hjemme men bedre mulighet på borte bane å ta poeng.
Kan tenkes. Men, jeg har aldri sett noe gode statistikk eller bevis på det.

krakra

Jeg tror nå uansett at en treningsarena der man kan trene for fult og slipper å hvile spillere på grunn av underlaget er det klart beste. Uansett type underlag.

Spelaren

Max uflaks slik eg forstår artikkelen på Ba.no. Heldigvis virker Grønner å ha tatt noen steg, så en god backup har vi. Men Acosta er et lite hakk foran enn så lenge, så vi er litt svekket.
Gå av.

Henki

Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on May 19, 2016, 21:21:01 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 19, 2016, 20:16:55 PM
Quote from: Lasaron on May 19, 2016, 12:09:01 PM
Pøh! Heller gull og kunstgress enn sølv og naturgress.


Men det er ikke dét det står på.


Ikke i år, nei. Men jeg tror gode treningsforhold vs  dårlige treningsforhold samt stor likhet mellom treningsarena og kamparena betyr en del poeng. Hva tror du om det?


Begge deler spiller selvsagt inn med vekt på gode treningsforhold.
Det er treningsforholdene som er hovedproblemet, ikke stadionmatten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on May 20, 2016, 23:51:36 PM
Quote from: Lasaron on May 19, 2016, 21:21:01 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 19, 2016, 20:16:55 PM
Quote from: Lasaron on May 19, 2016, 12:09:01 PM
Pøh! Heller gull og kunstgress enn sølv og naturgress.


Men det er ikke dét det står på.


Ikke i år, nei. Men jeg tror gode treningsforhold vs  dårlige treningsforhold samt stor likhet mellom treningsarena og kamparena betyr en del poeng. Hva tror du om det?


Begge deler spiller selvsagt inn med vekt på gode treningsforhold.
Det er treningsforholdene som er hovedproblemet, ikke stadionmatten.


Og da er vi tilbake til at hvis Mohn vil betale alt hvis kunstgress, så sier jeg kjør på.
Tren på langskudd

dragn

Quote from: Klaus_Brann on May 20, 2016, 23:51:36 PM
Quote from: Lasaron on May 19, 2016, 21:21:01 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 19, 2016, 20:16:55 PM
Quote from: Lasaron on May 19, 2016, 12:09:01 PM
Pøh! Heller gull og kunstgress enn sølv og naturgress.


Men det er ikke dét det står på.


Ikke i år, nei. Men jeg tror gode treningsforhold vs  dårlige treningsforhold samt stor likhet mellom treningsarena og kamparena betyr en del poeng. Hva tror du om det?


Begge deler spiller selvsagt inn med vekt på gode treningsforhold.
Det er treningsforholdene som er hovedproblemet, ikke stadionmatten.


Stadionmatten er ikke god den heller :p

Ninja-Bob

Laget:

Horwath

Nouri Grønner Demidov Kristiansen

Barmen Nilsen Johansen

Braaten Orlov Skaanes

?

Litt vanskelig å spå fordelingen på plassar, men navna er riktige i hvert fall. Piotr på benken og Haugen er ikkje i troppen ein gang.

huleste

Faen til skader vi har fått da

Hatleking

Det har blitt ein del skader på oss no etter kvart...

blobby winters

Regner sikkert med tap og mål i mot så velger å bevare selvsikkerheten til Piotr

Gulløl

Demidov må unngå gult kort i dag. Ellers kan det bli Grønner og Hatakka i midtforsvaret mot FKH.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Om ikke annet vil det være en glimrende mulighet for både Johansen og Skaanes å få vist seg frem. Det blir selvsagt ingen enkel kamp å briljere i, men man kan likevel gjøre et godt inntrykk.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Mye rusk, skal bli godt med sommerpause.
Gå av.

Belfort


Spelaren

Gå av.

blobby winters


Spelaren

Fint av Braaten der, vet ikkje om det var skudd eller hardt innlegg Barmen prøvde på.
Gå av.

blobby winters

LAN prøver å være Jose Mourinho av TLen.

Jose kunne ikke ha parkert bussen så godt som Brann har gjort det de første 35 min.

dudo

Tenk så greit det hadde vært om vi hadde en bakromstrussel.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Det må kjøpes inn en hurtig bakromsspiss i sommer mtp spillestilen til Brann

Spelaren

Det blir en type fotball av dette som krever mye tålmodighet fra de av oss som ser på også :) . Det går lenge mellom angrepene våre, og det vises at kreftene brukes på det defensive. Molde får komme nær før vi gjør noe forsøk på å stoppe dem. Hvor lenge holder vi ut dette her? Det må jo være en psykisk påkjenning å hele tiden forsvare seg.

Edit, og brått var Orlov alene gjennom - men blir for treg.
Gå av.

Go Up