• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Start, lørdag 7 mai kl 20:00

Started by Torvanger, May 02, 2016, 10:44:24 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

For et genialt tidspunkt, rett før AHA går på scenen på Koengen. Et par av mine faste medgjengere booket billett for lenge siden, før oppsettet var klart og har ikke anledning til å bli med på kamp. Hvorfor har ingen i Brann gjort noe for å unngå dette krasjet? Burde ikke noen ha skjønt at aha, Brann og Aha spiller på samme dag, på samme tidspunkt, dette kan faktisk bety at flere tilskuere dropper kampen? NFF hadde neppe stilt seg på bakbeina om Brann hadde bedt om en datoendring.

Når det gjelder kampen, er alt annet enn 3 poeng en skandale.

Belfort

Nå klarte vi ikke og slå et tannløst TIL lag som hadde en mer kamp i beina enn Brann, men til denne kampen må vi da faen meg klare det. Start har bortekamp på onsdag i Sandnes og er ikke tilbake i Kristiansand før torsdagen og deretter skal de til Bergen lørdag.

branngirl85

Quote from: Torvanger on May 02, 2016, 10:44:24 AM
For et genialt tidspunkt, rett før AHA går på scenen på Koengen. Et par av mine faste medgjengere booket billett for lenge siden, før oppsettet var klart og har ikke anledning til å bli med på kamp. Hvorfor har ingen i Brann gjort noe for å unngå dette krasjet? Burde ikke noen ha skjønt at aha, Brann og Aha spiller på samme dag, på samme tidspunkt, dette kan faktisk bety at flere tilskuere dropper kampen? NFF hadde neppe stilt seg på bakbeina om Brann hadde bedt om en datoendring.

Når det gjelder kampen, er alt annet enn 3 poeng en skandale.


Ifra Brann.no

Noen har kanskje merket seg at Branns hjemmekamp mot Start og a-ha sin avskjedskonsert på Koengen har havnet på samme dato, lørdag 7. mai.

Verken kampen eller konserten kan endre dato, og i stedet samarbeider vi som arrangører for at publikum skal få en superlørdag i Bergen.

Det er avspark for Brann - Start på Stadion klokken 20.00 7. mai. Deretter kan man dra direkte til sentrum og være på plass når a-ha går på scenen. Det skjer 22.15, mot tidligere annonsert 21.15.

dudo

Kampen ferdig ca 21:50, og bandet på scenen 25 min senere på Koengen? Det er mildt sagt naivt å tro at man skal rekke det. Men klart, har man billetter til begge deler får man jo med seg halve 2. omgang før man må dra.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Det er naivt å tro at det lar seg gjøre logistisk, det er helt horribelt, elendig planlegging. Hverken NFF eller Brann er interessert i at Brann skal gå glipp av publikumsinntekter og her er det åpenbart at kanskje noen tusen uteblir.

dokken

May 02, 2016, 11:50:12 AM #5 Last Edit: May 02, 2016, 11:54:57 AM by dokken
Kan noen forklare HVORFOR denne kampen går klokken 20??? Ingen andre runder har det vært en kamp lørdag kl 20.

Det er normalt en kamp 15.30 og en 18 om lørdagen. Kommende lørdag er det Viking - TIL kl 15.30 og Godset - LSK kl. 18.

Men så har man altså lagt til en kamp kl 20, som skal sendes live på TV 2 Zebra. Og det er Brann -Start.

Hvorfor? Er det fredagskampen som er flyttet til lørdag?

For øvrig: Denne kampen har vi alle publikumsguder imot oss - langhelg (mange bortreist), Aha-konsert, altfor sent for barnefamilier, lørdagskveld som betyr at mange har andre planer, konfirmasjonshelg, en elendig kamp i forkant, sendes på gratiskanal... you name it.

Klarer vi 10.000 solgte og 7-8000 i oppmøte på denne, tror jeg det er maks av hva man kan forvente, kompisbilletter eller ei (hjelper ikke at det er billige billetter når man har andre planer uansett). Tror nesten det er urealistisk også. Tipper 9100 solgte billetter.

Dette blir nok bunnpunktet på stadion i år, tilskuermessig.

Torvanger

Jeg kjenner flere som har med poder på kamp, disse podene uteblir med et så latterlig sent tidspunkt.

Gulløl

May 02, 2016, 13:28:04 PM #7 Last Edit: May 02, 2016, 13:33:53 PM by Gulløl
For å trekke frem noe positivt. Det er kompis-billetter til denne kampen. Det er denne gangen også mulig å forhåndsbestille billettene og hente på kampdag. Et gunstig tilbud, f.eks. kan en få billetter på Brannalmellingen som ordinert koster 400 kr til 149 kr/99 kr. La oss få opp en del positivitet opp mot denne kampen og den dugnadsånden vi har hatt rundt kompisbilletter før så gir det noen tusen ekstra tilskuere.Ser Bataljonen har en målsetning på 15000 tilskuere til denne kampen. Problemstillingen rundt Aha konserten kan ikke våre så stor, for det første er det trolig en lav prosentandel som skal på begge arrangement. For det andre er det bare å skynde seg til Bybanen etter kampslutt for de det gjelder så når en konserten.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

huleste

Vi har da spilt utallige kamper kl. 8 tidligere. Skjønner ikke at det er så ille. Før spilte vi jo ofte kl. 8 på en søndagskveld, og da utble ikke folk så lenge det stod om medalje. Dette er jo kl. 8 på en lørdag! Folk kan sove lenge morgen etter.

Og hvis ingen har lagt merke til det, så er Brann-Rosenborg også samtidig som Kygo sin festival 9Cloud, som allerede er utsolgt.

Yngve

Quote from: dokken on May 02, 2016, 11:50:12 AM
konfirmasjonshelg


Dette er jo ein gammal klassikar. For dei som har minnet med seg: Hugsar de harseleringa her inne på forumet då trøndarane skulda på det som årsak til dårlege publikumstal?

Sånn elles så er tidspunktet elendig, ikkje for di det er laurdag klokka 20, som eg tykkjer er eit perfekt tidspunkt. Men sidan det er både langhelg og Aha-konsert samstundes, er det all grunn til å tru det vert mange tomme plassar på laurdag.

dokken

Quote from: Yngve on May 02, 2016, 13:37:37 PM
Quote from: dokken on May 02, 2016, 11:50:12 AM
konfirmasjonshelg


Dette er jo ein gammal klassikar. For dei som har minnet med seg: Hugsar de harseleringa her inne på forumet då trøndarane skulda på det som årsak til dårlege publikumstal?

Sånn elles så er tidspunktet elendig, ikkje for di det er laurdag klokka 20, som eg tykkjer er eit perfekt tidspunkt. Men sidan det er både langhelg og Aha-konsert samstundes, er det all grunn til å tru det vert mange tomme plassar på laurdag.


Hehe. Derfor jeg nevnte det. Hva het han trønderen? Men det ER jo faktisk konfirmasjonshelg...

Og når det gjelder lørdag kl 20: Husker det var noen sesonger da TV Norge viste kamper på det tidspunktet, slik at vi hadde noen av dem. Begynner å bli lenge siden. Personlig liker jeg tidspunktet, men erfaringen viser vel at "folk flest" ikke gjør det.

Ellers vil jeg tro at a-ha stjeler mer publikum enn Kygo - siden det uansett ikke er så fryktelig mange i aldersgruppen 18-23 på Stadion. Men nå undervurderer jeg sikkert publikummet til Kygo...

Gulløl

Jeg tok avskjed med Aha på avskjedskonserten på Brann Stadion i 2010. En flott opplevelse. Men en trenger ikke to avskjedskonserter på få år etter min mening, så jeg dropper lett avskjed nr.2 på Bergenhus 07 mai.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

                       Piotr
Nouri   Acosta   Demidov  Kristiansen
      Braaten    Nilsen    Barmen
       Vega      Hvilsom    Larsen
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

May 02, 2016, 16:34:51 PM #13 Last Edit: May 02, 2016, 16:37:16 PM by krøvel vellevold
Man når neppe oppsatt konsertstart 2215, men når ble band presise på scenen? Man går kanskje glipp av de 15 første minuttene av konserten. Men det er jo klart at de som vil stå helt fremme ved scenen, går gjerne ikke på kampen. Og de ville gjerne ikke gått på kampen uansett...

På en Brann-kamp med 11000 tilskuere, er ca 3 % av bergensområdet på kamp. Hvis 3 % av de som skal på a-ha-konsert også ville gått på Stadion om det ikke var konsert, så betyr det kanskje 600 mennesker. Nå blir ikke dette helt riktig fordi aldersgruppen som går på Stadion er mye den samme som går på konsert. De 3 prosentene som går på Brann-kamp er jo inkludert småbarn, eldre og syke - og de er det nok ikke så mange av på en a-ha-konsert. Men på den annen side er demografien forskjellig på de to arrangementene: Det er sikkert en god del flere langveis tilreisende (fra utenfor Brann-land) på en a-ha-konsert, og det er også en langt større kvinneandel. Jeg tror ikke det er mer enn et par tusen av konsertgjengerne som ellers hadde tenkt seg på Stadion. Og av disse er det sikkert en del har tenkt å få med seg begge deler. Når det gjelder det oppgitte tilskuertallet, må man huske på at ca halvparten av stadiongjengerne er p-kort-folk som regnes med uansett. Så om 1000 dropper Stadion pga konserten, så er det bare ca 500 som blir fanget opp i tilskuertallet.

Viking spilte nylig kamp samtidig som Oilers spilte finale i samme by. Riktignok "bare" 4-5000 på hockey, men der tror jeg demografien er mer sammenfallende. Dessuten er jo en hockeyfinale også noe som vil få folk til å sitte hjemme og se hockeykampen på tv. Likevel var det solgt ca 11000. Men en god del av dette var idrettslag og sånt. Gjør Brann noe tilsvarende bør vi klare 11000 på denne kampen vi også.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Ikke lett hvem en skal velge på venstre indreløperplass, venstrekant og spissplass. Håper det er mer klare svar etter overgangsvinduet i sommer for her må det forsterkes. Håper Soltvedt og Tjærnås  jobber på høygir for tiden.
Inntil videre tror jeg dette er det beste laget mot Start.
         
                  Piotr
Nouri   Acosta   Demidov  Kristiansen
      Braaten    Nilsen    Barmen
       Vega    Skålevik   Hvilsom
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Falkman

Quote from: Torvanger on May 02, 2016, 11:29:50 AM
Det er naivt å tro at det lar seg gjøre logistisk, det er helt horribelt, elendig planlegging. Hverken NFF eller Brann er interessert i at Brann skal gå glipp av publikumsinntekter og her er det åpenbart at kanskje noen tusen uteblir.


man sykler lett fra Stadion til Koengen på 25 min. Uten at jeg tror det er særlig mange som gidder å gjør det.

Ninja-Bob

På tide med Johansen frå start mot Start? Rett tilbake på benken for Haugen, og ut med Huseklepp også. Grønner inn for Acosta dersom det blir karantene etter albuestyret hans mot Tromsø. Trur ikkje me blir voldsomt svekka av det.

Piotr

Nouri Acosta Demidov Kristiansen

Braaten Nilsen Johansen

Vega Orlov Hvilsom

Klaus_Brann

Håper Vega er klar igjen. Vi trenger hans kreativitet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

Enig i det laget, selv om jeg helst skulle sett at vi hadde noen andre å sette inn på kanten istedenfor Hvilsom. Men kanskje han kan løpe alt han kan i 60 minutter, og da får kanskje Huseklepp bedre arbeidsvilkår siste halvtimen. Har mer tro på litt magi på høyresiden med Nouri, Braaten og Vega...
Aldri mer Obos....

krøvel vellevold

Quote from: dokken on May 02, 2016, 11:50:12 AM
Kan noen forklare HVORFOR denne kampen går klokken 20??? Ingen andre runder har det vært en kamp lørdag kl 20.

Det er normalt en kamp 15.30 og en 18 om lørdagen. Kommende lørdag er det Viking - TIL kl 15.30 og Godset - LSK kl. 18.

Men så har man altså lagt til en kamp kl 20, som skal sendes live på TV 2 Zebra. Og det er Brann -Start.

Hvorfor? Er det fredagskampen som er flyttet til lørdag?


Antagelig det ja, pga cuprunden som spilles midtuke.
Legg ned hele klubben!

osoerli

Quote from: Ninja-Bob on May 02, 2016, 18:30:46 PM
På tide med Johansen frå start mot Start? Rett tilbake på benken for Haugen, og ut med Huseklepp også. Grønner inn for Acosta dersom det blir karantene etter albuestyret hans mot Tromsø. Trur ikkje me blir voldsomt svekka av det.

Piotr

Nouri Acosta Demidov Kristiansen

Braaten Nilsen Johansen

Vega Orlov Hvilsom


Orlov var god mot Glimt.  Sidan har han vært boss i 4 seriekampar.  Er det ikkje på tide å benke han då?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Arnevidar

Quote from: osoerli on May 04, 2016, 10:48:37 AM
Quote from: Ninja-Bob on May 02, 2016, 18:30:46 PM

Orlov var god mot Glimt.  Sidan har han vært boss i 4 seriekampar.  Er det ikkje på tide å benke han då?



Nei, fordi det er ingen å sette inn som har vært mindre boss og som det er større sjans kan score.

Morkel

Quote from: Arnevidar on May 04, 2016, 11:08:44 AM
Quote from: osoerli on May 04, 2016, 10:48:37 AM
Quote from: Ninja-Bob on May 02, 2016, 18:30:46 PM

Orlov var god mot Glimt.  Sidan har han vært boss i 4 seriekampar.  Er det ikkje på tide å benke han då?



Nei, fordi det er ingen å sette inn som har vært mindre boss og som det er større sjans kan score.


Mindre boss ja, men sjansen for å score er en spekulasjon. Hvis vi hadde avskrevet Robbie Winters etter hans første sesong i Branntrøyen hadde han gått ned i historiebøkene som en stor flopp. Så lenge arbeidsforholdene er som de er for senterspiss kommer jeg ikke til avskrive verken Hvilsom, Skålevik eller Orlov ennå. Vi skal ikke gi Hvilsom uendelig med sjanser, men å fastslå at han ikke er god nok etter han har startet 3-4 kamper blir for dumt. Hvis spillet rundt senterspiss blir bedre, og da mener jeg ikke bare innlegg, men pasninger på fot føler jeg det blir lettere å si hvorvidt Hvilsom har en fremtid i Brann eller ikke.

Arnevidar

Quote from: Morkel on May 04, 2016, 12:26:45 PM
Quote from: Arnevidar on May 04, 2016, 11:08:44 AM
Quote from: osoerli on May 04, 2016, 10:48:37 AM
Quote from: Ninja-Bob on May 02, 2016, 18:30:46 PM

Orlov var god mot Glimt.  Sidan har han vært boss i 4 seriekampar.  Er det ikkje på tide å benke han då?



Nei, fordi det er ingen å sette inn som har vært mindre boss og som det er større sjans kan score.


Mindre boss ja, men sjansen for å score er en spekulasjon. Hvis vi hadde avskrevet Robbie Winters etter hans første sesong i Branntrøyen hadde han gått ned i historiebøkene som en stor flopp. Så lenge arbeidsforholdene er som de er for senterspiss kommer jeg ikke til avskrive verken Hvilsom, Skålevik eller Orlov ennå. Vi skal ikke gi Hvilsom uendelig med sjanser, men å fastslå at han ikke er god nok etter han har startet 3-4 kamper blir for dumt. Hvis spillet rundt senterspiss blir bedre, og da mener jeg ikke bare innlegg, men pasninger på fot føler jeg det blir lettere å si hvorvidt Hvilsom har en fremtid i Brann eller ikke.


Ser ut til at vi i bunn og grunn er enige om at det ikke er Orlov eller Hvilsom som er hovedproblemet. Enn så lenge bør Orlov gis den tryggheten å være førstevalget på topp. Nå ser det ut til at han sliter med en skade, så da må det eventuelt være opp til Hvilsom å gjøre det vanskelig å sette han ut igjen.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Det med Vega er helt krise. Den eneste med individuelle ferdigheter som er gode nok til å skape noe på egenhånd, og strengt tatt uunnværlig frem til vi i det minste får satt et bedre offensivt spill.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Finfin respons

Quote from: Morkel on May 04, 2016, 12:26:45 PM
Quote from: Arnevidar on May 04, 2016, 11:08:44 AM
Quote from: osoerli on May 04, 2016, 10:48:37 AM
Quote from: Ninja-Bob on May 02, 2016, 18:30:46 PM

Orlov var god mot Glimt.  Sidan har han vært boss i 4 seriekampar.  Er det ikkje på tide å benke han då?



Nei, fordi det er ingen å sette inn som har vært mindre boss og som det er større sjans kan score.


Mindre boss ja, men sjansen for å score er en spekulasjon. Hvis vi hadde avskrevet Robbie Winters etter hans første sesong i Branntrøyen hadde han gått ned i historiebøkene som en stor flopp. Så lenge arbeidsforholdene er som de er for senterspiss kommer jeg ikke til avskrive verken Hvilsom, Skålevik eller Orlov ennå. Vi skal ikke gi Hvilsom uendelig med sjanser, men å fastslå at han ikke er god nok etter han har startet 3-4 kamper blir for dumt. Hvis spillet rundt senterspiss blir bedre, og da mener jeg ikke bare innlegg, men pasninger på fot føler jeg det blir lettere å si hvorvidt Hvilsom har en fremtid i Brann eller ikke.


Dette er et ord i rette tid.
Den spilleren med mest fartstid og som har gjort det best i rollen til nå er Skålevik. Vi hadde en god høstsesong med han i rollen, der han lykkes med å strekke motstander og lage rom, og han scoret etpar OBOS-mål i rollen. Forrige gang Brann kjøpte en OBOS-toppscorer fikk vi Ojo. Skålevik har også mål i seg, men laget må levere til rollen hans.

Jeg tror laget må forsterkes bakfra og atter bakfra, helt til laget lykkes med å spille en hvilken-som-helst spiss god.
Kanskje.

Finfin respons

Egentlig mener jeg LAN må være tålmodig og forsiktig og ikke endre for mye.

Men ettersom jeg ikke er fornøyd med det oppbyggende spillet går jeg for enorme omveltninger: Vevatne.
Det viktigste er midtbanetrioen - denne kombinasjonen mener jeg har vist seg å være best balansert. Uten en Vega på kanten vil jeg ha Braaten på kanten.

Piotr

Nouri Acosta Demidov Vevatne

Barmen Nilsen Haugen 3

Braaten 1 Skålevik Huseklepp 2

Innbyttere: 1. Hvilsom, 2. Larsen 3. Johansen 4. Karadas
Kanskje.

Spelaren

BT: "Neste uke vil Brann vurdere å bruke akupunktur."

Og uken etter sendes han på mirakelmøte, før de avslutter med et besøk på alternativmessen. Nilsen må holde seg langt unna det medisinske, takk.
Gå av.

Lasaron

Quote from: Finfin respons on May 04, 2016, 13:25:46 PM
Egentlig mener jeg LAN må være tålmodig og forsiktig og ikke endre for mye.

Men ettersom jeg ikke er fornøyd med det oppbyggende spillet går jeg for enorme omveltninger: Vevatne.
Det viktigste er midtbanetrioen - denne kombinasjonen mener jeg har vist seg å være best balansert. Uten en Vega på kanten vil jeg ha Braaten på kanten.

Piotr

Nouri Acosta Demidov Vevatne

Barmen Nilsen Haugen 3

Braaten 1 Skålevik Huseklepp 2

Innbyttere: 1. Hvilsom, 2. Larsen 3. Johansen 4. Karadas


Jeg vil ha Skålevik som midtspiss, Braaten på den ene kanten, og Larsen på den andre kanten.
Tren på langskudd

dudo

Quote from: Spelaren on May 04, 2016, 14:14:00 PM
BT: "Neste uke vil Brann vurdere å bruke akupunktur."

Og uken etter sendes han på mirakelmøte, før de avslutter med et besøk på alternativmessen. Nilsen må holde seg langt unna det medisinske, takk.


Er det ikke noe sånt han driver med i virkeligheten?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Jeg ser bare fordeler med at vi har en trener som også har en helsefaglig utdannelse, slik at han har litt innsikt og kan være en diskusjonspartner for helseteamet i Brann. Da kan en lettere unngå overbelastning av spillere som har mindre skader som kan utvikle seg negativt. Han er utdannet sykepleier over 3 år og har jobbet som sykepleier på oljeplattformer i Nordsjøen i flere år og litt på Haukeland Sykehus. Han har en høyere utdannelse innenfor akupunktur over 4 år.  Han eier en akupunktur klinikk i Volda som noen andre driver mens han er i Bergen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on May 04, 2016, 17:02:47 PM
Jeg ser bare fordeler med at vi har en trener som også har en helsefaglig utdannelse, slik at han har litt innsikt og kan være en diskusjonspartner for helseteamet i Brann. Da kan en lettere unngå overbelastning av spillere som har mindre skader som kan utvikle seg negativt. Han er utdannet sykepleier over 3 år og har jobbet som sykepleier på oljeplattformer i Nordsjøen i flere år og litt på Haukeland Sykehus. Han har en høyere utdannelse innenfor akupunktur over 4 år.  Han eier en akupunktur klinikk i Volda som noen andre driver mens han er i Bergen.


Eg ser bare ulemper med en trener som vil blande seg inn i det medisinske apparatets praksis med den slags sludder akupunktur er.
Gå av.

Jose Arrogantio

May 04, 2016, 17:48:11 PM #33 Last Edit: May 04, 2016, 17:55:19 PM by Jose Arrogantio
Akupunktur er vel ikke skadelig, så ser ikke noe problem i at det brukes, så lenge det ikke brukes på bekostning av andre, mer konvensjonelle metoder.

Spelaren

Quote from: Jose Arrogantio on May 04, 2016, 17:48:11 PM
Akupunktur er vel ikke skadelig, så ser ikke noe problem i at det brukes, så lenge det ikke brukes på bekostning av andre, mer konvensjonelle metoder.


Nei, homøopati, kopping, fjernhealing, astralterapi, reiki og tarmspyling med kaffe er heller ikkje skadelig. Det er fortsatt ingen grunn til at et medisinsk team hvis praksis er tuftet på evidensbasert behandling skal kaste bort tiden på det. Ei heller bidra til at det legitimeres ytterligere.
Gå av.

Hatleking

Quote from: Spelaren on May 04, 2016, 17:29:31 PM
Quote from: Gulløl on May 04, 2016, 17:02:47 PM
Jeg ser bare fordeler med at vi har en trener som også har en helsefaglig utdannelse, slik at han har litt innsikt og kan være en diskusjonspartner for helseteamet i Brann. Da kan en lettere unngå overbelastning av spillere som har mindre skader som kan utvikle seg negativt. Han er utdannet sykepleier over 3 år og har jobbet som sykepleier på oljeplattformer i Nordsjøen i flere år og litt på Haukeland Sykehus. Han har en høyere utdannelse innenfor akupunktur over 4 år.  Han eier en akupunktur klinikk i Volda som noen andre driver mens han er i Bergen.


Eg ser bare ulemper med en trener som vil blande seg inn i det medisinske apparatets praksis med den slags sludder akupunktur er.


Har du inngåande kompetanse rundt det feltet eller er det berre ein vanleg forumuttalelse?

Gulløl

Nå er det definitivt ikke LAN som har innført akupunktur innenfor Stadion veggene. Mener å huske at det er flere medisinske apparat i Brann som har brukt det opp gjennom tidene. Blant annet Martin Andresen fikk akupunktur i 2005 og 2006 viser et raskt google søk. Bengt Sæternes brukte også akupunktur aktivt i tiden i Brann, og for han fungerte det veldig bra i følge han selv.
Klipp:


Om en googler på Rosenborg og akupunktur ser en også at Norges beste klubb de siste tiårene har brukt det på flere spillere. Jeg blir ikke overrasket om de fleste eliteserie klubber bruker det mer eller mindre.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Det var også tiår med oppvarming i badstue og cognac i pausen, uten at det nødvendigvis var særlig fruktbart i lengden.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

Med akunpunktur mener de ikke nødvendigvis den kinesiske metoden med korte nåler i kroppens qi-punkter, men lange nåler inn i musklene for å få slippe spenningen i lokale muskelknuter. Er to vidt forskjellige behandlingsmetoder hvor den siste brukes ganske aktivt av fysioterapeuter, mens jeg aldri har møtt en som gir klassisk kinesisk akunpunktur (men så ville jeg heller aldri oppsøkt en som gjorde det)
"og der snubler Sæternes igjen"

Corran

Den med nåler i muskler er vel like kinesisk som den med korte i qi  punkter?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: Hatleking on May 04, 2016, 19:00:50 PM
Har du inngåande kompetanse rundt det feltet eller er det berre ein vanleg forumuttalelse?


Så nedlatende det siste alternativet hørtes ut, går for det første! Inngående.
Gå av.

Nixon

Quote from: dudo on May 04, 2016, 12:41:37 PM
Det med Vega er helt krise. Den eneste med individuelle ferdigheter som er gode nok til å skape noe på egenhånd, og strengt tatt uunnværlig frem til vi i det minste får satt et bedre offensivt spill.


Er det noen som vet om Vega har en historie med mange skader? Det ville jo vært typisk at han vil befinne seg mer på tribunen enn på banen i år.
Rød makt på Hansa

Kai-Olai

Quote from: Nixon on May 05, 2016, 09:31:53 AM
Quote from: dudo on May 04, 2016, 12:41:37 PM
Det med Vega er helt krise. Den eneste med individuelle ferdigheter som er gode nok til å skape noe på egenhånd, og strengt tatt uunnværlig frem til vi i det minste får satt et bedre offensivt spill.


Er det noen som vet om Vega har en historie med mange skader? Det ville jo vært typisk at han vil befinne seg mer på tribunen enn på banen i år.


http://www.transfermarkt.com/deyver-vega/verletzungen/spieler/131267

Hvor mye en kan stole på det som står der er jeg usikker på, men kan jo virke som han hadde noen dårlige uker i fjor høst også.

Amatøren

Anser det for å være rein ønsketenkning, men hva tenker folk om å gå vekk fra 4-3-3?
Dagens offensive struktur bærer lite frukter, og jeg sliter med å se tegn til at dette skal bedres på sikt. Alle brannpissene har vært hardarbeidende, men blitt veldig aleine (ref. Markus Pedersen)
Kanskje kunne Hilvsom vært møtende og Orlov/azar stikkende fungert i 4-4-2? Sentralt kunne SHN fått god hjelp av Barmen/Haugen/Braaten til å både demme opp og sette i gang.
EM-pausen kunne vært en anledning til å jobbe med strukturelle endringer offensivt.


Barmen army

Ninja-Bob

Kan ikkje hugse at angrepsspelet satt som støypt under 4-4-2 og Norling heller.

Er det sånn at me veit noko om korleis LAN helst vil ha det framover på bana? Har han sagt noko om kva han prøver å oppnå, korleis han vil at spelet skal foregå? Må innrømme at Brann sit spel mot etablert forsvar framstår som relativt diffust pr. no, men dei må jo ha ein plan dei jobbar mot? Nei?

Hatleking

Quote from: Ninja-Bob on May 05, 2016, 12:35:23 PM
Kan ikkje hugse at angrepsspelet satt som støypt under 4-4-2 og Norling heller.

Er det sånn at me veit noko om korleis LAN helst vil ha det framover på bana? Har han sagt noko om kva han prøver å oppnå, korleis han vil at spelet skal foregå? Må innrømme at Brann sit spel mot etablert forsvar framstår som relativt diffust pr. no, men dei må jo ha ein plan dei jobbar mot? Nei?


Nøkkelen er indreløparane. Dei skal ta løp offensivt som skal opne opp for angrepspelarane. I førre kamp hadde verken Braaten eller Haugen ein god dag. Då blir det vanskeleg å skape overtall offensivt.

Spelaren

Det er i tidligste laget å avskrive formasjonen, når som sagt tidligere folk har en dårlig dag på jobben forplanter det seg. Det er flust av tilfeller der møte/stusse/stikke-situasjoner oppstår med dagens formasjon, men samhandlingen angriperne i mellom er for svak. Det er kanskje ikkje så rart når det er så mange med lite historikk sammen. Hvilsom er flett ny, Orlov utleid store deler av fjorårssesongen, Skålevik ukjent med disse...
Gå av.

Ninja-Bob

Interessant. Ser for meg at Braaten kan funke godt i eit sånn type spel med god nærteknikk og godt overblikk (når han er på), men Haugen har eg inntrykk av har litt for lite overblikk. Han må liksom dempe ballen, og så sjå opp for å finne moglegheitar å spele på, ser det ut til for meg (ikkje det at eg har peil, altså). Motstandarane har stort sett skjønt at dersom ein skal møte Brann må ein legge press på ballførar, dette fører til opningar, men då må ein ha indreløparar med overblikk og nærteknikk. Korleis er Johansen på desse punkta?

gladiporno

Quote from: Spelaren on May 04, 2016, 17:29:31 PM
Quote from: Gulløl on May 04, 2016, 17:02:47 PM
Jeg ser bare fordeler med at vi har en trener som også har en helsefaglig utdannelse, slik at han har litt innsikt og kan være en diskusjonspartner for helseteamet i Brann. Da kan en lettere unngå overbelastning av spillere som har mindre skader som kan utvikle seg negativt. Han er utdannet sykepleier over 3 år og har jobbet som sykepleier på oljeplattformer i Nordsjøen i flere år og litt på Haukeland Sykehus. Han har en høyere utdannelse innenfor akupunktur over 4 år.  Han eier en akupunktur klinikk i Volda som noen andre driver mens han er i Bergen.


Eg ser bare ulemper med en trener som vil blande seg inn i det medisinske apparatets praksis med den slags sludder akupunktur er.


Det var da voldsomt nedlatende man skal være mot en behandlingspraksis som billiarder av mennesker har drevet med i minst to tusen år, og som fremdeles utøves i utallige seriøse sykehus og klinikker rundt omkring i hele verden. Mange universiteter som ligger et hav over samtlige universiteter i Norge i det som finnes av rangeringer underviser i kinesisk medisin, deriblant akupunktur. At praksisen kan være veldig effektiv mot smerter er velkjent for de fleste.

Har du dårlige erfaringer med akupunktur selv, eller er alt som er fremmed for deg sludder?

For øvrig er det ikke noe nytt at Brannspillere tar i bruk akupunktur som smertelindrende behandling. Det har skjedd flere ganger før. Det som er nytt nå er at hovedtreneren selv er utdannet akupunktør.

Jose Arrogantio

Slik jeg har forstått det har flere studier påvist at akupunktur er effektivt for smertelindring, men få, om noen, har klart å vise at det handler om noe mer enn bare placebo. Samtidig er det en trygg behandlingsform. Så jeg klarer ikke bry meg særlig om Brann tar i bruk teknikken eller ikke. Enten lindrer det smerten eller så skjer ingenting.

Go Up