• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rosenborg - Brann, Lerkendal Stadion, lørdag 16 april kl 18:00

Started by Torvanger, April 11, 2016, 08:41:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Lørdag 16 april kan Brann ta tyren ved hornene, de kan kappe hodet av trollet, ta livet av dronningbien eventuelt dronningmauren og peke lang nese til trønderne. AAFK viste vei igår, hvordan RBK kan knebles, legger man til at Brann også er et MYE bedre lag enn Vegvesenets mannskap, så bør sjansene være gode for poeng på Lerkendal. Det kommer til å bli mye bakrom å boltre seg i for Vega & co, se opp for giftige kontringer. Det blir ALLTID mye mål når disse lagene møtes og det er deilig at Brann kan reise opp med senkede skuldre, uten å ha noen form for press.

Mitt ukvalifisert stalltips er 2-2.

Henki

Ballen skal fremover!

pidre

Saludar a los monos!

OmOssSjølOgHansaøl

Med 8 poeng "i banken" er det isolert sett ingen krise om det blir et 1- eller 2-målstap mot RBK, men det hadde vært morsomt å fortsette rekken uten tap. Selv om RBK alltid vil være favoritter mot andre norske lag på Lerkendal, bør et poeng være både en naturlig og en realistisk målsetning.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Torvanger


Torvanger

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on April 11, 2016, 09:41:11 AM
Med 8 poeng "i banken" er det isolert sett ingen krise om det blir et 1- eller 2-målstap mot RBK, men det hadde vært morsomt å fortsette rekken uten tap. Selv om RBK alltid vil være favoritter mot andre norske lag på Lerkendal, bør et poeng være både en naturlig og en realistisk målsetning.



Kampene melllom RBK og Brann lever alltid sitt eget liv, jeg blir faktisk ikke overrasket om Brann vinner.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Quote from: osoerli on April 11, 2016, 12:48:07 PM
Blir nok same lag som mot Glimt i denne kampen

Hva begrunner du det med? Dette er jo en helt annen type kamp. Her møter vi et lag som vil angripe og trykke oss bakover, mot Glimt møtte vi et kontringslag som lå lavt.

Er planen at vi skal vi ligge dypt, ser jeg eksempelvis ikke bort fra at Orlov starter på benken og at vi får inn en mer rettvendt spiss.  
Saludar a los monos!

Spelaren

Trodde nok årets første tap ville komme tidligere enn dette, men sesongåpningen har vært god okkesom. Rosenborg kommer aldri i verden til å undervurdere oss, og stiller nok dønn skjerpet siden det sikkert fortsatt er litt ekstra gøy med Trondheim vs Bergen og hele den pakken. Det ville overraske meg om vi klarte å holde nullen.

Hvordan er gresset der oppe? Vet de hadde litt utfordringer med enkelte deler av det, men er det plant og fint til vi kommer opp? Kan godt humpe litt og dra ned tempo :) .
Gå av.

Corran

Håper Braaten får en ny sjanse på midtbanen.
Så er spørsmålet om LAN vil ha litt mer defensiv trygghet på kanten og kjører Braaten der.
Et annet alternativ om LAN ikke vil kjøre Vega fra start er å sette inn Hvilsom der. Han jobbet bra defensivt når han var i den rollen.
Ellers ser jeg ikke det store behovet for store utskiftninger. Mitt ankepunkt er backene som jeg synes KAN være litt svake defensivt samt at de har dårlige innlegg.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Huseklepp og Vega er bankers, de er klassiske kontringsspillere, skulle man valgt fart på midtspiss, er Skålevik et naturlig valg, men det kan bli Orlov eller Karadas fra start, om LAN ønsker å kjøre høye baller på midtspiss, med flikkinger videre til de to på flanke.

Ricky

Tipper 7-0. Demidov og Piotr utvist i hver sin straffesituasjon for RBK.



osoerli

Tippar det er 0-0 til litt uti overtida, då NFF's utsendte tildeler RBK ein straffe ingen skjønar noko av, for å hjelpe heile Norges Rosenborg til nytt seriegull, slik at det "beste" laget får representere Norge i Europa.  RBK og landslaget er tross alt det viktigaste.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


krakra

Når RBK vinner sjansestatistikken 10-3 og tapende lags keeper blir kåret til banens beste så syns jeg ordet "kneble" blir litt malplassert iallefall.

pidre

Quote from: krakra on April 11, 2016, 14:57:24 PM

At det er vår tøffeste kamp så langt er klart. Men RBK mot AaFK - hvem rundspilte hvem? 
Saludar a los monos!

krøvel vellevold

Quote from: pidre on April 11, 2016, 16:32:13 PMMen RBK mot AaFK - hvem rundspilte hvem?  


Iflg VG var det 63 % ball til RBK, 26-7 i avslutninger til RBK, 10-4 i avslutninger på mål til RBK og 10-3 i sjanser til RBK. I følge NTB var det 22-7 i avslutninger til RBK og 11-4 i avslutninger på mål.

Så det blir nesten umulig å svare på.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det må da være et sunnhetstegn for norsk fotball med slike gode og jevne oppgjør. Må ha noe å gjøre med den tidlige seriestarten.
Rød makt på Hansa

Ninja-Bob

Quote from: Spelaren on April 11, 2016, 13:13:17 PM
Hvordan er gresset der oppe? Vet de hadde litt utfordringer med enkelte deler av det, men er det plant og fint til vi kommer opp? Kan godt humpe litt og dra ned tempo :) .


Gjekk såvidt forbi stadion og titta inn på tur med hund i dag. Såg dessverre ganske grei ut, er eg redd.

Gulløl

Quote from: Ninja-Bob on April 11, 2016, 18:48:13 PM
Gjekk såvidt forbi stadion og titta inn på tur med hund i dag. Såg dessverre ganske grei ut, er eg redd.


Har trønderne virkelig ikke oppdaget fordelene med å plante raigress i 95 % sand og 5 % jord ? Burde ringt geniet og fått kvalitetsråd.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Zolkan


Gulløl

Nesen til Tore Reginiussen brakk mot Aalesund. Nå er det klart at han må spille med maske mot Brann på lørdag. En fordel for Brann, han vil nok være litt forsiktige en vanlig i hodeduellene og maske er ikke det store å spille med.
Christian Gytkjær er litt usikker mot Brann på grunn av overtråkk som gav problemer med ankelen.
Ingen av to nevnte spillere spiller cupkampen i morgen. Så får vi se om de starter mot Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Quote from: Gulløl on April 12, 2016, 17:25:49 PM
Nesen til Tore Reginiussen brakk mot Aalesund. Nå er det klart at han må spille med maske mot Brann på lørdag. En fordel for Brann, han vil nok være litt forsiktige en vanlig i hodeduellene og maske er ikke det store å spille med.
Christian Gytkjær er litt usikker mot Brann på grunn av overtråkk som gav problemer med ankelen.
Ingen av to nevnte spillere spiller cupkampen i morgen. Så får vi se om de starter mot Brann.



Umiddelbart tenker jeg på Karadas vs Regin, det må være den leieste spissen for Regin å møte med knekt nese.


Nixon

Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

En grei ting med cupexiten er at det kun er 2 av de 11 spillerne som skal starte mot RBK som sitter igjen med den gufne opplevelsen av å ha tapt mot et andredivisjonslag. Jeg tror både Heltne Nilsen og Acosta er greit i stand til å riste det av seg.

Vi bør ikke gå ut for å reise kjerringen, blant annet fordi storparten av laget som skal spille på lørdag ikke har noen kjerring å reise (ikke bokstavelig ment) ... Gjør det enkelt: Lag en ordentlig kampplan på vanlig vis, følg planen, spill konsentrert og jobb hardt, så har vi en sjanse til å ta poeng.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Corran

Kan da fort være minst 4 av de som tapte i dag som starter mot rbk. Hetle, Acosta, Vega og Haugen

Og kanskje LAN tapte med vilje for å få mindre kamper framover Han er kynisk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Quote from: Nixon on April 13, 2016, 20:24:33 PM
Quote from: Torvanger on April 13, 2016, 20:01:35 PM
Nå skal æren gjenopprettes!!!


Du blir fortsatt ikke overrasket dersom Brann vinner?



På ingen måte, mot RBK er forsvarssjefen Demi tilbake, sammen med Sivert og Nouri, i tillegg til at Braathen inntar indreløper. pluss at vi får Huse tilbake på venstre, sammen med giftige Orlov på topp. Vi får se hva det har å si at Acosta og SHN har 120 minutter i beina fra 3 dager før, i tillegg til at Vega og Haugen fikk mer spilletid enn man kunne håpe på. Jeg tror de 4 sistnevnte kommer seg lett til hektene igjen og det er jo heller ingen katastrofe om LAN må bytte SHN med Barmen og Haugen med Remi, litt ut i 2 omgang. Acosta tar vel ikke like mange tunge løp, der er jeg ikke nervøs. Vega virker å ha en fysikk som er lett å restituere. Til RBK-matchen tipper jeg Larsen står lengst fremme ved siden av Remi og Barmen på innbytterfronten, han kan bli en nøkkelmann. Men det er helt ok om Karadas kommer foran.

Henki

Quote from: Torvanger on April 14, 2016, 08:20:57 AM
Quote from: Nixon on April 13, 2016, 20:24:33 PM
Quote from: Torvanger on April 13, 2016, 20:01:35 PM
Nå skal æren gjenopprettes!!!


Du blir fortsatt ikke overrasket dersom Brann vinner?



På ingen måte, mot RBK er forsvarssjefen Demi tilbake, sammen med Sivert og Nouri, i tillegg til at Braathen inntar indreløper. pluss at vi får Huse tilbake på venstre, sammen med giftige Orlov på topp. Vi får se hva det har å si at Acosta og SHN har 120 minutter i beina fra 3 dager før, i tillegg til at Vega og Haugen fikk mer spilletid enn man kunne håpe på. Jeg tror de 4 sistnevnte kommer seg lett til hektene igjen og det er jo heller ingen katastrofe om LAN må bytte SHN med Barmen og Haugen med Remi, litt ut i 2 omgang. Acosta tar vel ikke like mange tunge løp, der er jeg ikke nervøs. Vega virker å ha en fysikk som er lett å restituere. Til RBK-matchen tipper jeg Larsen står lengst fremme ved siden av Remi og Barmen på innbytterfronten, han kan bli en nøkkelmann. Men det er helt ok om Karadas kommer foran.


Dersom Sivert Heltne Nilsen må byttes ut til fordel for Kristoffer Barmen vil det være katastrofe. SHN fungerer mye bedre i den dype rollen på midten. Spesielt med tanke på at dette er en kamp der motstanderen vil ha ballen klart mest, og vi først og fremst må forsvare oss.

Ballen skal fremover!

Gulløl

Quote from: Torvanger on April 14, 2016, 08:20:57 AM
På ingen måte, mot RBK er forsvarssjefen Demi tilbake, sammen med Sivert og Nouri, i tillegg til at Braathen inntar indreløper. pluss at vi får Huse tilbake på venstre, sammen med giftige Orlov på topp. Vi får se hva det har å si at Acosta og SHN har 120 minutter i beina fra 3 dager før, i tillegg til at Vega og Haugen fikk mer spilletid enn man kunne håpe på. Jeg tror de 4 sistnevnte kommer seg lett til hektene igjen og det er jo heller ingen katastrofe om LAN må bytte SHN med Barmen og Haugen med Remi, litt ut i 2 omgang. Acosta tar vel ikke like mange tunge løp, der er jeg ikke nervøs. Vega virker å ha en fysikk som er lett å restituere. Til RBK-matchen tipper jeg Larsen står lengst fremme ved siden av Remi og Barmen på innbytterfronten, han kan bli en nøkkelmann. Men det er helt ok om Karadas kommer foran.


Torvanger, nå må du lære deg at venstrebacken vår heter Ruben og ikke Sivert, ser du har brukt det navnet før også ;)
Ellers er jeg litt bekymret for at Haugen ikke er 100 % til lørdag, han var småskadet etter B/G kampen og burde ikke vært på banen i går. Vega er enda ikke helt der at han klarer 90 minutter uten å falle av men håper han klarer 60-70 minutter mot RBK. Larsen ble skadet i går, er vel en fare for at han ikke spiller på lørdag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Henki on April 14, 2016, 10:14:45 AM
Dersom Sivert Heltne Nilsen må byttes ut til fordel for Kristoffer Barmen vil det være katastrofe.


Barmen har da klart seg tålelig bra i den dype rollen også. Heltne Nilsen bør helt klart starte, men det trenger ikke være katastrofe om Barmen må ta over mot slutten av kampen. Som den eneste av indreløperne som spilte 120 minutter i Førde, virker det uansett best å holde Barmen utenfor startoppstillingen, men da vil han om nødvendig være fit for fight de siste 20-30 minuttene.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Amatøren

Deler til dels bekymringen din rundt haugen, gulløl. Men er egentlig Haugen ute så stort tap? Synes ikke han har vært nevneverdig involvert så langt i serien. Han har etter min mening ikke vært dårlig, men høyst ordinær. Braaten og Barmen utgjør kanskje et vel så sterkt indreløperpar?
Barmen army

Gulløl

Registrer følgende etter RBK sin cupkamp i går mot 4 divisjons motstand:

-   lavt tempo stort sett gjennom 90 minutter. Og da sliter RBK mot lag som ligger lavt.
-   Anders Konradsen var den eneste fra laget mot Vålerenga og Aalesund som startet.
-   Fem spillere ble hvilt og var ikke med i kamptroppen: André Hansen, Jonas Svensson Jørgen Skjelvik, Fredrik Midtsjø og Pål André Helland.
-   RBK har meir skadeproblemer en Brann. I går var fem spillere ute. Tore Reginiussen (nese), Christian Gytkjær (ankel), Mikael Dorsin (kne), John Hou Sæter (kne) og Alexander Lund Hansen (hjernerystelse) var alle skadet.
-   I tillegg til overnevnte skader måtte Gudmundur Thorarinsson gi seg halvveis i 1. omgang med lårhøne etter hard medfart av en motstander.
-   Rosenborg brukte veldig lang tid på å komme ordentlig i gang.

Info hentet fra denne artikkelen:
http://www.rbkweb.no/visrss/11773

Tror Brann har en god sjanse til å ta poeng på lørdag. Bare viktig å legge all respekt igjen i garderoben og gi gass. Det er ingen forventningspress på Brann spillerne så det er bare å senke skuldrene og kose seg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Henki

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on April 14, 2016, 10:31:41 AM
Quote from: Henki on April 14, 2016, 10:14:45 AM
Dersom Sivert Heltne Nilsen må byttes ut til fordel for Kristoffer Barmen vil det være katastrofe.


Barmen har da klart seg tålelig bra i den dype rollen også. Heltne Nilsen bør helt klart starte, men det trenger ikke være katastrofe om Barmen må ta over mot slutten av kampen. Som den eneste av indreløperne som spilte 120 minutter i Førde, virker det uansett best å holde Barmen utenfor startoppstillingen, men da vil han om nødvendig være fit for fight de siste 20-30 minuttene.


Skal Barmen spille bør han spille i den offensive rollen på midtbanen. Der synes jeg duellegenskapene hans kommer best til nytte. Jeg synes ikke han er bevegelig nok til å være forsvarsjef på midtbanen.

Når det er sagt er jo selvsagt katastrofe et sterkt ord. Kanskje er det riktigere å si at det er ugunstig hvis Barmen spiller i den rollen i stedet for SHN.
Ballen skal fremover!

Corran

om SHN skulle måtte stå over en kamp så kunne eg tenkt meg å se Braaten i den rollen Tror han kunne taklet den rollen best av de som er alternatiene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Vi må ha i mente at Brann fra kampstart mønstret B-laget, i tillegg til at førstevalgene som var med og kom innpå, neppe ga 110%. Brann tapte ikke for Førde, de spilte uagjort, straffekonk er 50/50, den tapte Brann så knepent som overhodet mulig. Brann har bare røket ut av cupen, mot RBK kan de ha i mente 2 gode kamper mot henholdsvis AAFK borte og Glimt hjemme, cupen kommer de til å drite i på lørdag. Uavgjort er ok, seier hadde vært himmelsk, vi får se hvordan det går. Brann har uansett det minste presset av de to, det er en fordel.

Nixon

Jeg tror heller ikke at Førde-kampen vil ha noe særlig å si for kampen på lørdag. Men så hadde jeg heller ikke særlig tro på seier over bartene i utgangspunktet...
Rød makt på Hansa

Amatøren

Forutsetningene er at vi er nyopprykket og møter regjerende seriemester. Kommer til å bli jævlig fornøyd med 1 poeng
Barmen army

osoerli

1 poeng borte mot Rosenborg, Molde, Odd og Godset er godkjent.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Ricky


dokken

Skal vi tro setetelleren til rbkweb har de pr. torsdag solgt drøye 15.000 billetter (og reservert 2000 - usikker på hva det betyr).

http://www.rbkweb.no/forum/viewtopic.php?p=830533#830533

Yngve

Den setetellaren må me og skaffa oss! For ein genial oppfinnelse!

krøvel vellevold

Er det en sånn "prikketeller", så finnes det på nettet. Går an å putte setekartene fra Stadion inn der og la det telle i vei.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dokken on April 14, 2016, 16:09:29 PM
Skal vi tro setetelleren til rbkweb har de pr. torsdag solgt drøye 15.000 billetter (og reservert 2000 - usikker på hva det betyr).

http://www.rbkweb.no/forum/viewtopic.php?p=830533#830533


Det var noe snakk i den tråden om 100 kr billetten til stjørdalingene. Kanskje de har reservert 2000 billetter til denne prisen og at de regnes som solgte?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on April 14, 2016, 20:13:31 PM
Hvorfor har ikke vi brukt det før i så fall?


Omtrent like mye stress å klippe og lime alle feltene, og så må det tilpasses riktig størrelse/farge på punktene, for ellers teller den både solgte og usolgte. Ja det tar lenger tid å telle selv, men de feltene som er utsolgt/nesten utsolgt regner man jo fort ut hvis man vet kapasiteten på hvert felt.
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Det er ikke en prikketeller. Det er et automatisert script som henter ut dataene direkte fra billettservice. Her har du tråden hvor du kan følge staut-utviklingen helt fra idé-stadiet http://www.rbkweb.no/forum/viewtopic.php?t=6870&postdays=0&postorder=asc&start=0
"og der snubler Sæternes igjen"

Yngve

Det hadde vore stor stas om nokon datanerdar her på forumet kunne utvikla ein sånn for oss.

Go Up