• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2016

Started by Lasaron, April 04, 2016, 16:53:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kjell249

Quote from: Gulløl on August 16, 2016, 14:00:11 PM
Når han sier "det kan skje flere ting" jobbes det nok opp mot minimum to til.

Opp mot minimum to til, vil det si at det maks er to stykker til og minimum to stykker til? Altså to stykker:)?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

Blir det en ny lang ettermiddag og kveld for Mads Bøyum på Flesland i dag ? Kan jo dukke opp en back og kanskje en kant også.

Kommer det en kantspiller tror jeg det blir LAN sin gamle elev Eirik Ulland Andersen, og at vi stikker av med han foran nesen til Strømsgodset.

Som back kan to kandidater nevnes. Andreas Vindheim (Malmø) eller Kristoffer Haraldseid (FKH).

Noen andre alternativer til hvem Brann jobber med ??
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Brann har vist interesse men nå ser det ut som det blir Deila og Vålerengen for han.

Magnus Retsius Grødem (18) nærmer seg en overgang fra Bryne til Vålerengen.
http://www.sporten.com/nyhet/norsk-midtbanetalent-naer-vif-overgang
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Blir ikke overrasket om vi henter en ny Vevatne-type. Altså en tofotsback som også kan spille kant. Blir overrasket hvis Vindheim kommer hjem nå, men det blir isåfall en positiv overraskelse. Da skal Nouri få det tøft. Nouri som jeg syns har falt litt tilbake etter en strålende sesongstart.

pidre

Krysser det meste for at Børven går i boks, her kan vi få inn en TL spiss på øverste hylle. En meget god spiller! Strålende arbeid av Soltvedt!
Saludar a los monos!

Gulløl

En status på Rudolph Austin fra danske medier i dag.

Klipp:
Austin har et år tilbage af sin kontrakt med Brøndby, men har umiddelbart ingen planer om at skulle væk, selv om spilletiden er knap.
- Jeg er Brøndby-spiller, og jeg vil gerne spille. Det arbejder og træner jeg for at opnå. Jeg gider ikke surmule. Jeg er ikke sur på træneren eller på de andre spillere. Jeg tager det med et smil.


http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/baenket-austin-gider-ikke-surmule/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Eirik Ulland Andersen er klar for Strømsgodset.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Blir mye F5 i denne tråden frem til midnatt. Alle må skrike ut om de hører noen rykter, uansett om det kommer fra BT/BA eller en taxisjåfør som mente han kunne skimte noe som lignet en fotballspiller oppe på Flesland. Deadline day is here!
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Blir en spennende dag, men om det kommer noe (som jeg ikke er helt overbevist om selv om vi trenger noe) så kommer det sikkert inn en som er backup på høyreback. Dvs en som er tiltenkt en back rolle fra benk i tilfelle skader eller karantener. Og høyreback er sikkert foretrukket da Nouri kan vikariere på venstre.
Mao ingen forhåpninger hos meg om noe som styrker start 11'er. Og nå må jeg jo også legge til at min pessimistiske tilnærming til alt med Brann denne sesongen stort sett har vist seg feil ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Dersom det blir en back, som eventuelt kommer, så er det muligens Vindheim og da går vel han rett inn, enten for Nouri eller Ruben.


Ricky

Da fikk vi i hvert fall forklaringen på den backen som Rogvi Baldvinsson twitret om tidligere i sommer..

Stabæk melder at de har akseptert bud på hhv Ernest Asante og Mohammed Issah, uten å si hvilke klubber det gjelder. Antageligvis (?) norske.

OmOssSjølOgHansaøl

August 17, 2016, 10:23:03 AM #1012 Last Edit: August 17, 2016, 10:34:35 AM by OmOssSjølOgHansaøl
Gilli Rólantsson Sørensen ser ut til å være venstreback som også kan spille kant. Erstatter for Vevatne, altså.

Edit: ... eller venstrekant som også kan spille venstreback. Ifølge dansk Wikipedia spiller han "sædvanligvis som angriber, men på Færøernes landshold har han flere gange spillet som venstre back", mens Transfermarkt hovedsakelig regner ham som back. Vel, LAN ser ut til å like både angrepsvillige backer og venstrekanter med defensive fibre ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Belfort

Asante på kant nå, så blir det bra!

Yngve

Eg elskar det når me hentar spelarar frå kjende foppanasjonar. Då veit me at me får kvalitet.

Eg kan nemna færøyske toppspelarar i fleng: ......

dex1974

Færøyene er nummer 135 på FIFA-rankingen!
ManU signerte i sommer en spiller fra fotballstormakten som er ranket så høyt som 102.

Så selvom landslaget ikke holder mål så kan de ha meget gode enkeltspillere. Finland er jo et eksempel og Island tidligere.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Belfort


Billy Elliott

Virker som en solid signering dette. Venstrebeint er han også. Det trenger vi. Håper han først og fremst tiltenkes en venstre kantrolle, og som backup på backene når det en sjelden gang er behøvet.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Arnevidar

Huseklepps vei til startplass blir stadig ikke kortere...

Ricky

August 17, 2016, 12:26:14 PM #1019 Last Edit: August 17, 2016, 12:29:06 PM by Ricky
Quote from: Yngve on August 17, 2016, 10:28:59 AM
Eg elskar det når me hentar spelarar frå kjende foppanasjonar. Då veit me at me får kvalitet.

Eg kan nemna færøyske toppspelarar i fleng: ......


Kanskje vi burde tatt opp kampen med FC Midtjylland, som hentet Rafael van der Vaart nå hin dagen? Kunne blitt en god konkurrent til Fredrik Haugen.

abe78

Han har kone i nærheten. Det er 100 % årsaken til at han gikk til FC Midtjylland. Han var helt uaktuell for andre klubber i skandinavia.
.og husk!

Ricky

Bare å skaffe jobb til konen, det.. så ordner sånne ting seg :p

Vandji

Quote from: Ricky on August 17, 2016, 10:22:11 AM
Da fikk vi i hvert fall forklaringen på den backen som Rogvi Baldvinsson twitret om tidligere i sommer..

Stabæk melder at de har akseptert bud på hhv Ernest Asante og Mohammed Issah, uten å si hvilke klubber det gjelder. Antageligvis (?) norske.


Asante er på vei til Nordsjælland
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.

PimpyPete

Aalborg-fansen med blandede reaksjoner på Gillis mulige overgang til Brann:
http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f=25&t=15419&start=60
Kjør!

osoerli

August 17, 2016, 13:25:53 PM #1024 Last Edit: August 17, 2016, 13:44:25 PM by osoerli
Hvis Soltvedt lukkast med denne Gilli så har me 2 mann inn og 4 mann ut.  (6 hvis ein tar med Rotihaug og Lorentzen).
Det verkar veldig tynnt, særleg i forsvaret.  Det må vel også vera minst 1 til på veg inn må me tru?  Må jo seia eg lurar på kvifor alt med nye spelarar inn skal skje siste dagen, eller siste dagane.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Quote from: Billy Elliott on August 17, 2016, 11:54:48 AM
Virker som en solid signering dette. Venstrebeint er han også. Det trenger vi. Håper han først og fremst tiltenkes en venstre kantrolle, og som backup på backene når det en sjelden gang er behøvet.

På forum det linkes til over beskrives han som høyre back i de få innleggene eg giddet å lese
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: osoerli on August 17, 2016, 13:25:53 PM
Hvis Soltvedt lukkast med denne Gilli så har me 2 mann inn og 4 mann ut.  Det verkar veldig tynnt, særleg i forsvaret.  Det må vel også vera minst 1 til på veg inn må me tru?  Må jo seia eg lurar på kvifor alt med nye spelarar inn skal skje siste dagen, eller siste dagane.

Tror det er stopp nå Eg forventer ikke flere i alle fall
Ellers er det flere grunner til at det skjer så mye siste dagene.
Spillere vil undersøke alle muligheter og venter gjerne på best mulig tilbud
Selgende klubb håper på panikk kjøp i siste liten
Kjøpende klubb ser på mange muligheter og rett før vindu lukker så er det gjerne noen som skal ut og ikke har fått noen bedre tilbud. Da blir pris og betingelser gjerne litt lavere.
Sikkert flere grunner også blant annet at det er blitt litt mote å skulle lage spenning siste dagene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Belfort

Tipper tåken stopper en eventuell legesjekk i kveld

Ricky

Quote from: Belfort on August 17, 2016, 13:44:21 PM
Tipper tåken stopper en eventuell legesjekk i kveld


Gitt innleggene på det danske forumet bør vel kanskje den legesjekken prioriteres..

Spelaren

Quote from: Ricky on August 17, 2016, 13:56:33 PM
Quote from: Belfort on August 17, 2016, 13:44:21 PM
Tipper tåken stopper en eventuell legesjekk i kveld


Gitt innleggene på det danske forumet bør vel kanskje den legesjekken prioriteres..


Leste "konstant skadet" og ble med ett litt skeptisk.
Gå av.

Belfort

Quote from: Spelaren on August 17, 2016, 14:03:37 PM
Quote from: Ricky on August 17, 2016, 13:56:33 PM
Quote from: Belfort on August 17, 2016, 13:44:21 PM
Tipper tåken stopper en eventuell legesjekk i kveld


Gitt innleggene på det danske forumet bør vel kanskje den legesjekken prioriteres..


Leste "konstant skadet" og ble med ett litt skeptisk.


Skulle nesten tro den nye Brann ledelsen har blitt smittet av fetisjen til den gamle når det gjaldt og hente spillere med omfattende skadehistorikk

Billy Elliott

Quote from: Corran on August 17, 2016, 13:26:17 PM
Quote from: Billy Elliott on August 17, 2016, 11:54:48 AM
Virker som en solid signering dette. Venstrebeint er han også. Det trenger vi. Håper han først og fremst tiltenkes en venstre kantrolle, og som backup på backene når det en sjelden gang er behøvet.

På forum det linkes til over beskrives han som høyre back i de få innleggene eg giddet å lese


Ser det, men han står oppført som venstrebent på Transfermarkt. Var der jeg tok det fra:

http://www.transfermarkt.com/gilli-rolantsson-sorensen/profil/spieler/95990

Overraskende at han ser ut til å ha blitt brukt mest som høyreback i Danmark, når man ser beskrivelsen av han på Wiki og andre steder.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: PimpyPete on August 17, 2016, 13:23:58 PM
Aalborg-fansen med blandede reaksjoner på Gillis mulige overgang til Brann:
http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f=25&t=15419&start=60


Her svingte det voldsomt, ja. Fra "sykt om han selges" og "vi skal ha minst 3 millioner", til "gir han gladelig bort gratis".
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: Ricky on August 17, 2016, 10:22:11 AM
Stabæk melder at de har akseptert bud på hhv Ernest Asante og Mohammed Issah, uten å si hvilke klubber det gjelder. Antageligvis (?) norske.


Asante drar til Danmark. Det er nå klart. Men det har vært stilt om dette budet på Issah som ble akseptert. Er vi på banen her? Synes han virker spennende.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Yngve

Quote from: Billy Elliott on August 17, 2016, 14:09:57 PM
Quote from: PimpyPete on August 17, 2016, 13:23:58 PM
Aalborg-fansen med blandede reaksjoner på Gillis mulige overgang til Brann:
http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f=25&t=15419&start=60


Her svingte det voldsomt, ja. Fra "sykt om han selges" og "vi skal ha minst 3 millioner", til "gir han gladelig bort gratis".


Omtrent som ein vanleg spelartråd her inne, altså?

Jose Arrogantio

Quote from: Spelaren on August 17, 2016, 14:03:37 PM
Quote from: Ricky on August 17, 2016, 13:56:33 PM
Quote from: Belfort on August 17, 2016, 13:44:21 PM
Tipper tåken stopper en eventuell legesjekk i kveld


Gitt innleggene på det danske forumet bør vel kanskje den legesjekken prioriteres..


Leste "konstant skadet" og ble med ett litt skeptisk.


På den annen side har jeg hørt lignende kommentarer her på forumet om spillere i Brann etter deres første og eneste skade, så slike kommentarer på forum tar jeg med en klype salt.

Spelaren

Men som nevnt tidligere, så gjør været sitt for at dette ikkje går i mål.
Gå av.

Pelle

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Nixon

Rød makt på Hansa

Pelle

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Gulløl

Tåke, ka e no det. Må vel være en Brann supporter som kan stille med sin hurtiggående båt eller et helikopter for å hente Gilli-gutten på holmen ut i havet !!!
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Sukk, det er nå man skulle hatt faksmaskinen.
Gå av.

Pelle

Quote from: Spelaren on August 17, 2016, 17:15:58 PM
Sukk, det er nå man skulle hatt faksmaskinen.


Faksmaskin? bedre med Teleportasjon vel?
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Spelaren

Quote from: Pelle on August 17, 2016, 17:20:39 PM
Quote from: Spelaren on August 17, 2016, 17:15:58 PM
Sukk, det er nå man skulle hatt faksmaskinen.


Faksmaskin? bedre med Teleportasjon vel?


Av antall innlegg å dømme ser det ut som du har gått glipp av en av gjengangerne her inne. Faksmaskinen til Roald var meget viktig. Sannsynligvis viktigere enn Martin Andresen.
Gå av.

Brannfan23

Hvorfor henter Brann alltid nye spillere i siste liten? Planlegger de i det hele tatt?

Utmedsnolken

Quote from: Yngve on August 17, 2016, 10:28:59 AM
Eg elskar det når me hentar spelarar frå kjende foppanasjonar. Då veit me at me får kvalitet.

Eg kan nemna færøyske toppspelarar i fleng: ......


Han keeperen med luen
"og der snubler Sæternes igjen"

Arnevidar


Gulløl

Odd fikk ikke Torgeir Børven. Nå har de sikret seg en annen hordalending, FKH toppscorer Torbjørn Agdestein.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Det er mulig jeg vet for lite om Kristoffer Tokstad, men Sarpsborg klarte altså å selge ham til en annen norsk klubb for 5 mill. Fem mill!! Jada, han var fast på selveste Sarpsborg og har fire mål fra midtbaneposisjon. Ikke så ulikt Fredrik Haugen, med andre ord. Men når spillere forlater Brann, spillere som er litt dårligere enn Haugen, så klarer bare Brann å få inn 0 kr for de. Her har vi flere teorier:
1. Godset er ekstremt lettlurte
2. Sarpsborg er ekstremt ultraflinke til å selge
3. Hr. Tokstad er helt ekstremt mye bedre enn f eks sin navnebror Larsen (Tokstad hadde sikkert lenger igjen av kontrakten enn Larsen, men likevel)
4. Brann er ekstremt lettlurte

Fire ytterpunkter, javel, men hva er nærmest sannheten? Kristoffer Tokstad for 5 mill der, altså. Skulle vi solgt Haugen til Godset så hadde vi vel akseptert 500 000 kr, pluss en brukbar videresalgsklausul. Vi hadde jo også spart lønnsmidler. Og halve forumet hadde applaudert det.
Tren på langskudd

dudo

Gilli har landet på Flesland, da er det bare den medisinske testen som kan stoppe en overgang.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up