• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2016

Started by Lasaron, April 04, 2016, 16:53:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gepard

Ble debatert børven til brann i vgtv tidligere i sommer. Der annså man han som totalt feil som ensom spiss slik brann spiller.

Billy Elliott

August 15, 2016, 22:48:37 PM #951 Last Edit: August 15, 2016, 22:50:13 PM by Billy Elliott
Synes, som andre nevnte over her, at det blir litt latterlig å lansere Otoo (som har 1 mål mer enn utskjelte Orlov inneværende sesong) som den nye Pesen* - mens Børven avskrives som den nye Kottila før han i det hele tatt har sparket en ball for SKB.

*OBS! Det ble med vilje overdrevet for effekt i innlegget over.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Hatleking

Børven har tidlegare spelt spiss i Odd sitt 4-3-3, så han er ikkje akkurat ukjend med rolla. Elles var det rart å sjå at alle her var avventande. Dette var noko eg skulle ha eksklusivt slik at eg kunne sitere meg sjølv om nokre månadar og hauste hyllest for det.

Det er ikkje veldig lenge sidan dette forumet sikla etter Børven, og dette er trass alt ein som har prestert i TL før. Det er ikkje vits å dømme han nord og ned før han i det heile tatt får prøvd seg.

EDIT: Var for sein til å vere den som skapar håp òg, så ingen god kveld for min del, dette.

Vandji

TV2 melder om lån.

Bør være minst 1,5 år for at det skal gi mening.
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.

Billy Elliott

Quote from: Corran on August 15, 2016, 22:41:13 PM
Litt redd for en ny Pedersen, men som sagt eg har et åpent sinn og håper han får sine beste år her


Marcus P valgte Brann pga tilbud om en kunstig høy lønn som han kunne øse bort på byens eksellente natteliv.

Børven kommer til Brann fordi det er favorittklubben hans. Han går vel mest sannsynlig ned i lønn også. Og han kommer hit med mye å bevise.

Totalt forskjellige situasjoner.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

August 15, 2016, 22:59:51 PM #955 Last Edit: August 15, 2016, 23:29:29 PM by Billy Elliott
Quote from: Vandji on August 15, 2016, 22:52:25 PM
TV2 melder om lån.

Bør være minst 1,5 år for at det skal gi mening.


Ok. Da trekker jeg tilbake alt det positive jeg har sagt om denne overgangen. Totalt meningsløst med lån. Presterer han bra får vi ikke beholde han særlig lenge, går det dårlig er vi i en ny Hvilsom-situasjon. Det må i alle fall være en jækla gunstig, og ikke minst vanntett, kjøpsopsjon i denne lånepakken for at det skal gi noe mening.

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Billy Elliott on August 15, 2016, 22:36:03 PM
Håper ikke godeste Torgeir finner veien inn her i så fall. Herrejemini så negative folk er.
Quote from: Billy Elliott on August 15, 2016, 22:59:51 PM
Totalt meningsløst med lån.


Ikke hvis det - som du skriver - er en kjøpsopsjon a la Hvilsom. Da reduserer vi risiko samtidig som vi har muligheten til en permanent overgang om han slår til.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Hatleking

Quote from: Billy Elliott on August 15, 2016, 22:59:51 PM
Quote from: Vandji on August 15, 2016, 22:52:25 PM
TV2 melder om lån.

Bør være minst 1,5 år for at det skal gi mening.


Ok. Da trekker jeg tilbake alt det positive jeg har sagt om denne overgangen. Totalt meningsløst med lån. Presterer han bra får vi ikke beholde han særlig lenge, går det dårlig er vi en ny Hvilsom-situasjon. Det må i alle fall være en jækla gunstig, og ikke minst vanntett, kjøpsopsjon i denne lånepakken for at det skal gi noe mening.


Eg tvilar på at eit bra låneopphald vil gjere altfor mykje for synet gamleklubben har på han. Dette er ein spelar som knapt har spelt i det siste. Trur ikkje at nokre mål i den norske toppdivisjonen endrar det biletet veldig. Det blir neppe slik at han kjem til å bøtte inn hattrick etter hattrick heller.

1908

Skeptisk til dette.. Lukter desperasjon lang vei..

Gulløl

August 15, 2016, 23:05:25 PM #959 Last Edit: August 15, 2016, 23:27:02 PM by Gulløl
Vi får snu skepsis som mange av oss har til positivitet. Børven var ihvertfall en notorisk målscorer i årene før han ble plaget med skader.

Klipp fra Wiki:
Han scoret omtrent 50 mål i 4. divisjon som 16-åring. Han dunket inn 45 mål i 3 divisjon i 2009, og står altså med 14 mål i 2. divisjon og totalt 8 mål i Tippeligaen i 2010 etter at han 26. september scoret fire av fem mål da ODD slo Sandefjord 5-0 i Tippeligaen.


Brann har aldri hatt en juniorspiller som har vært i nærheten av å score 45 mål for andrelaget i 3 divisjon, slik Børven gjorde når han var 18 år. Neppe halvparten heller. Oliver Rotihaug var toppscorer for Brann 2 i 3 divisjon fjor med 10 mål til sammenligning. Håkon Lorentzen hadde 8 mål. Børven har også prestert absolutt godkjent med mål i tippeligaen med 35 mål på 100 kamper.
https://no.wikipedia.org/wiki/Torgeir_B%C3%B8rven

Største usikkerheten er kroppen og helsen. Tipper Børven skal gjennom tidenes grundigste helseundersøkelse av en potensiell Brann signering. Går det bra er han i veldig gode hender hos Torres som er genierklært på sitt område,

I Torgeir Børven som bare er 24 år får vi spiller som er Brann supporter på sin hals. Sist sett på kamp på Brann Stadion i sommer. Børven vil blø for Brann drakten, ingen tvil om det.
Artikkel fra 2009:
http://www.dagbladet.no/2009/09/29/sport/tippeligaen/fotball/odd_grenland/brann/8338603/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908

Synes Børven var passe ufin i kjeften sin mot klubben i sitt hjerte når han gikk til Odd??

Billy Elliott

August 15, 2016, 23:14:56 PM #961 Last Edit: August 15, 2016, 23:17:35 PM by Billy Elliott
Quote from: Hatleking on August 15, 2016, 23:03:09 PM
Quote from: Billy Elliott on August 15, 2016, 22:59:51 PM
Quote from: Vandji on August 15, 2016, 22:52:25 PM
TV2 melder om lån.

Bør være minst 1,5 år for at det skal gi mening.


Ok. Da trekker jeg tilbake alt det positive jeg har sagt om denne overgangen. Totalt meningsløst med lån. Presterer han bra får vi ikke beholde han særlig lenge, går det dårlig er vi en ny Hvilsom-situasjon. Det må i alle fall være en jækla gunstig, og ikke minst vanntett, kjøpsopsjon i denne lånepakken for at det skal gi noe mening.


Eg tvilar på at eit bra låneopphald vil gjere altfor mykje for synet gamleklubben har på han. Dette er ein spelar som knapt har spelt i det siste. Trur ikkje at nokre mål i den norske toppdivisjonen endrar det biletet veldig. Det blir neppe slik at han kjem til å bøtte inn hattrick etter hattrick heller.


Tullball. Børven var svært høyt ansett i Twente før skadene tok han. Han scoret ikke særlig med mål, men det kan nok ha med å gjøre at de først og fremst benyttet han som kant.

Skulle vi "spille han i form" igjen, tror jeg ikke de vil nøle med å ta han tilbake. Særlig i den situasjonen de befinner seg i for tiden, hvor de ikke akkurat har midler til å kjøpe noe særlig med spillere.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

1908

Kan jo være LAN får det samme til med han som han har fått til med Braaten.. ;)

Hatleking

Quote from: Billy Elliott on August 15, 2016, 23:14:56 PM
Quote from: Hatleking on August 15, 2016, 23:03:09 PM
Quote from: Billy Elliott on August 15, 2016, 22:59:51 PM
Quote from: Vandji on August 15, 2016, 22:52:25 PM
TV2 melder om lån.

Bør være minst 1,5 år for at det skal gi mening.


Ok. Da trekker jeg tilbake alt det positive jeg har sagt om denne overgangen. Totalt meningsløst med lån. Presterer han bra får vi ikke beholde han særlig lenge, går det dårlig er vi en ny Hvilsom-situasjon. Det må i alle fall være en jækla gunstig, og ikke minst vanntett, kjøpsopsjon i denne lånepakken for at det skal gi noe mening.


Eg tvilar på at eit bra låneopphald vil gjere altfor mykje for synet gamleklubben har på han. Dette er ein spelar som knapt har spelt i det siste. Trur ikkje at nokre mål i den norske toppdivisjonen endrar det biletet veldig. Det blir neppe slik at han kjem til å bøtte inn hattrick etter hattrick heller.


Tullball. Børven var svært høyt ansett i Twente (og spilte mye) før skadene tok han. Han scoret ikke særlig med mål, men det kan nok ha med å gjøre at de først og fremst benyttet han som kant.

Skulle vi "spille han i form" igjen, tror jeg ikke de vil nøle med å ta han tilbake. Særlig i den situasjonen de befinner seg i for tiden, hvor de ikke akkurat har midler til å kjøpe noe særlig med spillere.


Han vart kjøpt inn som eit prospekt, men ting snur fort i fotball. Han fór til Twente i 2013 og me sit no her godt uti 2016. Når ein etter så mange år av ulike grunnar ikkje klarar å vise seg fram ordentleg, så faller ein utanfor.

Billy Elliott

Quote from: Hatleking on August 15, 2016, 23:18:49 PM
Quote from: Billy Elliott on August 15, 2016, 23:14:56 PM
Quote from: Hatleking on August 15, 2016, 23:03:09 PM
Quote from: Billy Elliott on August 15, 2016, 22:59:51 PM
Quote from: Vandji on August 15, 2016, 22:52:25 PM
TV2 melder om lån.

Bør være minst 1,5 år for at det skal gi mening.


Ok. Da trekker jeg tilbake alt det positive jeg har sagt om denne overgangen. Totalt meningsløst med lån. Presterer han bra får vi ikke beholde han særlig lenge, går det dårlig er vi en ny Hvilsom-situasjon. Det må i alle fall være en jækla gunstig, og ikke minst vanntett, kjøpsopsjon i denne lånepakken for at det skal gi noe mening.


Eg tvilar på at eit bra låneopphald vil gjere altfor mykje for synet gamleklubben har på han. Dette er ein spelar som knapt har spelt i det siste. Trur ikkje at nokre mål i den norske toppdivisjonen endrar det biletet veldig. Det blir neppe slik at han kjem til å bøtte inn hattrick etter hattrick heller.


Tullball. Børven var svært høyt ansett i Twente (og spilte mye) før skadene tok han. Han scoret ikke særlig med mål, men det kan nok ha med å gjøre at de først og fremst benyttet han som kant.

Skulle vi "spille han i form" igjen, tror jeg ikke de vil nøle med å ta han tilbake. Særlig i den situasjonen de befinner seg i for tiden, hvor de ikke akkurat har midler til å kjøpe noe særlig med spillere.


Han vart kjøpt inn som eit prospekt, men ting snur fort i fotball. Han fór til Twente i 2013 og me sit no her godt uti 2016. Når ein etter så mange år av ulike grunnar ikkje klarar å vise seg fram ordentleg, så faller ein utanfor.


Nemlig. Ting endrer seg raskt. Skulle vi få prospektet deres på rett kjøl igjen, tror jeg de med glede vil ønske han velkommen inn i varmen igjen. Eventuelt ta han tilbake for å selge til høystbydende. Klubbkassen deres er jo mer skrapt enn en vagina på gynekologbesøk.

Alle disse bekymringene mine forutsetter dog at det ikke foreligger en vanntett kjøpsopsjon (og vips, så var jeg blitt pessimisten).
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Falkman

Quote from: Billy Elliott on August 15, 2016, 23:14:56 PM
Quote from: Hatleking on August 15, 2016, 23:03:09 PM
Quote from: Billy Elliott on August 15, 2016, 22:59:51 PM
Quote from: Vandji on August 15, 2016, 22:52:25 PM
TV2 melder om lån.

Bør være minst 1,5 år for at det skal gi mening.


Ok. Da trekker jeg tilbake alt det positive jeg har sagt om denne overgangen. Totalt meningsløst med lån. Presterer han bra får vi ikke beholde han særlig lenge, går det dårlig er vi en ny Hvilsom-situasjon. Det må i alle fall være en jækla gunstig, og ikke minst vanntett, kjøpsopsjon i denne lånepakken for at det skal gi noe mening.


Eg tvilar på at eit bra låneopphald vil gjere altfor mykje for synet gamleklubben har på han. Dette er ein spelar som knapt har spelt i det siste. Trur ikkje at nokre mål i den norske toppdivisjonen endrar det biletet veldig. Det blir neppe slik at han kjem til å bøtte inn hattrick etter hattrick heller.


Tullball. Børven var svært høyt ansett i Twente før skadene tok han. Han scoret ikke særlig med mål, men det kan nok ha med å gjøre at de først og fremst benyttet han som kant.

Skulle vi "spille han i form" igjen, tror jeg ikke de vil nøle med å ta han tilbake. Særlig i den situasjonen de befinner seg i for tiden, hvor de ikke akkurat har midler til å kjøpe noe særlig med spillere.


Hvis han var så høyt ansett, er det jo litt rart at han bare spilte 7 kamper fra start på det drøye året han var i Twente, før skadene kom ( pluss 27 som innbytter). men Twente toppet ligaen på det tidspunktet de signerte ham, det er jo en formildende omstendighet.

M.I.P

Quote from: Hatleking on August 15, 2016, 23:03:09 PM
Quote from: Billy Elliott on August 15, 2016, 22:59:51 PM
Quote from: Vandji on August 15, 2016, 22:52:25 PM
TV2 melder om lån.

Bør være minst 1,5 år for at det skal gi mening.


Ok. Da trekker jeg tilbake alt det positive jeg har sagt om denne overgangen. Totalt meningsløst med lån. Presterer han bra får vi ikke beholde han særlig lenge, går det dårlig er vi en ny Hvilsom-situasjon. Det må i alle fall være en jækla gunstig, og ikke minst vanntett, kjøpsopsjon i denne lånepakken for at det skal gi noe mening.


Eg tvilar på at eit bra låneopphald vil gjere altfor mykje for synet gamleklubben har på han. Dette er ein spelar som knapt har spelt i det siste. Trur ikkje at nokre mål i den norske toppdivisjonen endrar det biletet veldig. Det blir neppe slik at han kjem til å bøtte inn hattrick etter hattrick heller.



Sto vell også og lese at de hadde gitt opp Engblom, kan jo være han ble for dyr, og at de derfor venter til etter sesongen med og prøve og få han, for hans kontrakt går vell ut etter sesongen.

Om det er slik, eller at de ikke finner den type bakromsspiss som de søker, så kan det jo være greit med en låneavtale av Børven.

Hadde vært en våt drøm og fått Helstad typen, , da tror jeg vi kunne fått med oss en masse bortepoeng også, men det forblir vell en våt drøm :(

Hatleking

Quote from: Billy Elliott on August 15, 2016, 23:27:04 PM
Quote from: Hatleking on August 15, 2016, 23:18:49 PM
Quote from: Billy Elliott on August 15, 2016, 23:14:56 PM
Quote from: Hatleking on August 15, 2016, 23:03:09 PM
Quote from: Billy Elliott on August 15, 2016, 22:59:51 PM
Quote from: Vandji on August 15, 2016, 22:52:25 PM
TV2 melder om lån.

Bør være minst 1,5 år for at det skal gi mening.


Ok. Da trekker jeg tilbake alt det positive jeg har sagt om denne overgangen. Totalt meningsløst med lån. Presterer han bra får vi ikke beholde han særlig lenge, går det dårlig er vi en ny Hvilsom-situasjon. Det må i alle fall være en jækla gunstig, og ikke minst vanntett, kjøpsopsjon i denne lånepakken for at det skal gi noe mening.


Eg tvilar på at eit bra låneopphald vil gjere altfor mykje for synet gamleklubben har på han. Dette er ein spelar som knapt har spelt i det siste. Trur ikkje at nokre mål i den norske toppdivisjonen endrar det biletet veldig. Det blir neppe slik at han kjem til å bøtte inn hattrick etter hattrick heller.


Tullball. Børven var svært høyt ansett i Twente (og spilte mye) før skadene tok han. Han scoret ikke særlig med mål, men det kan nok ha med å gjøre at de først og fremst benyttet han som kant.

Skulle vi "spille han i form" igjen, tror jeg ikke de vil nøle med å ta han tilbake. Særlig i den situasjonen de befinner seg i for tiden, hvor de ikke akkurat har midler til å kjøpe noe særlig med spillere.


Han vart kjøpt inn som eit prospekt, men ting snur fort i fotball. Han fór til Twente i 2013 og me sit no her godt uti 2016. Når ein etter så mange år av ulike grunnar ikkje klarar å vise seg fram ordentleg, så faller ein utanfor.


Nemlig. Ting endrer seg raskt. Skulle vi få prospektet deres på rett kjøl igjen, tror jeg de med glede vil ønske han velkommen inn i varmen igjen. Eventuelt ta han tilbake for å selge til høystbydende. Klubbkassen deres er jo mer skrapt enn en vagina på gynekologbesøk.

Alle disse bekymringene mine forutsetter dog at det ikke foreligger en vanntett kjøpsopsjon (og vips, så var jeg blitt pessimisten).


Det er mykje gjennomtrekk i Twente-huset med vindauge som står på vidt gap. Børven var aldri den store diamanten deira som skulle bli flaska opp. Han var aldri gullguten som skulle gjere Twente stort igjen. Han var eit bra prospekt som ein ville utvikle, men elles er det neppe slik at dei for alt i verda klenger seg på han. Det er ikkje veldig mykje som skal til for å hamne i kulda i slike klubbar - og når ein har hamna der, er det langt tilbake.

Gulløl

Noen som har formening om hvor mye bedre Twente-stallen har vært enn Brann sin stall i perioden 2013 - 2016 sånn i snitt ? Hvor stor nivå forskjellen er og har vært mellom klubbene i perioden ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Quote from: Falkman on August 15, 2016, 23:28:53 PM
Quote from: Billy Elliott on August 15, 2016, 23:14:56 PM
Quote from: Hatleking on August 15, 2016, 23:03:09 PM
Quote from: Billy Elliott on August 15, 2016, 22:59:51 PM
Quote from: Vandji on August 15, 2016, 22:52:25 PM
TV2 melder om lån.

Bør være minst 1,5 år for at det skal gi mening.


Ok. Da trekker jeg tilbake alt det positive jeg har sagt om denne overgangen. Totalt meningsløst med lån. Presterer han bra får vi ikke beholde han særlig lenge, går det dårlig er vi en ny Hvilsom-situasjon. Det må i alle fall være en jækla gunstig, og ikke minst vanntett, kjøpsopsjon i denne lånepakken for at det skal gi noe mening.


Eg tvilar på at eit bra låneopphald vil gjere altfor mykje for synet gamleklubben har på han. Dette er ein spelar som knapt har spelt i det siste. Trur ikkje at nokre mål i den norske toppdivisjonen endrar det biletet veldig. Det blir neppe slik at han kjem til å bøtte inn hattrick etter hattrick heller.


Tullball. Børven var svært høyt ansett i Twente før skadene tok han. Han scoret ikke særlig med mål, men det kan nok ha med å gjøre at de først og fremst benyttet han som kant.

Skulle vi "spille han i form" igjen, tror jeg ikke de vil nøle med å ta han tilbake. Særlig i den situasjonen de befinner seg i for tiden, hvor de ikke akkurat har midler til å kjøpe noe særlig med spillere.


Hvis han var så høyt ansett, er det jo litt rart at han bare spilte 7 kamper fra start på det drøye året han var i Twente, før skadene kom ( pluss 27 som innbytter). men Twente toppet ligaen på det tidspunktet de signerte ham, det er jo en formildende omstendighet.


Men du må huske på at han bare var 21 år (eller var han akkurat blitt 22?) da han ble hentet. Han var høyt ansett som et talent de hadde tro på ville slå gjennom. Han fikk vel godt over 30 kamper også, før skadene kom. Dog mange som innbytter, som du nevner.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: Hatleking on August 15, 2016, 23:35:44 PM
Quote from: Billy Elliott on August 15, 2016, 23:27:04 PM
Quote from: Hatleking on August 15, 2016, 23:18:49 PM
Quote from: Billy Elliott on August 15, 2016, 23:14:56 PM
Quote from: Hatleking on August 15, 2016, 23:03:09 PM
Quote from: Billy Elliott on August 15, 2016, 22:59:51 PM
Quote from: Vandji on August 15, 2016, 22:52:25 PM
TV2 melder om lån.

Bør være minst 1,5 år for at det skal gi mening.


Ok. Da trekker jeg tilbake alt det positive jeg har sagt om denne overgangen. Totalt meningsløst med lån. Presterer han bra får vi ikke beholde han særlig lenge, går det dårlig er vi en ny Hvilsom-situasjon. Det må i alle fall være en jækla gunstig, og ikke minst vanntett, kjøpsopsjon i denne lånepakken for at det skal gi noe mening.


Eg tvilar på at eit bra låneopphald vil gjere altfor mykje for synet gamleklubben har på han. Dette er ein spelar som knapt har spelt i det siste. Trur ikkje at nokre mål i den norske toppdivisjonen endrar det biletet veldig. Det blir neppe slik at han kjem til å bøtte inn hattrick etter hattrick heller.


Tullball. Børven var svært høyt ansett i Twente (og spilte mye) før skadene tok han. Han scoret ikke særlig med mål, men det kan nok ha med å gjøre at de først og fremst benyttet han som kant.

Skulle vi "spille han i form" igjen, tror jeg ikke de vil nøle med å ta han tilbake. Særlig i den situasjonen de befinner seg i for tiden, hvor de ikke akkurat har midler til å kjøpe noe særlig med spillere.


Han vart kjøpt inn som eit prospekt, men ting snur fort i fotball. Han fór til Twente i 2013 og me sit no her godt uti 2016. Når ein etter så mange år av ulike grunnar ikkje klarar å vise seg fram ordentleg, så faller ein utanfor.


Nemlig. Ting endrer seg raskt. Skulle vi få prospektet deres på rett kjøl igjen, tror jeg de med glede vil ønske han velkommen inn i varmen igjen. Eventuelt ta han tilbake for å selge til høystbydende. Klubbkassen deres er jo mer skrapt enn en vagina på gynekologbesøk.

Alle disse bekymringene mine forutsetter dog at det ikke foreligger en vanntett kjøpsopsjon (og vips, så var jeg blitt pessimisten).


Det er mykje gjennomtrekk i Twente-huset med vindauge som står på vidt gap. Børven var aldri den store diamanten deira som skulle bli flaska opp. Han var aldri gullguten som skulle gjere Twente stort igjen. Han var eit bra prospekt som ein ville utvikle, men elles er det neppe slik at dei for alt i verda klenger seg på han. Det er ikkje veldig mykje som skal til for å hamne i kulda i slike klubbar - og når ein har hamna der, er det langt tilbake.


Den store diamanten? Nei, det var vel Castaignos. Men det var vel grunn til å tro at Børven var tiltenkt hans plass, når han skulle selges? Dessverre for Børven dog, så begynte skadene å komme da Castaignos ble solgt i fjor sommer.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

August 16, 2016, 00:01:43 AM #971 Last Edit: August 16, 2016, 00:03:25 AM by Gulløl
Etter en BA har knust BT i sommer på de fleste Brann saker skal den godeste Mads Bøyum i BT få en tommel opp for standhaftighet ved å sitte på Flesland nesten en hel dag å vente. Han ble belønnet og fikk seg et mobilbilde (av dårlig kvalitet da) men ingen kommentarer fra Soltvedt og Børven. Men for en gang skyld var han før BA ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

B......B

Børven kommer til og bli en forsterkning i forhold til Orlov.Håper virkelig at skadeproblemene er historie
Godt og endelig få ein staut kar fra hordaland på topp.

Hatleking

Me treng framleis eit alternativ på backen. Får me det, skal eg ikkje klage på vindauget sjølv om mange har reist vekk.

Xminator

Han vil neppe score mye slik Brann spiller. Det vil handle om å score ofte på få sjanser. Han har ikke de ekstremferdighetene som gjorde Ojo til storscorer i sine gode sesonger. Og jeg tror ikke noen ensom spiss i dagens Brannlag klarer mer enn 10-11 mål akkurat nå. Når laget spiller på seg enda mer selvtillit, og om man får bygget stallen målbevist på kvalitet og bredde, så vil det endre seg noe og gi den ensome spissen bedre arbeidsvilkår. Flere sjanser=flere mål. Dit kommer Brann på den kursen de er nå.

Lån med opsjon er riktig løsning om det er en slik løsning man har fått til. Det er en skadehistorie man må forholde seg til. Lånet vil gi spiller og klubb tid til å bli trygge på hverandre også. For dette går litt begge veier. Brann er ikke noe sikkert kort å spille for en comeback-spiller. Det er forbundet med risiko for Børvens karriere å spille her.

Det må likevel inn mer enn Børven for å holde gassen inne helt til sesongslutt. Det er forsvunnet mye bredde i troppen denne sesongen. Det er sikkert fristende å satse på at man unngår skader og karantener, men jeg håper det ligger 2 spillere til i potten før overgangsvinduet stenger. Selv det er litt knapt med tanke på avgangen som har vert.

Giles

Da må skepsis snus til positivitet. Børven blir den nye Monsamjelden, tung og jævlig i feltet og scorer på alle mulige måter.

aleksanderhjelleseth

Og fenomenal på innlegg fra kant, bare synd vi ikke kan slå innlegg....

PimpyPete

Det var tydeligvis kamp om Børven. Garantier om spilletid og fast posisjon som spiss skal ha avgjort:
http://touch.varden.no/kjop-tilgang?aId=1.1564817
Kjør!

Leffen

Flott! Spilleren jeg etterlyste:)

Belfort

Satse på at den bakromsspissen som Brann skriker etter, kanskje kommer i kveld.

storB

Quote from: Belfort on August 16, 2016, 07:56:35 AM
Satse på at den bakromsspissen som Brann skriker etter, kanskje kommer i kveld.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

OmOssSjølOgHansaøl

Hvis Børven-overgangen blir en realitet, er det kanskje et tegn på at Soltvedt og LAN først og fremst tenker på langsiktig lagbygging. Sannsynligvis fantes det spissalternativer som var i bedre matchform enn Børven og som vi dermed kunne forventet litt mer mål av i høst, men hvis vi løfter blikket ut over de kommende kampene, har Børven potensial til å bli en god spiss for Brann i flere år fremover. Og også i høst vil han sannsynligvis være minst like målfarlig som Orlov eller Skålevik.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Ricky

Blir skuffet om ikke Børven klarer å erstatte Hvilsom og Lorentzen, både på kort sikt og videre fremover.

Gepard

Spørsmålet er om man sikrer seg oppsjon på kjøp eller ikke. Totalt meningsløs mm (iåm at han neppe er en kortsiktig løsning mtp skader og form...)

Amatøren

Utifra forutsetningene, er nok Børven blant de beste vi kunne håpt på. Som spiss i 4-3-3 har nok brann nå en av ligaens 5 beste spillere. Virker som om folk undervurderer den åpenbare nivåforskjellen mellom eredivisie og TL (som pr nå innehar et veldig lavt sportslig nivå). Lån med opsjon er et billig og mindre risikabelt alternativ.
Barmen army

Gulløl

August 16, 2016, 09:37:02 AM #985 Last Edit: August 16, 2016, 09:41:49 AM by Gulløl
Quote from: Gulløl on August 09, 2016, 23:34:24 PM


For å følge opp mitt eget innlegg. Anders Vindheim er nå skadefri. Har spilt U21 kamp. Men små utsikter for noe særlig spilletid bak det klare førstevalget Anton Tinnerholm. Hadde vore greit både for han og Brann at han hadde vore med i Brann troppen som skal hente en medalje og Europa plass i høst. Lån kanskje ??
https://blogg.sydsvenskan.se/wiman/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ninja-Bob

Quote from: Gulløl on August 16, 2016, 09:37:02 AM
Quote from: Gulløl on August 09, 2016, 23:34:24 PM
Forsvinner Hatakka trenger vi en ny back inn, helst enn som er bedre en Hatakka og på nivå med de to andre vi har. Tre backer som kan rullere kampene seg imellom, på samme måte som vi i dag delvis rullerer på indreløperne. Nouri behersker begge backene, noe som gjør rullering enklere. Foreslår at Brann forsøker å få Andreas Vindheim tilbake fra Malmø. Han har fått lite spilletid etter han kom til klubben for 1,5 år siden og har fått skade på skade etter at han forlot Brann. Som han selv sier har han vært mye mer skadet i Malmø tiden enn tidligere i karrieren tilsammen. Om han kommer tilbake til Bergen vil han få veldig god oppfølging av Brann sitt dyktige medisinske team og fysiske trener Torres som vi alle ser har strålende resultater med spillerne i stallen i år med veldig lite skader.
Den siste skaden Vindheim fikk i begynnelsen av juli vil det ta minst seks uker før han er tilbake, altså midten av august. Brann er tålmodige med skadede spillere og lar de ikke spille før det er liten risiko for å unngå ny skade, noe Vindheim muligens kunne hatt behov for.
http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/endelig-tilbake-pa-banen-det-har-vart-en-toff-tid/s/5-8-360370
http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/da-jeg-gikk-av-banen-var-det-vanskelig-a-holde-tarene-tilbake/s/5-8-383293

Det har blitt antydet av BA tidligere at Vindheim tjener rundt 700 000 norske kroner i Malmø. Noe Brann kan matche om han kommer i mellomkategorien på lønn. Jeg er klar over det at Stig Lillejord som agent kan være en bremsekloss for overgang siden det er en konflikt med Brann, men til syvende og sist er det Andreas som har det siste ordet og Brann er klubben i hans hjerte.
Brann fikk i underkant av tre millioner umiddelbart når de solgte Vindheim. Senere fikk de rundt halvmillionen ekstra om jeg husker riktig i forbindelse med at Malmø gikk videre i Europa. Kunne videre vokse til rundt fire millioner kroner totalt, men det avhenger foruten Malmös prestasjoner i Europa av hvor mye Vindheim bidrar på banen(noe han har gjort lite). Brann trenger hjelp fra Mohn og/eller Hardball om de skal hente Vindheim tilbake det er det liten tvil om. Hva Malmø vil kreve for en spiller som har vært så mye skadet er vanskelig å si, men det bør ligge en del under det Brann gav.

Anton Tinnerholm har vært et klart førstevalg på høyreback hos Malmø. Vindheim er enn som de ser på litt lengre sikt. Nå kan konkurransen bli enda tøffere for Vindheim. Høyreback Mahmut Özen sin utlånsavtale til en tyrkisk klubb gikk ut 31 juli, altså for litt over enn uke siden. Veien for å få jevnlig spilletid i Malmø kan altså bli lang for Vindheim, en retur til Bergen og Brann, familie og kompisen Skaanes kan være positivt. Og med god oppfølging og forsiktighet i høst i forhold til trening og kamper pluss en god treningsvinter kan han være skikkelig tilbake til 2017 sesongen.
http://www.ba.no/andreas-vindheim-kan-fa-ny-konkurrent/s/5-8-77285


For å følge opp mitt eget innlegg. Anders Vindheim er nå skadefri. Har spilt U21 kamp. Men små utsikter for noe særlig spilletid bak det klare førstevalget Anton Tinnerholm. Hadde vore greit både for han og Brann at han hadde vore med i Brann troppen som skal hente en medalje og Europa plass i høst. Lån kanskje ??
https://blogg.sydsvenskan.se/wiman/


Ja takk!

Torvanger

Byttelåne Vindheim mot Orlov?

Billy Elliott

Quote from: Torvanger on August 16, 2016, 11:32:26 AM
Byttelåne Vindheim mot Orlov?


Tviler på at Malmø, et av de beste lagene i Skandinavia, ser noen verdi i Orlov.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Quote from: Belfort on August 16, 2016, 07:56:35 AM
Satse på at den bakromsspissen som Brann skriker etter, kanskje kommer i kveld.

Tror ikke du skal satse for mye på en spiss i tillegg til Børven.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hatleking

Det kjem sjølvsagt ikkje ein spiss til. Me har - som nokon nemnde - no fire dedikerte spissar i Børven, Orlov, Skålevik og Karadas. Me kan i grunn kvitte oss med Orlov då, men det blir neppe veldig lett. To backar er altfor lite og eit utruleg sjansespel - ikkje berre pga konkurranse, men også skader, form og suspensjonar. Vindheim tilbake i Brann hadde vore artig, for han passar perfekt i typen backar LAN ser etter. La oss hente den bortkomne sonen heim att!

Belfort

Quote from: Hatleking on August 16, 2016, 11:57:28 AM
Det kjem sjølvsagt ikkje ein spiss til. Me har - som nokon nemnde - no fire dedikerte spissar i Børven, Orlov, Skålevik og Karadas. Me kan i grunn kvitte oss med Orlov då, men det blir neppe veldig lett.


Hjelper ikke om vi har 9 spisser når de mangler den kompetansen som laget skriker etter.

Hatleking

Quote from: Belfort on August 16, 2016, 12:00:06 PM
Quote from: Hatleking on August 16, 2016, 11:57:28 AM
Det kjem sjølvsagt ikkje ein spiss til. Me har - som nokon nemnde - no fire dedikerte spissar i Børven, Orlov, Skålevik og Karadas. Me kan i grunn kvitte oss med Orlov då, men det blir neppe veldig lett.


Hjelper ikke om vi har 9 spisser når de mangler den kompetansen som laget skriker etter.


Når me har to backar så gjer det det. Ein må av og til prioritere ut frå kva ein absolutt må ha. Det gjeld å ha ein balansert tropp. Det blir òg meir murring viss så mange skal kjempe om ein plass.


Gulløl

Når han sier "det kan skje flere ting" jobbes det nok opp mot minimum to til.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Vandji

Jeg må si jeg digger det dersom Soltvedt drar en kanin eller to til ut av hatten på tampen uten at bedreviterne i bergenspressen har fått nyss i det.
Forøvrig merkelig om LAN uttaler seg slik uten at ting så og si er på plass.
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.

dex1974

Så du siterte meg fra VGD, Gulløl, om hva lillebroren til Trond Egil fortalte på supportermøtet i øst!
Vel...ser ut til at spissen er klar så da venter vi på en back. 😊
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on August 16, 2016, 14:00:11 PM
Når han sier "det kan skje flere ting" jobbes det nok opp mot minimum to til.


To til, ja. Da kan vi jo spekulere litt i posisjoner. Den ene er nok back. Men hva er den andre?

Jeg tipper på kant.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ostraume

Da tipper jeg du tipper riktig. Nå har vi kvittet oss med to kanter (Larsen og Hvilsom) så her trengs påfyll.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

Quote from: ostraume on August 16, 2016, 14:40:15 PM
Da tipper jeg du tipper riktig. Nå har vi kvittet oss med to kanter (Larsen og Hvilsom) så her trengs påfyll.


Da kan vi spekulere litt videre i navn. Hvilke kanter har vi blitt linket med? Ulland Andersen er en. Hva med denne Grødem? Kan han spille kant, eller er han mer en sentral offensiv midtbanespiller? Hvem andre? Kan Otoo med farten sin, muligens funke på kant?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Go Up