• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2016

Started by Lasaron, April 04, 2016, 16:53:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dragn

Totland spiller på Fana, og neppe god nok for oss

piotrl

Sarpsborg 08:Jakob Glesnes

Start:Håkon Opdal

FKH:

Sogndal:
Mathias Dyngeland, Eirik Birkelund, Vegard Leikvoll Moberg, Lars Christian Kjemhus, Stefan Hagerup,

AAFK:

Odd: Joakim Våge Nilsen

Molde: Petter Strand

TIL: Henrik Gjesdal, Gudmund Kongshavn (?)

Utlandet: Torgeir Børven, Bård Finne, Andreas Vindheim,


Torvanger

Quote from: piotrl on July 25, 2016, 10:26:31 AM
Sarpsborg 08:Jakob Glesnes

Start:Håkon Opdal

FKH:

Sogndal:
Mathias Dyngeland, Eirik Birkelund, Vegard Leikvoll Moberg, Lars Christian Kjemhus, Stefan Hagerup,

AAFK:

Odd: Joakim Våge Nilsen

Molde: Petter Strand

TIL: Henrik Gjesdal, Gudmund Kongshavn (?)

Utlandet: Torgeir Børven, Bård Finne, Andreas Vindheim,





Denne oversikten ser temmelig korrekt ut, med mindre det ikke er noen som har sneket seg unna i Glimt, AAFK, Viking, FKH, LSK, VF eller RBK for den saks skyld. 14 spillere, hvor jeg vil trekke frem følgende gode nok, noen mer enn gode nok:

Børven

Vindheim

Petter Strand

Glesnes

Ellers er Mathias Dyngeland Norges mes spennende keeper, i og med at han er uforskammet ung til å spille i TL. de øvrige bergenserne i SIL kan hver for seg spille seg opp i kvalitet, både nå i høst og i det som mest sannsynlig også blir TL på SIL til neste år også. Gjesdal, er han fast i TIL, i likhet med Kongshavn? Våge Nilsen, er han god?

dragn

Quote from: Torvanger on July 25, 2016, 10:47:45 AM
Quote from: piotrl on July 25, 2016, 10:26:31 AM
Sarpsborg 08:Jakob Glesnes

Start:Håkon Opdal

FKH:

Sogndal:
Mathias Dyngeland, Eirik Birkelund, Vegard Leikvoll Moberg, Lars Christian Kjemhus, Stefan Hagerup,

AAFK:

Odd: Joakim Våge Nilsen

Molde: Petter Strand

TIL: Henrik Gjesdal, Gudmund Kongshavn (?)

Utlandet: Torgeir Børven, Bård Finne, Andreas Vindheim,





Denne oversikten ser temmelig korrekt ut, med mindre det ikke er noen som har sneket seg unna i Glimt, AAFK, Viking, FKH, LSK, VF eller RBK for den saks skyld. 14 spillere, hvor jeg vil trekke frem følgende gode nok, noen mer enn gode nok:

Børven

Vindheim

Petter Strand

Glesnes

Ellers er Mathias Dyngeland Norges mes spennende keeper, i og med at han er uforskammet ung til å spille i TL. de øvrige bergenserne i SIL kan hver for seg spille seg opp i kvalitet, både nå i høst og i det som mest sannsynlig også blir TL på SIL til neste år også. Gjesdal, er han fast i TIL, i likhet med Kongshavn? Våge Nilsen, er han god?

dudo

Mener folk seriøst at Dyngeland er så bra? Joda, han klarer seg godt mtp erfaringen, men bortsett fra da han sto mot oss for Fana mener jeg ikke han har vist det helt spektakulære.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

piotrl

Stort sett enig i vurderingene til Torvanger - men Dyngeland er jeg ingen fan av. Gjør til tider noen spektakulære redninger, men er veldig ujevn og gjør ofte tabber. Kjemhus har jeg litt troen på. Jobber veldig hardt og leverer til tider gode offensive bidrag (ref 2 fine scoringer mot Molde).

I mine øyne er både Glesnes og Pallesen Knudsen mer spennende enn Grønner...men ser ikke for meg at Soltvedt er helt enig i den vurderingen.

Gjesdal har, som det har blitt nevnt her, slitt veldig med spilletid. Tror kontrakten hans går ut etter sesongen, og da står nok OBOS-spill for tur...

krakra

Gjesdal er mangler både tempo og teknikk for TL. Glesnes er spennede og har gjort det bra i Sarpsborg. Samme med Knudsen, men tenker begge er bak Grønner som har det meste en god stopper bør ha.

Billy Elliott

Vevatne solgt til OBOS. Mange ut nå. Bør åpne for et par inn etter hvert også. Mye lønnsmidler spart.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Se der, ja. En brannspiller uten spilletid blir solgt! Det går faktisk an. Dette har jeg hevdet i lang tid. Det finnes klubber som er villig til å betale for spillere som ikke får spilletid i Brann.
Tren på langskudd

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on July 25, 2016, 13:18:50 PM
Se der, ja. En brannspiller uten spilletid blir solgt! Det går faktisk an. Dette har jeg hevdet i lang tid. Det finnes klubber som er villig til å betale for spillere som ikke får spilletid i Brann.


Dog solgt med tap, ifølge BA. Og vi betalte bare 400.000 for han i utgangspunktet.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Kagain

July 25, 2016, 14:13:43 PM #560 Last Edit: July 25, 2016, 14:16:20 PM by Kagain
Totland er allerede tilbake i Fana.

Edit: så ikke at det var en side til på den tråden. Ser at det har blitt nevnt før. Var ment som et svar til Torvanger sin liste over bergensere som kunne tenkes å komme hjem.

Edit 2: Når det gjelder dette at Brann klarer å  selge unna spillere som ikke får spilletid så handler vel dette mer om at spilleren ble gitt vekk. HAdde håpet at Brann var ferdig med den epoken.

Lasaron

Han ble jo ikke gitt vekk. Han ble solgt. Riktignok for mindre enn vi kjøpte han for, men det er jo noen her inne som later som om det ikke er vits i å selge noen for f eks 100 000 kr, eller at det ikke er mulig. Det har jeg aldri forstått. Nå er han solgt, kanskje for 100k, kanskje 200k. Det er flott.
Tren på langskudd

Lasaron

Brann trenger spillere. Soltvedt antyder at kanskje ingen blir hentet, det tror jeg ikke er lurt. Vi savner jo en stabilt god midtspiss. Samtidig har vi nå underskudd på forsvarsspillere i stallen. Viking sliter økonomisk og må kanskje selge billig. Er det noen der vi kan hente?
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Lasaron on July 25, 2016, 14:36:25 PM
Han ble jo ikke gitt vekk. Han ble solgt. Riktignok for mindre enn vi kjøpte han for, men det er jo noen her inne som later som om det ikke er vits i å selge noen for f eks 100 000 kr, eller at det ikke er mulig. Det har jeg aldri forstått. Nå er han solgt, kanskje for 100k, kanskje 200k. Det er flott.
Det er INGEN som har sagt at Brann heller skal gi vekk hvis det faktisk er noen som er villige til å betale for en spiller. Det endel av oss har påpekt er at det ikke alltid er noen som vil betale, og da er det bedre å gi vekk spilleren enn å tvilholde på ham dersom han ikke har noen sportslig verdi og kommer til å forsvinne uansett.

dudo

Quote from: Lasaron on July 25, 2016, 14:36:25 PM
Han ble jo ikke gitt vekk. Han ble solgt. Riktignok for mindre enn vi kjøpte han for, men det er jo noen her inne som later som om det ikke er vits i å selge noen for f eks 100 000 kr, eller at det ikke er mulig. Det har jeg aldri forstått. Nå er han solgt, kanskje for 100k, kanskje 200k. Det er flott.


http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Overgangen-bekreftet-Na-er-han-ferdig-i-Brann-788858_1.snd

Nåja. Foreløpig gratis, men vi får et mindre beløp dersom de rykker opp. Jeg skulle gjerne sett en videresalgsklausul i tillegg, men ellers følger dette nøyaktig slik jeg og enkelte andre har foreslått det til voldsomme protester (fra deg?) tidligere. Folk som bare sitter på benken og hever lønn har ingen verdi.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Tren på langskudd

Huff

Skal vi forsterke lokalt er det vel ingen tvil om at Petter Strand bør være den mest aktuelle- uten at jeg tror det er det minste realistisk. Ellers bør vel Vindheim være bedre enn Nouri hvis han blir skadefri, mens Børven og Finne er bedre enn de spissene vi har, i en posisjon der vi ønsker å forsterke. Likevel bør vel ingen av disse være aktuelle, ettersom de neppe er riktige spillertyper ift det vi trenger.

aleksanderhjelleseth

Lurer på om Soltvedt har forhørt seg om denne Magnus Lekven. VIF er vell interessert også. Kunne tilført laget en god del. Håper Brann kjører litt på dette overgangsvinduet slik at vi faktisk kan være en seriøs kandidat til en 3-4 plass. No kan de satse.

TheRock

"The Costa Rican winger Mynor Escoe is close to join Brann from Deyver Vegas former club, Deportivo Saprissa (via @maynorsolano)"

https://twitter.com/SKBrann_EN/status/757994069004054529

Deilig med rykter!

actanon

Quote from: TheRock on July 26, 2016, 18:50:29 PM
"The Costa Rican winger Mynor Escoe is close to join Brann from Deyver Vegas former club, Deportivo Saprissa (via @maynorsolano)"

https://twitter.com/SKBrann_EN/status/757994069004054529

Deilig med rykter!

Dette er faen meg saker dere!
Rikard Norling er vår mann!

aleksanderhjelleseth

Ja han såg spennende ut. Tempo, styrke og teknikk. Håper det er hold i ryktene. Hva den Costa Rica linken angår er det bare til å kjøre på. Det virker ihvertfall som Vega tilpasset seg på en fantastisk måte, og når det er to fra Rica i Brann fra før, er den en kjempefordel!

Arnevidar

Og nå som Huseklepp begynte å få troen igjen...

Lasaron

Transfermarkt skriver at han er venstreving, men er han venstrebeint? Kjører Brann seg opp på Costa Rica?
Tren på langskudd


Brann I Europa

July 26, 2016, 19:48:58 PM #574 Last Edit: July 26, 2016, 19:51:03 PM by Brann I Europa
Quote from: TheRock on July 26, 2016, 18:50:29 PM
"The Costa Rican winger Mynor Escoe is close to join Brann from Deyver Vegas former club, Deportivo Saprissa (via @maynorsolano)"

https://twitter.com/SKBrann_EN/status/757994069004054529

Deilig med rykter!


Haha, nå retweeter denne Brann-kontoen alt denne @maynorsolano legger ut, inkludert en sak om Federer. EDIT: fjernet de visst igjen  ;D
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Lasaron on July 26, 2016, 19:17:53 PM
Transfermarkt skriver at han er venstreving, men er han venstrebeint? Kjører Brann seg opp på Costa Rica?


Utifra YouTube har han ihvertfall en bra høyrefot, hva venstre angår vet eg ikke...:)

Alonso Solis

July 26, 2016, 19:56:56 PM #576 Last Edit: July 26, 2016, 20:01:34 PM by Alonso Solis
BA om Escoe: http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/ny-costaricaner-pa-vei-til-brann/s/5-8-396742

I følge Soltvedt dreier dette seg om et prøvespill. Uansett spennende, og det settes helt klart pris på enda en Costa Ricaner i troppen ved en eventuell overgang.

OhAhCantona

Quote from: fisken74 on July 26, 2016, 19:45:52 PM
Spennende dette, noen som er sterk i Spansk?

http://www.deportivosaprissa.com/index.php/2016/07/26/mynor-escoe-viaja-a-realizar-pruebas-medicas-con-el-brann-de-noruega/


Fra Google Translate:

Mynor Escoe reiser medisinske tester med Brann fra Norge
26 juli 2016
Deportivo Saprissa spiss Mynor Escoe tirsdag vil reise til Norge for medisinske og fysiske tester med klubben  Brann i første divisjon i vedkommende land.

Signeringen av en kontrakt med det europeiske teamet vil avhenge av resultatene som kaster disse testene ved medisinsk avdeling av dette teamet.

Escoe gjort sine mindre divisjoner i Monster og i 2013 returnerte til bolig, etter hans første framstøt i utlandet, da han hadde sjansen til å spille i Frankrike og Belgia.


Brann I Europa

Venter jo på en spiss, ser ut som venstrekant-fraksjonen muligens skal få sitt først  ;) Driver og googler, spilleren ser forsåvidt spennende ut - svært positivt at han visstnok er meget rask.
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

Lasaron

Syns det høres rart ut med prøvespill for en spiller Soltvedt har reist halve kloden for å se, og som må komme halve kloden for å prøvespille. Tipper Soltvedt ikke er helt åpen på hvor nær overgangen er, og vedder en tier på at han blir signert.
Tren på langskudd

Alonso Solis

Quote from: Lasaron on July 26, 2016, 20:28:57 PM
Syns det høres rart ut med prøvespill for en spiller Soltvedt har reist halve kloden for å se, og som må komme halve kloden for å prøvespille. Tipper Soltvedt ikke er helt åpen på hvor nær overgangen er, og vedder en tier på at han blir signert.


Sant nok. Soltvedt er nok rimelig sikker på at han holder nivået, men vil vel gjerne se hvordan han fungerer sammen med resten av gjengen før han tar en avgjørelse.

Forresten: er ikke litt av poenget med Tjernås at sportssjefen skal slippe å foreta slike reiser?

Lasaron

Kanskje Tjærnås siler ut de Soltvedt skal se?
Tren på langskudd

vekkreist

Google translate treffer ganske bra (eg er selv spansktalende).
http://www.deportivosaprissa.com/index.php/2016/07/26/mynor-escoe-viaja-a-realizar-pruebas-medicas-con-el-brann-de-noruega/

Det står skrevet at det er medisinsk test som blir utført. Så jeg tror det er rett og slett en kommende overgang og ikke et prøvespill :)

vekkreist

Forresten. Jeg ringte en bekjent fra Costa Rica nå, han kjenner til denne karen, og sier han er meeeeget rask og ganske så akrobatisk innenfor 16 meteren.. kan bli gøy!!!

Fant denne videoen som stemmer ganske bra med "rapporten" https://youtu.be/V2ahubmVUik

viks

Legg ikke for mye vekt på YouTube klippene og tidligere stats.

Regner med at LAN, Soltvedt og Tjernås har finsiktet en rollespesialist i LANs 4-3-3 med eksplisitte egenskaper som trengs for den spesifikke rollen. Noe annet vil overraske meg.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Brann I Europa

Ser for øvrig på Transfermarkt, at på de målene de oppgir detaljer om er 11 scoret med høyrefoten og tre med venstrefoten. Så foretrekker høyrefot men kan også bruke venstre blir vel konklusjonen ut fra de tallene, men for alt jeg vet kan jo de tre venstrefotmålene være to tap-ins og et sleivskudd som gikk i mål via dommeren  :)
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

Gulløl

July 26, 2016, 21:45:40 PM #587 Last Edit: July 26, 2016, 21:52:55 PM by Gulløl
Dette er veldig positivt. Det å bygge opp en "spesialitet" og et miljø for spillere fra Costa Rica i Brann var noe jeg var inne på for noen måneder siden i tråden til Lars Tjærnås(klippet inn under). En enkeltspiller som kommer fra Costa Rica vil være utfordrende å integrere i Bergen og Brann, men med tre spillere fra landet i klubben er det mye lettere å få til. At klimaet i Costa Rica er like regnfylt som Bergen gjør ikke at spillerne får sjokk i forhold til klimaet heller. At spansktalende Demidov og Torres vil bidra i forhold til språk er også en viktig brikke. Brann har ikke vært noe heldig med det "gjennomspeidete" nordiske markedet som var høyt prioritert i Lars Tjærnås sin første tid i Brann så veldig bra om klubben nå dreier mer mot spillermarkedet i Costa Rica. Ellers kan det se ut som spillere fra Costa Rica passer bra inn i lønnssystemet til Brann og at det er mulig å få noe til selv om spillerne holder ganske høyt eliteserienivå slik vi har sett med Acosta og Vega.

Quote from: Gulløl on April 12, 2016, 11:29:24 AM
Foreslår at vår speider Tjærnås tar hyppige turer og opphold i Costa Rica fremover. Et marked som ikke er gjennomspeidet slik som det nordiske markedet er. Altså at Brann kan bli spesialist på spillere fra Costa Rica og spillermarkedet der nede. Nå ser det ut som vi har funnet gull i Deyver Vega. Vi har over en lengre periode hatt en bauta i midtforsvaret i Bismar Acosta. Begge er også gode salgskandidater som Brann kan tjene mye penger på ved fremtidig spillersalg. Tidligere har vi hatt Diego Guastavino som vi også hadde god suksess med, frem til kona ville at dei skulle reise hjem etter 2011 sesongen. Vi har nå et "Costa Rica miljø" i klubben som er positivt for trivsel for eventuelt nye spillere fra landet. Lillestrøm hadde stor suksess for noen år siden med å hente flere afrikanere. som hevet laget mye og som de tjente mye penger på ved videresalg. Brann kan oppnå noe tilsvarende med spillere fra Costa Rica, skaffe gode spillere som kan heve laget og oppnå gode inntekter ved fremtidig spillersalg. Brann bør fint klare å ha tre fire spillere fra Costa Rica samtidig, de vil ta vare på hverandre, konene/partnerne vil også ha et bedre nettverk og trivselen blir bedre.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

actanon

Quote from: Gulløl on July 26, 2016, 21:45:40 PM
At klimaet i Costa Rica er like regnfylt som Bergen gjør ikke at spillerne får sjokk i forhold til klimaet heller.

Heller er det ikke dumt at både Vega og han her er vant med å spille på kunstgress.
Rikard Norling er vår mann!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Brann I Europa

Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

Gulløl

Quote from: Brann I Europa on July 26, 2016, 23:17:20 PM
Ja, dette var oppklarende :) Hørte Vega, Acosta og Brann ble nevnt  :P


Vår spanktalende forumvenn "vekkreist" tar sikkert en oversettelse :). Ellers virker det som han er medievant og har snakketøyet i orden.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

actanon

Quote from: Gulløl on July 26, 2016, 23:02:47 PM
Videointervju med spilleren.
http://www.teletica.com/Deportes/131971-Mynor-Escoe-viaja-a-Noruega-para-realizar-las-pruebas-medicas-en-el-Brann.note.aspx

Jeg har sendt intervjuet til min spansktalende kjæreste for oversettelse (hun er på reise).
Men fra hva jeg kan forstå selv er dette mye mer klart enn hva Soltvedt vil innrømme. Jeg tror vi gjør en kjempedeal her! Det er gull å ha speider, en av flere kloke avgjørelser Brann har tatt i det siste er å ha speider. Norske klubber som ikke investerer i det taper utrolig masse på sikt.
Rikard Norling er vår mann!

Gulløl

Kjenner jeg Rune Soltvedt rett er nok både overgangssum og lønn avklart før han satte seg på flyet fra Costa Rica. Brann har en ganske omfattende legesjekk før nye spillere signeres, så greit å være forsiktig i uttalelsene før alt er klart.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

piotrl

Veldig veldig spennende med denne Escoe. Minst like spennende at vi tilsynelatende har en god link mot Costa Rica - et land vi kan sikre oss kvalitet fra til en betydelig billigere penge enn her i Skandinavia.. Noen som vet hvordan vi finner disse spillerne? Er det Tjernås som scouter/benytter seg av nettverk?

Gulløl

Quote from: piotrl on July 27, 2016, 06:43:37 AM
Veldig veldig spennende med denne Escoe. Minst like spennende at vi tilsynelatende har en god link mot Costa Rica - et land vi kan sikre oss kvalitet fra til en betydelig billigere penge enn her i Skandinavia.. Noen som vet hvordan vi finner disse spillerne? Er det Tjernås som scouter/benytter seg av nettverk?


Siden Vega er tidligere lagkamerat til denne spilleren har han nok spilt inn en del informasjon. Acosta er nok også en som bidrar med info om spillere i Costa Rica. Selv om det ikke har kommet frem info om det er det nok sannsynlig å tro at Lars Tjærnås har sett mye kamper derfra siden forrige overgangsvindu og opparbeidet seg mye kunnskap om spillere og ligaen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Så da er Larsen erstattet... Jeg håper man får Huseklepp med videre med lavere lønn og i rollen fra gullsesongen (dvs starte på benken)

Torvanger

Brann flyr ikke inn en spiller fra et annet kontinent, kun for prøvespill, det er noe man eventuelt gjør når man er på treningsleir f.eks i USA og potensielle spillere befinner seg enten i området, eller en kjapp flytur unna. Velkommen Mynor!

Leffen

Virker som det er i boks utfra intervjuet. Han sier at han skal reise for å ha medisinsk sjekk. Han har "vokst som spiller i Saprissa og er klar for en ny utfordring utenlands". 3 1/2-års kontrakt sies det i videoen.

krakra

Quote from: Torvanger on July 27, 2016, 08:43:01 AM
Brann flyr ikke inn en spiller fra et annet kontinent, kun for prøvespill, det er noe man eventuelt gjør når man er på treningsleir f.eks i USA og potensielle spillere befinner seg enten i området, eller en kjapp flytur unna. Velkommen Mynor!
Brann har da flere ganger hatt prøvespillere fra både Afrika og Latin-Amerika, uten at det har endt i kontrakt. Det som tyder på at dette er mer seriøst er at sportssjefen vår reiste for å se ham med egne øyne. Det gjør han neppe uten at ting er seriøst. Når han da kommer hit like etterpå, klubben hans sier at han skal på medisinsk sjekk og han selv sier han er klar for nye utfordringer så er det lite som tyder på at han bare skal trene med klubben. Tipper han er klar i løpet av uka, kanskje i løpet av dagen.

Go Up