• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2016

Started by Lasaron, April 04, 2016, 16:53:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Det står i bildeteksten at det er snakk om Odd.
Rød makt på Hansa

Kagain

 Sikkert oppdatert etter førstemann linket den.

pidre

Der slo snublefot til, slik vi kjenner han. Synd.
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: pidre on June 18, 2016, 18:45:53 PMSynd.


For du er redd for at det skal stå i veien for en overgang?
Rød makt på Hansa

pidre

Quote from: Nixon on June 18, 2016, 19:46:03 PM
Quote from: pidre on June 18, 2016, 18:45:53 PMSynd.


For du er redd for at det skal stå i veien for en overgang?

Hehe, ja men ein god kamp mot oss så er han nok tilbake ;)
Saludar a los monos!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Hvilsom en flopp, så det er greit om han forlater oss.
Saludar a los monos!

Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

Tror dette ordner seg greit. Esbjerg overtar vel bare samme låneavtalen som Brann har hatt. Eintracht Braunschweig er nok interessert at han skal spille mest mulig på spissplass, så de stikker neppe noen kjepper i hjulene. Brann sparer en god del lønnskroner, som kan frigjøres til en ny spiss.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Jeg skulle gjerne likt å se mer av Hvilsom. Ser for meg at han kanskje kan ha en lignende utvikling som Pusic i Darnmark. Da vil jeg tro at han blir solgt videre og videre og drar inn Niasse-summer mot slutten... JEg vet ikke hvorfor jeg tror dette, det er ikke rasjonelt, men det er nå det jeg ser for meg...

Gulløl

Lokalavisen i Esbjerg JydskeVestkysten bekrefter at en overgang for Mads Hvilsom er nært forestående. Brann har gått med på å si opp leieavtalen skriver avisen. Bare detaljer som mangler, og det er ventet at Hvilsom presentert i Esbjerg i begynnelsen av denne uken - antagelig allerede i morgen tirsdag.
http://www.jv.dk/artikel/2326803:Sport--EfB-taet-paa-Mads-Hvilsom
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Oi, det var uventa. Me har solgt to venstrekantar og har ein murrande Huseklepp. Det blir spanande å sjå framhaldet no.

Nixon

Når det ikke fungerer, og det ikke ser ut til å bli bedre, så er dette sannsynligvis en god løsning. Men pokker så synd, han hadde jo en enorm innsats og arbeidsmoral. Og var også etter sigende en hyggelig fyr å ha i spillergruppen.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Dang har 2 hattrick på de to siste matchene og 18 mål eller mer, etter at 12 kamper er spilt.

Belfort

Blir vel Dang eller Myrken som kommer inn.

Gulløl

June 20, 2016, 14:21:50 PM #315 Last Edit: June 20, 2016, 14:27:26 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Har Dang en leken venstrefot som kan tenkes å få prøve seg hos Brann? Myrken var vel venstrebeint også.

Torvanger


Brann I Europa

Quote from: Gulløl on June 20, 2016, 12:41:24 PM
Lokalavisen i Esbjerg JydskeVestkysten bekrefter at en overgang for Mads Hvilsom er nært forestående. Brann har gått med på å si opp leieavtalen skriver avisen. Bare detaljer som mangler, og det er ventet at Hvilsom presentert i Esbjerg i begynnelsen av denne uken - antagelig allerede i morgen tirsdag.
http://www.jv.dk/artikel/2326803:Sport--EfB-taet-paa-Mads-Hvilsom


Endelig en gladsak, men trist at stallen fortsatt har for mange som aspirerer til å bli middelmådigheter. Blir man kvitt to til av Orlov, Skålevik, Barmen og Haugen kan jeg si meg fornøyd - men ingen vil vel ha dem. Kanskje Aafk ser på juvelen Haugen som en Riise-erstatter  ;)
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

aleksanderhjelleseth


Jose Arrogantio

Quote from: Brann I Europa on June 20, 2016, 18:47:45 PM
Quote from: Gulløl on June 20, 2016, 12:41:24 PM
Lokalavisen i Esbjerg JydskeVestkysten bekrefter at en overgang for Mads Hvilsom er nært forestående. Brann har gått med på å si opp leieavtalen skriver avisen. Bare detaljer som mangler, og det er ventet at Hvilsom presentert i Esbjerg i begynnelsen av denne uken - antagelig allerede i morgen tirsdag.
http://www.jv.dk/artikel/2326803:Sport--EfB-taet-paa-Mads-Hvilsom


Endelig en gladsak, men trist at stallen fortsatt har for mange som aspirerer til å bli middelmådigheter. Blir man kvitt to til av Orlov, Skålevik, Barmen og Haugen kan jeg si meg fornøyd - men ingen vil vel ha dem. Kanskje Aafk ser på juvelen Haugen som en Riise-erstatter  ;)


Drømmen min er også å se Brannspillere forsvinne ut. Tenk om vi klarte kvitte oss med hele laget i sommer, det hadde vært moro det!

pidre

Noen kunne med fordel vært byttet ut.
Saludar a los monos!

Brynjulf

Quote from: pidre on June 21, 2016, 10:07:24 AM
Noen kunne med fordel vært byttet ut.


Ja, hvis Brann skal bli seriemester igjen må man bytte ut de aller fleste.

Xminator

Quote from: aleksanderhjelleseth on June 20, 2016, 21:02:28 PM


Ikke helt enig. Det er ikke bare spillestil, men også spillerferdigheter som spiller inn. LAN hadde spilt anderledes med angrepsrekkene fra 2006-2011. Det hadde blitt mer mål.

Brann trenger bedre spillere, og når de nye ikke slår til så må man enten være tålmodig eller bytte i den delen av troppen som ikke presterer.

Torvanger

Det er hevet over enhver tvil at måten Brann har spilt fotball på, både under Norling og LAN, ikke har gagnet spydspissene. Bare se på hvordan Marcus Pedersen ble brukt under Norling og hvor mange sjanser Branns midtspiss får under LAN. Er Orlov heldig kommer han til et par brukbare sjanser. Til sammenligning hadde Søderlund i snitt 5-6 avslutninger pr match.


karkarkar

Quote from: Torvanger on June 21, 2016, 12:27:44 PM


20 mål, faktisk. Scoringen mot Vestsiden-Askøy er ikke registrert hos NFF. Det er riktignok tredjedivisjon, men her er en spiller som scorer fem mål i én kamp. Flere hat-trick på rad. Og mengden mål er den samme år etter år. Hvordan ville man stilt seg hvis dette var en spiller på Brann 2? Det er så rått at man burde prøve med ham, bare i tilfelle det skulle bli full klaff. Forventningene er jo så lave for øyeblikket uansett...

Torvanger

Quote from: karkarkar on June 21, 2016, 13:41:33 PM
Quote from: Torvanger on June 21, 2016, 12:27:44 PM


20 mål, faktisk. Scoringen mot Vestsiden-Askøy er ikke registrert hos NFF. Det er riktignok tredjedivisjon, men her er en spiller som scorer fem mål i én kamp. Flere hat-trick på rad. Og mengden mål er den samme år etter år. Hvordan ville man stilt seg hvis dette var en spiller på Brann 2? Det er så rått at man burde prøve med ham, bare i tilfelle det skulle bli full klaff. Forventningene er jo så lave for øyeblikket uansett...


Det er så bra, at jeg kommer til å riste på hodet i ukevis, om ikke Dang kommer seg til en større klubb snart.

krakra

Tror det er få av dagens TL-spisser som ville scoret noe særlig mer enn 10 mål for oss som vi spiller i dag, men å få en type med met kraft og fart hadde nok hjulpet spillemessig. Bare å se hvor stor forskjell Karadas utgjør.

OmOssSjølOgHansaøl

Nå som både Larsen og Hvilsom har forsvunnet ut, må det vel være lov til å håpe på en ny angrepsspiller i sommervinduet. Bare synd at det er en hel måned til vinduet åpner, og at vi ikke har penger å handle for ...

Siden vi er midt i sesongen håper jeg uansett at det ikke blir noen som "må spilles i form" (dvs. ikke Børven). Jeg regner med at Brann er blant klubbene som har koll på Pontus Engblom, men jeg ser det vel som mer sannsynlig at vi ender opp med en litt mindre omsvermet spiller.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Gulløl

June 21, 2016, 15:48:21 PM #330 Last Edit: June 21, 2016, 15:52:29 PM by Gulløl
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on June 21, 2016, 15:29:01 PMBare synd at det er en hel måned til vinduet åpner, og at vi ikke har penger å handle for ...


Overgangsvinduet åpner om 9 dager.
Vist spilleren er god nok tror jeg Hardball, Mohn eller andre er klare til å hjelpe Brann. Engblom som scoret sitt 12 mål på 13 kamper i helgen er absolutt et spiller som investorene kan tenne på. En spiller som er i toppslag og i målform som kan prestere fra de første kampene i en posisjon som Brann har stort behov for å forsterke og kan være brikken som kan holde Brann i medaljestriden i høst. Og en investering som kan løfte tilskuertallene og inntektene for resten av året.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Gulløl on June 21, 2016, 15:48:21 PM
Overgangsvinduet åpner om 9 dager.


Norges Fotballforbund sitt overgangsreglement § 11-1 punkt d sier at "sommerperioden" varer fra 21. juli til 17. august.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!


Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/Denne-spilleren-kan-bli-ny-spiss-i-Brann-769907_1.snd

Jeg får ikke lest saken og vet ikke om dette bare er spekulasjoner, eller om Herrem og Brann er i kontakt.
Rød makt på Hansa

haak

June 21, 2016, 21:09:18 PM #334 Last Edit: June 21, 2016, 21:27:00 PM by haak
...

osoerli

Det blir altså Herrem, Myrkaskog eller Dang?  Som skal erstatta Larsen OG Hvilsom?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


Nixon

Quote from: osoerli on June 21, 2016, 21:10:24 PM
Det blir altså Herrem, Myrkaskog eller Dang?  Som skal erstatta Larsen OG Hvilsom?


Ja, den trioen oser av relevant erfaring... Men skal jeg velge må det bli Herrem fordi han spiller på det høyeste nivået og gjør det bra. De andre to spiller jo på et nivå som er milevis unna TL.
Rød makt på Hansa

haak

June 21, 2016, 21:28:59 PM #338 Last Edit: June 21, 2016, 21:31:04 PM by haak
Det har du nok rett I. Dumt av meg

dudo

Quote from: osoerli on June 21, 2016, 21:10:24 PM
Det blir altså Herrem, Myrkaskog eller Dang?  Som skal erstatta Larsen OG Hvilsom?


Har mer troen på at det ved sesongslutt viser seg å være Lorentzens erstatter ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Dersom Børven har denne holdningen, kan han bare holde seg unna:

"Brann er ikke nødvendigvis et klart førstevalg, men det kan selvfølgelig være aktuelt."

Smart å degradere laget fra hjemfylket ditt, din bondetamp!

Xminator

Quote from: Torvanger on June 22, 2016, 08:44:22 AM
Dersom Børven har denne holdningen, kan han bare holde seg unna:

"Brann er ikke nødvendigvis et klart førstevalg, men det kan selvfølgelig være aktuelt."

Smart å degradere laget fra hjemfylket ditt, din bondetamp!


Fingeren i jorden, de samme klubbene som Børven rangerer over Brann nå hadde hentet enhver Brannspiller - eller spiller Brann er intressert i - inkludert Herrem, Dang og Myraskog om de ville. Det er 5-6 år siden Brann på noen måte var i nærheten av ett klart førstevalg for noen spillere som vurderer norsk fotball som kamparena.

Torvanger

Quote from: Xminator on June 22, 2016, 09:03:39 AM
Quote from: Torvanger on June 22, 2016, 08:44:22 AM
Dersom Børven har denne holdningen, kan han bare holde seg unna:

"Brann er ikke nødvendigvis et klart førstevalg, men det kan selvfølgelig være aktuelt."

Smart å degradere laget fra hjemfylket ditt, din bondetamp!


Fingeren i jorden, de samme klubbene som Børven rangerer over Brann nå hadde hentet enhver Brannspiller - eller spiller Brann er intressert i - inkludert Herrem, Dang og Myraskog om de ville. Det er 5-6 år siden Brann på noen måte var i nærheten av ett klart førstevalg for noen spillere som vurderer norsk fotball som kamparena.



Er du lokal bør du passe kjeften din.

Lasaron

Det er vel ikke verre enn at Børven mener seg for god for en middels eliteserieklubb.
Tren på langskudd

Lasaron

Jeg mener vi skal droppe Herrem, selge Acosta og hente en bedre spiss enn Herrem.
Tren på langskudd

Torvanger

Quote from: Lasaron on June 22, 2016, 09:21:50 AM
Det er vel ikke verre enn at Børven mener seg for god for en middels eliteserieklubb.


Brann befinner 1 poeng bak Molde på 3 plass og 4 poeng bak Odd på andre, rett skal være rett, noe over middels befinner da Brann seg, til tross for at vi spiller antifotball.

Nixon

Quote from: Torvanger on June 22, 2016, 09:35:27 AM
Quote from: Lasaron on June 22, 2016, 09:21:50 AM
Det er vel ikke verre enn at Børven mener seg for god for en middels eliteserieklubb.


Brann befinner 1 poeng bak Molde på 3 plass og 4 poeng bak Odd på andre, rett skal være rett, noe over middels befinner da Brann seg, til tross for at vi spiller antifotball.


Tviler på at han ser på tabellsituasjonen. Det går nok heller på om han passer inn i fotballen som blir spilt. Den vurderingen må jo gå begge veier. Så at en lokal spiller som Børven skal ha Brann som førstevalg uansett trener og spillestil er ikke selvsagt. Og det er helt greit etter min mening.
Rød makt på Hansa

osoerli

June 22, 2016, 10:01:46 AM #348 Last Edit: June 22, 2016, 10:12:12 AM by osoerli
Quote from: Lasaron on June 22, 2016, 09:22:20 AM
Jeg mener vi skal droppe Herrem, selge Acosta og hente en bedre spiss enn Herrem.


Har vi fått bud på Acosta?  Det har gått meg hus forbi.  Kor står det?

Eller tenkte du å legga han ut på finn.no eller ebay?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


Go Up