• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brannâ?? B/G, søndag 10.04.2016, kl.15.30 (runde 4)

Started by Gulløl, April 03, 2016, 20:55:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

April 03, 2016, 20:55:33 PM Last Edit: April 03, 2016, 21:02:05 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Brann er 5 poeng foran mitt skjema og B/G er første kampen jeg hadde håp om 3 poeng
Før sesongen tenkte jeg at 4 poeng etter første 6 runder måtte jeg være fornøyd med men kunne ende opp med kun 1 eller 3.
Mao ligger alt til rette for årets første tap
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

aleksanderhjelleseth

Sving i gang en billett kampanje og få masse folk på kamp! Laget har 3 kamper uten tap, positive opplevelser og et solid defensivt fundament. 16000 på tribunen hadde gidd et enormt trykk og en intensitet som serielederen skulle slitt med å matche. Kjør kampanje.

Lasaron

Flott at Glimt har klart å sose seg til å bli serieleder. Da kan vi kjøre dem opp som favoritter. Jeg vil ha Skålevik fra start.
Tren på langskudd

aleksanderhjelleseth

Quote from: Lasaron on April 03, 2016, 21:06:58 PM
Flott at Glimt har klart å sose seg til å bli serieleder. Da kan vi kjøre dem opp som favoritter. Jeg vil ha Skålevik fra start.

E9, Skålevik kan løpe i stykker forsvaret i 70 min, så kjører vi Azar show i 20! Mørnede midtstoppere kommer til å få grisebank. Azar er helten!

Corran

Quote from: aleksanderhjelleseth on April 03, 2016, 21:03:44 PM
Sving i gang en billett kampanje og få masse folk på kamp! Laget har 3 kamper uten tap, positive opplevelser og et solid defensivt fundament. 16000 på tribunen hadde gidd et enormt trykk og en intensitet som serielederen skulle slitt med å matche. Kjør kampanje.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Belfort

Uavhengig av kampanje bør søndagens kamp være såpass interessant at den fyller stadion

Morkel

Det er litt vanskelig å vite om B/G virkelig er så gode som tabellen tilsier. De har hatt en særdeles lett seriestart. Hjemme mot Stabæk og Sogndal, borte mot LSK. Bare en av motstanderne de har møtt har vunnet en kamp i år, og det var Sogndal som slo et tafatt VIF hjemme. Det betyr ikke at Glimt ikke er så gode, men i henhold til motstanden de har møtt har de levert helt på det jevne resultatmessig. Om ikke annet så flyter i hvert fall B/G på en selvtilitsbølge, og den håper jeg møter veggen når de kommer på stadion.


Klaus_Brann

La oss nå ikke ta helt av. Alle her inne burde vite hvordan det går når Brann skal invitere til fest.
13 500 og tre poeng er bedre enn fullsatt og null poeng.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

GÃ¥ av.

ostraume

Det blir garantert under 15000. 13112 er mitt tips.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Gulløl

Tror ikke en skal forvente at banen er så mye bedre, men litt bedring er det nok. Har vært kaldt siste par uker og snø for noen dager siden. Først denne uken ser det ut til å bli vårlige temperaturer over flere dager. Under kampen er det meldt fint vær med sol og 10 grader.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Varmekablene, som nå har vært på en stund, må jo også ha gjort noe med underlaget?

Lasaron

Underlaget skal nok være bedre.

Begynner å ane et luksusproblem fremme. Vi har flere spillere jeg ønsker å bruke, enn det er plass til. Braaten syns jeg har vært god, og han er overraskende god defensivt. Han begynner å få en god relasjone med Nouri der på kanten også. Vega var veldig spennende. Huse har tidvis vært god. I tillegg har man Skålevik, Hvilsom og Larsen. Karadas ser jeg ikke på som en startperson.
Tren på langskudd

karkarkar

Quote from: Lasaron on April 04, 2016, 11:35:20 AM
Huse har tidvis vært god. I tillegg har man Skålevik, Hvilsom og Larsen. Karadas ser jeg ikke på som en startperson.


Og Orlov, eneste midtspissen som faktisk har scoret, så langt...

Hatleking

Quote from: karkarkar on April 04, 2016, 21:29:30 PM
Quote from: Lasaron on April 04, 2016, 11:35:20 AM
Huse har tidvis vært god. I tillegg har man Skålevik, Hvilsom og Larsen. Karadas ser jeg ikke på som en startperson.


Og Orlov, eneste midtspissen som faktisk har scoret, så langt...


Me har no scora fire mål på tre kampar, derav to bortekampar. Når laga heiter Strømsgodset, Odd og Aalesunds bør det absolutt vere bra.

Gepard

Blir jo en skikkelig test dette her. Møter et av de aller beste kontringslagene. Kan bli en relativt nitrist kamp om Brann velger den safe løsningen, altså spiller relativt defensivt og triller mye ball bak for å prøve å lokke Bodø litt frem. Men poeng er vel det viktigste , så man får vel tåle litt labert spill som det gir resultater.
Skulle gjerne sett Braaten på topp og Vega på høyrekant

osoerli

April 04, 2016, 22:58:10 PM #18 Last Edit: April 04, 2016, 23:01:47 PM by osoerli
Trur ikkje me skal prøva noko Petter Smart-opplegg med Braaten på topp plutseleg.  Me treng ein arbeidssom og bevegeleg spiss.  Hvilsom har vore bra.  Trur det berre er snakk om ketschupflaska.  Me har bøttevis med mål i vente bare det første kjem.  Alternativet er krepsefiskaren som er enno meir bevegeleg, men har litt mindre hodestyrke.  Vega kjem inn som sist, men kanskje litt tidlegare?  Så kan det kanskje vurderast å gå for hodestyrken til Barmen framfor skotstyrken til Johansen?  Mogleg også Larsen kan få prøva seg med eit innhopp for Huseklepp, i alle fall om me ledar utover i andre omgang.  Om det er uavgjort, eller me ligg under når det er 10 minutt igjen, er det berre å lempa inn Karadas på ein corner.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Men da må ikke Karadas hente ballen og ta den med ut til midtsirkelen igjen. En Jervspiller gjorde dette på søndag. Ballen hadde trillet utforbi femmeteren etter at den hadde gått i mål. Målscoreren (tror jeg det var) hentet ballen og jogget ut mot midtsirkelen. Litt utforbi sekstenmeteren kom en Ranheimspiller og gav Jervspilleren med ballen et lite puff. Dermed ble det gult kort til han fra Jerv. Det er helt utrolig.
Tren på langskudd


Amatøren

Vega og Huse på kant, Braaten inn på topp. Braatens fysikk gjør kanskje effekten av et innhopp fra Azar enda sterkere. Virker som om Orlov ikke er et reelt alternativ for LAN.
Noen som vet status på Skaanes?
Barmen army

osoerli

Nøkkelen er Ã¥ pumpe mange innlegg i boksen.  Gjerne tidleg.  BÃ¥de Huseklepp og Braaten har ein tendens til Ã¥ dra seg innover.  Vega har ein presis fot, ville brukt han.  Larsen er ogsÃ¥ flinkare Ã¥ slÃ¥ tidlege innlegg.  Ville prøvt meg med dette litt dristige laget mot Glimt:

                      Piotr
Nouri   Acosta   Demidov   Kristiansen

   Johansen      Nilsen       Haugen

Larsen           Hvilsom            Vega
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hatleking

Quote from: osoerli on April 05, 2016, 12:53:06 PM
Nøkkelen er Ã¥ pumpe mange innlegg i boksen.  Gjerne tidleg.  BÃ¥de Huseklepp og Braaten har ein tendens til Ã¥ dra seg innover.  Vega har ein presis fot, ville brukt han.  Larsen er ogsÃ¥ flinkare Ã¥ slÃ¥ tidlege innlegg.  Ville prøvt meg med dette litt dristige laget mot Glimt:

                      Piotr
Nouri   Acosta   Demidov   Kristiansen

   Johansen      Nilsen       Haugen

Larsen           Hvilsom            Vega


Det er ingen grunn til å bryte opp konstellasjonar som fungerar. Ja - eitt skifte kan kanskje vere lurt, men så mange som du skisserar her er verken lurt eller realistisk. Me skal møte serieleiaren no i neste kamp, og me er ikkje i ein posisjon der me kan tru at alt skal flyte uansett kven me har der. Relasjonar byggjast over tid.

Corran

Quote from: Amatøren on April 05, 2016, 12:08:53 PM
Vega og Huse på kant, Braaten inn på topp. Braatens fysikk gjør kanskje effekten av et innhopp fra Azar enda sterkere. Virker som om Orlov ikke er et reelt alternativ for LAN.
Noen som vet status på Skaanes?

eg tror ikke Braaten som spiss vil jobbe nok til å slite ut motstander forsvar i samme grad som Hvilsom og Orlov
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

Quote from: Hatleking on April 05, 2016, 16:30:07 PM
Quote from: osoerli on April 05, 2016, 12:53:06 PM
Nøkkelen er Ã¥ pumpe mange innlegg i boksen.  Gjerne tidleg.  BÃ¥de Huseklepp og Braaten har ein tendens til Ã¥ dra seg innover.  Vega har ein presis fot, ville brukt han.  Larsen er ogsÃ¥ flinkare Ã¥ slÃ¥ tidlege innlegg.  Ville prøvt meg med dette litt dristige laget mot Glimt:

                      Piotr
Nouri   Acosta   Demidov   Kristiansen

   Johansen      Nilsen       Haugen

Larsen           Hvilsom            Vega


Det er ingen grunn til å bryte opp konstellasjonar som fungerar. Ja - eitt skifte kan kanskje vere lurt, men så mange som du skisserar her er verken lurt eller realistisk. Me skal møte serieleiaren no i neste kamp, og me er ikkje i ein posisjon der me kan tru at alt skal flyte uansett kven me har der. Relasjonar byggjast over tid.


Realistisk, i form at det kjem til Ã¥ skje, er det i alle fall neppe.  Men kanskje lurt.  Gjerne ikkje frÃ¥ start, men etterkvart.  Eg vil i alle fall fÃ¥ i gong Larsen.  Og eg vil prøva Vega pÃ¥ venstrekant, der han kan hamra innlegg pÃ¥ innlegg med venstrefoten sin.  Men kanskje ikkje begge i same kamp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Finfin respons

La oss ta det her da:
Hva er egentlig greien med innoverkanter? Mister man ikke noe veldig verdifullt?
Hvorfor har det blitt så populært, trendy og in-i-tiden?
Kanskje.

dudo

Quote from: Finfin respons on April 05, 2016, 22:15:41 PM
La oss ta det her da:
Hva er egentlig greien med innoverkanter? Mister man ikke noe veldig verdifullt?
Hvorfor har det blitt så populært, trendy og in-i-tiden?

Backer blir  breddeholdere og kan slå innleggene, kantene skaper overtall sammen med midtspiss, og om midtspissen er oppspillspunkt kan kantene angripe umiddelbart. Blant annet.

Sent fra min Nexus 10 via Tapatalk
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Men da vil jeg mene at det er veldig viktig at innoverkantene er litt tobeinte, at de makter å slå brukbare innlegg med "feil" fot. Hvis de alltid går innover blir de for lette å stoppe.
Tren på langskudd

aleksanderhjelleseth

Quote from: Lasaron on April 06, 2016, 06:07:39 AM
Men da vil jeg mene at det er veldig viktig at innoverkantene er litt tobeinte, at de makter å slå brukbare innlegg med "feil" fot. Hvis de alltid går innover blir de for lette å stoppe.

Med unntak av Robben som er verdens beste forutsigbare spiller, alle vet hva han skal gjøre men de klarer ikke stoppe han. Gjort det samme i 15 år.

Lasaron

Quote from: aleksanderhjelleseth on April 06, 2016, 07:56:19 AM
Quote from: Lasaron on April 06, 2016, 06:07:39 AM
Men da vil jeg mene at det er veldig viktig at innoverkantene er litt tobeinte, at de makter å slå brukbare innlegg med "feil" fot. Hvis de alltid går innover blir de for lette å stoppe.

Med unntak av Robben som er verdens beste forutsigbare spiller, alle vet hva han skal gjøre men de klarer ikke stoppe han. Gjort det samme i 15 år.


Nettopp. Tenkte på ham. Han er unik. Han får lov.
Tren på langskudd

ostraume

Braaten leverer godt på kanten, ser ut til å finne relasjonene med Nouri og noen vil ha han vekk fra plassen? Nei, takk. Braaten blir der han fungerer.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

April 06, 2016, 11:46:00 AM #32 Last Edit: April 06, 2016, 11:50:24 AM by Gulløl
Tempoet i billettsalget til kampen ser ikke ut til å være noe bedre en til Odd kampen. Brann har en gylden sjanse til å fyre opp stemningen og interessen til kampen med nye daglige vinklinger, men foreløpig har det vært taust. Ikke hver uke at Brann møter en serieleder på Stadion. Og definitivt ikke hver serierunde Brann har mulighet til å innta serieledelse og GULL-posisjonen i eliteserien. Dette er et fantastisk utgangspunkt til å markedsføre og hausse opp stemning og interesse i dagene frem mot kampen. Jævlig synd om Brann ikke utnytter potensialet til denne kampen som med riktig og god nok markedsføring bør være 15000 tilskuere. Men fra Dag Frode Algerøy er det taust. Det skal innsats og engasjement for å vekke publikumstrollet i Bergen og få snøballen til å rulle, og er det gode poenger å spille på for å vekke folk må de brukes.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Men, hva gir størst mulighet for 3 poeng? Det er lenge siden Brann har vunnet på Stadion når det har vært mange folk. Det er en barriere som må brytes.
Tren på langskudd

Nixon

Men hva er mange folk? Det som f.eks. var mye i fjor var lite eller middels bare for noen år siden.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Ser ikke på det at Bodø/Glimt leder serien etter tre runder som noe stort salgsargument. Fordi 1. Det er Bodø/Glimt og 2. Det er spilt tre runder. Brann må bare spille god fotball og vinne kamper så kommer folk etter hvert.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Finfin respons

Quote from: dudo on April 06, 2016, 00:45:40 AM
Quote from: Finfin respons on April 05, 2016, 22:15:41 PM
La oss ta det her da:
Hva er egentlig greien med innoverkanter? Mister man ikke noe veldig verdifullt?
Hvorfor har det blitt så populært, trendy og in-i-tiden?

Backer blir  breddeholdere og kan slÃ¥ innleggene, kantene skaper overtall sammen med midtspiss, og om midtspissen er oppspillspunkt kan kantene angripe umiddelbart. Blant annet.


Det gir mening. Og jeg har tro på fordelene med å oppnå overtall. Men:
Det jeg tror man mister er farten i angrepet, det blir rett og slett mindfe fokus på å komme raskt fremover i lengderetningen, og man får ikke bruk for den typiske 4-4-2-spiss-egenskapen som har "på rett sted til rett tid" som er et typisk goalgetterinstinkt. Tenk kjetil Løvik, som ikke var en spiss med andre ekstremferdigheter enn en utrolig teft. Når angrepene ikke går i lengderetningen men stopper mer opp og går innover og på tvers, så blir det en annen spissrolle, andre ferdigheter blir viktigere for spissen. Dumt for Orlov, Lorentzen ( og Kjetil Løvik).
Kanskje.

Lasaron

Quote from: Nixon on April 06, 2016, 15:40:52 PM
Men hva er mange folk? Det som f.eks. var mye i fjor var lite eller middels bare for noen år siden.


I fjor hadde Brann fire kamper med over 13 000 tilskuere. Ingen av de ble vunnet. Alle de andre hadde under 10 000.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Det er meldt vårvær på søndag og det er tidlig kampstart, kanskje en del heller prioriterer andre aktiviteter på det tidspunktet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

NÃ¥ er vi ikke kommet lenger enn til onsdag. Det meste av salg skjer de siste dagene.
Legg ned hele klubben!

Larsendos

               Piotr

Nouri Acosta Demidov Kristiansen

     Braaten Nilsen Haugen

         Vega Orlov Huse

Laget som ble drillet på trening.
Ingen Hvilsom.
Etter hvert gikk Azar inn på topp, og det ble slått lange baller.

pidre

Saludar a los monos!

Bruiser

Ifølge en skroting pÃ¥ Glimt supporterne sitt forum hører ikkje Brann heime pÃ¥ øvre halvdel! Disse hottentottene nordpÃ¥ har lurt seg til Ã¥ tru at deres klubb er et topplag 😄 Gleder meg til søndag.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Gulløl

Quote from: pidre on April 07, 2016, 17:37:23 PM
BA har en poll om hvem som skal spille spiss. Orlov leder med 40 %...PT

http://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/toff-spisskamp-i-brann-for-toppmotet/s/5-8-320629


Jeg har selv stemt på Orlov. Gi Orlov 60 min og Karadas 30 min på spissplass.
Ellers kunne jeg tenkt meg 70 min på Braaten og 20 min på Vega på høyrekanten.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Hvor vi hører til har vi litt problemer med å argumentere for, sett i lys av nyere data. Men fortid er fortid og vi bør jobbe målrettet for å etablere oss i toppen pga ressursene vi rår over. Her har mange jobbet bedre enn oss de siste årene.
GÃ¥ av.

Kjell249

Foreløpig er det en kamp for å overleve. Resten er bonus!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

Quote from: Bruiser on April 07, 2016, 18:17:09 PM
Ifølge en skroting pÃ¥ Glimt supporterne sitt forum hører ikkje Brann heime pÃ¥ øvre halvdel! Disse hottentottene nordpÃ¥ har lurt seg til Ã¥ tru at deres klubb er et topplag 😄 Gleder meg til søndag.


At Brann ikke hører hjemme på øvre halvdel, kan nok være. Men de har jo tydeligvis latt seg blende av 7 poeng mot storlagene Sogndal, Lillestrøm og Stabæk.
Legg ned hele klubben!

dudo

Jeg skal ha med meg både nevøer og besteforeldre, hvordan blir det billigst mulig? Altså to barn, to honnør og meg. Jeg har både BT-kort og alt mulig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Jeg foreslår samme kamptropp som sist, bare Hvilsom ut og Orlov inn. Vi går inn i en meget hektisk periode, og da tar vi ingen sjanser med Hvilsom, Skaanes og Barmen. Videre foreslår jeg at Skålevik starter i stedet for Hvilsom, og at laget ellers starter som mot Aalesund.
Tren på langskudd

Corran

Orlov inn for Hvilsom og Skålevik starter i stedet for Hvilsom?
Er Hvilsom god nok til å måtte erstattes av 2 spillere?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up