• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Cupen 2016

Started by krøvel vellevold, March 30, 2016, 21:39:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Da er det halvveis avklart på forhånd, og det må være greit. Man kan jo uansett ikke ha noe slikt hugget i stein. Spillere kan være byttet ut eller ha problemer med beina. Men det hadde vært interessant å fått visst hvor mange som vegret seg.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: karkarkar on April 14, 2016, 13:02:59 PM
Quote from: Torvanger on April 14, 2016, 07:51:21 AM
Quote from: Hatleking on April 13, 2016, 20:25:48 PM
Quote from: Nixon on April 13, 2016, 20:23:06 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 13, 2016, 19:52:01 PM
Quote from: Nixon on April 13, 2016, 19:48:19 PM
Hva var tanken med å sende Acosta frem? Selv i etterpåklokskapens navn virker det mer enn merkelig!


Regner med at de har en viss peiling på hvem som kan skyte straffer og hvem som vanligvis er kald...


Ja, man skulle jo tro det. Men Acosta er ikke blant de jeg hadde tenkt først på dersom jeg skulle plukke ut spillere som jeg trodde kunne treffe blink med ballen gjentatte ganger. Kanskje Nilsen ikke ville bruke offensive spillere, og mer naturlig målskårere, som hadde hatt mange dårlige opplevelser i løpet av kampen?


Eventuelt er det meir sannsynleg at dei som ville ta, fekk ta. Eventuelt plukka LAN frå dei som ymta frampå og tok ansvar.


Jeg hadde inntrykk av at Larsen knapt kunne gå på slutten. Hørte bare på radio.


Stemmer det. Han sa jo det selv også at det var som at vi spilte med 10 mann utpå der på slutten.
Neppe mannen å sette til å ta straffe da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

QuoteBranns plan var å gå ut med fullt trykk med Azar Karadas på topp. Men den planen var Førde forberedt på. Og Karadas ble skadet etter en drøy halvtime.

- Det ble skrevet (i media) om hvem som skulle starte. Det var kjedelig. Vi kan ikke gjøre noe med det, eller det kan vi ved å stenge treningene. Det er kjedelig at lagoppstilllingen er levert til Førde. Vi hadde tenkt å kjøre trykk med Karadas fremme, men de var forberedt på det, sier Nilsen(...)


Om det var det som skulle til å fella oss, at det stod i BA og BT at Karadas skulle spela. Då har me ein god del å jobba med framover...

krøvel vellevold

Jeg har ikke noe imot LAN, men jeg må jo si at han gir litt Skars-vibber i dette intervjuet. Blir irritert over kritiske spørsmål og sånt.
Legg ned hele klubben!

Nixon

April 14, 2016, 20:12:24 PM #204 Last Edit: April 14, 2016, 20:19:55 PM by Nixon
Ja, og han "stiller seg uforstående til søkelys på tapet mot Førde". Og er "kjempehappy". Jeg skjønner at han vil dreie fokus vekk fra den fadesen. Men det virker ganske så tåpelig etter min mening. Han var jo heller ikke noe skoleeksempel på god mediehåndtering etter det som skjedde oppe i Sogndal tidligere i år. Gudene vet hvordan han vil takle media dersom Brann kommer inn i en skikkelig dårlig periode i år.
Rød makt på Hansa

Yngve

Som krøvel seier, Skars-vibbane kjem merkar eg. Han kan fort få mange mot seg, om klubben skulle oppleva nedrykkskamp og han held fram med å svara slik.

Eg trur dette var eit skuledøme på korleis ein ikkje skal snakka med media..

aleksanderhjelleseth

Det er LAN party fremdeles i min bok. Vi har bare mistet forbindelsen en gang. Nå er routeren restartet og Partyet fortsetter. Og i Trondheim på lørdag skal vi spise grandiosa og pimpe redbull

osoerli

http://www.bt.no/100Sport/fotball/cup/Brann-spiller-nektet-a-la-seg-intervjue-om-straffemissen-728227_1.snd

Eeeh? Kven skulle intervjua Acosta?  BT på spansk?  Dette er ein ikkje-sak.  Det får vera måte på kor mykje BT, BA og TV2 skal mala på om dette cup-tapet.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

April 14, 2016, 21:31:59 PM #208 Last Edit: April 14, 2016, 21:59:48 PM by osoerli
Quote from: krøvel vellevold on April 14, 2016, 20:06:23 PM
Jeg har ikke noe imot LAN, men jeg må jo si at han gir litt Skars-vibber i dette intervjuet. Blir irritert over kritiske spørsmål og sånt.


No har ikkje eg lese intervjuet, men eg har full forståelse for at LAN vart ferdig med cupkampen i går, sidan det er få dagar til neste kamp.  BT og andre må slutte å gnåle meir om Førde, 1939 og Hitler.  No er det Rosenborg som gjeld!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Paldan


osoerli

I nyhendesamanheng er 26 timar mykje.  Gårsdagens nyhende er lite interessant.  Hadde eg vore LAN så hadde eg sagt til journalistar i dag:  Sorry folkens,  det dåke ikkje kom på å spørje om i går, er det for seint å kome med no.  Eg og resten av klubben er ferdig med cuptapet.  No er det Rosenborg og absolutt ingenting anna som gjeld.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Yngve

Osoerlie: Gjeld det same om me vinn 10-0 i helga? Altså at om det kjem spørsmål om kvifor me var så gode, så skal LAN seia: Sorry folkens,  det dåke ikkje kom på å spørje om i går, er det for seint å kome med no.  Eg og resten av klubben er ferdig med rekordsigeren?

osoerli

Quote from: Yngve on April 14, 2016, 22:41:58 PM
Osoerlie: Gjeld det same om me vinn 10-0 i helga? Altså at om det kjem spørsmål om kvifor me var så gode, så skal LAN seia: Sorry folkens,  det dåke ikkje kom på å spørje om i går, er det for seint å kome med no.  Eg og resten av klubben er ferdig med rekordsigeren?


Ja sjølsagt.  Skal neste kamp vinnast, er forrige kamp historie dagen etter.  Særleg om kampane kjem så tett som no.  Uansett om det er tap eller siger.  Bare spør Klopp i morgon tidleg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

April 14, 2016, 23:03:23 PM #213 Last Edit: April 14, 2016, 23:12:25 PM by Gulløl
LAN har vært flink med å bli fort ferdig med positive prestasjoner også, allerede i garderoben etter B/G kampen hadde han begynt å legge den bak seg mens Mads Bøyum og de andre BT journalistene var i ekstase. Når trenerne og spillerne kommer ut på treningsfeltet i dag med kun to døgn igjen til toppkampen mot RBK er det 100 % riktig å sette ALT fokus på den. Nå er det ikke slik at BT ikke fikk en god del svar på de de lurte på rundt kampen i går i det 20 minuttene lange intervjuet, det ser en på innholdet i artikkelen. BT fikk også i går god tid til å stille spørsmål gjennom Ballspark og andre intervjuer. Vinklingen til BT oser av skuffelse fordi de ikke fikk ut flere negative vinklinger som de håpte å få i intervju med LAN og Acosta. Overskriften avisen presterer i den artikkelen er helt latterlig når de gir inntrykk av at LAN er kjempehappy med cupfiasko.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on April 14, 2016, 22:05:04 PM
I nyhendesamanheng er 26 timar mykje.  Gårsdagens nyhende er lite interessant.  Hadde eg vore LAN så hadde eg sagt til journalistar i dag:  Sorry folkens,  det dåke ikkje kom på å spørje om i går, er det for seint å kome med no.  Eg og resten av klubben er ferdig med cuptapet.  No er det Rosenborg og absolutt ingenting anna som gjeld.

Nå var vel ikke disse intervjuene foretatt 26 timer etter kampen, men kanskje halvparten. Det er jo klart at man dagen etter vil høre trenerens forklaring på hva som gikk galt. Slik er det jo med alt. Og dagen etter har han kanskje litt mer konkrete svar enn to minutter etter kampslutt. Skal man ikke dvele ved det som nettopp har skjedd, trenger de jo ikke skrive om kampene i etterkant i det hele tatt. Kun forhåndsstoff. Skal man komme noen vei, må man lære av fortiden. Hva gjorde man galt? Hva kan vi gjøre annerledes neste gang? Nytter ikke å bare fortrenge det som har skjedd. LAN selv bør ha interesse av diskusjon i etterkant for å finne feilene som ble gjort, og ikke gjøre dem igjen.
Legg ned hele klubben!

Nixon

April 15, 2016, 07:42:29 AM #215 Last Edit: April 15, 2016, 08:43:33 AM by Nixon
Quote from: Gulløl on April 14, 2016, 23:03:23 PMLAN har vært flink med å bli fort ferdig med positive prestasjoner også, allerede i garderoben etter B/G kampen hadde han begynt å legge den bak seg


Men han hadde likevel ingen problemer med å snakke med alt og alle om kampen dagen derpå...

Quote from: Gulløl on April 14, 2016, 23:03:23 PMNår trenerne og spillerne kommer ut på treningsfeltet i dag med kun to døgn igjen til toppkampen mot RBK er det 100 % riktig å sette ALT fokus på den.
Rød makt på Hansa

Paldan

Jeg kan ikke annet enn å være bekymret for fremtidig motgang, om dette er LAN sitt MO. Hva han gjør sammen med spillergruppen rundt mental forberedelse er en ting, men han kan ikke seriøst forvente at lokalavisen ikke stiller spørsmål om kampen som ble spilt dagen før.

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg har litt vanskelig for å forstå hva det er i LANs svar som er så galt.

OK, så svarte han at Brann "er med i toppen av eliteserien til femte kamp. Vi er kjempehappy" (for å sette uttalelsen inn i rett sammenheng) i stedet for kanskje "vi er med i toppen av eliteserien til femte kamp. Vi er godt fornøyd med det, og stemningen i troppen er god." Ville det siste svaret ha vært godkjent? Eller er vi inne i en sørge- og selvpiskingsperiode der det overhodet ikke er lov å snakke om noe positivt?

At han "stiller seg uforstående til søkelys på tapet mot Førde" er noe BT skriver, ikke egentlig noe LAN sier. Det LAN er sitert på er: "Slår vi Rosenborg topper vi tabellen. Jeg forstår ikke at ikke intervjuet går på det." Det er kanskje litt naivt sagt av Brann-treneren, men jeg ser ikke helt at han "stiller seg uforstående" til spørsmålene om cupkampen; han svarer jo på mange slike spørsmål i artikkelen. At han etter 20 minutter med snakk om cupen spør hvorfor de ikke er mer interessert i RBK-kampen, synes jeg må være innenfor. Jeg klarer ikke å se at det er å "legge seg ut med pressen". Hvor servil må egentlig en Brann-trener være?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

osoerli

April 15, 2016, 10:47:56 AM #218 Last Edit: April 15, 2016, 11:20:12 AM by osoerli
Hvis LAN svarte i 20 minutt på spørsmål om cup-tapet, når det er 2 dagar til neste kamp som kanskje er årets vanskelegaste, har han jo vore kjempesnill.  Alt for snill etter mi meining.  Ikkje ein journalist som har noko å klaga på i alle fall.  Gorm må bli strengare: Ok dokkar ska få 5 minutt å stille de spørsmålene dokkar glemte å stille i går, vi forstår jo alle at selv journalister kan bli overrasket over resultater og isje har alle spørsmålene klare i tide.  5 minutter folkens, isje et sekund mere, og så er det kun spørsmål om neste kamp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hatleking

Einig. Her gjeld det å sjå framover. Me har kamp etter kamp etter kamp no framover og fokuset bør liggje der. LAN skal sjølvsagt vere der for media, men jobben hans er å trene Brann og vere maksimalt førebudd for ein kvar kamp. Då nyttar det ikkje å dvele med fortida. For nokon er sjølvsagt negativt søkelys nærmast mat, men her er det ingen grunn til å koke suppe på spiker for ein ikkje-ting.

Når det kjem motgang så vil det alltid vere ting nokre vil 'ta' ein trenar på. Det er akkurat null trenarar dette ikkje gjeld for.

krøvel vellevold

Det er jo klart at man etter vårt første 1.runde-tap på 77 år, vil høre trenerens tanker om hva som gikk galt og hva som kunne vært gjort annerledes. Ikke bare i all hast rett etter kampslutt, men litt mer gjennomtenkt og analytisk i fred og ro dagen etter. Pressen lager jo også oppfølgingsreportasjer etter gode prestasjoner. Så selvsagt også etter dårlige. Forhåndsintervju ang lørdagens kamp, er mer passende i dag (fredag) i forbindelse med siste trening. 
Legg ned hele klubben!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krøvel vellevold on April 15, 2016, 11:38:58 AM
Det er jo klart at man etter vårt første 1.runde-tap på 77 år, vil høre trenerens tanker om hva som gikk galt og hva som kunne vært gjort annerledes. Ikke bare i all hast rett etter kampslutt, men litt mer gjennomtenkt og analytisk i fred og ro dagen etter.


Det er helt greit det, men er det "Skars-vibber" når LAN etter et 20 minutters intervju ønsker å få fokus over på RBK-kampen? BT skriver at han "tok seg god tid til å snakke med pressen" om cupfadesen, men deretter prøver de så hardt de kan å gjøre et poeng ut av at LAN til slutt syntes de hadde snakket nok om cupen. Men er nå egentlig det så ille? Jeg oppfatter det ikke dermed som om LAN ikke tåler kritiske spørsmål.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Mitt inntrykk er at LAN ikke hadde problemer med at det ble spurt om cuptapet, men når BT kjørte et langt intervju der de kun spurte om cupen så syns han at det ble vel mye. Det er jeg enig om. Det er vel begrenset hvor mange vettuge spørsmål en kan stille om dette tapet?
Quote from: Paldan on April 15, 2016, 08:42:27 AM
Jeg kan ikke annet enn å være bekymret for fremtidig motgang, om dette er LAN sitt MO. Hva han gjør sammen med spillergruppen rundt mental forberedelse er en ting, men han kan ikke seriøst forvente at lokalavisen ikke stiller spørsmål om kampen som ble spilt dagen før.

krøvel vellevold

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on April 15, 2016, 12:03:13 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 15, 2016, 11:38:58 AM
Det er jo klart at man etter vårt første 1.runde-tap på 77 år, vil høre trenerens tanker om hva som gikk galt og hva som kunne vært gjort annerledes. Ikke bare i all hast rett etter kampslutt, men litt mer gjennomtenkt og analytisk i fred og ro dagen etter.


Det er helt greit det, men er det "Skars-vibber" når LAN etter et 20 minutters intervju ønsker å få fokus over på RBK-kampen? BT skriver at han "tok seg god tid til å snakke med pressen" om cupfadesen, men deretter prøver de så hardt de kan å gjøre et poeng ut av at LAN til slutt syntes de hadde snakket nok om cupen. Men er nå egentlig det så ille? Jeg oppfatter det ikke dermed som om LAN ikke tåler kritiske spørsmål.

Det er på ingen måte sikkert at det var 20 minutter med kritiske revolverspørsmål fordi om de snakket en del om cuptapet.

Ut fra uttalelsene virket han meget irritert. Men at det dagen etter en historisk tidlig exit for Branns del - mot et lag som spiller i 2.div, blir en del fokus på dette, må han regne med. BT og BA skal ikke være jatte-med-aviser. Fokus på RBK-kampen er mer aktuelt for avisen i forbindelse med fredagstreningen og det som skal ut i papiravisen kampdagen.   
Legg ned hele klubben!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krøvel vellevold on April 15, 2016, 12:48:30 PM
Ut fra uttalelsene virket han meget irritert.


Jaja, da leser vi artikkelen ulikt. Jeg leser den som om BT-journalistene prøver å oppkonstruere en "spennende" vinkling på en litt kjedelig artikkel som ellers inneholdt omtrent akkurat det samme som de tidligere cup-skriveriene.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Yngve

Det er jo betre tullprat. Den spanande vinklinga var der av seg sjølv. Brann hadde dagen før tapt for ein 2.divisjonsklubb. Me rauk ut i 1. runde for fyrste gong sidan før krigen (bokstaveleg tala).

Saka låg det i dagen, og det ville vore ei stor forsømming om ikkje dei tok det opp med mannen som er ansvarleg for dette.

Mange her inne verkar å ønska at ba og bt var infoavdelinga til Brann. Det stiller eg meg uforstående til.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Yngve on April 15, 2016, 22:13:50 PM
Den spanande vinklinga var der av seg sjølv. Brann hadde dagen før tapt for ein 2.divisjonsklubb.


Nettopp. My point exactly. I stedet for å vinkle en ny sak rundt at Brann hadde tapt for en andredivisjonsklubb, vinklet de saken rundt at Nilsen "bare" ville snakke 20 minutter med dem om Førde.

Quote from: BT
Brann-treneren dagen etter cupfiaskoen:
- Vi er kjempehappy (*)
Stiller seg uforstående til søkelys på tapet mot Førde. (**)


*) Dette gjaldt altså tabellplasseringen i eliteserien
**) Litt oppkonstruert i og med at han ifølge BT tok seg god til til å svare på spørsmål om Førde-kampen
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Yngve

Er det verkjeleg dette du ser? "vinklet de saken rundt at Nilsen "bare" ville snakke 20 minutter med dem om Førde?"

Kva ville Davy sagt no? God natt og farvel?

Go Up