• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Spillerbørs 2016

Started by Jose Arrogantio, March 06, 2016, 18:31:07 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jose Arrogantio

March 06, 2016, 18:31:07 PM Last Edit: November 14, 2016, 04:09:14 AM by Jose Arrogantio
Nå er generalprøven unnagjort og det er på tide å fokusere på serien igjen. Og med ny serie blir det ny spillerbørs. Hvem blir årets børsspiller i år? Hva blir årets beste XI? Og viktigere, vil vi endelig klare å ha et lag som presterer bedre enn litt under middels på børsen?

Regler:

- Gi poeng til spillerne på en skala fra 1 (dårligst) til 10 (best).
- For å få poeng må en spiller spille minst 30 minutter i en kamp.
- Poeng må gis senest to dager før neste kamp.
- Jeg bryr meg ikke om at vi nettopp tapte 2-0 mot Start som ligger på siste plass og spilte med 10 mann i 75 minutter og har tapt ti kamper på rad før oss. Ikke gi alle spillere 1 poeng. Med mindre vi nettopp har tapt 10-0 mot et reservepreget Bodø/Glimt så vil jeg automatisk diskvalifisere alle stemmer som gir hele laget automatisk bare enere.

Guide for karaktergiving:

1 - Aldeles grusomt
2 - Elendig
3 - Dårlig
4 - Under middels
5 - Ok/middels
6 - Grei
7 - God
8 - Meget god
9 - Herjer
10 - Total

Sammenlagt poeng (kamper i parentes)

Keeper

Piotr Leciejewski - 5.37 (27)
Alex Horwath - 4.57 (3)
Markus Olsen Pettersen

Forsvar

Bismar Gilberto Acosta Evans - 5.81 (20)
Vadim Demidov - 5.71 (26)
Jonas Grønner - 5.71 (13)
Dani Hatakka - 4.10 (1)
Ruben Kristiansen - 4.80 (28)
Amin Nouri - 5.26 (30)
Gilli Rólantsson Sørensen - 5.14 (6)

Midtbane

Kristoffer Barmen - 5.12 (24)
Fredrik Haugen - 5.11 (25)
Sivert Heltne Nilsen - 5.56 (28)
Remi Johansen - 4.28 (3)
Kasper Skaanes - 4.84 (11)

Angrep

Erik André Huseklepp - 4.95 (14)
Mads Dittmer Hvilsom - 3.85 (7)
Azar Karadas - 5.40 (5)
Kristoffer Knudsen Larsen - 2.71 (1)
Steffen Lie Skålevik - 4.45 (11)
Daniel Omoya Braaten - 5.07 (25)
Jakob Orlov - 4.39 (23)
Oliver Rotihaug
Deyver Antonio Vega Álvarez - 5.20 (15)
Torgeir Børven - 4.54 (2)

Jose Arrogantio

Hvis du har tips for hvordan børsen kan bedres, si i fra.

Paldan

Quote from: Jose Arrogantio on March 06, 2016, 18:36:50 PM
Hvis du har tips for hvordan børsen kan bedres, si i fra.


Synes minst 30 minutter for poeng blir litt for mye. Det ekskluderer i praksis alle innbyttere, med mindre det kommer i pausen grunnet skader eller ekstremt svake prestasjoner. Kanskje 15 minutter?

Jose Arrogantio

Quote from: Paldan on March 06, 2016, 18:39:46 PM
Quote from: Jose Arrogantio on March 06, 2016, 18:36:50 PM
Hvis du har tips for hvordan børsen kan bedres, si i fra.


Synes minst 30 minutter for poeng blir litt for mye. Det ekskluderer i praksis alle innbyttere, med mindre det kommer i pausen grunnet skader eller ekstremt svake prestasjoner. Kanskje 15 minutter?


30 minutter er samme antall minutter avisene opererer med, så tror 30 minutter er best, selv om det ofte vil føre til at innbyttere ikke er gyldig for poeng.

Paldan

Vet det er samme som avisene, men de gjør jo veldig mye rart, jfr. andre tråder om VGs tabelltipping og karakterer  ;)

Jose Arrogantio

Joda, men tidligere år har konsensus vært på 30 minutter, så med mindre det er flere som er enige med Paldan her så vil jeg holde meg til 30 minutter.

Jose Arrogantio

Forresten, oppdaterte reglene.

OmOssSjølOgHansaøl

Flott med ny børstråd!

30 minutter er en fornuftig grense. Som i fjor telles ikke tilleggstid med, regner jeg med?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Virker flott og oversiktlig dette, José. Reglene er fine, 30 min er helt innafor.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on March 06, 2016, 19:44:09 PM
Flott med ny børstråd!

30 minutter er en fornuftig grense. Som i fjor telles ikke tilleggstid med, regner jeg med?


Jeg vil si at med mindre det er en ekstraordinær situasjon hvor rundt 10 minutter eller lengre tid er lagt til, så vil tilleggstid ikke regnes med.

Finfin respons

Jeg vil strekke strikken. Veldig mange bytter kommer etter 61-64 minutter.
Så jeg stemmer for minimum 25 minutter, uten tilleggstid. 25 minutter er helt ok tid etter min mening. Og da får vi bredt bedømmet noen flere av innbytterne uten at vi føler at vi har gjort noe galt, ulovlig eller direkte lurendreiersk.
Kanskje.

Yngve

Hold det på 30 min, så vert det jamførbart med avisene og med ein gong mykje meir interessant. Og med 30 min, meiner eg fram til 60 spelte minutt.

Corran

Meget uenig i at en skal ekskludere spillerbørser med kun karakteren 1 Det er eg redd for det blir en del av i år ;-)
Når det gjelder tiden så er vi jo ikke en avis, vi er da mer seriøse enn det. Jeg skjønner poenget med 30 minutter men kunne tenkt meg 15-20 istedenfor. Fleste bytter som får innvirkning på kampen skjer mellom noen og 60 og fram til ca 75 minutter.
Skal f.eks ikke Azar få poeng i år?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Det er klart at det i enkelttilfeller kan oppfattes urimelig at en spiller som kanskje kommer på i sluttminuttene og putter to mål og snur kampen til seier - ikkje skal ha børspoeng når han åpenbart var sterkt delaktig i seieren. Men det er på den annen side muligens de 75 minuttene med blod, svette og tårer de øvrige spillerne har ytt som la grunnlaget for at de 15 minuttene ble som de ble for vedkommende. Han kom til duk og dekket bord - og skal ha skryt for å ha gode manerer.

Kanskje en mellomløsning?
- Scorer mål; trenger kun 20 minutter for å vurderes.
- Scorer to mål; trenger kun 15 minutter for å vurderes.
- Scorer tre mål; trenger kun 10 minutter for å vurderes.

Hva med assist? Redning på strek?  :P
Gå av.

Romarius

Jeg synes 20 minutter kunne vært greit. Da har man tid til å sette sitt preg på kampen. Det er sjelden bytter blir gjort før 60 min, men mange blir gjort mellom 60 og 70 min.

Ricky

Letteste er vel bare å hoppe over de spillerbørsene som skiller seg veldig ut fra resten.

pidre

March 07, 2016, 09:23:43 AM #16 Last Edit: March 07, 2016, 09:55:28 AM by pidre
30 minutter, 20 minutter, 15 minutter? Inkluderer dette da tilleggstid og eventuelt da tileggstid til tileggstiden?

Saludar a los monos!

Jose Arrogantio

Quote from: pidre on March 07, 2016, 09:23:43 AM
30 minutter, 20 minutter, 15 minutter? Inkluderer dette da tilleggstid og eventuelt da tileggstid til tileggstiden?




Nei. Så ved en grense på 30 minutter må en settes inn senest etter 60 minutter.

Jose Arrogantio

Jeg misset dessverre deler av kampen, så ingen karakterer fra meg, men håper andre har tall å gi bort!

Nixon

Quote from: Jose Arrogantio on March 13, 2016, 19:56:40 PM
Jeg misset dessverre deler av kampen, så ingen karakterer fra meg, men håper andre har tall å gi bort!


Er det 60-minutters regel for poenggivere også?;)
Rød makt på Hansa

krakra

Piotr: 4

Nouri 3
Acosta 4
Demidov 4
Kristiansen 5

Barmen 5
SHN 5
Haugen 5

Huseklepp 7
Hvilsom 4
Braaten 3

Tom C

Piotr: 4

Nouri 2
Acosta 5
Demidov 5
Kristiansen 5

Barmen 5
SHN 5
Haugen 5

Huseklepp 7
Hvilsom 4
Braaten 4
Aldri mer Obos....

aleksanderhjelleseth

Piotr 4

Nouri 3
Acosta 5
Demidov 5
Kristiansen 5

Barmen 5
Shn 5
Haugen 5

Huseklepp 7
Hvilsom 6
Braaten 3

OmOssSjølOgHansaøl

March 13, 2016, 20:35:37 PM #23 Last Edit: March 16, 2016, 15:18:38 PM by OmOssSjølOgHansaøl
Strømsgodet-Brann:

Leciejewski 4

Nouri 3
Acosta 4
Demidov 4
Kristiansen 4

Barmen 5
Heltne Nilsen 6
Haugen 5

Huseklepp 7
Hvilsom 5
Braaten 4

Edit: Etter å ha sett noen av nøkkelsituasjonene i reprise har jeg nedjustert Kristiansen fra 5 til 4. Han gjorde mye positivt fremover på banen, men defensivt var det mye å trekke for; for mye til å oppnå en 5-er.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lasaron

Leciejewski 4

Nouri 2
Acosta 4
Demidov 4
Kristiansen 5

Barmen 4
Heltne Nilsen 6
Haugen 6

Huseklepp 7
Hvilsom 4
Braaten 3
Tren på langskudd

Torvanger

Piotr. 6

Nouri 1

Demi 3

Acosta 5

Ruben 4

Barmen 6

SHN. 2

Haugen 5

Braaten 5

Hvilsom 6

Huseklepp 9

Orlov 6

osoerli

March 13, 2016, 20:57:07 PM #26 Last Edit: March 13, 2016, 20:59:23 PM by osoerli
Godset-Brann

Piotr   3
Nouri  2
Acosta  5
Demidov  4
Kristiansen  5
Barmen  5
Heltne Nilsen  5
Haugen  5
Huseklepp  6
Hvilsom  5
Braaten  3
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on March 13, 2016, 20:01:07 PM
Quote from: Jose Arrogantio on March 13, 2016, 19:56:40 PM
Jeg misset dessverre deler av kampen, så ingen karakterer fra meg, men håper andre har tall å gi bort!


Er det 60-minutters regel for poenggivere også?;)


Hehe, burde være det i hvert fall.

Klaus_Brann

Piotr 4

Nouri 3
Acosta 5
Demidov 5
Kristiansen 3

Barmen 5
Heltne Nilsen 6
Haugen 5

Huseklepp 7
Hvilsom 5
Braaten 4

At folk kan gi Kristiansen en 5'er etter at han totalt glipper én gang som fører til mål OG holder på å la det samme gjenta seg i 2. omgang.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

karkarkar

Leciejewski 4

Nouri 3
Acosta 4
Demidov 4
Kristiansen 4

Barmen 4
Heltne Nilsen 4
Haugen 5

Braaten 2
Hvilsom 4
Huseklepp 6

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 21:28:44 PM
Piotr 4

Nouri 3
Acosta 5
Demidov 5
Kristiansen 3

Barmen 5
Heltne Nilsen 6
Haugen 5

Huseklepp 7
Hvilsom 5
Braaten 4

At folk kan gi Kristiansen en 5'er etter at han totalt glipper én gang som fører til mål OG holder på å la det samme gjenta seg i 2. omgang.


At folk kan gi 4 til Piotr som er totalt på bærtur på 2-0 målet og må ta heile skulda for det.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

Leciejewski 3

Nouri 2
Acosta 4
Demidov 4
Kristiansen 5

Barmen 3
Heltne Nilsen 4
Haugen 6

Huseklepp 7
Hvilsom 5
Braaten 3

Lasaron

Quote from: osoerli on March 13, 2016, 21:31:59 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 21:28:44 PM
Piotr 4

Nouri 3
Acosta 5
Demidov 5
Kristiansen 3

Barmen 5
Heltne Nilsen 6
Haugen 5

Huseklepp 7
Hvilsom 5
Braaten 4

At folk kan gi Kristiansen en 5'er etter at han totalt glipper én gang som fører til mål OG holder på å la det samme gjenta seg i 2. omgang.


At folk kan gi 4 til Piotr som er totalt på bærtur på 2-0 målet og må ta heile skulda for det.
Tren på langskudd

Falkman

Quote from: osoerli on March 13, 2016, 21:31:59 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 21:28:44 PM
Piotr 4

Nouri 3
Acosta 5
Demidov 5
Kristiansen 3

Barmen 5
Heltne Nilsen 6
Haugen 5

Huseklepp 7
Hvilsom 5
Braaten 4

At folk kan gi Kristiansen en 5'er etter at han totalt glipper én gang som fører til mål OG holder på å la det samme gjenta seg i 2. omgang.


At folk kan gi 4 til Piotr som er totalt på bærtur på 2-0 målet og må ta heile skulda for det.


Snakk om å ri kjepphester. greit at Piotr gjør en feilvurdering.  men hvis Nouri klarerer blir det jo ikke mål. det er jo klinkende klart.

Giles

Pjotr 3
Nouri 2
Demidov 5
Acosta 5
Kristensen 4
Haugen 4
Heltne 5
Barmen 4
Huseklepp 7
Hvilsom 3
Braaten 3

psv-hasund

Leciejewski 4

Nouri 3
Acosta 5
Demidov 5
Kristiansen 3

Barmen 4
Heltne Nilsen 5
Haugen 5

Braaten 4
Hvilsom 4
Huseklepp 7

Romarius

Leciejewski 4

Nouri 3
Acosta 5
Demidov 5
Kristiansen 5

Barmen 3
Heltne Nilsen 4
Haugen 5

Braaten 2
Hvilsom 5
Huseklepp 7

olebrann3

Leciejewski 4

Nouri 2
Acosta 4
Demidov 5
Kristiansen 5

Barmen 4
Heltne Nilsen 5
Haugen 5

Braaten 3
Hvilsom 3
Huseklepp 8

Corran

Piotr: 4

Nouri 3
Acosta 5
Demidov 4
Kristiansen 3

Barmen 5
SHN 3
Haugen 5

Huseklepp 6
Hvilsom 5
Braaten 2
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ninja-Bob

Leciejewski 4 Dårlig vurdering på 2-0, men føltes tryggare med ballen i beine enn på lenge

Nouri 2 elendig kamp defensivt, og nesten like dårlig offensivt. Vil gjerne sjå finnen etter kvart.
Acosta 4 stort sett solid, men det var nokre situasjonar der det blei ganske utrygt uti der.
Demidov 5 dårlig plassering på 1-0, ellers god, og også farlig på offensive frispark, kan fort putte eit mål eller to i løpet av året på det.
Kristiansen 5 havnar på halvdistanse på 1-0, meg eg meiner han Denidov må dele skylda med Kristiansen der. Gull verdt offensivt, bygger opp angrep og er med heile vegen.

Barmen 4 ein svak firer, men hadde ein del gode løp i første omgang når ikkje mykje anna såg bra ut.
Heltne Nilsen 4 overraskande mange pasningar i riktig retning, men det manglar litt sjølvtillit, slik som på den siste kontring til SIF, der han slår ein tildels godt tenkt ball framover, men den er for svak og SIF bryt.
Haugen 5 dårlig start, men bedre og bedre, og det er jo farlig når han kjem framover.

Braaten 3 anonym. Bedre som innbyttar mot slutten av fysiske kampar?
Hvilsom 4 Har riktig retning og er kjapp, treng kanskje nokre kampar på å kome i gang, men eg er optimistisk.
Huseklapp 7 Brann sin beste speler med mål og assist, veldig positivt!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on March 13, 2016, 21:31:59 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 21:28:44 PM
Piotr 4

Nouri 3
Acosta 5
Demidov 5
Kristiansen 3

Barmen 5
Heltne Nilsen 6
Haugen 5

Huseklepp 7
Hvilsom 5
Braaten 4

At folk kan gi Kristiansen en 5'er etter at han totalt glipper én gang som fører til mål OG holder på å la det samme gjenta seg i 2. omgang.


At folk kan gi 4 til Piotr som er totalt på bærtur på 2-0 målet og må ta heile skulda for det.


Enten er du blind eller så vet jeg ikke hva du skal unnskylde det med. At du mener at sleivspark kan skje den beste er din greie, men det unnskylder ikke Nouri og langt i fra frikjenner han i det hele tatt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Leciejewski     4

Nouri                 2
Demidov           4
Acosta               5
Kristiansen       3

Haugen              4
Nilsen                 4
Barmen              4

Huseklepp         6
Hvilsom              5
Braaten              3
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: Ninja-Bob on March 13, 2016, 23:03:51 PM
Kristiansen 5 havnar på halvdistanse på 1-0, meg eg meiner han Denidov må dele skylda med Kristiansen der.


Hvorfor det? Storflor kommer på bakre stolpe bak Kristiansen. Hva har Demidov med det å gjøre?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

pidre

March 13, 2016, 23:51:32 PM #43 Last Edit: March 14, 2016, 11:31:22 AM by pidre
Leciejewski     5

Nouri                 4
Demidov           5
Acosta               6
Kristiansen       5

Haugen              5
Nilsen                 5
Barmen              5

Huseklepp         6
Hvilsom              5
Braaten              4

Orlov 5

Jevnt over. Bra kollektiv, med noen plusser og minuser.
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: Torvanger on March 13, 2016, 20:51:07 PM
Piotr. 6

Nouri 1

Demi 3

Acosta 5

Ruben 4

Barmen 6

SHN. 2

Haugen 5

Braaten 5

Hvilsom 6

Huseklepp 9

Orlov 6

1 på Nouri og 9 på Puseklepp! La meg minne om at skalaen er fra 1-10.
Saludar a los monos!

Nixon

Det er høye fjell og dype daler med Torvanger.
Det er en diagnose.
Det må vi bare forholde oss til.
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

Er det bare jeg som får det inntrykket, eller virker det som om det blir mer diskusjoner om poeng-givningen i år enn det har vært før ...?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on March 14, 2016, 00:08:16 AM
Er det bare jeg som får det inntrykket, eller virker det som om det blir mer diskusjoner om poeng-givningen i år enn det har vært før ...?


Det var vel litt tidligere og. Tror nok det er noe som kommer og går litt avhengig av om det er avgjørende situasjoner med tvil innblandet, selv om det ikke var så mye tvil i dag;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

VG kåret  Heltne Nilsen til banens beste spiller.

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 23:30:25 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 21:31:59 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 21:28:44 PM
Piotr 4

Nouri 3
Acosta 5
Demidov 5
Kristiansen 3

Barmen 5
Heltne Nilsen 6
Haugen 5

Huseklepp 7
Hvilsom 5
Braaten 4

At folk kan gi Kristiansen en 5'er etter at han totalt glipper én gang som fører til mål OG holder på å la det samme gjenta seg i 2. omgang.


At folk kan gi 4 til Piotr som er totalt på bærtur på 2-0 målet og må ta heile skulda for det.


Enten er du blind eller så vet jeg ikke hva du skal unnskylde det med. At du mener at sleivspark kan skje den beste er din greie, men det unnskylder ikke Nouri og langt i fra frikjenner han i det hele tatt.


Mine børspoeng vart nok gitt ganske raskt etter kampen og er mi subjektive meining basert på ganske grov synsing gjennom kampen.  Før eg hadde sett nokon av dei avgjerande situasjonane i reprise.  Eg kan ikkje garantera at eg ikkje blir litt farga av mi subjektive historiske meining om spelarane.  Du må nok berre leva med det.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up