• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

13.03 kl 18: Strømsgodset - Brann

Started by Torvanger, March 02, 2016, 13:19:10 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Paldan

Quote from: Corran on March 06, 2016, 23:11:53 PM
SHN ser eg som synderen bak det som ledet til at det ble frispark og 1-0.


Hæ? Var han involvert i det hele tatt? Orlov mister ballen og Tromsø spiller et lite halvminutt og får frispark på høyresiden vår. Eller ser jeg på feil mål?


Miller

Har et ønske om følgende 11'er:
                    Polakken
Nouri     Acosta   Demidov   Kristiansen
  Johansen         Barmen          Haugen
  Braaten          Orlov            Puseklepp

Orlov fremfor Skålevik for han faktisk vet hvor målet står. Skålevik løper veldig mye mellom og er aldri på rett plass.

Barmen fremfor Sønn Nilsen pga feilpasninger og brudd.

Tom C

Enig med laget helt fram til angrepsrekken. Tror faktisk jeg ville hatt Braathen på topp fordi han kan vinne litt dueller og holde på ballen, og Vega istedenfor Orlov fordi han har fart nok til å gjøre noe ut av de bruddene vi evt måtte få. Tror det er kontringer og brudd vi har muligheten til å score på i denne kampen, og da må vi ha hurtige spillere som kan gjøre noe på egenhånd.

Det er dog helt usannsynlig at Nilsen vil ta ut et slikt lag tror jeg.

Merker at jeg er sinnsykt spent nå, selv om jeg vet at dette kommer til å bli en slitsom sesong emd mange skuffelser. Ligger allikevel den sedvanlige lille spiren av håp der om at vi kommer til å overraske med en god start, og få en tidlig god flyt.
Aldri mer Obos....

Leffen

Dette er kanskje feil sted å spørre; men noen som vet om Brann-supporterne skal sitte på Kiwi-tribunen på Marienlyst?

dokken

March 08, 2016, 13:35:26 PM #55 Last Edit: March 08, 2016, 13:37:17 PM by dokken

Torvanger

March 08, 2016, 13:45:09 PM #56 Last Edit: March 08, 2016, 13:51:53 PM by Torvanger
Jeg håper at LAN kjører 1-5-5, helt seriøst. Mur igjen, med uendret forsvarsfirer og med Vevatne og Hattaka på hver sin midtbaneflanke, og med den vante midtbanetrioen sentralt. Skal det angripes, kan Barmen være spydspiss. Helt seriøst, jeg har ingen problemer med at LAN dreper kampen på Marienlyst, han gjorde det med suksess borte både mot Ranheim, Sogndal og Kristiansund.

Giles

Helt seriøst så er det selvmordstaktikk du legger opp til. Negativ offensiv trussel og et Brannlag med ryggen mot veggen i 2*45 minutter? Like godt å ikke møte opp.
Nå er jeg vanligvis pessimist, men selv om jeg rakker ned på Brann så er det fullt mulig å hamle opp med Strømsgodset.
Legg opp en taktikk med defensiv trygghet og rask omstilling til angrep med de rette spillertypene slik at Strømsgodset aldri kan slappe av. Da kan kampen vinnes og det må alltid være målet.
Strømsgodset er ikke Barcelona så det er ingen grunn til å pisse i buksa.

Torvanger

Brann kneblet Rubin på La Manga, jeg ønsker meg et tilsvarende opplegg.

Torvanger

Dersom jeg skal tenke mitt ideallag, der angrep står i fokus, ser det slik ut:


Piotr

Nouri   Demidob  Acosta  Ruben


Haugen  Barmen  Remi

Huseklepp   Braaten  Vega



Miller

Veldig syns at Far ikke kommer til å benke Sønn, har stor trop på mere flyt med Barmen i midten.

Kjell249

SHN har enda ikke tapt en offisiell kamp for brann og er soleklar kandidat som DM. Så får vi så etter hvert om det blir et problem at pappa er trener. Enda er det ikke tema, for nå spiller den som er best på plassen. Barmen er ikke i nærheten av å ha de samme defensive kvalitetene til SHN.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Torvanger

Quote from: Kjell249 on March 09, 2016, 17:38:39 PM
SHN har enda ikke tapt en offisiell kamp for brann og er soleklar kandidat som DM. Så får vi så etter hvert om det blir et problem at pappa er trener. Enda er det ikke tema, for nå spiller den som er best på plassen. Barmen er ikke i nærheten av å ha de samme defensive kvalitetene til SHN.



Det har du rett i, men i utgangspunktet skal det holde med 4 forsvarere, noen lag nøyer seg med tre.

Gulløl

Brann spillerne bør klare å spille med ultra lave skuldre i denne kampen. Null stress, det er bare å gå på banen og kose seg. Ingen forventer poeng i denne kampen. Så får en se hva det resulterer i.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Godset har all presset. Denne gangen har motstanderne presset og favorittstempelet fullt og helt. Alle regner med at Brann taper, og det er null stress med tap.
Tren på langskudd

aleksanderhjelleseth

Quote from: Lasaron on March 09, 2016, 20:15:33 PM
Godset har all presset. Denne gangen har motstanderne presset og favorittstempelet fullt og helt. Alle regner med at Brann taper, og det er null stress med tap.

Vell, alle regner med et tap men det gjelder å begrense tapet slik at vi ikke blir slaktet fullstendig. Unngå gule/røde kort og fokusere på å få en grei opplevelse å bygge videre på. En tap kan føles ok det så lenge det er med æren i behold. Blir det 4-0 og utklassing i 90min er eg sikker på at Brann kommer til å kjempe i en bratt oppoverbakke resten av sesongen. Guttene må få litt mestringsfølelse og vind i seilene. Min 11;

Piotr (selv om han ifølge enkelte her inne er dårligere en Horwath)

Nouri-Demidov-Acosta-Kristiansen
                 Sivert H.N
       Barmen           Haugen
Braaten.      Skålevik.      Huseklepp

Forsvars5eren sier seg selv. Sivert er selvskreven borte mot Godset.
Barmen er med for at han har en fin ro med ballen, pasningssikkerhet samt en viss duellstyrke.
Og Haugen er den mest kreative og forhåpentligvis blir han veldig viktig.
Braaten blir valgt pga rutinen og styrken, kan gjøre det helt store.
Huseklepp pga at han i følge seg selv er på gang, kanskje det er noe i det i år?
Og Lie Skålevik pga at han er den beste i bakrom av spissene våre, samt eg har stor tro på han. Han har liksom steget.

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on March 09, 2016, 17:43:15 PM
Quote from: Kjell249 on March 09, 2016, 17:38:39 PM
SHN har enda ikke tapt en offisiell kamp for brann og er soleklar kandidat som DM. Så får vi så etter hvert om det blir et problem at pappa er trener. Enda er det ikke tema, for nå spiller den som er best på plassen. Barmen er ikke i nærheten av å ha de samme defensive kvalitetene til SHN.



Det har du rett i, men i utgangspunktet skal det holde med 4 forsvarere, noen lag nøyer seg med tre.


Ikke når de forsvarer seg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Quote from: Klaus_Brann on March 10, 2016, 00:18:16 AM
Quote from: Torvanger on March 09, 2016, 17:43:15 PM
Quote from: Kjell249 on March 09, 2016, 17:38:39 PM
SHN har enda ikke tapt en offisiell kamp for brann og er soleklar kandidat som DM. Så får vi så etter hvert om det blir et problem at pappa er trener. Enda er det ikke tema, for nå spiller den som er best på plassen. Barmen er ikke i nærheten av å ha de samme defensive kvalitetene til SHN.



Det har du rett i, men i utgangspunktet skal det holde med 4 forsvarere, noen lag nøyer seg med tre.


Ikke når de forsvarer seg.


RBK angriper ofte med alle 6 fremme, pluss en eller to backer til, Brann holder SHN tilbake, samt at det veldig sjeldent blir sendt inn flere spillere i 16, enn midtspissen.

Kjell249

Problemet er ikke SHN. Hvis vi kommer helhjertet med indreløpere, motsatt kant inn i boksen, og samtidig at backene er med opp i angrep, så er det greit at stopperne og SHN holder igjen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

Quote from: dokken on March 08, 2016, 13:35:26 PM


Det er solgt omtrent 500 billetter til Brann supportere onsdag foremiddag (i går).
Altså ca. 200 billetter igjen igjen litt over 4 døgn før kampstart. Bør være store muligheter for et utsolgt bortefelt ved kampstart.

Klipp fra BT:
Billettsalg: Onsdag formiddag var det solgt drøyt 7000 billetter, rundt 500 til bortefans fra Bergen. Målet er 8400 tilskuere totalt sett, sier arrangementssjef Rolf Wendt Andresen.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Giles

Quote from: Kjell249 on March 10, 2016, 12:22:41 PM
Problemet er ikke SHN. Hvis vi kommer helhjertet med indreløpere, motsatt kant inn i boksen, og samtidig at backene er med opp i angrep, så er det greit at stopperne og SHN holder igjen.

Helt enig, SHN kan godt ligge i sikring/støtte når laget angriper. Problemet med SHN er balltempo og at ballen etter en tenkepause enten går sidelengs eller bakover.

Gulløl

Klipp fra Drammens Avis:

http://www.dt.no/godset/sport/drammen/se-denne-veien-bp-jeg-er-klar/s/5-57-317664
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Morkel

Skålevik tror jeg på sikt kommer seg inn i den troppen der, jeg tror nok uttaket er gjort litt med tanke på et litt tøft kampbilde i første kamp. Larsen er det verre for, og jeg synes det er trist at en lokal spiller med opplagte ferdigheter har falt så til de grader igjennom.

Finfin respons

Jeg håper ikke LAN kjører statiske tropper, og at "troppen er satt". Vi vet alle hva Larsen har av toppnivå. Og at han kan snu kamper på egenhånd.

Når det er sagt, så vet jeg ikke om jeg hadde valgt en annen tropp. Både Orlov, Karadas og Hvilsom prioriteres forran Skålevik, og jeg håper de evner å gjøre den jobben Skålevik mestret med å strekke forsvarslinjen, slik at Brann får til det spillet som det er meningen at de skal få til. Jeg kjenner jeg er skeptisk til Orlov. Han har ikke overbevist i Brann, rett og slett.
Kanskje.

Torvanger

Det går rykter om at Orlov skal få muligheten til å vise seg frem for å øke mulighetene til å få til et salg.

Hatleking

Det er trass alt berre 18 som får vere på bane og benk, så at nokon må vrakast frå kamptroppen er ikkje rart. Når me no har så mange alternativ offensivt så blir det sjølvsagt nokon som vert skuffa der.

aleksanderhjelleseth

No vet ikke vi hvordan spillerene har prestert på trening de siste ukene, men eg er veldig skeptisk til at de har vraket Skålevik. Han er vell den eneste spissen vi har med bra tempo, og bra tempo er en fordel visst en skal kjøre kontringer. Orlov, Azar og Hvilsom er spisser som har sine styrker i boksen eller i duellspillet, og eg tror ikke Brann kommer til å ligge å presse motstander og pøse baller inn i boksen. Dette tror eg er en skikkelig blemmeav LAN. Men Håper eg tar feil og at vi starter med Braaten Vega Huse

Nixon

Quote from: Torvanger on March 11, 2016, 18:36:48 PM
Det går rykter om at Orlov skal få muligheten til å vise seg frem for å øke mulighetene til å få til et salg.


Så du tror at Nilsen tar et taktisk laguttak, og ikke det beste? Jeg tviler veldig på at han tar noen sjanser i serieåpningen. Han tross alt litt avhengig av gode resultater i år.
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg trodde at Skålevik ville bli tatt med til Drammen, men det er nok jevnt blant spisskandidatene. Hvilsom er kanskje den av midtspissene som tidligere har bevist det høyeste toppnivået, og han kan trenge tillit for å komme i gang. Og med ham i startoppstillingen, kan nok Orlov og Karadas i større grad enn Skålevik påvirke kampbildet fra benken.

At Larsen er ute, er ikke noen overraskelse. Han har tross alt vært ute en stund med skade, og på dette tidspunktet vil jeg heller se Braaten, Huseklepp og Vega i troppen enn Larsen. Men Larsen vil vi ha behov for og nytte av utover i sesongen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

https://youtu.be/HeA6hF_ahbY

I morgen vil det sitte en gjeng på 33. gate på Manhattan og se på kampen mot Strømsgodset. Jeg er forøvrig tidligere kollega av Ragnar Johnsen i videoen, og får stadig meldinger om at de er samlet under Brannkampene på fotballpuben Legends.
Rød makt på Hansa

PimpyPete

Vega utelatt fra troppen pga. manglende dokumenter fra fotballforbundet i Costa Rica.
Kjør!

Nixon

Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

Gepard

Burde det ikke vært mulig å få til ordning med papir på to uker ?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vekkreist

Har de i det hele tatt purret på dem ?? eller har de bare ventet og sett om det kommer en fax krypende...?....

ikkje bra!

pidre

Humm - gentlemans agreement? Klovneveldet lever!
Saludar a los monos!

dex1974

Quote from: pidre on March 12, 2016, 14:02:10 PM
Humm - gentlemans agreement? Klovneveldet lever!


- Alt er i orden fra vår side og fra Deportivo Saprissa, klubben i Costa Rica, sin side. Norges Fotballforbund har også i høyeste grad gjort en god jobb. Det eneste som mangler er en formalitet fra Costa Ricas fotballforbund, sier Branns sportssjef, Rune Soltvedt, til BT.

Detaljen som mangler er at forbundet i Costa Rica bekrefter overgangen til norsk fotball i et datasystem.

- Det er bare dette vi og forbundet har ventet på de siste dagene, sier Soltvedt.

- Det er frustrerende ikke å ha fått dette i orden?

- Ja, alt har gått veldig fint ellers. Arbeidstillatelsen er på plass, det gikk på skinner. Nå er det en formalitet som stopper det. Da er det frustrerende, men vi kan ikke bruke mye energi på det. For oss har det ført til litt endringer i troppen, og for Deyver er det selvsagt surt ikke å få bli med til kampen, sier Soltvedt.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Torvanger

Brann og Soltvedt kan ikke lastes for dette, åpenbart opererer det Costarikanske på barnehage nivå. Uansett tror jeg det er greit at Vega får akklimatisert seg ytterligere og at Larsen kan få en sjanse til å overbevise, om han får sjansen.

pidre

Ventet på? Er det ikke normalt å ta grep når ting ikke ordner seg? Uasett, ikke noe stor sak dette. Litt typisk at slikt skjer med SKB.
Saludar a los monos!

OmOssSjølOgHansaøl

Jaja, for Vega sin del kan Brann-Odd på Stadion bli en vel så bra kamp å debutere i. Det blir en tøff kamp det også, men Brann må forventes å ha ballen litt mer på Stadion enn på Marienlyst. Og om en uke vil han være fullt akklimatisert og litt mer kjent med resten av laget.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

dokken

Sjekket nå, og det er tilsynelatende fortsatt mulig å kjøpe 10 billetter til bortefeltet i morgen. Bare å få ut fingen,alle Brann-supportere som befinner seg i nærheten. Vi var 1000 i Bærum og 1000 i Follo i fjor. Da må vil vel klare å selge ut 724 plasser i Drammen?

Her er link:  http://www.brann.no/ticket-information/article/11gok3h8w7wz91oki6sgredd0l/title/billetter-til-bortekamper-i-2016-sesongen

Gepard

Det blir med skrekkblandet fryd man ser Branns retur til TL i morgen.

OmOssSjølOgHansaøl

BT-leserne har stemt frem et forslag til førsteellever - som ikke inneholder noen overraskelser:

                   Leciejewski
 Nouri  - Acosta - Demidov - Kristiansen
    Johansen - Heltne Nilsen - Haugen
        Braaten - Hvilsom - Huseklepp

Vega ville ha kommet inn på det foreslåtte laget om han hadde vært spilleberettiget.

De tre som fikk flest stemmer uten å komme på laget var Barmen (542 stemmer mot Johansens 1377), Larsen (447 stemmer mot Huseklepps 1069) og Skålevik (426 stemmer mot Hvilsoms 980). Hvilsom og Huseklepp var de av spillerne på det foreslåtte laget som fikk færrest stemmer.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Baunebob

Da var dagen her. Lite forventninger, men likevel så inni helvetes deilig å være i gang i TL igjen.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Belfort

Så lenge man er innstilt på at dette kommer til og gjøre vondt så er det godt at Tippeligaen er i gang

dudo

Som Brannsupportere er vi vel masochister i utgangspunktet? Bring it!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Røde Jarl

Noen gode streaming sider for dagens kamp?

Gidder ikkje å kjøpe et Tv2 sumo premium abonnement til 399 kr per måned bare for å se de 2-3 bortekampene som går iløpet av en periode.  

Bortsett fra det, gled gruer meg til dagens sesongstart.

Go Up