• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

13.03 kl 18: Strømsgodset - Brann

Started by Torvanger, March 02, 2016, 13:19:10 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

HUUUUUUUSEKLEPP!!!!!;

Nouri gjorde så godt han kunne å forære 3 poeng til Godset, grusom på 0-1 og helt jævlig på 0-2 og i tillegg lager han frispark i stygg posisjon utenfor 16 i sluttminuttene. Hva i helvete feilte han ikveld? Hadde det blitt 3-2 på den, kunne han ha holdt seg østpå. Ellers var Piotr ok, jeg er ikke enig i at det var feil å gå ut i situasjonen, der Nouri klønet, Demi var fæl og medansvarlig på 0-1, Acosta meget god, Sivert under pari, Barmen god, SHN fæl, med stygge bompasninger som ga brudd imot, Haugen var ok, Braaten sterk og god, Hvilsom MEGET god og Hudeklepp var Jesus, himmel hvor god den spilleren egentlig er!

Rufsete, men en meget godkjent seriestart, jeg gleder meg til fortsettelsen!

aleksanderhjelleseth

Visst en ser på hvordan vi spiller så er det viktig å ha en duellspiller på midtbanen, ihvertfall på bortebane. Det blir ofte lange baller fra stoppere eller fra Piotr og da vinner Barmen mange av de duellene han går opp i.
Kanskje blir det slik at Barmen spiller mer på bortebane enn hjemme visst en ser for seg et kampbilde hvor vi skal styre spillet. Blir det slik at vi skal styre spillet er det med større risiko for kontring imot, og da er kanskje en mer fotrapp spiller som Skaanes et bedre alternativ. Johansen vet eg ingenting om, kan ikke huske å ha sett han spille, men ifølge "rapportene" er han ganske treg, og da kan vi like gjerne starte med Barmen. Men bevares, vi har no bruk for alle de midtbanespillerene vi har denne sesongen, og hadde helst sett at vi hentet en til i sommer.

Torvanger

De som mener at Skaanes har noe som helst på Branns midtbane å gjøre, mangler basis fotballforståelse, ærlig talt!

blobby winters

Kanskje det sier litt om hvor langt nede vi har kommet som klubb etter en del år med RBH, Skars og Norling. Men, som de fleste her inne, er jeg fornøyd med 1 poeng mot 10 mann.
Med en nokså vanskelig kamp program i starten av sesongen er det viktig å få med oss noe slik at vi ikke ligger helt nede med null poeng etter de første kampene.

Lasaron

Quote from: aleksanderhjelleseth on March 13, 2016, 20:45:12 PM
Visst en ser på hvordan vi spiller så er det viktig å ha en duellspiller på midtbanen, ihvertfall på bortebane. Det blir ofte lange baller fra stoppere eller fra Piotr og da vinner Barmen mange av de duellene han går opp i.
Kanskje blir det slik at Barmen spiller mer på bortebane enn hjemme visst en ser for seg et kampbilde hvor vi skal styre spillet. Blir det slik at vi skal styre spillet er det med større risiko for kontring imot, og da er kanskje en mer fotrapp spiller som Skaanes et bedre alternativ. Johansen vet eg ingenting om, kan ikke huske å ha sett han spille, men ifølge "rapportene" er han ganske treg, og da kan vi like gjerne starte med Barmen. Men bevares, vi har no bruk for alle de midtbanespillerene vi har denne sesongen, og hadde helst sett at vi hentet en til i sommer.


Nja, i neste kamp, som er hjemme, er Odd store favoritter. Der bør vi spille som i en bortekamp. Tror jeg.
Tren på langskudd

Hatleking

Eg trur det er fire lag som kjem til å rykke frå i år. Det mest usikre av dei er nok laget me møtte i dag. Odd er eit anna lag som kjem til å kjempe heilt der oppe. Rosenborg og Molde er forresten dei to andre.

Odd har eit veldig sterkt og balansert lag og køyrde over RBK i første omgang i går. Om me tek poeng heime mot dei så bør me vere nøgde.

Lasaron

Må forresten nevne at det er lenge siden jeg har jublet såpass bra for både redusering og utligning.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Lasaron on March 13, 2016, 21:00:15 PM
Må forresten nevne at det er lenge siden jeg har jublet såpass bra for både redusering og utligning.


Det er heilt klårt stor forskjell på TL og Obos på så måte. Det er veldig godt å vere oppe igjen.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Lasaron on March 13, 2016, 20:55:05 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on March 13, 2016, 20:45:12 PM
Visst en ser på hvordan vi spiller så er det viktig å ha en duellspiller på midtbanen, ihvertfall på bortebane. Det blir ofte lange baller fra stoppere eller fra Piotr og da vinner Barmen mange av de duellene han går opp i.
Kanskje blir det slik at Barmen spiller mer på bortebane enn hjemme visst en ser for seg et kampbilde hvor vi skal styre spillet. Blir det slik at vi skal styre spillet er det med større risiko for kontring imot, og da er kanskje en mer fotrapp spiller som Skaanes et bedre alternativ. Johansen vet eg ingenting om, kan ikke huske å ha sett han spille, men ifølge "rapportene" er han ganske treg, og da kan vi like gjerne starte med Barmen. Men bevares, vi har no bruk for alle de midtbanespillerene vi har denne sesongen, og hadde helst sett at vi hentet en til i sommer.


Nja, i neste kamp, som er hjemme, er Odd store favoritter. Der bør vi spille som i en bortekamp. Tror jeg.

Vi kan godt spille som i dag.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Torvanger on March 13, 2016, 20:47:17 PM
De som mener at Skaanes har noe som helst på Branns midtbane å gjøre, mangler basis fotballforståelse, ærlig talt!

Kan du utdype?

Klaus_Brann

Quote from: Yngve on March 13, 2016, 19:58:04 PM
Synst det ikkje var ein så verst kamp av Brann eg. Me møter trass alt eit av landets beste lag på deira heimebane, der dei var svært sterke i fjor.

Men det er ikkje tvil om at Brann må få orden på det offensive spelet. Og aller helst starta med OrLOVE i neste kamp.


Litt selvmotsigende her så jeg skjønner ikke helt hvor du vil. Det er klart det kan bli bedre, men dette her var nok bedre enn de fleste hadde tenkt seg.
Pamer blåste opp problemene med å score mål i treningskampene, men det gikk helt fint i dag allikevell.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Quote from: aleksanderhjelleseth on March 13, 2016, 21:04:41 PM
Quote from: Torvanger on March 13, 2016, 20:47:17 PM
De som mener at Skaanes har noe som helst på Branns midtbane å gjøre, mangler basis fotballforståelse, ærlig talt!

Kan du utdype?



Alt for puslete i dueller, den eneste posisjonen Skaanes kan bekle er flanke.

Rex

Imponerende å komme tilbake! Trodde det skulle bli 4-0 etter første kvarteret. Har Brannspillerne bedre fysikk enn tidligere? Viste seg tydelig utover i kampen (også før utvisningen). Godset falt mer og mer av. Er det resultatet av et hardere treningsregime vi ser nå?

Klaus_Brann

Forøvrig var dette veldig deilig.
Vi gjør Godset gode på begge målene, selvsagt spesielt på 2-0. Sjansemessig er det ganske jevnt og jeg synes det er helt fortjent at vi tar med oss ett poeng i dag.

Det er deilig for oss supportere og viktig for å få folk til å kjøpe partoutkort og komme seg på stadion neste helg, men enda viktigere enn alt dette er det viktig for guttene våre.
De henter inn 2-0 og de gjør en forholdsvis bra kamp i dag, vi flakser oss ikke til uavgjort og det bygger selvtillit. Huseklepp fortjente så voldsomt å få det målet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Hvorfor skal vi være fornøyd om vi får poeng hjemme mot Odd? Odd er veldig sterke på eget kunstgress, men det er noe helt annet for dem å komme til en tung og våt Stadiongressmatte. Der blir det krig og Brann har et lag som kan gi juling. Jeg tror sjansene er gode for tre poeng.

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on March 13, 2016, 20:44:40 PM
HUUUUUUUSEKLEPP!!!!!;

Nouri gjorde så godt han kunne å forære 3 poeng til Godset, grusom på 0-1.


Hva snakker du om? Det var Kristiansen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 21:22:57 PM
Quote from: Torvanger on March 13, 2016, 20:44:40 PM
HUUUUUUUSEKLEPP!!!!!;

Nouri gjorde så godt han kunne å forære 3 poeng til Godset, grusom på 0-1.


Hva snakker du om? Det var Kristiansen.



Han løp i ingenmannsland, istedenfor å være med bak for å hindre innlegg, sjekk reprisen.

Gulløl

Flott at Brann fikk null kort i dag, fortsett med det :).
Ellers var det kun en corner i kampen, den Brann fikk. Rekord i en Brann kamp?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

March 13, 2016, 22:20:29 PM #218 Last Edit: March 13, 2016, 22:29:33 PM by Spelaren
Virkelig? Ingen cornere til Strømsgodset, attpåtil på hjemmebane?

For øvrig komisk at hånden til Kastrati "skled opp i ansiktet til Demidov" :D . (BA+ drit og da)
Gå av.

Giles

Fortsatt mye på tvers og bakover men ikke lett å finne alternativer framover. Nouri var så svak at han bør byttes med Hatakka, som har bedre fysikk og innlegg. Midtbanen er hjelpeløse offensivt og trenger sårt alternativer. Heltne gjør stort sett en proff jobb og kan slå ballen riktig vei også, selv om det må skje mye oftere. De to andre bidrar ikke med noe ekstra dessverre.  Huseklepp meget frisk, Braaten skuffende og bør enten benkes eller spille spiss, for Vega må inn. To målfarlige innoverkanter høres greit ut.
Orlov er en fox in the Box på sitt beste. Kan også vurderes fra start neste gang.

osoerli

For å flytte "diskusjonen" om 2-0 målet og kven sin feil det var frå spillerbørs-tråden til denne.
Piotr gjer ei feil vurdering.
Nouri gjer ei svært dårleg teknisk utført klarering.  Sleivspark rett og slett.
Eg meiner det er Piotr som må ta målet på si kappe.  Han har ingenting der å gjera.
Så kan ein seia at hadde Nouri truffe reint, eller hadde Nouri hatt betre teknikk, så hadde det ikkje blitt mål.  Det er tett med folk der, han kunne truffe reinare og allikevel kunne ballen fort gått via ein spelar og mot mål.  Piotr skal bli på sin strek.  Då er det minst sjanse for at situasjonen blir farleg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on March 13, 2016, 21:58:01 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 21:22:57 PM
Quote from: Torvanger on March 13, 2016, 20:44:40 PM
HUUUUUUUSEKLEPP!!!!!;

Nouri gjorde så godt han kunne å forære 3 poeng til Godset, grusom på 0-1.


Hva snakker du om? Det var Kristiansen.



Han løp i ingenmannsland, istedenfor å være med bak for å hindre innlegg, sjekk reprisen.


Reprisen viser ikke foranledningen, men vi hadde nok vært halvveis på vei i angrep.
Uansett er det utrolig merkelig å dra frem Nouri som du mener ikke hindrer innlegg og kalle han grusom, men ikke nevne mannen som totalt blottlegger bakre stolpe og ikke følger med på løpet inn i boksen.
Liten tvil om hvor det er viktigst å dekke mann hvis man må velge en av de.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Giles on March 13, 2016, 22:37:30 PM
Midtbanen er hjelpeløse offensivt og trenger sårt alternativer.


Og det har vi i Johansen, men Nilsen valgte tryggheten og roen i Barmen i dag og det fungerte greit, selv om jeg gjerne ser Johansen fra start i neste.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on March 13, 2016, 22:44:09 PM
For å flytte "diskusjonen" om 2-0 målet og kven sin feil det var frå spillerbørs-tråden til denne.
Piotr gjer ei feil vurdering.
Nouri gjer ei svært dårleg teknisk utført klarering.  Sleivspark rett og slett.
Eg meiner det er Piotr som må ta målet på si kappe.  Han har ingenting der å gjera.
Så kan ein seia at hadde Nouri truffe reint, eller hadde Nouri hatt betre teknikk, så hadde det ikkje blitt mål.  Det er tett med folk der, han kunne truffe reinare og allikevel kunne ballen fort gått via ein spelar og mot mål.  Piotr skal bli på sin strek.  Då er det minst sjanse for at situasjonen blir farleg.


Delvis uenig, det er fullt mulig for Piotr å plukke den om det er god kommunikasjon mellom Nouri, Acosta og han, men han burde nok blitt stående. Uansett er det mest på Nouri sin kappe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Hjelpesløs og hjelpesløs. Haugen hadde assist til Huseklepp, og hadde et par andre gode gjennombruddspasninger, noen gode målsjanser og på sjansen til Hvilsom i førsteomgang var han helt fri, men der valgte Hvilsom å gå selv.

De to andre bidro ikke med så mye helt der fremme, men det syns jeg også er helt greit mot et så godt lag som Godset. De gjorde en solid defensiv jobb. Etterhvert kan det blir for tynt med bare en offensiv bidragsyter i midtbanetrioen, men da har vi Johansen og Skaanes i bakhånd. I dag prioriterte LAN trygghet og det gjorde han nok rett i.

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 22:53:58 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 22:44:09 PM
For å flytte "diskusjonen" om 2-0 målet og kven sin feil det var frå spillerbørs-tråden til denne.
Piotr gjer ei feil vurdering.
Nouri gjer ei svært dårleg teknisk utført klarering.  Sleivspark rett og slett.
Eg meiner det er Piotr som må ta målet på si kappe.  Han har ingenting der å gjera.
Så kan ein seia at hadde Nouri truffe reint, eller hadde Nouri hatt betre teknikk, så hadde det ikkje blitt mål.  Det er tett med folk der, han kunne truffe reinare og allikevel kunne ballen fort gått via ein spelar og mot mål.  Piotr skal bli på sin strek.  Då er det minst sjanse for at situasjonen blir farleg.


Delvis uenig, det er fullt mulig for Piotr å plukke den om det er god kommunikasjon mellom Nouri, Acosta og han, men han burde nok blitt stående. Uansett er det mest på Nouri sin kappe.


Sleivspark kan skje den beste.  Men Piotr gjer ei feil vurdering.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Glemte jo at Barmen var sentral i vårt beste angrep utover målene. Der vi kontrer og han kommer seg fri på kanten og slår inn til Haugen. At midtbanen var hjelpesløs offensivt er nok å ta veldig hardt i.

Falkman

Quote from: osoerli on March 13, 2016, 23:05:48 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 22:53:58 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 22:44:09 PM
For å flytte "diskusjonen" om 2-0 målet og kven sin feil det var frå spillerbørs-tråden til denne.
Piotr gjer ei feil vurdering.
Nouri gjer ei svært dårleg teknisk utført klarering.  Sleivspark rett og slett.
Eg meiner det er Piotr som må ta målet på si kappe.  Han har ingenting der å gjera.
Så kan ein seia at hadde Nouri truffe reint, eller hadde Nouri hatt betre teknikk, så hadde det ikkje blitt mål.  Det er tett med folk der, han kunne truffe reinare og allikevel kunne ballen fort gått via ein spelar og mot mål.  Piotr skal bli på sin strek.  Då er det minst sjanse for at situasjonen blir farleg.


Delvis uenig, det er fullt mulig for Piotr å plukke den om det er god kommunikasjon mellom Nouri, Acosta og han, men han burde nok blitt stående. Uansett er det mest på Nouri sin kappe.


Sleivspark kan skje den beste.  Men Piotr gjer ei feil vurdering.


joda, det er definitivt snakk om delt skyld her. reagerte bare på at du la all skylden på Piotr.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on March 13, 2016, 23:05:48 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 22:53:58 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 22:44:09 PM
For å flytte "diskusjonen" om 2-0 målet og kven sin feil det var frå spillerbørs-tråden til denne.
Piotr gjer ei feil vurdering.
Nouri gjer ei svært dårleg teknisk utført klarering.  Sleivspark rett og slett.
Eg meiner det er Piotr som må ta målet på si kappe.  Han har ingenting der å gjera.
Så kan ein seia at hadde Nouri truffe reint, eller hadde Nouri hatt betre teknikk, så hadde det ikkje blitt mål.  Det er tett med folk der, han kunne truffe reinare og allikevel kunne ballen fort gått via ein spelar og mot mål.  Piotr skal bli på sin strek.  Då er det minst sjanse for at situasjonen blir farleg.


Delvis uenig, det er fullt mulig for Piotr å plukke den om det er god kommunikasjon mellom Nouri, Acosta og han, men han burde nok blitt stående. Uansett er det mest på Nouri sin kappe.


Sleivspark kan skje den beste.  Men Piotr gjer ei feil vurdering.


Det hjelper ikke det all den tid det er det som fører til mål. Det er også en "feil" vurdering av Nouri da han timer den feil. Det kan også Piotr ha gjort. I starten ser det ut som ballen skal gå fint inn i feltet, men den har ikke like stor fart og er i grenseland, men da er allerede Piotr der ute og prøver å gjøre det beste ut av situasjonen.
70-30 i fordelingen til Nouri dessverre. Håper og tror han retter det opp til neste kamp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

Dagbladet: Mini, Iversen og Gauseth ut mot Brann-fansen: - Trist, flaut og smålig

Dagbladet vier en egen artikkel til banneret «En ting til felles - Alle hater Mjøndalen».
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Jeg syns hverken at det er trist, flaut eller smålig. Bare et litt rart fokus der man i stedet for å hylle sitt eget lag, bruker "spalteplass" på en tidligere motstander.

Men, ja, kanskje litt flaut all den til Mjøndalen fortsatt har siste stikk i forhold til Brann.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Gå av.

krakra

Da jeg så banneret tenkte jeg "Hvorfor i all verden bryr vi oss om Mjøndalen?". Så kom jeg på at vi har jo en historie med dem vi og.

Virker som det er enkelte i Tv2 som også hadde glemt dette når vi ser på reaksjonene. Oppfatter banneret som delvis selvironisk og ikke veldig seriøst. Bortefansen holdt, iallefall utifra TV-lyden å dømme, høyt nivå så ingenting å si på deres engasjement for eget lag i kveld.

Gulløl

March 14, 2016, 00:29:28 AM #234 Last Edit: March 14, 2016, 00:39:47 AM by Gulløl
Et morsomt ironisk spark. Det forstod ikke Gauseth, Iversen og Mini (eller ville ikke).  De to sistnevnte har et historisk perspektiv for å ha blitt ertet og "mobbet" av Brann fansen og hadde vel behov for å ta litt igjen.
https://www.youtube.com/watch?v=6UDqzRUFCrw
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Noko må jo desse ekspertane fylla sendetida med.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 23:26:57 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 23:05:48 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 22:53:58 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 22:44:09 PM
For å flytte "diskusjonen" om 2-0 målet og kven sin feil det var frå spillerbørs-tråden til denne.
Piotr gjer ei feil vurdering.
Nouri gjer ei svært dårleg teknisk utført klarering.  Sleivspark rett og slett.
Eg meiner det er Piotr som må ta målet på si kappe.  Han har ingenting der å gjera.
Så kan ein seia at hadde Nouri truffe reint, eller hadde Nouri hatt betre teknikk, så hadde det ikkje blitt mål.  Det er tett med folk der, han kunne truffe reinare og allikevel kunne ballen fort gått via ein spelar og mot mål.  Piotr skal bli på sin strek.  Då er det minst sjanse for at situasjonen blir farleg.


Delvis uenig, det er fullt mulig for Piotr å plukke den om det er god kommunikasjon mellom Nouri, Acosta og han, men han burde nok blitt stående. Uansett er det mest på Nouri sin kappe.


Sleivspark kan skje den beste.  Men Piotr gjer ei feil vurdering.


Det hjelper ikke det all den tid det er det som fører til mål. Det er også en "feil" vurdering av Nouri da han timer den feil. Det kan også Piotr ha gjort. I starten ser det ut som ballen skal gå fint inn i feltet, men den har ikke like stor fart og er i grenseland, men da er allerede Piotr der ute og prøver å gjøre det beste ut av situasjonen.
70-30 i fordelingen til Nouri dessverre. Håper og tror han retter det opp til neste kamp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on March 14, 2016, 00:56:13 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 23:26:57 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 23:05:48 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 22:53:58 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 22:44:09 PM
For å flytte "diskusjonen" om 2-0 målet og kven sin feil det var frå spillerbørs-tråden til denne.
Piotr gjer ei feil vurdering.
Nouri gjer ei svært dårleg teknisk utført klarering.  Sleivspark rett og slett.
Eg meiner det er Piotr som må ta målet på si kappe.  Han har ingenting der å gjera.
Så kan ein seia at hadde Nouri truffe reint, eller hadde Nouri hatt betre teknikk, så hadde det ikkje blitt mål.  Det er tett med folk der, han kunne truffe reinare og allikevel kunne ballen fort gått via ein spelar og mot mål.  Piotr skal bli på sin strek.  Då er det minst sjanse for at situasjonen blir farleg.


Delvis uenig, det er fullt mulig for Piotr å plukke den om det er god kommunikasjon mellom Nouri, Acosta og han, men han burde nok blitt stående. Uansett er det mest på Nouri sin kappe.


Sleivspark kan skje den beste.  Men Piotr gjer ei feil vurdering.


Det hjelper ikke det all den tid det er det som fører til mål. Det er også en "feil" vurdering av Nouri da han timer den feil. Det kan også Piotr ha gjort. I starten ser det ut som ballen skal gå fint inn i feltet, men den har ikke like stor fart og er i grenseland, men da er allerede Piotr der ute og prøver å gjøre det beste ut av situasjonen.
70-30 i fordelingen til Nouri dessverre. Håper og tror han retter det opp til neste kamp.


Mer eller mindre. Han prøver jo selvsagt å skjerme ballen inn til Nouri, men han kommer litt for nær og det stresser nok Nouri.
Det er egentlig ikke så mye å analysere det her, Nouri skal klarere, men klarer det ikke og skulle klart det selv om Acosta kom litt nærme.

Poenget er som nevnt at det nok ser ut som ballen kommer til å gå greit innenfor 16 og derfor går Piotr ut. Jeg ble overrasket selv på reprisen over at ballen "stoppet" såpass mye.
Jeg tror du totalt overvurderer språkproblemene på en bane. Det er ikke en setning som blir sagt her, her er det maks et par ord. Piotr roper "keeper" hvis han mener han skal ta denne. Hvis ikke skal Nouri klarere denne ballen.

Gi gjerne like mye skyld til Nouri og Acosta om du vil, men at Piotr skal få mest skyld for noe som aldri hadde blitt mål om ikke en eller begge de to rotet det til, er i beste fall utrolig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Banneret er jo selvironi. Denne småklubben sendte oss ned i 1985, de sendte oss ned i 2014, og de slo oss ut av cupen i 2013. Vi har et Mjøndalen-kompleks. Når vi da møter deres erkerival i vår første kamp tilbake i eliten, så var det vel en hyggelig gest til Godset-fansen at vi ikke er glade i Mjøndalen vi heller. Godset-fansen fniste nok litt hvis de vet bakgrunnen for hvorfor vi ikke liker Mjøndalen.
Legg ned hele klubben!

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on March 14, 2016, 01:10:28 AM
Quote from: osoerli on March 14, 2016, 00:56:13 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 23:26:57 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 23:05:48 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 22:53:58 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 22:44:09 PM
For å flytte "diskusjonen" om 2-0 målet og kven sin feil det var frå spillerbørs-tråden til denne.
Piotr gjer ei feil vurdering.
Nouri gjer ei svært dårleg teknisk utført klarering.  Sleivspark rett og slett.
Eg meiner det er Piotr som må ta målet på si kappe.  Han har ingenting der å gjera.
Så kan ein seia at hadde Nouri truffe reint, eller hadde Nouri hatt betre teknikk, så hadde det ikkje blitt mål.  Det er tett med folk der, han kunne truffe reinare og allikevel kunne ballen fort gått via ein spelar og mot mål.  Piotr skal bli på sin strek.  Då er det minst sjanse for at situasjonen blir farleg.


Delvis uenig, det er fullt mulig for Piotr å plukke den om det er god kommunikasjon mellom Nouri, Acosta og han, men han burde nok blitt stående. Uansett er det mest på Nouri sin kappe.


Sleivspark kan skje den beste.  Men Piotr gjer ei feil vurdering.


Det hjelper ikke det all den tid det er det som fører til mål. Det er også en "feil" vurdering av Nouri da han timer den feil. Det kan også Piotr ha gjort. I starten ser det ut som ballen skal gå fint inn i feltet, men den har ikke like stor fart og er i grenseland, men da er allerede Piotr der ute og prøver å gjøre det beste ut av situasjonen.
70-30 i fordelingen til Nouri dessverre. Håper og tror han retter det opp til neste kamp.


Mer eller mindre. Han prøver jo selvsagt å skjerme ballen inn til Nouri, men han kommer litt for nær og det stresser nok Nouri.
Det er egentlig ikke så mye å analysere det her, Nouri skal klarere, men klarer det ikke og skulle klart det selv om Acosta kom litt nærme.

Poenget er som nevnt at det nok ser ut som ballen kommer til å gå greit innenfor 16 og derfor går Piotr ut. Jeg ble overrasket selv på reprisen over at ballen "stoppet" såpass mye.
Jeg tror du totalt overvurderer språkproblemene på en bane. Det er ikke en setning som blir sagt her, her er det maks et par ord. Piotr roper "keeper" hvis han mener han skal ta denne. Hvis ikke skal Nouri klarere denne ballen.

Gi gjerne like mye skyld til Nouri og Acosta om du vil, men at Piotr skal få mest skyld for noe som aldri hadde blitt mål om ikke en eller begge de to rotet det til, er i beste fall utrolig.


Kva om Nouri hadde truffe klokkereint på klareringa, og ballen hadde gått rett i Acosta, over Piotr og i mål, noko som godt kunne skjedd her, Kven ville du lasta for målet då?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Leffen

March 14, 2016, 08:03:09 AM #240 Last Edit: March 14, 2016, 08:05:44 AM by Leffen
Herlig! All kudos til forsangerene som holdt koken hele veien. Tror vi greit klarte å overdøve Blå Magi, eller hva nå det er de kaller seg. Men det flagget som ble veivet gjennom hele kampen var temmelig irriterende. Særlig når det skjedde noe foran mål. Få det bort!

Sett fra tribunen var forsvaret temmelig shaky i første. Men R.Kristiansen, for en spiller. Han er virkelig vass. Hvilsom jobba utrettelig og håper Huse følger opp i samme spor. Haugen er nødt til å innse at han ikke er den stjernespilleren det virker som han fortsatt tror han er. Så blir han vassere skal du se.

osoerli

Det som var mest positivt med kampen er at vi kjører kampen i lange perioder før utvisninga.  Det viser at vi har TL-nivået inne.  Og det er betryggande.  Etter halvspelt førsteomgang såg det ut som vi ikkje hadde nivået inne.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Quote from: Leffen on March 14, 2016, 08:03:09 AM
Men det flagget som ble veivet gjennom hele kampen var temmelig irriterende. Særlig når det skjedde noe foran mål. Få det bort!

Tren på langskudd

Northside

Bilder fra turen og kampen:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1083836881636679.1073741880.149857955034581

Ellers enig i at det store flagget ikke skal brukes midt foran feltet slik. Var generelt litt for høy promille på enkelte i går, ergo håpløs flagging, 10-20 forskjellige forsangere og en del rot stemningsmessig til å begynne med.
Men etter at vi justerte litt internt og kjørte noen faste forsangere, så ble det ganske brukbart på tribunen :)

Ser Godset sine supportere skriver at de ble imponert over trøkket fra bortefeltet, og det er jo positivt.

Lasaron

Quote from: Northside on March 14, 2016, 12:06:07 PM
Bilder fra turen og kampen:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1083836881636679.1073741880.149857955034581

Ellers enig i at det store flagget ikke skal brukes midt foran feltet slik. Var generelt litt for høy promille på enkelte i går, ergo håpløs flagging, 10-20 forskjellige forsangere og en del rot stemningsmessig til å begynne med.
Men etter at vi justerte litt internt og kjørte noen faste forsangere, så ble det ganske brukbart på tribunen :)

Ser Godset sine supportere skriver at de ble imponert over trøkket fra bortefeltet, og det er jo positivt.


Høres bra ut.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Jeg skulle ønske forsangergruppen kunne stille seg litt lenger bak. Et sted rundt midten, eller bak midten. Da står de uten lang avstand til noen del av feltet, de står med ansiktet vendt mot flertallet av supporterne - uten å stå med ryggen til, og de får akustisk hjelp ved å stå nærmere taket.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

http://www.dagbladet.no/2016/03/13/sport/fotball/tippeligaen/stromsgodset/brann/43510815/

Pussig vinkling. Han får det til å høres ut som om Brann tok poeng fordi Godset dummet seg sånn ut i forbindelse med reduseringen. Han må ha glemt hvordan Godset sine mål kom, særlig det andre.
Tren på langskudd

Gulløl

March 14, 2016, 13:15:14 PM #247 Last Edit: March 14, 2016, 13:17:38 PM by Gulløl
En veldig dårlig balansert artikkel av Morten Pedersen. Han glemte å nevne:

-  At begge lag hadde like mange avslutninger på mål i følge VG sin statistikk.
-  At Strømsgodset var så dårlig offensivt at de trengte to tabber fra Brann forsvaret for å score.
-  At Strømsgodset var så dårlig offensivt at de ikke fikk et eneste corner.
-  At keepertrøyen til Piotr var ren og pen og trengte neppe vaskes fordi at han knapt var i aksjon.

Tøv også det han skriver at Brann ser ut til å bli sesongens laveste bortelag, flere av de andre lagene vil nok helt sikkert også ligge så lavt i Drammen. At han også tar æren fra Huseklepp for en sterk prestasjon og kaller det "makan til arbeidsforhold" viser bare at han er en ihuga Strømsgodset supporter. At Brann var sjanseløse i denne kampen er bare vrøvl, om Brann ville kunne de justert seg mer offensivt på slutten og hatt en god mulighet til å ha vunnet kampen. At han tror det garantert hadde blitt halloi i Bergen med seier viser bare at han ikke har kjennskap til den nøkternheten det er blant supporterne i år. Terningkast 2 til Morten Pedersen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Falkman

Quote from: Gulløl on March 14, 2016, 13:15:14 PM
En veldig dårlig balansert artikkel av Morten Pedersen. Han glemte å nevne:

-  At begge lag hadde like mange avslutninger på mål i følge VG sin statistikk.
-  At Strømsgodset var så dårlig offensivt at de trengte to tabber fra Brann forsvaret for å score.
-  At Strømsgodset var så dårlig offensivt at de ikke fikk et eneste corner.
-  At keepertrøyen til Piotr var ren og pen og trengte neppe vaskes fordi at han knapt var i aksjon.

Tøv også det han skriver at Brann ser ut til å bli sesongens laveste bortelag, mange av de andre lagene vil ligge så lavt i Drammen. At han også tar æren fra Huseklepp for en sterk prestasjon og kaller det "makan til arbeidsforhold" viser bare at han er en ihuga Strømsgodset supporter. At Brann var sjanseløse i denne kampen er bare vrøvl, om Brann ville kunne de justert seg mer offensivt på slutten og hatt en god mulighet til å ha vunnet kampen. At han tror det garantert hadde blitt halloi i Bergen med seier viser bare at han ikke har kjennskap til den nøkternheten det er blant supporterne i år. Terningkast 2 til Morten Pedersen.


Godt oppsummert.

Lasaron

Akkurat det med halloi er det vanskelig å være uenig i. Halloi, hva nå det er, hadde det nok blitt.
Tren på langskudd

Go Up