• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

13.03 kl 18: Strømsgodset - Brann

Started by Torvanger, March 02, 2016, 13:19:10 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

11 dager til seriestart, er det for tidlig med en kamptråd, der det kan foregå endel forhåndsdiskusjon? Ikke i min bok og jeg åpner med fasiten fra Godsets  treningskamper til nå, minus den kommende mot VIF:

Sesong:
24 jan 2016   Treningskamp   Strømsgodset   2 - 1   Piast Gliwice
   -
26 jan 2016   Treningskamp   Dinamo Zagreb   0 - 2   Strømsgodset
   -
29 jan 2016   Treningskamp   Strømsgodset   0 - 1   Lovech
   
05 feb 2016   Treningskamp   Strømsgodset   1 - 2   Odd   

17 feb 2016   Treningskamp   Dynamo Kyiv   2 - 1   Strømsgodset
   
21 feb 2016   Treningskamp   Strømsgodset   1 - 1   Dinamo Moskva   

25 feb 2016   Treningskamp   Strømsgodset   2 - 0   Shakhtyor   

Godset har møtt tøffe lag og har levert godkjent og vel så det, ser det ut til. Det positive for Branns del, er at  Godset er storfavoritt og at Brann har en tendens til å heve seg og spille bedre fotball, enn det Bergensklubben gjør når laget møter presumtivt dårligere motstand. Et annet positivt moment er at MP er ute med lyskestrekk, det svekker Godset radikalt på det det offensive. Men, vil Brann score mål?

Jeg tipper LAN kjører tilsvarende taktikk som i bortemøtene med SIL, Kristiansund og Ranheim ifjor, dvs at sjansen for 0-0 er mer enn overhengende. Hadde jeg tippet på odssen, hadde jeg satt mine penger på en U.

osoerli

Dristar meg til ein tidleg startelver:

                     Horwath
Nouri     Acosta   Demidov   Kristiansen
  Barmen         Nilsen          Haugen
  Braaten          Vega           Larsen
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Saludar a los monos!

Tom C

Sånn uten å vite noe mer om hvordan de siste treningskampene eller form/skader osv vil forløpe de siste 11 dagene frem mot start, så vil jeg si at et uavgjort-resultat vil være et bra resultat i Drammen. Nå kan jeg jo endre mening dersom vi rundspiller de og blir frarøvet tre poeng pga dårlige avslutninger eller dommerfeil, men sånn i utgangspunktet forventer jeg egentlig et hederlig 0-2 resultat der.

Men skulle vi overraske med en seier der, så viser det jo at vi kan slå de fleste, og da kan vi jo få det mer morro i år enn mange av oss frykter...
Aldri mer Obos....

OmOssSjølOgHansaøl

Dette blir en av årets tøffeste bortekamper, så uavgjort vil være bra. Jeg antar kampopplegget vil ligne på det vi så mot Rubin Kazan: Brann vil prøve å ligge kompakt "i rammen" og satse på 0-0 og eventuelt kontringsmål.

Jeg tror at lagoppstillingen kommer til å bære preg av denne planen, og at også den fremre treeren kommer til å bestå av spillere som er i stand til å jobbe hardt hjemover i 90 minutter. Ut fra hvordan ting ser ut i dag, tror jeg derfor Huseklepp er en mer sannsynlig venstrekant enn Larsen eller Vega - men ting kan selvfølgelig endre seg på de 11 dagene som gjenstår.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on March 02, 2016, 13:32:24 PM
Dristar meg til ein tidleg startelver:

                     Horwath
Nouri     Acosta   Demidov   Kristiansen
  Barmen         Nilsen          Haugen
  Braaten          Vega           Larsen


Hvorfor starter ikke Piotr? Tror nok heller ikke Larsen starter eller at Vega spiller spiss om han starter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kagain

Vega spørs vel litt hvor arbeidsvillig han er. Det er vel noe som LAN kommer til å legge merke til frem til kampen vil jeg tro.

Falkman

Quote from: osoerli on March 02, 2016, 13:32:24 PM
Dristar meg til ein tidleg startelver:

                     Horwath
Nouri     Acosta   Demidov   Kristiansen
  Barmen         Nilsen          Haugen
  Braaten          Vega           Larsen


Vega som midtspiss?? det er fristende å kalle det rørende naivt. men så frekk er jeg ikke.

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on March 02, 2016, 18:46:03 PM
Quote from: osoerli on March 02, 2016, 13:32:24 PM
Dristar meg til ein tidleg startelver:

                     Horwath
Nouri     Acosta   Demidov   Kristiansen
  Barmen         Nilsen          Haugen
  Braaten          Vega           Larsen


Hvorfor starter ikke Piotr? Tror nok heller ikke Larsen starter eller at Vega spiller spiss om han starter.


Horwath er betre enn Piotr.
Larsen er betre enn Huseklepp.
Mot Godset er det å ligge lavt og satse på kontringer som gjeld.  Då er det raskaste mann på topp.  Tippar etter det me har høyrt at det er Vega.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

Quote from: Kagain on March 02, 2016, 19:07:35 PM
Vega spørs vel litt hvor arbeidsvillig han er. Det er vel noe som LAN kommer til å legge merke til frem til kampen vil jeg tro.

Vega har vel heller aldri spilt på kunstgress før, vil jeg anta. Drammen er vel ikke det ideelle stedet å få sin debut på det underlaget.
Lions led by donkeys.

osoerli

Quote from: nero on March 02, 2016, 22:58:23 PM
Quote from: Kagain on March 02, 2016, 19:07:35 PM
Vega spørs vel litt hvor arbeidsvillig han er. Det er vel noe som LAN kommer til å legge merke til frem til kampen vil jeg tro.

Vega har vel heller aldri spilt på kunstgress før, vil jeg anta. Drammen er vel ikke det ideelle stedet å få sin debut på det underlaget.


Står i ein annan tråd at heimebanen hans i Costa Rica er kunstgras.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

nero

Hæh? Kunstgress i Costa Rica?  Vel, vel, man lærer så lenge man lever!  ;D
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Masse regn gjør det til en nødvendighet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Morkel

Quote from: Falkman on March 02, 2016, 19:12:03 PM
Quote from: osoerli on March 02, 2016, 13:32:24 PM
Dristar meg til ein tidleg startelver:

                     Horwath
Nouri     Acosta   Demidov   Kristiansen
  Barmen         Nilsen          Haugen
  Braaten          Vega           Larsen


Vega som midtspiss?? det er fristende å kalle det rørende naivt. men så frekk er jeg ikke.


Han er jo primært ving, men han har visstnok blitt testet ut som midtspiss i Costa-rica (Står det på hans spanske wiki-side). Hvor bra han gjorde det der og hvor mange ganger han spilte i posisjonen sto det riktignok ingenting om.

Hatleking

Kanskje me kunne ha testa Vega som keeper? Det hadde vore artig om Piotr fekk litt konkurranse. I tillegg er han rask, så han bør kunne kome bort til stolpene fort på skot.

Morkel

Quote from: Hatleking on March 04, 2016, 12:58:18 PM
Kanskje me kunne ha testa Vega som keeper? Det hadde vore artig om Piotr fekk litt konkurranse. I tillegg er han rask, så han bør kunne kome bort til stolpene fort på skot.


Ja. Hvis han har spilt keeper på landslaget, sånn som han har spilt midtspiss, så kan prestasjonene der gi en indikasjon på hvor godt han kan bekle rollen.

Jeg tror ikke Vega har de fysiske premissene til å fylle midtspissrollen, han er relativ lav og lett. Jeg tror heller ikke LAN kommer til å bruke ham der. Men å blank avvise at han kan fungere i posisjonen uten noen basis for å vurdere ham, kommer jeg ikke til å gjøre.

nummer9


Kagain

Quote from: nummer9 on March 04, 2016, 15:30:50 PM
http://www.tv2.no/sport/8103149/

Børven til sommeren?


Lenge siden jeg har lest noe om Børven. Hvordan var han som spiller igjen? Noe som kunne brukes som midtspiss dersom Hvilsom ikke virker?

Falkman

Quote from: Kagain on March 04, 2016, 19:28:43 PM
Quote from: nummer9 on March 04, 2016, 15:30:50 PM
http://www.tv2.no/sport/8103149/

Børven til sommeren?


Lenge siden jeg har lest noe om Børven. Hvordan var han som spiller igjen? Noe som kunne brukes som midtspiss dersom Hvilsom ikke virker?


for et par år siden ville svaret vært et udiskutabelt ja.  men nå, etter flere sesonger med en kombinasjon av skader og lite spilletid er det jo det hele langt mer usikkert.


Klaus_Brann

Da blir det vel Lorentzen som senker oss.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Godset spiller treningskamp mot VIF på Marienlyst nå. Leder 2-0 etter 15 min.
Dog skal det sies at det andre målet var keepermat.

Den går på tv2 sportskanalen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

March 05, 2016, 16:23:12 PM #23 Last Edit: March 05, 2016, 16:43:42 PM by Gulløl
Pamer og Bøyum i BT har i dag satt opp dette serielaget med begrunnelse på hver spiller. Står ikke hvilke kanter de mener Huseklepp og Hvilsom skal spille på, men trolig slik de mener:

               

Personlig tror jeg LAN velger dette laget:

               Leciejewski
Nouri -  Acosta - Demidov - Kristiansen
   Johansen -  Nilsen -  Haugen
  Braaten - Hvilsom - Huseklepp


Nouri/Braaten og Kristiansen/Huseklepp har opparbeidet en del relasjoner i de siste treningskamper på kantene så det tror jeg LAN vil beholde i seriestarten. Jeg mest usikker på om han velger Johansen eller Barmen som høyre indreløper, tror begge får prøve seg i denne posisjonen i morgen, så etter kampen er kanskje valget lettere. Forrige treningskamp var Johansen bedre en Barmen i denne rollen så foreløpig leder nok han løpet om startplass.
Vega Álvarez får nok et innhopp på høyrekanten i morgen. Blir nok innhopp i de første seriekampene også til han eventuelt viser at han er god nok til å starte, han trenger nok tid til å komme inn i det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Enig med Gulløl sin vurdering.
Det spørs litt hvordan han vil gå ut mot Godset om han velger Barmen eller Johansen.
Han får mer kreativitet og målteft med Johansen, mens han med Barmen får mer duellstyrke og ro på midtbanen.
Personlig er jeg for Johansen. Vi trenger all den kreativiteten vi kan få fremover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Eg er òg einig med Gulløl. Forhåpentlegvis er Vega i kjempeform og kan slå seg inn fort på laget, men det blir neppe allereie i den aller første. Det blir nok iallfall innhopp der.

Paldan

Quote from: osoerli on March 02, 2016, 13:32:24 PM
Dristar meg til ein tidleg startelver:

                     Horwath
Nouri     Acosta   Demidov   Kristiansen
  Barmen         Nilsen          Haugen
  Braaten          Vega           Larsen


Man skal høre mye her på forumet... Horwath i mål og Vega som midtspiss i første seriekamp borte gir jeg gode odds på.

tsrqpo

Mange interessante valg i generalprøven. Orlov og Vega fra start. Et bra tegn mtp ka Vega har vist på trening. Hvilsom har ikke fått helt flyten når Orlov tar den plassen. Haugen er og plassert på benken

Paldan

Etter kampen mot Tromsø og intervjuene etterpå kan vi vel si med noenlunde sikkerhet at laget blir slik (sikker på 9 av 11):

Piotr
Nouri - Demidov - Acosta - Kristiansen
Barmen - Nilsen - Haugen
Huseklepp - Orlov - Braaten

Mulig Johansen for Barmen og Skålevik for Orlov.

Belfort

Quote from: Paldan on March 06, 2016, 18:37:59 PM
Etter kampen mot Tromsø og intervjuene etterpå kan vi vel si med noenlunde sikkerhet at laget blir slik (sikker på 9 av 11):

Piotr
Nouri - Demidov - Acosta - Kristiansen
Barmen - Nilsen - Haugen
Huseklepp - Orlov - Braaten

Mulig Johansen for Barmen og Skålevik for Orlov.


Mest sannsynlig handler det om at det ikke blir et stygt resultat

OmOssSjølOgHansaøl

Det er ingenting i Tromsø-kampen som har gjort meg mindre sikker på at Brann vil ligge kompakt "i rammen" mot Godset, snarere tvert i mot. Jeg har ikke sett intervjuene etter Tromsø-kampen, men mitt tips er:

                 Leciejewski
 Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
   Johansen - Heltne Nilsen - Barmen
      Braaten - Skålevik - Huseklepp

Orlov og Hvilsom kan også være aktuelle som midtspiss. Vega er aktuell for innhopp (i tillegg til å være høyaktuell for startelleveren i andre seriekamp).
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Paldan

Ja, det er en grei tilnærming til kampen sett realitetene i betraktning. Vi er ikke bedre enn at vi må reise til Drammen og håpe på poeng, ikke så mye mer enn det.

Giles

Alt annet enn å gå for seier er feil. Laget må da bli:
Pjotr
Nouri-Hatakka-Acosta-Kristansen
Vega-Johansen-Heltne Nilsen-Barmen-Huseklepp
                     Braaten
Tempo og kraft framover, dobling på kantene og defensiv trygghet med en ekte treer på midten.

osoerli

Quote from: Paldan on March 06, 2016, 14:43:38 PM
Quote from: osoerli on March 02, 2016, 13:32:24 PM
Dristar meg til ein tidleg startelver:

                     Horwath
Nouri     Acosta   Demidov   Kristiansen
  Barmen         Nilsen          Haugen
  Braaten          Vega           Larsen


Man skal høre mye her på forumet... Horwath i mål og Vega som midtspiss i første seriekamp borte gir jeg gode odds på.


Gode odds skal du få.  Hadde blitt eit fint kontrelag dette.  Vega har jo fart, bra teknikk, kan holda på ball, skyter med begge bein.  I motsetning til dei såkalte spissane i Brann.  Larsen har teknikk, og grei innleggsfot og skot.  Braaten har fart og musklar.  Vi taper vel uansett, så lagoppstilinga spelar vel null rolle.  Men dette er i alle fall eit forsøk på noko.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Det har i alle fall ingenting for seg å stilla med Hvilsom, Orlov aller Skålevik på topp mot Godset.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: Giles on March 06, 2016, 19:55:20 PM
Alt annet enn å gå for seier er feil. Laget må da bli:
Pjotr
Nouri-Hatakka-Acosta-Kristansen
Vega-Johansen-Heltne Nilsen-Barmen-Huseklepp
                     Braaten
Tempo og kraft framover, dobling på kantene og defensiv trygghet med en ekte treer på midten.


Hatakka som stopper allerede neste helg er nok for tidlig. Men jeg likte det forholdsvis lille vi fikk se av finnen i dag. Han virket trygg med ballen og jeg kan se for meg han som et alternativ som midtstopper dersom det blir behov for det. Var det ikke på U21-landslaget han hadde spilt en del midtstopper?
Rød makt på Hansa

krakra

March 06, 2016, 20:14:58 PM #36 Last Edit: March 06, 2016, 20:16:42 PM by krakra
Jeg syns det er galskap å skulle vrake den viktigste forsvarsspilleren og den som sprer ro og trygghet bak der for en høyreback som er helt ny i ligaen og nivået. Demidov er kaptein og kommer nok til å spille alle kamper han er tilgjengelig for.  Vi trenger Haugens kreativitet på midtbanen. Sytet over at han slår så mye bakover er overdrevent. Han, som resten av laget, kunne gjerne vært enda mer fremoverrettet, men han er den mest skapende og fremoverrettede midtbanespilleren vi har. Vega som ensom spiss ser jeg heller ingen grunn til å teste ut fra start allerede i første serierunde. Han bør få teste seg ut i en rolle han er trygg på for å bli trygg i TL. Braaten tror jeg blir for stasjonær på topp. Han har ikke vært spesielt målfarlig de siste årene akkurat, og syns ikke han har fremstått som noen spesielt farlig spiller for oss heller. Vi har mer bruk for hans defensive egenskaper på kanten.

     Johansen - Nilsen - Haugen
     Vega - Skålevik - Braaten

Nixon

Mitt lag som det selvsagt ikke blir:

Piotr
Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
Johansen - Barmen - Haugen
Braaten - Hvilsom - Huseklepp
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: tsrqpo on March 06, 2016, 15:06:48 PM
Mange interessante valg i generalprøven. Orlov og Vega fra start. Et bra tegn mtp ka Vega har vist på trening. Hvilsom har ikke fått helt flyten når Orlov tar den plassen. Haugen er og plassert på benken


Du skulle sett intervjuet med LAN;

Vega spilte fra start fordi det var den eneste muligheten å se han i dag, samt at han var klar på at han visste hvor Huse står. Det tyder på at han starter med Huse og Braaten, med mindre Vega spiller enormt godt på trening. Det samme med Haugen, han sa han visste hvor han hadde Haugen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Romarius

Mitt lag mot Godset:
Piotr
Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
Johansen - Nilsen - Haugen
Vega - Braaten - Huseklepp

Smådristig med Vega fra start og Braaten som spiss, men begrunner det med at i denne kampen kommer vi til å ligge mye bakpå, og vårt håp ligger i hurtighet og kjappe kontringer (selv om vi har sett null og niks av den slags de siste årene). Braaten velges som midtspiss, da dette er en mann som faktisk kan ta i mot og holde på ballen. Velger også Johansen foran Barmen pga intensitet og fremdrift.
Av de som har spilt midtspiss i treningskampene, synes jeg Skålevik har prestert best. Men velger altså en møtende, sterk spiss med ballkontroll i akkurat denne kampen.

Tipper dog det blir Barmen i stedenfor Johansen, Vega på benken, Huse og Braaten på vingene, og den lille overraskelsen Skålevik som spiss.

Finfin respons

Det desidert mest positive med dette laget, uansett resultater nå frem mot seriestart er at Brann har dobbeldekning, trippeldekning og kvadruppel dekning på alle posisjoner, og at konkurransen om plassene er ganske høy. Konkurransen er størst på midtspissplassen, høyrekanten og i indreløperposisjonene. Konkurransen burde absolutt vært høyere på midtbanen, men i utgangspunktet skal Branns noe jevne stall skjerpe samtlige involverte til maksimal ytelse.

Angrepet:
   Huseklepp   -     Skålevik         -        Braaten
   Larsen          -     Hvilsom           -        Vega
   (Skaanes)*   -     Orlov               
                             Karadas*   
                             Lorentsen
                             Rotihaug

Skålevik og Hvilsom konkurrerer også om kantplassene.                       

Midtbanen:
   Haugen        -     SHN           -        Barmen
   
Skaanes        -   (Haugen) *    -        Johansen


Forsvaret:
Kristiansen  -    Demidov   -   Acosta    -  Hattaka *
Vevatne*      -    (Hattaka)*  -  Grønner    -  Nouri     

Målvakter:
Piotr
Horwath
Pettersen

Om noen skulle være i tvil: Asteriks (*) = Kristoffer Barmen er et alternativ i denne posisjonen.

Mot Strømsgodset blir laget satt utifra motspill. Målet er 0-0. Jeg tror LAN velger de uthevede mot Strømsgodset. Da blir det Barmen (han fikk spille nesten hele kampen mot Tromsø, som eneste midtbanespiller, det er et signal som jeg tolker dithen) og det blir Skålevik, fordi han er best av alle på å skape rom og slite ut motstanderne. Og det blir Braaten, fordi Hvilsom ikke har overbevist enda. På sikt blir det nok Vega.


Foretrukne superinnbyttere:
Karadas, Larsen, Vega og Huseklepp. Men som vanlig får vi nok se Huseklepp allerede fra start.
Kanskje.

Corran

Eg ser gjerne at de starter med Hattaka som back.
I dag får han vel 20 minutter og han har flere innlegg en de andre backene til sammen hele kampen. Sist jeg så ham komme inn en kamp var det akkurat det samme.
SHN ser eg som synderen bak det som ledet til at det ble frispark og 1-0. På 2-0 så går han ikke i duell i forkant og de ruller oss fint opp. Dette i tillegg til den jævla suttringen hans gjør at eg heller tar Barmen i den rollen. Men strengt tatt så mangler vi fremdeles en god defensiv midtbane spiller. En av de viktigste signeringene er ikke kommet enda
Framover er det ett fett kem de setter inn for mål kommer det ikke slik Brann spiller.
Håper på 0-0 i denne kampen Er vel det beste vi kan håpe på og eg spiser gladelig i meg de ordene om eg tar feil
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Godset vet i det minste for målet står, 3-3 i forgårs mot VIF.  Godset har scoret 12 mål på 8 treningskamper, mot vesentlig bedre motstand enn det Brann har hatt. Sjelden har Brann hatt mindre sjanser for å ta poeng.

Giles

Liker holdningen din Torvanger, stadig mer pessimist(realist). Ellers er du definitivt inne på noe, Brann kommer ikke til å kunne forsvare seg til mange poeng, så LAN gutten må vær så god komme seg på framfot og kommandere tempo i angrepsspillet. Uten offensiv trussel tapes de fleste kamper, eller når det gjelder Brann, alle kamper.

Spelaren

Er det for seint å spør Helstad om han kan krøke seg ned til denne kampen? Tipper det er flere mål i den gamle skrotten enn hva tilfellet er hos de andre.

Fra spøk til alvor; søndag er det alvor, og da bør gjengen være skjerpet til fingerspissene om dette skal ende i noe annet enn slakt og fiasko.

Her er mitt lag, med litt utfyllende info om kvifor.

Akterplass
Leciejewski
: Egentlig selvskreven. Kan være halv- og på grensen til u-seriøs i sesongoppkjøring, men er den dønneste seriøseste personen vi kanskje har når push comes to shove. Trenger å være i rett psykisk gal modus, og åpner han godt med noen gode inngripener skal det bli vrient for Strømsgodsets spillere å få ballen forbi ham. Men det avhenger mye av de neste fire på listen...

---

Styrbordback
Nouri :
"Men Spelaren, for et kjedelig valg!?" - Ja, kanskje det ettersom Hatakka ikkje har gjort seg heeelt bort, men Nouri er nå den eg har mest tillit til mot seriestart. Også han trenger å skru opp noen knepp, og helst da til 11 for at kanten hans ikkje skal bli en autostrada for motstanderen.

Båtsmann
Demidov :
Kaptein som må skjerpe innstillingen etter traurige treningskamper. Han foretrekker når det er alvor og får en vrien oppgave søndag, med kjappe angripere han helst ikkje skal rive ned som bakerste mann.

Skipsreparatør
Acosta :
Blir Demidov alene, seilet revner på midten eller noe annet tull skjer - er det han her som skal først til. Er kjappere enn sin makker, og ofte god å ha på defensiv dødball.

Babord back
Kristiansen :
Er en stødig kar som kan sette sjøbein når det stormer. Må riktignok passe på at dette ikkje skjer inni egen boks da motstandernes kjappe sjørøvere kan lett snuble over dem.

---

Styrbord indreløper
Johansen
: Har tillit til denne byssegutten, så får vi håpe han ikkje er ødelagt av Brann-syken når vi kaster loss.

Chief
Nilsen
: Ingen god oppkjøring for sønn Nilsen, heller, men et rivjern vi trenger på midten. Keep it simple, så får vi håpe aggressiviteten er i spilllet og ikkje mot dommeren.

Babord indreløper
Haugen
: Et feigt valg, kanskje, men føler at det vil ta litt tid før noe annet viser seg å være et bedre alternativ.

---

Styrbord angriper
Braaten
: En sterk, rutinert spiller som er flink til å holde på ballen. Tror han kan vise seg nyttig i Drammen.

Baugspyd
Orlov
: Kanskje et håpløst valg, men det er jo lov å håpe han våker til liv når salt- og sjøsprøyten står.

Babord angriper
Huseklepp
: skal det løsne, sant? Jada, for i år har han trent riktig.

---

Av blindpassasjerer som hives utpå dekk for å gjøre en innsats i andre omgang i håp om en redusering nevner vi Hvilsom og Vega. Fullstendig fånyttes, selvsagt, men verdt forsøket.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on March 07, 2016, 11:15:15 AM
Er det for seint å spør Helstad om han kan krøke seg ned til denne kampen? Tipper det er flere mål i den gamle skrotten enn hva tilfellet er hos de andre.

Fra spøk til alvor; søndag er det alvor, og da bør gjengen være skjerpet til fingerspissene om dette skal ende i noe annet enn slakt og fiasko.

Her er mitt lag, med litt utfyllende info om kvifor.

Akterplass
Leciejewski
: Egentlig selvskreven. Kan være halv- og på grensen til u-seriøs i sesongoppkjøring, men er den dønneste seriøseste personen vi kanskje har når push comes to shove. Trenger å være i rett psykisk gal modus, og åpner han godt med noen gode inngripener skal det bli vrient for Strømsgodsets spillere å få ballen forbi ham. Men det avhenger mye av de neste fire på listen...

---

Styrbordback
Nouri :
"Men Spelaren, for et kjedelig valg!?" - Ja, kanskje det ettersom Hatakka ikkje har gjort seg heeelt bort, men Nouri er nå den eg har mest tillit til mot seriestart. Også han trenger å skru opp noen knepp, og helst da til 11 for at kanten hans ikkje skal bli en autostrada for motstanderen.

Båtsmann
Demidov :
Kaptein som må skjerpe innstillingen etter traurige treningskamper. Han foretrekker når det er alvor og får en vrien oppgave søndag, med kjappe angripere han helst ikkje skal rive ned som bakerste mann.

Skipsreparatør
Acosta :
Blir Demidov alene, seilet revner på midten eller noe annet tull skjer - er det han her som skal først til. Er kjappere enn sin makker, og ofte god å ha på defensiv dødball.

Babord back
Kristiansen :
Er en stødig kar som kan sette sjøbein når det stormer. Må riktignok passe på at dette ikkje skjer inni egen boks da motstandernes kjappe sjørøvere kan lett snuble over dem.

---

Styrbord indreløper
Johansen
: Har tillit til denne byssegutten, så får vi håpe han ikkje er ødelagt av Brann-syken når vi kaster loss.

Chief
Nilsen
: Ingen god oppkjøring for sønn Nilsen, heller, men et rivjern vi trenger på midten. Keep it simple, så får vi håpe aggressiviteten er i spilllet og ikkje mot dommeren.

Babord indreløper
Haugen
: Et feigt valg, kanskje, men føler at det vil ta litt tid før noe annet viser seg å være et bedre alternativ.

---

Styrbord angriper
Braaten
: En sterk, rutinert spiller som er flink til å holde på ballen. Tror han kan vise seg nyttig i Drammen.

Baugspyd
Orlov
: Kanskje et håpløst valg, men det er jo lov å håpe han våker til liv når salt- og sjøsprøyten står.

Babord angriper
Huseklepp
: skal det løsne, sant? Jada, for i år har han trent riktig.

---

Av blindpassasjerer som hives utpå dekk for å gjøre en innsats i andre omgang i håp om en redusering nevner vi Hvilsom og Vega. Fullstendig fånyttes, selvsagt, men verdt forsøket.

Dette laget burde kanskje få Color Line Stadion som hjemmebane?
Legg ned hele klubben!


Corran

Vil ha Hatakka på back istedenfor Nouri. Ikke at Nouri har gjort seg bort, men Hatakka har ikke sett så svak ut defensivt og virker på meg som eneste som slår innlegg fra kant. Har også lange innkast slik at innkast ikke blir å gi bort ballen 2 meter fra der en tar innkastet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Quote from: Spelaren on March 07, 2016, 11:15:15 AM
Er det for seint å spør Helstad om han kan krøke seg ned til denne kampen? Tipper det er flere mål i den gamle skrotten enn hva tilfellet er hos de andre.

Fra spøk til alvor; søndag er det alvor, og da bør gjengen være skjerpet til fingerspissene om dette skal ende i noe annet enn slakt og fiasko.

Her er mitt lag, med litt utfyllende info om kvifor.

Akterplass
Leciejewski
: Egentlig selvskreven. Kan være halv- og på grensen til u-seriøs i sesongoppkjøring, men er den dønneste seriøseste personen vi kanskje har når push comes to shove. Trenger å være i rett psykisk gal modus, og åpner han godt med noen gode inngripener skal det bli vrient for Strømsgodsets spillere å få ballen forbi ham. Men det avhenger mye av de neste fire på listen...

---

Styrbordback
Nouri :
"Men Spelaren, for et kjedelig valg!?" - Ja, kanskje det ettersom Hatakka ikkje har gjort seg heeelt bort, men Nouri er nå den eg har mest tillit til mot seriestart. Også han trenger å skru opp noen knepp, og helst da til 11 for at kanten hans ikkje skal bli en autostrada for motstanderen.

Båtsmann
Demidov :
Kaptein som må skjerpe innstillingen etter traurige treningskamper. Han foretrekker når det er alvor og får en vrien oppgave søndag, med kjappe angripere han helst ikkje skal rive ned som bakerste mann.

Skipsreparatør
Acosta :
Blir Demidov alene, seilet revner på midten eller noe annet tull skjer - er det han her som skal først til. Er kjappere enn sin makker, og ofte god å ha på defensiv dødball.

Babord back
Kristiansen :
Er en stødig kar som kan sette sjøbein når det stormer. Må riktignok passe på at dette ikkje skjer inni egen boks da motstandernes kjappe sjørøvere kan lett snuble over dem.

---

Styrbord indreløper
Johansen
: Har tillit til denne byssegutten, så får vi håpe han ikkje er ødelagt av Brann-syken når vi kaster loss.

Chief
Nilsen
: Ingen god oppkjøring for sønn Nilsen, heller, men et rivjern vi trenger på midten. Keep it simple, så får vi håpe aggressiviteten er i spilllet og ikkje mot dommeren.

Babord indreløper
Haugen
: Et feigt valg, kanskje, men føler at det vil ta litt tid før noe annet viser seg å være et bedre alternativ.

---

Styrbord angriper
Braaten
: En sterk, rutinert spiller som er flink til å holde på ballen. Tror han kan vise seg nyttig i Drammen.

Baugspyd
Orlov
: Kanskje et håpløst valg, men det er jo lov å håpe han våker til liv når salt- og sjøsprøyten står.

Babord angriper
Huseklepp
: skal det løsne, sant? Jada, for i år har han trent riktig.

---

Av blindpassasjerer som hives utpå dekk for å gjøre en innsats i andre omgang i håp om en redusering nevner vi Hvilsom og Vega. Fullstendig fånyttes, selvsagt, men verdt forsøket.


Hadde trengt en nådeløs Kaptein Svartskjegg på laget. Og en listig Kaptein Krok på trenerbenken. Frykter nå at LAN ender opp som Kaptein Skuteløs i løpet av sesongen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Tom C

Vi har muligens fått et aldri så lite luksusproblem på høyrebacken. Jeg synes egentlig Nouri er bra der, men samtidig, som det påpekes her, så virker Hattaka å være meget flink på å få ballen inn foran mål når han kommer på raid. Det er jo noe vi har savnet lenge. Holder foreløpig en knapp på Nouri, men det er jo greit å vite at vi har en bra backup om det skulle bli skader og karantener.

Fremover håper jeg vi får se Vega så kjapt som mulig. Tipper han får et innhopp mot godset, og at han deretter kommer til å bli et fast innslag i førsteelveren. Likte det lille jeg så mot Tromsø. Fin ballkontroll, gode pasninger og rask i steget.
Aldri mer Obos....

Paldan

Quote from: Corran on March 06, 2016, 23:11:53 PM
SHN ser eg som synderen bak det som ledet til at det ble frispark og 1-0.


Hæ? Var han involvert i det hele tatt? Orlov mister ballen og Tromsø spiller et lite halvminutt og får frispark på høyresiden vår. Eller ser jeg på feil mål?


Miller

Har et ønske om følgende 11'er:
                    Polakken
Nouri     Acosta   Demidov   Kristiansen
  Johansen         Barmen          Haugen
  Braaten          Orlov            Puseklepp

Orlov fremfor Skålevik for han faktisk vet hvor målet står. Skålevik løper veldig mye mellom og er aldri på rett plass.

Barmen fremfor Sønn Nilsen pga feilpasninger og brudd.

Tom C

Enig med laget helt fram til angrepsrekken. Tror faktisk jeg ville hatt Braathen på topp fordi han kan vinne litt dueller og holde på ballen, og Vega istedenfor Orlov fordi han har fart nok til å gjøre noe ut av de bruddene vi evt måtte få. Tror det er kontringer og brudd vi har muligheten til å score på i denne kampen, og da må vi ha hurtige spillere som kan gjøre noe på egenhånd.

Det er dog helt usannsynlig at Nilsen vil ta ut et slikt lag tror jeg.

Merker at jeg er sinnsykt spent nå, selv om jeg vet at dette kommer til å bli en slitsom sesong emd mange skuffelser. Ligger allikevel den sedvanlige lille spiren av håp der om at vi kommer til å overraske med en god start, og få en tidlig god flyt.
Aldri mer Obos....

Leffen

Dette er kanskje feil sted å spørre; men noen som vet om Brann-supporterne skal sitte på Kiwi-tribunen på Marienlyst?

dokken

March 08, 2016, 13:35:26 PM #55 Last Edit: March 08, 2016, 13:37:17 PM by dokken

Torvanger

March 08, 2016, 13:45:09 PM #56 Last Edit: March 08, 2016, 13:51:53 PM by Torvanger
Jeg håper at LAN kjører 1-5-5, helt seriøst. Mur igjen, med uendret forsvarsfirer og med Vevatne og Hattaka på hver sin midtbaneflanke, og med den vante midtbanetrioen sentralt. Skal det angripes, kan Barmen være spydspiss. Helt seriøst, jeg har ingen problemer med at LAN dreper kampen på Marienlyst, han gjorde det med suksess borte både mot Ranheim, Sogndal og Kristiansund.

Giles

Helt seriøst så er det selvmordstaktikk du legger opp til. Negativ offensiv trussel og et Brannlag med ryggen mot veggen i 2*45 minutter? Like godt å ikke møte opp.
Nå er jeg vanligvis pessimist, men selv om jeg rakker ned på Brann så er det fullt mulig å hamle opp med Strømsgodset.
Legg opp en taktikk med defensiv trygghet og rask omstilling til angrep med de rette spillertypene slik at Strømsgodset aldri kan slappe av. Da kan kampen vinnes og det må alltid være målet.
Strømsgodset er ikke Barcelona så det er ingen grunn til å pisse i buksa.

Torvanger

Brann kneblet Rubin på La Manga, jeg ønsker meg et tilsvarende opplegg.

Torvanger

Dersom jeg skal tenke mitt ideallag, der angrep står i fokus, ser det slik ut:


Piotr

Nouri   Demidob  Acosta  Ruben


Haugen  Barmen  Remi

Huseklepp   Braaten  Vega



Miller

Veldig syns at Far ikke kommer til å benke Sønn, har stor trop på mere flyt med Barmen i midten.

Kjell249

SHN har enda ikke tapt en offisiell kamp for brann og er soleklar kandidat som DM. Så får vi så etter hvert om det blir et problem at pappa er trener. Enda er det ikke tema, for nå spiller den som er best på plassen. Barmen er ikke i nærheten av å ha de samme defensive kvalitetene til SHN.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Torvanger

Quote from: Kjell249 on March 09, 2016, 17:38:39 PM
SHN har enda ikke tapt en offisiell kamp for brann og er soleklar kandidat som DM. Så får vi så etter hvert om det blir et problem at pappa er trener. Enda er det ikke tema, for nå spiller den som er best på plassen. Barmen er ikke i nærheten av å ha de samme defensive kvalitetene til SHN.



Det har du rett i, men i utgangspunktet skal det holde med 4 forsvarere, noen lag nøyer seg med tre.

Gulløl

Brann spillerne bør klare å spille med ultra lave skuldre i denne kampen. Null stress, det er bare å gå på banen og kose seg. Ingen forventer poeng i denne kampen. Så får en se hva det resulterer i.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Godset har all presset. Denne gangen har motstanderne presset og favorittstempelet fullt og helt. Alle regner med at Brann taper, og det er null stress med tap.
Tren på langskudd

aleksanderhjelleseth

Quote from: Lasaron on March 09, 2016, 20:15:33 PM
Godset har all presset. Denne gangen har motstanderne presset og favorittstempelet fullt og helt. Alle regner med at Brann taper, og det er null stress med tap.

Vell, alle regner med et tap men det gjelder å begrense tapet slik at vi ikke blir slaktet fullstendig. Unngå gule/røde kort og fokusere på å få en grei opplevelse å bygge videre på. En tap kan føles ok det så lenge det er med æren i behold. Blir det 4-0 og utklassing i 90min er eg sikker på at Brann kommer til å kjempe i en bratt oppoverbakke resten av sesongen. Guttene må få litt mestringsfølelse og vind i seilene. Min 11;

Piotr (selv om han ifølge enkelte her inne er dårligere en Horwath)

Nouri-Demidov-Acosta-Kristiansen
                 Sivert H.N
       Barmen           Haugen
Braaten.      Skålevik.      Huseklepp

Forsvars5eren sier seg selv. Sivert er selvskreven borte mot Godset.
Barmen er med for at han har en fin ro med ballen, pasningssikkerhet samt en viss duellstyrke.
Og Haugen er den mest kreative og forhåpentligvis blir han veldig viktig.
Braaten blir valgt pga rutinen og styrken, kan gjøre det helt store.
Huseklepp pga at han i følge seg selv er på gang, kanskje det er noe i det i år?
Og Lie Skålevik pga at han er den beste i bakrom av spissene våre, samt eg har stor tro på han. Han har liksom steget.

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on March 09, 2016, 17:43:15 PM
Quote from: Kjell249 on March 09, 2016, 17:38:39 PM
SHN har enda ikke tapt en offisiell kamp for brann og er soleklar kandidat som DM. Så får vi så etter hvert om det blir et problem at pappa er trener. Enda er det ikke tema, for nå spiller den som er best på plassen. Barmen er ikke i nærheten av å ha de samme defensive kvalitetene til SHN.



Det har du rett i, men i utgangspunktet skal det holde med 4 forsvarere, noen lag nøyer seg med tre.


Ikke når de forsvarer seg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Quote from: Klaus_Brann on March 10, 2016, 00:18:16 AM
Quote from: Torvanger on March 09, 2016, 17:43:15 PM
Quote from: Kjell249 on March 09, 2016, 17:38:39 PM
SHN har enda ikke tapt en offisiell kamp for brann og er soleklar kandidat som DM. Så får vi så etter hvert om det blir et problem at pappa er trener. Enda er det ikke tema, for nå spiller den som er best på plassen. Barmen er ikke i nærheten av å ha de samme defensive kvalitetene til SHN.



Det har du rett i, men i utgangspunktet skal det holde med 4 forsvarere, noen lag nøyer seg med tre.


Ikke når de forsvarer seg.


RBK angriper ofte med alle 6 fremme, pluss en eller to backer til, Brann holder SHN tilbake, samt at det veldig sjeldent blir sendt inn flere spillere i 16, enn midtspissen.

Kjell249

Problemet er ikke SHN. Hvis vi kommer helhjertet med indreløpere, motsatt kant inn i boksen, og samtidig at backene er med opp i angrep, så er det greit at stopperne og SHN holder igjen.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

Quote from: dokken on March 08, 2016, 13:35:26 PM


Det er solgt omtrent 500 billetter til Brann supportere onsdag foremiddag (i går).
Altså ca. 200 billetter igjen igjen litt over 4 døgn før kampstart. Bør være store muligheter for et utsolgt bortefelt ved kampstart.

Klipp fra BT:
Billettsalg: Onsdag formiddag var det solgt drøyt 7000 billetter, rundt 500 til bortefans fra Bergen. Målet er 8400 tilskuere totalt sett, sier arrangementssjef Rolf Wendt Andresen.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Giles

Quote from: Kjell249 on March 10, 2016, 12:22:41 PM
Problemet er ikke SHN. Hvis vi kommer helhjertet med indreløpere, motsatt kant inn i boksen, og samtidig at backene er med opp i angrep, så er det greit at stopperne og SHN holder igjen.

Helt enig, SHN kan godt ligge i sikring/støtte når laget angriper. Problemet med SHN er balltempo og at ballen etter en tenkepause enten går sidelengs eller bakover.

Gulløl

Klipp fra Drammens Avis:

http://www.dt.no/godset/sport/drammen/se-denne-veien-bp-jeg-er-klar/s/5-57-317664
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Morkel

Skålevik tror jeg på sikt kommer seg inn i den troppen der, jeg tror nok uttaket er gjort litt med tanke på et litt tøft kampbilde i første kamp. Larsen er det verre for, og jeg synes det er trist at en lokal spiller med opplagte ferdigheter har falt så til de grader igjennom.

Finfin respons

Jeg håper ikke LAN kjører statiske tropper, og at "troppen er satt". Vi vet alle hva Larsen har av toppnivå. Og at han kan snu kamper på egenhånd.

Når det er sagt, så vet jeg ikke om jeg hadde valgt en annen tropp. Både Orlov, Karadas og Hvilsom prioriteres forran Skålevik, og jeg håper de evner å gjøre den jobben Skålevik mestret med å strekke forsvarslinjen, slik at Brann får til det spillet som det er meningen at de skal få til. Jeg kjenner jeg er skeptisk til Orlov. Han har ikke overbevist i Brann, rett og slett.
Kanskje.

Torvanger

Det går rykter om at Orlov skal få muligheten til å vise seg frem for å øke mulighetene til å få til et salg.

Hatleking

Det er trass alt berre 18 som får vere på bane og benk, så at nokon må vrakast frå kamptroppen er ikkje rart. Når me no har så mange alternativ offensivt så blir det sjølvsagt nokon som vert skuffa der.

aleksanderhjelleseth

No vet ikke vi hvordan spillerene har prestert på trening de siste ukene, men eg er veldig skeptisk til at de har vraket Skålevik. Han er vell den eneste spissen vi har med bra tempo, og bra tempo er en fordel visst en skal kjøre kontringer. Orlov, Azar og Hvilsom er spisser som har sine styrker i boksen eller i duellspillet, og eg tror ikke Brann kommer til å ligge å presse motstander og pøse baller inn i boksen. Dette tror eg er en skikkelig blemmeav LAN. Men Håper eg tar feil og at vi starter med Braaten Vega Huse

Nixon

Quote from: Torvanger on March 11, 2016, 18:36:48 PM
Det går rykter om at Orlov skal få muligheten til å vise seg frem for å øke mulighetene til å få til et salg.


Så du tror at Nilsen tar et taktisk laguttak, og ikke det beste? Jeg tviler veldig på at han tar noen sjanser i serieåpningen. Han tross alt litt avhengig av gode resultater i år.
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg trodde at Skålevik ville bli tatt med til Drammen, men det er nok jevnt blant spisskandidatene. Hvilsom er kanskje den av midtspissene som tidligere har bevist det høyeste toppnivået, og han kan trenge tillit for å komme i gang. Og med ham i startoppstillingen, kan nok Orlov og Karadas i større grad enn Skålevik påvirke kampbildet fra benken.

At Larsen er ute, er ikke noen overraskelse. Han har tross alt vært ute en stund med skade, og på dette tidspunktet vil jeg heller se Braaten, Huseklepp og Vega i troppen enn Larsen. Men Larsen vil vi ha behov for og nytte av utover i sesongen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

https://youtu.be/HeA6hF_ahbY

I morgen vil det sitte en gjeng på 33. gate på Manhattan og se på kampen mot Strømsgodset. Jeg er forøvrig tidligere kollega av Ragnar Johnsen i videoen, og får stadig meldinger om at de er samlet under Brannkampene på fotballpuben Legends.
Rød makt på Hansa

PimpyPete

Vega utelatt fra troppen pga. manglende dokumenter fra fotballforbundet i Costa Rica.
Kjør!

Nixon

Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

Gepard

Burde det ikke vært mulig å få til ordning med papir på to uker ?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vekkreist

Har de i det hele tatt purret på dem ?? eller har de bare ventet og sett om det kommer en fax krypende...?....

ikkje bra!

pidre

Humm - gentlemans agreement? Klovneveldet lever!
Saludar a los monos!

dex1974

Quote from: pidre on March 12, 2016, 14:02:10 PM
Humm - gentlemans agreement? Klovneveldet lever!


- Alt er i orden fra vår side og fra Deportivo Saprissa, klubben i Costa Rica, sin side. Norges Fotballforbund har også i høyeste grad gjort en god jobb. Det eneste som mangler er en formalitet fra Costa Ricas fotballforbund, sier Branns sportssjef, Rune Soltvedt, til BT.

Detaljen som mangler er at forbundet i Costa Rica bekrefter overgangen til norsk fotball i et datasystem.

- Det er bare dette vi og forbundet har ventet på de siste dagene, sier Soltvedt.

- Det er frustrerende ikke å ha fått dette i orden?

- Ja, alt har gått veldig fint ellers. Arbeidstillatelsen er på plass, det gikk på skinner. Nå er det en formalitet som stopper det. Da er det frustrerende, men vi kan ikke bruke mye energi på det. For oss har det ført til litt endringer i troppen, og for Deyver er det selvsagt surt ikke å få bli med til kampen, sier Soltvedt.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Torvanger

Brann og Soltvedt kan ikke lastes for dette, åpenbart opererer det Costarikanske på barnehage nivå. Uansett tror jeg det er greit at Vega får akklimatisert seg ytterligere og at Larsen kan få en sjanse til å overbevise, om han får sjansen.

pidre

Ventet på? Er det ikke normalt å ta grep når ting ikke ordner seg? Uasett, ikke noe stor sak dette. Litt typisk at slikt skjer med SKB.
Saludar a los monos!

OmOssSjølOgHansaøl

Jaja, for Vega sin del kan Brann-Odd på Stadion bli en vel så bra kamp å debutere i. Det blir en tøff kamp det også, men Brann må forventes å ha ballen litt mer på Stadion enn på Marienlyst. Og om en uke vil han være fullt akklimatisert og litt mer kjent med resten av laget.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

dokken

Sjekket nå, og det er tilsynelatende fortsatt mulig å kjøpe 10 billetter til bortefeltet i morgen. Bare å få ut fingen,alle Brann-supportere som befinner seg i nærheten. Vi var 1000 i Bærum og 1000 i Follo i fjor. Da må vil vel klare å selge ut 724 plasser i Drammen?

Her er link:  http://www.brann.no/ticket-information/article/11gok3h8w7wz91oki6sgredd0l/title/billetter-til-bortekamper-i-2016-sesongen

Gepard

Det blir med skrekkblandet fryd man ser Branns retur til TL i morgen.

OmOssSjølOgHansaøl

BT-leserne har stemt frem et forslag til førsteellever - som ikke inneholder noen overraskelser:

                   Leciejewski
 Nouri  - Acosta - Demidov - Kristiansen
    Johansen - Heltne Nilsen - Haugen
        Braaten - Hvilsom - Huseklepp

Vega ville ha kommet inn på det foreslåtte laget om han hadde vært spilleberettiget.

De tre som fikk flest stemmer uten å komme på laget var Barmen (542 stemmer mot Johansens 1377), Larsen (447 stemmer mot Huseklepps 1069) og Skålevik (426 stemmer mot Hvilsoms 980). Hvilsom og Huseklepp var de av spillerne på det foreslåtte laget som fikk færrest stemmer.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Baunebob

Da var dagen her. Lite forventninger, men likevel så inni helvetes deilig å være i gang i TL igjen.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Belfort

Så lenge man er innstilt på at dette kommer til og gjøre vondt så er det godt at Tippeligaen er i gang

dudo

Som Brannsupportere er vi vel masochister i utgangspunktet? Bring it!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Røde Jarl

Noen gode streaming sider for dagens kamp?

Gidder ikkje å kjøpe et Tv2 sumo premium abonnement til 399 kr per måned bare for å se de 2-3 bortekampene som går iløpet av en periode.  

Bortsett fra det, gled gruer meg til dagens sesongstart.

blobby winters

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on March 13, 2016, 00:50:42 AM
BT-leserne har stemt frem et forslag til førsteellever - som ikke inneholder noen overraskelser:

                   Leciejewski
 Nouri  - Acosta - Demidov - Kristiansen
    Johansen - Heltne Nilsen - Haugen
        Braaten - Hvilsom - Huseklepp

Vega ville ha kommet inn på det foreslåtte laget om han hadde vært spilleberettiget.

De tre som fikk flest stemmer uten å komme på laget var Barmen (542 stemmer mot Johansens 1377), Larsen (447 stemmer mot Huseklepps 1069) og Skålevik (426 stemmer mot Hvilsoms 980). Hvilsom og Huseklepp var de av spillerne på det foreslåtte laget som fikk færrest stemmer.



Orlov 331 stemmer!
Jo fortere vi kan få solgt han jo bedre

Yngve

Ja, for antall stemmer seier noko om kor god han er....

Corran

La laget bli bestemt etter popularitet
Helvete heller LAN og Brann kan begynne med sms stemmegivning
Først en runde for å bestemme hvem som kommer med i troppen så en avstemning om hvem som starter. Minst stemmer til sommeren er stemt ut og inn med nye
På denne måten kan jo Brann også tjene godt med penger. Skålevik vil vel også være bankers siden han har en familie som har råd til noen 1000 sms hver uke
I tillegg blir vi vel verdens mest demokratiske klubb
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

March 13, 2016, 13:26:39 PM #103 Last Edit: March 13, 2016, 13:30:08 PM by Gulløl
Quote from: dokken on March 12, 2016, 19:43:00 PM
Sjekket nå, og det er tilsynelatende fortsatt mulig å kjøpe 10 billetter til bortefeltet i morgen. Bare å få ut fingen,alle Brann-supportere som befinner seg i nærheten. Vi var 1000 i Bærum og 1000 i Follo i fjor. Da må vil vel klare å selge ut 724 plasser i Drammen?

Her er link:  http://www.brann.no/ticket-information/article/11gok3h8w7wz91oki6sgredd0l/title/billetter-til-bortekamper-i-2016-sesongen

Fremdeles er det ledige billetter på bortetribunen. Løp og kjøp!  
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dons599

Er det mulig å kjøpe enkelt kamper, eller må jeg abonnere på tv2 sumo for å få sett kampen, og kommende bortekamper? Alternativet er selvsagt pub...

Spelaren

Quote from: dons599 on March 13, 2016, 14:21:49 PM
Er det mulig å kjøpe enkelt kamper, eller må jeg abonnere på tv2 sumo for å få sett kampen, og kommende bortekamper? Alternativet er selvsagt pub...


Nei, dessverre.
Alternativet er selvsagt pub. Eller stream.
Gå av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Eller se den hos en kamerat som har Sumo.
Tren på langskudd

bernu

Leciejewski - Nouri, Acosta, Demidov, Kristiansen - Barmen, Heltne Nilsen, Haugen - Braaten, Hvilsom, Huseklepp
HANSA - Z

Belfort

Spent på hvor lang tid det går før Brann begynner med klovneriet

Belfort

Quote from: Belfort on March 13, 2016, 17:58:39 PM
Spent på hvor lang tid det går før Brann begynner med klovneriet


3 min tok det

osoerli

kanskj vi kan prøve å slå ballen tidleg?  Ein-touch?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Ricky

Virker som om alle har frie roller med en gang vi har ballen på SIF sin banehalvdel

Finfin respons

Quote from: Corran on March 13, 2016, 13:12:46 PM
La laget bli bestemt etter popularitet
Helvete heller LAN og Brann kan begynne med sms stemmegivning
Først en runde for å bestemme hvem som kommer med i troppen så en avstemning om hvem som starter. Minst stemmer til sommeren er stemt ut og inn med nye
På denne måten kan jo Brann også tjene godt med penger. Skålevik vil vel også være bankers siden han har en familie som har råd til noen 1000 sms hver uke
I tillegg blir vi vel verdens mest demokratiske klubb


Husker første året Brann lot publikum bestemme Branns beste via SMS. Uansett hvor elendig han var, ble det Torstein Helstad..
Kanskje.

Spelaren

Langballene mot Hvilsom fungerer lite.
Gå av.

dudo

Trøste og bære så rundspilt vi blir.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Taklar rett og slett ikkje TL-tempo.  kanskje Obos er rett nivå for Brann?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Kanskje fjorårets nest beste heimelag er en vanskelig oppgave for flere enn Brann?
Gå av.

Kai-Olai


Spelaren

GIGANTsjanse for Haugen, svak avslutning utenfor. Keeper stod fullstendig stille der.
Gå av.

Falkman

Quote from: osoerli on March 13, 2016, 18:25:12 PM
Taklar rett og slett ikkje TL-tempo.  kanskje Obos er rett nivå for Brann?


Herlig konklusjon etter 25 min.


Spelaren

Gå av.

olebrann3


osoerli

Klovneriet fortsetter.  Verdens beste keeper slår til
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

bernu

Fy faen for en gjeng med klovner.....
HANSA - Z

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on March 13, 2016, 18:35:27 PM
Quote from: Spelaren on March 13, 2016, 18:34:11 PM
Nouri kløner alt til, 0-2.


Det er flere kapper den skal tas på.


Kan knapt kalles kapper det de andre skal ha i så fall. Hvem pokker klarerer så svakt rett foran egen 16? Småguttenivå, og det er snilt.
Gå av.

dudo

Quote from: Spelaren on March 13, 2016, 18:36:40 PM
Quote from: dudo on March 13, 2016, 18:35:27 PM
Quote from: Spelaren on March 13, 2016, 18:34:11 PM
Nouri kløner alt til, 0-2.


Det er flere kapper den skal tas på.


Kan knapt kalles kapper det de andre skal ha i så fall. Hvem pokker klarerer så svakt rett foran egen 16? Småguttenivå, og det er snilt.


Piotr har ingen verdens ting der å gjøre - som vanlig. Kommunikasjonen er totalt fraværende, og det må alle tre ta skylden for.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on March 13, 2016, 18:41:32 PM
Piotr har ingen verdens ting der å gjøre - som vanlig. Kommunikasjonen er totalt fraværende, og det må alle tre ta skylden for.


Knapt sammenlignbart med den gavepakken han gir Høiland. Skal det klareres rett i været går det an å treffe hardere enn det lille dasket der.
Gå av.

Belfort

Helvete, har de ikke skjønt at det nytter ikke med høye baller mot Hvilsom


Spelaren

HUUUSEKLEPP! FOR en scoring!! Herlig viktig redusering der, bare å fortsette å mate på i andreomgangen skal det være håp om poeng.
Gå av.

dudo

Quote from: Spelaren on March 13, 2016, 18:42:54 PM
Quote from: dudo on March 13, 2016, 18:41:32 PM
Piotr har ingen verdens ting der å gjøre - som vanlig. Kommunikasjonen er totalt fraværende, og det må alle tre ta skylden for.


Knapt sammenlignbart med den gavepakken han gir Høiland. Skal det klareres rett i været går det an å treffe hardere enn det lille dasket der.


Han bommer på ballen, det er det ingen tvil om. I motsetning til Huse, som er en engel og frelser.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Jævlig irriterende om klovneriet avgjør denne kampen


aleksanderhjelleseth

synst ikke dette var så gale. vi vet jo at det skal være kvalitetsforskjell på lagene så den er jo grei. Med at Sif har skapt så innihelvette overlegen er å overdrive. To konsentasjonsglipper førte til mål. Helt ok dette her.

OmOssSjølOgHansaøl

Deilig mål av Huseklepp, og deilig tidspunkt det kom på! Huseklepp har vært frisk.

Heltne Nilsen har også vært (overraskende) bra i dag og bidratt godt fremover. Jeg synes også at Hvilsom - selv om han ikke har vært veldig involvert - har vist litt pondus i dag de gangene han har vært involvert.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

ostraume

Tiltredes. Gitt at det er kvalitetsforskjell så er ikke dette så ille. Stor sjanse til Haugen, pluss noen flere farligheter. Vi har skapt mer enn i treningskampene (ikke at det sier all verden). Upraktisk av Nouri å gi bort et mål.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Hvilsom har fått lite å jobbe med, men den eine presise han har fått var han frisk på.  Ser ikkje at andre av spissane har noko høgare nivå.  meiner me skal satsa hardt på Hvilsom 6-7 kampar i alle fall.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Finfin respons

Bare så det er sagt: Jeg har klaget over backenes offensive kvaliteter nå i forsesongen. Hadde ikke sett for meg dette.

0-2-målet er en lingvistisk skandale. Det er Acosta som "har ballen", men tar den ikke. Piotr prøver seg på polsk telepati, og Nouri får til slutt panikk. Til sammen blir det hjelpeløst.

Fint at Brann skaper 4 sjanser da.
Kanskje.

Nixon

Vet ikke helt hva jeg skal tro og håpe etter denne første omgangen. Var det Brann som ble mer med i kampen utover basert på egne prestasjoner, eller var det Godset som mistet momentet etter 2-0?
Rød makt på Hansa

osoerli

Nouri sender ein solid søknad om å bli bytta ut
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

OmOssSjølOgHansaøl

Ikke så dumt tenkt å prøve å la Braaten og Hvilsom skifte posisjon.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra


Spelaren

Gå av.

krakra

Herregud. Er det mulig å slippe Storflor en gang til?? Han må da være  banens treigeste spiller.

bernu

Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor Barmen spiller.
Han er så svak så svak så svak.....
HANSA - Z

blobby winters

Har Brann hatt ballen lengere enn 5 sek uten å miste den igjen?
Begynte å telle for 5 min siden. 4 pasninger har jeg tellt før vi mister ballen. Har ikke tatt tid

blobby winters

Quote from: bernu on March 13, 2016, 19:16:00 PM
Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor Barmen spiller.
Han er så svak så svak så svak.....



Bedre defensivt enn alternativene

osoerli

Ville tatt ut Barmen for Johansen og Braaten for Larsen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

olebrann3

Barmen og Hvilsom ut.

Johansen og Larsen inn

Hadde vært noe

blobby winters

62 min spillt og fortsatt bare 2-1.
Siden Brann er så bra trent kan vi med flaks holde ut i 25 min til og utligne mot slutten.

Spelaren

Ooo det skuddet hadde fin retning. Men av reprisen å dømme hadde nok keeper tatt det.
Gå av.

dudo

Om vi er så godt trent som vi liksom skal være/bli kan jo dette faktisk bli spennende.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

olebrann3

Mulig vi er godt trent.
Men har ikke troen på at Strømsgodset er noe dårligere trent

Spelaren

Kastrati er passe het i toppen. Demidov går inn i en krangel etter at førstnevnte var hard i duell med Acosta, og får en vinge i retur av godsetspilleren. Taktisk. Belønnes med rødt :)
Gå av.

Hatleking


Spelaren

Gå av.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Bryster han ballen inn? Helt typisk Orlov-scoring i hvert fall; mer eller mindre kræsjer den inn!
Gå av.

osoerli

Elendig touch av Orlov, men mål er mål
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

blobby winters

Skulle si at vi virkelig savner bakromstrussel. Men, nå er det et helt annet kampbilde enn kontring vi satser på.

Spelaren

Høiland smeller ned Acosta, får gult. Litt teatralsk av bautacosta dog.
Gå av.


osoerli

Skal vi tette igjen og ri in 1 poeng, eller gå for 3?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

olebrann3

For min del skal vi alltid gå for 3 poeng.
Men samtidig er det veldig fint med 1 poeng også.

Gå for 3 poeng men send ikke alle mann i angrep for det om.

aleksanderhjelleseth

March 13, 2016, 19:42:05 PM #168 Last Edit: March 13, 2016, 19:44:52 PM by aleksanderhjelleseth
1poeng er bedre enn 0. Men vi må gå for seieren. Eg liker denne litt keitete Brannutgaven, hærlig ærlig.

Spelaren

Nilsen gir bort en sjanse til Strømsgodset der, svakt med slikt spill når vi er i overtall og har initiativet.
Gå av.

blobby winters

Hvorfor bruker ikke vi noe flere innbyttere?

Spelaren

Vi ligger dypt og forsiktig. Litt feigt, men forståelig. Huseklepp ut og Larsen inn. Nouri gir Strømsgodset et farlig frispark, svakt gjort når han følger ballfører for hardt.
Gå av.

Spelaren

SIF farlig nær mål etter at et elendig innleggsforsøk til Kristiansen ender med kontring imot.
Gå av.

Hatleking

Jada! Poeng borte mot eit av dei fire beste laga i TL er veldig bra. Imponert over comebacket!

Spelaren

Poeng her var rett og slett herlig! Greit nok at vi var litt ute av kurs, båten kom fram på godkjent tid.
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

Herlig andreomgang! Vi får fullt fortjent med oss poeng fra Marienlyst. Deilig!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Rød makt på Hansa

Gulløl

Som en seier. Spennende og underholdene :-)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


aleksanderhjelleseth

Bernu, ser du ikke hvor viktig Barmen er for dette laget? Han gjør seg spillbar, er god på små flater, passningssikker. Har gjør ikke noe spektakulært, men han er en viktig og god MEDspiller. Han vinner også nært sagt alle hodedueller pluss at han dekker store rom med sin løpskapasitet. Han er ingen Paul Pogba men han er viktig for dette Brannlaget.

Yngve

Synst det ikkje var ein så verst kamp av Brann eg. Me møter trass alt eit av landets beste lag på deira heimebane, der dei var svært sterke i fjor.

Men det er ikkje tvil om at Brann må få orden på det offensive spelet. Og aller helst starta med OrLOVE i neste kamp.

dudo

Deilig innsats! Denne kampen ville vi ikke tatt poeng i de sistre fire årene!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

aleksanderhjelleseth

Quote from: dudo on March 13, 2016, 20:03:07 PM
Deilig innsats! Denne kampen ville vi ikke tatt poeng i de sistre fire årene!

Godt poeng. Kanskje han Samiske trollmannen har trukket tilbake gandingen sin.

Bataljonenspusekatt

Quote from: aleksanderhjelleseth on March 13, 2016, 19:58:00 PM
Bernu, ser du ikke hvor viktig Barmen er for dette laget? Han gjør seg spillbar, er god på små flater, passningssikker. Har gjør ikke noe spektakulært, men han er en viktig og god MEDspiller. Han vinner også nært sagt alle hodedueller pluss at han dekker store rom med sin løpskapasitet. Han er ingen Paul Pogba men han er viktig for dette Brannlaget.

Bernu har med all tydelighet vist at han er en av Barmen-haterne. Gjennom flere kamper. Bernu har vel en relativt lav fotball kompetanse og forståelse.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Bataljonenspusekatt on March 13, 2016, 20:10:47 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on March 13, 2016, 19:58:00 PM
Bernu, ser du ikke hvor viktig Barmen er for dette laget? Han gjør seg spillbar, er god på små flater, passningssikker. Har gjør ikke noe spektakulært, men han er en viktig og god MEDspiller. Han vinner også nært sagt alle hodedueller pluss at han dekker store rom med sin løpskapasitet. Han er ingen Paul Pogba men han er viktig for dette Brannlaget.

Bernu har med all tydelighet vist at han er en av Barmen-haterne. Gjennom flere kamper. Bernu har vel en relativt lav fotball kompetanse og forståelse.

Det var litt av et ballespark, er vell ikke nødvendig med en slik tone her på forumet?

osoerli

Svak førsteomgang.  heldig som bare låg under 2-1 til pause.  God 2. omgang.  Særleg perioden før utvisninga var Brann klart best.  Deilig poeng.  Synd med klovneriet som førte til baklengsmåla.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Er det Pappa Barmen som ikke liker at det skrives negative kommentarer om sønnen?

Barmen utfyller sin rolle bra. Vil ikke si at han er en spillertype vi er avhengig av, men han tilfører ro til midtbanen og har en veldig lav feilprosent. Særlig god å ha mot et lag som Godset.

Bataljonenspusekatt

Quote from: aleksanderhjelleseth on March 13, 2016, 20:16:45 PM
Quote from: Bataljonenspusekatt on March 13, 2016, 20:10:47 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on March 13, 2016, 19:58:00 PM
Bernu, ser du ikke hvor viktig Barmen er for dette laget? Han gjør seg spillbar, er god på små flater, passningssikker. Har gjør ikke noe spektakulært, men han er en viktig og god MEDspiller. Han vinner også nært sagt alle hodedueller pluss at han dekker store rom med sin løpskapasitet. Han er ingen Paul Pogba men han er viktig for dette Brannlaget.

Bernu har med all tydelighet vist at han er en av Barmen-haterne. Gjennom flere kamper. Bernu har vel en relativt lav fotball kompetanse og forståelse.

Det var litt av et ballespark, er vell ikke nødvendig med en slik tone her på forumet?

Så det å svare en som kontinuerlig snakker ned en Brann-spiller er unødvendig. Greit eg skal være pusekatt m Bernu

Ninja-Bob

Dette var over all forventning. Eit heilt anna trøkk enn i treningskampane.

Er positivt overraska over Huse, som vel er Brann sik beste speler i dag. Kristiansen kjem på halvdistanse på første mål, men Demidov haldt ikkje mannen sin han heller der. Alt i alt synes eg at Kristiansen spelte svært bra. Utfordringa er å få i gang høgresida også. Heltne Nilsen slo også opptil fleire offensive pasningar, sjølv om spesielt den på slutten holdt på å ta livet av meg av rein skrekk.

Er glad!

osoerli

Quote from: Yngve on March 13, 2016, 19:58:04 PM
Men det er ikkje tvil om at Brann må få orden på det offensive spelet. Og aller helst starta med OrLOVE i neste kamp.


Vi fortsetter med Hvilsom.  Orlov er god å ha som innbytter.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Ricky

Quote from: Spelaren on March 13, 2016, 19:50:51 PM
SIF farlig nær mål etter at et elendig innleggsforsøk til Kristiansen ender med kontring imot.


Katastrofe å ikke ta det gule kortet for å stoppe en sånn 70-meterskontring bare et halvminutt før overtiden er ute. Må jo bare holde spilleren i drakten og få stoppet spillet.
Forsvars-IQ på linje med det Nouri/Acosta/Leciejewski holdt på med på 2-0-målet.

Bataljonenspusekatt

March 13, 2016, 20:24:36 PM #191 Last Edit: March 13, 2016, 20:26:17 PM by Bataljonenspusekatt
Quote from: krakra on March 13, 2016, 20:20:57 PM
Er det Pappa Barmen som ikke liker at det skrives negative kommentarer om sønnen? Nope men en supporter som er lei dritslengingen te enkelte.

Barmen utfyller sin rolle bra. Vil ikke si at han er en spillertype vi er avhengig av, men han tilfører ro til midtbanen og har en veldig lav feilprosent. Særlig god å ha mot et lag som Godset.

Helt rett Krakra vi trenger ikke folk som fører ro til midtbanen og har lav feilprosent det trenger vi ikke, helt korrekt analyse vi trenger uro moment med høy feilprosent.


krakra

Rolig Rolf, jeg sier ikke at vi ikke trenger det. Jeg sier at vi ikke er avhengig av det. Barmen har sine styrker, men han har også sine svakheter. Det går sakte med ham både med løpingen og ballbehandlingen og han er rimelig lite kreativ og selv om han kommer til endel sjanser er han ikke særlig målfarlig. Så man både vinner og taper noe med Barmen på banen.

Spillere som Skaanes og Johansen har ferdigheter som Barmen mangler igjen. Johansen er målfarlig og kjapp i pasningsspillet, mens Skaanes er kvikk og har et bra driv med ballen og kan sette tempo framover hvis han får rom.

Bataljonenspusekatt

Quote from: krakra on March 13, 2016, 20:26:52 PM
Rolig Rolf, jeg sier ikke at vi ikke trenger det. Jeg sier at vi ikke er avhengig av det. Barmen har sine styrker, men han har også sine svakheter. Det går sakte med ham både med løpingen og ballbehandlingen og han er rimelig lite kreativ og selv om han kommer til endel sjanser er han ikke særlig målfarlig. Så man både vinner og taper noe med Barmen på banen.

Spillere som Skaanes og Johansen har ferdigheter som Barmen mangler igjen. Johansen er målfarlig og kjapp i pasningsspillet, mens Skaanes er kvikk og har et bra driv med ballen og kan sette tempo framover hvis han får rom.

Duellspillere de ikke sant? Hvem skal være oppspillspunkt?
Tror du virkelig Rolf Barmen gidd å sitte på dette forumet? Da har du stor tro på han.
Med tanke på tre trenere har brukt Barmen så sier vel det mer om spillerne rundt og trenerne enn Barmen dog der er vel litt vanskelig for en engasjert supporter å se i kampenshete.

aleksanderhjelleseth

Quote from: krakra on March 13, 2016, 20:26:52 PM
Rolig Rolf, jeg sier ikke at vi ikke trenger det. Jeg sier at vi ikke er avhengig av det. Barmen har sine styrker, men han har også sine svakheter. Det går sakte med ham både med løpingen og ballbehandlingen og han er rimelig lite kreativ og selv om han kommer til endel sjanser er han ikke særlig målfarlig. Så man både vinner og taper noe med Barmen på banen.

Spillere som Skaanes og Johansen har ferdigheter som Barmen mangler igjen. Johansen er målfarlig og kjapp i pasningsspillet, mens Skaanes er kvikk og har et bra driv med ballen og kan sette tempo framover hvis han får rom.

Synst du virkelig det går sakte med Barmen sin ballbehandling? Fra han får ballen til han sender den videre synst eg det går ganske kjapt, teknikk på små flater med vendinger er også ganske så bra.
Når det gjelder det med å komme til sjangser uten å sette de, som har vært et ankepunkt mot Barmen, så går det fint an å gjøre noe med. Eg tror Barmen kan score en del visst han får inn litt mer killerinstinct. Kanskje det kommer med årene, for utenlands går han ikke.

Nixon

Jeg vil ikke sette mye penger på at Barmen ikke klarer å klore seg fast på laget utover sesongen. Han har en merkverdig evne til å få spilletid selv om nesten alle dømmer han nord og ned.
Rød makt på Hansa

krakra

Nei, de er ikke duellspillere. Men som jeg sier så har de andre ferdigheter som Barmen mangler, og det er ikke sånn at vi -må- at et oppspillspunkt på den sentrale midtbanen. Er det mange lag som spiller med det?

Vi får se hvor mye Barmen spiller i år. Jeg tror ikke plassen er like sikker som i fjor.

tintin

får vi opp pasningskvaliteten på nouri, kristiansen og shn, samt at de nevnte 3 kan holde hodet kaldt litt oftere, så ser det lyst ut.

Huff

Håpet for en god sesong var at angrepsspillet kom seg samtidig som det gode forsvarsspillet fra treningskampene fortsatte. Dersom dette ikke slo til var håpet at vi i alle fall skulle være gode defensivt.

Så kom hverdagen og alt er vel egentlig tilbake til det normale. Brann fremstår stikk motsatt av det en kunne forvente, motstanderne gis mål, mens det horrible angrepsspillet fra treningskampene egentlig ikke er så verst.

Huse og Haugen (sistnevnte etter en svak start) fremstår etter min mening våre to beste, i motsatt ende er Nouri og Barmen våre svakeste i dag. Nouri har en elendig dag på jobben, mens jeg frykter at det vi fikk se fra Barmen var en spiller som falt gjennom i indreløperrollen i TL, her håper jeg selvsagt jeg tar feil. SHNs pasningssikkeret blir og enda værre når tempoet skrus opp til TL-nivå. Uansett bør Hattakka og Johansen snuse på en plass i ellveren, det bør og Vega for jeg lar meg heller ikke imponere av Braaten. Dansken fikk jeg derimot litt sansen for.  Hvilsom har den vanskeligste jobben i norsk fotball, men er sterk atletisk og jobber bra. Ikke en spesielt sexy beskrivelse for en spiss, men slik spissrollen hans i Brann fremstår per nå synes jeg han gjør en solid innsats.

Og foruten byttet Braaten-Orlov synes jeg byttene er merkelige.

Totalt sett en god opplevelse likeså, jeg er ikke voldsomt imponert over Godset, men vi fremstår ikke som noen dumpekandidat i Drammen. Jeg tar og med meg ett poeng mer enn forventet i snitt per kamp...

Lasaron

Dette var absolutt godkjent. Nydelig mål av Huseklepp, ditto stygt mål av Orlov (det er forøvrig typisk Orlov å score stygge mål). SHN med en hel del kvalifiserte, offensive pasninger (dog en stygg en på slutten).

Om det røde kortet: Det er nitrist at dette er noe å gi skryt for, men kudos til Demidov for å ikke slenge seg i bakken av dasket. Mange ville dessverre gjort det.

Nouri var banens dårligste. Hatakka i neste kamp?
Tren på langskudd

Torvanger

HUUUUUUUSEKLEPP!!!!!;

Nouri gjorde så godt han kunne å forære 3 poeng til Godset, grusom på 0-1 og helt jævlig på 0-2 og i tillegg lager han frispark i stygg posisjon utenfor 16 i sluttminuttene. Hva i helvete feilte han ikveld? Hadde det blitt 3-2 på den, kunne han ha holdt seg østpå. Ellers var Piotr ok, jeg er ikke enig i at det var feil å gå ut i situasjonen, der Nouri klønet, Demi var fæl og medansvarlig på 0-1, Acosta meget god, Sivert under pari, Barmen god, SHN fæl, med stygge bompasninger som ga brudd imot, Haugen var ok, Braaten sterk og god, Hvilsom MEGET god og Hudeklepp var Jesus, himmel hvor god den spilleren egentlig er!

Rufsete, men en meget godkjent seriestart, jeg gleder meg til fortsettelsen!

aleksanderhjelleseth

Visst en ser på hvordan vi spiller så er det viktig å ha en duellspiller på midtbanen, ihvertfall på bortebane. Det blir ofte lange baller fra stoppere eller fra Piotr og da vinner Barmen mange av de duellene han går opp i.
Kanskje blir det slik at Barmen spiller mer på bortebane enn hjemme visst en ser for seg et kampbilde hvor vi skal styre spillet. Blir det slik at vi skal styre spillet er det med større risiko for kontring imot, og da er kanskje en mer fotrapp spiller som Skaanes et bedre alternativ. Johansen vet eg ingenting om, kan ikke huske å ha sett han spille, men ifølge "rapportene" er han ganske treg, og da kan vi like gjerne starte med Barmen. Men bevares, vi har no bruk for alle de midtbanespillerene vi har denne sesongen, og hadde helst sett at vi hentet en til i sommer.

Torvanger

De som mener at Skaanes har noe som helst på Branns midtbane å gjøre, mangler basis fotballforståelse, ærlig talt!

blobby winters

Kanskje det sier litt om hvor langt nede vi har kommet som klubb etter en del år med RBH, Skars og Norling. Men, som de fleste her inne, er jeg fornøyd med 1 poeng mot 10 mann.
Med en nokså vanskelig kamp program i starten av sesongen er det viktig å få med oss noe slik at vi ikke ligger helt nede med null poeng etter de første kampene.

Lasaron

Quote from: aleksanderhjelleseth on March 13, 2016, 20:45:12 PM
Visst en ser på hvordan vi spiller så er det viktig å ha en duellspiller på midtbanen, ihvertfall på bortebane. Det blir ofte lange baller fra stoppere eller fra Piotr og da vinner Barmen mange av de duellene han går opp i.
Kanskje blir det slik at Barmen spiller mer på bortebane enn hjemme visst en ser for seg et kampbilde hvor vi skal styre spillet. Blir det slik at vi skal styre spillet er det med større risiko for kontring imot, og da er kanskje en mer fotrapp spiller som Skaanes et bedre alternativ. Johansen vet eg ingenting om, kan ikke huske å ha sett han spille, men ifølge "rapportene" er han ganske treg, og da kan vi like gjerne starte med Barmen. Men bevares, vi har no bruk for alle de midtbanespillerene vi har denne sesongen, og hadde helst sett at vi hentet en til i sommer.


Nja, i neste kamp, som er hjemme, er Odd store favoritter. Der bør vi spille som i en bortekamp. Tror jeg.
Tren på langskudd

Hatleking

Eg trur det er fire lag som kjem til å rykke frå i år. Det mest usikre av dei er nok laget me møtte i dag. Odd er eit anna lag som kjem til å kjempe heilt der oppe. Rosenborg og Molde er forresten dei to andre.

Odd har eit veldig sterkt og balansert lag og køyrde over RBK i første omgang i går. Om me tek poeng heime mot dei så bør me vere nøgde.

Lasaron

Må forresten nevne at det er lenge siden jeg har jublet såpass bra for både redusering og utligning.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Lasaron on March 13, 2016, 21:00:15 PM
Må forresten nevne at det er lenge siden jeg har jublet såpass bra for både redusering og utligning.


Det er heilt klårt stor forskjell på TL og Obos på så måte. Det er veldig godt å vere oppe igjen.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Lasaron on March 13, 2016, 20:55:05 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on March 13, 2016, 20:45:12 PM
Visst en ser på hvordan vi spiller så er det viktig å ha en duellspiller på midtbanen, ihvertfall på bortebane. Det blir ofte lange baller fra stoppere eller fra Piotr og da vinner Barmen mange av de duellene han går opp i.
Kanskje blir det slik at Barmen spiller mer på bortebane enn hjemme visst en ser for seg et kampbilde hvor vi skal styre spillet. Blir det slik at vi skal styre spillet er det med større risiko for kontring imot, og da er kanskje en mer fotrapp spiller som Skaanes et bedre alternativ. Johansen vet eg ingenting om, kan ikke huske å ha sett han spille, men ifølge "rapportene" er han ganske treg, og da kan vi like gjerne starte med Barmen. Men bevares, vi har no bruk for alle de midtbanespillerene vi har denne sesongen, og hadde helst sett at vi hentet en til i sommer.


Nja, i neste kamp, som er hjemme, er Odd store favoritter. Der bør vi spille som i en bortekamp. Tror jeg.

Vi kan godt spille som i dag.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Torvanger on March 13, 2016, 20:47:17 PM
De som mener at Skaanes har noe som helst på Branns midtbane å gjøre, mangler basis fotballforståelse, ærlig talt!

Kan du utdype?

Klaus_Brann

Quote from: Yngve on March 13, 2016, 19:58:04 PM
Synst det ikkje var ein så verst kamp av Brann eg. Me møter trass alt eit av landets beste lag på deira heimebane, der dei var svært sterke i fjor.

Men det er ikkje tvil om at Brann må få orden på det offensive spelet. Og aller helst starta med OrLOVE i neste kamp.


Litt selvmotsigende her så jeg skjønner ikke helt hvor du vil. Det er klart det kan bli bedre, men dette her var nok bedre enn de fleste hadde tenkt seg.
Pamer blåste opp problemene med å score mål i treningskampene, men det gikk helt fint i dag allikevell.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Quote from: aleksanderhjelleseth on March 13, 2016, 21:04:41 PM
Quote from: Torvanger on March 13, 2016, 20:47:17 PM
De som mener at Skaanes har noe som helst på Branns midtbane å gjøre, mangler basis fotballforståelse, ærlig talt!

Kan du utdype?



Alt for puslete i dueller, den eneste posisjonen Skaanes kan bekle er flanke.

Rex

Imponerende å komme tilbake! Trodde det skulle bli 4-0 etter første kvarteret. Har Brannspillerne bedre fysikk enn tidligere? Viste seg tydelig utover i kampen (også før utvisningen). Godset falt mer og mer av. Er det resultatet av et hardere treningsregime vi ser nå?

Klaus_Brann

Forøvrig var dette veldig deilig.
Vi gjør Godset gode på begge målene, selvsagt spesielt på 2-0. Sjansemessig er det ganske jevnt og jeg synes det er helt fortjent at vi tar med oss ett poeng i dag.

Det er deilig for oss supportere og viktig for å få folk til å kjøpe partoutkort og komme seg på stadion neste helg, men enda viktigere enn alt dette er det viktig for guttene våre.
De henter inn 2-0 og de gjør en forholdsvis bra kamp i dag, vi flakser oss ikke til uavgjort og det bygger selvtillit. Huseklepp fortjente så voldsomt å få det målet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Hvorfor skal vi være fornøyd om vi får poeng hjemme mot Odd? Odd er veldig sterke på eget kunstgress, men det er noe helt annet for dem å komme til en tung og våt Stadiongressmatte. Der blir det krig og Brann har et lag som kan gi juling. Jeg tror sjansene er gode for tre poeng.

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on March 13, 2016, 20:44:40 PM
HUUUUUUUSEKLEPP!!!!!;

Nouri gjorde så godt han kunne å forære 3 poeng til Godset, grusom på 0-1.


Hva snakker du om? Det var Kristiansen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 21:22:57 PM
Quote from: Torvanger on March 13, 2016, 20:44:40 PM
HUUUUUUUSEKLEPP!!!!!;

Nouri gjorde så godt han kunne å forære 3 poeng til Godset, grusom på 0-1.


Hva snakker du om? Det var Kristiansen.



Han løp i ingenmannsland, istedenfor å være med bak for å hindre innlegg, sjekk reprisen.

Gulløl

Flott at Brann fikk null kort i dag, fortsett med det :).
Ellers var det kun en corner i kampen, den Brann fikk. Rekord i en Brann kamp?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

March 13, 2016, 22:20:29 PM #218 Last Edit: March 13, 2016, 22:29:33 PM by Spelaren
Virkelig? Ingen cornere til Strømsgodset, attpåtil på hjemmebane?

For øvrig komisk at hånden til Kastrati "skled opp i ansiktet til Demidov" :D . (BA+ drit og da)
Gå av.

Giles

Fortsatt mye på tvers og bakover men ikke lett å finne alternativer framover. Nouri var så svak at han bør byttes med Hatakka, som har bedre fysikk og innlegg. Midtbanen er hjelpeløse offensivt og trenger sårt alternativer. Heltne gjør stort sett en proff jobb og kan slå ballen riktig vei også, selv om det må skje mye oftere. De to andre bidrar ikke med noe ekstra dessverre.  Huseklepp meget frisk, Braaten skuffende og bør enten benkes eller spille spiss, for Vega må inn. To målfarlige innoverkanter høres greit ut.
Orlov er en fox in the Box på sitt beste. Kan også vurderes fra start neste gang.

osoerli

For å flytte "diskusjonen" om 2-0 målet og kven sin feil det var frå spillerbørs-tråden til denne.
Piotr gjer ei feil vurdering.
Nouri gjer ei svært dårleg teknisk utført klarering.  Sleivspark rett og slett.
Eg meiner det er Piotr som må ta målet på si kappe.  Han har ingenting der å gjera.
Så kan ein seia at hadde Nouri truffe reint, eller hadde Nouri hatt betre teknikk, så hadde det ikkje blitt mål.  Det er tett med folk der, han kunne truffe reinare og allikevel kunne ballen fort gått via ein spelar og mot mål.  Piotr skal bli på sin strek.  Då er det minst sjanse for at situasjonen blir farleg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on March 13, 2016, 21:58:01 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 21:22:57 PM
Quote from: Torvanger on March 13, 2016, 20:44:40 PM
HUUUUUUUSEKLEPP!!!!!;

Nouri gjorde så godt han kunne å forære 3 poeng til Godset, grusom på 0-1.


Hva snakker du om? Det var Kristiansen.



Han løp i ingenmannsland, istedenfor å være med bak for å hindre innlegg, sjekk reprisen.


Reprisen viser ikke foranledningen, men vi hadde nok vært halvveis på vei i angrep.
Uansett er det utrolig merkelig å dra frem Nouri som du mener ikke hindrer innlegg og kalle han grusom, men ikke nevne mannen som totalt blottlegger bakre stolpe og ikke følger med på løpet inn i boksen.
Liten tvil om hvor det er viktigst å dekke mann hvis man må velge en av de.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Giles on March 13, 2016, 22:37:30 PM
Midtbanen er hjelpeløse offensivt og trenger sårt alternativer.


Og det har vi i Johansen, men Nilsen valgte tryggheten og roen i Barmen i dag og det fungerte greit, selv om jeg gjerne ser Johansen fra start i neste.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on March 13, 2016, 22:44:09 PM
For å flytte "diskusjonen" om 2-0 målet og kven sin feil det var frå spillerbørs-tråden til denne.
Piotr gjer ei feil vurdering.
Nouri gjer ei svært dårleg teknisk utført klarering.  Sleivspark rett og slett.
Eg meiner det er Piotr som må ta målet på si kappe.  Han har ingenting der å gjera.
Så kan ein seia at hadde Nouri truffe reint, eller hadde Nouri hatt betre teknikk, så hadde det ikkje blitt mål.  Det er tett med folk der, han kunne truffe reinare og allikevel kunne ballen fort gått via ein spelar og mot mål.  Piotr skal bli på sin strek.  Då er det minst sjanse for at situasjonen blir farleg.


Delvis uenig, det er fullt mulig for Piotr å plukke den om det er god kommunikasjon mellom Nouri, Acosta og han, men han burde nok blitt stående. Uansett er det mest på Nouri sin kappe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Hjelpesløs og hjelpesløs. Haugen hadde assist til Huseklepp, og hadde et par andre gode gjennombruddspasninger, noen gode målsjanser og på sjansen til Hvilsom i førsteomgang var han helt fri, men der valgte Hvilsom å gå selv.

De to andre bidro ikke med så mye helt der fremme, men det syns jeg også er helt greit mot et så godt lag som Godset. De gjorde en solid defensiv jobb. Etterhvert kan det blir for tynt med bare en offensiv bidragsyter i midtbanetrioen, men da har vi Johansen og Skaanes i bakhånd. I dag prioriterte LAN trygghet og det gjorde han nok rett i.

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 22:53:58 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 22:44:09 PM
For å flytte "diskusjonen" om 2-0 målet og kven sin feil det var frå spillerbørs-tråden til denne.
Piotr gjer ei feil vurdering.
Nouri gjer ei svært dårleg teknisk utført klarering.  Sleivspark rett og slett.
Eg meiner det er Piotr som må ta målet på si kappe.  Han har ingenting der å gjera.
Så kan ein seia at hadde Nouri truffe reint, eller hadde Nouri hatt betre teknikk, så hadde det ikkje blitt mål.  Det er tett med folk der, han kunne truffe reinare og allikevel kunne ballen fort gått via ein spelar og mot mål.  Piotr skal bli på sin strek.  Då er det minst sjanse for at situasjonen blir farleg.


Delvis uenig, det er fullt mulig for Piotr å plukke den om det er god kommunikasjon mellom Nouri, Acosta og han, men han burde nok blitt stående. Uansett er det mest på Nouri sin kappe.


Sleivspark kan skje den beste.  Men Piotr gjer ei feil vurdering.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Glemte jo at Barmen var sentral i vårt beste angrep utover målene. Der vi kontrer og han kommer seg fri på kanten og slår inn til Haugen. At midtbanen var hjelpesløs offensivt er nok å ta veldig hardt i.

Falkman

Quote from: osoerli on March 13, 2016, 23:05:48 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 22:53:58 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 22:44:09 PM
For å flytte "diskusjonen" om 2-0 målet og kven sin feil det var frå spillerbørs-tråden til denne.
Piotr gjer ei feil vurdering.
Nouri gjer ei svært dårleg teknisk utført klarering.  Sleivspark rett og slett.
Eg meiner det er Piotr som må ta målet på si kappe.  Han har ingenting der å gjera.
Så kan ein seia at hadde Nouri truffe reint, eller hadde Nouri hatt betre teknikk, så hadde det ikkje blitt mål.  Det er tett med folk der, han kunne truffe reinare og allikevel kunne ballen fort gått via ein spelar og mot mål.  Piotr skal bli på sin strek.  Då er det minst sjanse for at situasjonen blir farleg.


Delvis uenig, det er fullt mulig for Piotr å plukke den om det er god kommunikasjon mellom Nouri, Acosta og han, men han burde nok blitt stående. Uansett er det mest på Nouri sin kappe.


Sleivspark kan skje den beste.  Men Piotr gjer ei feil vurdering.


joda, det er definitivt snakk om delt skyld her. reagerte bare på at du la all skylden på Piotr.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on March 13, 2016, 23:05:48 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 22:53:58 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 22:44:09 PM
For å flytte "diskusjonen" om 2-0 målet og kven sin feil det var frå spillerbørs-tråden til denne.
Piotr gjer ei feil vurdering.
Nouri gjer ei svært dårleg teknisk utført klarering.  Sleivspark rett og slett.
Eg meiner det er Piotr som må ta målet på si kappe.  Han har ingenting der å gjera.
Så kan ein seia at hadde Nouri truffe reint, eller hadde Nouri hatt betre teknikk, så hadde det ikkje blitt mål.  Det er tett med folk der, han kunne truffe reinare og allikevel kunne ballen fort gått via ein spelar og mot mål.  Piotr skal bli på sin strek.  Då er det minst sjanse for at situasjonen blir farleg.


Delvis uenig, det er fullt mulig for Piotr å plukke den om det er god kommunikasjon mellom Nouri, Acosta og han, men han burde nok blitt stående. Uansett er det mest på Nouri sin kappe.


Sleivspark kan skje den beste.  Men Piotr gjer ei feil vurdering.


Det hjelper ikke det all den tid det er det som fører til mål. Det er også en "feil" vurdering av Nouri da han timer den feil. Det kan også Piotr ha gjort. I starten ser det ut som ballen skal gå fint inn i feltet, men den har ikke like stor fart og er i grenseland, men da er allerede Piotr der ute og prøver å gjøre det beste ut av situasjonen.
70-30 i fordelingen til Nouri dessverre. Håper og tror han retter det opp til neste kamp.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

Dagbladet: Mini, Iversen og Gauseth ut mot Brann-fansen: - Trist, flaut og smålig

Dagbladet vier en egen artikkel til banneret «En ting til felles - Alle hater Mjøndalen».
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Jeg syns hverken at det er trist, flaut eller smålig. Bare et litt rart fokus der man i stedet for å hylle sitt eget lag, bruker "spalteplass" på en tidligere motstander.

Men, ja, kanskje litt flaut all den til Mjøndalen fortsatt har siste stikk i forhold til Brann.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Gå av.

krakra

Da jeg så banneret tenkte jeg "Hvorfor i all verden bryr vi oss om Mjøndalen?". Så kom jeg på at vi har jo en historie med dem vi og.

Virker som det er enkelte i Tv2 som også hadde glemt dette når vi ser på reaksjonene. Oppfatter banneret som delvis selvironisk og ikke veldig seriøst. Bortefansen holdt, iallefall utifra TV-lyden å dømme, høyt nivå så ingenting å si på deres engasjement for eget lag i kveld.

Gulløl

March 14, 2016, 00:29:28 AM #234 Last Edit: March 14, 2016, 00:39:47 AM by Gulløl
Et morsomt ironisk spark. Det forstod ikke Gauseth, Iversen og Mini (eller ville ikke).  De to sistnevnte har et historisk perspektiv for å ha blitt ertet og "mobbet" av Brann fansen og hadde vel behov for å ta litt igjen.
https://www.youtube.com/watch?v=6UDqzRUFCrw
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Noko må jo desse ekspertane fylla sendetida med.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 23:26:57 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 23:05:48 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 22:53:58 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 22:44:09 PM
For å flytte "diskusjonen" om 2-0 målet og kven sin feil det var frå spillerbørs-tråden til denne.
Piotr gjer ei feil vurdering.
Nouri gjer ei svært dårleg teknisk utført klarering.  Sleivspark rett og slett.
Eg meiner det er Piotr som må ta målet på si kappe.  Han har ingenting der å gjera.
Så kan ein seia at hadde Nouri truffe reint, eller hadde Nouri hatt betre teknikk, så hadde det ikkje blitt mål.  Det er tett med folk der, han kunne truffe reinare og allikevel kunne ballen fort gått via ein spelar og mot mål.  Piotr skal bli på sin strek.  Då er det minst sjanse for at situasjonen blir farleg.


Delvis uenig, det er fullt mulig for Piotr å plukke den om det er god kommunikasjon mellom Nouri, Acosta og han, men han burde nok blitt stående. Uansett er det mest på Nouri sin kappe.


Sleivspark kan skje den beste.  Men Piotr gjer ei feil vurdering.


Det hjelper ikke det all den tid det er det som fører til mål. Det er også en "feil" vurdering av Nouri da han timer den feil. Det kan også Piotr ha gjort. I starten ser det ut som ballen skal gå fint inn i feltet, men den har ikke like stor fart og er i grenseland, men da er allerede Piotr der ute og prøver å gjøre det beste ut av situasjonen.
70-30 i fordelingen til Nouri dessverre. Håper og tror han retter det opp til neste kamp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on March 14, 2016, 00:56:13 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 23:26:57 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 23:05:48 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 22:53:58 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 22:44:09 PM
For å flytte "diskusjonen" om 2-0 målet og kven sin feil det var frå spillerbørs-tråden til denne.
Piotr gjer ei feil vurdering.
Nouri gjer ei svært dårleg teknisk utført klarering.  Sleivspark rett og slett.
Eg meiner det er Piotr som må ta målet på si kappe.  Han har ingenting der å gjera.
Så kan ein seia at hadde Nouri truffe reint, eller hadde Nouri hatt betre teknikk, så hadde det ikkje blitt mål.  Det er tett med folk der, han kunne truffe reinare og allikevel kunne ballen fort gått via ein spelar og mot mål.  Piotr skal bli på sin strek.  Då er det minst sjanse for at situasjonen blir farleg.


Delvis uenig, det er fullt mulig for Piotr å plukke den om det er god kommunikasjon mellom Nouri, Acosta og han, men han burde nok blitt stående. Uansett er det mest på Nouri sin kappe.


Sleivspark kan skje den beste.  Men Piotr gjer ei feil vurdering.


Det hjelper ikke det all den tid det er det som fører til mål. Det er også en "feil" vurdering av Nouri da han timer den feil. Det kan også Piotr ha gjort. I starten ser det ut som ballen skal gå fint inn i feltet, men den har ikke like stor fart og er i grenseland, men da er allerede Piotr der ute og prøver å gjøre det beste ut av situasjonen.
70-30 i fordelingen til Nouri dessverre. Håper og tror han retter det opp til neste kamp.


Mer eller mindre. Han prøver jo selvsagt å skjerme ballen inn til Nouri, men han kommer litt for nær og det stresser nok Nouri.
Det er egentlig ikke så mye å analysere det her, Nouri skal klarere, men klarer det ikke og skulle klart det selv om Acosta kom litt nærme.

Poenget er som nevnt at det nok ser ut som ballen kommer til å gå greit innenfor 16 og derfor går Piotr ut. Jeg ble overrasket selv på reprisen over at ballen "stoppet" såpass mye.
Jeg tror du totalt overvurderer språkproblemene på en bane. Det er ikke en setning som blir sagt her, her er det maks et par ord. Piotr roper "keeper" hvis han mener han skal ta denne. Hvis ikke skal Nouri klarere denne ballen.

Gi gjerne like mye skyld til Nouri og Acosta om du vil, men at Piotr skal få mest skyld for noe som aldri hadde blitt mål om ikke en eller begge de to rotet det til, er i beste fall utrolig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Banneret er jo selvironi. Denne småklubben sendte oss ned i 1985, de sendte oss ned i 2014, og de slo oss ut av cupen i 2013. Vi har et Mjøndalen-kompleks. Når vi da møter deres erkerival i vår første kamp tilbake i eliten, så var det vel en hyggelig gest til Godset-fansen at vi ikke er glade i Mjøndalen vi heller. Godset-fansen fniste nok litt hvis de vet bakgrunnen for hvorfor vi ikke liker Mjøndalen.
Legg ned hele klubben!

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on March 14, 2016, 01:10:28 AM
Quote from: osoerli on March 14, 2016, 00:56:13 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 23:26:57 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 23:05:48 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 22:53:58 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 22:44:09 PM
For å flytte "diskusjonen" om 2-0 målet og kven sin feil det var frå spillerbørs-tråden til denne.
Piotr gjer ei feil vurdering.
Nouri gjer ei svært dårleg teknisk utført klarering.  Sleivspark rett og slett.
Eg meiner det er Piotr som må ta målet på si kappe.  Han har ingenting der å gjera.
Så kan ein seia at hadde Nouri truffe reint, eller hadde Nouri hatt betre teknikk, så hadde det ikkje blitt mål.  Det er tett med folk der, han kunne truffe reinare og allikevel kunne ballen fort gått via ein spelar og mot mål.  Piotr skal bli på sin strek.  Då er det minst sjanse for at situasjonen blir farleg.


Delvis uenig, det er fullt mulig for Piotr å plukke den om det er god kommunikasjon mellom Nouri, Acosta og han, men han burde nok blitt stående. Uansett er det mest på Nouri sin kappe.


Sleivspark kan skje den beste.  Men Piotr gjer ei feil vurdering.


Det hjelper ikke det all den tid det er det som fører til mål. Det er også en "feil" vurdering av Nouri da han timer den feil. Det kan også Piotr ha gjort. I starten ser det ut som ballen skal gå fint inn i feltet, men den har ikke like stor fart og er i grenseland, men da er allerede Piotr der ute og prøver å gjøre det beste ut av situasjonen.
70-30 i fordelingen til Nouri dessverre. Håper og tror han retter det opp til neste kamp.


Mer eller mindre. Han prøver jo selvsagt å skjerme ballen inn til Nouri, men han kommer litt for nær og det stresser nok Nouri.
Det er egentlig ikke så mye å analysere det her, Nouri skal klarere, men klarer det ikke og skulle klart det selv om Acosta kom litt nærme.

Poenget er som nevnt at det nok ser ut som ballen kommer til å gå greit innenfor 16 og derfor går Piotr ut. Jeg ble overrasket selv på reprisen over at ballen "stoppet" såpass mye.
Jeg tror du totalt overvurderer språkproblemene på en bane. Det er ikke en setning som blir sagt her, her er det maks et par ord. Piotr roper "keeper" hvis han mener han skal ta denne. Hvis ikke skal Nouri klarere denne ballen.

Gi gjerne like mye skyld til Nouri og Acosta om du vil, men at Piotr skal få mest skyld for noe som aldri hadde blitt mål om ikke en eller begge de to rotet det til, er i beste fall utrolig.


Kva om Nouri hadde truffe klokkereint på klareringa, og ballen hadde gått rett i Acosta, over Piotr og i mål, noko som godt kunne skjedd her, Kven ville du lasta for målet då?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Leffen

March 14, 2016, 08:03:09 AM #240 Last Edit: March 14, 2016, 08:05:44 AM by Leffen
Herlig! All kudos til forsangerene som holdt koken hele veien. Tror vi greit klarte å overdøve Blå Magi, eller hva nå det er de kaller seg. Men det flagget som ble veivet gjennom hele kampen var temmelig irriterende. Særlig når det skjedde noe foran mål. Få det bort!

Sett fra tribunen var forsvaret temmelig shaky i første. Men R.Kristiansen, for en spiller. Han er virkelig vass. Hvilsom jobba utrettelig og håper Huse følger opp i samme spor. Haugen er nødt til å innse at han ikke er den stjernespilleren det virker som han fortsatt tror han er. Så blir han vassere skal du se.

osoerli

Det som var mest positivt med kampen er at vi kjører kampen i lange perioder før utvisninga.  Det viser at vi har TL-nivået inne.  Og det er betryggande.  Etter halvspelt førsteomgang såg det ut som vi ikkje hadde nivået inne.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Quote from: Leffen on March 14, 2016, 08:03:09 AM
Men det flagget som ble veivet gjennom hele kampen var temmelig irriterende. Særlig når det skjedde noe foran mål. Få det bort!

Tren på langskudd

Northside

Bilder fra turen og kampen:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1083836881636679.1073741880.149857955034581

Ellers enig i at det store flagget ikke skal brukes midt foran feltet slik. Var generelt litt for høy promille på enkelte i går, ergo håpløs flagging, 10-20 forskjellige forsangere og en del rot stemningsmessig til å begynne med.
Men etter at vi justerte litt internt og kjørte noen faste forsangere, så ble det ganske brukbart på tribunen :)

Ser Godset sine supportere skriver at de ble imponert over trøkket fra bortefeltet, og det er jo positivt.

Lasaron

Quote from: Northside on March 14, 2016, 12:06:07 PM
Bilder fra turen og kampen:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1083836881636679.1073741880.149857955034581

Ellers enig i at det store flagget ikke skal brukes midt foran feltet slik. Var generelt litt for høy promille på enkelte i går, ergo håpløs flagging, 10-20 forskjellige forsangere og en del rot stemningsmessig til å begynne med.
Men etter at vi justerte litt internt og kjørte noen faste forsangere, så ble det ganske brukbart på tribunen :)

Ser Godset sine supportere skriver at de ble imponert over trøkket fra bortefeltet, og det er jo positivt.


Høres bra ut.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Jeg skulle ønske forsangergruppen kunne stille seg litt lenger bak. Et sted rundt midten, eller bak midten. Da står de uten lang avstand til noen del av feltet, de står med ansiktet vendt mot flertallet av supporterne - uten å stå med ryggen til, og de får akustisk hjelp ved å stå nærmere taket.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

http://www.dagbladet.no/2016/03/13/sport/fotball/tippeligaen/stromsgodset/brann/43510815/

Pussig vinkling. Han får det til å høres ut som om Brann tok poeng fordi Godset dummet seg sånn ut i forbindelse med reduseringen. Han må ha glemt hvordan Godset sine mål kom, særlig det andre.
Tren på langskudd

Gulløl

March 14, 2016, 13:15:14 PM #247 Last Edit: March 14, 2016, 13:17:38 PM by Gulløl
En veldig dårlig balansert artikkel av Morten Pedersen. Han glemte å nevne:

-  At begge lag hadde like mange avslutninger på mål i følge VG sin statistikk.
-  At Strømsgodset var så dårlig offensivt at de trengte to tabber fra Brann forsvaret for å score.
-  At Strømsgodset var så dårlig offensivt at de ikke fikk et eneste corner.
-  At keepertrøyen til Piotr var ren og pen og trengte neppe vaskes fordi at han knapt var i aksjon.

Tøv også det han skriver at Brann ser ut til å bli sesongens laveste bortelag, flere av de andre lagene vil nok helt sikkert også ligge så lavt i Drammen. At han også tar æren fra Huseklepp for en sterk prestasjon og kaller det "makan til arbeidsforhold" viser bare at han er en ihuga Strømsgodset supporter. At Brann var sjanseløse i denne kampen er bare vrøvl, om Brann ville kunne de justert seg mer offensivt på slutten og hatt en god mulighet til å ha vunnet kampen. At han tror det garantert hadde blitt halloi i Bergen med seier viser bare at han ikke har kjennskap til den nøkternheten det er blant supporterne i år. Terningkast 2 til Morten Pedersen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Falkman

Quote from: Gulløl on March 14, 2016, 13:15:14 PM
En veldig dårlig balansert artikkel av Morten Pedersen. Han glemte å nevne:

-  At begge lag hadde like mange avslutninger på mål i følge VG sin statistikk.
-  At Strømsgodset var så dårlig offensivt at de trengte to tabber fra Brann forsvaret for å score.
-  At Strømsgodset var så dårlig offensivt at de ikke fikk et eneste corner.
-  At keepertrøyen til Piotr var ren og pen og trengte neppe vaskes fordi at han knapt var i aksjon.

Tøv også det han skriver at Brann ser ut til å bli sesongens laveste bortelag, mange av de andre lagene vil ligge så lavt i Drammen. At han også tar æren fra Huseklepp for en sterk prestasjon og kaller det "makan til arbeidsforhold" viser bare at han er en ihuga Strømsgodset supporter. At Brann var sjanseløse i denne kampen er bare vrøvl, om Brann ville kunne de justert seg mer offensivt på slutten og hatt en god mulighet til å ha vunnet kampen. At han tror det garantert hadde blitt halloi i Bergen med seier viser bare at han ikke har kjennskap til den nøkternheten det er blant supporterne i år. Terningkast 2 til Morten Pedersen.


Godt oppsummert.

Lasaron

Akkurat det med halloi er det vanskelig å være uenig i. Halloi, hva nå det er, hadde det nok blitt.
Tren på langskudd

Baunebob

Idioti fra Pedersen. Hva med arbeidsforholdene til Høiland på 2-0?? Hvis Godset "gir" Huseklepp 2-1 så gir Brann dem begge målene også. Pinlig undertone i den artikkelen.

Gulløl

March 14, 2016, 13:41:58 PM #251 Last Edit: March 14, 2016, 13:43:57 PM by Gulløl
Quote from: Lasaron on March 14, 2016, 13:32:09 PM
Akkurat det med halloi er det vanskelig å være uenig i. Halloi, hva nå det er, hadde det nok blitt.


Han mener nok:
Halloi = Gullet skal hem (uten selvironi).

Etter at tippeligaen var litt sidræva i 2015 stålsetter østlendinger, trønderne og romsdalingene seg for det bergenske engasjementer i år. Ironien og humoren vår har de aldri forstått seg på.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Falkman

Quote from: Baunebob on March 14, 2016, 13:35:09 PM
Idioti fra Pedersen. Hva med arbeidsforholdene til Høiland på 2-0?? Hvis Godset "gir" Huseklepp 2-1 så gir Brann dem begge målene også. Pinlig undertone i den artikkelen.


Skinner så til de grader  igjennom at han var misfornøyd med resultatet, fryktelig pinlig. men det er klart, når man  har hauset opp Godset som om de var Barcelona, tar det seg ikke godt ut når de bare klarer uavgjort og knapt skaper sjanser mot et nyopprykket lag i premieren. så da dikter man gjerne litt, for å pynte på sannheten.

Belfort

Quote from: Gulløl on March 14, 2016, 13:15:14 PM
En veldig dårlig balansert artikkel av Morten Pedersen. Han glemte å nevne:

-  At begge lag hadde like mange avslutninger på mål i følge VG sin statistikk.
-  At Strømsgodset var så dårlig offensivt at de trengte to tabber fra Brann forsvaret for å score.
-  At Strømsgodset var så dårlig offensivt at de ikke fikk et eneste corner.
-  At keepertrøyen til Piotr var ren og pen og trengte neppe vaskes fordi at han knapt var i aksjon.

Tøv også det han skriver at Brann ser ut til å bli sesongens laveste bortelag, flere av de andre lagene vil nok helt sikkert også ligge så lavt i Drammen. At han også tar æren fra Huseklepp for en sterk prestasjon og kaller det "makan til arbeidsforhold" viser bare at han er en ihuga Strømsgodset supporter. At Brann var sjanseløse i denne kampen er bare vrøvl, om Brann ville kunne de justert seg mer offensivt på slutten og hatt en god mulighet til å ha vunnet kampen. At han tror det garantert hadde blitt halloi i Bergen med seier viser bare at han ikke har kjennskap til den nøkternheten det er blant supporterne i år. Terningkast 2 til Morten Pedersen.


Dagbladet med Morten Pedersen og Ester O Sæther har gjennom alle tider jeg har fulgt Brann, hatt et horn i siden til oss.

Tom C

Er bare å heve seg over slike lavpanner. Blir like tragisk som de fryktelig indignerte Mini-Jacobsen og Co, som ble så forferdet over den stygge "mobbingen" av Mjøndalen. Usikker på om de virkelig er så fjerne, eller om det bare er et utslag av tabloid-pressens mantra om at all pr er god pr. Nekter å tro at de ikke skjønte at dette bare var en harmløs spøk og "takk for sist" til Mjøndalen som påførte oss så mye lidelse og smerte sist gang vi var i disse traktene...
Aldri mer Obos....

Morkel

Morten Pedersen har aldri likt Brann og han sliter med å skjule det. Han har ditto vært overdrevent positiv til sitt eget lag VIF i perioder, høydaren kom vel i 2008 når han utropte VIF til seriemester etter ansettelsen av Andresen. Som en liten bonus mente han at Glenn Roberts skulle bli toppscorer i Tippeligaen og snart var inne på landslaget.

Fyren tippet også Brann på kvalik i 2011. Greit at man ikke skal forvente at journalister er spåmenn, det er vanskelig å tippe tabell, men etter å ha sett den gode starten til Brann det året uttalte han at de mest sannsynlig ikke kom på topp 8. Vi kom 1 poeng bak medalje. Det er påfallende at fyren selv etter å ha sett Brann utspille Rosenborg og Lillestrøm ikke hadde tro på at Brann kunne komme på øvre halvdel av tabellen.

Mønsteret gjentar seg selv i denne artikkelen, uansett hva Brann gjør så er det feil. Og hvis de scorer så er det ikke deres egen fortjeneste det er motstanderlagets forferdelige feil som er årsaken. Det er strengt tatt vanskelig å ta det Pedersen skriver med en klype salt, for han er som regel helt på jordet.

Lasaron

Må bare få understreket hvor sensasjonelt bra det var å verken få kort eller noen cornere imot.
Tren på langskudd

Hatleking

Eg har ikkje skjønt kvifor folk har vore så veldig negative til Pedersen, men dette var eit frykteleg lågmål av ein artikkel. Skulle tru at det var skrive av ein tilfeldig Strømsgodset-supportar.

ostraume

Dommeren da, folkens! Prikkfritt. Faen så deilig å være ferdig med de fantastisk svake OBOS-dommerne.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Baunebob

Moen er klasse. Skal vel til EM i sommer også.

krakra

Bare en tanke. Når Kastrati etter kortet var på vei for å krangle mer blir han stoppet av en småirritert Piotr. Hvordan hadde det gått hvis han hadde fiket til Piotr også? Noe sier meg at han ikke hadde reagert på samme måte som Demidov.

Gulløl

Piotr hadde reagert som Chuck Norris hadde gjort  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on March 14, 2016, 07:51:06 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 14, 2016, 01:10:28 AM
Quote from: osoerli on March 14, 2016, 00:56:13 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 23:26:57 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 23:05:48 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 13, 2016, 22:53:58 PM
Quote from: osoerli on March 13, 2016, 22:44:09 PM
For å flytte "diskusjonen" om 2-0 målet og kven sin feil det var frå spillerbørs-tråden til denne.
Piotr gjer ei feil vurdering.
Nouri gjer ei svært dårleg teknisk utført klarering.  Sleivspark rett og slett.
Eg meiner det er Piotr som må ta målet på si kappe.  Han har ingenting der å gjera.
Så kan ein seia at hadde Nouri truffe reint, eller hadde Nouri hatt betre teknikk, så hadde det ikkje blitt mål.  Det er tett med folk der, han kunne truffe reinare og allikevel kunne ballen fort gått via ein spelar og mot mål.  Piotr skal bli på sin strek.  Då er det minst sjanse for at situasjonen blir farleg.


Delvis uenig, det er fullt mulig for Piotr å plukke den om det er god kommunikasjon mellom Nouri, Acosta og han, men han burde nok blitt stående. Uansett er det mest på Nouri sin kappe.


Sleivspark kan skje den beste.  Men Piotr gjer ei feil vurdering.


Det hjelper ikke det all den tid det er det som fører til mål. Det er også en "feil" vurdering av Nouri da han timer den feil. Det kan også Piotr ha gjort. I starten ser det ut som ballen skal gå fint inn i feltet, men den har ikke like stor fart og er i grenseland, men da er allerede Piotr der ute og prøver å gjøre det beste ut av situasjonen.
70-30 i fordelingen til Nouri dessverre. Håper og tror han retter det opp til neste kamp.


Mer eller mindre. Han prøver jo selvsagt å skjerme ballen inn til Nouri, men han kommer litt for nær og det stresser nok Nouri.
Det er egentlig ikke så mye å analysere det her, Nouri skal klarere, men klarer det ikke og skulle klart det selv om Acosta kom litt nærme.

Poenget er som nevnt at det nok ser ut som ballen kommer til å gå greit innenfor 16 og derfor går Piotr ut. Jeg ble overrasket selv på reprisen over at ballen "stoppet" såpass mye.
Jeg tror du totalt overvurderer språkproblemene på en bane. Det er ikke en setning som blir sagt her, her er det maks et par ord. Piotr roper "keeper" hvis han mener han skal ta denne. Hvis ikke skal Nouri klarere denne ballen.

Gi gjerne like mye skyld til Nouri og Acosta om du vil, men at Piotr skal få mest skyld for noe som aldri hadde blitt mål om ikke en eller begge de to rotet det til, er i beste fall utrolig.


Kva om Nouri hadde truffe klokkereint på klareringa, og ballen hadde gått rett i Acosta, over Piotr og i mål, noko som godt kunne skjedd her, Kven ville du lasta for målet då?


Acosta mest, men det hadde vært enda mer uheldig enn sleivsparket var.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: osoerli on March 16, 2016, 09:49:39 AM
4 kampers karantene på Kastrati


En samlet straff for å ha sparket mot hodet til Nouri, slaget mot Demidov og dårlig oppførsel etter utvisningen. Strengt og korrekt.
Gå av.

Go Up