• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

13.03 kl 18: Strømsgodset - Brann

Started by Torvanger, March 02, 2016, 13:19:10 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

11 dager til seriestart, er det for tidlig med en kamptråd, der det kan foregå endel forhåndsdiskusjon? Ikke i min bok og jeg åpner med fasiten fra Godsets  treningskamper til nå, minus den kommende mot VIF:

Sesong:
24 jan 2016   Treningskamp   Strømsgodset   2 - 1   Piast Gliwice
   -
26 jan 2016   Treningskamp   Dinamo Zagreb   0 - 2   Strømsgodset
   -
29 jan 2016   Treningskamp   Strømsgodset   0 - 1   Lovech
   
05 feb 2016   Treningskamp   Strømsgodset   1 - 2   Odd   

17 feb 2016   Treningskamp   Dynamo Kyiv   2 - 1   Strømsgodset
   
21 feb 2016   Treningskamp   Strømsgodset   1 - 1   Dinamo Moskva   

25 feb 2016   Treningskamp   Strømsgodset   2 - 0   Shakhtyor   

Godset har møtt tøffe lag og har levert godkjent og vel så det, ser det ut til. Det positive for Branns del, er at  Godset er storfavoritt og at Brann har en tendens til å heve seg og spille bedre fotball, enn det Bergensklubben gjør når laget møter presumtivt dårligere motstand. Et annet positivt moment er at MP er ute med lyskestrekk, det svekker Godset radikalt på det det offensive. Men, vil Brann score mål?

Jeg tipper LAN kjører tilsvarende taktikk som i bortemøtene med SIL, Kristiansund og Ranheim ifjor, dvs at sjansen for 0-0 er mer enn overhengende. Hadde jeg tippet på odssen, hadde jeg satt mine penger på en U.

osoerli

Dristar meg til ein tidleg startelver:

                     Horwath
Nouri     Acosta   Demidov   Kristiansen
  Barmen         Nilsen          Haugen
  Braaten          Vega           Larsen
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Saludar a los monos!

Tom C

Sånn uten å vite noe mer om hvordan de siste treningskampene eller form/skader osv vil forløpe de siste 11 dagene frem mot start, så vil jeg si at et uavgjort-resultat vil være et bra resultat i Drammen. Nå kan jeg jo endre mening dersom vi rundspiller de og blir frarøvet tre poeng pga dårlige avslutninger eller dommerfeil, men sånn i utgangspunktet forventer jeg egentlig et hederlig 0-2 resultat der.

Men skulle vi overraske med en seier der, så viser det jo at vi kan slå de fleste, og da kan vi jo få det mer morro i år enn mange av oss frykter...
Aldri mer Obos....

OmOssSjølOgHansaøl

Dette blir en av årets tøffeste bortekamper, så uavgjort vil være bra. Jeg antar kampopplegget vil ligne på det vi så mot Rubin Kazan: Brann vil prøve å ligge kompakt "i rammen" og satse på 0-0 og eventuelt kontringsmål.

Jeg tror at lagoppstillingen kommer til å bære preg av denne planen, og at også den fremre treeren kommer til å bestå av spillere som er i stand til å jobbe hardt hjemover i 90 minutter. Ut fra hvordan ting ser ut i dag, tror jeg derfor Huseklepp er en mer sannsynlig venstrekant enn Larsen eller Vega - men ting kan selvfølgelig endre seg på de 11 dagene som gjenstår.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on March 02, 2016, 13:32:24 PM
Dristar meg til ein tidleg startelver:

                     Horwath
Nouri     Acosta   Demidov   Kristiansen
  Barmen         Nilsen          Haugen
  Braaten          Vega           Larsen


Hvorfor starter ikke Piotr? Tror nok heller ikke Larsen starter eller at Vega spiller spiss om han starter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kagain

Vega spørs vel litt hvor arbeidsvillig han er. Det er vel noe som LAN kommer til å legge merke til frem til kampen vil jeg tro.

Falkman

Quote from: osoerli on March 02, 2016, 13:32:24 PM
Dristar meg til ein tidleg startelver:

                     Horwath
Nouri     Acosta   Demidov   Kristiansen
  Barmen         Nilsen          Haugen
  Braaten          Vega           Larsen


Vega som midtspiss?? det er fristende å kalle det rørende naivt. men så frekk er jeg ikke.

osoerli

Quote from: Klaus_Brann on March 02, 2016, 18:46:03 PM
Quote from: osoerli on March 02, 2016, 13:32:24 PM
Dristar meg til ein tidleg startelver:

                     Horwath
Nouri     Acosta   Demidov   Kristiansen
  Barmen         Nilsen          Haugen
  Braaten          Vega           Larsen


Hvorfor starter ikke Piotr? Tror nok heller ikke Larsen starter eller at Vega spiller spiss om han starter.


Horwath er betre enn Piotr.
Larsen er betre enn Huseklepp.
Mot Godset er det å ligge lavt og satse på kontringer som gjeld.  Då er det raskaste mann på topp.  Tippar etter det me har høyrt at det er Vega.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nero

Quote from: Kagain on March 02, 2016, 19:07:35 PM
Vega spørs vel litt hvor arbeidsvillig han er. Det er vel noe som LAN kommer til å legge merke til frem til kampen vil jeg tro.

Vega har vel heller aldri spilt på kunstgress før, vil jeg anta. Drammen er vel ikke det ideelle stedet å få sin debut på det underlaget.
Lions led by donkeys.

osoerli

Quote from: nero on March 02, 2016, 22:58:23 PM
Quote from: Kagain on March 02, 2016, 19:07:35 PM
Vega spørs vel litt hvor arbeidsvillig han er. Det er vel noe som LAN kommer til å legge merke til frem til kampen vil jeg tro.

Vega har vel heller aldri spilt på kunstgress før, vil jeg anta. Drammen er vel ikke det ideelle stedet å få sin debut på det underlaget.


Står i ein annan tråd at heimebanen hans i Costa Rica er kunstgras.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

nero

Hæh? Kunstgress i Costa Rica?  Vel, vel, man lærer så lenge man lever!  ;D
Lions led by donkeys.

Klaus_Brann

Masse regn gjør det til en nødvendighet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Morkel

Quote from: Falkman on March 02, 2016, 19:12:03 PM
Quote from: osoerli on March 02, 2016, 13:32:24 PM
Dristar meg til ein tidleg startelver:

                     Horwath
Nouri     Acosta   Demidov   Kristiansen
  Barmen         Nilsen          Haugen
  Braaten          Vega           Larsen


Vega som midtspiss?? det er fristende å kalle det rørende naivt. men så frekk er jeg ikke.


Han er jo primært ving, men han har visstnok blitt testet ut som midtspiss i Costa-rica (Står det på hans spanske wiki-side). Hvor bra han gjorde det der og hvor mange ganger han spilte i posisjonen sto det riktignok ingenting om.

Hatleking

Kanskje me kunne ha testa Vega som keeper? Det hadde vore artig om Piotr fekk litt konkurranse. I tillegg er han rask, så han bør kunne kome bort til stolpene fort på skot.

Morkel

Quote from: Hatleking on March 04, 2016, 12:58:18 PM
Kanskje me kunne ha testa Vega som keeper? Det hadde vore artig om Piotr fekk litt konkurranse. I tillegg er han rask, så han bør kunne kome bort til stolpene fort på skot.


Ja. Hvis han har spilt keeper på landslaget, sånn som han har spilt midtspiss, så kan prestasjonene der gi en indikasjon på hvor godt han kan bekle rollen.

Jeg tror ikke Vega har de fysiske premissene til å fylle midtspissrollen, han er relativ lav og lett. Jeg tror heller ikke LAN kommer til å bruke ham der. Men å blank avvise at han kan fungere i posisjonen uten noen basis for å vurdere ham, kommer jeg ikke til å gjøre.

nummer9


Kagain

Quote from: nummer9 on March 04, 2016, 15:30:50 PM
http://www.tv2.no/sport/8103149/

Børven til sommeren?


Lenge siden jeg har lest noe om Børven. Hvordan var han som spiller igjen? Noe som kunne brukes som midtspiss dersom Hvilsom ikke virker?

Falkman

Quote from: Kagain on March 04, 2016, 19:28:43 PM
Quote from: nummer9 on March 04, 2016, 15:30:50 PM
http://www.tv2.no/sport/8103149/

Børven til sommeren?


Lenge siden jeg har lest noe om Børven. Hvordan var han som spiller igjen? Noe som kunne brukes som midtspiss dersom Hvilsom ikke virker?


for et par år siden ville svaret vært et udiskutabelt ja.  men nå, etter flere sesonger med en kombinasjon av skader og lite spilletid er det jo det hele langt mer usikkert.


Klaus_Brann

Da blir det vel Lorentzen som senker oss.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Godset spiller treningskamp mot VIF på Marienlyst nå. Leder 2-0 etter 15 min.
Dog skal det sies at det andre målet var keepermat.

Den går på tv2 sportskanalen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

March 05, 2016, 16:23:12 PM #23 Last Edit: March 05, 2016, 16:43:42 PM by Gulløl
Pamer og Bøyum i BT har i dag satt opp dette serielaget med begrunnelse på hver spiller. Står ikke hvilke kanter de mener Huseklepp og Hvilsom skal spille på, men trolig slik de mener:

               

Personlig tror jeg LAN velger dette laget:

               Leciejewski
Nouri -  Acosta - Demidov - Kristiansen
   Johansen -  Nilsen -  Haugen
  Braaten - Hvilsom - Huseklepp


Nouri/Braaten og Kristiansen/Huseklepp har opparbeidet en del relasjoner i de siste treningskamper på kantene så det tror jeg LAN vil beholde i seriestarten. Jeg mest usikker på om han velger Johansen eller Barmen som høyre indreløper, tror begge får prøve seg i denne posisjonen i morgen, så etter kampen er kanskje valget lettere. Forrige treningskamp var Johansen bedre en Barmen i denne rollen så foreløpig leder nok han løpet om startplass.
Vega Álvarez får nok et innhopp på høyrekanten i morgen. Blir nok innhopp i de første seriekampene også til han eventuelt viser at han er god nok til å starte, han trenger nok tid til å komme inn i det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Enig med Gulløl sin vurdering.
Det spørs litt hvordan han vil gå ut mot Godset om han velger Barmen eller Johansen.
Han får mer kreativitet og målteft med Johansen, mens han med Barmen får mer duellstyrke og ro på midtbanen.
Personlig er jeg for Johansen. Vi trenger all den kreativiteten vi kan få fremover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

Eg er òg einig med Gulløl. Forhåpentlegvis er Vega i kjempeform og kan slå seg inn fort på laget, men det blir neppe allereie i den aller første. Det blir nok iallfall innhopp der.

Paldan

Quote from: osoerli on March 02, 2016, 13:32:24 PM
Dristar meg til ein tidleg startelver:

                     Horwath
Nouri     Acosta   Demidov   Kristiansen
  Barmen         Nilsen          Haugen
  Braaten          Vega           Larsen


Man skal høre mye her på forumet... Horwath i mål og Vega som midtspiss i første seriekamp borte gir jeg gode odds på.

tsrqpo

Mange interessante valg i generalprøven. Orlov og Vega fra start. Et bra tegn mtp ka Vega har vist på trening. Hvilsom har ikke fått helt flyten når Orlov tar den plassen. Haugen er og plassert på benken

Paldan

Etter kampen mot Tromsø og intervjuene etterpå kan vi vel si med noenlunde sikkerhet at laget blir slik (sikker på 9 av 11):

Piotr
Nouri - Demidov - Acosta - Kristiansen
Barmen - Nilsen - Haugen
Huseklepp - Orlov - Braaten

Mulig Johansen for Barmen og Skålevik for Orlov.

Belfort

Quote from: Paldan on March 06, 2016, 18:37:59 PM
Etter kampen mot Tromsø og intervjuene etterpå kan vi vel si med noenlunde sikkerhet at laget blir slik (sikker på 9 av 11):

Piotr
Nouri - Demidov - Acosta - Kristiansen
Barmen - Nilsen - Haugen
Huseklepp - Orlov - Braaten

Mulig Johansen for Barmen og Skålevik for Orlov.


Mest sannsynlig handler det om at det ikke blir et stygt resultat

OmOssSjølOgHansaøl

Det er ingenting i Tromsø-kampen som har gjort meg mindre sikker på at Brann vil ligge kompakt "i rammen" mot Godset, snarere tvert i mot. Jeg har ikke sett intervjuene etter Tromsø-kampen, men mitt tips er:

                 Leciejewski
 Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
   Johansen - Heltne Nilsen - Barmen
      Braaten - Skålevik - Huseklepp

Orlov og Hvilsom kan også være aktuelle som midtspiss. Vega er aktuell for innhopp (i tillegg til å være høyaktuell for startelleveren i andre seriekamp).
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Paldan

Ja, det er en grei tilnærming til kampen sett realitetene i betraktning. Vi er ikke bedre enn at vi må reise til Drammen og håpe på poeng, ikke så mye mer enn det.

Giles

Alt annet enn å gå for seier er feil. Laget må da bli:
Pjotr
Nouri-Hatakka-Acosta-Kristansen
Vega-Johansen-Heltne Nilsen-Barmen-Huseklepp
                     Braaten
Tempo og kraft framover, dobling på kantene og defensiv trygghet med en ekte treer på midten.

osoerli

Quote from: Paldan on March 06, 2016, 14:43:38 PM
Quote from: osoerli on March 02, 2016, 13:32:24 PM
Dristar meg til ein tidleg startelver:

                     Horwath
Nouri     Acosta   Demidov   Kristiansen
  Barmen         Nilsen          Haugen
  Braaten          Vega           Larsen


Man skal høre mye her på forumet... Horwath i mål og Vega som midtspiss i første seriekamp borte gir jeg gode odds på.


Gode odds skal du få.  Hadde blitt eit fint kontrelag dette.  Vega har jo fart, bra teknikk, kan holda på ball, skyter med begge bein.  I motsetning til dei såkalte spissane i Brann.  Larsen har teknikk, og grei innleggsfot og skot.  Braaten har fart og musklar.  Vi taper vel uansett, så lagoppstilinga spelar vel null rolle.  Men dette er i alle fall eit forsøk på noko.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Det har i alle fall ingenting for seg å stilla med Hvilsom, Orlov aller Skålevik på topp mot Godset.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: Giles on March 06, 2016, 19:55:20 PM
Alt annet enn å gå for seier er feil. Laget må da bli:
Pjotr
Nouri-Hatakka-Acosta-Kristansen
Vega-Johansen-Heltne Nilsen-Barmen-Huseklepp
                     Braaten
Tempo og kraft framover, dobling på kantene og defensiv trygghet med en ekte treer på midten.


Hatakka som stopper allerede neste helg er nok for tidlig. Men jeg likte det forholdsvis lille vi fikk se av finnen i dag. Han virket trygg med ballen og jeg kan se for meg han som et alternativ som midtstopper dersom det blir behov for det. Var det ikke på U21-landslaget han hadde spilt en del midtstopper?
Rød makt på Hansa

krakra

March 06, 2016, 20:14:58 PM #36 Last Edit: March 06, 2016, 20:16:42 PM by krakra
Jeg syns det er galskap å skulle vrake den viktigste forsvarsspilleren og den som sprer ro og trygghet bak der for en høyreback som er helt ny i ligaen og nivået. Demidov er kaptein og kommer nok til å spille alle kamper han er tilgjengelig for.  Vi trenger Haugens kreativitet på midtbanen. Sytet over at han slår så mye bakover er overdrevent. Han, som resten av laget, kunne gjerne vært enda mer fremoverrettet, men han er den mest skapende og fremoverrettede midtbanespilleren vi har. Vega som ensom spiss ser jeg heller ingen grunn til å teste ut fra start allerede i første serierunde. Han bør få teste seg ut i en rolle han er trygg på for å bli trygg i TL. Braaten tror jeg blir for stasjonær på topp. Han har ikke vært spesielt målfarlig de siste årene akkurat, og syns ikke han har fremstått som noen spesielt farlig spiller for oss heller. Vi har mer bruk for hans defensive egenskaper på kanten.

     Johansen - Nilsen - Haugen
     Vega - Skålevik - Braaten

Nixon

Mitt lag som det selvsagt ikke blir:

Piotr
Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
Johansen - Barmen - Haugen
Braaten - Hvilsom - Huseklepp
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: tsrqpo on March 06, 2016, 15:06:48 PM
Mange interessante valg i generalprøven. Orlov og Vega fra start. Et bra tegn mtp ka Vega har vist på trening. Hvilsom har ikke fått helt flyten når Orlov tar den plassen. Haugen er og plassert på benken


Du skulle sett intervjuet med LAN;

Vega spilte fra start fordi det var den eneste muligheten å se han i dag, samt at han var klar på at han visste hvor Huse står. Det tyder på at han starter med Huse og Braaten, med mindre Vega spiller enormt godt på trening. Det samme med Haugen, han sa han visste hvor han hadde Haugen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Romarius

Mitt lag mot Godset:
Piotr
Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
Johansen - Nilsen - Haugen
Vega - Braaten - Huseklepp

Smådristig med Vega fra start og Braaten som spiss, men begrunner det med at i denne kampen kommer vi til å ligge mye bakpå, og vårt håp ligger i hurtighet og kjappe kontringer (selv om vi har sett null og niks av den slags de siste årene). Braaten velges som midtspiss, da dette er en mann som faktisk kan ta i mot og holde på ballen. Velger også Johansen foran Barmen pga intensitet og fremdrift.
Av de som har spilt midtspiss i treningskampene, synes jeg Skålevik har prestert best. Men velger altså en møtende, sterk spiss med ballkontroll i akkurat denne kampen.

Tipper dog det blir Barmen i stedenfor Johansen, Vega på benken, Huse og Braaten på vingene, og den lille overraskelsen Skålevik som spiss.

Finfin respons

Det desidert mest positive med dette laget, uansett resultater nå frem mot seriestart er at Brann har dobbeldekning, trippeldekning og kvadruppel dekning på alle posisjoner, og at konkurransen om plassene er ganske høy. Konkurransen er størst på midtspissplassen, høyrekanten og i indreløperposisjonene. Konkurransen burde absolutt vært høyere på midtbanen, men i utgangspunktet skal Branns noe jevne stall skjerpe samtlige involverte til maksimal ytelse.

Angrepet:
   Huseklepp   -     Skålevik         -        Braaten
   Larsen          -     Hvilsom           -        Vega
   (Skaanes)*   -     Orlov               
                             Karadas*   
                             Lorentsen
                             Rotihaug

Skålevik og Hvilsom konkurrerer også om kantplassene.                       

Midtbanen:
   Haugen        -     SHN           -        Barmen
   
Skaanes        -   (Haugen) *    -        Johansen


Forsvaret:
Kristiansen  -    Demidov   -   Acosta    -  Hattaka *
Vevatne*      -    (Hattaka)*  -  Grønner    -  Nouri     

Målvakter:
Piotr
Horwath
Pettersen

Om noen skulle være i tvil: Asteriks (*) = Kristoffer Barmen er et alternativ i denne posisjonen.

Mot Strømsgodset blir laget satt utifra motspill. Målet er 0-0. Jeg tror LAN velger de uthevede mot Strømsgodset. Da blir det Barmen (han fikk spille nesten hele kampen mot Tromsø, som eneste midtbanespiller, det er et signal som jeg tolker dithen) og det blir Skålevik, fordi han er best av alle på å skape rom og slite ut motstanderne. Og det blir Braaten, fordi Hvilsom ikke har overbevist enda. På sikt blir det nok Vega.


Foretrukne superinnbyttere:
Karadas, Larsen, Vega og Huseklepp. Men som vanlig får vi nok se Huseklepp allerede fra start.
Kanskje.

Corran

Eg ser gjerne at de starter med Hattaka som back.
I dag får han vel 20 minutter og han har flere innlegg en de andre backene til sammen hele kampen. Sist jeg så ham komme inn en kamp var det akkurat det samme.
SHN ser eg som synderen bak det som ledet til at det ble frispark og 1-0. På 2-0 så går han ikke i duell i forkant og de ruller oss fint opp. Dette i tillegg til den jævla suttringen hans gjør at eg heller tar Barmen i den rollen. Men strengt tatt så mangler vi fremdeles en god defensiv midtbane spiller. En av de viktigste signeringene er ikke kommet enda
Framover er det ett fett kem de setter inn for mål kommer det ikke slik Brann spiller.
Håper på 0-0 i denne kampen Er vel det beste vi kan håpe på og eg spiser gladelig i meg de ordene om eg tar feil
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Godset vet i det minste for målet står, 3-3 i forgårs mot VIF.  Godset har scoret 12 mål på 8 treningskamper, mot vesentlig bedre motstand enn det Brann har hatt. Sjelden har Brann hatt mindre sjanser for å ta poeng.

Giles

Liker holdningen din Torvanger, stadig mer pessimist(realist). Ellers er du definitivt inne på noe, Brann kommer ikke til å kunne forsvare seg til mange poeng, så LAN gutten må vær så god komme seg på framfot og kommandere tempo i angrepsspillet. Uten offensiv trussel tapes de fleste kamper, eller når det gjelder Brann, alle kamper.

Spelaren

Er det for seint å spør Helstad om han kan krøke seg ned til denne kampen? Tipper det er flere mål i den gamle skrotten enn hva tilfellet er hos de andre.

Fra spøk til alvor; søndag er det alvor, og da bør gjengen være skjerpet til fingerspissene om dette skal ende i noe annet enn slakt og fiasko.

Her er mitt lag, med litt utfyllende info om kvifor.

Akterplass
Leciejewski
: Egentlig selvskreven. Kan være halv- og på grensen til u-seriøs i sesongoppkjøring, men er den dønneste seriøseste personen vi kanskje har når push comes to shove. Trenger å være i rett psykisk gal modus, og åpner han godt med noen gode inngripener skal det bli vrient for Strømsgodsets spillere å få ballen forbi ham. Men det avhenger mye av de neste fire på listen...

---

Styrbordback
Nouri :
"Men Spelaren, for et kjedelig valg!?" - Ja, kanskje det ettersom Hatakka ikkje har gjort seg heeelt bort, men Nouri er nå den eg har mest tillit til mot seriestart. Også han trenger å skru opp noen knepp, og helst da til 11 for at kanten hans ikkje skal bli en autostrada for motstanderen.

Båtsmann
Demidov :
Kaptein som må skjerpe innstillingen etter traurige treningskamper. Han foretrekker når det er alvor og får en vrien oppgave søndag, med kjappe angripere han helst ikkje skal rive ned som bakerste mann.

Skipsreparatør
Acosta :
Blir Demidov alene, seilet revner på midten eller noe annet tull skjer - er det han her som skal først til. Er kjappere enn sin makker, og ofte god å ha på defensiv dødball.

Babord back
Kristiansen :
Er en stødig kar som kan sette sjøbein når det stormer. Må riktignok passe på at dette ikkje skjer inni egen boks da motstandernes kjappe sjørøvere kan lett snuble over dem.

---

Styrbord indreløper
Johansen
: Har tillit til denne byssegutten, så får vi håpe han ikkje er ødelagt av Brann-syken når vi kaster loss.

Chief
Nilsen
: Ingen god oppkjøring for sønn Nilsen, heller, men et rivjern vi trenger på midten. Keep it simple, så får vi håpe aggressiviteten er i spilllet og ikkje mot dommeren.

Babord indreløper
Haugen
: Et feigt valg, kanskje, men føler at det vil ta litt tid før noe annet viser seg å være et bedre alternativ.

---

Styrbord angriper
Braaten
: En sterk, rutinert spiller som er flink til å holde på ballen. Tror han kan vise seg nyttig i Drammen.

Baugspyd
Orlov
: Kanskje et håpløst valg, men det er jo lov å håpe han våker til liv når salt- og sjøsprøyten står.

Babord angriper
Huseklepp
: skal det løsne, sant? Jada, for i år har han trent riktig.

---

Av blindpassasjerer som hives utpå dekk for å gjøre en innsats i andre omgang i håp om en redusering nevner vi Hvilsom og Vega. Fullstendig fånyttes, selvsagt, men verdt forsøket.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on March 07, 2016, 11:15:15 AM
Er det for seint å spør Helstad om han kan krøke seg ned til denne kampen? Tipper det er flere mål i den gamle skrotten enn hva tilfellet er hos de andre.

Fra spøk til alvor; søndag er det alvor, og da bør gjengen være skjerpet til fingerspissene om dette skal ende i noe annet enn slakt og fiasko.

Her er mitt lag, med litt utfyllende info om kvifor.

Akterplass
Leciejewski
: Egentlig selvskreven. Kan være halv- og på grensen til u-seriøs i sesongoppkjøring, men er den dønneste seriøseste personen vi kanskje har når push comes to shove. Trenger å være i rett psykisk gal modus, og åpner han godt med noen gode inngripener skal det bli vrient for Strømsgodsets spillere å få ballen forbi ham. Men det avhenger mye av de neste fire på listen...

---

Styrbordback
Nouri :
"Men Spelaren, for et kjedelig valg!?" - Ja, kanskje det ettersom Hatakka ikkje har gjort seg heeelt bort, men Nouri er nå den eg har mest tillit til mot seriestart. Også han trenger å skru opp noen knepp, og helst da til 11 for at kanten hans ikkje skal bli en autostrada for motstanderen.

Båtsmann
Demidov :
Kaptein som må skjerpe innstillingen etter traurige treningskamper. Han foretrekker når det er alvor og får en vrien oppgave søndag, med kjappe angripere han helst ikkje skal rive ned som bakerste mann.

Skipsreparatør
Acosta :
Blir Demidov alene, seilet revner på midten eller noe annet tull skjer - er det han her som skal først til. Er kjappere enn sin makker, og ofte god å ha på defensiv dødball.

Babord back
Kristiansen :
Er en stødig kar som kan sette sjøbein når det stormer. Må riktignok passe på at dette ikkje skjer inni egen boks da motstandernes kjappe sjørøvere kan lett snuble over dem.

---

Styrbord indreløper
Johansen
: Har tillit til denne byssegutten, så får vi håpe han ikkje er ødelagt av Brann-syken når vi kaster loss.

Chief
Nilsen
: Ingen god oppkjøring for sønn Nilsen, heller, men et rivjern vi trenger på midten. Keep it simple, så får vi håpe aggressiviteten er i spilllet og ikkje mot dommeren.

Babord indreløper
Haugen
: Et feigt valg, kanskje, men føler at det vil ta litt tid før noe annet viser seg å være et bedre alternativ.

---

Styrbord angriper
Braaten
: En sterk, rutinert spiller som er flink til å holde på ballen. Tror han kan vise seg nyttig i Drammen.

Baugspyd
Orlov
: Kanskje et håpløst valg, men det er jo lov å håpe han våker til liv når salt- og sjøsprøyten står.

Babord angriper
Huseklepp
: skal det løsne, sant? Jada, for i år har han trent riktig.

---

Av blindpassasjerer som hives utpå dekk for å gjøre en innsats i andre omgang i håp om en redusering nevner vi Hvilsom og Vega. Fullstendig fånyttes, selvsagt, men verdt forsøket.

Dette laget burde kanskje få Color Line Stadion som hjemmebane?
Legg ned hele klubben!


Corran

Vil ha Hatakka på back istedenfor Nouri. Ikke at Nouri har gjort seg bort, men Hatakka har ikke sett så svak ut defensivt og virker på meg som eneste som slår innlegg fra kant. Har også lange innkast slik at innkast ikke blir å gi bort ballen 2 meter fra der en tar innkastet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Quote from: Spelaren on March 07, 2016, 11:15:15 AM
Er det for seint å spør Helstad om han kan krøke seg ned til denne kampen? Tipper det er flere mål i den gamle skrotten enn hva tilfellet er hos de andre.

Fra spøk til alvor; søndag er det alvor, og da bør gjengen være skjerpet til fingerspissene om dette skal ende i noe annet enn slakt og fiasko.

Her er mitt lag, med litt utfyllende info om kvifor.

Akterplass
Leciejewski
: Egentlig selvskreven. Kan være halv- og på grensen til u-seriøs i sesongoppkjøring, men er den dønneste seriøseste personen vi kanskje har når push comes to shove. Trenger å være i rett psykisk gal modus, og åpner han godt med noen gode inngripener skal det bli vrient for Strømsgodsets spillere å få ballen forbi ham. Men det avhenger mye av de neste fire på listen...

---

Styrbordback
Nouri :
"Men Spelaren, for et kjedelig valg!?" - Ja, kanskje det ettersom Hatakka ikkje har gjort seg heeelt bort, men Nouri er nå den eg har mest tillit til mot seriestart. Også han trenger å skru opp noen knepp, og helst da til 11 for at kanten hans ikkje skal bli en autostrada for motstanderen.

Båtsmann
Demidov :
Kaptein som må skjerpe innstillingen etter traurige treningskamper. Han foretrekker når det er alvor og får en vrien oppgave søndag, med kjappe angripere han helst ikkje skal rive ned som bakerste mann.

Skipsreparatør
Acosta :
Blir Demidov alene, seilet revner på midten eller noe annet tull skjer - er det han her som skal først til. Er kjappere enn sin makker, og ofte god å ha på defensiv dødball.

Babord back
Kristiansen :
Er en stødig kar som kan sette sjøbein når det stormer. Må riktignok passe på at dette ikkje skjer inni egen boks da motstandernes kjappe sjørøvere kan lett snuble over dem.

---

Styrbord indreløper
Johansen
: Har tillit til denne byssegutten, så får vi håpe han ikkje er ødelagt av Brann-syken når vi kaster loss.

Chief
Nilsen
: Ingen god oppkjøring for sønn Nilsen, heller, men et rivjern vi trenger på midten. Keep it simple, så får vi håpe aggressiviteten er i spilllet og ikkje mot dommeren.

Babord indreløper
Haugen
: Et feigt valg, kanskje, men føler at det vil ta litt tid før noe annet viser seg å være et bedre alternativ.

---

Styrbord angriper
Braaten
: En sterk, rutinert spiller som er flink til å holde på ballen. Tror han kan vise seg nyttig i Drammen.

Baugspyd
Orlov
: Kanskje et håpløst valg, men det er jo lov å håpe han våker til liv når salt- og sjøsprøyten står.

Babord angriper
Huseklepp
: skal det løsne, sant? Jada, for i år har han trent riktig.

---

Av blindpassasjerer som hives utpå dekk for å gjøre en innsats i andre omgang i håp om en redusering nevner vi Hvilsom og Vega. Fullstendig fånyttes, selvsagt, men verdt forsøket.


Hadde trengt en nådeløs Kaptein Svartskjegg på laget. Og en listig Kaptein Krok på trenerbenken. Frykter nå at LAN ender opp som Kaptein Skuteløs i løpet av sesongen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Tom C

Vi har muligens fått et aldri så lite luksusproblem på høyrebacken. Jeg synes egentlig Nouri er bra der, men samtidig, som det påpekes her, så virker Hattaka å være meget flink på å få ballen inn foran mål når han kommer på raid. Det er jo noe vi har savnet lenge. Holder foreløpig en knapp på Nouri, men det er jo greit å vite at vi har en bra backup om det skulle bli skader og karantener.

Fremover håper jeg vi får se Vega så kjapt som mulig. Tipper han får et innhopp mot godset, og at han deretter kommer til å bli et fast innslag i førsteelveren. Likte det lille jeg så mot Tromsø. Fin ballkontroll, gode pasninger og rask i steget.
Aldri mer Obos....

Go Up