• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Daniel Braaten

Started by OmOssSjølOgHansaøl, February 21, 2016, 17:41:00 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

OmOssSjølOgHansaøl

July 19, 2017, 20:44:00 PM #100 Last Edit: July 19, 2017, 20:46:01 PM by OmOssSjølOgHansaøl
Quote from: Gulløl on July 19, 2017, 17:05:51 PM
Etter det jeg har forstått har det vært en ekstern person som har betalt lønnen hans og at den har vært i det lavere sjiktet i stallen.


Det er en litt upresis beskrivelse. Birger Grevstad ga, via selskapet sitt, Brann en pengegave som ikke var knyttet spesifikt til Braaten, men som gjorde at Brann fikk råd til å dekke Braatens lønn den første kontraktsperioden.

Bak betalingsmur (BT) sies det samme: "A O Grevstad Eiendom AS avkrefter at vi har øremerket penger for en spesiell spiller". Dessuten: "Disse pengene gikk inn i driften vår. Vi kunne valgt å bruke dem på ny gressklipper, hvis det var det vi ville, sier Johannesen."

Men ja, spekulasjonene tilsier at Braaten har en lønn i "midtsjiktet i Brann" med grunnlønn "på rundt en halv million kroner".

Han har gjort seg fortjent til mer.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Torvanger

Braaten bør ligge i lønnstoppen, helt klart. Det eneste usikkerhetsmomentet med Braaten, er om skaden han har fått nå, eller andre eventuelle som skulle dukke opp, vil holde ham borte fra laget, i for mange kamper per sesong.

Gulløl

July 20, 2017, 11:33:13 AM #102 Last Edit: July 20, 2017, 11:39:43 AM by Gulløl
Brann har et lønnssystem der et totalbudsjett på lønn til spillerne er fordelt i forskjellige lønnsgrupper og nivå. Selv om vi alle kan være enig i at Braaten skal ligge i den øverste lønnsgruppen er det ikke sikkert at det er ledig plass i denne gruppen. Brann kjører knallhardt på budsjett fremdeles fornuftig nok, kort tid siden de var nede i sumpen og rød sone. Ekstern avlønning er sikkert mulig i noen tilfeller men om en skal løpe til investorene i Braaten sitt tilfelle vet jeg ikke om er riktig, mulig finansiering og avlønning av en god spiss bør prioterer først.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

ikke sikkert vi ser Braaten i noe særlig mer spill for Brann i år, ihvertfall ikke de første ukene. Han har fått tilbakeslag med skaden.

Klipp fra BA:
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on August 28, 2017, 18:53:20 PM
ikke sikkert vi ser Braaten i noe særlig mer spill for Brann i år, ihvertfall ikke de første ukene. Han har fått tilbakeslag med skaden.

Klipp fra BA:


Da har han vel fort spilt sin siste kamp i Brann-trøyen. Vil ha full satsning på Vega nå.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

actanon

Nå er jeg faktisk forbannet.
Rikard Norling er vår mann!

Torvanger

Jeg tror dessverre at dette er en skade som setter en endelig stopper for Braaten.

Spelaren

Ifølge BT har Braaten fått tilbud om forlengelse av kontrakten.
Gå av.

Torvanger

Quote from: Spelaren on August 29, 2017, 10:18:42 AM
Ifølge BT har Braaten fått tilbud om forlengelse av kontrakten.



Da håper jeg det ligger i at han kan få en mulighet til å bidra på annen måte, om han ikke kan fortsette spillerkarrieren, en løsning a`la det Azar får.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kai-Olai

Daniel er i stor fremgang, i følge BA.


Lasaron

På mandag skal Brann 2 møte Haugesund 2 borte. Med mindre de har innlagte fridager bør Braaten være med der. Gjerne ilag med Grønner og Orry.
Tren på langskudd

Nixon

Når de ikke tar sjansen med Braaten på fredag tviler jeg på at de tar sjansen med han på Brann 2 på mandag.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Kanskje. Men det er to dager mellom, og han kan nøye seg med en omgang f eks. Vel, det er ny Brann 2-kamp 7. oktober, mens neste for A-laget etter fredagens kamp er 15. oktober. Han kan spille der. Poenget er at jeg mener han bør ha litt kamptrening for Brann 2 etter så lang tid ute.
Tren på langskudd

Superjack

Stille på kontraktsfronten for Braaten også. Liker ikke at det drar ut slik med kontraktsforlenging på kritiske spillere.
Brannsupporter.

Kagain

Kan hende de ble bekymret over skadeavbrekket hans? Personlig syns jeg han fortjener et år til. Karadas er jeg mer usikker på.

Nixon

Quote from: Kagain on October 26, 2017, 09:33:57 AM
Kan hende de ble bekymret over skadeavbrekket hans?


Han har fått kontraktsforslag på ett nytt år. Så det står ikke på Brann.
Rød makt på Hansa

Kagain

Ah. Jeg følger ikke så godt med som dere. Takk skal du ha for korreksjon, mr. President.

krakra


Ninja-Bob

Shit, har Braaten blitt skada igjen?

SK

Quote from: Kagain on October 26, 2017, 09:33:57 AM
Kan hende de ble bekymret over skadeavbrekket hans? Personlig syns jeg han fortjener et år til. Karadas er jeg mer usikker på.


Ikke uenig med tanke på Karadas, men han har kontrakt ut 2018.

Torvanger

Brann må kjøre inn Vega og Marengo som faste flanker, med en ny midtspiss inn før neste sesong. Tiden for fast plass fra start er nok over for Braaten, men det kan være verdt å ha ham med som superinnbytter til neste sesong, dersom fysioterapeutene gir tommelen opp.

Kagain

Quote from: SK on October 26, 2017, 16:21:33 PM

Ikke uenig med tanke på Karadas, men han har kontrakt ut 2018.


Ja, han har de allerede gitt en kontrakt så det er ikke så mye der. Kongstanken var vel at han skulle inn i trenerrollen etterhvert. Da er jeg litt spent på om han skal erstatte noen eller om han kommer i tillegg til de andre. Vi kan jo håpe på at om Braaten ikke blir med videre og det ikke kommer inn noen nye midstpisser så kan Karadas oppleve en ny blomstring som midtspiss...

Nixon

Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Quote from: Nixon on November 03, 2017, 11:26:20 AM
http://www.brann.no/nyheter/braaten-tar-et-ar-til

Braaten har signert for ett år til.


Stadion kan vel snart få status som eldrehjem. I tillegg skal det jo studenthybler inn snart, og barnehage finnes der allerede. Vi burde få kommunale midler slengt etter oss.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Brann Stadion har fått livsløpsstandard.
Gå av.

Corran

De har jo Nav kontor der en gang i uken også
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Romarius

Fint. Vår desidert beste spiller i år. Brann med og uten Braaten har i år vært to forskjellige lag. Så får vi bare håpe han kommer tilbake til i nærheten av samme nivå

Lasaron

Tren på langskudd

krakra

Er det så flott? Skal vi være like avhengige av Braaten neste år? En spiller som pådrar seg en strekk på sommeren og er ute resten av året? Soltvedt har kanskje rett i at han ikke ble skadet fordi han var gammel, men alderen påvirker hvor lang tid det tar å bli frisk.

Neste sesong bør planlegges der bidrag fra Braaten ansees som en bonus. Ikke der laget er bygget rundt ham.

ostraume

Hvis han er så god at vi er avhengig av han er det vel fornuftig å forlenge?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Hjelper ikke at han er god hvis han er skadet

Torvanger

Jeg stoler på at Branns medisinske apparat har gjort en vurdering av Braaten, som kommer ham til gode. Er det noen som vet om det er spillere som har vært nødt til å legge opp pga kronisk leggstrekk?

Jeg mener at dette er en signering vi bør være glade for. Se ikke bort fra at Braaten etterhvert vil bli vurdert som et midtspissalternativ. Tenk dere følgende trio fremme:

Vega  Braaten  Marengo

dudo

Jada, dette smaker helt sikkert mer enn det koster, så lenge det ikke blir en hvilepute når de skal forsterke på topp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: Torvanger on November 03, 2017, 12:56:46 PM
Jeg stoler på at Branns medisinske apparat har gjort en vurdering av Braaten, som kommer ham til gode.


Nå fikk vel han tilbudet før han ble skadet. Og vet ikke helt om Brann i det hele tatt har vurdert å trekke det tilbake.
Rød makt på Hansa

Giles

Quote from: dudo on November 03, 2017, 13:40:39 PM
Jada, dette smaker helt sikkert mer enn det koster, så lenge det ikke blir en hvilepute når de skal forsterke på topp.

Slutter meg til denne og frykter at så blir tilfelle. Braaten er et usikkert kort.

Kagain

Usikker, men om han er så billig som han har vært tidligere og han kommer seg over skadegreiene som har plaget han siden juni kan han være en grei+ stallspiller

Torvanger

Braaten skjønner jeg, det er verre med Karadasforlengelsen.

karkarkar

Tror han ønskes videre ikke minst fordi han er en knake grei kar.

1908

Brann syter over at de ikke har penger til yngre talenter.. Hva faen bruke de penger på? Old boys....

Gulløl

Quote from: 1908 on November 03, 2017, 23:56:41 PM
Brann syter over at de ikke har penger til yngre talenter.. Hva faen bruke de penger på? Old boys....


Jaja, tror vi skal leve greit med vårens beste Brann spiller i en sesong til. Daniel Braaten er fremdeles 35 år et stykke ut i vårsesongen neste år. Frode Kippe som forlenget med Lillestrøm i går blir 40 år i januar.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908

Jepp.. Men Braaten har vært ute 2/3 av sesongen.. Gudene vet hvor lenge han er ute neste sesong.. Brann burde satse på en som er 25 istedet for en på 35..

Gulløl

Quote from: 1908 on November 04, 2017, 00:40:43 AM
Jepp.. Men Braaten har vært ute 2/3 av sesongen.. Gudene vet hvor lenge han er ute neste sesong.. Brann burde satse på en som er 25 istedet for en på 35..


Men det er vel sannsynlig at den spilleren på 25 år som skal levere på samme nivå som Braaten vil koste klubben betydelig mer, altså en lønn fra oppunder millionen og oppover. Pluss eventuelt overgangssum. Før Braaten ble skadet i sommer hadde han levert i landslagsklasse noen måneder.

En skal huske på at Daniel Braaten har vært en svært billig spiller for Brann, og sikkert ikke blir så dyr i drift i 2018 sesongen heller. I BT i fjor stod det at han var i midtsjiktet i Brann med grunnlønn på rundt en halv million kroner. Tror ikke lønn er det viktigste for Braaten som er oppført med 8,6 millioner i formue i listene for 2016. Trivsel betyr nok langt mer for han tror jeg.

BT skrev i fjor om den hemmelige støttespilleren som i sin helhet dekker lønnen til Braaten. Vi skal ikke se bort fra at denne støttespilleren fremdeles bidrar til Braaten sin lønn.
Klipp fra BT fra i fjor:
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Tenker en del holder nebb, når Braaten feier gulvet til neste år. Fysioterapeutene vil nok kreve mer restitusjon og hvile for Branns eneste stjerne.

Kagain

Ingen ting hadde vært bedre enn om han kom seg 100% fra skadene og herjet i eliteserien. Jeg er i alle fall spent. Og som andre har sagt, han er antageligvis en billig type som skaper god stemning selv når han ikke spiller.

Utmedsnolken

Quote from: Torvanger on November 04, 2017, 11:04:22 AM
Tenker en del holder nebb, når Braaten feier gulvet til neste år. Fysioterapeutene vil nok kreve mer restitusjon og hvile for Branns eneste stjerne.


Tviler på det blir stille her hvis braaten blir overbetalt vaskehjelp neste år
"og der snubler Sæternes igjen"

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg tror Braaten blir en av våre beste neste år også. Vent og se ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Gulløl

Braaten er blant de mest seriøse med treningsarbeidet i stallen. Driver han også nok og riktig skadeforebyggende trening blir han blant våre beste spillere neste år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Det er bare å glede seg til august-september. Tror ikke det er noen vits at vi diskuterer startplass for han nå i mai-juni.

Klipp fra BA:
- Føles kroppen fin igjen?
- Den er OK, svarer 35-åringen, som også spilte 90 minutter mot Sandviken i 1. runde i cupen. Da slet han med den vonde leggen sin i etterkant. Brann gamblet med Braaten.
Det viste seg at han ikke var helt klar.
- Jeg fikk en liten reaksjon etter den matchen der. Jeg måtte ta det litt rolig etter det, men så er vi i gang igjen nå. Så får vi se de neste dagene! Du vet - den gamle kroppen har ikke lyst til å være med lenger, men hodet har lyst. Vi må bare skynde oss langsomt, smiler han.
- Begynner du å bli lei problemene?
- Nei, guttene koser seg, jo! Toppen av tabellen, videre i cupen... Jeg kan ikke klage. Jeg er bare glad for å være med. Og jeg spiller fotball igjen. Deilig, det.
- Du blir ikke utålmodig?
- Nei. Jeg kan ikke det. Vent til august-september. Da blir jeg god. Det blir bra utover høsten, lover Braaten.

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/brutalt-arlig-braaten-jeg-er-bare-glad-for-a-vare-med/s/5-8-790636
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Det er enda godt at vi har god dekning på kantplassen... For i august-september er det over et år siden han var frisk og spilte jevnlig for klubben. Jeg regner med at han ikke får fornyet kontrakt med klubben etter denne sesongen.
Rød makt på Hansa

Go Up