• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2016

Started by Gulløl, November 04, 2015, 21:52:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dokken

April 21, 2016, 12:25:23 PM #700 Last Edit: April 21, 2016, 12:29:28 PM by dokken
Det eneste jeg har sett av forklaring, var at de ikke visste om Norge skulle delta da de satte opp rundene - noe som virker rart når terminlisten kom rett før jul.

At det er noen ytterst få spillere i Norge som skal delta - feks noen islandske landslagsspillere - mener jeg er uproblematisk. Sånn er det jo med Gold Cup ofte, og vi stanser ikke serien av den grunn. Austin var vekke i ukevis, det samme har skjedd med Barrantes og andre. For alt jeg vet, må Vega hjem en tur for landslagsfotball.
Det aller mest absurde er at det ikke engang er cuprunder i juni/juli. 4. runde er 25. mai og 5. runde 22. september !!!
Vet det er akademisk for oss nå, men jeg blir likevel rasende. Snakk om å pisse på publikum og en tradisjonsrik turnering. Ingen vil jo huske om de er med når det nærmer seg 5. runde. Hadde vært perfekt med 3. og 4. runde under EM, slik det alltid har vært før.

krøvel vellevold

Quote from: dokken on April 21, 2016, 11:20:49 AM
Sier mye om hvor idiotisk det er med fem ukers sommerpause i serien, når elitelagene må avtale treningskamper mot hverandre for å ha noe å gjøre på...

Før i tiden tok norsk serie to, maks tre ukers pause under mesterskap. Det hadde litt å gjøre med at da var det tre kamper på tv hver dag, vm-psykose i folket, og spillerne hadde uansett krav på en ferie.
Fra kvartfinalene var det full sving med seriefotball igjen, da er det jo uansett masse spillefrie dager i EM/VM.  (Og dersom Norge skulle delta er vi utslått).

Nå blir juni gørr for oss som liker å se fotball på stadion. Banene er perfekte, været behagelig, men det eneste vi kan se på er noen treningskamper. I april, derimot, er det to kamper i uken.
Komplett idioti.


Hvor mange EM-spillere spilte i Tippeligaen i gamle dager?
Legg ned hele klubben!

osoerli

Skal Brann spela treningskampar i EM-pausen?
Bør vel gå an å få til ein kamp mot AIK.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Brann skal opp til Sogndal 24 juni. Kampen spiles forøvrig under Lerum Cup, så det vi sannsynligvis bli bra støtte til de rødkledde fra tribunen.
Rød makt på Hansa

Finfin respons

Da er det vist berammet en treningskamp i kveld. Klokken 18.00 braker det løs på Florø stadion.
Motstanderen må man vel kunne si er et ganske sammensatt og intrikat lag fra Sogn og fjordane.

Mot fergefylkets sammensatte stiller Brann med Haldor Stenevik som venstrekant, og Deyver Vega på høyrekant. Skaanes spiller også fra start. Fullstendig info på live-dekningen til bt.no
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Folg-Branns-treningskamp-og-chat-med-BTs-reporter-her-766800_1.snd

Der kan du også kjatte.
Kanskje.

krøvel vellevold

Sogn og Fjordane... Hele fylket er et mareritt for Brann.
Legg ned hele klubben!

vekkreist


Finfin respons

BA.no og Firda.no
men du må betale en hundrings for åtte uker digitalavis på kjøpet.
En alle tiders mulighet til å kjøre seg opp på nabofylkets lokale agurknyheter!
En lokal fotballkjenner kommenterer. Grafikk på lagoppstillingen. Dette er en finfin sending :-)
Kanskje.

Finfin respons

Sogn & Florø stiller med Branns gummi-bortedrakter. Dommeren assisteres av en linjedommerinne. Artig.
Kanskje.

Finfin respons

Enormt x2:
Skaanes skyter i stangen. Firda Avis leverer reprise (!!)
Dette er den beste tv-produksjonen på treningskamp fra fergefylket i hele mitt liv.
Kanskje.

Hatleking

Quote from: Finfin respons on June 16, 2016, 17:08:48 PM
Enormt x2:
Skaanes skyter i stangen. Firda Avis leverer reprise (!!)
Dette er den beste tv-produksjonen på treningskamp fra fergefylket i hele mitt liv.


Har du abonnement på Firda Avis?

pidre

"Brann køyrer over fylkeslaget"
Saludar a los monos!

OmOssSjølOgHansaøl

Bra at spissene våre får spilt på seg litt selvtillit.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

8-0  Sånt er vi ikke vant til uansett motstand...
Rød makt på Hansa

Finfin respons

Quote from: Hatleking on June 16, 2016, 17:24:30 PM
Quote from: Finfin respons on June 16, 2016, 17:08:48 PM
Enormt x2:
Skaanes skyter i stangen. Firda Avis leverer reprise (!!)
Dette er den beste tv-produksjonen på treningskamp fra fergefylket i hele mitt liv.


Har du abonnement på Firda Avis?

Nei, kjørte meg opp på ba.no. Firda gjør jeg som de fleste (?) av oss: leser gratis-stoffet ;)
BA har forøvrig samme fine type produksjon på sine 2.divisjons-sendinger, med lagoppstillingsgrafikk og repriser. Fryktelig mye bedre enn bt.no og Sumo og Florida-akademiet sine sendinger med mikrofonene strategisk plassert for vindsus og lastebiler. Gøy også at kameraet var plassert langt inne på den ene banehalvdelen.

Meget sjarmerende kamp. Speaker fortalte henimot slutten av førsteomgang resultatene av Brannspillernes fiskefangst: Grønner drog en røy på 8 kilo. Svak applaus.

Flott også at Hvilsom fikk sine to første mål (i treningskamp). Den første satte han med venstrefoten.
Kanskje.

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/brann-laget-malfest-i-floro/s/5-8-372616

Skåringene, noen store sjanser, noen små sjanser, noe ingenting og en lettere desorientert kommentator...
Rød makt på Hansa

Christian

Det der var på grensen til episk.

Torvanger

Quote from: Nixon on June 17, 2016, 05:59:45 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/brann-laget-malfest-i-floro/s/5-8-372616

Skåringene, noen store sjanser, noen små sjanser, noe ingenting og en lettere desorientert kommentator...



Hehe, den kommentatoren var ikke helt på nett.

OmOssSjølOgHansaøl

Kveldens treningskamp mot Sogndal sendes både på ba.no og bt.no.

Vega er med i troppen, så jeg regner med at han får spille minst en omgang. Kun Acosta er ute med skade, men Demidov og Horwath har fått fri pga henholdsvis fødsel og eget bryllup.

Siden både Acosta og Demidov er ute, får vi kanskje se Hatakka sammen med Grønner i midtforsvaret?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

osoerli

Eller Karadas og Grønner?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on June 24, 2016, 10:38:18 AM
... men Demidov og Horwath har fått fri pga henholdsvis fødsel og eget bryllup.

Snillismen fortsetter...
Saludar a los monos!

OmOssSjølOgHansaøl

Ja, at spillerfruene vil gifte seg og føde, får da være deres problem og ikke Brann sitt. Det burde kun ha vært egen fødsel og begravelse som ble regnet som gyldig fravær!
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Vega spiller fra start:

24 Leciejewski Piotr
5 Jonas Grønner
8 Fredrik Haugen
10 Jakob Orlov
18 Azar Karadas
19 Deyver Vega
21 Ruben Kristiansen
23 Sivert H. Nilsen
25 Daniel Braaten
29 Kristoffer Barmen
33 Nouri Amin
Rød makt på Hansa


dudo

Og BA driver til og med med Chromecast!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

1-0 til Brann. Typisk dritscoring av Orlov.

dudo

Synes tidvis vi er gode til å holde på ballen. Det kommer ingenting ut av det, riktignok, men vi mister den heller ikke. Håper vi kan bruke det det siste kvarteret når vi leder.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on June 24, 2016, 18:30:53 PM
Synes tidvis vi er gode til å holde på ballen. Det kommer ingenting ut av det, riktignok, men vi mister den heller ikke. Håper vi kan bruke det det siste kvarteret når vi leder.


Me spelar oss då til fleire avslutningar. Verkar som at det er fleire strengar å spele på i dette laget, og det er ikkje dårleg med slikt speleforhold.

Klaus_Brann

Quote from: Hatleking on June 24, 2016, 18:34:29 PM
Quote from: dudo on June 24, 2016, 18:30:53 PM
Synes tidvis vi er gode til å holde på ballen. Det kommer ingenting ut av det, riktignok, men vi mister den heller ikke. Håper vi kan bruke det det siste kvarteret når vi leder.


Me spelar oss då til fleire avslutningar. Verkar som at det er fleire strengar å spele på i dette laget, og det er ikkje dårleg med slikt speleforhold.


Det gjør vi, men dessverre som vanlig er det elendige avslutninger. Nå sist med en iskald Barmen som blåser ballen opp på taket fra 14 meter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Kom seg litt etter jeg skrev det, men det vil være en overdrivelse å kalle oss farlige ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Der har vi flaks som ikke ligger under. Sløvt å slippe inn først ett mål, og så forære saftfolket en sjanse på åpent mål på overtid.
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

2-1 til Sogndal.

Det som har skjedd i midtforsvaret så langt har ikke gjort meg mer overbevist om at vi bare kan selge Acosta med Demidov på utgående kontrakt ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

2-2. Uvanlig mye mål til Brann-kamp å være.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

Massebytter av både Brann og Sogndal etter 60 minutter. Nå blir det vel litt hipp som happ hva som skjer og hva resultatet blir.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on June 24, 2016, 19:11:45 PM
2-1 til Sogndal.

Det som har skjedd i midtforsvaret så langt har ikke gjort meg mer overbevist om at vi bare kan selge Acosta med Demidov på utgående kontrakt ...


Jeg er enig i at vi ikke skal selge Acosta, selv uten noen som vil kjøpe han, men det blir neppe Grønner og Azar som danner stopperparet neste sesong hvis Acosta og Demidov forsvinner.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

OmOssSjølOgHansaøl

Det ble 2-2 til slutt. Sikkert greit nok treningsutbytte, det der.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Kjell249

Deilig med Vega tilbake selv om kvaliteten er ymse. Han har en x faktor som få andre på Brann har. Kanskje utenom Braaten og v1.2 av Huseklepp
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Finfin respons

Det var flere nye frispillingsvarianter:
- stoppere på hvert sitt cornerflagg når Brannkeeper skulle spillekaste ballen ut,
- Haugen låg lavere i banen enn Barmen for å bli mer involvert, det ble han.
- Barmen i en friere offensiv indreløperrolle. Slik at det ble mindre trangt der fremme.
- Svært få langpasninger.

Jeg tror dette var en veldig god og nyttig trening for Brann.
Kanskje.

Go Up