• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lokal forankring = suksess

Started by Petter Puddefjord, November 04, 2015, 13:42:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on November 04, 2015, 14:01:34 PM
Nei, det er ikke mulig å få en stabil toppklubb ved å glemme svensker, dansker, afrikanere og østlendinger.

Kjell249

Har det noe å si hvor spillerne kommer fra? Vi har sett utallige eksempler på at lokale spillere ikke er mer lojale enn andre og ikke er de noe billigere i drift. I tillegg viste 2014 oss at publikum er mye mer opptatt av om laget gjør det bra, enn andel lokale spillere på laget. Jeg sliter med å se noen gode argumenter for lokale. RBK gjør det bra med bruk av masse penger og endel lokalt. Stabæk gjør det nesten like bra med ingen penger og masse spillere med forskjellig bakgrunn.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Bare tenk på hvor ustabil tilførselen av lokale talenter er fra år til år. Det blir ikke lett å lage noe stabilt når man tilnærmet kun skal basere seg på det.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Petter Puddefjord on November 04, 2015, 13:42:33 PM
RBK klarer år etter år å skape gode resultater på sitt naturgress.


RBK klarer år etter år å skape gode resultater fordi de har mye penger.
Skjønt, år etter år, fru Blom.

Talentene våre skal i beste fall være et lite krydder, så får hovedretten bestå av spillere som er faktisk gode. Om en afrikaner er 10% bedre enn unggutten vår fra Nymark, skal vi spille med afrikaneren.
Gå av.

Finfin respons

Quote from: Spelaren on November 04, 2015, 15:55:44 PM
Quote from: Petter Puddefjord on November 04, 2015, 13:42:33 PM
RBK klarer år etter år å skape gode resultater på sitt naturgress.


RBK klarer år etter år å skape gode resultater fordi de har mye penger.
Skjønt, år etter år, fru Blom.

Talentene våre skal i beste fall være et lite krydder, så får hovedretten bestå av spillere som er faktisk gode. Om en afrikaner er 10% bedre enn unggutten vår fra Nymark, skal vi spille med afrikaneren.


Jeg tar poenget her. Men jeg tror klubben styrer etter en middelvei her. Det har norsk fotball etter 2008 vist er tvingende. Nødvendig.
Kanskje.

krøvel vellevold

Vittig med folk som vil ha fjernet demokratiet, men bare hvis lederen er dønn enig med en selv. Vibeke Johannessen er visst feil diktator, så demokratiet må altså finne en annen diktator når demokratiet skal vekk. Artig.
Legg ned hele klubben!

krakra

Om 100 år kommer skoleelever til å lære om din kamp for frihet og demokrati i Sportsklubben Brann Krøvel.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on November 04, 2015, 17:03:58 PM
Om 100 år kommer skoleelever til å lære om din kamp for frihet og demokrati i Sportsklubben Brann Krøvel.


Over hele verden.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Tennfjord prøvde jo seg med litt diktatoriske tendenser. Men sunnmøringen hadde neppe kommet innenfor Pudde sitt krav om lokal forankring...
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Se til Spania. Athletic Bilbao klarer å gjøre det bra med kun lokale spillere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Ikke at jeg vil at vi skal gjøre det, men at det er mulig er jeg ikke i tvil om.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on November 04, 2015, 22:28:02 PM
Se til Spania. Athletic Bilbao klarer å gjøre det bra med kun lokale spillere.


Jeg vet ikke om vi ville synes det var "bra" å ikke klare medalje siden 1998 og ikke seriegull eller cupgull siden 1984. Athletic er og blir en middelmådighet i Spania.
Legg ned hele klubben!

Joggi Bogga

Quote from: krøvel vellevold on November 04, 2015, 22:41:30 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 04, 2015, 22:28:02 PM
Se til Spania. Athletic Bilbao klarer å gjøre det bra med kun lokale spillere.


Jeg vet ikke om vi ville synes det var "bra" å ikke klare medalje siden 1998 og ikke seriegull eller cupgull siden 1984. Athletic er og blir en middelmådighet i Spania.


Det er en god sammenligning. Vi har omtrent like stor andel folk vs resten av Norge som Baskerland har vs Spania.
Merittene deres er imponerende. Ikke lenge siden finaleplassen i Europa League. Flere cupfinaler siste årene. Og hadde Tv-pengen vært noe mindre perverst fordelt i Spania (Feks som i Norge), så kunne det sett ganske annerledes ut.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on November 04, 2015, 22:29:02 PM
Ikke at jeg vil at vi skal gjøre det, men at det er mulig er jeg ikke i tvil om.


Hvorfor ikke hvis det er mulig?
Eller er "mulig" bare i teorien?
Rød makt på Hansa


Spelaren

Quote from: Joggi Bogga on November 04, 2015, 22:47:14 PM
Det er en god sammenligning. Vi har omtrent like stor andel folk vs resten av Norge som Baskerland har vs Spania.


Fortsatt ikkje en sammenligning som tar høyde for "kritisk masse" hva befolkning påkrevd for tilstrekkelig talent-pool og interesse. Baskerne har 3 000 000 innbyggere å få en solid ellever av. Vi har en sjettedel av det, samt et fullstendig forskjellig sosialnivå og samfunnstruktur.
Gå av.

krøvel vellevold

På 2000-tallet har Athletic blitt nr.  11, 12, 9, 7, 5, 9, 12, 17, 11, 13, 8, 6, 10, 12, 4 og 7. Er dette plasseringer vi ville synes var "gode"? Så har de tapt tre cupfinaler, men hvem andre enn RBH synes tapte cupfinaler er noe å trekke frem? De har ikke vunnet cupen siden 1984! Ikke serien heller. 
Legg ned hele klubben!

Joggi Bogga

Quote from: Spelaren on November 04, 2015, 22:59:36 PM
Quote from: Joggi Bogga on November 04, 2015, 22:47:14 PM
Det er en god sammenligning. Vi har omtrent like stor andel folk vs resten av Norge som Baskerland har vs Spania.


Fortsatt ikkje en sammenligning som tar høyde for "kritisk masse" hva befolkning påkrevd for tilstrekkelig talent-pool og interesse. Baskerne har 3 000 000 innbyggere å få en solid ellever av. Vi har en sjettedel av det, samt et fullstendig forskjellig sosialnivå og samfunnstruktur.


Ja, men gudene vet hvor stor den >"kritiske massen" må være. Enig at det spiller inn, men jeg har ikke den fjerneste idé om det tallet er over eller under vårt innbyggertall. Vet du hvilke tall som brukes?

Sosialnivå og samfunnsstruktur tror jeg ikke har noe å si. Tyskland og Nederland er svært like oss og produserer topp spillere på løpende bånd i 60 år.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krøvel vellevold

Quote from: Joggi Bogga on November 04, 2015, 22:47:14 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 04, 2015, 22:41:30 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 04, 2015, 22:28:02 PM
Se til Spania. Athletic Bilbao klarer å gjøre det bra med kun lokale spillere.


Jeg vet ikke om vi ville synes det var "bra" å ikke klare medalje siden 1998 og ikke seriegull eller cupgull siden 1984. Athletic er og blir en middelmådighet i Spania.


Det er en god sammenligning. Vi har omtrent like stor andel folk vs resten av Norge som Baskerland har vs Spania.
Merittene deres er imponerende. Ikke lenge siden finaleplassen i Europa League. Flere cupfinaler siste årene. Og hadde Tv-pengen vært noe mindre perverst fordelt i Spania (Feks som i Norge), så kunne det sett ganske annerledes ut.


Regner med at det er Real, Barca og kanskje Valencia du sikter til her. Vel, du kan ikke gi de tre klubbene skylden alene for at Athletic som regel havner på 10-12.plass...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: krakra on November 04, 2015, 22:55:53 PM


At Island er mye bedre enn Hordaland i fotball, handler mye om kultur og samfunn. Og da ikke bare fotballkultur. Jeg tror de har en helt annen innstilling til det å slite for å oppnå noe. Vi her i Norge er altfor late og bedagelig anlagte.
Legg ned hele klubben!

Joggi Bogga

Quote from: krøvel vellevold on November 04, 2015, 23:07:13 PM
På 2000-tallet har Athletic blitt nr.  11, 12, 9, 7, 5, 9, 12, 17, 11, 13, 8, 6, 10, 12, 4 og 7. Er dette plasseringer vi ville synes var "gode"? Så har de tapt tre cupfinaler, men hvem andre enn RBH synes tapte cupfinaler er noe å trekke frem? De har ikke vunnet cupen siden 1984! Ikke serien heller. 


http://www.worldfootball.net/alltime_table/esp-primera-division/

Det er bra i min verden.

Nr 4 i historiens perspektiv. Bak to klubber som har vært økonomisk dopet i flere tiår. I tillegg har RM og Franco en historie med tett samspill hvor nytteeffekten i alle fall er omdiskutert.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Nixon

He he, når man må ta i bruk en maratontabell klamrer man seg til halmstrå. Tallene for de siste årene er helt klart mye mer relevante enn hvem som har vært best siden krigen. Det er tross i dagens virkelighet en klubb skal hevde seg.
Rød makt på Hansa

Joggi Bogga

Quote from: Nixon on November 04, 2015, 23:18:00 PM
He he, når man må ta i bruk en maratontabell klamrer man seg til halmstrå. Tallene for de siste årene er helt klart mye mer relevante enn hvem som har vært best siden krigen. Det er tross i dagens virkelighet en klubb skal hevde seg.


ABs posisjon vil ikke være spesielt annerledes de siste 5 eller 10 år. Bare sett deg ned med regnearket hvis du gidder.

Rekken over som Krøvel viser til er et utslag av naturlig varians. Selv om man er det 3-4-5 beste laget over en gitt tid, betyr ikke det at man havner på den plassen hver fordømte gang ligaen avsluttes.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krøvel vellevold

Quote from: Joggi Bogga on November 04, 2015, 23:24:53 PM
Quote from: Nixon on November 04, 2015, 23:18:00 PM
He he, når man må ta i bruk en maratontabell klamrer man seg til halmstrå. Tallene for de siste årene er helt klart mye mer relevante enn hvem som har vært best siden krigen. Det er tross i dagens virkelighet en klubb skal hevde seg.


ABs posisjon vil ikke være spesielt annerledes de siste 5 eller 10 år. Bare sett deg ned med regnearket hvis du gidder.

Rekken over som Krøvel viser til er et utslag av naturlig varians. Selv om man er det 3-4-5 beste laget over en gitt tid, betyr ikke det at man havner på den plassen hver fordømte gang ligaen avsluttes.


Rekken over ABs plasseringer på 2000-tallet er overhodet ikke noe folk ville vært fornøyde med som Branns resultater her i Bergen. Stort sett rundt 10.plass og 4.plass som beste plassering etter 1998. Ingen titler siden 1984. Ingen hadde jublet for noe sånt.
Legg ned hele klubben!

Joggi Bogga

Quote from: krøvel vellevold on November 04, 2015, 23:29:09 PM
Ingen titler siden 1984. Ingen hadde jublet for noe sånt.


Enig.

Men Barca og RM lager dårlige konkurranseforhold der. Det sliter vi ikke med på samme måten her lenger (heldigvis).

Derfor tror jeg en god del folk hadde jublet intenst om vårt lokale lag fikk en rekke på feks:

4-7-2-9-10-5-8-3-1-4-5-8-4-3-8-7-5-2-3-4-2-1-4-5-2-6-8-13-11-12-14-9-10-8-6-10-5-3-2-5-4-7-8-6-5-

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

OmOssSjølOgHansaøl

Det hadde selvfølgelig vært bra hvis Hordaland kunne ha produsert like mange gode spiller som Island. Eller Baskerland. Men det gjør vi ikke.

Det er sikkert mange grunner til at Hordaland ikke produserer flere og bedre fotballspillere, men verden er som den er. Det er IKKE fullt mulig for Brann "å få til en stabil toppklubb ved å gjøre de riktige grepene med egne krefter", det vil si "glemme svensker, dansker, afrikanere og østlendinger". Ikke i dag, og ikke på få års sikt.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on November 04, 2015, 22:41:30 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 04, 2015, 22:28:02 PM
Se til Spania. Athletic Bilbao klarer å gjøre det bra med kun lokale spillere.


Jeg vet ikke om vi ville synes det var "bra" å ikke klare medalje siden 1998 og ikke seriegull eller cupgull siden 1984. Athletic er og blir en middelmådighet i Spania.


Håper du også i samme slengen har fått med deg hvilke andre lag som er i Spania.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on November 04, 2015, 22:54:31 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 04, 2015, 22:29:02 PM
Ikke at jeg vil at vi skal gjøre det, men at det er mulig er jeg ikke i tvil om.


Hvorfor ikke hvis det er mulig?
Eller er "mulig" bare i teorien?


Fordi jeg ikke vil at vi skal binde oss til en såpass smal vei som det er. Det gir ikke muligheter til å hente inn større spillere for å løse sportslig nedgang på kort sikt. Da hadde vi ikke hatt muligheten til å hente Kvisviker, Millere osv, men jeg mener det hadde vært mulig å få det til, men det er ganske ekstremt å gå den veien.


Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on November 04, 2015, 23:18:00 PM
He he, når man må ta i bruk en maratontabell klamrer man seg til halmstrå. Tallene for de siste årene er helt klart mye mer relevante enn hvem som har vært best siden krigen. Det er tross i dagens virkelighet en klubb skal hevde seg.


De to siste årene har de endt som nr. 4 og 7. Det er veldig bra når man ser hvilke lag de kjemper mot.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Minus cupgull, som hvem som helst kan vinne, har vi ikke akkurat altfor mange gull i TL de siste årene vi heller. De fleste som følger Brann vet hvor mange vi har de siste 50 årene... Ser ikke den helt store forskjellen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Joggi Bogga on November 04, 2015, 23:41:13 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 04, 2015, 23:29:09 PM
Ingen titler siden 1984. Ingen hadde jublet for noe sånt.


Enig.

Men Barca og RM lager dårlige konkurranseforhold der. Det sliter vi ikke med på samme måten her lenger (heldigvis).

Derfor tror jeg en god del folk hadde jublet intenst om vårt lokale lag fikk en rekke på feks:

4-7-2-9-10-5-8-3-1-4-5-8-4-3-8-7-5-2-3-4-2-1-4-5-2-6-8-13-11-12-14-9-10-8-6-10-5-3-2-5-4-7-8-6-5-




Hva er dette for slags liste over tall? Dette er jo ikke noe folk hadde jublet for. Folk vil se et Brann-lag som vinner og kjemper om titler. Ikke et lag som er midt på treet - om så hele laget var fra Gimleveien.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on November 05, 2015, 01:53:44 AM
Minus cupgull, som hvem som helst kan vinne, har vi ikke akkurat altfor mange gull i TL de siste årene vi heller. De fleste som følger Brann vet hvor mange vi har de siste 50 årene... Ser ikke den helt store forskjellen.


Og målet er at vi skal forbli en middelmådighet?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on November 05, 2015, 01:50:39 AM
Quote from: Nixon on November 04, 2015, 23:18:00 PM
He he, når man må ta i bruk en maratontabell klamrer man seg til halmstrå. Tallene for de siste årene er helt klart mye mer relevante enn hvem som har vært best siden krigen. Det er tross i dagens virkelighet en klubb skal hevde seg.


De to siste årene har de endt som nr. 4 og 7. Det er veldig bra når man ser hvilke lag de kjemper mot.


Ja jøss! To år har de klart 4. og 7.plass etter en lang rekke med svake år. 7.plass er virkelig noe vi hungrer etter!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on November 05, 2015, 01:50:39 AM
Quote from: Nixon on November 04, 2015, 23:18:00 PM
He he, når man må ta i bruk en maratontabell klamrer man seg til halmstrå. Tallene for de siste årene er helt klart mye mer relevante enn hvem som har vært best siden krigen. Det er tross i dagens virkelighet en klubb skal hevde seg.





De to siste årene har de endt som nr. 4 og 7. Det er veldig bra når man ser hvilke lag de kjemper mot.


Quote from: Klaus_Brann on November 05, 2015, 01:44:21 AM
Quote from: krøvel vellevold on November 04, 2015, 22:41:30 PM
Quote from: Klaus_Brann on November 04, 2015, 22:28:02 PM
Se til Spania. Athletic Bilbao klarer å gjøre det bra med kun lokale spillere.


Jeg vet ikke om vi ville synes det var "bra" å ikke klare medalje siden 1998 og ikke seriegull eller cupgull siden 1984. Athletic er og blir en middelmådighet i Spania.


Håper du også i samme slengen har fått med deg hvilke andre lag som er i Spania.


Ja når man ser hvilke lag som har kommet foran dem de siste årene, skjønner man at oppgaven er umulig:

2015: Bak bl.a. Villerreal
2013: Bak bl.a. Real Sociedad, Málaga, Real Betis, Rayo Vallecano, Getafe og Levante
2012: Bak bl.a. Málaga, Levante, Osasuna
2011: Bak bl.a. Villarreal
2010: Bak bl.a. Mallorca, Getafe, Villarreal
2009: Bak bl.a. Villarreal, Deportivo La Coruna, Málaga, Mallorca, Espanyol, Almería, Racing Santander
2008: Bak bl.a. Villarreal, Racing Santander, Mallorca, Almería, Deportiva La Coruna


Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on November 05, 2015, 01:53:44 AM
Minus cupgull, som hvem som helst kan vinne, har vi ikke akkurat altfor mange gull i TL de siste årene vi heller. De fleste som følger Brann vet hvor mange vi har de siste 50 årene... Ser ikke den helt store forskjellen.


Det er ingen i denne tråden, eller på forumets levetid, din levetid eller min levetid som påstår at Brann totalt sett har gjort det så godt. Så du har helt rett; det er ikke den helt store forskjellen.

Men det kan da ikke være noe godt poeng her. Spørsmålet er jo hvilken vei som kan løfte oss vekk fra tallene til dette baskerlaget: Fullt fokus på lokal forankring eller en blandings. Nå og i overskuelig fremtid.

Jeg mener som sagt at det rett og slett er umulig uansett hvor mange år vi hadde prøvd.
Rød makt på Hansa

Joggi Bogga

Quote from: krøvel vellevold on November 05, 2015, 06:17:32 AM
Quote from: Joggi Bogga on November 04, 2015, 23:41:13 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 04, 2015, 23:29:09 PM
Ingen titler siden 1984. Ingen hadde jublet for noe sånt.


Enig.

Men Barca og RM lager dårlige konkurranseforhold der. Det sliter vi ikke med på samme måten her lenger (heldigvis).

Derfor tror jeg en god del folk hadde jublet intenst om vårt lokale lag fikk en rekke på feks:

4-7-2-9-10-5-8-3-1-4-5-8-4-3-8-7-5-2-3-4-2-1-4-5-2-6-8-13-11-12-14-9-10-8-6-10-5-3-2-5-4-7-8-6-5-




Hva er dette for slags liste over tall? Dette er jo ikke noe folk hadde jublet for. Folk vil se et Brann-lag som vinner og kjemper om titler. Ikke et lag som er midt på treet - om så hele laget var fra Gimleveien.


Du er veldig bastant når du kommenterer hva folk ville jublet for. Hvordan kan du fastslå det du skriver over? Og ikke minst, hva jubler du for egentlig? Betyr det over, at du har forholdt deg taus siden 2007?

Spørsmålet koker ned til følgende:
Tror du at folk ville akseptert større varians, kontrollert for decibel-nivået på jubelen, om laget var lokalt?
Jeg tror det.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

piotrl


Petter Puddefjord

November 05, 2015, 09:28:56 AM #39 Last Edit: November 05, 2015, 09:30:50 AM by Petter Puddefjord

Spelaren

Quote from: Joggi Bogga on November 04, 2015, 23:08:30 PM
Ja, men gudene vet hvor stor den >"kritiske massen" må være. Enig at det spiller inn, men jeg har ikke den fjerneste idé om det tallet er over eller under vårt innbyggertall. Vet du hvilke tall som brukes?

Sosialnivå og samfunnsstruktur tror jeg ikke har noe å si. Tyskland og Nederland er svært like oss og produserer topp spillere på løpende bånd i 60 år.


Island er et hederlig unntak hva størrelse på massen betyr - men kan gjerne forklares med innbyggernes mentalitet kombinert med en god generasjon og god trener. Stort sett gir tilsvarende befolkningsmasser lite spennende spillere jevnt over.

Tyskland og Nederland er jo mange ganger større enn oss, og stikker jo atpåtil avgårde med spennende, unge spillere fra hele verden - som igjen styrker vilkår og konkurransesituasjonen for sine lokale. Vi blir sittende igjen med det omverdenen ikkje sikler etter, og en svakere situasjon.

Eg tror ideen om solid forankring for skarringens del er en dårlig vei å gå. Publikum driter i det.
Gå av.

Nixon

Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd


Petter Puddefjord

Jeg har aldri hevdet at Brann skal ha utelukkende bergensere og hordalendinger. Leve i fortiden? Kanskje, men det beste fra fortiden bør være med i fremtiden. Det Eggen utrettet var utrolig, og ja - det var en stor overvekt av trøndere. Selvsagt kan man ramse opp 20-30 navn på spillere fra andre landsdeler fra de siste 25-30 årene, men faktum er at RBK har klart å skape en kultur med lokal forankring. De har stort sett hele tiden hatt en overvekt av lokale spillere. De siste 10 årene har også dette blir litt mer frynsete, og RBK har i denne perioden vært langt mer ustabile. Dette skyldes flere faktorer, men at Eggens opplyste enevelde var over har nok hatt sitt å si. Flere kokker - mer søl!
Bare stikk hovvet i sanden dere. Er det virkelig så pinlig å innrømme at RBK har gjort noen kloke valg som Brann aldri har vært i nærheten av å gjøre?

Nixon

Quote from: Petter Puddefjord on November 05, 2015, 11:59:11 AMEr det virkelig så pinlig å innrømme at RBK har gjort noen kloke valg som Brann aldri har vært i nærheten av å gjøre?


Dette er da ikke poenget her. Klart at Rosenborg har gjort mye rett, der vi har gjort mye feil. Det skjønner jo alle. Men selv Rosenborg er ikke i nærheten av å kjøre det opplegget som du vil at Brann skal gjøre. Sier ikke det deg noe?
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Petter Puddefjord on November 05, 2015, 11:59:11 AMJeg har aldri hevdet at Brann skal ha utelukkende bergensere og hordalendinger.


Bare sånn for orden skyld: Hvilket styrkeforhold snakker du egentlig om?
Rød makt på Hansa

Lasaron

La oss more oss med å sette opp et toppet Hordalandslag i 4-3-3

Jeg prøver meg på denne:

Dyngeland
Vindheim - Grønner - Pallesen - Våge Nilsen
Haugen - Nilsen (under tvil hordalending) - Strand
Skålevik - Finne - Børven

Huse, Larsen og Barmen er nær. Så er det sikkert noen jeg har glemt, som er i andre klubber.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on November 05, 2015, 12:26:55 PM
La oss more oss med å sette opp et toppet Hordalandslag i 4-3-3

Jeg prøver meg på denne:

Dyngeland
Vindheim - Grønner - Pallesen - Våge Nilsen
Haugen - Nilsen (under tvil hordalending) - Strand
Skålevik - Finne - Børven

Huse, Larsen og Barmen er nær. Så er det sikkert noen jeg har glemt, som er i andre klubber.


Solli i stedet for Knudsen.

piotrl

Quote from: Lasaron on November 05, 2015, 12:26:55 PM
La oss more oss med å sette opp et toppet Hordalandslag i 4-3-3

Jeg prøver meg på denne:

Dyngeland
Vindheim - Grønner - Pallesen - Våge Nilsen
Haugen - Nilsen (under tvil hordalending) - Strand
Skålevik - Finne - Børven

Huse, Larsen og Barmen er nær. Så er det sikkert noen jeg har glemt, som er i andre klubber.

Jeg synes helt alvorlig at både Glesnes og Wollen Steen er mye mer solid enn Grønner og Pallesen. Hvertfall basert på denne sesongen. Både Glesnes og Wollen Steen har vel vært innom Brann-trening på et tidspunkt, så Soltvedt er nok ikke enig med meg her..

Aleksander Solli er definitivt bedre. Gudmund Kongshavn er også kandidat til keeperplassen.

Go Up