• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2016

Started by Klaus_Brann, October 21, 2015, 19:51:19 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Huff

Molde burde vært en gullkandidat, og jeg frykter at de vil vise det nå. Skal vi ta medalje tror jeg det viktigste blir å holde Odd bak oss.

Henki

Quote from: Huff on August 21, 2016, 19:47:32 PM
Molde burde vært en gullkandidat, og jeg frykter at de vil vise det nå. Skal vi ta medalje tror jeg det viktigste blir å holde Odd bak oss.



Hva er dette for en naiv optimisme??? Det er 17 poeng ned til kvallik og 27 poeng igjen å spille om. Skjerpings!
Ballen skal fremover!

pidre

Viking går mot tap i Tromsø, og taper terreng i medaljekampen - men likevel ikke mer enn 6 poeng bak oss. Gullet er Rosenborg sitt, den saken er klar, men for neste sju lag skiller det sju poeng.
Saludar a los monos!

Billy Elliott

Kult at både Godset, Odd og Viking taper, men nå begynner det å bli litt vel mange lag som melder seg på i denne medaljekampen. Molde, Sarp og Haugesund er jo alle med for fullt nå.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Xminator

Holder vi Odd bak oss tar vi sølv...

Tom C

Opp med hånden alle de som så for seg dette scenariet før sesongen? Hadde trodd at dersom dette ble en spennende sesong, så ville det være fordi vi lå og knivet med start og sogndal om kvalikplassen.

Må nesten klype meg i armen... Ufattelig deilig om vi kan trone sesongen med medaljer og en plass i europa neste sesong.
Aldri mer Obos....

nero

Ja, her må hatten av. Ufattelig deilig å ha en trener som forstår hva fotball handler om. Kontrasten til våre tre forrige trenere er mildest talt stor. Og det har han gjort med brøkdelen av ressurser i forhold til hva forgjengerne hadde. Vi seiler mot medaljer med en stall som fremdeles har flere rimelig svake punkter. En prestasjon. Og så er det noen som kritiserer Brann for å spille "kjedelig fotball". Når vi har heng på sølvet! Forstå det den som kan. Vi får sitere den store filosofen Alan Durban: "You want entertainment? Go watch the clowns!".
Lions led by donkeys.

krakra


Morkel

Quote from: nero on August 22, 2016, 11:59:30 AM
Og så er det noen som kritiserer Brann for å spille "kjedelig fotball". Når vi har heng på sølvet! Forstå det den som kan. Vi får sitere den store filosofen Alan Durban: "You want entertainment? Go watch the clowns!".


Det har alltid vært mye kritikk av dårlig forsvar i Brann, når det endelig kommer en trener og fikser opp i det så er han kjedelig. Det ikke grenser for hvor mange områder man må levere på for å gjøre alle fornøyde i Brann.
I 2014 slapp vi inn 54 mål på 30 kamper, nå har vi sluppet inn 18 på 21. Vi må slippe inn 9 mål på 9 kamper for å ende opp med halvparten av det vi slapp inn i 2014. Jeg vil tillogmed gå så langt som å si at laget vi hadde i 2014 hadde en høyere markedsverdi enn det vi har i dag. Det er en transformasjon. Det laveste vi har sluppet inn de siste 10 årene i Tippeligaen er 36 mål. Majoriteten av årene har vi sluppet inn over 50.

Nå er Norsk fotball (med unntak av RBK) inni en liten bølgedal. Odd har et lite generasjonsgap mellom 21 år gamle talenter og 30-35 år gamle rutinerte spillere, VIF skal begynne på nytt (enda en gang), Molde må få nye unge spillere til å fylle tomrommet etter Bakenga, Elyonussi og andre, Strømsgodset mangler tydelig en midtbanegeneral etter at Storflor nærmer seg pensjon, LSK er helt ute og kjører (som vanlig) og Viking har store finansielle problemer. Noen av disse lagene vil selvfølgelig løfte seg etterhvert, og Molde er nok et sikkert kort siden de kjøper ungt og talentfullt. Men det åpner seg likevel nå en mulighet for Brann hvis de fortsetter å bygge smart. For når det nå har vært veldig tett bak lederlaget i et par år, men i år ser man at det ikke utsonderer seg noen klar toer.

Det er sånn sett viktigere for meg nå at Brann etablerer seg som et "fast" medaljelag år etter år, for så å begynne å utfordre på gullet. Enn at vi tar gullet neste år for så å falle tilbake i middelhavsfarerland. Jeg vil ha et lag som etablerer en positiv internkultur som setter seg i DNAet til Brann. Hvor utvikling, mentalitet, kultur, kjøp og spillestil trekker i samme retning.

Ricky

Nåja... jeg skal nå alltids være villig til å ta noen år som middelhavsfarer i bytte mot seriegull 2017 :)

Arnevidar

August 23, 2016, 22:54:44 PM #960 Last Edit: August 23, 2016, 23:00:54 PM by Arnevidar
Gikk nettopp opp for meg at om vi kommer til Europa neste år kan vi stille et lag som får motstanderne til å humre over hvordan alle skandinaver har morsomme og lignende navn, omtrent som i Wayne's World-scenen med den svenske sekretæren Bjergen Kjergen:


BRANN BERGEN

Coach: Nilsen

Olsen Pettersen

Rolantsson Sørensen, Grønner, Pallesen Knudsen, Kristiansen

Haugen, Nilsen, Johansen

Braaten, Børven, Barmen

Spelaren

Kanskje vi bør stille en lege ved linjen, klar til å løpe inn på banen dersom motstanderen kommer for nær målet? Helst bør det samkjøres med en spiller som faller og slår hodet.
Gå av.

Utmedsnolken

Regelen gjelder bare hvis legen er fra samme lag som de som scorte (kilde: vgd)
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Quote from: Arnevidar on August 23, 2016, 22:54:44 PM
Gikk nettopp opp for meg at om vi kommer til Europa neste år kan vi stille et lag som får motstanderne til å humre over hvordan alle skandinaver har morsomme og lignende navn, omtrent som i Wayne's World-scenen med den svenske sekretæren Bjergen Kjergen:


BRANN BERGEN

Coach: Nilsen

Olsen Pettersen

Rolantsson Sørensen, Grønner, Pallesen Knudsen, Kristiansen

Haugen, Nilsen, Johansen

Braaten, Børven, Barmen


Hehe:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

25 tapte millioner for RBK. Blir det landesorg i fotball Norge ? ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on August 25, 2016, 19:50:06 PM
25 tapte millioner for RBK. Blir det landesorg i fotball Norge ? ;)

Dessverre får de nye sjanser til x antall hundre miller neste sensommer...
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on August 25, 2016, 19:52:12 PM
Quote from: Gulløl on August 25, 2016, 19:50:06 PM
25 tapte millioner for RBK. Blir det landesorg i fotball Norge ? ;)

Dessverre får de nye sjanser til x antall hundre miller neste sensommer...


Joda, men la oss nå ikke ta den sorgen på forskudd. Alle monner drar.
Tren på langskudd

Kagain

Jeg ser at bak en betalingsmur finner vi hemmeligheten til Brann om hvordan de holder seg så skadefrie som de aldri har gjort. Selv om de har skader på sentrale spillere. Ser ut som det involverer styrketrening.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Hemmeligheten-bak-Branns-fa-skader-809990_1.snd

Noen som vet noe mer?

Hatleking

Quote from: Kagain on August 25, 2016, 19:56:55 PM
Jeg ser at bak en betalingsmur finner vi hemmeligheten til Brann om hvordan de holder seg så skadefrie som de aldri har gjort. Selv om de har skader på sentrale spillere. Ser ut som det involverer styrketrening.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Hemmeligheten-bak-Branns-fa-skader-809990_1.snd

Noen som vet noe mer?


Skal visstnok ha fått tak i astmamedisin frå skiforbundet.

Lasaron

Quote from: Hatleking on August 25, 2016, 19:58:36 PM
Quote from: Kagain on August 25, 2016, 19:56:55 PM
Jeg ser at bak en betalingsmur finner vi hemmeligheten til Brann om hvordan de holder seg så skadefrie som de aldri har gjort. Selv om de har skader på sentrale spillere. Ser ut som det involverer styrketrening.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Hemmeligheten-bak-Branns-fa-skader-809990_1.snd

Noen som vet noe mer?


Skal visstnok ha fått tak i astmamedisin frå skiforbundet.


Morsomt.
Tren på langskudd

osoerli

Quote from: Gulløl on August 25, 2016, 19:50:06 PM
25 tapte millioner for RBK. Blir det landesorg i fotball Norge ? ;)


Uansett leiar Rosenborg serien klart her heime.  Pressa oss bakover som eg aldri før har sett eit norsk lag pressa Brann bakpå før.  Dette laget kom ikkje eingong til gruppespelet i Europaligaen.  Kor står då Brann i forhold?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

OmOssSjølOgHansaøl

Haha, både Arnevidar og Hatleking er i storslag, skjønner jeg. :-)

Hemmeligheten bak de få skadene er simpelthen 20-30 minutters oppvarming før hver trening, med blant annet individuelt tilpassede styrkeøvelser.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Gulløl

Vil snu litt på det. Kan forskjellen på Rosenborg og Brann være at hele trønderlaget var dopet på astmamedisin sist søndag ? Var da veldig mistenkelig at de kunne løpe så mye med Austria kampen i kroppen. Her må gransking til :) :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

August 25, 2016, 21:17:07 PM #973 Last Edit: August 25, 2016, 21:55:44 PM by krøvel vellevold
Quote from: osoerli on August 25, 2016, 20:46:57 PM
Quote from: Gulløl on August 25, 2016, 19:50:06 PM
25 tapte millioner for RBK. Blir det landesorg i fotball Norge ? ;)


Uansett leiar Rosenborg serien klart her heime.  Pressa oss bakover som eg aldri før har sett eit norsk lag pressa Brann bakpå før.  Dette laget kom ikkje eingong til gruppespelet i Europaligaen.  Kor står då Brann i forhold?
Legg ned hele klubben!

Ricky

Quote from: osoerli on August 25, 2016, 20:46:57 PM
Uansett leiar Rosenborg serien klart her heime.  Pressa oss bakover som eg aldri før har sett eit norsk lag pressa Brann bakpå før.  Dette laget kom ikkje eingong til gruppespelet i Europaligaen.  Kor står då Brann i forhold?


Kan jo også se på det sånn at vi ligger foran et lag som slo trippel EL-mester Sevilla i en 16.delsfinalekamp tidligere i år.

aleksanderhjelleseth

Quote from: krøvel vellevold on August 25, 2016, 21:17:07 PM
Quote from: osoerli on August 25, 2016, 20:46:57 PM
Quote from: Gulløl on August 25, 2016, 19:50:06 PM
25 tapte millioner for RBK. Blir det landesorg i fotball Norge ? ;)


Uansett leiar Rosenborg serien klart her heime.  Pressa oss bakover som eg aldri før har sett eit norsk lag pressa Brann bakpå før.  Dette laget kom ikkje eingong til gruppespelet i Europaligaen.  Kor står då Brann i forhold?

Det er typisk norsk å være god vettu. Ifølge wikipedia har Wien 1.8 millioner innbyggere (2.6 visst en tar de forstadene) og det mot Trondheim sine, ja,  150/200.000?! rbk har vært heldig som har skapt det de en gang gjorde, det kommer ikke til å skje igjen. Ikke i samme skala ihvertfall.

osoerli

August 26, 2016, 07:54:53 AM #976 Last Edit: August 26, 2016, 08:22:19 AM by osoerli
Quote from: Ricky on August 25, 2016, 22:01:15 PM
Quote from: osoerli on August 25, 2016, 20:46:57 PM
Uansett leiar Rosenborg serien klart her heime.  Pressa oss bakover som eg aldri før har sett eit norsk lag pressa Brann bakpå før.  Dette laget kom ikkje eingong til gruppespelet i Europaligaen.  Kor står då Brann i forhold?


Kan jo også se på det sånn at vi ligger foran et lag som slo trippel EL-mester Sevilla i en 16.delsfinalekamp tidligere i år.


Ja vi får ta med oss det.  Vart no berre litt betenkt då eg såg kor mykje betre Rosenborg var enn oss, på Brann Stadion.  Og allikevel slit dei i Europa, og det ikkje mot lag frå noko toppnasjonar.  Om Brann kvalifiserer seg til Europa for neste år, skal me vera maksimalt heldige med trekninga om me skal ha ein sjanse.  Og i tillegg forsterka stallen ganske kraftig.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

Nå herjet jo Molde ganske godt i EL nylig, så dette er mulig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

pidre

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 25, 2016, 20:53:14 PM

Hemmeligheten bak de få skadene er simpelthen 20-30 minutters oppvarming før hver trening,

Oppvarming altså, at ingen har tenkt på det før!
Saludar a los monos!

Utmedsnolken

Quote from: pidre on August 26, 2016, 08:22:38 AM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 25, 2016, 20:53:14 PM

Hemmeligheten bak de få skadene er simpelthen 20-30 minutters oppvarming før hver trening,

Oppvarming altså, at ingen har tenkt på det før!


Litt enkelt å kalle det oppvarming når den ifølge artikkelen inneholder både trening av generell kjernemuskulatur og individtilpasset spesifikk styrketrening (ikke noe bevegelighetstrening? Red.anm.)
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

Styrketreningen er sentral. Litt fra artikkelen.

Klipp 1:
Arbeidet han refererer til kalles "prehab". Foran hver Brann-økt beordres spillerne til å varme opp og til å gjøre et utvalg styrkeøvelser i gymsalen ved garderobeanlegget. Noen av øvelsene er felles for alle, andre er tilpasset hver enkelt av spillerne. Vekten ligger på å styrke kjernemuskulaturen i mage/rygg og muskulaturen rundt ledd.

Klipp 2:
En typisk "prehab" kan være at spillerne varmer opp på sykkel, før de går over til å gjøre mage- og ryggøvelser. Deretter spesifikke øvelser rettet mot muskulatur eller ledd som behøver å bli styrket - for eksempel bakside av lår eller musklene rundt knær og ankler. Til slutt er kroppen klar for å gå ut på gresset for å øve på å bli flinkere til å sparke fotball.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Quote from: osoerli on August 26, 2016, 07:54:53 AM
Quote from: Ricky on August 25, 2016, 22:01:15 PM
Quote from: osoerli on August 25, 2016, 20:46:57 PM
Uansett leiar Rosenborg serien klart her heime.  Pressa oss bakover som eg aldri før har sett eit norsk lag pressa Brann bakpå før.  Dette laget kom ikkje eingong til gruppespelet i Europaligaen.  Kor står då Brann i forhold?


Kan jo også se på det sånn at vi ligger foran et lag som slo trippel EL-mester Sevilla i en 16.delsfinalekamp tidligere i år.


Ja vi får ta med oss det.  Vart no berre litt betenkt då eg såg kor mykje betre Rosenborg var enn oss, på Brann Stadion.  Og allikevel slit dei i Europa, og det ikkje mot lag frå noko toppnasjonar.  Om Brann kvalifiserer seg til Europa for neste år, skal me vera maksimalt heldige med trekninga om me skal ha ein sjanse.  Og i tillegg forsterka stallen ganske kraftig.

Med Brann sin spillestil pr i dag og LAN bak roret så skal en ikke se bort i fra at Brann kan være mer kyniske enn rbk også på hjemmebane. Ikke at jeg tror på stor suksess i EL, men tror LAN er mer kynisk en Ingebrigtsen og får mer aksept i miljøet rundt for det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ordstyrar

Denne serierunden inneholder en del veldig viktige kamper i medaljestriden og kan, hvis Brann slår Haugesund, gi oss et veldig godt utgangspunkt.
Slår vi Haugesund klatrer vi til 40 poeng. Det legger jeg som premiss for resten av resonnementet.
Seier mot Haugesund gir oss fem poengs forsprang på nettopp dem.
Odd skal spille mot Vålerengen. Et lag som har slitt møter et bortelag i veldig god form. For en gangs skyld heier jeg på Vålerengen. Odd-tap gjør at Brann legger seg to poeng foran dem.
Molde er i god form med tre seiere på rad. De skal møte Strømsgodset i Drammen. Uavgjort der gir oss fem poengs forsprang på begge. Skulle en av dem vinne, håper jeg på Godset. Tror Molde blir farligere i høst.
Saprsborg skal til et desperat Aalesund allerede i kveld. Håper på Aalesund (men tror på Sarpsborg). Går ønsket i oppfyllelse, kan vi ha seks poengs forsprang på dem før de siste åtte serierundene.

Går alt etter ønskedrømmen (gjør det jo aldri, men likevel...) kan vi være på sølvplass med minst fem poeng ned til 4. plassen med fem hjemmekamper og kun tre bortekamper igjen av sesongen. Da kan vi begynne å drømme om Europa.
Går det ikke veien og vi, Gud forby, skulle tape i Haugesund. Er vi likevel med i medaljekampen for fullt.
En spennende høst uansett.

Tom C

Joda, det er rekord-jevnt, og dersom vi taper med to mål mot haugesund, S08 vinner i dag og godset slår molde med to, ramler vi rett ned på en 6 plass. Noe som høres verre ut enn det er, ettersom det da fremdeles vil være latterlig jevnt om medaljeplass.

Merker at nervøsiteten kommer krypende. Tror jeg må stokke litt opp på nervemedisin før sesonginnspurten. Sinnsykt viktig for Brann å havne på europa-plass.
Aldri mer Obos....

dudo

E-cup vil være en sinnsyk prestasjon. Jeg tror Rosenborg tar cupen også, så topp 4 holder.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Synes vi har mye småskader for tiden, eg. Nå er Acosta ute også...
Gå av.

Kagain

Quote from: Spelaren on August 26, 2016, 12:50:28 PM
Synes vi har mye småskader for tiden, eg. Nå er Acosta ute også...


Det var det jeg hintet litt frempå om i min post. Men det kan jo hende at det hadde vært enda verre om de ikke hadde kjørt på med det regimet de har nå?

Klaus_Brann

Quote from: Kagain on August 25, 2016, 19:56:55 PM
Jeg ser at bak en betalingsmur finner vi hemmeligheten til Brann om hvordan de holder seg så skadefrie som de aldri har gjort. Selv om de har skader på sentrale spillere. Ser ut som det involverer styrketrening.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Hemmeligheten-bak-Branns-fa-skader-809990_1.snd

Noen som vet noe mer?


Det går mest på hvordan de forebygger før hver trening ved å varme opp og gjøre styrkeøvelser i gymsalen. Hovedfokus er å styrke kjernemuskulaturen i mage/rygg og rundt ledd.
De har ikke funnet opp kruttet mao, men interessant at det skulle ta oss til å ligge helt i toppen av europeisk fotball.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

To tapte poeng for Sarpsborg, helgen starter bra.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

La oss leke oss med tanken på at ingen av Branns skadede spillere blir klar til neste kamp. Etter dagens hjemmedommer vil vi da være uten følgende spillere: Piotr, Acosta, Braaten, Vega, Gilli, Kristiansen, Demidov, Nilsen, Barmen og Skålevik. Det blir spennende å være på b-listen fremover. Neste kamp kan isåfall by på denne elleveren:

Horwath
Skaanes - Grønner - Karadas - Nouri
Johansen - Haugen - Stenevik
Børven - Orlov - Huse

Benken: Markus Pettersen, Gjeraker, Edvardsen, Birkeland og Bildøy.
Tren på langskudd

aleksanderhjelleseth

Quote from: Lasaron on August 27, 2016, 19:25:25 PM
La oss leke oss med tanken på at ingen av Branns skadede spillere blir klar til neste kamp. Etter dagens hjemmedommer vil vi da være uten følgende spillere: Piotr, Acosta, Braaten, Vega, Gilli, Kristiansen, Demidov, Nilsen, Barmen og Skålevik. Det blir spennende å være på b-listen fremover. Neste kamp kan isåfall by på denne elleveren:

Horwath
Skaanes - Grønner - Karadas - Nouri
Johansen - Haugen - Stenevik
Børven - Orlov - Huse

Benken: Markus Pettersen, Gjeraker, Edvardsen, Birkeland og Bildøy.

Tragikomisk.

Ricky

Quote from: aleksanderhjelleseth on August 27, 2016, 19:41:34 PM
Quote from: Lasaron on August 27, 2016, 19:25:25 PM
La oss leke oss med tanken på at ingen av Branns skadede spillere blir klar til neste kamp. Etter dagens hjemmedommer vil vi da være uten følgende spillere: Piotr, Acosta, Braaten, Vega, Gilli, Kristiansen, Demidov, Nilsen, Barmen og Skålevik. Det blir spennende å være på b-listen fremover. Neste kamp kan isåfall by på denne elleveren:

Horwath
Skaanes - Grønner - Karadas - Nouri
Johansen - Haugen - Stenevik
Børven - Orlov - Huse

Benken: Markus Pettersen, Gjeraker, Edvardsen, Birkeland og Bildøy.

Tragikomisk.


Vi får hente ned Kjetil Norland fra en eller annen hytte :)

Arnevidar

Gilli og Acosta må da være klare mot Viking.

Tror på dette laget:

Piotr

Nouri, Grønner, Acosta, Gilli

Skaanes, Johansen, Haugen

Braaten, Orlov, Børven

Om Vega er klar, håper jeg han tar plassen til Orlov, med Børven inn som spiss. Eventuelt at Braaten flyttes ned på midtbanen.

Paldan

Ville vært ganske oppsiktsvekkende om Chitli er ute i 3 uker av å få ballen i hodet. Vi får regne han som kampklar til Viking.

blobby winters

Vi får se hvordan det går utover høsten. Foreløpig ser det ut som det har vært et dårlig sommervindu for oss. Ikke nødvendigvis kvaliteten av de som har gått ut og kommet inn. Men kvantitet.

Gulløl

Sterkt ubehag å heie på Engen. Men så var det den greien at i nøden spiser fanden fluer.
Vi kan ligge 1 poeng bak sølvet etter denne runden om Engen holde dette inn.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

blobby winters

Imponert over din positivitet.

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on August 28, 2016, 19:53:20 PM
Sterkt ubehag å heie på Engen. Men så var det den greien at i nøden spiser fanden fluer.
Vi kan ligge 1 poeng bak sølvet etter denne runden om Engen holde dette inn.


VIF ordnet biffen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Ja, er det engen vi skal sjå nervøst bak oss etter nå? :)
Men runden var, tap tatt i betraktningen, ikkje helt på trynet.
Gå av.

dudo

Ble det ikke nevnt at Grønner var tatt ut til u21 - kvalik? Han er i hvert fall ikke i kamptroppen til kampen mot England om fem minutter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up