• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2016

Started by Klaus_Brann, October 21, 2015, 19:51:19 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

To års elendighet er endelig over!
Vi er tilbake i Tippeligaen. Hva kan vi forvente oss neste sesong? Det er selvsagt tidlig å si for mye om det, men hva vil folk være fornøyd med?

Jeg tror vi bør være fornøyde med å stabilisere oss neste år, så får vi heller bygge lag og sette spillestil neste år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Eg er fornøyd med at vi går inn i neste sesong med en trener og filosofi som ihvertfall er kompatibel med norsk fotball - så gjenstår det å sjå på budsjettet og økonomien, forsterkninger og treningskamper før en begynner å bedømme tabellposisjon. Oppe er vi og vi må for pokker jobbe hardt.
Gå av.

Henki

Du vet at de har savnet oss!
Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Det er klart de har det;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Det er et gedigent paradoks at opprykks-IPAen jeg skal hente nå egentlig er betydelig bedre enn gulløl. Menmen, bismaken er langt bitrere.

Nå må det forsterkes. Jeg tror vi kommer langt bare med at LAN får en forsesong på seg, men det må definitivt forsterkes. Forsterkningene og forsesongen avgjør hva mine forventninger er, akkurat nå er jeg for usikker på hvor vi står til å forvente noe som helst annet enn at vi beholder plassen.

Så skal vi verken tape mot Nest eller mot Hødd, da har vi i alle fall en ubeseiretrekke som gir et ørlite preg av ære i behold.

Henki

Quote from: Huff on October 21, 2015, 20:02:16 PM
Det er et gedigent paradoks at opprykks-IPAen jeg skal hente nå egentlig er betydelig bedre enn gulløl.


Sitter med en opprykks-IPA her i gården også. Og den smaker godt den, men denslags håper jeg at jeg slipper å se frem til i fremtiden.
Ballen skal fremover!

Lasaron

Umiddelbart tenker jeg at jeg vil være fornøyd med øvre halvdel.
Tren på langskudd

OmOssSjølOgHansaøl

Uten forsterkninger ser jeg for meg at målet må være å unngå nedrykkskamp.

Med noen gode forsterkninger (kanskje først og fremst midtspiss, indreløper og kant) kan vi kanskje sikte oss inn mot øvre halvdel?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Hatleking

Wathne om opprykket og LAN:

- Det var en mann jeg hadde ønsket meg, og det var gledelig at klubben tok en skikkelig kursendring. Nå spørs det om han får tiden og roen han trenger. Jeg er usikker på hvordan det blir hvis Brann taper et par kamper på rad - da begynner murringen igjen, sier Wathne.

Natan

Quote from: Hatleking on October 21, 2015, 22:17:42 PM
Wathne om opprykket og LAN:

- Det var en mann jeg hadde ønsket meg

Wathne mener jo noe om ALT, finnes det noen artikler fra våren/sommeren der han trekker frem Nilsen som en ønsketrener? Innimellom -'Kristiansund rykker opp', -'Brann rykker ned' artiklene kanskje'?

Klaus_Brann

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 21, 2015, 21:55:23 PM
Uten forsterkninger ser jeg for meg at målet må være å unngå nedrykkskamp.

Med noen gode forsterkninger (kanskje først og fremst midtspiss, indreløper og kant) kan vi kanskje sikte oss inn mot øvre halvdel?


Men du tror vel ikke at vi ikke henter inn forsterkninger? Det er vel rimelig selvsagt at vi gjør det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann patriot

Siste rykte er at Aursnes meget mulig kan bli Brann spiller. Imidlertid litt usikker på om man kan spille med både Haugen og Aursnes. Tyder kanskje på at Haugen går ut?
Absence of proof is not proof of absence

Hatleking

Quote from: Brann patriot on October 21, 2015, 23:11:34 PM
Siste rykte er at Aursnes meget mulig kan bli Brann spiller. Imidlertid litt usikker på om man kan spille med både Haugen og Aursnes. Tyder kanskje på at Haugen går ut?


Eg trur at ein fint kan spele med både Haugen og Aursnes når ein har Sivert bak. Aursnes er ein rimeleg komplett midtbanespelar som òg meistrar duellspelet.

krøvel vellevold

Quote from: Natan on October 21, 2015, 22:36:06 PM
Quote from: Hatleking on October 21, 2015, 22:17:42 PM
Wathne om opprykket og LAN:

- Det var en mann jeg hadde ønsket meg

Wathne mener jo noe om ALT, finnes det noen artikler fra våren/sommeren der han trekker frem Nilsen som en ønsketrener? Innimellom -'Kristiansund rykker opp', -'Brann rykker ned' artiklene kanskje'?



Og før sesongen var det Hønefoss.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Nå er det vårt ansvar å sørge for at klubben vår tar steget tilbake i toppen.

Kjøp partoutkort, få med venner og kjente på kamp, gi Brann-drakter til barna før anglofilien tar dem og rable litt gal når du er på kamp. Får vi den harde kjernen opp fra 9 000 til 15 000 i løpet av noen år vil vi alltid ha et bunnsolid fundament å bygge på. Meld dere inn i klubben, stem på årsmøtet og vær konstruktiv - så får vi holde klubbledelsen i ørene og sørge for at en ny idiotgalopp med absurd dyrt daukjøtt ikkje blir nødløsninger igjen. Never again Gylvi Einarsson liksom, eller en Holmvik...
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Klaus_Brann on October 21, 2015, 22:50:42 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 21, 2015, 21:55:23 PM
Uten forsterkninger ser jeg for meg at målet må være å unngå nedrykkskamp.

Med noen gode forsterkninger (kanskje først og fremst midtspiss, indreløper og kant) kan vi kanskje sikte oss inn mot øvre halvdel?


Men du tror vel ikke at vi ikke henter inn forsterkninger? Det er vel rimelig selvsagt at vi gjør det.


Det vil garantert komme noen spillere inn og gå noen spillere ut. Så gjenstår det å se om det er de rette posisjonene som blir styrket, og om de nye faktisk blir reelle forsterkninger.

Jeg har forhåpninger til Tjernås og Soltvedt, men tar ikke for gitt at de får inn spillere som umiddelbart hever nivået. Ta for eksempel to av våre siste signeringer, Skålevik og Vevatne: Det er godt mulig at de blir viktige spillere for oss litt frem i tid, men ingen av dem bør være førstevalg i Tippeligaen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lasaron

http://www.tv2.no/2015/10/22/sport/fotball/7536533

Seriestart 12-13. mars der, altså. Det er helt i grenseland, men jeg syns det er innenfor. Helgen før hadde kommet for tidlig. Helgen 19-20. er palmehelgen. Så regner jeg med det er ny runde 2. påskedag.

Det kommer til å være minst 8 lag med kunstgress neste sesong. Da må første runde i sin helhet starte på kunstgress. Så er det slik at alle lag har to hjemmekamper på rad i løpet av sesongen. Hva om kunstgresslagene har det i begynnelsen? Det er gjerne ikke ideelt å ha en slik oppstart av eliteserien, men hvis det gjør at gressbanene blir "strøkne" mye tidligere, så kan det absolutt være verdt det. Da mener jeg ikke at naturgresslagene skal ha hjemmekamp i runde 3 og 4, men at f.o.m. runde 3 begynner de å ha det annenhver kamp. Så får den doble komme et stykke ut i sesongen.
Tren på langskudd

I_Medgang_Og_Motgang

Jeg forventer ikke medalje neste år. LAN må få god tid til å bygge et lag som kan prestere jevnt over tid, jeg tror ikke det er noen som skal forvente at de kopierer det Start gjorde for noen år siden. (De tok vel sølv som nyopprykket?) Etter 10 kamper begynner tabellen å stabilisere seg, og hvis Brann kan ligge 5-10 poeng over kvalik fra rundt 16.mai er det hva jeg er fornøyd med neste år.
Success is temporary, loyalty is forever

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on October 22, 2015, 17:19:25 PM
http://www.tv2.no/2015/10/22/sport/fotball/7536533

Seriestart 12-13. mars der, altså. Det er helt i grenseland, men jeg syns det er innenfor. Helgen før hadde kommet for tidlig. Helgen 19-20. er palmehelgen. Så regner jeg med det er ny runde 2. påskedag.




Nei det ser ikke ut til at det blir runde i årets påske. Internasjonale kampdager rundt da.
Legg ned hele klubben!

Corran

Hater når de skal presse en runde inn før landskamppause
Blir som et lite forspill , tirrer seg opp på topp og så tar vi å vasker huset før selve sexen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on October 22, 2015, 07:58:07 AM
Nå er det vårt ansvar å sørge for at klubben vår tar steget tilbake i toppen.

Kjøp partoutkort, få med venner og kjente på kamp, gi Brann-drakter til barna før anglofilien tar dem og rable litt gal når du er på kamp. Får vi den harde kjernen opp fra 9 000 til 15 000 i løpet av noen år vil vi alltid ha et bunnsolid fundament å bygge på. Meld dere inn i klubben, stem på årsmøtet og vær konstruktiv - så får vi holde klubbledelsen i ørene og sørge for at en ny idiotgalopp med absurd dyrt daukjøtt ikkje blir nødløsninger igjen. Never again Gylvi Einarsson liksom, eller en Holmvik...


Jeg duret inn til 4. klasse på skolen i dag i drakt og satte på Ove Thues udødelige Heia Brann.
De som ikke hadde fått med seg at vi hadde rykket opp fikk det med seg. Det er lett å påvirke barn, men det er enda viktigere at Brann har rykket opp igjen. Det har vært en stor forandring i barnas syn på Brann, bare i løpet av denne sesongen.
Nå snakkes det mye mer om Brann, til og med i positive ordlag.

Spillere som Skaanes skal ha mye av æren for det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Når det kommer landskamper for Norge tidlig på våren, er det greit å ha spilt to serierunder på forhånd. En blir litt lite. Da er det liksom ikke noe skikkelig start.
Tren på langskudd

dokken

Helt enig med at kunstgresslagene værsågod får ta første serierunde hjemme. Tidligere har der jo vært motsatt: nesten bare gresslag hjemme i første runde - eksempelvis viking, brann og rbk den gangen de startet 10. mars.

Skulle tro NFF ville ha dårlige gressbaner, sånn at de kunne tvinge alle over til plast...

Lasaron

Quote from: dokken on October 23, 2015, 13:01:24 PM
Helt enig med at kunstgresslagene værsågod får ta første serierunde hjemme. Tidligere har der jo vært motsatt: nesten bare gresslag hjemme i første runde - eksempelvis viking, brann og rbk den gangen de startet 10. mars.

Skulle tro NFF ville ha dårlige gressbaner, sånn at de kunne tvinge alle over til plast...


Ikke utenkelig.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 22, 2015, 09:51:55 AM

Jeg har forhåpninger til Tjernås og Soltvedt, men tar ikke for gitt at de får inn spillere som umiddelbart hever nivået. Ta for eksempel to av våre siste signeringer, Skålevik og Vevatne: Det er godt mulig at de blir viktige spillere for oss litt frem i tid, men ingen av dem bør være førstevalg i Tippeligaen.


Jeg er også spent på Tjernås og Soltvedt, men det jeg er spent på er om Soltvedt klarer å få penger til å beholde Tjernås nå som den økonomiske situasjonen er dårlig igjen. Man skal vel aller helst tat konkrete grep når man er i rød sone, og en av de kan vel være at man ikke forlenger med speideren med begrunnelse at vi sparer den lønnen.

I_Medgang_Og_Motgang

Quote from: Kagain on October 23, 2015, 19:46:24 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 22, 2015, 09:51:55 AM

Jeg har forhåpninger til Tjernås og Soltvedt, men tar ikke for gitt at de får inn spillere som umiddelbart hever nivået. Ta for eksempel to av våre siste signeringer, Skålevik og Vevatne: Det er godt mulig at de blir viktige spillere for oss litt frem i tid, men ingen av dem bør være førstevalg i Tippeligaen.


Jeg er også spent på Tjernås og Soltvedt, men det jeg er spent på er om Soltvedt klarer å få penger til å beholde Tjernås nå som den økonomiske situasjonen er dårlig igjen. Man skal vel aller helst tat konkrete grep når man er i rød sone, og en av de kan vel være at man ikke forlenger med speideren med begrunnelse at vi sparer den lønnen.


Rød sone eller ei, vil ikke det være et skudd i foten?
Success is temporary, loyalty is forever

OmOssSjølOgHansaøl

Ja, jeg håper virkelig ikke at "rød sone" betyr at vi går bort fra den langsiktige spillerkartleggingen som nå er påbegynt. På 2-3 års sikt tror jeg vi kan ha mer igjen for å beholde Tjernås enn å f.eks. frigjøre midler til én ekstra spiller inn i 2016.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lasaron

Tenker vi sier at 20 utespillere i A-stallen er greit. B-listen vil dessuten, mest sannsynlig, være en del sterkere neste år. La oss beholde Tjærnås.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: I_Medgang_Og_Motgang link=topic=12168.msg486555#msg486555
Rød sone eller ei, vil ikke det være et skudd i foten?


Jeg vil absolutt påstå at det å dumpe en speider som har kommet inne og begynt et viktig arbeid vil være et skudd i foten. Tenker at så lenge speideren er noenlunde kompetent så vil det i det lange løp være billigere med en heltidsansatt speider fremfor å kjøpe nye spillere uten å ha kartlagt dem skikkelig. Men grunnen til at jeg frykter at Tjernås får foten i rumpen er rett og slett det at en stemme bak i hodet mitt hvisket noe om at han bare var inne på engasjement frem til jul? Og om Brann opplever press på at de må gjøre noen grep for å få fortsette i ligaen, så vil et grep som går direkte inn i det kortsiktige regnskapet nettopp det å ikke forlenge med Tjernås. Bom, +400 000-500 000 i budsjettet for 2015 (vet ikke hvor mye lønn han har og om han er heltidsansatt). Likviditeten ser da med ett bedre ut.

Lasaron

Tren på langskudd

blobby winters


ostraume

Er Orlov dårligere enn Skålevik som midtspiss? Jeg er ikke så sikker på det.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort

Quote from: ostraume on October 24, 2015, 18:53:54 PM
Er Orlov dårligere enn Skålevik som midtspiss? Jeg er ikke så sikker på det.


På ingen måte. Hvis ikke listen legges høyere enn Skålevik til neste år så bør definitivt Orlov tilbake

blobby winters

Quote from: Belfort on October 24, 2015, 20:04:24 PM
Quote from: ostraume on October 24, 2015, 18:53:54 PM
Er Orlov dårligere enn Skålevik som midtspiss? Jeg er ikke så sikker på det.


På ingen måte. Hvis ikke listen legges høyere enn Skålevik til neste år så bør definitivt Orlov tilbake


Orlov bør definitivt selges/gi bort gratis. Frigjør lønnsmidler til å hente en ny spiss.

Kagain

Orlov er vel egentlig innenfor det nye lønnssystemet allerede, er han ikke? Så han er ikke verdens dyreste spiss. Men så var det spørsmålene da.

Duger Orlov som spiss?
Gitt at Orlov duger som spiss, kommer LAN til å bruke han?

Huff

Quote from: Kagain on October 25, 2015, 19:20:57 PM
Duger Orlov som spiss?


Svaret er ja. 13 målpoeng for et Brann-lag i krise i 2014 er bra.

Quote from: Kagain on October 25, 2015, 19:20:57 PM
Gitt at Orlov duger som spiss, kommer LAN til å bruke han?


Mindre trolig.

Corran

Tar med glede Orlov før Skålevik
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

Orlov som einsleg spiss?  Eg tvilar...
Jobbar bra, god ballvinner, og nokolunde flink å vera på rett stad.  Men for svak med ball i beina, og rufsete avslutterteknikk.  Om svenskane vil kjøpa så selg!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Superjack

Må vel bli seriegull? Er ikke så fryktelig mye anderledes enn "gull-laget" før 2014 sesongen. Få på plass Askar og Orlov så er vi vel omtrent der....

Brannsupporter.

Corran

Quote from: osoerli on October 26, 2015, 00:29:11 AM
Orlov som einsleg spiss?  Eg tvilar...
Jobbar bra, god ballvinner, og nokolunde flink å vera på rett stad.  Men for svak med ball i beina, og rufsete avslutterteknikk.  Om svenskane vil kjøpa så selg!

Helt enig med deg men fremdeles bedre en Skålevik etter mitt skjønn Så det er de to som er valget så er det enkelt for meg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Belfort on October 24, 2015, 20:04:24 PM
Quote from: ostraume on October 24, 2015, 18:53:54 PM
Er Orlov dårligere enn Skålevik som midtspiss? Jeg er ikke så sikker på det.


På ingen måte. Hvis ikke listen legges høyere enn Skålevik til neste år så bør definitivt Orlov tilbake


Ingen av dem duger som førstevalg neste år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Rød makt på Hansa

storB

Helt greit det, føy til Birkelund, Larsen og Lorentsen så har vi fått tynnet godt ut og skapt plass til nye. En bør heller ikke gå for Rennie i Tippeligaen, samt forsøke å selge Askar og Orlov.

Forøvrig så var det en liten skandale i seg selv at RBH valgte å fornye kontrakten med Askar ifjor høst når han da allerede hadde ett år igjen og vår divisjonsstatus var uavklart den neste sesongen. Nå sitter Askar med 2 år igjen.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Jose Arrogantio

Quote from: storB on October 27, 2015, 17:48:12 PM
Helt greit det, føy til Birkelund, Larsen og Lorentsen så har vi fått tynnet godt ut og skapt plass til nye. En bør heller ikke gå for Rennie i Tippeligaen, samt forsøke å selge Askar og Orlov.

Forøvrig så var det en liten skandale i seg selv at RBH valgte å fornye kontrakten med Askar ifjor høst når han da allerede hadde ett år igjen og vår divisjonsstatus var uavklart den neste sesongen. Nå sitter Askar med 2 år igjen.


Synes ikke man skal kvitte seg med Lorentzen for å gjøre plass. Han er 18 år, ennå lovende talent. Man er ikke vrakgods om man ikke har fått særlig spilletid når man er 16 og 17. At han i det hele tatt har ligget i skorpen i den alderen sier sitt om talentet hans.

blobby winters


krakra

Håper vi beholder Askar og lar ham prøve seg som ving i LAN-systemet. Det er jo meningen at kantene skal score endel mål, og der har Askar vært god for oss før.

Spelaren

Quote from: krakra on October 27, 2015, 19:30:27 PM
Håper vi beholder Askar og lar ham prøve seg som ving i LAN-systemet. Det er jo meningen at kantene skal score endel mål, og der har Askar vært god for oss før.


Det hadde vært fett om LAN-systemet gav rom for Askar, slik han tidvis fikk rom under Skarsfjord. Får han lade sleggen fra og med 30 meter er det jo alltid spennende.
Gå av.

Klaus_Brann

Stemmer det. Hadde nesten glemt alle de ubetydelige langskuddene til Askar. Får håpe han kan få de til å bli mer tellende neste år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2015, 02:34:12 AM
Stemmer det. Hadde nesten glemt alle de ubetydelige langskuddene til Askar. Får håpe han kan få de til å bli mer tellende neste år.


Utligningen mot LSK (og Udjus!) i 2013 var da viktig nok :) . Kremmerhusene mot Molde hjalp riktignok lite.
Tok vi ikkje denne debatten tidligere? Og landet på at ca halvt om halvt av målene var nyttige?
Gå av.

Go Up