• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Nest Sotra -Brann, søndag 25. oktober kl. 13.00.

Started by Nixon, October 19, 2015, 21:17:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Giles

Quote from: krakra on October 25, 2015, 21:21:54 PM
Hadde Sogndal tapt, eller blitt knust mot Kristiansund, er det ingen som hadde klandret dem for det. Hadde Brann deretter rotet bort opprykket hadde det vært vår skyld og vår skyld alene. Sogndal skyldte oss ingen verdens ting. De hadde nada ansvar for å sikre opprykket for oss, men det var selvfølgelig fint at de gjorde det.

Brann er et møkkalag som ikke kan hjelpe noen. De har hengt i tauene hele sesongen og har av en eller annen grunn endt med å rykke opp når de like gjerne kunne rykket ned.
Men takk og lov for Sogndal.

krakra

Brann er det nest beste laget i OBOS. Spillemessig har vi vært bedre enn Kristiansund. Har du sett dem spille? DER kan du snakke om flaks. Hvor mange poeng har de ikke tatt på slutten av kamper der motstandern har vært dårligere? Jeg ser ingen andre lag enn Sogndal som har vært bedre enn oss i år. Så opprykket er fult fortjent.

Corran

Brann spilte møkk dårlig i dag og for å være ærlig var kampen akkurat slik jeg har trodd den skulle bli i lang tid.
Har ingen tro på at Brann hadde vært bedre om de ikke var klar for opprykk.
Og denne høsten har vi hatt flyt men foruten kråken er det vel ingen som har latt seg imponere i mer enn en kamp eller to?
Blir ikke spillerne veldig mye bedre eller vi får inn bedre spillere så står vi i fare for å rykke ned igjen.

Om en skal si litt om kampen i dag så skjønte eg lite av byttene. Endelig viser LAN at han kan ta tidlige grep, men for noen mislykkede grep. Når en sliter defensivt og da spesielt med ene backen så legges det om til 3 bak og backen som er banens dårligste (og det sier litt) får spille videre?
Og inn kommer Castro? Har de tenkt å hente ham permanent siden de bruker ham? Han er jo hjelpeløs og eg trodde vi skulle bli kvitt ham etter sesongen så hvorfor i alle dager skal han få sjansen?

Kråken snakker om at det må være lov å ha en dårlig kamp, men når det gjelder Brann så burde det vel være lov å få overvære en god kamp snart.

Nei her må nytt blod inn og daukjøtt ut
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hatleking

Quote from: Giles on October 25, 2015, 21:37:53 PM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 21:21:54 PM
Hadde Sogndal tapt, eller blitt knust mot Kristiansund, er det ingen som hadde klandret dem for det. Hadde Brann deretter rotet bort opprykket hadde det vært vår skyld og vår skyld alene. Sogndal skyldte oss ingen verdens ting. De hadde nada ansvar for å sikre opprykket for oss, men det var selvfølgelig fint at de gjorde det.

Brann er et møkkalag som ikke kan hjelpe noen. De har hengt i tauene hele sesongen og har av en eller annen grunn endt med å rykke opp når de like gjerne kunne rykket ned.
Men takk og lov for Sogndal.



??????

Corran

Quote from: krakra on October 25, 2015, 21:40:34 PM
DER kan du snakke om flaks. Hvor mange poeng har de ikke tatt på slutten av kamper der motstandern har vært dårligere?

Er det flaks å vinne på slutten mot lag som er dårligere?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

OBOS er ikke serien for finspill. Særlig ikke når du etter 1/3 av sesongen ligger sju poeng unna opprykk og seks poeng unna nedrykk. Det var situasjonen da LAN over. Da var det fokus på enkelt spill med defensiv trygghet og kriging, som skulle gi oss nok poeng til å rykke opp. Det gjorde vi. I blant spilte vi noen gode kamper, et par veldig gode, men fokuset var aldri at vi skulle spille bra.
Defensivt er det mye å bygge videre på. Offensivt må vi løfte oss. Det handler ikke bare om å bytte spillere. Det må bygges et spill også. Det får man ikke kjøpt inn. Noen signeringer blir det nok, men noe mer enn 3-4-5 bør vi ikke hente. Stein på stein.

krakra

Quote from: Corran on October 25, 2015, 21:43:26 PM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 21:40:34 PM
DER kan du snakke om flaks. Hvor mange poeng har de ikke tatt på slutten av kamper der motstandern har vært dårligere?

Er det flaks å vinne på slutten mot lag som er dårligere?
Vel, er det Brann så er det visst det, men jeg mente bedre.
Vi har knapt møtt lag som har vært interessert i å spille fotball mot oss. De har lagt oss bakpå og satset på kriging og forsvar. De har vært ekstra motiverte fordi de møtte Brann. Da er det vanskelig å varte opp med veldig bra angrepsfotball. Da handler det om å vinne krigen og ta poengene.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on October 25, 2015, 21:21:54 PM
Hadde Sogndal tapt, eller blitt knust mot Kristiansund, er det ingen som hadde klandret dem for det. Hadde Brann deretter rotet bort opprykket hadde det vært vår skyld og vår skyld alene. Sogndal skyldte oss ingen verdens ting. De hadde nada ansvar for å sikre opprykket for oss, men det var selvfølgelig fint at de gjorde det.


Alle lag skylder hverandre at man kan forvente 30 lag som stiller motivert til kamp. Når noen lag på slutten møter lag som HAR noe å spille for, mens andre lag møter lag som IKKE har noe å spille for, så blir det urettferdig hvis lagene som ikke har noe å spille for gir faen. Da er det "gratispoeng" til utdeling til dem som er heldige med terminlisten. At lag som ikke har noe å spille for, ikke har helt den samme motivasjonen som lag som er desperate, er vanskelig å gjøre noe med. Men det Brann presterte i dag handlet ikke bare om mangel på de siste prosentene til supermotivasjon. Det var knapt nok en halvmotivert gjeng utpå der. Heldig for oss, så hadde Kr.sund en motivert motstander i Sogndal. Nests tabellmotstandere var ikke like heldige. Og det er kanskje ikke Hødds tabellmotstandere heller.
Legg ned hele klubben!

Corran

Quote from: krakra on October 25, 2015, 21:48:04 PM
Quote from: Corran on October 25, 2015, 21:43:26 PM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 21:40:34 PM
DER kan du snakke om flaks. Hvor mange poeng har de ikke tatt på slutten av kamper der motstandern har vært dårligere?

Er det flaks å vinne på slutten mot lag som er dårligere?
Vel, er det Brann så er det visst det, men jeg mente bedre.
Vi har knapt møtt lag som har vært interessert i å spille fotball mot oss. De har lagt oss bakpå og satset på kriging og forsvar. De har vært ekstra motiverte fordi de møtte Brann. Da er det vanskelig å varte opp med veldig bra angrepsfotball. Da handler det om å vinne krigen og ta poengene.

Er vel flere lag som har spilt mye finere fotball mot oss en vi har klart å vise. For eksempel follo, Bryne (de spilte bedre selv om vi vant) og Bærum
Nest i dag spilte finere fotball en vi gjorde
Det som skremmer er at det ikke er noen progresjon i angrepsspillet det blir heller dårligere og dårligere.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Det er sånn det er mot slutten av sesongen at noen lag som har noe å kjempe for møter lag som ikke har noe å kjempe for. Noen ganger drar de fordel av det, andre ganger ikke. Aldri har noen klaget på dette, aldri har noen brukt et annets lag svake kamp mot deres motstander som forklaring på at de har rykket ned. Det er ikke sånn at Brann ikke ville vinne, men uten noe å spille for så er det tøft å skulle spille en ren krigekamp mot et desperat Nest Sotra på deres hjemmebane.
Det var ikke forutsetningene da Sogndal slo Kristiansund. Da var det de som spilte på hjemmebane, på en skikkelig bane, med bedre spillere.

krakra

Quote from: Corran on October 25, 2015, 22:01:55 PM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 21:48:04 PM
Quote from: Corran on October 25, 2015, 21:43:26 PM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 21:40:34 PM
DER kan du snakke om flaks. Hvor mange poeng har de ikke tatt på slutten av kamper der motstandern har vært dårligere?

Er det flaks å vinne på slutten mot lag som er dårligere?
Vel, er det Brann så er det visst det, men jeg mente bedre.
Vi har knapt møtt lag som har vært interessert i å spille fotball mot oss. De har lagt oss bakpå og satset på kriging og forsvar. De har vært ekstra motiverte fordi de møtte Brann. Da er det vanskelig å varte opp med veldig bra angrepsfotball. Da handler det om å vinne krigen og ta poengene.

Er vel flere lag som har spilt mye finere fotball mot oss en vi har klart å vise. For eksempel follo, Bryne (de spilte bedre selv om vi vant) og Bærum
Nest i dag spilte finere fotball en vi gjorde
Det som skremmer er at det ikke er noen progresjon i angrepsspillet det blir heller dårligere og dårligere.

Follo prøvde å spille fin fotball og tidvis lykkes de veldig bra. De ligger for tiden på nedrykksplass. Bryne og Bærum syns jeg ikke spilte noe særlig bedre enn oss.

Corran

Bryne var da veldig mye bedre en oss Ble jo kalt et lite ran
Ja Follo og andre nedrykks lag har Brann slitt mot
Uansett om en skylder på bane, manglende motivasjon eller legge seg bakpå Brann har slitt hele sesongen og ikke overbevist i mer enn et fåtall kamper
Kommer egentlig kun på 3 kamper som har vært gode samt et par gode nok kamper
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Slitt og slitt. Vi tok seks poeng mot Follo. De har spilt fin og ineffektivt mot mange lag, men rykker nå trolig ned. Så som sagt. OBOS er ikke akkurat stedet for finfotball. Syns ikke Bryne spilte så veldig godt. Straffen var billig dog.

Corran

Nei kanskje ikke Bryne, eller noen av de andre for den saks skyld, spilte så godt men det sier vel litt om hvor lite imponerende Brann har vært
Dette laget er ikke godt nok pr i dag og jeg har ikke troen på at de som er der i dag har så mye mer inne.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Brann har gjort det som trengs. Det er det eneste som har vært fokuset. Hadde LAN vært mer opptatt av å storspille og underholde hadde vi kanskje vært der Follo er i dag.

Corran

Mao så mener du at laget ikke er godt nok til å spille bedre?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Corran

Søtt å se slik optimisme ;-) Etter de to siste sesongene klarer jeg ikke vært optimist med de spillerne vi råder over i en del sentrale posisjoner
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hatleking

Eg vart òg pessimist då me rykka ned. No er eg mykje lettare til sins - noko eg har vore heilt sidan LAN vart ny trenar. Eg trur at dette er starten på eit større prosjekt.

Giles

Quote from: krakra on October 25, 2015, 22:41:14 PM
Brann har gjort det som trengs. Det er det eneste som har vært fokuset. Hadde LAN vært mer opptatt av å storspille og underholde hadde vi kanskje vært der Follo er i dag.

Brann er unntaket. Dårlig spill, flaks og poeng. Follo er også et unntak, godt spill, uflaks og lite poeng.
Ikke narr deg selv til å tro noe annet. Det er selvfølgelig ikke likhetstegn mellom godt spill og lite poeng eller motsatt.

Nixon

Quote from: Hatleking on October 25, 2015, 22:57:28 PM
Eg vart òg pessimist då me rykka ned. No er eg mykje lettare til sins - noko eg har vore heilt sidan LAN vart ny trenar. Eg trur at dette er starten på eit større prosjekt.


Det håper og tror jeg også. Men da må klubben treffe på noen viktige overganger.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: krakra on October 25, 2015, 22:05:33 PM
Det er sånn det er mot slutten av sesongen at noen lag som har noe å kjempe for møter lag som ikke har noe å kjempe for. Noen ganger drar de fordel av det, andre ganger ikke. Aldri har noen klaget på dette, aldri har noen brukt et annets lag svake kamp mot deres motstander som forklaring på at de har rykket ned. Det er ikke sånn at Brann ikke ville vinne, men uten noe å spille for så er det tøft å skulle spille en ren krigekamp mot et desperat Nest Sotra på deres hjemmebane.
Det var ikke forutsetningene da Sogndal slo Kristiansund. Da var det de som spilte på hjemmebane, på en skikkelig bane, med bedre spillere.


Spilte Nest på en knallbra bane da, siden Brann ble så til de grader pisset på? Brann var ikke med i kampen i det hele tatt. Da nytter det ikke å skylde på banen.

Selvsagt hadde vi klandret Sogndal for å være uproffe hvis de var umotiverte og ga vekk seieren til Kristiansund. Hadde Brann vært litt mer proffe mot Viking i 2006, hadde Odd reddet plassen. Men fordi Brann ga fullstendig faen etter sølvet var sikret, vant Viking nok (5-0) til å sende Odd ned på kvalik. I 1993 holdt vi på å sende MFK ned fordi Brann ga fullstendig faen etter at plassen var sikret med 6-1 borte over Fyllingen, og lot Lyn lede 7-1 på Stadion i siste runde. Men to mål på slutten gjorde at MFK reddet kvalik med ett måls margin. MFK var rasende på Brann, selv om det til slutt gikk bra for dem.

Legg ned hele klubben!

krakra

Nest spilte ikke særlig bra de heller, men de kjempet mer enn oss. De vant krigen og dermed kampen.

dr_cyanid

Quote from: krakra on October 25, 2015, 17:19:41 PM
Det å vippe jevne kamper i vår favør er ikke flaks. Det er ikke flaks å få uavgjort i jevne kamper der motstander har et lite overtak. Da bruker du ordet flaks helt feil i mine øyne.

Borte mot Bærum var flaks på grunn av et noe billig straffespark. Ellers syns jeg ikke vi har hatt noe særlig med flaks, men vi har vært gode til å vippe kamper i vår favør og vært gode til å hindre motstander i å skape de store sjansene, selv om de har hatt endel ball.


Du glemmer det viktigste. I tillegg til flaks i egne kamper har vi hatt utrolig flaks med at våre konkurrenter har klappet sammen. Både Ulf og Kristiansund har sviktet totalt mot slutten.  Det er ikke slik at Brann har vært så forbannet gode. Vil ha meg frabedt det. Kun et lag har virkelig vært gode i årets OBOS. Sogndal.

krakra

Quote from: Giles on October 25, 2015, 22:57:34 PM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 22:41:14 PM
Brann har gjort det som trengs. Det er det eneste som har vært fokuset. Hadde LAN vært mer opptatt av å storspille og underholde hadde vi kanskje vært der Follo er i dag.

Brann er unntaket. Dårlig spill, flaks og poeng. Follo er også et unntak, godt spill, uflaks og lite poeng.
Ikke narr deg selv til å tro noe annet. Det er selvfølgelig ikke likhetstegn mellom godt spill og lite poeng eller motsatt.
Vi har ikke spilt noe dårligere enn de andre i opprykksstriden.

Hatleking

Quote from: Nixon on October 25, 2015, 22:59:29 PM
Quote from: Hatleking on October 25, 2015, 22:57:28 PM
Eg vart òg pessimist då me rykka ned. No er eg mykje lettare til sins - noko eg har vore heilt sidan LAN vart ny trenar. Eg trur at dette er starten på eit større prosjekt.


Det håper og tror jeg også. Men da må klubben treffe på noen viktige overganger.


Det er heilt klårt. Eg trur imidlertidig at både LAN og gjengen i førarsetet der veit akkurat kva som manglar. LAN er ein realist tvers gjennom og vil nok ikkje innbille seg at dette går lett. Som han sjølv seier: Det er no det harde arbeidet startar.

krakra

Quote from: dr_cyanid on October 25, 2015, 23:02:25 PM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 17:19:41 PM
Det å vippe jevne kamper i vår favør er ikke flaks. Det er ikke flaks å få uavgjort i jevne kamper der motstander har et lite overtak. Da bruker du ordet flaks helt feil i mine øyne.

Borte mot Bærum var flaks på grunn av et noe billig straffespark. Ellers syns jeg ikke vi har hatt noe særlig med flaks, men vi har vært gode til å vippe kamper i vår favør og vært gode til å hindre motstander i å skape de store sjansene, selv om de har hatt endel ball.


Du glemmer det viktigste. I tillegg til flaks i egne kamper har vi hatt utrolig flaks med at våre konkurrenter har klappet sammen. Både Ulf og Kristiansund har sviktet totalt mot slutten.  Det er ikke slik at Brann har vært så forbannet gode. Vil ha meg frabedt det. Kun et lag har virkelig vært gode i årets OBOS. Sogndal.
Det var da heller uflaks at Kristiansund fikk så mange poeng som de fikk, for er det et lag som kan snakke om heldig poengfangst så er det Kristiansund. Det hadde vært ekstremt ufortjent om de rykket opp på bekostning av oss.

Hatleking

Quote from: dr_cyanid on October 25, 2015, 23:02:25 PM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 17:19:41 PM
Det å vippe jevne kamper i vår favør er ikke flaks. Det er ikke flaks å få uavgjort i jevne kamper der motstander har et lite overtak. Da bruker du ordet flaks helt feil i mine øyne.

Borte mot Bærum var flaks på grunn av et noe billig straffespark. Ellers syns jeg ikke vi har hatt noe særlig med flaks, men vi har vært gode til å vippe kamper i vår favør og vært gode til å hindre motstander i å skape de store sjansene, selv om de har hatt endel ball.


Du glemmer det viktigste. I tillegg til flaks i egne kamper har vi hatt utrolig flaks med at våre konkurrenter har klappet sammen. Både Ulf og Kristiansund har sviktet totalt mot slutten.  Det er ikke slik at Brann har vært så forbannet gode. Vil ha meg frabedt det. Kun et lag har virkelig vært gode i årets OBOS. Sogndal.


Eventuelt har flyten deira stoppa litt. Det er ikkje slik at dette er veldig gode lag. Sogndal har vore best i år, men heller ikkje dei har vore ekstreme. Dei har det litt med å avgjere teitte kampar sjølv om det er forholdsvis jamnt spelemessig - litt slik som Brann.

Fokuset ditt er forresten heilt bak mål. Brann har kjempa seg opp frå gjørma Norling fekk oss i, og rykkar no heilt fortent opp. Me var til og med klåre før dei to siste kampane. Då er det ikkje veldig kontroversielt.

Giles

Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:03:01 PM
Quote from: Giles on October 25, 2015, 22:57:34 PM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 22:41:14 PM
Brann har gjort det som trengs. Det er det eneste som har vært fokuset. Hadde LAN vært mer opptatt av å storspille og underholde hadde vi kanskje vært der Follo er i dag.

Brann er unntaket. Dårlig spill, flaks og poeng. Follo er også et unntak, godt spill, uflaks og lite poeng.
Ikke narr deg selv til å tro noe annet. Det er selvfølgelig ikke likhetstegn mellom godt spill og lite poeng eller motsatt.
Vi har ikke spilt noe dårligere enn de andre i opprykksstriden.

Poenget er at prestasjonene har vært alt for dårlige og bør bekymre alle. At andre har vært like dårlige gjør ikke saken bedre.

krøvel vellevold

Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:04:00 PM
Quote from: dr_cyanid on October 25, 2015, 23:02:25 PM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 17:19:41 PM
Det å vippe jevne kamper i vår favør er ikke flaks. Det er ikke flaks å få uavgjort i jevne kamper der motstander har et lite overtak. Da bruker du ordet flaks helt feil i mine øyne.

Borte mot Bærum var flaks på grunn av et noe billig straffespark. Ellers syns jeg ikke vi har hatt noe særlig med flaks, men vi har vært gode til å vippe kamper i vår favør og vært gode til å hindre motstander i å skape de store sjansene, selv om de har hatt endel ball.


Du glemmer det viktigste. I tillegg til flaks i egne kamper har vi hatt utrolig flaks med at våre konkurrenter har klappet sammen. Både Ulf og Kristiansund har sviktet totalt mot slutten.  Det er ikke slik at Brann har vært så forbannet gode. Vil ha meg frabedt det. Kun et lag har virkelig vært gode i årets OBOS. Sogndal.
Det var da heller uflaks at Kristiansund fikk så mange poeng som de fikk, for er det et lag som kan snakke om heldig poengfangst så er det Kristiansund. Det hadde vært ekstremt ufortjent om de rykket opp på bekostning av oss.


De har vært mer heldige enn oss ja. Men det betyr fremdeles ikke at vi har gjort noen bra sesong. Poengmessig har vi vært sjeldent svake til opprykkslag å være - til tross for at vi har fått bra betalt i flere kamper. Vi har vunnet FEM av femten bortekamper, og har MINUSmål på bortebane. Og i beste fall vunnet 15 av 30 kamper totalt. Kanskje bare 14. Det er rett og slett svakt.
Legg ned hele klubben!

Giles

Quote from: Hatleking on October 25, 2015, 23:07:47 PM
Quote from: dr_cyanid on October 25, 2015, 23:02:25 PM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 17:19:41 PM
Det å vippe jevne kamper i vår favør er ikke flaks. Det er ikke flaks å få uavgjort i jevne kamper der motstander har et lite overtak. Da bruker du ordet flaks helt feil i mine øyne.

Borte mot Bærum var flaks på grunn av et noe billig straffespark. Ellers syns jeg ikke vi har hatt noe særlig med flaks, men vi har vært gode til å vippe kamper i vår favør og vært gode til å hindre motstander i å skape de store sjansene, selv om de har hatt endel ball.

Bare å håpe at LAN, Tjærnås og Soltvedt ikke enig med deg.

Du glemmer det viktigste. I tillegg til flaks i egne kamper har vi hatt utrolig flaks med at våre konkurrenter har klappet sammen. Både Ulf og Kristiansund har sviktet totalt mot slutten.  Det er ikke slik at Brann har vært så forbannet gode. Vil ha meg frabedt det. Kun et lag har virkelig vært gode i årets OBOS. Sogndal.


Eventuelt har flyten deira stoppa litt. Det er ikkje slik at dette er veldig gode lag. Sogndal har vore best i år, men heller ikkje dei har vore ekstreme. Dei har det litt med å avgjere teitte kampar sjølv om det er forholdsvis jamnt spelemessig - litt slik som Brann.

Fokuset ditt er forresten heilt bak mål. Brann har kjempa seg opp frå gjørma Norling fekk oss i, og rykkar no heilt fortent opp. Me var til og med klåre før dei to siste kampane. Då er det ikkje veldig kontroversielt.

Corran

Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:02:00 PM
Nest spilte ikke særlig bra de heller, men de kjempet mer enn oss. De vant krigen og dermed kampen.

De spilte bedre enn oss og vant fortjent. De vant ikke bare krigen de var også best
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: Corran on October 25, 2015, 23:10:59 PM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:02:00 PM
Nest spilte ikke særlig bra de heller, men de kjempet mer enn oss. De vant krigen og dermed kampen.

De spilte bedre enn oss og vant fortjent. De vant ikke bare krigen de var også best

De var best fordi de vant krigen. Det var ikke storspill fra de akkurat. Dette er jo deres hjemmebane, så det er ikke akkurat første kampen de spiller der. Er vel vant til forholdene.

dr_cyanid

LAN er selvsagt klar over at laget mangler typer. Kun forsvaret holder TL-standard.  Med Askar tilbake får Nouri reell konkurranse også.  Vi må forsterke kraftig fremover på banen skal vi i det hele tatt drømme om å holde oss i TL.  Vi kan ikke gå neste sesong i møte med Nilsen,  Skaanes, Barmen, Birkelund og Haugen som eneste midtbanespillere. Selv om sistnevnte har vært høstens "formspiller", tror jeg alle parter har godt av at han kan kjemme håret i Stockholm eller Ålesund neste sesong. Vi må bygge nytt. Har heller lite tro på at de øvrige kan ta opp hansken. Skaanes blir for puslete. Lån til Åsane neste? Birkelund blir for ustabilt. Barmen og Nilsen kan beholdes. Videre trenger vi to kanter og en spiss,  særlig hvis Orlov ikke returnerer

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krakra

Haugen har storspilt og tar han det med seg i TL er han en spiller vi kan bygge laget rundt.

Corran

Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:13:31 PM
Haugen har storspilt og tar han det med seg i TL er han en spiller vi kan bygge laget rundt.

Han har ikke storspilt Han har spit bedre men storspilt har han ikke
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:11:58 PM
Quote from: Corran on October 25, 2015, 23:10:59 PM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:02:00 PM
Nest spilte ikke særlig bra de heller, men de kjempet mer enn oss. De vant krigen og dermed kampen.

De spilte bedre enn oss og vant fortjent. De vant ikke bare krigen de var også best

De var best fordi de vant krigen. Det var ikke storspill fra de akkurat. Dette er jo deres hjemmebane, så det er ikke akkurat første kampen de spiller der. Er vel vant til forholdene.

Det der er bare unnskyldninger og piss. lag nummer 2 spiller mot nest dårligste og taper fortjent
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Jo, han har storspilt i høst. Nå er det plutselig ingenting som har vært bra lenger...

krakra

Quote from: Corran on October 25, 2015, 23:17:19 PM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:11:58 PM
Quote from: Corran on October 25, 2015, 23:10:59 PM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:02:00 PM
Nest spilte ikke særlig bra de heller, men de kjempet mer enn oss. De vant krigen og dermed kampen.

De spilte bedre enn oss og vant fortjent. De vant ikke bare krigen de var også best

De var best fordi de vant krigen. Det var ikke storspill fra de akkurat. Dette er jo deres hjemmebane, så det er ikke akkurat første kampen de spiller der. Er vel vant til forholdene.

Det der er bare unnskyldninger og piss. lag nummer 2 spiller mot nest dårligste og taper fortjent
Taper krigen og taper fortjent. Sånt skjer i fotballen. Ingen sensasjon og ikke første lag som går på en sånn "smell".

dr_cyanid

Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:13:31 PMHaugen har storspilt og tar han det med seg i TL er han en spiller vi kan bygge laget rundt.

Der er jeg grunnleggende uenig. Han har vært blant de bedre på et gjennomgående tamt Brann lag. Med tamt så mener jeg særlig offensivt. Med taktisk kløkt og defensiv organisering,  samt god porsjon hell,  har vi på mirakuløst vis klart opprykk. Ser ikke hvordan han skal prege Tippeligaen. Preget han den i 2014?Synes du han er blitt så mye bedre av et år i OBOS?

krakra

Haugen har blitt mye bedre av en trener som ser kvalitetene hans, og har vært blant banens beste i nær hver eneste kamp vi har spilt i høst.

Giles

Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:13:31 PM
Haugen har storspilt og tar han det med seg i TL er han en spiller vi kan bygge laget rundt.

Helt feil, men han har bekreftet at han bør være med i neste års stall. Fortsetter han fremgangen vil han kunne bli en av de faste.

Hatleking

Quote from: dr_cyanid on October 25, 2015, 23:12:16 PM


Kva i alle dagar skulle me tene på å la Haugen gå for så godt som ingenting no? Det er jo først no - etter mange Brann-år - at han faktisk visar maestro-tendensar. Han er den einaste på midtbana no som er god på det kreative, og det er ikkje slik at Aursnes inn vil presse Haugen ut. Dei to kan fint spele saman òg.

Me må òg hugse på den økonomiske situasjonen. Me kan ikkje kjøpe oss til glede denne gongen. Det er viktig at Brann er smarte og utnyttar det me har på best mogleg måte i tillegg til å supplere med litt ekstra kvalitet i hóla. Og nei - om ein meiner at alle er for dårlege så betyr det ikkje at heile laget er eit einaste stort hól.

dr_cyanid

Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:19:47 PM
Haugen har blitt mye bedre av en trener som ser kvalitetene hans, og har vært blant banens beste i nær hver eneste kamp vi har spilt i høst.


Tror du blander med Piotr.  Han var Branns beste,  også i dag. Utover det mener jeg at Acosta og Demidov har vært bedre og mer stabile.  Haugen og Ruben hakket bak.

Giles

Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:18:22 PM
Quote from: Corran on October 25, 2015, 23:17:19 PM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:11:58 PM
Quote from: Corran on October 25, 2015, 23:10:59 PM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:02:00 PM
Nest spilte ikke særlig bra de heller, men de kjempet mer enn oss. De vant krigen og dermed kampen.

De spilte bedre enn oss og vant fortjent. De vant ikke bare krigen de var også best

De var best fordi de vant krigen. Det var ikke storspill fra de akkurat. Dette er jo deres hjemmebane, så det er ikke akkurat første kampen de spiller der. Er vel vant til forholdene.

Det der er bare unnskyldninger og piss. lag nummer 2 spiller mot nest dårligste og taper fortjent
Taper krigen og taper fortjent. Sånt skjer i fotballen. Ingen sensasjon og ikke første lag som går på en sånn "smell".

Spilte ræva og tapte fortjent, er det så vanskelig?

dr_cyanid

Quote from: Giles on October 25, 2015, 23:22:26 PM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:13:31 PM
Haugen har storspilt og tar han det med seg i TL er han en spiller vi kan bygge laget rundt.

Helt feil, men han har bekreftet at han bør være med i neste års stall. Fortsetter han fremgangen vil han kunne bli en av de faste.


Så absolutt en squad player,  men ingen å bygge laget rundt. Det burde være åpenbart for folk som har fulgt klubben tett de siste årene.

Corran

Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:17:51 PM
Jo, han har storspilt i høst. Nå er det plutselig ingenting som har vært bra lenger...

Nei han har ikke storspilt og det er mye som har vært bra men ikke mye som har vært godt nok til å overbevise om at dette er et lag med spillere som er gode nok for TL eller dvs gode nok til å holde seg unna kampen for å overleve
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: dr_cyanid on October 25, 2015, 23:25:31 PM
Quote from: Giles on October 25, 2015, 23:22:26 PM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:13:31 PM
Haugen har storspilt og tar han det med seg i TL er han en spiller vi kan bygge laget rundt.

Helt feil, men han har bekreftet at han bør være med i neste års stall. Fortsetter han fremgangen vil han kunne bli en av de faste.


Så absolutt en squad player,  men ingen å bygge laget rundt. Det burde være åpenbart for folk som har fulgt klubben tett de siste årene.
Det er jo enkelte som ikke like fyren og som har brukt mye tid på å hudflette ham, men ingen kan nekte for at han har tatt store steg under LAN og spilt veldig bra i høst. Da er det ikke så interessant hva han har gjort under trenere vi har sparket.

krakra

Quote from: Corran on October 25, 2015, 23:26:34 PM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:17:51 PM
Jo, han har storspilt i høst. Nå er det plutselig ingenting som har vært bra lenger...

Nei han har ikke storspilt og det er mye som har vært bra men ikke mye som har vært godt nok til å overbevise om at dette er et lag med spillere som er gode nok for TL eller dvs gode nok til å holde seg unna kampen for å overleve
Stort sett spilt til 6-8ere på BT og BAs børser og vært blant banens beste siden i sommer. Det er storspill. Hvis ikke så legges lista for storspill urimelig høyt.

Go Up