• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Branns spillestil

Started by Torvanger, September 07, 2015, 07:57:17 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Tallene sier 4-3-3. Ruben Reginius er hakket mer offensiv enn Nouri, er det bevisst? Begge stopperne er stand by, ingen innehar liberorolle. Ankeret på midten tar seg av rommet foran stopperne og bak de to indreløperne, det er ikke meningen at denne skal være for mye med opp i motstanders boks. Begge indreløperne skal assistere og være med angrepet foran. Branns midtspiss skal jobbe frem rom for flankespissene og indreløperne bak og skal ikke nødvendigvis være den som avslutter mest av de 3+2 offensive.

Er dette en grei oppsummering, eller har noen sett noe jeg ikke har sett?

Spelaren

En ny tråd? FEST! Håper denne blir like bra som den forrige du startet.

Oppsummeringen er grei men eg savner et innspill om sideskift av flankespissene. Dette bør være et grep som forvirrer forsvarerne.

Edit :evnt sideskill.
Gå av.

Torvanger

Quote from: Spelaren on September 07, 2015, 08:03:52 AM
En ny tråd? FEST! Håper denne blir like bra som den forrige du startet.

Oppsummeringen er grei men eg savner et innspill om sideskift av flankespissene. Dette bør være et grep som forvirrer forsvarerne.

Edit :evnt sideskill.



Joda, eventuelt hentesveis.

Uansett, kan det tenkes at LAN foretar endringer på de forskjellige rollene og relasjonene, etterhvert som det sitter, eller kommer han til å rendyrke det han har kreert? Du snakker om sideskift av flankespillerne, Spelaren, men hva med å ha en viss rotasjon på de tre på topp, at Skålevik innimellom kan få mulighet til å jobbe seg innover fra en av flankene?

Finfin respons

Indrelløper-rollene har vist seg som nøkkelen til Branns spillestil. Foruten å treffe med lagoppstillingen til kampen 1.juni skrev Dudo noen gode observasjoner som fremdeles er gyldige (dette ble skrevet før overgangsvinduet), ikke minst nå som Skaanes er tilbake fra skadeavbrekk. I tillegg har jo Birkelund meldt seg på som brennhet kandidat til å være indreløper.

Quote from: dudo on May 30, 2015, 12:46:08 PM
En midtbanetreer (som jeg har ropt etter lenge) er vanskelig å komponere i en klassisk, norsk 433. Jeg antar da at man har et anker med to indreløpere foran seg. I et slikt system, med de spillerne vi har til disposisjon så må ankeret være sterk defensivt, siden våre beste indreløpere i Barmen og Skaanes ikke har gode nok ballvinneregenskaper. Kanskje Barmen blir bedre på det området når det er mindre områder han må dekke i bredden, men ikke nok til at det forsvarer å ha Haugen liggende dypt. For meg er den eneste fornuftige konstellasjonen å vrake Haugen, og stille med

Barmen - Skaanes
      Demidov

Et alternativ er å bruke Skaanes på høyrevingen og vrake Larsen fra en posisjon han egentlig ikke behersker. Ulempen her er at Skaanes ikke har egenskapene til å passere backen på utsiden, og det blir en for stor tradeoff for min del. Et siste alternativ er å vrake enten Barmen eller Skaanes for Haugen, men de har faktisk komplementære ferdigheter i indreløperrollene, og er potensielt sett en ganske bra duo. Barmen kommer tungt inn i boks, har en viss taklings- og duellstyrke, Skaanes er mobil, energisk og løpssterk med bra teknikk på små flater. Laget, slik jeg håper det stiller i de fleste kampene blir da:

                     Piotr

Nouri - Grønner - Acosta - Demir

                   Demidov
     Skaanes               Barmen
Larsen                             Huseklepp
                   Pedersen


Det vi vel har sett de siste kampene når også det offensive har vært bedre er ganske overraskende: at Larsen er ute av laget (fra en rolle han vel egentlig ikke har behersket) og at Haugen har knekt indreløperkoden og leverer storspill i rollen.
Og vi har sett at midtspiss-rollen ikke er i nærheten av å være det den var fra farne tider i 4-4-2.

Hvis denne tråden skal handle om Branns spillestil, vil jeg ha bedre formulert hva indreløperne og de tre fremme skal gjøre på banen i offensivt spill mot motstanders etablerte forsvar, og deretter se hvilke spillere som passer til rollene.
Kanskje.

Finfin respons

Et annet innlegg som fortjener gjensyn i denne endeløst lange landslagspausen er innlegget til Oddmund Waagsholm. http://no.wikipedia.org/wiki/Oddmund_Fredrik_Jacobsen_Vaagsholm
Han ble vel kåret av VG til Norges mest sexy mann i 2007, og har skrevet profetisk om Nilsens spillestil i et underlig leserinnlegg i BA.

http://www.ba.no/meninger/derfor-er-lars-arne-rett-mann-for-brann/o/5-8-88892

For de som ikke gidder å klikke på linken, her er et utdrag. Les sakte:

Quote
Enkelt sagt ønskjer Brann sin nye trenar å oppnå ubalanse hjå motstandarlaget ved å skape og utnytte overtal bakfrå. (...) Det ein derimot no vil sjå i tida framover i Brann, er talrike frispelingsvariantar mot etablert forsvar.  Spelarane vil utfordre motstandaren aktivt før dei spelar frå seg ballen.

Vidare ønskjer Lars Arne Nilsen å få posisjonert spelarane sine rettvende i motstandaren sitt mellomrom. Første bod er då at den einsame spissen i hans føretrekte 4-3-3-organisasjon strekker motstandaren, saman med kantspelaren på den same sida som spelet vert bygd opp på. Dette gjev rom for indreløparen. Ideen her er at når midstopparen fører opp og aktivt utfordrar, så vil ein spelar frå motstandaren sitt midtbaneledd bryte ut og presse. I dette romet som han etterlet seg skal indreløparen spelast fri i.På sett og vis vert frispeling av indreløpar heile nøkkelen i det offensive spelet til Brann framover. Men for at dette mønsteret skal fungere, er trenaren avhengig av heilt bestemte typar i laget. Han treng spelarar som er ballsikre, løpssterke og smarte. Særskilt gjeld dette for midtstopparane, indreløparane og den sentrale, balanserande midtbanespelaren. Sjølve sentralnervesystemet i laget. Kor mange slike typar har ein i dagens Brann-stall? Basert på kampen mot Follo måndag har ein løpsstyrke i Kasper Skaanes som indreløpar, ein har autonomi og skaparkraft i Kristoffer Larsen på venstrekanten, ein har ein god keeper, og så har han det som ser ut som ein feildimensjonert og dårleg trena stall for øvrig.
Kanskje.

dudo

Ja, Haugen har virkelig tatt tak og kanskje knukket koden - eller kanskje han bare har mer overskudd siden det nå er tre på midten og ikke to. Kanskje den spilleren som har imponert meg mest i det siste.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Det eg etterlyser er en form for kjemi - en forventet uforutsigbarhet for å si det litt rart. Spillere som på treningsfeltet har innøvd "du gjør sånn så gjør eg sånn så forstår ingen noe og brått er Barmen fri" og Barmen bare "ok smellar an i stangen". Ofte når vi presser lag som ligger lavt blir det en form for stillstand - i sånne situasjoner ønsker eg å se bevegelser som overrasker motstanderen, innøvde trekk der man går inn for å forvirre motstander - lure forsvarere til å følge løp for så å skape åpninger som kan utnyttes. For alle vet at en forsvarsrekke fungerer bare så langt - plutselig blir sideforskyvningene skeiv, mellomrommene vidåpne og der bør vi bli flinkere til å forbause motstanderen.

Men dette krever massive mengder kreativ tenkning på treningsfeltet. Spillerne er gode nok til å klikk-klakke seg i høyt tempo - det er repertoaret, dansebevegelsene - som må bli flere.
Gå av.

dudo

Jeg tror det kommer nå som systemet begynner å sitte. Høsten kommer til å bli jævla bra!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Finfin respons

Det er vel flere enn meg som har reagert på at Haugen og motsatt indreløper har posisjonert seg nesten ute ved sidelinjen som en kantspiller, og at kantspissene har posisjonert seg like bredt på banen. De har nesten vært oppå hverandre.

Lærerikt også å lese LANs skryt av Birkelund etter kampen mot Geddi:

Quote
- Det handler om å få indreløperne rettvendt inn i mellomrommet, at de ikke begynner å møte. De fem offensive spillerne må være tålmodige og vente på at de seks bakerste får spilt seg fri, før det skal eksplodere. Birkelund gjør veldig mye rett, han er den som er best i å posisjonere seg. Han spiller slik som jeg ønsker, er lojal, smart og lett å finne i det riktige rommet.

- Han har skjønt ideen din?

- Ja, han tok den veldig kjapt. Så sliter han litt mer med det som skjer på siste tredelen, sier Nilsen.


Spelaren ønsker seg en forventet uforutsigbarhet. Det er ikke dumt tenkt.
Det som overrasker meg er hvor åpent og tilgjengelig Branns spillestil egentlig er. (Jeg har enda ikke funnet noe skriftlig formulert omkring Norlings spillestil for eksempel.) Jeg frykter Branns forutsigbarhet når dette er så åpent. At det blir lett å låse igjen rommene Brann etter sigende skal spille i. At Alle Vinner Mot Brann med en 5-5-0-formasjon eller noe sånt.
Om så skjer er det vel nettopp det uforutsigbare som LAN må åpne opp for og oppmuntre til?
Kanskje.

Finfin respons

En annen ting med LAN-sitatet fra kampen mot Geddis utvalgte
Quote- Det handler om å få indreløperne rettvendt inn i mellomrommet, at de ikke begynner å møte. De fem offensive spillerne må være tålmodige og vente på at de seks bakerste får spilt seg fri, før det skal eksplodere

er at jeg er redd de fem bakerste spillerne ikke er gode nok til å gjøre jobben som systemet til LAN krever. Særlig stiller jeg spørsmål ved Nouri og Acosta.
Kanskje.

dudo

Banespillet handler mye om å skape overtall. Det er likevel ikke nødvendigvis tilstrekkelig å komprimere slik du sier det, da ofrer de mye offensivt og lar oss ta mer risiko defensivt. Men i slike tilfeller er det x-faktorene virkelig kommer til sin rett. Om det er Karadas som gruser alle i duellene eller langskudd fra midtbanen eller flikkflakkspillet til Barca under Guardiola er av underordnet betydning, men oppsummert - rent resultatmessig om man ikke tenker underholdning - vil jeg heller møte et defensivt orientert lag i 5-5-0 enn et godt offensivt drillet lag i en annen formasjon. Jeg tror heller vi vinner mot de som ikke prøver å tape enn de som prøver å vinne.

Og alle formasjoner og spillestiler er så og si gjennomanalysert, selv om det ikke ligger lett tilgjenglig for oss på google. Det handler mye mer om å beherske formasjon og spillestil og å kjenne medspillerne sine enn å komme opp med taktiske krumspring som overrumpler motstander. Eller bare være best, om du vil.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannfan23

Hva er det som må til for at Brann bllir like ballsikre og har et godt angrepsmønster i likheter med lag som Godset, RBK, Molde eller Odd?

Ricky


Klaus_Brann

Quote from: Brannfan23 on September 17, 2015, 14:33:23 PM
Hva er det som må til for at Brann bllir like ballsikre og har et godt angrepsmønster i likheter med lag som Godset, RBK, Molde eller Odd?


En hel klubb som har en idé om hvordan fotball skal spilles og en sportslig ledelse som gir treneren de verktøyene han trenger for å få det til.
Jeg mener at vi ikke har sett mer spennende ut enn vi gjør nå på mange år. Selv om det bare er OBOS. Vi er på vei til å bygge opp en veldig god grunnmur, så blir det spennende å se om vi klarer å videreutvikle det vi har begynt på nå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

For å bruke en litt platt sammenligning; elleve dritgode musikere med dårlig samhandling låter sannsynligvis dårligere enn de elleve lokaltrubadurene som har spilt og øvd sammen i en mannsalder.  :)

Altså. Stabæk rykket opp og var klar dumpekandidat, men satte et mønster og en rytme som passet en gitt spillergruppe nærmest perfekt. At de allerede nå er en medaljekandidat er en utrolig bra prestasjon, og et godt bilde på hva spillmessige relasjoner betyr. Vi kan allerede se bedring, og eg er utrolig spent på fortsettelsen.
Gå av.

Torvanger

Brann har nå blitt et lag som har blitt vant til å ikke tape kamper, klubben vinner de fleste. Det gir stor selvtillit, spillere slipper seg løs og man kan etterhvert øve inn artige kombinasjoner offensivt. Noe kan være intuitivt, men jeg ser noe nå, som jeg ikke har sett tidligere og det er at flere stormer helhjertet i angrep når det er muligheter for overtall, de løper rett og slett rævva av seg og det virker som om hver enkelt har en plan. Dette så man tydelig på 1-0. I det Skålevik brøt på midten, tenkte jeg her blir det mål, for man ser bare at spillerne gyver fremover og at riktige valg blir tatt. Litt senere i omgangen var Brann 5 mot 2 og en bare en Renniesleiv fra å sette en til. Under Norling hadde man aldri sett lignende overtall. Jeg ser klare forbedringer både i spill mot etablert forsvar og som nevnt på kontringsspillet.

Jeg tror ikke vi har sett Branns siste storseier i høst, på langt nær.

Brannfan23

Vi har absolutt noe på gang, men litt off topic her: Etter det jeg så av hva Molde klarte å prestere mot Fenerbache i går og RBK mot St.Etienne, så er vi fortsatt et stykke unna det nivået.

Torvanger

Quote from: Brannfan23 on September 18, 2015, 09:42:12 AM
Vi har absolutt noe på gang, men litt off topic her: Etter det jeg så av hva Molde klarte å prestere mot Fenerbache i går og RBK mot St.Etienne, så er vi fortsatt et stykke unna det nivået.


Brann holder pr dato nedre halvdel på TL-tabellnivå, men jeg er sikker på at mot sterkere motstand kunne Brann ha hevet spillet enda et hakk.

Klaus_Brann

Quote from: Brannfan23 on September 18, 2015, 09:42:12 AM
Vi har absolutt noe på gang, men litt off topic her: Etter det jeg så av hva Molde klarte å prestere mot Fenerbache i går og RBK mot St.Etienne, så er vi fortsatt et stykke unna det nivået.


Det er vi absolutt, det var enormt gode samhandlinger til tider og det gikk fort.
Samtidig var det nok litt ekstra gass i dem pga. at det var en stor happening i EL. De ligger på 7. plass i TL.
Det er ikke nødvendigvis deres vanlige nivå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Men opp til Molde og RBK sitt nivå vil jeg tro det er 3-4 år med en god gjennomtenkt plan

Nixon

En plan som inneholder en god slump med penger...
Rød makt på Hansa

Brannfan23

Quote from: Belfort on September 18, 2015, 17:34:05 PM
Men opp til Molde og RBK sitt nivå vil jeg tro det er 3-4 år med en god gjennomtenkt plan


Om 3-4 år, så er de sikkert et hestehode foran oss. Men det betyr ikke at vi kan ta de igjen.

Giles

Quote from: Torvanger on September 18, 2015, 12:52:00 PM
Quote from: Brannfan23 on September 18, 2015, 09:42:12 AM
Vi har absolutt noe på gang, men litt off topic her: Etter det jeg så av hva Molde klarte å prestere mot Fenerbache i går og RBK mot St.Etienne, så er vi fortsatt et stykke unna det nivået.


Brann holder pr dato nedre halvdel på TL-tabellnivå, men jeg er sikker på at mot sterkere motstand kunne Brann ha hevet spillet enda et hakk.

Brann er ikke i nærheten, hva går det av deg Torvanger? Hvor lite skal til for at du glemmer all driten som har vært vist i år? Dette Brannlaget ville vært en soleklar dumpekandidat. Men rykker neppe opp og da er vel saken klar.

blobby winters

Quote from: Giles on September 18, 2015, 21:21:17 PM
Quote from: Torvanger on September 18, 2015, 12:52:00 PM
Quote from: Brannfan23 on September 18, 2015, 09:42:12 AM
Vi har absolutt noe på gang, men litt off topic her: Etter det jeg så av hva Molde klarte å prestere mot Fenerbache i går og RBK mot St.Etienne, så er vi fortsatt et stykke unna det nivået.


Brann holder pr dato nedre halvdel på TL-tabellnivå, men jeg er sikker på at mot sterkere motstand kunne Brann ha hevet spillet enda et hakk.

Brann er ikke i nærheten, hva går det av deg Torvanger? Hvor lite skal til for at du glemmer all driten som har vært vist i år? Dette Brannlaget ville vært en soleklar dumpekandidat. Men rykker neppe opp og da er vel saken klar.


Det er vel litt for negativt.
Det har vært en merkbar forbedring siden LAN tok over.
Det har blitt enda bedre etter sommervinduet og en liten oppfriskning/opprydning i stallen.
Rykker vi opp blir økonomien bedre og vi blir mer attraktivt for spillere av høyere profil enn de vi har klart å tiltrekke i år.
Etter en lang vinter kan spillemønster og spillestil modnes og sitte bedre enn nå.

Xminator

September 19, 2015, 07:45:42 AM #24 Last Edit: September 19, 2015, 07:48:21 AM by Xminator
Den rekken med kamper vi har bak oss nå, og stigningen i prestasjon gir helt klart noe å bygge på. Flere slike prestasjoner som mot Fredrikstad, direkte opprykk, kanskje til og med ta igjen Sogndal, ende opp med flest scoret i 1. divisjon, slike faktorer går igjen for lagene som klarer seg godt første sesong i tippeligaen.

Ulempen kan være at administrasjonen slipper seg nedpå og ikke har fokus på flest mulig gode spillere i stallen, men begynner å tenke overskudd. Brann har en kjempeluke å ta igjen til toppen av tippeligaen, en halv god sesong i 1. divisjon er ikke nok... Om jobben hadde vert gjort i 2008 hadde Brann spilt mot helt andre lag enn Ranheim. På samme måte må fokuset jobbe knallhardt i hvert eneste overgangsvindu også om vi vinner alle de siste kampene med 4 mål.

Hatleking

Eg trur nok at både Soltvedt og LAN neppe er typane som mistar fokus og bakkekontakten. Vil nok tru at me er i trygge hender på det settet.

blobby winters

Det som jeg mener kan bli avgjørende er hva vi klarer å få ut av lokale unge talenter

Det er ikke noe tvil om at vi har så langt fått dårlig betalt for investeringer i talent utvikling.

Klarer trenerteamet og alt av støtte apparat til avdeling Sport få ut potensialet fra talentene kan fremtiden bli utrolig spennende.

Xminator

Quote from: Hatleking on September 19, 2015, 11:48:11 AM
Eg trur nok at både Soltvedt og LAN neppe er typane som mistar fokus og bakkekontakten. Vil nok tru at me er i trygge hender på det settet.


Det har ikke noe med fokus og bakkekontakt å gjøre. Det har med fristelsen for å flytte fokus til andre steder i budsjettet når det sportslige "går av seg selv".

Hatleking

Quote from: Xminator on September 19, 2015, 14:48:22 PM
Quote from: Hatleking on September 19, 2015, 11:48:11 AM
Eg trur nok at både Soltvedt og LAN neppe er typane som mistar fokus og bakkekontakten. Vil nok tru at me er i trygge hender på det settet.


Det har ikke noe med fokus og bakkekontakt å gjøre. Det har med fristelsen for å flytte fokus til andre steder i budsjettet når det sportslige "går av seg selv".


Dei to setningane der var då motseiande.

Torvanger

Kan det tilskrives Branns spillestil at flankespillerne våre har sluttet å score mål? Nå er det jo kun Skålevik, Karadas, Haugen og Barmen (på straffe) som leverer, Huseklepp og Rennie er jo like farlige som to fjerte i en kurvstol. Igår brant nevnte to herrer hver sin 110% sjanse og det er rett og slett ikke godt nok. Det kostet oss seieren og det koster Brann målforskjellen, i og med at den i ytterste konsekvens kan bli avgjørende vs KBK. (noe den heldigvis ikke blir)

Larsen, som er langt giftigere enn Erik og Rennie, sliter benken, men bør snart få sjansen fremfor en av disse to, for greit nok at de skaper en del, men når du er flankespiss er det å forvente at du putter!

dudo

Men hvorfor klandre spillestilen for så å snakke om brente 110%-sjanser?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

October 20, 2015, 12:40:44 PM #31 Last Edit: October 20, 2015, 12:49:46 PM by Torvanger
Quote from: dudo on October 20, 2015, 12:33:23 PM
Men hvorfor klandre spillestilen for så å snakke om brente 110%-sjanser?



Jeg klandrer ikke den, jeg registerer bare at Rennie og Huseklepp ikke gjør jobben sin og da kan vi kanskje tilskrive det at de ikke er gode nok? RBK har en midtspiss og to flankespisser som bøtter inn må, Brann har vel ikke den mest giftige trioen i så måte. Med lønnsmodellen til Brann, kan vi vel også se langt etter å få flankespisser av Pål Andrè Hellands kaliber.

Uten sammenligning for øvrig, og uten at man skal begynne å sammenligne oss med toppen av TL, så er det målfarligheten til følgende herrer som gjør at RBK er der de er nå:

Søderlund 20, Helland 12 og Mikkelsen 8.

Pr nå, i en svakere liga enn TL, har Huseklepp 8, Skålevik 13 (10 for nest og 3 for Brann) og Rennie puslete 1 mål. Rennie hadde nok hatt en bedre statistikk i OBOS om han hadde spilt kamper fra starten av sesongen av, men målmessig er Kristoffer Larsen vesentlig farligere, med sine 7 mål. Utenforstående vil nok undre seg over hva LAN holder på med, som kan holde lagets giftigste flankespiss utenfor. Huseklepp og Rennie kan skape så mange farligheter de bare vil, men ender det ikke med mål, da er det rett og slett ikke godt nok!

Lasaron

Quote from: Torvanger on October 20, 2015, 12:40:44 PM
Med lønnsmodellen til Brann, kan vi vel også se langt etter å få flankespisser av Pål Andrè Hellands kaliber.




Men hvilken trener spilte en viktig rolle for at Helland er blitt så god?
Tren på langskudd

Norlings hund

Quote from: Torvanger on October 20, 2015, 12:40:44 PM
Quote from: dudo on October 20, 2015, 12:33:23 PM
Men hvorfor klandre spillestilen for så å snakke om brente 110%-sjanser?



Jeg klandrer ikke den, jeg registerer bare at Rennie og Huseklepp ikke gjør jobben sin og da kan vi kanskje tilskrive det at de ikke er gode nok? RBK har en midtspiss og to flankespisser som bøtter inn må, Brann har vel ikke den mest giftige trioen i så måte. Med lønnsmodellen til Brann, kan vi vel også se langt etter å få flankespisser av Pål Andrè Hellands kaliber.

Uten sammenligning for øvrig, og uten at man skal begynne å sammenligne oss med toppen av TL, så er det målfarligheten til følgende herrer som gjør at RBK er der de er nå:

Søderlund 20, Helland 12 og Mikkelsen 8.

Pr nå, i en svakere liga enn TL, har Huseklepp 8, Skålevik 13 (10 for nest og 3 for Brann) og Rennie puslete 1 mål. Rennie hadde nok hatt en bedre statistikk i OBOS om han hadde spilt kamper fra starten av sesongen av, men målmessig er Kristoffer Larsen vesentlig farligere, med sine 7 mål. Utenforstående vil nok undre seg over hva LAN holder på med, som kan holde lagets giftigste flankespiss utenfor. Huseklepp og Rennie kan skape så mange farligheter de bare vil, men ender det ikke med mål, da er det rett og slett ikke godt nok!


Må kanskje gi Skålevik halvannet år til også da, siden det var det 7-millionerskjøpet Søderlund trengte for å prestere? Eller er det bare billige kjøp ala Skålevik som skal prestere med en gang?

Helland kom vel for småpenger, det er slike folk vi har ansatt Tjernås for å hente inn. Folk som passer inn, og som ikke koster et lass med spenn. Så får vi se om det fungerer.


Go Up