• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mandag 14 sep 23. runde kl 19: Brann - Fredrikstad

Started by Torvanger, August 31, 2015, 12:22:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

OmOssSjølOgHansaøl

Skålevik med sin andre i noten i dag. Synd at det var offside ...

For øvrig bra å se at LAN hører på meg og bytter Rennie med Larsen. ;-)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Kjell249

Blir litt trist av å se på Larsen, hadde håpet på overskudd å spilleglede. Desverre virker han ikke å ha noen av delene...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

OmOssSjølOgHansaøl

Karadas og Skaanes virker kanskje å være litt friskere enn Larsen når de kommer inn, men jeg synes faktisk Larsen prøver å orientere og posisjonere seg og finne pasningsalternativer - i stedet for å kjøre solo som han iblant har hatt tendenser til.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

Der er det over. 5-1! Litt daffere andreomgang, men alt i alt en veldig bra kamp! :-)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Helt strålende førsteomgang. Kan snakke seg blå om hvor dårlige FFK var, men pasningsspillet er kjapt, resolutt og framoverettet. Huseklepp i storslag og en Haugen som virkelig dominerer på midtbanen. De øvrige på midtbanen skinner ikke like sterkt, men gjør en livsviktig arbeid. Nilsen vinner ball på ball på ball og nekter FFK å bevege seg innenfor vår midtbane. Godt at Skålevik fikk sitt første mål. Han var også aktiv og god i første omgang. Kunne fint fått sitt andre, men det er ikke noe å dvele med. Vanskelig å skryte all verdens av stopperne når de hadde så lite å gjøre, men Grønner skal iallefall få skryt for sine to mål. De første er klassisk Grønner, kriger seg til en avslutning.

Hatleking

Dette er noko heilt, heilt anna enn det styret med haldt på med under Norling. Spelarane får spele på styrkene deira samstundes som ein er eit kollektiv med relasjonar. Me er gode både mot etablert og på kontringar. Dette er divisjonsforskjell.

Brann_ruler86

Litt synd at vi ikke får et mål til slik at vi hadde gått forbi Kristiansund, men alt i alt en fantastisk kveld på stadion. Første omgangen er helt rå, og det er ganske normalt i fotballens verden at det blir lite mål i andre omgang etter et slikt målkalas. Dette må ha gitt masse selvtillit til guttene, og gjør at for min del er optimismen stor, også foran de kommende bortekampene.
GÃ¥ ta banen!

Spelaren

Dette var dritgøy. Litt kjedelig med selvmålet men for en utrolig artig kveld!
GÃ¥ av.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Brann_ruler86 on September 14, 2015, 21:14:51 PM
Litt synd at vi ikke får et mål til slik at vi hadde gått forbi Kristiansund


Desto mer grunn til å fortsette å score mange mål i de kommende kampene! ;-)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

ostraume

Quote from: krakra on September 14, 2015, 19:54:54 PM
Helt strålende førsteomgang. Kan snakke seg blå om hvor dårlige FFK var, men pasningsspillet er kjapt, resolutt og framoverettet. Huseklepp i storslag og en Haugen som virkelig dominerer på midtbanen. De øvrige på midtbanen skinner ikke like sterkt, men gjør en livsviktig arbeid. Nilsen vinner ball på ball på ball og nekter FFK å bevege seg innenfor vår midtbane. Godt at Skålevik fikk sitt første mål. Han var også aktiv og god i første omgang. Kunne fint fått sitt andre, men det er ikke noe å dvele med. Vanskelig å skryte all verdens av stopperne når de hadde så lite å gjøre, men Grønner skal iallefall få skryt for sine to mål. De første er klassisk Grønner, kriger seg til en avslutning.


Ofte mye rare analyser fra krakra, men denne stiller jeg meg bak 100%!

Dette blir en bra kveld i Bergen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tom C

Aldri mer Obos....

Spelaren

Quote from: ostraume on September 14, 2015, 21:43:03 PM
Dette blir en bra kveld i Bergen.


Forventer i det minste at den gamle styreformannen skaffer oss en egen budsjettpost. Noen kulturmillioner, kanskje? Vi synger jo fint når vi er en 15-16-17 000 på tribunene.
GÃ¥ av.

blobby winters

Mot Hønefoss var det Hønefoss som var dårlig og vi bør holde tilbake optimismen
Mot Strømmen var de også beskrevet som dårlig lag og vi ikke klarte å omsette målsjanser til mål. Til slutt ble det en nervøs 2-3 seier tross mye god spill. Dvs fortsatt grunn til å holde tilbake optimismen.
Foran denne kampen ble det skrevet mye om hvor mye bedre Fredrikstad hadde blitt under Erlandsen og at de vant 3-0 borte mot Lillestrøm i treningskamp forrige helg. Likevel ble de rundspillt av Brann.

Er det lov å være optimist nå?

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: ostraume on September 14, 2015, 21:47:56 PM
Nei.


Vi har utelukkende tatt seriegull med Høyre-ordførere, bare sÃ¥ det er sagt.  :)
GÃ¥ av.

Lasaron

Tren på langskudd

Corran

Meget bra kamp Synd de ikke kunne fått et mål eller to til
Men fantastisk spill til tider
Begynner å ligne noe nå
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Skåleviks første mål for Brann. (Han var cm unna tre mål).
Barmens første mål på 3 år og 4 måneder. (Han var ikke cm unna tre mål med headingene sine)
Huseklepp er kanskje bedre enn noensinne.
Rennie har nesten ingen dårlige mottak.
Nouri tok en frekk tunell.
Fin kamp!
Kanskje.

Huff

For noen runder siden var jeg innstilt på at Brann kunne rykke opp, videre var jeg innstilt på at det -dersom vi rykket opp- trolig ville bli en kamp med ryggen mot veggen dersom vi fikk inn en rekke forsterkninger, laget var ikke i nærheten av TL-standard.

Jeg er fremdeles innstilt på at Brann kan rykke opp, det er langt fra sikkert, men dersom vi rykker opp virker det etterhvert som om dagens mannskap skal kunne bite greit fra seg, uten at jeg sier at jeg ikke mener vi bør forsterkes av den grunn.

En kan si mye om Rennie og Kristiansen, men LAN har og gjort en innihelvetes god jobb med Ã¥ kvitte seg med nissen F. Haugen og den gamle avdankede E.Huseklepp, samt den elendige Barmen. Disse har blitt erstattet av den dynamiske midbaneeleganten F. Haugen, wingvirtuosen Huseklepp og den solide indreløperen Barmen. Skal vi fÃ¥ ut potensialet av spillerne vÃ¥re nÃ¥? 

Torvanger

Ser reprisen nå og konklusjonen er klar, Ruben Reginius snubler i sine egne apostliske hester, på straffen.

pidre

September 15, 2015, 05:15:09 AM #120 Last Edit: September 15, 2015, 05:20:52 AM by pidre
Det ble målrikt, selv det var noen (?) her inne som hevdet det motsatte før kampen. Gradvis har laget blitt bedre og bedre, og helt som forventet ble FFK gruset.
Saludar a los monos!

Lasaron

Quote from: Torvanger on September 15, 2015, 02:29:13 AM
Ser reprisen nå og konklusjonen er klar, Ruben Reginius snubler i sine egne apostliske hester, på straffen.


Hva? Straffen så klokkelar ut fra min gode posisjon!
Tren på langskudd

Kjell249

Quote from: Finfin respons on September 14, 2015, 22:51:58 PM
Skåleviks første mål for Brann. (Han var cm unna tre mål).
Barmens første mål på 3 år og 4 måneder. (Han var ikke cm unna tre mål med headingene sine)
Huseklepp er kanskje bedre enn noensinne.
Rennie har nesten ingen dårlige mottak.
Nouri tok en frekk tunell.
Fin kamp!

Barmen scoret 1 mål i fjor og 3 mål året før der. Ikke scoringer på 3 år og 4 måneder er på hjemmebane.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Corran

Quote from: Lasaron on September 15, 2015, 06:12:14 AM
Quote from: Torvanger on September 15, 2015, 02:29:13 AM
Ser reprisen nå og konklusjonen er klar, Ruben Reginius snubler i sine egne apostliske hester, på straffen.

Hva? Straffen så klokkelar ut fra min gode posisjon!

Kan være han er så vidt borti foten til ruben i forkant men fra bak må og på tv er det meget vanskelig å se at det er noen kontakt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: pidre on September 15, 2015, 05:15:09 AM
Det ble målrikt, selv det var noen (?) her inne som hevdet det motsatte før kampen. Gradvis har laget blitt bedre og bedre, og helt som forventet ble FFK gruset.



Jeg spådde en målfattig kamp og tok heldigvis skammelig feil!:) Men hvem hadde trodd at Brann skulle skape så mange sjanser og ikke minst være så effektive? Nei, kvelden i går var flott både på og utenfor banen!:)
Rød makt på Hansa

Corran

Nå får vi for guds skyld håpe det ikke kommer for mange mot Bryne og det skal lages fest aften

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Rennie forøvrig med ein feilpsning kvalifisert for youtube då vi kom 5 mot 1.
Saludar a los monos!

Yngve

Quote from: Corran on September 15, 2015, 06:37:38 AM
Quote from: Lasaron on September 15, 2015, 06:12:14 AM
Quote from: Torvanger on September 15, 2015, 02:29:13 AM
Ser reprisen nå og konklusjonen er klar, Ruben Reginius snubler i sine egne apostliske hester, på straffen.

Hva? Straffen så klokkelar ut fra min gode posisjon!

Kan være han er så vidt borti foten til ruben i forkant men fra bak må og på tv er det meget vanskelig å se at det er noen kontakt


Aldri i verden om det er noko kontkat der.

Eg såg ikkje kampen, men såg høgdepunkta på tv2.no. Sit igjen med god-følelsen av at me spelar ganske så lik foppa som under Mjelde på det beste, i alle fall på kontringane.

Torvanger

Quote from: Yngve on September 15, 2015, 08:00:12 AM
Quote from: Corran on September 15, 2015, 06:37:38 AM
Quote from: Lasaron on September 15, 2015, 06:12:14 AM
Quote from: Torvanger on September 15, 2015, 02:29:13 AM
Ser reprisen nå og konklusjonen er klar, Ruben Reginius snubler i sine egne apostliske hester, på straffen.

Hva? Straffen så klokkelar ut fra min gode posisjon!

Kan være han er så vidt borti foten til ruben i forkant men fra bak må og på tv er det meget vanskelig å se at det er noen kontakt


Aldri i verden om det er noko kontkat der.

Eg såg ikkje kampen, men såg høgdepunkta på tv2.no. Sit igjen med god-følelsen av at me spelar ganske så lik foppa som under Mjelde på det beste, i alle fall på kontringane.



Med en vesensforskjell, vi slipper nesten ikke inn mål. Under MIM endte kampene ofte 3-2, 4-3 etc, takket være Helstads målteft.

Nr. 7

Adaramola er uheldig og er borti venstrefoten til Kristiansen (med kneet). Soleklar straffe.

dragn

Quote from: Nr. 7 on September 15, 2015, 09:12:37 AM
Adaramola er uheldig og er borti venstrefoten til Kristiansen (med kneet). Soleklar straffe.


Men han felles jo ikke av kneet. Han snubler jo i sine egne bein.

krakra


Nr. 7


Larsi Ã?en

Skjedde med banneret som hang på høyre siden av hansatribunen? Trodde vi var enige om å ikke blande inn politikk på tribunen. Er det slik at alle er helt enige om budskapet som var der? Hørte mange som var meget uenig. Skal de også få lov til å henge opp bannere?
Synes man ikke skal dra inn politikk på stadion, men om man gjør det bør ihvertfall folk være enige om budskapet, noe folk ikke er.
Opp med det flagget!

dudo

Det er ikke politikk, det er menneskelighet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Dersom alle skal være enig i alt kan ingen henge opp eller ytre seg om noe som helst. For eksempel skal jeg vedde på at ganske mange foretrekker at kampene ikke bli spilt i helgen...
Rød makt på Hansa


Finfin respons

Quote from: Kjell249 on September 15, 2015, 06:29:35 AM
Quote from: Finfin respons on September 14, 2015, 22:51:58 PM
Skåleviks første mål for Brann. (Han var cm unna tre mål).
Barmens første mål på 3 år og 4 måneder. (Han var ikke cm unna tre mål med headingene sine)
Huseklepp er kanskje bedre enn noensinne.
Rennie har nesten ingen dårlige mottak.
Nouri tok en frekk tunell.
Fin kamp!

Barmen scoret 1 mål i fjor og 3 mål året før der. Ikke scoringer på 3 år og 4 måneder er på hjemmebane.


Ja, det er jo alldeles riktig. Skulle skrevet Stadion-mål!
Det var vel kanskje disse mengdene med bortemål som var grunnen til at Norling såg spisspotensialet til Barmen i fjor? :-)

Jeg er lykkelig over at lokale midtbanespillerne jeg har hatt sansen for (Haugen, Barmen, Skaanes, Birkelund m.fl)  gjør en sÃ¥ fin figur pÃ¥ laget nÃ¥. Og sÃ¥ lurer jeg pÃ¥ om Brann blir et bedre lag med Skaanes i indreløper-rollen. Det er stusselig om det ikke er plass til ham i førsteelleveren.
Kanskje.

pidre

Saludar a los monos!

Gulløl

Virket som folk hadde tatt til seg budskapet om piping pÃ¥ egne spillere til denne kampen. Selv pÃ¥ et par totalt unødvendig tilbakespill var det tyst i gÃ¥r. Bra vi er i fremgang pÃ¥ tribunen ogsÃ¥  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Gulløl on September 15, 2015, 14:29:22 PM
Virket som folk hadde tatt til seg budskapet om piping pÃ¥ egne spillere til denne kampen. Selv pÃ¥ et par totalt unødvendig tilbakespill var det tyst i gÃ¥r. Bra vi er i fremgang pÃ¥ tribunen ogsÃ¥  :)

Hadde kanskje noe med at det var positivt spill og ikke minst godt spill Da lever man fint med nien unødvendige tilbakespill og feilpasninger
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Hvor mange som skal slippe inn er politikk. At de som får komme til landet er velkomne er ikke politisk i større grad enn "Give racism red card" er det. Jeg har veldig liten sympati for de som føler seg støtt av det budskapet.

crm

Quote from: krakra on September 15, 2015, 15:31:37 PM
Hvor mange som skal slippe inn er politikk. At de som får komme til landet er velkomne er ikke politisk i større grad enn "Give racism red card" er det. Jeg har veldig liten sympati for de som føler seg støtt av det budskapet.


Presis!
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Corran

Ser heller ikke at en slik støtteerklæring er politisk
Hvor mange vi skal ta inn og hvordan vi skal ta oss av de +++++ er politikken
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Saludar a los monos!

Northside

Selvsagt er det politisk. Alle venstre-ekstreme supportergrupper i Europa bruker akkurat den samme teksten og bildet. Samtidig er det som en invitasjon til flyktninger, noe ikke alle i samfunnet vårt enes om.

Den kunne vært gjort mindre politisk ved å støtte Røde Kors (slik som Brann) eller oppfordre til fred i Syria, noe nok de fleste er enig om uten diskusjon.

Svakt å dra slik politikk inn på tribunen!

krakra


ostraume

Quote from: Northside on September 16, 2015, 07:29:08 AM
venstre-ekstreme supportergrupper


Unnskyld min uvitenhet, men venstre-ekstreme supportergrupper? Er det en ting?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up