• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Strømmen - Brann 30. august kl. 15.00

Started by Nixon, August 24, 2015, 10:26:56 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Deilig!!!
Selv om det ble dramatisk på slutten der.
Dommeren er et kapittel for seg selv. Klarer ikke engang å peke riktig vei på det enkle innkastet på slutten der.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Joggi Bogga

Vi kjører over de med leken underholdende fotball i 45 min.
Litt roligere etter pause, men desto mer effektivt. Full kontroll og meget imponerende!
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Finfin respons

Quote from: dudo on August 30, 2015, 15:47:07 PM
Quote from: Finfin respons on August 30, 2015, 15:46:23 PM
Rødt kort dersom man fratas åpenbar skoringssjanse.
Spillte ikke strømmen-spissen den ballen altfor langt forran seg til å være en åpenbar skoringssjanse??


Nei, soleklart korrekt dømt.


Ja, du har nok rett. Ser reprisen nå. Men det er ikke langt unna at jeg har et godt poeng. Hadde Konate spillt ballen litt hardere fra seg før han blir felt ville det røde vært tvilsomt.

Dommeren gjør mye rart i dag. Men jeg tror han får de aller viktigste avgjørelsene riktig, og det er jo bra da. SHN sitt gule er jeg tvilende til...
Kanskje.

OmOssSjølOgHansaøl

Puh!

Deilig med ny trepoenger, denne gang på bortbane. Det ble kanskje i overkant spennende på slutten der, men vi dro det i land.

Neste kamp er jeg litt mer bekymret for, med både Leciejewskiog Acosta ute
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

aleksanderhjelleseth

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 30, 2015, 16:05:56 PM
Puh!

Deilig med ny trepoenger, denne gang på bortbane. Det ble kanskje i overkant spennende på slutten der, men vi dro det i land.

Neste kamp er jeg litt mer bekymret for, med både Leciejewskiog Acosta ute

Grønner og Horwath/Udjus er bra dekning det.

Klaus_Brann

Ja, vi har bra dekning, men det er dumt at forsvarsfireren splittes opp nå som den endelig har begynt å sitte.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Med Grønner vet man aldri hva man får

OmOssSjølOgHansaøl

Grønner er god på sitt beste, men ustabil og tidvis het i toppen. Vi får håpe det er den solide siden av ham vi får se mens Acosta soner.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

aleksanderhjelleseth


Henki

Veldig viktig seier, sterkt å snu kampen på bortebane, men også totalt utilgivelig at vi slipper dem inn i kampen igjen på slutten.

Helhetsinntrykk: lettet over seier, litt bekymret på grunn av avslutningen på kampen.
Ballen skal fremover!

Spelaren

Gå av.

krakra

August 30, 2015, 16:24:21 PM #112 Last Edit: August 30, 2015, 16:26:22 PM by krakra
Midtbanen var strålende i første omgang. Fortsatt der de slapp mot Hønefoss. Andre omgangen var litt verre, Heltne Nilsen har fortsatt ikke blitt helt trygg i rollen. Haugen har derimot funnet seg til rette i sin rolle. Strålende assist i dag, og flere pasninger som kunne blitt målgivende med mer effektivitet i første omgang. Lite feil, og mye pasninger fremover.

Angrepsspillet har begynt å komme nå. Spillerne er mer trygge og sikre i valgene sine. Da blir både presisjonen og tempoet bedre.

dudo

Hvis vi får i gang Larsen også nå, så kan dette bli riktig bra. Jeg kunne tenke meg å se han som spiss siste kvarteret, med Huseklepp og Rennie på kantene. Forutsatt at vi leder med minst to mål og alle er glade, selvsagt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Meget viktig seier. Sliteseier mot et lag der nesten alle spillerne spilte sin livs kamp. Tipper dette var nok en kamp der vi møtte middels eliteseriemotstand. Og spillerne våre får mer og mer erfaring i å mestre press, mestre å lede, mestre å ligge under men komme tilbake.

Det er ikke sikkert det trenger bety så mye at Acosta er ute en kamp. Ja, denne backfireren har gjort det bra, men ser man måten Konate ble spilt gjennom der kan man si at Brann slapp inn to spillemål i dag. Det er ikke veldig imponerende. Jeg tror også Grønner gjør det bedre med Demidov som makker enn med Acosta. Horwath er en god vikar på dette nivået.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Greit vi slapp inn to spillemål, men de var voldsomt effektive. Bortsett fra målene slapp vi til ekstremt lite.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Middels eliteseriemotstand ... Det der er livsfarlig tankegang. Bare tull å tro at det er dette nivået vi må være på for å overleve i eliteserien, da ryker vi rett ned igjen! Håper for all del det ikke tenkes slik i klubben.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Brann må ta videre steg, men overgangen fra OBOS til TL er lavere for oss enn de fleste lag som rykker opp.

Herman1

August 30, 2015, 17:00:25 PM #118 Last Edit: August 30, 2015, 17:02:48 PM by Herman1
Bunnsolid kamp, nærmest fra begynnelse til slutt!

Lenge siden jeg har sett Brann så gode og bevegelige offensivt.
Vi så gode takter i forrige runde, men dette topper hjemmekampen, etter min mening.

Også imponert over den solide arbeidsinnsatsen både offensivt og def., med høyt press og knallhardt arbeid i gjennvinningsfasen.
Det var i det hele noe trygt og selvsikkert over laget i dag, foruten de siste min. av kampen.

Og - Kristiansens  inntog later til å heve både Huseklepp og Haugen, som alle var gode i dag.
Skulle vi rykke opp, tror jeg venstrebacken hevder seg også der.

Edit: Deilig å lese tabellen nå, selv om våre konkurrenter har tilgode ên kamp på oss.
Pr. nå er det vel 6 poeng ned til 6.plassen, så det utkrystaliserer seg en "Femmer-bande" på topp pr. nuh.


dudo

Quote from: krakra on August 30, 2015, 17:00:22 PM
Brann må ta videre steg, men overgangen fra OBOS til TL er lavere for oss enn de fleste lag som rykker opp.


Så bør vi heller ikke ha som mål bare å overleve i TL, slik som er vanlig for dem som rykker opp. Bra kamp i dag, men det er åpenbart at vi bare må bli bedre og bedre. Men det ser unektelig ut til at vi er på vei! Poenget er at sånne hodeputer trenger vi virkelig ikke konstruere for oss selv. Da rakner alt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannfan23

Man kan klage på spillestilen, utvalgte spillere til kamp, formasjoner av LAN, men en ting skal han ha for: Han har ført Brann ut av gjørmen som Norling holdt oss i. Hvem vet hvor Brann hadde havnet hvis Norling var fortsatt trener. Men neppe der de er nå....

Spelaren

Quote from: dudo on August 30, 2015, 16:58:24 PM
Middels eliteseriemotstand ... Det der er livsfarlig tankegang. Bare tull å tro at det er dette nivået vi må være på for å overleve i eliteserien, da ryker vi rett ned igjen! Håper for all del det ikke tenkes slik i klubben.


Vi møter langt mer tent motstand i år enn i fjor. Det er en tankegang det må gå an å ha og samtidig erkjenne at laget trenger forsterkninger til neste år. Den gode nyheten er at vi trolig får åpning i budsjettet til det med et eventuelt opprykk.
Gå av.

dudo

Men det er totalt irrelevant, og ikke egnet til noe annet enn å brukes som hodepute. Jobben er ikke en gang halvgjort.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Ikke for det, jeg er strålende fornøyd med kampen i dag! Og mer positiv til fremtiden enn på lenge!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on August 30, 2015, 17:17:06 PM
Men det er totalt irrelevant, og ikke egnet til noe annet enn å brukes som hodepute. Jobben er ikke en gang halvgjort.
Gå av.

krakra

Quote from: dudo on August 30, 2015, 17:17:06 PM
Men det er totalt irrelevant, og ikke egnet til noe annet enn å brukes som hodepute. Jobben er ikke en gang halvgjort.
Det er nok bra for spillerne å vite at de er solide og ikke bare bortforklare prestasjonene med at "det er bare OBOS. Det betyr ingenting". Jeg regner med at LAN klarer å holde et balansert fokus her. Vi må bli bedre, samtidig som vi annerkjenner at vi er gode akkurat nå.

dudo

Quote from: krakra on August 30, 2015, 17:23:56 PM
Quote from: dudo on August 30, 2015, 17:17:06 PM
Men det er totalt irrelevant, og ikke egnet til noe annet enn å brukes som hodepute. Jobben er ikke en gang halvgjort.
Det er nok bra for spillerne å vite at de er solide og ikke bare bortforklare prestasjonene med at "det er bare OBOS. Det betyr ingenting". Jeg regner med at LAN klarer å holde et balansert fokus her. Vi må bli bedre, samtidig som vi annerkjenner at vi er gode akkurat nå.


Vi snakker ikke om at "det er bare OBOS". Vi snakker om at vi "nok en gang møter tilsvarende middels eliteseriemotstand" (e.l.). Og det ER det ikke, da undervurderer man TL, samtidig som det er farlig å la en sånn tanke sette seg i fht hvilket nivå man ønsker å nå.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Men igjen, jeg sier ikke at vi ikke var gode i dag. Jeg sier at det er noe annet å møte VIF og LSK borte enn Strømmen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Herman1


Uansett var en opprenskning i både spillerstall, økonomi, treningskultur og støtte-apparat nødvendig.
Så får vi heller bygge videre på dette om vi rykker opp.
Spillere ut og spillere inn er en årlig foreteelse, så det er masse muligheter til videre spissing av både stall og lag forestående år/sesonger.

Huff

Strømmen er et virkelig dårlig lag. Elendige på stadion, svært dårlige i dag.

Likevel sitter en igjen med en positiv følelse ut fra spillet, dette er ingen 2-3 kamp, 0-3 hadde vært langt mer naturlig ut fra spill og sjanser, at strømmingene skorer på sine to første sjanser er illustrerende, for selv om de spilte som et dårlig Obos-lag sto effektiviteten mer i stil med Bundesliga eller Primera Division.

Brann har nå vært relativt solide defensivt en stund, det begynner å komme seg offensivt også og de to spilllemålene vi slipper inn i dag er jo igjen overhodet ikke representativt for det som er en kamp der vi har full kontroll defensivt i nesten hele kampen.

Foruten karantenene som selvsagt er et stort skår i gleden, har jeg til gode å la meg imponere av Skålevik. Til gjengjeld viser Rennie og Kristiansen seg nok en gang som positive nykommere, mens Haugen fortsetter fremgangen med sin andre gode kamp på rad på gudene vet hvor lenge.

dudo

Ja, Haugens prestasjon kanskje det aller mest oppløftende i dag. Hele samarbeidet på venstresiden med Haugen, Huseklepp og Kristiansen var glimrende.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on August 30, 2015, 17:28:35 PM
Quote from: krakra on August 30, 2015, 17:23:56 PM
Quote from: dudo on August 30, 2015, 17:17:06 PM
Men det er totalt irrelevant, og ikke egnet til noe annet enn å brukes som hodepute. Jobben er ikke en gang halvgjort.
Det er nok bra for spillerne å vite at de er solide og ikke bare bortforklare prestasjonene med at "det er bare OBOS. Det betyr ingenting". Jeg regner med at LAN klarer å holde et balansert fokus her. Vi må bli bedre, samtidig som vi annerkjenner at vi er gode akkurat nå.


Vi snakker ikke om at "det er bare OBOS". Vi snakker om at vi "nok en gang møter tilsvarende middels eliteseriemotstand" (e.l.). Og det ER det ikke, da undervurderer man TL, samtidig som det er farlig å la en sånn tanke sette seg i fht hvilket nivå man ønsker å nå.


Helt enig. Strømmen er ikke middels TL. De er ikke middels Obos en gang etter min mening. Men det er likefullt bra av Brann å kontrollere kampen så bra og skape så mange sjanser. Det er jo ikke lenge siden vi var et middels Obos-lag. Så denne seieren må gruppen bygge videre på. Det var mange spillere som viste seg frem i dag, og det var gledelig!
Rød makt på Hansa

Nixon

Forøvrig hadde vi over halvparten av setene på Strømmen Stadion i dag. Det var utsolgt og hvis jeg ikke så helt feil tok Strømmens kasserer bølgen sammen med Brannspillerne etter kampen!:)
Rød makt på Hansa

Herman1

Quote from: dudo on August 30, 2015, 17:48:57 PM
Ja, Haugens prestasjon kanskje det aller mest oppløftende i dag. Hele samarbeidet på venstresiden med Haugen, Huseklepp og Kristiansen var glimrende.


Ja, som jeg skrev i sesong-tråden, synes jeg hele venstresiden har hevet seg etter Kristiansens inntog.

Kan noe av Huseklepp sine skuffende prestasjoner i Brann-trøyen etter hjemkomsten skyldes manglende relasjoner med de nærmeste medspillerne?

-Har eg. ikke tenkt i de baner tidligere, men jeg registrerer at vår nye v.back sine offensive raid skaper ubalanse, forvirring og rom hos motstandernes forsvarsspillere.
Noe både Haugen og Huseklepp ser ut til å kunne utnytte, hver på sin måte.
Huseklepp gjennom driblerier og Haugen i.f.t. flere gode pasnings-alternativer.

I tillegg har vi begynt å skape flere farligheter på høyrekanten, som igjen kanskje gjør motstanderne mindre fokusert på bare v.kanten.

Tenker litt høyt her...:)

OmOssSjølOgHansaøl

August 30, 2015, 18:03:31 PM #134 Last Edit: August 30, 2015, 18:06:17 PM by OmOssSjølOgHansaøl
Hvorfor mener forresten "alle" at vi slapp inn to spillemål? Straffe var regnet som dødballmål sist jeg sjekket (At Konate ble "spilt gjennom" før fellingen gjør ikke straffe til spillemål i mitt hode).
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Herman1

Quote from: Nixon on August 30, 2015, 18:02:25 PM
Forøvrig hadde vi over halvparten av setene på Strømmen Stadion i dag. Det var utsolgt og hvis jeg ikke så helt feil tok Strømmens kasserer bølgen sammen med Brannspillerne etter kampen!:)


Jeg som knapt nok har sett en bortekamp for Brann bør kanskje holde kjeft, men har ikke vi hatt et veldig godt oppmøte på de fleste bortekampene i år?

Spelaren

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 30, 2015, 18:03:31 PM
Hvorfor mener forresten "alle" at vi slapp inn to spillemål? Straffe var regnet som dødballmål sist jeg sjekket (At Konate ble "spilt gjennom" før fellingen gjør ikke straffe til spillemål i mitt hode).


Nei det er jo riktig det du skriver. Selv vil eg formulere det som at vi slapp til to 100%-sjanser i spill, som er to for mye.
Gå av.

Lasaron

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 30, 2015, 18:03:31 PM
Hvorfor mener forresten "alle" at vi slapp inn to spillemål? Straffe var regnet som dødballmål sist jeg sjekket (At Konate ble "spilt gjennom" før fellingen gjør ikke straffe til spillemål i mitt hode).


Antall spillemål imot sier noe om hvor lett/vanskelig vi er å spille ut. I situasjonen som førte til straffe ble vi utspilt.
Tren på langskudd

Lasaron

Jeg skal gi dudo rett i at tankegangen om at vi i praksis møter middels eliteseriemotstand kan bli en sovepute. Grunnen til at jeg stadig nevner det, er kombinasjonen av at det tross alt er sant og at det gjør meg godt :)
Tren på langskudd

ostraume

Men det er ikke sant. Ikke i det hele tatt. Vi møter OBOS-nivå. Tenning er vel og,bra, og noen er kanskje mer tent mot oss enn i snittet av andre OBOS-kamper, men det er fortsatt OBOS. De blir ikke magisk bedre ballspillere.

Rosenborg har sikkert grei tenning for å rundspille og rævpule oss neste år.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Uenig i den tankegangen. Helt klart at tenning og motivasjon gjør spillere bedre, og vi møter som sagt trolig bedre motstand enn resten av OBOS. Vi vil nok møte motiverte lag i TL også, men ikke like tente som de vi møter her nede.

blobby winters

Vi vet at hver gang Brann besøker et Obos lag er det full fest. Publikums rekorder og stor omsetning av pølser og vafler.
Klart at den cup final stemningen har noe å si.

dudo

Ingen grunn til stråmenn. Klart tenning har noe å si. Det gjør ikke Strømmen til et middels TL - lag av den grunn. Sogndal er vel de eneste som har spilt på det nivået, og da fikk vi grisebank.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

blobby winters

Jeg kan ikke huske da Brann vant borte mot Sogndal i TL?
I år fikk vi ihvertfall uavgjort.

Ja det var grisebank hjemme. Men det har vært fremgang siden den kampen.

Corran

Strømmen er gode defensivt og har kun 3 lag som har sluppet inn mindre samt at de nok er mer tente mot oss enn mot andre. Sånn sett bra å score 3 mål på dem borte selv om de slipper inn mindre bort enn hjemme og vel manglet en av sine viktigste spillere
Men uansett er de ikke middels tl de er middels Obos uansett så det å bli mye bedre om vi skal opp

Venstre siden er bedre nå når Christiansen er kommet inn ja men det har  vel kanskje litt å si at Huse er flyttet over dit fra høyre og har begynt å komme i form
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: dudo on August 30, 2015, 19:14:47 PM
Ingen grunn til stråmenn. Klart tenning har noe å si. Det gjør ikke Strømmen til et middels TL - lag av den grunn. Sogndal er vel de eneste som har spilt på det nivået, og da fikk vi grisebank.


Og i kampen etterpå møtte vi Sarpsborg som vi holdt til 0-0 i 120 minutter. De var mye svakere enn Sogndal.
Tren på langskudd

blobby winters

Jeg er fornøyd med seier og 3 poeng borte mot Strømmen. Før kampen ville jeg ha sagt ja takk til 2-3 seier.

Skjønner at det føles litt surt etter kampen at vi ikke fikk gjort noe med målforskjell og at vi også fikk 2 karantener inn til neste kamp.
Det sier litt om hvor bra Brann egentlig spilte i dag sammenlignet med seier borte mot Follo og uavgjort borte mot Bærum.
Det er stor fremgang og vi begynner å få troen på opprykk for kanskje første gang i år.
Merkelig at vi ikke fokuserer på det og bare klager på at vi kommer til å få bank i TL, dersom vi klarer å rykke opp. Vi er fortsatt på 3. Plass som er under direkte opprykk.

Huff

Jeg er fullstendig enig i at tenning har noe å si, men at Strømmen overhodet ikke spiller som et middels TL lag av den grunn. Nivåforskjellen mellom TL og Obås er langt større enn jeg trodde på forhånd.

Når alt dette er sagt, klarte Brann å spille en ok kamp mot S08 i år på tross av at vi dengang var et betydelig dårligere lag enn vi har fremstått som i de siste par kampene. Jeg tror Brann er mer tent mot RBK enn vi vil være mot Strømmen, og etter årets sammenhengende tragedie tror jeg jaggu meg at selv Bodø-Glimt og Haugesund vil vekke et enormt tenningsnivå fra en gjeng som tross alt måtte til Bærum og Jervs hjemmearenaer.

Var ikke et av de milliardene av ankepunktene mot dagens Brann-mannskap tidligere i sesongen nettopp at de ikke hadde tenning, eller ''at vi isje va på'' som spillerne sa?

tsrqpo

Dette er beste eg har sett av Brann på lang tid. Mange gode angrep, med stor variasjon. Høyt og bra press. At denne kampen ble spennende er nesten godt gjort.
Men vi ser et Brannlag i bedring. Eg er meget happy med utviklingen etter Nilsen tok over

dudo

Ja, det var veldig bra i dag. Vi har sanket bra med poeng mens vi har satt laget og spillet, og logikken tilsier at det bare skal gå bedre. Men vi er tross alt Brann. Uansett har jeg en følelse av at vi ikke bare kommer til å rykke opp, men at det kommer til å bli soleklart. Jeg tror vi kommer til å plukke minimum 20 poeng til. Det kan faktisk være nok til å gå forbi sogndal også.

Ferdig med den naive positiviteten for i dag, håper jeg ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up