• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 15/16

Started by Lasaron, August 23, 2015, 10:20:26 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Tren på langskudd

Jose Arrogantio


karkarkar

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/article709337.snd

Her sies det at Brann var etter Aron Sigurdarsson, islendingen som straffet oss i generalprøven mot TIL.

Torvanger

Quote from: karkarkar on March 14, 2016, 12:31:22 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/article709337.snd

Her sies det at Brann var etter Aron Sigurdarsson, islendingen som straffet oss i generalprøven mot TIL.



Og hvem er det som har sørget for at TIL snøt Brann? Det tidligere friidrettsmedlemet i SK Brann, som visstnok fortsatt er bitter for at Brann kuttet bort blant annet friidrett.

karkarkar

Quote from: Torvanger on March 14, 2016, 12:41:04 PM
Quote from: karkarkar on March 14, 2016, 12:31:22 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/article709337.snd

Her sies det at Brann var etter Aron Sigurdarsson, islendingen som straffet oss i generalprøven mot TIL.



Og hvem er det som har sørget for at TIL snøt Brann? Det tidligere friidrettsmedlemet i SK Brann, som visstnok fortsatt er bitter for at Brann kuttet bort blant annet friidrett.


Hehe, det er jo ikke sikkert det er en korrekt påstand. Dessuten hadde jo TIL hatt ham på prøvespill og markert sin interesse over lengre tid. Soltvedt er sjarmerende, men dette ble kanskje vel vanskelig, selv for ham.

pidre

Et valg mellom Brann og TIL burde være enkelt.
Saludar a los monos!

Finfin respons

Etter runde to ser vi at det er OBOS-laget Brann som spiller TL hovedsaklig. Utifra de klare og sterke ønskene om tydelige og soleklare forsterkninger som "går rett inn på laget" så er vel dette litt mer overraskende enn folk og røvere gir uttrykk for både her og i medier?

Hvilsom og Braaten er de eneste fra overgangsvinduet som har fått innpass i førsteelleveren, på bekostning av Hammarby-kam Orlov/Renni samt Skålevik fra i fjor.

Av en eller annen grunn så har jeg en slags Norlingsk tro på det eksisterende unge mannskapet. Vil heller se Larsen og Skaanes og Skålevik og Haugen og Barmen enn disse ikke-vestlandske fuglene. Det er nok noe irrasjonelt og naivt over et slikt ønske, et slags OBOS-kompleks.
Men det er kanskje bare meg? Uansett: Det går sikkert over.
Kanskje.

Tom C

Synes at Braathen har tilført tyngde til et litt "lett" brann-lag, selv om han stort sett blir slaktet på alle børser. I tillegg synes jeg Hvilsom jobbet vannvittig bra mot Odd, selv om han ikke fikk uttelling, og dersom han er så godt trent som LAN antyder, så tror jeg han vil få belønning for jobbingen mot dårligere lag enn Odd. Deler forøvrig ønsket ditt om at lokale folk skal slå til. Synes det har vært litt opp og ned så langt. Uansett vanskelig å felle noen dom etter to kamper der en av dem var på en regnfull sandstrand...
Aldri mer Obos....

Yngve

Eg har førebels ingen problem med å skjøna kvifor han ikkje fekk forlenga kontrakta med vif..

Tom C

VIF har jo klappet sammen totalt etter at Braathen forlot de...
Aldri mer Obos....

Yngve

Quote from: Tom C on March 21, 2016, 13:56:56 PM
VIF har jo klappet sammen totalt etter at Braathen forlot de...


Hehe, poeng til deg.

Spelaren

I en BA+-artikkel spekuleres det visstnok (?) i om vi skal kjøpe flere spillere, men av ingress tilgjengelig spår visstnok sportssjefen en rolig uke. Lite Brann-stoff for tiden, ja.
Gå av.

Kagain

Blir spennende å se om de kan kombinere rolig uke med kjøp av flere spillere. Men ja, de har blitt profesjonelle der hos sportsklubben...

osoerli

Om noko kjem til å skje, er det nok større sjanse for salg/utleige, enn kjøp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Det er plass til flere spillere i stallen.

Odd har vel 24 spillere i sin stall, Brann 23 - der for eksempel Lorentzen bare er med pga kontraktsforpliktelser. Vi har jo også Rotihaug som fullverdig medlem, og begge de kan erstattes med ferdigheter Brann trenger selv om de fortsatt er i klubben.

Det vil komme karantene og skader, og da trenger Brann kvaliteter på benken som både kan endre kampbilde og som det het i "gamle dager" - "alltid ha spillere på benken som den dagen spiller bedre enn ett par av de på startlaget".

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

Molde har vel 29 utespelarar, så 22 er vel ikkje såå mange.  Eg kan alltids ta ein til om han er god.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Nå har jeg ikke lest BA artikkelen. Men om Brann i det hele tatt nå er på utkikk etter en spiller tipper jeg det er en som både kan utføre en indreløper rolle (prioritet venstre) og samtidig kan utføre rollen til SHN. Ellers har vi vel god dekning. Men tror det er lurt av Brann allerede nå å begynne å sondere spisser frem mot sommervinduet om ikke en av de mange vi allerede har slår skikkelig til i vårsesongen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

OmOssSjølOgHansaøl

Det er ingenting i BA-artikkelen som tyder på at Brann prøver å hente flere spillere. Hvis det blir noen justeringer av stallen, er det mer sannsynlig at noen forsvinner (først og fremst Lorentzen, Rotihaug og Orlov) enn at noen kommer inn.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Kagain


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Gulløl

I denne saken tenker jeg nok at Brann hadde solgt om tilbudet fra den danske klubben var interessant og godt nok.

Klipp fra artikkel i BT i kveld:

Dialogen mellom den danske klubben og Brann var så konkret at det økonomiske ved en overgang ble tema. På Stadion avviste de forespørselen som kom.
- Vi fikk en henvendelse som vi ikke valgte å gå videre med. Saken gikk ikke til forhandlinger mellom klubbene. For oss var det viktig å ha spillerne vi hadde, og vi hadde god dialog med Kristoffer om dette, sier Branns sportssjef Rune Soltvedt.
Kristoffer Larsens agent, Kent Karlsen, sier spilleren forholder seg profesjonelt til at han fortsatt er i Brann.
- Kristoffer er fast bestemt på å kjempe i Brann, først for å komme med i kamptroppene, så i førsteelleveren. Men jeg kan bekrefte at det har vært interesse rundt Kristoffer fra dansk fotball, sier Karlsen.


http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-nektet-a-selge-Larsen-til-David-Nielsens-danske-klubb-718406_1.snd
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

OmOssSjølOgHansaøl

Det kommer ikke klart frem når det var kontakt mellom Brann og Lyngby, annet enn at det skjedde i "sesongoppkjøringen" - som jo kan være nesten når som helst.

Før Braaten og Vega kom inn, ville det ha vært galskap å selge Larsen. Men sånn situasjonen er nå ... Vel, jeg tenker at hvis Orlov blir værende, Lyngby fortsatt er interessert i Larsen og tilbudet deres er høyt nok, kan det være greit å vurdere et salg. Men vi skal i så fall få en god pris.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Quote from: Gulløl on March 30, 2016, 18:33:09 PMOg så er det det med spilletid, Rotihaug ønsker nok ikke få samme skjebne som Lorentzen fikk i klubben med nesten bare benksitting.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Denne Aleksander Dang er en gåte. Målgarantist de luxe, med 5 mål i cupkvallik i går mot Gneist, 41 mål i ligaen i fjor og 31 mål året før, men likevel blir han værende, uten så mye som et tilbud fra øvre divisjoner. TIL gikk nylig til det skritt å signere Christer fra Kråkeklubben, etter at han hadde puttet 37 mål på 45 kamper for Senja i 2 divisjon, divisjonen rett over der Dang spiller.

Jeg har aldri sett Dang spille, men tallenes tale forteller alle at denne spilleren har en ekstrem målteft, en målteft som garantert hadde gjort seg gjeldende både 1, 2 og 3 divisjoner over.

Tom C

Quote from: Torvanger on March 31, 2016, 08:45:06 AM

Jeg har aldri sett Dang spille, men tallenes tale forteller alle at denne spilleren har en ekstrem målteft, en målteft som garantert hadde gjort seg gjeldende både 1, 2 og 3 divisjoner over.


Enig i at det absolutt hadde vært spennende å se fyren på et høyere nivå. Men om målteften hans hadde blitt omsatt til mål mot tippeligamotstand, er jeg mer usikker på. Er jo mange eksempler på folk som har bøttet inn masse mål i 1 divisjon, men som omtrent ikke scorer når de blir hentet til eliteserien. Men å gi han et prøvespill er jeg helt klart for, om han er interessert.
Aldri mer Obos....

osoerli

Quote from: Tom C on March 31, 2016, 10:55:02 AM
Quote from: Torvanger on March 31, 2016, 08:45:06 AM

Jeg har aldri sett Dang spille, men tallenes tale forteller alle at denne spilleren har en ekstrem målteft, en målteft som garantert hadde gjort seg gjeldende både 1, 2 og 3 divisjoner over.


Enig i at det absolutt hadde vært spennende å se fyren på et høyere nivå. Men om målteften hans hadde blitt omsatt til mål mot tippeligamotstand, er jeg mer usikker på. Er jo mange eksempler på folk som har bøttet inn masse mål i 1 divisjon, men som omtrent ikke scorer når de blir hentet til eliteserien. Men å gi han et prøvespill er jeg helt klart for, om han er interessert.


Dang trente vel med Brann i vinter utan at det førte til noko.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

OhAhCantona

Quote from: Tom C on March 31, 2016, 10:55:02 AM
Dang trente vel med Brann i vinter utan at det førte til noko.


Han trente også med Nest-Sotra og klarte seg greit der. Usikker på om han fikk tilbud om kontrakt eller ikke.

Personlig tror jeg ikke Dang ville klart seg i Tippeligaen, men jeg kjenner flere på både Sotra og Nest som mener han kunne gjort en god figur i Brann.


pidre

Sammenligner ikke, men Strand gikk rett fra Tertnes til TL, slik sett synes det ikke som spranget er så stort. Vardy har vel også forsåvidt en broket fortid på lavere nivå, for så å ta steget lett.

En ting er å trene, noe helt annet å spille kamp. Rart denne Dang ikke har fått prøve seg på høyere nivå, men kanskje han selv ikke har vært motivert.
Saludar a los monos!

Nixon

Det er jo helt umulig å spå noe slikt. Noen kan ta flere divisjoner, mens andre sliter med bare én divisjon opp. Det vet man ikke før spilleren prøver.

Men her er det treneren hans (tidligere Brannassistent Steffensen) sa da han ble spurt om Dang var god nok for 1. divisjon:


Han er altså ikke helt sikker på om han hadde gjort det bra i 1. divisjon, så tvilen må jo være større opp til TL.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: pidre on March 31, 2016, 12:39:54 PMSammenligner ikke, men Strand gikk rett fra Tertnes til TL.


Vel, Strand var innom både Fyllingsdalen og Sogndal 2 før han spilte for A-laget til Sogndal. Så rett fra Tertnes til TL var det ikke. Men han er helt klart en spiller som tok store steg da han fikk sjansen på et høyere nivå.
Rød makt på Hansa

pidre

Quote from: Nixon on March 31, 2016, 12:44:17 PM
Det er jo helt umulig å spå noe slikt. Noen kan ta flere divisjoner, mens andre sliter med bare én divisjon opp. Det vet man ikke før spilleren prøver.

Men her er det treneren hans (tidligere Brannassistent Steffensen) sa da han ble spurt om Dang var god nok for 1. divisjon:


Han er altså ikke helt sikker på om han hadde gjort det bra i 1. divisjon, så tvilen må jo være større opp til TL.


Som du sier - det er helt umulig å spå om slikt. Legger til grunn at dette da også gjelder selv for Steffensen...
Saludar a los monos!

Corran

March 31, 2016, 18:40:52 PM #2533 Last Edit: March 31, 2016, 18:42:47 PM by Corran
Dang hadde vært kjempe spennende å se på høyere nivå. Han putter jo ekstremt mye og jevnt veldig mye. Det er jo ikke kun en sesong. Men mener han har takket nei til klubber et hakk opp og var vel også snakk om at han ikke var motivert/hadde tid til å satse/trene mer

Edit: Men er vel ingen a våre talenter eller spisser som har vært i nærheten av Dang sitt scoringssnitt i 3 div
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Slik jeg har forstått han gjennom et intervju eller to, er han ganske opptatt av familien og sånn. Jeg tror han ser på seg selv som god nok for andredivisjon, men det krever mye mer tid enn tredjedivisjon uten at han får noe særlig mer betalt for det. Jeg tror også han ser på det som mye mer attraktivt å herje i tredje enn å være innbytter i første uten å tjene noe særlig.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: pidre on March 31, 2016, 17:54:58 PM
Quote from: Nixon on March 31, 2016, 12:44:17 PM
Det er jo helt umulig å spå noe slikt. Noen kan ta flere divisjoner, mens andre sliter med bare én divisjon opp. Det vet man ikke før spilleren prøver.

Men her er det treneren hans (tidligere Brannassistent Steffensen) sa da han ble spurt om Dang var god nok for 1. divisjon:


Han er altså ikke helt sikker på om han hadde gjort det bra i 1. divisjon, så tvilen må jo være større opp til TL.


Som du sier - det er helt umulig å spå om slikt. Legger til grunn at dette da også gjelder selv for Steffensen...


Ja, men med mindre du og andre er på alle treningene og ser alle kampene til spissen, så veier nok hans mening litt mer.
Rød makt på Hansa

Gulløl

March 31, 2016, 21:28:46 PM #2536 Last Edit: March 31, 2016, 21:33:13 PM by Gulløl
1,5 time til overgangsvinduet stenger. Lyser det på Soltvedten sitt kontor ? Eller er det noen med sterk hørsel i nabolaget som hører during fra faxmaskinen på Stadion ? Eller har Soltvedten reist på hytten på Dale (om han har det) og tatt med seg det siste nye innenfor bærbare faxmaskiner.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

April 01, 2016, 07:07:51 AM #2537 Last Edit: April 01, 2016, 07:17:17 AM by pidre
Quote from: Nixon on March 31, 2016, 20:10:50 PM
Quote from: pidre on March 31, 2016, 17:54:58 PM
Quote from: Nixon on March 31, 2016, 12:44:17 PM
Det er jo helt umulig å spå noe slikt. Noen kan ta flere divisjoner, mens andre sliter med bare én divisjon opp. Det vet man ikke før spilleren prøver.

Men her er det treneren hans (tidligere Brannassistent Steffensen) sa da han ble spurt om Dang var god nok for 1. divisjon:
– Det er litt vanskelig å si, siden han nå spiller i 3. divisjon. Det er betydelig nivåforskjell på de to divisjonene, men jeg tror ikke han hadde gjort seg vekk.

Han er altså ikke helt sikker på om han hadde gjort det bra i 1. divisjon, så tvilen må jo være større opp til TL.


Som du sier - det er helt umulig å spå om slikt. Legger til grunn at dette da også gjelder selv for Steffensen...

Ja, men med mindre du og andre er på alle treningene og ser alle kampene til spissen, så veier nok hans mening litt mer.

Så jeg og andre må se absolutt alle treninger og alle kamper til denne Dung for å kunne ha en like kvalifisert mening som Steffensen (etter å ha sett han på noen treninger)?

Saludar a los monos!

osoerli

Har ikkje skjønt kvifor klubben har utgifter til agenten ved ein overgang.  Agenten arbeider vel for spelaren?  Ikkje for hverken selgjande eller kjøpande klubb?  Ser ut som berre Josten Flo har skjønt dette.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Rosenborg-brukte-mest-penger-pa-agenter-718746_1.snd
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Er vel en forhandling dette med hvem som betaler agenten. Sluttsummen for spilleren blir sikkert det samme. Om spiller skal ha 1 mill for å signere og agenten 250000 i provisjon så må sikkert enten klubb betale 1,25 mill til spiller eller fordelt på de to.
Så sluttsummen blir sikkert den samme. Kanskje noen klubber vil betale agenten slik at summen for spiller ser mindre ut?
Men dette er jo bare synsing
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: pidre on April 01, 2016, 07:07:51 AM
Quote from: Nixon on March 31, 2016, 20:10:50 PM
Quote from: pidre on March 31, 2016, 17:54:58 PM
Quote from: Nixon on March 31, 2016, 12:44:17 PM
Det er jo helt umulig å spå noe slikt. Noen kan ta flere divisjoner, mens andre sliter med bare én divisjon opp. Det vet man ikke før spilleren prøver.

Men her er det treneren hans (tidligere Brannassistent Steffensen) sa da han ble spurt om Dang var god nok for 1. divisjon:


Han er altså ikke helt sikker på om han hadde gjort det bra i 1. divisjon, så tvilen må jo være større opp til TL.


Som du sier - det er helt umulig å spå om slikt. Legger til grunn at dette da også gjelder selv for Steffensen...

Ja, men med mindre du og andre er på alle treningene og ser alle kampene til spissen, så veier nok hans mening litt mer.

Så jeg og andre må se absolutt alle treninger og alle kamper til denne Dung for å kunne ha en like kvalifisert mening som Steffensen (etter å ha sett han på noen treninger)?




Nei, ikke alle, men det er vel ikke kontroversielt å påstå at treneren til spilleren er mer kvalifisert enn en som bare har sett "noen" treninger. Og det er bare matematikken. I tillegg kommer det rent faglige...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Da ble både Orlov, Lorentzen og Rotihaug værende.
Tren på langskudd

pidre

Quote from: Nixon on April 01, 2016, 10:39:09 AM
Quote from: pidre on April 01, 2016, 07:07:51 AM
Quote from: Nixon on March 31, 2016, 20:10:50 PM
Quote from: pidre on March 31, 2016, 17:54:58 PM
Quote from: Nixon on March 31, 2016, 12:44:17 PM
Det er jo helt umulig å spå noe slikt. Noen kan ta flere divisjoner, mens andre sliter med bare én divisjon opp. Det vet man ikke før spilleren prøver.

Men her er det treneren hans (tidligere Brannassistent Steffensen) sa da han ble spurt om Dang var god nok for 1. divisjon:


Han er altså ikke helt sikker på om han hadde gjort det bra i 1. divisjon, så tvilen må jo være større opp til TL.


Som du sier - det er helt umulig å spå om slikt. Legger til grunn at dette da også gjelder selv for Steffensen...

Ja, men med mindre du og andre er på alle treningene og ser alle kampene til spissen, så veier nok hans mening litt mer.

Så jeg og andre må se absolutt alle treninger og alle kamper til denne Dung for å kunne ha en like kvalifisert mening som Steffensen (etter å ha sett han på noen treninger)?




Nei, ikke alle, men det er vel ikke kontroversielt å påstå at treneren til spilleren er mer kvalifisert enn en som bare har sett "noen" treninger. Og det er bare matematikken. I tillegg kommer det rent faglige...

Ok - så fordi Steffensen har sagt det, så er det sånn. Rart han ikke er jaget vilt av storklubbene som som slå-til-eller fiasko-lakmus-orakel.

Vet heller ikke om det er så enorm nivåforskjell mellom divisjonene. Lenge siden jeg har sett en Brann-spiller herje vilt i 2/3. divisjon.
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: pidre on April 01, 2016, 11:58:22 AM
Ok - så fordi Steffensen har sagt det, så er det sånn.


Nå diskuterer du med deg selv.
Rød makt på Hansa

pidre

Quote from: Nixon on April 01, 2016, 13:41:18 PM
Quote from: pidre on April 01, 2016, 11:58:22 AM
Ok - så fordi Steffensen har sagt det, så er det sånn.


Nå diskuterer du med deg selv.

Hehe, nå får du bestemme deg - er det umulig å spå, eller kan vi feste lit til Steffensen?


Saludar a los monos!

pidre

Tenk, Vardy var 25 og bøttet inn mål i non-league klubb da han ble hentet til Leicester. Nå skyter han klubben til PL-gull og er på landslaget.

Er spranget fra norsk 3 div til TL større enn fra non-league til topp PL og Three lions? 
Saludar a los monos!

OmOssSjølOgHansaøl

Det er en logisk kortslutning å mene at fordi én spiller som spilte i Fleetwood Town for nesten fire år siden nå har suksess Premier League, så er det et kort sprang fra Football Conference til toppen av Premier League.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

pidre

April 01, 2016, 20:13:49 PM #2547 Last Edit: April 02, 2016, 07:27:53 AM by pidre
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on April 01, 2016, 15:38:26 PM
Det er en logisk kortslutning å mene at fordi én spiller som spilte i Fleetwood Town for nesten fire år siden nå har suksess Premier League, så er det et kort sprang fra Football Conference til toppen av Premier League.

Ja det er en logisk kortslutning, så forstår ikke helt hvorfor du trekker den.

Vardy historien viser at det er mulig å ta et stort steg raskt. Kunne Dong gjort noe lignende?
Saludar a los monos!

Spelaren

Nå tok det riktignok noen år mellom overgangen til Leicester og det å bøtte inn mål i PL.
Gå av.

Gulløl

April 04, 2016, 14:32:39 PM #2549 Last Edit: April 04, 2016, 14:38:44 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up