• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 15/16

Started by Lasaron, August 23, 2015, 10:20:26 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Gler meg til det obligatoriske Ulriken-/båt i vågen-intervjuet om han slår til.

Morkel

Quote from: Hatleking on February 29, 2016, 18:55:59 PM
Den komande kona ser ut som ei som ikkje likar sludd, regn og generelt Bergensk vêr.


Jeg tror både Vega og forloveden er ganske vant til regn. De er tross alt fra et land som er dekket av regnskog og har 5-6 måneder med regntid hvert år. I perioder blekner Bergensværet i sammenligning, vi snakker store flommer nesten hver høst. Men det er varmt der stort sett hele året da, det gjør jo regnet lettere å takle.

osoerli

Han har nok fått info frå Acosta og Castro om både vær og anna.  Men ikkje sikkert han har fortalt alt vidare til forloveden.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Gulløl on February 29, 2016, 18:13:53 PM
Deymar Vega reiste i dag kl.15 og reiser via Panama og Nederland før han ankommer Bergen.


I så fall antar jeg at han har tatt nattfly fra Panama til Amsterdam og ennå er på reisefot. Han er sikkert ganske trøtt når han lander i Bergen senere i dag, så jeg vil gjette på at han ikke er klar til å presenteres før i morgen - eller kanskje så sent som torsdag (selv om han kanskje blir nevnt på årsmøtet i kveld).
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

osoerli

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on March 01, 2016, 10:26:58 AM
Quote from: Gulløl on February 29, 2016, 18:13:53 PM
Deymar Vega reiste i dag kl.15 og reiser via Panama og Nederland før han ankommer Bergen.


I så fall antar jeg at han har tatt nattfly fra Panama til Amsterdam og ennå er på reisefot. Han er sikkert ganske trøtt når han lander i Bergen senere i dag, så jeg vil gjette på at han ikke er klar til å presenteres før i morgen - eller kanskje så sent som torsdag (selv om han kanskje blir nevnt på årsmøtet i kveld).


Han landar på Flesland  16.35 i dag.  Blir det bluss og sang?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on March 01, 2016, 12:16:25 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on March 01, 2016, 10:26:58 AM
Quote from: Gulløl on February 29, 2016, 18:13:53 PM
Deymar Vega reiste i dag kl.15 og reiser via Panama og Nederland før han ankommer Bergen.


I så fall antar jeg at han har tatt nattfly fra Panama til Amsterdam og ennå er på reisefot. Han er sikkert ganske trøtt når han lander i Bergen senere i dag, så jeg vil gjette på at han ikke er klar til å presenteres før i morgen - eller kanskje så sent som torsdag (selv om han kanskje blir nevnt på årsmøtet i kveld).


Han landar på Flesland  16.35 i dag.  Blir det bluss og sang?


bare ikke syng "gullet ska hem", for da kommer til å få høre resten av året at de teite Brann-supporterne trodde de hadde sikret gullet da Vega kom.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: osoerli on March 01, 2016, 12:16:25 PM
Blir det bluss og sang?


Hehe, Flesland evakueres jo ikkje ofte nok fra før.
Gå av.

Huff

Vega der altså. Jaja, så lenge han holdes unna toalettbesøk hvis Bruce Willis skal hjem å hente klokken sin.

Apropos Vega blir vel og Zorro et aktuelt kallenavn om han slår til?

Gulløl

Jeg kan stille på Flesland med sang, bluss, fyrverkeri , kasteruller og ballonger. Ingen problem. Men før vi mobiliserer noen hundre Bataljons medlemmer synes jeg først vi må få garantier fra ledelsen på Flesland at forsyningene er på plass og ikke det samme skjer som skjedde  2011. Det var ganske ubehagelig og noe som ikke bør skje igjen.
http://www.aftenbladet.no/100Sport/fotball/cup/Brann-supporterne-drakk-opp-alt-olet-pa-Flesland-186307_1.snd
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

Quote from: Gulløl on March 01, 2016, 13:07:04 PM
Jeg kan stille på Flesland med sang, bluss, fyrverkeri , kasteruller og ballonger. Ingen problem. Men før vi mobiliserer noen hundre Bataljons medlemmer synes jeg først vi må få garantier fra ledelsen på Flesland at forsyningene er på plass og ikke det samme skjer som skjedde  2011. Det var ganske ubehagelig og noe som ikke bør skje igjen.
http://www.aftenbladet.no/100Sport/fotball/cup/Brann-supporterne-drakk-opp-alt-olet-pa-Flesland-186307_1.snd

SKANDAAAAAALE !
Saludar a los monos!

Torvanger

Vi får mest sannsynlig en god spiller, men gode spillere alene er ikke nok til å løse Branns offensive problem. Den koden må du knekke, LAN!

Vandji

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Her-er-Branns-nye-spiller-i-Bergen-701524_1.snd

Vega har landet.
Det vel "noen" som klør i fingrene etter å lage ny spillertråd nå tenker jeg ;-)

Positivt med treårskontrakt.
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.

Gulløl

Fint bilde, men gi mannen en paraply !!
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Blir 3 års kontrakt. Nå kommer det vel noen snart som mener den er for kort ;)

Klipp fra BT:

Onsdag venter medisinsk test, og hvis den går fint, signering av treårskontrakten Brann har tilbudt ham.
- Dette blir en ny erfaring for meg. Jeg har ventet på en sånn mulighet, å spille fotball i Europa, hele livet. Jeg håper å gi hele byen lykkelige øyeblikk, sier Vega.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Torvanger

Nå har jentene fått en spiller de kan hyle etter, gu kor skjønn han e! Uansett ingen match vs Atles kraftbart og speilblanke isse!

karkarkar

Da har prøvespiller Thomas Drage funnet seg en klubb i Sverige. Varbergs BoIS FC i Superettan.

http://www.helg.no/fotball/mosjoen-il/sport/thomas-til-sverige/s/5-24-101541

Nederst i artikkelen er et bilde der han ser riktig så fornøyd ut...  ::)

Lasaron

Quote from: Gulløl on March 01, 2016, 18:03:20 PM
Blir 3 års kontrakt. Nå kommer det vel noen snart som mener den er for kort ;)




Du legger fint opp til smash der, Gulløl! Den tar jeg  :)

Når man signerer en slik spiller i en slik alder, syns jeg 4-årskontrakt er fint.

Tren på langskudd

Torvanger

Er irrgrønne og sommerlige Sverige ideelt for en allergiker, med oseaner av blomsterenger, skog og annen vegetasjon?

Heispassasjer

"Sportssjef Rune Soltvedt var selv i Costa Rica i februar og forhandlet med både klubb og spiller."

Bra finte fra sportssjefen. Alle trodde han var på målpris utdeling direkte fra Florida:

http://mobil.nordhordland.no/nyhende/nordhordland/sport/rune-soltvedt-fekk-malprisen/s/5-33-55274

Klaus_Brann

De fleste trodde vel at han skulle i forhandlinger siden han dro før planlagt hjemreise?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

pidre

Quote from: Klaus_Brann on March 02, 2016, 00:51:37 AM
De fleste trodde vel at han skulle i forhandlinger siden han dro før planlagt hjemreise?

Ja selvfølgelig - Goes without saying.
Saludar a los monos!

Xminator

Så da har vi en kantspiller som frem til han har spilt kan ha det lille ekstra...

Jeg er veldig usikker på om Brann har den rette midtspissen til å overraske i årets tippeliga. Jeg ser ingen Ojo i laget. Dvs en spiller som både kan møte ball, vende opp, og true bakrom. Ja det er mange egenskaper i en fotballspiller, men det er også noe formasjonen krever når vi møter lag som er på samme ferdighetsnivå OG angriper.

Samme hvor mye LAN pakker inn formasjonen i 4-1-5 så ender vi opp med 4-5-1 når vi vender spillet mot etablert forsvar. Det er en grunn til at laget sliter med å skape sjanser. Jeg tror vi klarer oss, men skal Brann gå for noe mer enn å klare seg så må årets Brannlag komponeres med to midtspisser. Og vi har spillertypene til ett slikt spisspar. Enhver kombinasjon av Karadas/Hvilsom/Huseklepp/Orlov vil score mer enn om en av dem plasseres som senterspiss og to andre som kantspillere. På bekostning av defensiv trygghet.

actanon

Klubben Vega inntil nylig har spilt for spiller sine hjemmekamper på kunstgress. Ikke dumt med en som er erfaren med den slags. Jeg har troen på denne spilleren, håper han får tillit og blir integrert på best mulig måte nå i starten. Utrolig pent par han og jenten hans utgjør, må jeg si!
Rikard Norling er vår mann!

Torvanger

Er det en fare for at tv-kameraene kommer til å sveipe oftere opp på ærestribunen, i kommende sesong? Hehe!



Ellers ser jeg for meg at spisstrioen fremme blir:

Hus     Braaten     Vega


Lasaron

Tren på langskudd

Falkman

Quote from: Lasaron on March 02, 2016, 09:18:46 AM
Kunstgress i Costa Rica?


flere av klippene fra "skrytevideoen" hans på Youtube er i alle fall hentet fra kunstgresskamper.

Spelaren

Quote from: Lasaron on March 02, 2016, 09:18:46 AM
Kunstgress i Costa Rica?


Pga tropisk regn, de har hatt kunstgress siden 2003.
Gå av.

Lasaron

Tren på langskudd

Gamleørn

Vega er nok den siste spilleren brann signerer dette overgangsvinduet. Totalt sett er jeg fornøyd med signeringene brann har gjort. Hvilsom tror jeg kommer til å levere noe rundt 10 mål. Absolutt en spiss jeg har tro på. Braaten har massevis av erfaring og rutine og vi taper ingenting på å prøve han ut et år. Skal ikke se bort fra at han blir et år utover kontraktstid også. Hatakka er nok tiltenkt back-up rollen i år, men han virker å ha gode holdninger og jeg tror han kan vise seg å være en god signering. Remi Johansen er nok den jeg har høyest forhåpninger i år, og selvom han ikke går rett inn i startelleveren tror jeg han kan vise seg å være viktig denne sesongen. Han har vist før at han kan score mål på dette nivået. Og med Vega med sine 5/8 landskamper for Costa Rica tror jeg vi har skutt gullfuglen. Satser på en 7-8 mål og en del assist på den unge kantspilleren, og skal ikke se bort ifra at vi kommer til å tjene gode penger på denne spilleren om noen år.
Vi rykker aldri ned for vi er brann

Gulløl

March 02, 2016, 11:23:04 AM #2479 Last Edit: March 02, 2016, 11:35:56 AM by Gulløl
Nå er det nok en god del lokale forskjeller når det gjelder nedbør på Costa Rica. Men om en ser på statistikk på nedbør totalt i snitt på Costa Rica sammenlignet med Bergen er ikke totalen i året så forskjellig.

Costa Rica, snitt totalnedbør i året: 1799 mm
Bergen, snitt totalnedbør i året: 1930 mm

Her er gjennomsnitt for de forskjellige månedene, Costa Rica først, Bergen etter skråstreken.

Januar:  15 / 143
Februar:  5 / 142
Mars:  20 / 109
April:  46 / 139
Mai:  229 / 83
Juni:  241 / 126
Juli:  211 / 142
August:  241 / 168
September:  305 / 228
Oktober:  300 / 235
November:  145 / 211
Desember:  41 / 204

Verdt å merke seg er at i mai, juni, juli, august, september og oktober da storparten av kampene blir spilt har Bergen mindre nedbør en Costra Rica. I desember som det er betraktelig mer nedbør i Bergen en på Costa Rica er spilleren hjemme på ferie. Januar og februar der Bergen også kommer dårlig ut er Brann mye på treningsleirer i områder med lite nedbør. Oppsummert tror jeg ikke Vega får sjokk av all nedbøren som Brann-spiller i forhold til det han er vant med, det er vel heller kombinasjonen av nedbør og kulde han vil merke mest. På Costa Rica er det aldri direkte kaldt.

Værdata hentet her:
http://www.reiseplaneten.no/reiseguider/costa-rica/klima.html
http://www.reiseplaneten.no/reiseguider/bergen/klima.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

vekkreist

Her er en "kamera-følger-han" video, fra des 2015

https://youtu.be/M7d5LAQTL9o

pidre

Quote from: Gamleørn on March 02, 2016, 11:02:32 AM
Vega er nok den siste spilleren brann signerer dette overgangsvinduet. Totalt sett er jeg fornøyd med signeringene brann har gjort. Hvilsom tror jeg kommer til å levere noe rundt 10 mål. Absolutt en spiss jeg har tro på. Braaten har massevis av erfaring og rutine og vi taper ingenting på å prøve han ut et år. Skal ikke se bort fra at han blir et år utover kontraktstid også. Hatakka er nok tiltenkt back-up rollen i år, men han virker å ha gode holdninger og jeg tror han kan vise seg å være en god signering. Remi Johansen er nok den jeg har høyest forhåpninger i år, og selvom han ikke går rett inn i startelleveren tror jeg han kan vise seg å være viktig denne sesongen. Han har vist før at han kan score mål på dette nivået. Og med Vega med sine 5/8 landskamper for Costa Rica tror jeg vi har skutt gullfuglen. Satser på en 7-8 mål og en del assist på den unge kantspilleren, og skal ikke se bort ifra at vi kommer til å tjene gode penger på denne spilleren om noen år.

Fått mye for lite penger. Vega er et usikkert kort som kan gå begge veier, mens de andre styrker bredden.
Saludar a los monos!

Torvanger

Quote from: vekkreist on March 02, 2016, 12:55:42 PM
Her er en "kamera-følger-han" video, fra des 2015

https://youtu.be/M7d5LAQTL9o




Stemningsmessig befinner nok fansen der seg milevis over det vi har på Stadda og ellers i Norge og for den del også andre ligaer i Europa, inklusiv PL.

karkarkar

Deyver Antonio Vega Alvarez er brannspiller. Blir spennende å se om han kan hevde seg fra første stund, eller om han må gjennom en innføringsperiode.

Lær ham norsk! (Eller engelsk, til nød. (Og ta med Acosta!))

Xminator

Om vi har fått mye eller lite ut av overgangsvinduet må nesten sesongen være fasit for. Det er definitivt ikke "kjøpe seg til gull" tider på Stadion akkurat nå...

OmOssSjølOgHansaøl

Vi har absolutt ikke fått noen signeringer i Martin-Andresen-klasse, men med tanke på at vi har hatt cirka null frikjøpsmidler, synes jeg dette virker som et ok overgangsvindu. Stallen virker mer solid enn før vinduet, og jeg tror at dagens mannskap gir LAN litt flere strenger å spille på. Men det er tynt med ledestjerner - med mindre vi teller med de mer falmede utgavene av sorten.

For å få en god sesong (La oss si over midten av tabellen) er vi nok avhengig av at enkeltspillere har en god utvikling samtidig som laget utvikler seg til et bra kollektiv. Jeg ser fortsatt på årets Brann-utgave som et litt-under-midten-av-tabellen-lag, men jeg tror vi skal holde oss unna den verste nedrykksstriden.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lasaron

Da er vi oppe i 21 utespillere. Positivt overraskende at vi har vært i stand til å hente spillere før andre må ut. Likevel er jeg 90% sikker på at en av angrepsspillerne kommer til å forsvinne innen kort tid. De aktuelle er (i tilfeldig rekkefølge) Rotihaug, Lorentzen, Orlov og Larsen.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Torvanger on March 02, 2016, 13:52:12 PM
Quote from: vekkreist on March 02, 2016, 12:55:42 PM
Her er en "kamera-følger-han" video, fra des 2015

https://youtu.be/M7d5LAQTL9o




Stemningsmessig befinner nok fansen der seg milevis over det vi har på Stadda og ellers i Norge og for den del også andre ligaer i Europa, inklusiv PL.


Da har du ikke fulgt med mye på hva som skjer i europeisk fotball. Noe er dårligere, noe er på høyde og noe er bedre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: karkarkar on March 02, 2016, 14:43:27 PM
Deyver Antonio Vega Alvarez er brannspiller. Blir spennende å se om han kan hevde seg fra første stund, eller om han må gjennom en innføringsperiode.

Lær ham norsk! (Eller engelsk, til nød. (Og ta med Acosta!))


http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/solis-sa-at-brann-var-perfekt-for-meg/s/5-8-293934

Her står det at han snakker bra engelsk. Noe som er en stor fordel, selv om det er gode spanskunnskaper både i spillerstall og trenerteam.
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: Lasaron on March 02, 2016, 16:12:21 PM
Da er vi oppe i 21 utespillere. Positivt overraskende at vi har vært i stand til å hente spillere før andre må ut. Likevel er jeg 90% sikker på at en av angrepsspillerne kommer til å forsvinne innen kort tid. De aktuelle er (i tilfeldig rekkefølge) Rotihaug, Lorentzen, Orlov og Larsen.


Larsen skal ingen stader
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on March 02, 2016, 23:09:53 PM
Quote from: Lasaron on March 02, 2016, 16:12:21 PM
Da er vi oppe i 21 utespillere. Positivt overraskende at vi har vært i stand til å hente spillere før andre må ut. Likevel er jeg 90% sikker på at en av angrepsspillerne kommer til å forsvinne innen kort tid. De aktuelle er (i tilfeldig rekkefølge) Rotihaug, Lorentzen, Orlov og Larsen.


Larsen skal ingen stader


Da er det på tide at han begynner å levere litt jevnere.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

Spent på Vega, men blir alltid litt skeptisk når disse skryte-videoene ikke viser spesielt imponerende  ting. Skulle jo tro at det var mulig å dra frem noen spektakulære saker når man skal komprimere en karriere inn i et par minutter på youtube.  Eller har noen sett noe bra som jeg ikke har fått med meg?

Han har jo vitterlig scoret noen mål, men de har gjerne ikke vært av den severdige sorten? Jaja, så lenge han kan slå presise og gode innlegg, så er det jo et knepp opp fra det vi har hatt før.
Aldri mer Obos....

dex1974

March 03, 2016, 17:09:22 PM #2492 Last Edit: March 03, 2016, 17:11:46 PM by dex1974
Våger han å score slike enkle rotete drittmål skal jeg pipe han helt hjem til Costa Rica : https://www.youtube.com/watch?v=q6JFV0sJJck

Vi é tross alt Brann!!!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Tom C

Se der ja. Var sånne klipp jeg ville se noen fler av... :)
Aldri mer Obos....

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Gepard

Hvorfor er det ikke vi som henter spillere som Sigurdasson (til) ? Eller Aursnes for den del

Jose Arrogantio

Quote from: Gepard on March 13, 2016, 16:57:08 PM
Hvorfor er det ikke vi som henter spillere som Sigurdasson (til) ? Eller Aursnes for den del


Vi prøvde å hente Aursnes. For alt vi vet prøvde vi oss på Sigurdasson også.

krakra

Så spørs det om vi ikke allerede hadde diskutert om disse var bomkjøp eller ikke hvis de hadde hatt til oss..

aleksanderhjelleseth

March 13, 2016, 18:23:36 PM #2498 Last Edit: March 13, 2016, 18:26:33 PM by aleksanderhjelleseth
. Feil tråd

Spelaren

Aursnes hadde sikkert sett vettskremt ut på vårt lag.
Gå av.

Go Up