• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 15/16

Started by Lasaron, August 23, 2015, 10:20:26 AM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Flørting ??  :P

John Arne Riise ‏@JARiiseOfficial  24. jan.
John Arne Riise Retweetet Larsen
Bergen er en fin by og flott klubb 
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

abe78

.og husk!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Quote from: Gulløl on January 26, 2016, 00:05:18 AM
Flørting ??  :P

John Arne Riise ‏@JARiiseOfficial  24. jan.
John Arne Riise Retweetet Larsen
Bergen er en fin by og flott klubb 



Er Bergen er flott klubb? Da snakker han nok om en annen idrett. Men la oss hente ham. La oss hente Morten Gamst Pedersen også. Daniel Braaten, selvsagt. Og John Carew.
Tren på langskudd

Nixon

Dersom vi skulle erstattet Hanstveit nå, og ikke hadde hatt Kristiansen i stallen, hadde jeg sagt ja takk uten å blunke. Han er fortsatt mer enn god nok, kunne vist de andre litt om treningsholdninger og det hadde gitt klubben en etterlengtet profil som hadde gitt penger i kassen gjennom økt interesse fra publikum og sponsorer.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Utelivet i Bergen hadde vætt barkrakken av det.
Gå av.

Atlet Orvanger

John Arne Riise ‏@JARiiseOfficial 
2 veldig positive møter. Ting begynner å falle på plass. Gleder meg til hva fremtiden bringer 👍🏻


Nærmer seg nå.

nero

Quote from: Atlet Orvanger on January 26, 2016, 15:50:48 PM
John Arne Riise ‏@JARiiseOfficial 
2 veldig positive møter. Ting begynner å falle på plass. Gleder meg til hva fremtiden bringer 👍🏻


Nærmer seg nå.


Regner med at dette er kødd??? :o
Lions led by donkeys.

tsrqpo

Quote from: nero on January 26, 2016, 15:53:51 PM
Quote from: Atlet Orvanger on January 26, 2016, 15:50:48 PM
John Arne Riise ‏@JARiiseOfficial 
2 veldig positive møter. Ting begynner å falle på plass. Gleder meg til hva fremtiden bringer 👍🏻


Nærmer seg nå.


Regner med at dette er kødd??? :o


Haha. Eg måtte faktisk inn på twitterkontoen hans. Trakk et lettelsens sukk da han iallefall twitret fra Oslo i natt, og forhåpentligvis er der ennå..
Selv om han sikkert hadde vært en klar forsterkning, så er han ikke veldig høyt oppe på ønskelista mi 😆

Atlet Orvanger

Quote from: tsrqpo on January 26, 2016, 16:09:14 PM

Haha. Eg måtte faktisk inn på twitterkontoen hans. Trakk et lettelsens sukk da han iallefall twitret fra Oslo i natt, og forhåpentligvis er der ennå..
Selv om han sikkert hadde vært en klar forsterkning, så er han ikke veldig høyt oppe på ønskelista mi 😆


Tok Norwegian-flyet 21:45 i går. Fikk ikke ladet kontantkortet før han kom til Oslo.

Lasaron

Hvem har han hatt møte med da? Ikke daglig leder, ikke sportssjef, ikke trener, ikke Knut Johannessen. Styreleder? Tar RBH konsulentoppdrag i det skjulte? Selvsagt kan jo USA-farende involveres på Skype eller lignende...
Tren på langskudd

Gulløl

January 26, 2016, 17:52:58 PM #1561 Last Edit: January 26, 2016, 17:55:42 PM by Gulløl
Quote from: Lasaron on January 26, 2016, 17:16:24 PM
Hvem har han hatt møte med da? Ikke daglig leder, ikke sportssjef, ikke trener, ikke Knut Johannessen. Styreleder? Tar RBH konsulentoppdrag i det skjulte? Selvsagt kan jo USA-farende involveres på Skype eller lignende...


Det det går i er sikkert at han har sendt en SMS til KriseLise og fått et (stevne)møte. Det andre "positive møtet" er jeg mer usikker på.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking


Belfort

Quote from: Hatleking on January 26, 2016, 19:39:53 PM
http://www.dagbladet.no/2016/01/26/sport/stromsgodset/dinamo_zagreb/la_manga/bjorn_petter_ingebretsen/42902786/

Marcus Pedersen herjar totalt mot kruttsterk motstand. Synd me ikkje har tilgang til slike spelarar.


Ekstremt skuffet over at Brann ikke fikk mer ut av en klasse spiss som Pedersen

Nixon

http://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/brann-treneren-braaten-kan-bli-en-hit-pa-stadion/s/5-8-263270

Nilsen tror Braaten kan bli en hit på Stadion.
Noen har glemt å si til Nilsen at Braaten først og fremst er med for å fylle opp treningene...;)
Rød makt på Hansa

krakra

Hvis du ser intervjuet så ser du at det ligger noen forbehold inne i den uttalelsen.

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

January 27, 2016, 00:17:43 AM #1568 Last Edit: January 27, 2016, 00:23:25 AM by Gulløl
Og videre har dette ryktet satt fyr på forumet til Hammarby i kveld. Må taes med opp til flere klyper salt.


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Morkel

Quote from: Nixon on January 26, 2016, 22:21:16 PM
http://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/brann-treneren-braaten-kan-bli-en-hit-pa-stadion/s/5-8-263270

Nilsen tror Braaten kan bli en hit på Stadion.
Noen har glemt å si til Nilsen at Braaten først og fremst er med for å fylle opp treningene...;)


Hvis LAN er sikker på at Braaten blir en hit er det enda merkeligere at de ikke har tilbudt han kontrakt allerede. Han har tilbud fra andre klubber og kan nå før vinduet i Europa stenger fort være aktuell for en desperat tyrkisk andredivisjonsklubb med høyt lønnsbudsjett. Det var det samme med Flo. Soltvedt snakket om hvordan han kunne passe inn i laget, men selv når den danske klubben tok kontakt foretok ikke Brann seg noe. Det betyr ikke at Braathen ikke kan ende opp i Brann, men jeg tar det at Brann er så pass kalde at de har andre alternativer. Hvis Braaten og Drage er aktuelle, skjer det nok ikke noe med de før en stund etter Mandag, når overgangsvinduet i Europa stenger. 

Biter meg dog fast i at Drage settes opp med Kristiansen under treningene så de kan spille kombinasjoner. Personlig har jeg en større følelse på at Drage til slutt kan ende opp i Brann. Han passer i hvert fall spillerprofilen til LAN litt bedre.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on January 26, 2016, 08:38:08 AM
Dersom vi skulle erstattet Hanstveit nå, og ikke hadde hatt Kristiansen i stallen, hadde jeg sagt ja takk uten å blunke. Han er fortsatt mer enn god nok, kunne vist de andre litt om treningsholdninger og det hadde gitt klubben en etterlengtet profil som hadde gitt penger i kassen gjennom økt interesse fra publikum og sponsorer.


Følger du godt med Kypriotisk første div? Eller er det tiden i India du er mest imponert over?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Belfort on January 26, 2016, 20:36:07 PM
Quote from: Hatleking on January 26, 2016, 19:39:53 PM
http://www.dagbladet.no/2016/01/26/sport/stromsgodset/dinamo_zagreb/la_manga/bjorn_petter_ingebretsen/42902786/

Marcus Pedersen herjar totalt mot kruttsterk motstand. Synd me ikkje har tilgang til slike spelarar.


Ekstremt skuffet over at Brann ikke fikk mer ut av en klasse spiss som Pedersen


Ja, dessverre. Han viser at han har noe ok på gang.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on January 27, 2016, 00:17:43 AM
Og videre har dette ryktet satt fyr på forumet til Hammarby i kveld. Må taes med opp til flere klyper salt.





Det høres jo helt sykt ut. Sa de ikke at 2 mill var for mye forrige gang. I så fall må de være veldig lystne på Orlov og veldig klare for å bli kvitt lønnen til Rennie.
Orlov gjør vel som Pusic og Pedersen og herjer etter at han forlater Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Morkel on January 27, 2016, 01:41:55 AM
Quote from: Nixon on January 26, 2016, 22:21:16 PM
http://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/brann-treneren-braaten-kan-bli-en-hit-pa-stadion/s/5-8-263270

Nilsen tror Braaten kan bli en hit på Stadion.
Noen har glemt å si til Nilsen at Braaten først og fremst er med for å fylle opp treningene...;)


Hvis LAN er sikker på at Braaten blir en hit er det enda merkeligere at de ikke har tilbudt han kontrakt allerede. 


Ikke så merkelig hvis man ser intervjuet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

På mandag stenger de store europeiske ligaene sitt overgangsvindu. Noe som vil gi flere tilgjengelige spillere for Brann og kan medføre at det muligens dukker opp bedre alternativer en Braaten og Drage. Rune Soltvedt snakker om dette i dagens BA.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Kjell249 on January 26, 2016, 23:38:45 PM
Krøvel fikk samme følelse for Braaten som da vi hentet Pedersen.


Det var ikke det jeg sa.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on January 27, 2016, 02:34:41 AM
Quote from: Nixon on January 26, 2016, 08:38:08 AM
Dersom vi skulle erstattet Hanstveit nå, og ikke hadde hatt Kristiansen i stallen, hadde jeg sagt ja takk uten å blunke. Han er fortsatt mer enn god nok, kunne vist de andre litt om treningsholdninger og det hadde gitt klubben en etterlengtet profil som hadde gitt penger i kassen gjennom økt interesse fra publikum og sponsorer.


Følger du godt med Kypriotisk første div? Eller er det tiden i India du er mest imponert over?


Du tror at dagens Brannlag og TL generelt er et for stort steg opp?
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Morkel on January 27, 2016, 01:41:55 AM
Quote from: Nixon on January 26, 2016, 22:21:16 PM
http://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/brann-treneren-braaten-kan-bli-en-hit-pa-stadion/s/5-8-263270

Nilsen tror Braaten kan bli en hit på Stadion.
Noen har glemt å si til Nilsen at Braaten først og fremst er med for å fylle opp treningene...;)


Hvis LAN er sikker på at Braaten blir en hit er det enda merkeligere at de ikke har tilbudt han kontrakt allerede.


Ja, det hadde vært merkelig. Men nå er ikke Nilsen sikker. Han bare tenker høyt.
Rød makt på Hansa

Nixon

http://www.ba.no/brann-har-ikke-rad-til-flere-spillerkjop/s/5-8-263063

Sportssjef Rune Soltvedt har fått klar beskjed: Brann har ikke råd til spillerkjøp. Nå frir klubben til potensielle partoutkortkjøpere.

Kort fortalt handler saken om at Brann ikke engang har råd til å bruke Askar-pengene til spillerkjøp. Men det kan åpne seg muligheter dersom partoutkortsalget og bedriftsmmarkedet går bra.
Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: Nixon on January 27, 2016, 07:47:13 AM
http://www.ba.no/brann-har-ikke-rad-til-flere-spillerkjop/s/5-8-263063

Sportssjef Rune Soltvedt har fått klar beskjed: Brann har ikke råd til spillerkjøp. Nå frir klubben til potensielle partoutkortkjøpere.

Kort fortalt handler saken om at Brann ikke engang har råd til å bruke Askar-pengene til spillerkjøp. Men det kan åpne seg muligheter dersom partoutkortsalget og bedriftsmmarkedet går bra.



Da har vel klubben mer eller mindre akseptert at det skal godt gjøres og beholde plassen i år. Hva skjer med Mohn og Hardball, har de gitt beskjed om at samarbeidet nå er over?

Vandji

At Brann har lite penger til spillerkjøp er vel ingen hemmelighet, all den tid vi er i rød sone.
Ser det likevel ikke som usannsynlig at dette kan være et taktisk utspill. Historien har vist at vi betaler overpris når selgende klubb vet vi har penger i sekken. Kan være lurt å gå i eventuelle forhandlinger med et annet utgangspunkt. Det er ihvertfall lov å håpe.
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.

bulldog

edruelighet er en dyd, men det er også fullt mulig å spare seg til fant... og den sutrestilen de kjører kler ikke klubben vår.
bulldog

nummer9

Quote from: bulldog on January 27, 2016, 10:06:17 AM
edruelighet er en dyd, men det er også fullt mulig å spare seg til fant... og den sutrestilen de kjører kler ikke klubben vår.

Nei, for «best i alt» og storklubb-stilen har historien vist at passer Brann som hånd i hanske.

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg har ikke lest den betalingsmur-skjulte BA-artikkelen, men for meg høres dette bare ut som:

1. et forhandlingstaktisk utspill, og
2. en bekreftelse på at Brann for tiden er mest interessert i Bosman-spillere.

Brann slapp jo å betale overgangssummer for Hvilsom og Hatakka, og håper nok å unngå frikjøp for minst en av de to spillerne vi fortsatt trenger. Hvis vi må betale overgangssum for en av dem blir det nok en råd (sic) med det også, men da tror jeg at det enten må være relativt overkommelige beløp, eller at det trengs ekstern hjelp.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

bulldog

Quote from: nummer9 on January 27, 2016, 10:58:17 AM
Quote from: bulldog on January 27, 2016, 10:06:17 AM
edruelighet er en dyd, men det er også fullt mulig å spare seg til fant... og den sutrestilen de kjører kler ikke klubben vår.

Nei, for «best i alt» og storklubb-stilen har historien vist at passer Brann som hånd i hanske.
he he! det er vel ikke enten eller. "best i alt" har vi prøvd og alle vet hvordan det gikk. poenget er at vi ikke trenger å forhandle spillere i media. vi har jo et eget apparat for det og de informerer nok agenter og klubber om hvordan det ligger an i forhold til muligheter. så er det syting i media for å selge flere sesongkort? det mener jeg er under klubbens verdighet og feil måte å skape entusiasme og forhåpninger tilkommende sesong. vi e' Brann, Bergens stolthet!
bulldog

Gulløl

Klipp fra BA:



http://www.ba.no/sport/fotball/fyllingsdalen/flo-til-dansk-fotball-og-bergenser-testes-av-stabak/s/5-8-263594
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Da er det vel gjerne også slik at om Brann skal få ekstern støtte på spillerkjøp så må det være mer spennende navn enn Braaten og Drage.

krakra

De bidro da til Heltne Nilsen og Vevatne? IKke så veldig mye mer spennende navn.

Men hvis det er sånn at Hardball og Mohn setter krav til at navnene skal være spennende, som skal trumfe Branns faglige vurderinger av hvilke spillere klubben trenger så får vi heller klare oss uten dem.

Lasaron

Daniel Braaten er jo spennende. Det må det være lov til å si. Men jeg er veldig skeptisk.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on January 27, 2016, 07:21:14 AM
Quote from: Klaus_Brann on January 27, 2016, 02:34:41 AM
Quote from: Nixon on January 26, 2016, 08:38:08 AM
Dersom vi skulle erstattet Hanstveit nå, og ikke hadde hatt Kristiansen i stallen, hadde jeg sagt ja takk uten å blunke. Han er fortsatt mer enn god nok, kunne vist de andre litt om treningsholdninger og det hadde gitt klubben en etterlengtet profil som hadde gitt penger i kassen gjennom økt interesse fra publikum og sponsorer.


Følger du godt med Kypriotisk første div? Eller er det tiden i India du er mest imponert over?


Du tror at dagens Brannlag og TL generelt er et for stort steg opp?


Aner ikke. Har ikke sett han spille på mange år. Det er du som sa at han fortsatt var mer enn god nok, så da lurte jeg på hvor mye du hadde fulgt han de siste to årene?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

En treningsvillig fyr som Riise forfaller ikke så fort at noen måneder i India har hatt noe å si. Og laget han spilte på i Kypros ligger vel ganske mange hakk over dagens Brann vil jeg tro. Så jeg føler meg ganske trygg på at han ville holdt nivået mer enn godt nok i Brann.
Rød makt på Hansa

Nixon

Rød makt på Hansa

Xminator

Jeg skjønner skepsisen til Braaten. Alder, det at han til tross for ett flott rulleblad aldri helt slår til. Og han blir sikkert skadet eller noe slikt før seriestart.

Samtidig, det er denne typen spillere Brann har råd til å hente. Det er betydelig lavere risiko enn unge afrikanere. I den grad de spillerene er tilgjengelig lenger, hele Europa jobber jo i samme marked og fyller oppe akademiene sine med betydelig høyere risiko enn Brann noensinne kan ta.

Det er spillere i kategori Braaten som blir tilgjengelig når overgangsvinduene stenger i europa.

Så foresten av Kjartason ikke lenger får spille i Kina, noen som vet hvor agentene selger ham inn nå?

HenningSB

Quote from: Xminator on January 28, 2016, 08:06:27 AM

Så foresten av Kjartason ikke lenger får spille i Kina, noen som vet hvor agentene selger ham inn nå?


Signerte for Malmö igår

Gulløl

January 28, 2016, 11:23:23 AM #1594 Last Edit: January 28, 2016, 11:26:36 AM by Gulløl
Demidov krever forsterkninger: - Jeg gidder ikke sitte her og lyve.
Kaptein Vadim Demidov er klar: Brann trenger forsterkninger før sesongen begynner.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Demidov-krever-forsterkninger---Jeg-gidder-ikke-sitte-her-og-lyve-680268_1.snd?xtor=RSS-2

Et klipp fra artikkelen:

Brann må vurdere å satse litt for å komme der Branns skal være som klubb, mener Demidov.
- Vi trenger flere på trening, større trykk. Nå skal vi opp, og da er det bedre å starte bra, i stedet for å vente og se. Og så plutselig bli nødt til å gjøre endringer i sommer. Da kan det være for sent, sier Demidov.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Giles

Godt å høre at kjeften og gangsynet er i orden hos Demidov. Kroppen svikter kanskje, men ikke hodet.
Legg merke til at han sier forsterkninger, med andre ord bedre spillere.
Du sparer deg ikke til plass i Tippeligaen. Brann må slå på stortrommen, så minst tre meget gode spillere inn.
Det vil også være en lønnsom investering publikumsmessig for inneværende år og ikke minst med tanke på å unngå OBOS og sikker økonomisk ruin neste år.

Xminator

Brann kan ikke leve på kreditors regning. Så lenge Brann er kommet i rødt selskap så må Brann være smarte. Og ta risiko. Og (det de låser seg på ved å si maks 22 spillere) øke sjansen for formspillere ved å ha flere spillere i stallen.

osoerli

Kapteinen kaller ein spade ein spade.  Bra!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


Gulløl

January 28, 2016, 12:20:51 PM #1599 Last Edit: January 28, 2016, 12:28:24 PM by Gulløl
http://www.fotbolldirekt.se/2016/01/28/avslojar-kort-med-bajen-nu-kan-orlov-rea-saljas-till-japan/

Prislappen har falt til rundt en million står det i denne artikkelen. Om dette stemmer bør prisen nå være så attraktiv at Hammarby får farten på seg spesielt nå når japanske og kinesiske klubber er kommet på banen.

Klipp:
Samtidigt så är nu Brann berett att släppa Orlov billigare än tidigare. Från en prislapp på 2,5 miljoner så är nu Brann enligt FD:s uppgifter villiga att sälja anfallaren för runt en miljon.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up