• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 15/16

Started by Lasaron, August 23, 2015, 10:20:26 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Xminator on January 05, 2016, 09:48:11 AM
Om det er noen som forventer ett Brannlag som i aller aller aller beste fall havner rett under midten av streken, så er det på tide med solid virkelighetskalibrering.


Er ikke de aller fleste av oss (kanskje med unntak av krakra) enige om at dagens stall ikke er god nok, og at vi trenger solide forsterkninger som går rett inn og hever laget?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Spelaren

Quote from: Xminator on January 05, 2016, 09:48:11 AM

Hvordan gikk det den sesongen?



Har ingen anelse. Følger bare engelsk fotball.
Gå av.

krakra

En kan jo heller stille spørsmålet hvordan gikk det sist Brann ble spådd som dumpekandidat?(av de som ikke spår Brann-nedrykk hvert år).

Belfort

Vi er soleklar dumpekandidat. Håper disse 4 forsterkningene kommer så fort så mulig slik at Nilsen får drillet de inn i systemet sitt.

Nixon

Quote from: krakra on January 05, 2016, 10:25:01 AM
En kan jo heller stille spørsmålet hvordan gikk det sist Brann ble spådd som dumpekandidat?(av de som ikke spår Brann-nedrykk hvert år).


Vi kan jo stille spørsmålet, men føler du at svaret er betryggende nok til at vi ikke skal være bekymret  slik stallen er akkurat nå?
Rød makt på Hansa

krakra

January 05, 2016, 10:54:33 AM #1205 Last Edit: January 05, 2016, 10:56:09 AM by krakra
Nå har vi kvittet oss med en del spillere, og det ligger an til at vi skal kvitte oss med flere. Stallen er tynn og må fylles opp. Da med spillere som kan konkurrere om en plass på laget. Utkonkurrerer de dem som allerede er i førsteelveren er det jo flott.

Men ser ingen grunn til å være særlig beskymret. LAN har en plan, som ser ut til å passe både norsk fotball og Brann godt. Spillere kommer til å bli hentet for å følge denne planen og da går det bra.

pidre

Quote from: krakra on January 05, 2016, 10:54:33 AM
Nå har vi kvittet oss med en del spillere, og det ligger an til at vi skal kvitte oss med flere. Stallen er tynn og må fylles opp. Da med spillere som kan konkurrere om en plass på laget. Utkonkurrerer de dem som allerede er i førsteelveren er det jo flott.

Får jo håpe det kommer spillere inn som kan gå rett inn på laget.
Saludar a los monos!

krakra

Får håpe noen klarer å konkurrere seg til en plass på laget ja. Forhåpentligvis er vi ferdige med at nye spillere bare gis en plass på laget uten å gjøre seg fortjent til den.

Nixon

Vi har for dårlig stall til at det bare er "flott" dersom de nye utkonkurrerer de som er her nå. Det er livsnødvendig at Brann treffer på overgangsmarkedet.

Dersom f.eks. det er kamp på spissplassen helt frem til seriestart mellom Skålevik og en ny spiss har Brann gjort en for dårlig jobb etter min mening.

Forøvrig får kraka dette til å virke så lett. At Lars Arne har en plan er jo vel og bra, men mye skal klaffe likevel. Det er jo slett ikke gitt at han får hente noen av førstevalgene sine. Bare det at vi fortsatt ikke har hørt noe om nye spillere kan tyde på det. Men her håper jeg selvsagt at jeg tar feil!
Rød makt på Hansa

krakra

Uenig. Jeg tror vi berger plassen med dagens førsteelver, men bredden er ekstremt dårlig. Dersom vi kvitter oss med de klubben åpenbart jobber med å kvitte seg med har vi 15 utespillere, og dermed for få til å stille full kamptropp selv når vi er helt uten skader og karantener.

Morsomt at du mener jeg gjør det så enkelt. Det er jo ikke lenge siden du selv mente at Brann bare måtte leie ut spillere i øst og vest ettersom man hadde planer om å hente inn spillere i tilsvarende posisjoner og måtte gå utifra at disse både kom og ville være bedre enn de som er her.

Det blir alt for dumt å bare avskrive spillere som er i stallen og skal konkurrere om en plass allerede før oppkjøringen er skikkelig i gang. Har Brann null tro på en spiller så får man selge vedkommende. Brann har en for tynn stall til å fylle opp med spillere som ikke konkurrerer om en plass på laget.

Nixon

Quote from: krakra on January 05, 2016, 11:35:00 AMUenig. Jeg tror vi berger plassen med dagens førsteelver


Bare så det er sagt: Jeg har ikke sagt det motsatte. Men jeg har større forhåpninger i år enn å bare unngå nedrykk.
Rød makt på Hansa

krakra

January 05, 2016, 11:53:17 AM #1211 Last Edit: January 05, 2016, 11:55:28 AM by krakra
Jeg tror Brann gjør lurt i å ikke gape over for mye med en gang. Prioritet én må være å lande trygt i TL, og legge grunnlaget for neste år. Så er Tippeligaen ikke verre enn at hvis man har en god plan, er heldig/dyktig og treffer på et par signeringer og får en god start så er medalje fort innen rekkevidde. Det så vi i 2011.

Men å jobbe utifra en målsetning om medaljekamp tror jeg Brann bør glemme i 2016. Dersom man ikke ender på medalje eller nedrykk er det rimelig tilfeldig hvor man ender.

Nixon

Jeg har heller ikke noen forhåpninger om medalje. For noe sier meg at det er vanskeligere å komme fra "ingenting" nå enn i 2011. Det er flere lag som har gjort en god jobb siden den gang, og har skilt seg ut fra resten.
Rød makt på Hansa

dr_cyanid

Quote from: Nixon on January 05, 2016, 12:19:23 PMJeg har heller ikke noen forhåpninger om medalje. For noe sier meg at det er vanskeligere å komme fra "ingenting" nå enn i 2011. Det er flere lag som har gjort en god jobb siden den gang, og har skilt seg ut fra resten.
Brann i likhet med Sarp, Start, et svekket Haugesund og muligens Tromsø og Glimt de mest soleklare nedrykkskandidatene. Sogndal og Aafk virker solide nok til å kunne klare seg allerede nå. Sogndal forsterket klokt med f.eks spissen Ramsland fra Strømmen, pluss Sveen fra Hødd. Rimelige men likevel gode spillere fra OBOS. Merkelig om ikke Brann har luktet på Ramsland. Sogndal solide på topp med Otoo, Opseth og Chikere pluss Ramsland. Vi har Skålevik og Orlov (på vei ut). Tynne greier.


Ser også at VIF henter Nedrebø fra Bærum og Skogmo hentes fra Follo til Start. Ohi til Stabæk og Tveita fra Bryne til Sarp. Alle disse er spillere som hadde forsterket og gitt bedre bredde til en svak Brann-stall. Soltvedt bør ha noen skikkelige premiekaniner i hatten nå som alle de beste spillerne fra OBOS allerede er plukket av andre klubber i TL. I Aursnes-tilfellet virker det som Brann satset alt på en hest og tapte. Sogndal gjorde klokt i å hente midtbanekollega Sveen som sikkert er minst like god.

Spelaren

Vi kommer nok snart til å presentere et nytt tilskudd til vår etterhvert fantastiske administrasjon; den meritterte psykologen Grahv I-Hiærnen hentes inn fra det danske skilandslaget. Han er ekspert på å få underdogs til å tro at de har noe å fare med.
Gå av.

Vandji

January 05, 2016, 13:30:37 PM #1215 Last Edit: January 05, 2016, 13:45:03 PM by Vandji
Quote from: tsrqpo on January 05, 2016, 07:29:38 AM
Jeg antar at dette: http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/store-brann-endringer-i-vente/s/5-8-245401 er en ny artikkel uten noe nytt, i påvente av at det faktisk skjer "store endringer" eller "endringer i det hele tatt"?


BA melder her, som Pamer i BT mener at Brann bør gjøre, at Brann jakter minst 4 nye spillere og at LAN har et ønske om å ha disse på plass før første treningsleir om tre uker.

Når LAN uttaler dette, må vi vel tro og håpe at prossessen er kommet langt med aktuelle spillere.
Spørsmålet er jo om LAN sitt ønske er realistisk. Dersom Brann signerer 4 nye spillere i løpet av tre uker må vi berømme Soltvedt & co for at ingen rykter per tid har lekket ut.
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.

Tom C

Quote from: Spelaren on January 05, 2016, 13:26:15 PM
Vi kommer nok snart til å presentere et nytt tilskudd til vår etterhvert fantastiske administrasjon; den meritterte psykologen Grahv I-Hiærnen hentes inn fra det danske skilandslaget. Han er ekspert på å få underdogs til å tro at de har noe å fare med.


Haha... Spot on!  :D
Aldri mer Obos....

osoerli

Med den rekordtidlege tippeligastarten i år burde alle nye spelarar vore på plass frå første trening.  Om Brann satsar alt på å henta spelarar etter at det internasjonale vinduet har stengt så er det ein farleg dristig taktikk.  I tillegg til at det blir kort tid for nye spelarar å bli kjent med systemet og medspelarar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Foreløbig er det mest fysisk opptrening de går glipp av.

dr_cyanid

Hva skjer med Vevatne? Også han må jo være en spiller som kan være med å bidra til bredde i troppen og kan brukes i ulike posisjoner både på kant og back. Hva var dette greiene før jul med at han skulle til Ulf? Også det var en merkelig sak. I likhet med Orlov-sagaen.

osoerli

Quote from: krakra on January 05, 2016, 15:41:30 PM
Foreløbig er det mest fysisk opptrening de går glipp av.


Og terping på spillestil
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: osoerli on January 05, 2016, 15:54:59 PM
Quote from: krakra on January 05, 2016, 15:41:30 PM
Foreløbig er det mest fysisk opptrening de går glipp av.


Og terping på spillestil
Neppe mye den første uka, men det skal vel komme etterhvert. Jeg tror uansett at en spiller som kommer inn til første treningsleir og dermed får to treningsleirer, samtlige treningskamper og halvannen måned trening skal være godt inne med resten av laget når serien starter.

Lasaron

Quote from: krakra on January 05, 2016, 16:13:12 PM
Quote from: osoerli on January 05, 2016, 15:54:59 PM
Quote from: krakra on January 05, 2016, 15:41:30 PM
Foreløbig er det mest fysisk opptrening de går glipp av.


Og terping på spillestil
Neppe mye den første uka, men det skal vel komme etterhvert. Jeg tror uansett at en spiller som kommer inn til første treningsleir og dermed får to treningsleirer, samtlige treningskamper og halvannen måned trening skal være godt inne med resten av laget når serien starter.


Selv om det er mest ideelt at de kom nå, er jeg enig med Krakra her. Kristiansen, Skålevik, Rennie og SHN var ikke dårligere enn de andre i deres første kamper for Brann, og de ble kastet inn i det.
Regner med at spillerne de henter allerede er godt trent.
Tren på langskudd

viks

Skjønner ikke dette hysteriet om at forsterkningene må være så tidlig på plass.

Premier league lagene begynner gjerne oppkjøringen andre uken i juli, og starter serien tredje uken i august. De foretrekker jo å signere spillere på sommeren for å spille disse inn...

Om Brann venter til etter internasjonale overgangsvinduet, har litt is i magen - er sjansen større for å få tak i bedre spillere som håpet på en overgang til større liga, enn om man stresser og hastesignerer i januar bare for på død og liv ha 2-3 ekstra uker med trening med laget før sesongstart.

Fotball er ikke akkurat rakettforskning. Gode spillere tilpasser seg raskt spillestil
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Lasaron

Jeg har forledet meg selv til å tro at når treningene startet, kom det til å eksplodere med nyheter. I dag har det vært null nytt, dag to.
Tren på langskudd

Xminator

Quote from: viks on January 05, 2016, 20:06:25 PM
Skjønner ikke dette hysteriet om at forsterkningene må være så tidlig på plass.

Premier league lagene begynner gjerne oppkjøringen andre uken i juli, og starter serien tredje uken i august. De foretrekker jo å signere spillere på sommeren for å spille disse inn...

Om Brann venter til etter internasjonale overgangsvinduet, har litt is i magen - er sjansen større for å få tak i bedre spillere som håpet på en overgang til større liga, enn om man stresser og hastesignerer i januar bare for på død og liv ha 2-3 ekstra uker med trening med laget før sesongstart.

Fotball er ikke akkurat rakettforskning. Gode spillere tilpasser seg raskt spillestil

krakra

January 05, 2016, 21:28:27 PM #1226 Last Edit: January 05, 2016, 21:31:50 PM by krakra
RBK hadde vel en stall på rundt 20-22 spillere i fjor? Mulig de har mistet mange spillere i vinter, men akkurat nå teller jeg 20 spillere i stallen deres. Pluss noen unggutter jeg ikke vet status på, som ikke spilte noen kamper i fjor.

viks

Quote from: Xminator on January 05, 2016, 21:23:32 PM
Quote from: viks on January 05, 2016, 20:06:25 PM
Skjønner ikke dette hysteriet om at forsterkningene må være så tidlig på plass.

Premier league lagene begynner gjerne oppkjøringen andre uken i juli, og starter serien tredje uken i august. De foretrekker jo å signere spillere på sommeren for å spille disse inn...

Om Brann venter til etter internasjonale overgangsvinduet, har litt is i magen - er sjansen større for å få tak i bedre spillere som håpet på en overgang til større liga, enn om man stresser og hastesignerer i januar bare for på død og liv ha 2-3 ekstra uker med trening med laget før sesongstart.

Fotball er ikke akkurat rakettforskning. Gode spillere tilpasser seg raskt spillestil
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Vandji

Quote from: Vandji on January 05, 2016, 13:30:37 PM
Quote from: tsrqpo on January 05, 2016, 07:29:38 AM
Jeg antar at dette: http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/store-brann-endringer-i-vente/s/5-8-245401 er en ny artikkel uten noe nytt, i påvente av at det faktisk skjer "store endringer" eller "endringer i det hele tatt"?


BA melder her, som Pamer i BT mener at Brann bør gjøre, at Brann jakter minst 4 nye spillere og at LAN har et ønske om å ha disse på plass før første treningsleir om tre uker.

Når LAN uttaler dette, må vi vel tro og håpe at prossessen er kommet langt med aktuelle spillere.
Spørsmålet er jo om LAN sitt ønske er realistisk. Dersom Brann signerer 4 nye spillere i løpet av tre uker må vi berømme Soltvedt & co for at ingen rykter per tid har lekket ut.


Videre sier LAN i denne artikkelen; -"Vi har en god førsteellever, men dekningen er for dårlig. Vi må  ha flere folk på kant og fremme. Og kanskje én mann mer bak og én mann mer på midten. Jeg har en ønskeliste, men det er ikke sikkert at jeg får alt jeg ønsker meg."
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.

Gulløl

January 06, 2016, 00:17:10 AM #1229 Last Edit: January 06, 2016, 00:53:35 AM by Gulløl
I en nyhetsfattig tid på overgangsfronten slenger jeg denne ut:

Først et par linker:
http://dailypost.ng/2015/12/31/gbolahan-salami-ready-to-snub-chan-for-move-abroad/
http://footballlive.ng/footballnews/9ja-news/oliseh-gives-runaway-gbolahan-salami-slim-hope-of-return/

Deretter et rykte på en nigeriansk nettside:
"Salami opted out of the tournament because of his plans to travel to Norway where he is expected to sign a new deal with a club."

Kan dette være en som Brann vurderer, eventuelt prøvespiller som kommer ??

Gbolahan Salami er 24 år, toppscorer i toppdivisjonen i Nigeria i 2015 med 17 mål på 22 kamper. Han scoret også 17 mål i 2014. Han var innom Røde Stjerne i 2015 og var aktuell for Aston Villa, men fikk ikke arbeidstillatelse i England. Han har nå forlat U-23 troppen for å reise til Europa. Kan virke som ryktet som den nigerianske Balotelli har gjort det vanskelig for han å få kontrakt i Europa, men er vist i ferd med å forbedre sitt badboy stempel.

Nettutgaven til Haugesund Avis skriver i dag at FKH fikk tilbud om denne spissen, men at han trolig ender opp i en annen norsk klubb. Artikkelen krever abbonement, så jeg vet ikke hva mer som står i artikkelen.

Har funnet blant annet denne infoen om han på nettet:


YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=vTBNGZDonCI
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

posemedsnopi

Quote from: Vandji on January 05, 2016, 23:55:51 PM
Quote from: Vandji on January 05, 2016, 13:30:37 PM
Quote from: tsrqpo on January 05, 2016, 07:29:38 AM
Jeg antar at dette: http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/store-brann-endringer-i-vente/s/5-8-245401 er en ny artikkel uten noe nytt, i påvente av at det faktisk skjer "store endringer" eller "endringer i det hele tatt"?


BA melder her, som Pamer i BT mener at Brann bør gjøre, at Brann jakter minst 4 nye spillere og at LAN har et ønske om å ha disse på plass før første treningsleir om tre uker.

Når LAN uttaler dette, må vi vel tro og håpe at prossessen er kommet langt med aktuelle spillere.
Spørsmålet er jo om LAN sitt ønske er realistisk. Dersom Brann signerer 4 nye spillere i løpet av tre uker må vi berømme Soltvedt & co for at ingen rykter per tid har lekket ut.


Videre sier LAN i denne artikkelen; -"Vi har en god førsteellever, men dekningen er for dårlig. Vi må  ha flere folk på kant og fremme. Og kanskje én mann mer bak og én mann mer på midten. Jeg har en ønskeliste, men det er ikke sikkert at jeg får alt jeg ønsker meg."


Hvis Brann får lov til å ha flere folk på kant og fremme er det gode sjanser for at de vil komme i flere overtallssituasjoner.

Herman1

January 06, 2016, 00:21:47 AM #1231 Last Edit: January 06, 2016, 09:01:02 AM by Seeteufel
Quote from: tsrqpo on January 05, 2016, 07:29:38 AM
Jeg antar at dette: http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/store-brann-endringer-i-vente/s/5-8-245401 er en ny artikkel uten noe nytt, i påvente av at det faktisk skjer "store endringer" eller "endringer i det hele tatt"?


Artikkelen i sin helhet:

                                           "Store Brann-endringer i vente.

krøvel vellevold

Quote from: viks on January 05, 2016, 21:39:58 PM
Nesten ingen andre plasser i verden en sesongoppkjøring varer i 3 måneder enn i Norge. Men de klarer å spille inn lag på halvannen måned likevel.
Legg ned hele klubben!

pidre

Det viktigste er at vi får inn kvalitet og rette typer, ikke om de kommer i januar eller februar.
Saludar a los monos!

Spelaren

Det er kjekt å lese artikler gratis, men vi bør helst begrense oss til små sammendrag framfor å legge hele greien ut :) .
Gå av.

Vandji

Quote from: Gulløl on January 06, 2016, 00:17:10 AM
I en nyhetsfattig tid på overgangsfronten slenger jeg denne ut:

Først et par linker:
http://dailypost.ng/2015/12/31/gbolahan-salami-ready-to-snub-chan-for-move-abroad/
http://footballlive.ng/footballnews/9ja-news/oliseh-gives-runaway-gbolahan-salami-slim-hope-of-return/

Deretter et rykte på en nigeriansk nettside:
"Salami opted out of the tournament because of his plans to travel to Norway where he is expected to sign a new deal with a club."

Kan dette være en som Brann vurderer, eventuelt prøvespiller som kommer ??

Gbolahan Salami er 24 år, toppscorer i toppdivisjonen i Nigeria i 2015 med 17 mål på 22 kamper. Han scoret også 17 mål i 2014. Han var innom Røde Stjerne i 2015 og var aktuell for Aston Villa, men fikk ikke arbeidstillatelse i England. Han har nå forlat U-23 troppen for å reise til Europa. Kan virke som ryktet som den nigerianske Balotelli har gjort det vanskelig for han å få kontrakt i Europa, men er vist i ferd med å forbedre sitt badboy stempel.

Nettutgaven til Haugesund Avis skriver i dag at FKH fikk tilbud om denne spissen, men at han trolig ender opp i en annen norsk klubb. Artikkelen krever abbonement, så jeg vet ikke hva mer som står i artikkelen.

Har funnet blant annet denne infoen om han på nettet:

Gbolahan Salami
DOB: 15.04.1991
Club: WARRI WOLVES FC
Gbolahan Salami, often referred to as the Nigerian Balotelli, has finally gotten rid of his bad boy reputation. The bullish striker has an enormous physical presence, and has now learned how to use his strengths effectively. Salami emerged as top scorer of the Nigerian league with 17 goals in 22 games – the same number of goals he scored in 2014. Salami had a disastrous stint at Mamelodi Sundowns FC (South Africa) in 2011-2012, but is definitely ready for a new adventure abroad. Salami is highly regarded in Nigeria, and features regularly for the Super Eagles and Nigeria B.

YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=vTBNGZDonCI


Virker spennende. Kjenner overhodet ikke til nivået i nigeriansk liga, men 17 mål lar seg høre.
LAN snakker om å få inn de rette typene. Dersom denne spilleren er aktuell, eller for den saks skyld andre "tilsvarende" spillere, hvor god speiding kan vi forvente at Tjærnås har hatt mulighet til å gjøre?
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.

Ricky

Quote from: Spelaren on January 06, 2016, 08:27:00 AM
Det er kjekt å lese artikler gratis, men vi bør helst begrense oss til små sammendrag framfor å legge hele greien ut :) .


...Eller bare skrive bittelitt om, slik avisene selv gjør.

Belfort

Quote from: Vandji on January 06, 2016, 09:16:51 AM

Virker spennende. Kjenner overhodet ikke til nivået i nigeriansk liga, men 17 mål lar seg høre.
LAN snakker om å få inn de rette typene. Dersom denne spilleren er aktuell, eller for den saks skyld andre "tilsvarende" spillere, hvor god speiding kan vi forvente at Tjærnås har hatt mulighet til å gjøre?


Kan nok ikke være gjennom speiding fra Tjærnås. De har vel merkelig nok valgt og se bort fra Afrika i sin speiding. Ihverfall det som er blitt formidlet tidligere.

Hatleking

Eg er skeptisk til Salami. Då kjem heile uttaledebatten igjen - uttalast det salámi eller sálami?

Gulløl

Quote from: Hatleking on January 06, 2016, 12:31:44 PM
Eg er skeptisk til Salami. Då kjem heile uttaledebatten igjen - uttalast det salámi eller sálami?


Vi gjør det enkelt og kaller han for "Gull-Salami". Og så hører vi om Grilstad vil sponse overgangen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Quote from: Gulløl on January 06, 2016, 00:17:10 AM
I en nyhetsfattig tid på overgangsfronten slenger jeg denne ut:

Først et par linker:
http://dailypost.ng/2015/12/31/gbolahan-salami-ready-to-snub-chan-for-move-abroad/
http://footballlive.ng/footballnews/9ja-news/oliseh-gives-runaway-gbolahan-salami-slim-hope-of-return/

Deretter et rykte på en nigeriansk nettside:
"Salami opted out of the tournament because of his plans to travel to Norway where he is expected to sign a new deal with a club."

Kan dette være en som Brann vurderer, eventuelt prøvespiller som kommer ??



Neppe.  Sikkert den eine av desse 2 som Viking ventar skal koma på torsdag.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: Hatleking on January 06, 2016, 12:31:44 PM
Eg er skeptisk til Salami. Då kjem heile uttaledebatten igjen - uttalast det salámi eller sálami?


Eg er positiv fordi da barnesangen Salamis elefant blir dødsaktuell.
Gå av.

osoerli

January 06, 2016, 12:53:42 PM #1242 Last Edit: January 06, 2016, 13:02:15 PM by osoerli
Tjærnås har nok med å skriva i Aftenposten om dagen.
Mens Goodchild støvsuger Nigeria for billege og gode spelarar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Nå får en vel vente til sesongen er i gang før en konkluderer med hvor gode spillerne de forskjellige klubbene har hentet er? Som en annen sa: Det er bedre at Brann tar seg tid til å gjøre gode signeringer enn at de haste-kjøper noen de ikke er trygge på bare for å ha dem i Sotrahallen noen uker tidligere.

Vandji

Er utrolig spent på hvilke kaniner som dras opp hattene til Soltvedt og Tjærnås. Av offensive spillere tror/håper jeg blant annet disse har blitt/blir vurdert:

OFFENSIVE MIDTBANESPILLERE/VINGER:
Riku Riski:Vamouti Diomande:
24 år gammel fra Elfenbenkysten som har spilt i Mjøndalen noen sesonger. Best på venstreving, men kan også spille til høyre. Stygt skadet (brukket kneskål) tidlig i sesongen. En spennende spiller, men kanskje for risikabelt med tanke på skaden? 8 mål og 6 målgivende i Mjøndalens opprykkssesong.

SPISSER:

Zdenek Ondrasek:
Utgående kontrakt, i følge rapportene vurdert av RBK som erstatter for Søderlund.  Fortsatt bare 27 år.
Siste tre sesonger har han scoret 9 (TL), 15 (OBOS) og 8 (TL). Tromsø slet i bunnen begge disse sesongene i TL.
Regner med han er blitt vurdert av Brann, men vil kreve for høy lønn? Har hatt 1,8 mill i Tromsø og har takket nei til kontraktstilbud som ville halvert lønnen. Vi vil forhåpentligvis finne spillere som gir mer valuta for lønnskronene enn Ondrasek.

Pontus Engblom:
17 mål på 26 kamper for et Sandnes Ulf midt på tabellen i OBOS. Har spilt for Haugesund i TL. 24 år og ett år igjen av kontrakten. Viljar Vevatne har vært linket til Sandnes Ulf. Kunne vi brukt ham som en brikke i en overgang?

Bjørn Maars Johnsen:
Norskamerikaneren som spiller i Litex i Bulgaria. Har scoret 6 mål på 19 kamper i hjemlig serie, 14 fra start. Før dette, 14 mål i portugisisk andre divisjon. Er hele 195 cm og kun 24 år, og har blitt nevnt som en spiller som følges av landslaget. Det hersker fotballkaos i Bulgaria, og kanskje dette kan være åpningen som gjør det mulig å signere denne spilleren?
https://www.youtube.com/watch?v=RDBjV0fhy5o

Gustavo Blanco:
Argentinsk spiss som spiller for Assyriska i superettan. Assyriska ble nr 4 forrige sesong. Blanco noterte seg for 10 mål på 25 kamper.  24 år og 190 cm.
https://www.youtube.com/watch?v=gqO_FBSdEbs

Jay Simpson:
Passer ikke helt profilen som storvokst spiss, da han kun er 180 cm. Men bøtter inn mål for Leyton Orient i League Two. 20 mål på 25 kamper. Ble sluppet på free transfer av Hull sommeren 2013, ble hentet til Leyton Orient ett år etterpå etter en sesong i Thailandsk fotball. Er et Arsenal-produkt. Har etter all sannsynlighet høyere ambisjonsnivå enn Brann og Tippeligaen og ville sikkert også blitt alt for dyr, men det er lov å drømme.
https://www.youtube.com/watch?v=0w8otCKhg-A

Aleksandr Kokko:
28 år gammel og 189 cm høy spiss som spiller for RoPS i Finland. Har både finsk og russisk statsborgerskap. 17 mål på 30 kamper, totalt 55 på 106 kamper for RoPS. Har ifølge transfermarkt ett år igjen av kontrakten.
https://www.youtube.com/watch?v=G0W9zhOsYb4
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.

Belfort

Quote from: Vandji on January 06, 2016, 13:37:26 PM
Er utrolig spent på hvilke kaniner som dras opp hattene til Soltvedt og Tjærnås. Av offensive spillere tror/håper jeg blant annet disse har blitt/blir vurdert:

OFFENSIVE MIDTBANESPILLERE/VINGER:
Riku Riski:Vamouti Diomande:
24 år gammel fra Elfenbenkysten som har spilt i Mjøndalen noen sesonger. Best på venstreving, men kan også spille til høyre. Stygt skadet (brukket kneskål) tidlig i sesongen. En spennende spiller, men kanskje for risikabelt med tanke på skaden? 8 mål og 6 målgivende i Mjøndalens opprykkssesong.

SPISSER:

Zdenek Ondrasek:
Utgående kontrakt, i følge rapportene vurdert av RBK som erstatter for Søderlund.  Fortsatt bare 27 år.
Siste tre sesonger har han scoret 9 (TL), 15 (OBOS) og 8 (TL). Tromsø slet i bunnen begge disse sesongene i TL.
Regner med han er blitt vurdert av Brann, men vil kreve for høy lønn? Har hatt 1,8 mill i Tromsø og har takket nei til kontraktstilbud som ville halvert lønnen. Vi vil forhåpentligvis finne spillere som gir mer valuta for lønnskronene enn Ondrasek.

Pontus Engblom:
17 mål på 26 kamper for et Sandnes Ulf midt på tabellen i OBOS. Har spilt for Haugesund i TL. 24 år og ett år igjen av kontrakten. Viljar Vevatne har vært linket til Sandnes Ulf. Kunne vi brukt ham som en brikke i en overgang?

Bjørn Maars Johnsen:
Norskamerikaneren som spiller i Litex i Bulgaria. Har scoret 6 mål på 19 kamper i hjemlig serie, 14 fra start. Før dette, 14 mål i portugisisk andre divisjon. Er hele 195 cm og kun 24 år, og har blitt nevnt som en spiller som følges av landslaget. Det hersker fotballkaos i Bulgaria, og kanskje dette kan være åpningen som gjør det mulig å signere denne spilleren?
https://www.youtube.com/watch?v=RDBjV0fhy5o

Gustavo Blanco:
Argentinsk spiss som spiller for Assyriska i superettan. Assyriska ble nr 4 forrige sesong. Blanco noterte seg for 10 mål på 25 kamper.  24 år og 190 cm.
https://www.youtube.com/watch?v=gqO_FBSdEbs

Jay Simpson:
Passer ikke helt profilen som storvokst spiss, da han kun er 180 cm. Men bøtter inn mål for Leyton Orient i League Two. 20 mål på 25 kamper. Ble sluppet på free transfer av Hull sommeren 2013, ble hentet til Leyton Orient ett år etterpå etter en sesong i Thailandsk fotball. Er et Arsenal-produkt. Har etter all sannsynlighet høyere ambisjonsnivå enn Brann og Tippeligaen og ville sikkert også blitt alt for dyr, men det er lov å drømme.
https://www.youtube.com/watch?v=0w8otCKhg-A

Aleksandr Kokko:
28 år gammel og 189 cm høy spiss som spiller for RoPS i Finland. Har både finsk og russisk statsborgerskap. 17 mål på 30 kamper, totalt 55 på 106 kamper for RoPS. Har ifølge transfermarkt ett år igjen av kontrakten.
https://www.youtube.com/watch?v=G0W9zhOsYb4



Tror nok Kokko blir en slager blant publikum i hverfall.

Lasaron

Jeg går for Kokko, kun pga etternavnet.
Tren på langskudd

Spelaren

Vi burde også saumfare Estland etter en god fotballspiller med etternavnet Kukemelk.
Gå av.

Gulløl

January 06, 2016, 14:51:54 PM #1248 Last Edit: January 06, 2016, 14:56:30 PM by Gulløl
Jeg har sansen for fotballspilleren Daniel Drinkwater som spiller i Leicester City. Bør passe godt inn under LAN sin filosofi og i Bergen by.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

blobby winters

Quote from: Lasaron on January 06, 2016, 14:01:00 PM
Jeg går for Kokko, kun pga etternavnet.


Nei "Oh Jay Simpson" sanger rundt Stadion hører jeg allerede

Go Up