• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 15/16

Started by Lasaron, August 23, 2015, 10:20:26 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Corran

Er det noen flere grunner til at han skal få fart på de? Utover hva DU tror
Er det noe som taler for at det er mer sannsynlig at din synsing er korrekt enn min?

Acosta lager for mange unødvendige frispark og Demidov er for treg men det store ankepunktet for de to er at Demidov har fått en litt lei skadehistorikk og den kan fort fortsette
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

For treg for hva? De har da holdt antallet baklengs godt under 1 baklengs i snitt. Demidov er ikke noe tregere enn spillere som  Strandberg og Forren og han var ikke spesielt rask da han dominerte i TL for RBK.

Corran

Er ingen forskjell på å møte Nest og møte rbk, godset og molde?
Eg mener han er litt for treg og klarer ikke helt å kompensere med erfaring i alle tilfeller Det har vi da sett et par ganger i høst
Men hjelpe meg Jeg mener han og Acosta er blant få spillere som holder et bra TL nivå. Og største ankepunktet mitt mot Demidov var ikke farten men skadehistorikken
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Bra nå, og ikke midt TL? Den stopperduoen som aldri blir avslørt på noe vil jo aldri slippe inn mål og det skjer aldri. Har ikke sett Demidov avslørt på farten noe særlig siden han fikk Acosta som makker. Skadehistorikken er et usikkerhetsmoment, men duoen vil trolig være en solid TL-duo hvis de holder seg skadefri, med gode backer og en god keeper bak, en bra duellspiller og ryddegutt og en god playmaker foran seg.

Så handler det om å få i gang de som skal levere sluttproduktet helt fremst på banen.

Giles

Demidov bør ikke være noe førstevalg neste år. Helst bør han spille oldboys, til nød et tredjevalg.
Acosta er den eneste som holder mål av Branns nåværende midtstoppere.

krakra

Demidov er bedre enn Acosta. Med grei margin. Når Acosta er ute og Grønner går inn merker vi ikke forskjellen. Det gjør vi når Demidov er ute. Acosta er musklene i forsvaret, Demidov er hjernen. De er en god match.

dudo

Quote from: Nixon on October 25, 2015, 22:40:20 PM
Men la oss ikke henge oss opp i den gamle rett-inn-på-laget-diskusjonen.


Jeg trodde ærlig talt det var det jeg styrte greit unna! Jaja.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: Corran on October 25, 2015, 23:30:02 PM
Er ingen forskjell på å møte Nest og møte rbk, godset og molde?


Du må ikke glemme at Nest er supermotivert siden de møter selveste Brann.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:33:10 PM
men duoen vil trolig være en solid TL-duo hvis de holder seg skadefri, med gode backer og en god keeper bak, en bra duellspiller og ryddegutt og en god playmaker foran seg.


Dette er jeg enig i, selv om vi stadig har backer som er svake(re) defensivt, i kjent Brannstil. Når det gjelder de foran mener jeg toget har gått. Ikke at de ikke kan utvikle seg, og at spillet kan sette seg bedre og slike ting, men de har ikke evnene til å prege TL - og da er de ikke gode nok. Slik jeg tolker LANs system (hans utgave av det i år, altså) er vi avhengige av gode individualister på topp. Askar kan fungere, men jeg vil ikke at han skal være vår offensive stjerne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Vi klarer oss i tippeligaen om bare spillerene våre kunne gjort det litt bedre...

Akkurat nå har jeg veldig lite tro på noe annet enn en sesong i bunnen av tippeligaen 2016. Kanskje målet får være å komme over Sogndal.

Nixon

Quote from: dudo on October 26, 2015, 00:24:19 AM
Quote from: Nixon on October 25, 2015, 22:40:20 PM
Men la oss ikke henge oss opp i den gamle rett-inn-på-laget-diskusjonen.


Jeg trodde ærlig talt det var det jeg styrte greit unna! Jaja.


Det gjorde du! Det var ikke til deg...;)
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: krakra on October 25, 2015, 22:41:59 PM
Ikke hvis de gamle hever seg og storspiller.


Men har vi sett noe denne sesongen som tyder på at det vil skje? Hvem i så fall?
Ballen skal fremover!

Ricky

Quote from: Henki on October 26, 2015, 09:01:58 AM
Quote from: krakra on October 25, 2015, 22:41:59 PM
Ikke hvis de gamle hever seg og storspiller.


Men har vi sett noe denne sesongen som tyder på at det vil skje? Hvem i så fall?


Erlend Hanstveit!

Herman1


Denne Trevor Morley er en spennende spiller?

Herman1

Quote from: osoerli on October 25, 2015, 17:57:51 PM


Denne Rocky ble vel trukket frem av Bergens-bandet "Pamer and the podcasts" noen ganger.


Tom C

Hva med denne Runar Normann? HAn har jo spilt på et hløyt nivå tidligere, og er ifølge kilder så letttrent at han bare trenger å se på joggeskoene for å komme i toppform...

http://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/brann-floppen-har-gjort-comeback/s/5-8-126756
Aldri mer Obos....

Corran

Quote from: krakra on October 25, 2015, 23:49:51 PM
Demidov er bedre enn Acosta. Med grei margin. Når Acosta er ute og Grønner går inn merker vi ikke forskjellen. Det gjør vi når Demidov er ute. Acosta er musklene i forsvaret, Demidov er hjernen. De er en god match.

Logikken din er litt feil der. Du kan ikke bare si at siden Demidov fungerer bedre med grønenr enn Acosta gjør så er Demidov bedre. er litt mer sammensatt.
Når Demidov spiller med grønner så spiller begge på sin vante plass
Når Accosta spiller med Grønner så må han bytte plass fra hvor han pleier å spille og det merkes litt.
I tillegg snakker Demidov spansk og det gjør ikke Grønner så vidt jeg vet
Dette er med å gjøre helhetsbildt til at det er svakheter i midtforsvaret også. I tillegg så har Demidov i de siste kampene han har spilt vært svak i avleveringene. Men dette kan ha med skadeplagene å gjøre (han har jo spilt småskadet de siste han har spilt)
Helhetsbildet gjør at jeg ikke er helt trygg på at de er bedre en midt TL, men så klart kommer det en ny mann inn på defensiv midt så kan det veie opp for de svakhetene som er bak i midtforsvaret
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

http://www.ba.no/sk-brann/nest-sotra/fotball/kan-bli-brann-aktuell-igjen/s/5-8-182562

I fjor skulle alle nye spelarar hentast frå Start.  No er det visst Nest-Sotra som gjeld, yippiayee.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Det er i seg selv ikke noe problem å hente spillere fra "dårligere" divisjon. Man må veie opp for en slik strategi ved å ta høyde for at mange flopper. Problemet kommer når man kombinerer en slik strategi med ett absolutt tak på antall A-spillere. Brann bør starte 2016 med opp under 30 spillere i A-stallen.

Det andre er at for ett lag som Brann så må en slik strategi også "krydres". Brann trenger de eksotiske innslagene i laget. Brann trenger de uforutsigbare spillerene som kan utfordre alle lagene som bestemmer seg for å ligge lavt.

osoerli

Quote from: Xminator on October 27, 2015, 09:26:58 AM
Det er i seg selv ikke noe problem å hente spillere fra "dårligere" divisjon. Man må veie opp for en slik strategi ved å ta høyde for at mange flopper. Problemet kommer når man kombinerer en slik strategi med ett absolutt tak på antall A-spillere. Brann bør starte 2016 med opp under 30 spillere i A-stallen.

Det andre er at for ett lag som Brann så må en slik strategi også "krydres". Brann trenger de eksotiske innslagene i laget. Brann trenger de uforutsigbare spillerene som kan utfordre alle lagene som bestemmer seg for å ligge lavt.


Uforutsigbare spelarar som Hansson og Larsen får ikkje speletid og forsvinn.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Rød makt på Hansa

Gulløl

October 27, 2015, 12:46:00 PM #371 Last Edit: October 27, 2015, 13:17:59 PM by Gulløl
Quote from: Xminator on October 27, 2015, 09:26:58 AM
Problemet kommer når man kombinerer en slik strategi med ett absolutt tak på antall A-spillere. Brann bør starte 2016 med opp under 30 spillere i A-stallen.
Men det folk må huske på, er at Brann per nå ikke har økonomi til å ha 22-25 nasjonale toppspillere på kontrakt, forklarer Soltvedt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on October 27, 2015, 12:46:00 PM
situasjonen er ganske ille.


Situasjonen var vel ganske ille, all den tid Branns soneplassering gjaldt tall innrapportert i sommer, når vi atpåtil lå godt bak i opprykksracet? Nå vet vi at det blir minst 4-5 (?) ekstra millioner i mediepenger neste år samt et publikumstillegg på minst 1000-1500. Lønnen til Demir er erstattet av lønnen til Reginiussen, Pedersen er ute. Andre faktorer som spiller inn?
Gå av.

Xminator

Quote from: Gulløl on October 27, 2015, 12:46:00 PM
Quote from: Xminator on October 27, 2015, 09:26:58 AM
Problemet kommer når man kombinerer en slik strategi med ett absolutt tak på antall A-spillere. Brann bør starte 2016 med opp under 30 spillere i A-stallen.
Men det folk må huske på, er at Brann per nå ikke har økonomi til å ha 22-25 nasjonale toppspillere på kontrakt, forklarer Soltvedt.


Og da stiller Brann med en hånd på ryggen i møtet med eliteserien.

karkarkar

Quote from: Gulløl on October 27, 2015, 12:46:00 PM
Dette sier Soltvedt til BA i dag:
Men det folk må huske på, er at Brann per nå ikke har økonomi til å ha 22-25 nasjonale toppspillere på kontrakt, forklarer Soltvedt.


Hva er definisjonen på en "nasjonal toppspiller"? Er de fem som sitter på sin første proffkontrakt (Pettersen, Pallesen Knudsen, osv.) i den kategorien? Hvis ikke, så har vel Brann 18 toppspillere -- hvis Askar kommer tilbake, Orlov blir i Sverige, Haugen får kontrakt, mens leiesoldatene og andre bosmanspillere går ut.

Lasaron

Tren på langskudd

karkarkar


HenningSB

Håper for all del at snakket fra agent Berg om at Birkelund ikke får bli med opp i eliteserien bare er tull..

Kjell249

Hvem av de 5 på midten vil du ikke ha med videre? Eller mener du kvaliteten er god nok som den er?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Giles

Det er pokker så dårlig økonomi å rykke ned en gang til. Sportslig ledelse må si klart fra til de spillerne som de ikke ønsker med videre, kontrakt eller ikke kontrakt. De fleste vil ta signalet og se seg om etter en ny klubb. Så må det hentes inn spillere som vil forsterke Brann.
Og det snarest mulig.
Hent 3 sikre skandinaviske forsterkninger og to virkelig gode afrikanere som har ferdigheter ingen nordmenn har.
Men bruk ikke det nettverket som har stått bak tidligere afrikaimporter.
Ellers blir det OBOS 2017.
Høyland og Hussain kan gjerne være to av de norske.

krakra

Quote from: Kjell249 on October 27, 2015, 18:50:05 PM
Hvem av de 5 på midten vil du ikke ha med videre? Eller mener du kvaliteten er god nok som den er?
Skal vi ha 20 utespillere må det da være plass til seks midtbanespillere der en av dem også kan spille ving?

krakra

Hvorfor skulle Hussain ville gå fra Molde til Brann? Vil ikke Molde ha ham med videre?
Høiland tror jeg er mer realistisk, men er han noe å satse på som en som skal spille regelmessig her?

karkarkar

Krakra har nok rett, Hussain ventet med å signere for å se hvilken trener kom inn. Ellers er han vel mye mer interessert i ta steget ut, heller enn til Brann.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Venter-pa-den-nye-Molde-treneren-for-han-bestemmer-seg-622666_1.snd

Lasaron

Quote from: karkarkar on October 27, 2015, 17:52:01 PM
Quote from: Lasaron on October 27, 2015, 17:43:33 PM


Han har da kontrakt kun ut året? Har han forlenget etter 2013?


Min feil. Jeg trodde han hadde lengre kontrakt.
Tren på langskudd

karkarkar

Med spisser muligens på vei ut, Karadas, Orlov og Lorentzen, samt bekreftede Castro, må det handles. Forhåpentligvis kan de som forsvinnes erstattes med kvalitet, noen som kan gå rett inn på laget.

Sett at alle de nevnte spillerne forsvinner (noe som virker usannsynlig), kunne det da være en idé å hente inn en lokal mann fra et par divisjoner ned? I Hordalands tredjedivisjon er det spesielt én som utmerker seg, ved navn Alexander Dang. Han er en klubbnomade, men uansett lag bøtter han inn mål. I år var det Sotra som fikk hans hjelp, med 41 fulltreffere. De kom - uheldigvis for ham - tre poeng bak opprykk, med en sum og en målforskjell som ville gitt andredivisjon i de fleste tilfeller.

Tredjedivisjon er jo ikke noe nivå å skryte av, men når vi snakker om 41(!) seriemål er det en spiller som vet hvor målet står. Dette er nesten det dobbelte av hva vår prøvespiller Hillestad fikk til på samme nivå i år. Dang har bevist hva han kan i denne divisjonen og kan skyte andrelaget opp, mens man kan håpe han vil være klar til å gripe innhoppsmuligheter med alt han har av hender, som backup i A-stallen.

Dang er visst 25 i år, så en alder der bare Huseklepp var ung og lovende. Man kan også se til Austevolls Tord Harald Skår, 24 år og 30 mål, eller Vareggs Torbjørn Aabrekk, 21 år og 31 mål - slett ikke dårlig, det heller.

Argumentene i mot er sikkert mange, blant annet at de vil stå i veien for talentene - men har vi flere spisstalenter på vei opp, etter Lorentzen?

bernu

Vi skal spille eliteserie neste år.
Vi henter ikke spillere fra 2. og 3.divisjon da....
HANSA - Z

karkarkar

Quote from: bernu on October 30, 2015, 18:15:56 PM
Vi skal spille eliteserie neste år.
Vi henter ikke spillere fra 2. og 3.divisjon da....


Sannsynligvis går ikke alle de nevnte spissene ut. Hvis det bare er noen få som forsvinner:
Quote from: karkarkar on October 30, 2015, 15:56:49 PM
Forhåpentligvis kan de som forsvinnes erstattes med kvalitet, noen som kan gå rett inn på laget.


Jeg tenkte på situasjonen hvis vi sitter igjen med kun Lie Skålevik som ren spiss. Hvis vi kan hente etablerte tippeligaspillere som erstattere, fint. Med dagens økonomiske situasjon kan det hende vi får problemer med å hente flere spillere som bevist holder nivået. Spørsmålet er da om de fra de lavere divisjonene kan holde nivået og legge press på førstevalget, selv om de i utgangspunktet vil gå inn som backup.

OmOssSjølOgHansaøl

Vi har mer enn nok av utfordrere i laget, deriblant Skålevik. Han kan legge press på førstevalget som vi forhåpentligvis skaffer. Vi har råd til et par forsterkninger, og da bør midtspiss stå høyt oppe på prioriteringslisten.

Supert hvis Skålevik tar noen steg i løpet av sesongen og kan kjempe seg inn på laget. Men idet neste års eliteserie sparkes i gang, bør vi ha en sterkere midtspiss enn den Skålevik vi har sett i høst.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!


Jose Arrogantio

Quote from: karkarkar on October 30, 2015, 15:56:49 PM
Med spisser muligens på vei ut, Karadas, Orlov og Lorentzen, samt bekreftede Castro, må det handles. Forhåpentligvis kan de som forsvinnes erstattes med kvalitet, noen som kan gå rett inn på laget.

Sett at alle de nevnte spillerne forsvinner (noe som virker usannsynlig), kunne det da være en idé å hente inn en lokal mann fra et par divisjoner ned? I Hordalands tredjedivisjon er det spesielt én som utmerker seg, ved navn Alexander Dang. Han er en klubbnomade, men uansett lag bøtter han inn mål. I år var det Sotra som fikk hans hjelp, med 41 fulltreffere. De kom - uheldigvis for ham - tre poeng bak opprykk, med en sum og en målforskjell som ville gitt andredivisjon i de fleste tilfeller.

Tredjedivisjon er jo ikke noe nivå å skryte av, men når vi snakker om 41(!) seriemål er det en spiller som vet hvor målet står. Dette er nesten det dobbelte av hva vår prøvespiller Hillestad fikk til på samme nivå i år. Dang har bevist hva han kan i denne divisjonen og kan skyte andrelaget opp, mens man kan håpe han vil være klar til å gripe innhoppsmuligheter med alt han har av hender, som backup i A-stallen.

Dang er visst 25 i år, så en alder der bare Huseklepp var ung og lovende. Man kan også se til Austevolls Tord Harald Skår, 24 år og 30 mål, eller Vareggs Torbjørn Aabrekk, 21 år og 31 mål - slett ikke dårlig, det heller.

Argumentene i mot er sikkert mange, blant annet at de vil stå i veien for talentene - men har vi flere spisstalenter på vei opp, etter Lorentzen?


Karadas forsvinner garantert ikke.

olebrann3

Hva med Riku Riski fra rosenborg?
På utlån til ifk gøteborg nå.
Fikk for lite spilletid i rosenborg

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg kjenner ikke Riski veldig godt, men jeg ser at han sies å fungere bedre i 4-4-2 enn 4-3-3 (I RBK har han visstnok vært mest aktuell som ving). Han mener også selv at han er best som spiss i 4-4-2:

Quote
Jag har alltid varit som bäst när mitt lag spelar med en 4-4-2-uppställning och Rosenborg spelar 4-3-3. Det blev inte riktigt bra, säger han.


På plussiden ser jeg at han omtales som en rask og målfarlig spiller som trives både i bakrom og mellomrom, og at han har gode holdninger.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Ricky

Riku Riski er vel ikke akkurat like spennende nå som han var som ung og lovende Hønefoss-toppscorer for tre-fire år siden, men vi har vel nesten kommet dithen at vi bare må prøve noe nytt til vi finner noe som fungerer.
Bare Ham-Kam (1980), Frigg (1970) og Lisleby (1965) har klart å ende på opprykksplass med færre scoringer pr kamp enn det Brann hadde i år (noe for Hr. Osdal?). Og jeg tror ikke jeg tar for hardt i om jeg sier at tannløsheten foran mål også var den direkte årsaken til nedrykket vårt i fjor.

Spelaren

Quote from: Ricky on November 01, 2015, 16:41:43 PM
Og jeg tror ikke jeg tar for hardt i om jeg sier at tannløsheten foran mål også var den direkte årsaken til nedrykket vårt i fjor.


Ifølge VGs statistikk skapte vi 5. mest sjanser i fjor, 9. flest avslutninger på mål. En Helstad hadde gjort seg, ja.
Gå av.

Nixon

Quote from: Ricky on November 01, 2015, 16:41:43 PM
Riku Riski er vel ikke akkurat like spennende nå som han var som ung og lovende Hønefoss-toppscorer for tre-fire år siden, men vi har vel nesten kommet dithen at vi bare må prøve noe nytt til vi finner noe som fungerer.
Bare Ham-Kam (1980), Frigg (1970) og Lisleby (1965) har klart å ende på opprykksplass med færre scoringer pr kamp enn det Brann hadde i år (noe for Hr. Osdal?). Og jeg tror ikke jeg tar for hardt i om jeg sier at tannløsheten foran mål også var den direkte årsaken til nedrykket vårt i fjor.


Ja, ny spiss er det aller aller viktigste å få på plass. Jeg kan aldri tenke meg at Skålevik får et stort nok løft i vinter til å spille fast neste år.
Rød makt på Hansa

krakra

http://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/ville-vart-stort-a-spille-for-brann/s/5-8-187137

Tror dette fort kan bli vår første forsterkning foran neste sesong. Det sureste med dagens tap er kanskje at overgangen kan ryke dersom Hødd rykker opp.

Nixon

Han dominerte kanskje ikke så mye som jeg hadde trodd, men jeg la merke til at han er veldig trygg og slo sjelden en feilpasning. Det er jo litt ironisk, men Brann bør være et godt alternativ fordi vi ikke er så gode. Går han til en toppklubb kan han risikere å slite benken. Hos oss er sjansen større for mye spilletid.
Rød makt på Hansa

krakra

Samtidig så har jo klubber som Molde og Godset vist at de har en evne til å utvikle spillere med høyt potensiale, særlig der ballferdighetene er styrken, mens Brann har gjort det motsatte. Heldigvis har vi nok en klar fordel i Lars Arne Nilsen.

Hatleking

Aursnes vil vere midt i blinken for oss. Håpar verkeleg at me får han.

osoerli

Quote from: bernu on October 30, 2015, 18:15:56 PM
Vi skal spille eliteserie neste år.
Vi henter ikke spillere fra 2. og 3.divisjon da....


Kan gjerne gjere det, men då må vi ha ein stall på 30 spelarar, og mange på korte kontraktar.  Må rekna med at ein stor del ikkje tar nivået.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up