• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 15/16

Started by Lasaron, August 23, 2015, 10:20:26 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Tror det er stor sjanse for at Amin Askar forblir i hjemtraktene og fortsetter å spille i Sarpsborg selv om han har to år igjen av kontrakten med Brann. Og så er det kone og et lite barn, de har det nok bedre der borte med familie og bedre nettverk rundt seg, og flytte til Bergen enda en gang er vel ikke så fristende. Lønningsposen til Askar er stor og ligger nok et godt stykke over maks lønnen i den nye lønns modellen, derfor vil nok Brann trolig slippe han selv om ikke overgangssummen blir noe særlig stor.
Men enig i at Brann stallen trenger Askar, han kan brukes på flere plasser og holder absolutt eliteserienivå. Amin Askar har spilt i 24 av 26 kamper i år. På VG børsen ligger han på 60 plass. Av Sarpsborg sine utespillere som har spilt over 10 kamper er det kun én utespiller som har høyere snitt en Askar på VG sin spillerbørs.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

October 05, 2015, 23:10:14 PM #201 Last Edit: October 05, 2015, 23:12:03 PM by Gulløl
Når det gjelder Kim Ojo signerte han på den siste dagen i overgangsvinduet i Belgia(31 august) for en ny klubb. Gikk fra KRC Genk til OH Leuven. Kim Ojo signerte en kontrakt ut sesongen(avsluttes 12.03.2016) med opsjon på ytterligere ett år. Kim Ojo ble hentet med sikte på å erstatte den skadde spissen Jovan Kostovski. Han har på de fem ukene han har vært der startet to kamper og fått innhopp i to kamper. Han har scoret 0 mål. Kan tenke meg at det neppe blir avklart før tidligst i februar 2016 om opsjonen blir benyttet. Spørs om Brann kan vente så lenge for å sikre seg en en ny spiss.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: krakra on October 05, 2015, 21:28:35 PMSå får vedkommende konkurrere med Skålevik. Han blir bare et soreklart førstevalg hvis han beviser at han er soreklart bedre.


Det er klart at en ny spiss må bevise at han fortjener å henvise Skålevik til benken. Det kan jo være at Skålevik selv får et løft gjennom neste vinter eller at Brann begynner å spille på en måte som passer han bedre. Men som et utgangspunkt må Brann hente en spiss som ut fra det han har gjort andre steder skal være bedre enn Skålevik, og ikke bare en som kanskje er bedre. For vi må ha et solid løft på spissplass neste år i TL. Om det blir Skålevik som gjør det eller en annen er uinteressant.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Pontus Engblom(23 år) med 17 mål og 4 assist med 22 kamper fra start kunne være en aktuell spiss. Har spilt 1816 minutter for Sandnes Ulf i år. Har kontakt ut 2016 sesongen og må eventuelt kjøpes fri.

Sammenlignet med Steffen Lie Skålevik som har 12 mål og 2 assist med 25 kamper fra start. Har spilt 2183 minutter i år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Det er mange spillere jeg kunne tenkt meg å se i Brann. Av disse er det mange det nok er realistisk å få til klubben. Problemet er at utsnittet fra den gruppen igjen som snur i døren når de presenteres med lønnstaket nok er nærmere 100%.

Så lenge lønnstaket er gjeldende medisin på Stadion er Demidov den siste Brannstjerne. Jeg er rimelig sikker på at de på hyllen under, som acosta/nouri vil være svært vanskelig å signere.

Lønnstaket er en sovepute for budsjettene. Som de mindre klubbene må Brann jobber 120% for å skadde så mye midler som overhode mulig til A-laget. Nå er man nede på 75% slumremodus. Når Brann igjen tar ut det økonomiske potensialet klubben har, så skal det bare være RBK som kan konkurrere om spillere i Norge. Dit kommer ikke Brann med lønnstaket. Nå stiller man bak 5-6 klubber i eliteserien, og konkurrerer noenlunde jevnt med 5-6 til. Om NFF gjennomfører innskrenkingen på eliteserien, så betyr det at Brann jevnt over vil jobbe for å unngå nedrykk.

Utmedsnolken

Skjønner absolutt ikke hvorfor Ojo nevnes. Han var strengt tatt såvidt god nok for a-laget siste halvåret i Brann og ingenting tyder på at han har blitt noe bedre siden han var her. Er det bare fordi han er et navn man kjenner til?
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

Quote from: Utmedsnolken on October 06, 2015, 15:53:38 PM
Skjønner absolutt ikke hvorfor Ojo nevnes. Han var strengt tatt såvidt god nok for a-laget siste halvåret i Brann og ingenting tyder på at han har blitt noe bedre siden han var her. Er det bare fordi han er et navn man kjenner til?


Han nevnes vel fordi han hadde 26 eliteseriemål på 57 kamper for Brann. Målsnitt på 0,46. Men Kim Ojo er neppe aktuell for 2016 sesongen siden han nylig har skiftet klubb.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Jeg mener vi først og fremst trenger ny midtspiss ved opprykk. Det vi har nå er for tynt og usikker. Skal man få penger til kjøp, må man selge. Jeg mener Brann bør selge Horwath og Heggland, men det spørs hvor mye man får for de. Vet ikke hvor aktuelt det er å selge Orlov. Hvis spillerne og klubbene vil, kan et permanent bytte mellom Orlov og Rennie gjerne være bra. Blir Rennie ordinært flink til å gjøre riktige valg i kontringer, blir han fin å ha i eliteserien. Kan man selge Askar? Han kan nok være bra å ha også. Han er blitt en potet med beviselig bra eliteserienivå.

Jeg lurer på om det kan være lurt å selge Acosta. Han kan vi få en del for. Og vi er godt forspent på stopperplassen. Det er viktigere å få inn en god spiss enn å beholde Acosta.
Tren på langskudd

Nixon

Rød makt på Hansa

Corran

Kan ikke selge Acosta. Det kommer skader og karantener og da må vi ha en trio som Acosta Demidov og Grønner. Spesielt med skadene Demidov har hatt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hatleking

Ikkje gløym at me har Pallesen òg.

Corran

Ja han kan være nummer 4 Han er ikke god nok (enda) til at jeg ville satset på ham som en av 3 midtstoppere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


dudo

Annan og Lehne Olsen, i tillegg til en haug fra Molde bør være interessant for oss om vi rykker opp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: dudo on October 15, 2015, 23:37:05 PMLehne Olsen


Se der har vi en ekte forum-helt som har blitt spilt inn gjentatte ganger siden han var tenåring. Men er han noe for oss med tanke på hvor lite spilletid han har fått de siste årene? Dersom tallene på Godset sin hjemmeside stemmer har han kun spilt 628 TL-minutter og skårt ett fattig mål siden 2013. Høres ikke betryggende ut etter min mening.
Rød makt på Hansa

Miller

Av de på den listen må eg si at jeg fint kunne sett følgende i rød drakt neste sesong;

Tommy Høiland - vi trenger spiss som putter!
Etzaz Hussain - Indreløperen vi trenger? Kreativ og meget dyktig
Ulrik Flo - I mine øyner bedre enn Rennie
Anthony Annan - Sønn Nilsen ikke god nok for tippeliga

Xminator

Skal vi se, Håkon Opdal erstatter Udjus.
Vi kan sikkert få Magne Hoset til å spille i det nye lønnssystemet.
Har ikke Joakim Våge Nilsen vert en forumhelt i ett tiår nå?
De fra Molde kommer til å le av lønnsystemet vårt.
Frode Johnsen og Karadas på benken :)

Jeg håper Brann har relativt god kontroll på hva de kan hente, men jeg er redd lønnstaket vil stoppe oss i hente spillere som faktisk forsterker oss.

Trodde den Sane på BG var solgt til RBK allerede?

Er det foresten noen nettsider som fører statistikk for 1. divisjon? assists og lignende.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Lasaron

Først: Jeg ser her for meg opprykk.

Vi har 21 utespillere i A-stallen. Det er også naturlig å ta med Rotihaug, siden han har proffkontrakt og er like gammel som Lorentzen. Da er det 22. Tar vi med Orlov og Askar er det 24. Når vi starter neste sesong kan 20 være et passende antall.

La oss si at bytte mellom Orlov og Rennie blir permanent, da er det 23. Castro og Hanstveit ut. 21. Det er kanskje best for alle parter at Heggland bytter klubb, han er det også teoretisk mulig å få penger for. 20. Jeg ser det som litt urealistisk at både Larsen, Lorentzen og Rotihaug blir med opp. Jeg tror en av de forsvinner. Den som forsvinner er det også teoretisk mulig å få penger for. 19.

Jeg er mye mer for å hente 1-2 skikkelig gode spillere enn 4-5 ok spillere. Særlig når vi er så mange som vi er akkurat nå. Blant disse 19 er jo Askar en forsterkning i forhold til i år. Det som da bør være førstepri er å hente en god midtspiss. Klarer vi det er vi 20. Man kan selge Horwath også. Men det spørs om salg av Horwath, Heggland og Rotihaug/Larsen/Lorentzen er nok til å hente en god spiss. Kanskje.

Ser vi for oss at Demidov holder seg frisk (noe som kanskje ikke er lurt), kan det være en god idé å selge Acosta. Han kan vi få litt for. Det er viktigere å få inn en god midtspiss enn å beholde Acosta.

Slik jeg ser det er det altså fint plass til Birkelund i stallen neste år. Vevatne tror jeg det er urealistisk at drar. Han har nettopp gått en god del opp i lønn, regner jeg med, og han kan utmerket godt få en god del spilletid neste år.

Jeg mener det jeg skriver er ganske nøkternt og realistisk. Det legger et godt grunnlag for å få til en forlengelse med Haugen, og ytterligere forsterkninger til sommeren igjen.
Tren på langskudd

Xminator

Jeg ser helst at man ikke ser på antall spillere i stallen som noe absolutt mål. Man må først og fremst se på om man kan stille slagkraftig første-11'er, dernest at man har egenskaper på benken som kan endre kampbilde, og til slutt at det er dekket opp for skader både på førstelag og benk. Det klarer man med 20 spillere, men slik stallen er nå er det mye som ikke skal være i diskusjonen for ett gulljagende Brannlag en gang. De skal heller ikke telle blant de 20. Det er spillere som enten får finne noe annet å gjøre selv eller sitte på tribunen. Slik Roald drev klubben ble tok båsset (og floppene) opp plasser fordi fyren hadde en byråkratisk tilnærming til tallet 20.

Se på lagene vi skal konkurrere med. RBK sitter på 29 spillere, og har vel 2 på utlån av de. Stabæk 30 med 3 på utlån, Godset 30 med 4 på utlån. Odd 26, Viking 25 med ett par utlån, VIF 33 med en del utlån, Molde 33 med en del utlån.

Noe som ser ett mønster i hvordan en del andre klubber tenker, selv de "små" som gjør det bra (tenker Stabæk, Godset, Odd)....

Gulløl

October 16, 2015, 14:18:50 PM #222 Last Edit: October 16, 2015, 14:27:18 PM by Gulløl
Quote from: Lasaron on October 16, 2015, 11:26:27 AM
Først: Jeg ser her for meg opprykk.

Vi har 21 utespillere i A-stallen. Det er også naturlig å ta med Rotihaug, siden han har proffkontrakt og er like gammel som Lorentzen. Da er det 22. Tar vi med Orlov og Askar er det 24. Når vi starter neste sesong kan 20 være et passende antall.

La oss si at bytte mellom Orlov og Rennie blir permanent, da er det 23. Castro og Hanstveit ut. 21. Det er kanskje best for alle parter at Heggland bytter klubb, han er det også teoretisk mulig å få penger for. 20. Jeg ser det som litt urealistisk at både Larsen, Lorentzen og Rotihaug blir med opp. Jeg tror en av de forsvinner. Den som forsvinner er det også teoretisk mulig å få penger for. 19.

Jeg er mye mer for å hente 1-2 skikkelig gode spillere enn 4-5 ok spillere. Særlig når vi er så mange som vi er akkurat nå. Blant disse 19 er jo Askar en forsterkning i forhold til i år. Det som da bør være førstepri er å hente en god midtspiss. Klarer vi det er vi 20. Man kan selge Horwath også. Men det spørs om salg av Horwath, Heggland og Rotihaug/Larsen/Lorentzen er nok til å hente en god spiss. Kanskje.

Ser vi for oss at Demidov holder seg frisk (noe som kanskje ikke er lurt), kan det være en god idé å selge Acosta. Han kan vi få litt for. Det er viktigere å få inn en god midtspiss enn å beholde Acosta.

Slik jeg ser det er det altså fint plass til Birkelund i stallen neste år. Vevatne tror jeg det er urealistisk at drar. Han har nettopp gått en god del opp i lønn, regner jeg med, og han kan utmerket godt få en god del spilletid neste år.

Jeg mener det jeg skriver er ganske nøkternt og realistisk. Det legger et godt grunnlag for å få til en forlengelse med Haugen, og ytterligere forsterkninger til sommeren igjen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Quote from: Xminator on October 16, 2015, 14:08:22 PM
Jeg ser helst at man ikke ser på antall spillere i stallen som noe absolutt mål. Man må først og fremst se på om man kan stille slagkraftig første-11'er, dernest at man har egenskaper på benken som kan endre kampbilde, og til slutt at det er dekket opp for skader både på førstelag og benk. Det klarer man med 20 spillere, men slik stallen er nå er det mye som ikke skal være i diskusjonen for ett gulljagende Brannlag en gang. De skal heller ikke telle blant de 20. Det er spillere som enten får finne noe annet å gjøre selv eller sitte på tribunen. Slik Roald drev klubben ble tok båsset (og floppene) opp plasser fordi fyren hadde en byråkratisk tilnærming til tallet 20.

Se på lagene vi skal konkurrere med. RBK sitter på 29 spillere, og har vel 2 på utlån av de. Stabæk 30 med 3 på utlån, Godset 30 med 4 på utlån. Odd 26, Viking 25 med ett par utlån, VIF 33 med en del utlån, Molde 33 med en del utlån.

Noe som ser ett mønster i hvordan en del andre klubber tenker, selv de "små" som gjør det bra (tenker Stabæk, Godset, Odd)....



Jeg er ikke manisk etter 20. Poenget er at Brann har et gitt antall penger til disposisjon, både til overganger og lønn. De skal brukes riktig. Bruker man det på 23 utespillere i stedet for 20, så sier det seg selv at det blir mer kvantitet og mindre kvalitet. Neste år har u-spillerne blitt litt eldre og bedre (etter et slags generasjonsskifte), og vi kan ha en bra femmerliste igjen. Derfra er veien liten til en billig proffkontrakt hvis behovet for kvantitet melder seg i mai/juni.
Tren på langskudd

aleksanderhjelleseth

Ble ganske overrasket når eg leste at Birkelund ikke var ønsket med videre, men temaet engasjerer ikke veldig. Eg stoler fullt og helt på at Lan, Tjærnås og Rune Soltvedt vet ka de driver med og hvilke spillere de ønsker videre.
Var å såg kommentarfeltet på bt.no og aldri mer. Hehe. Der hadde de mistet troen og det var ikke måte på.

Greit at Birkelund gjorde det meget bra når han kom inn, men det er lang ifra utenkelig at det å komme inn mot et Jerv lag på hælene, ja at det var ganske gunstig. Kanskje prestasjonen mot semi slitene Jervbein ikke var bedre enn en kan vente seg? Og så denne agenten da, som bruker dette for hva det er verdt, ut i media og fyrer opp stemningen for at den lojale, lokale gutten med de sunne holdningene ikke får fortsette.

Stoler fullt og helt på LAN/RS sin plan, de har ikke gitt oss noen grunn til å ikke å gjøre det.


Lasaron

Bård Finne har null kamper på benken for Köln som ligger på femteplass i BD.
Tren på langskudd

Giles

Quote from: Miller on October 16, 2015, 10:11:11 AM
Av de på den listen må eg si at jeg fint kunne sett følgende i rød drakt neste sesong;

Tommy Høiland - vi trenger spiss som putter!
Etzaz Hussain - Indreløperen vi trenger? Kreativ og meget dyktig
Ulrik Flo - I mine øyner bedre enn Rennie
Anthony Annan - Sønn Nilsen ikke god nok for tippeliga


Mye fornuftig og realistisk hylle. Kanskje med unntak av Flo.

Koffert1

Marcus Pedersen bøtter inn mål. Ville vært en god forsterkning 😉

Gulløl

Tror ikke Anthony Annan er Lars Arne Nilsen sin type spiller. Blir for mye fakter, klyping og tak både her og der. Mye styr med Tommy Høiland også. Den sindige strilen liker neppe mye fakter og de to spillerne kommer neppe innenfor hans krav spesifikasjon.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

haak

Hvordan går det med Bård Finne?
Kan han være aktuell for TL-spill?

Gulløl

October 16, 2015, 21:09:30 PM #230 Last Edit: October 16, 2015, 21:11:05 PM by Gulløl
Quote from: haak on October 16, 2015, 19:37:03 PM
Hvordan går det med Bård Finne?
Kan han være aktuell for TL-spill?


Om denne statistikken er rett så har han 0 minutter spilletid i de første 8 kampene i denne sesongen. Kun i 3 kamper har han fått sitte på benken i Bundesliga.
http://www.scoresway.com/?sport=soccer&page=player&id=210479

I denne artikkelen fra 16 august stod det at agent Stig Lillejord og Bård Finne vil se an de første Bundesliga-kampene for å avgjøre om spissen bør bort fra Köln. i artikkelen står det også om han blir sittende utenfor troppen over tid blir de nødt til å gjøre noen vurderinger. Virker som et utlån til en 2. Bundesliga-klubb er mest aktuelt.
http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/tyskland/--Bard-Finne-ma-regne-med-a-vare-utelatt-fra-troppen-582906_1.snd

Brann bør absolutt forsøke seg på Bård Finne, kan være målscoreren de mangler. I neste overgangs vindu er han trolig høyaktuell til å skifte klubb. Greit nok at det er høyere nivå på 2.Bundesliga, men en blir fort gjemt og litt glemt. Håper eliteserien i Brann er mer fristende for han, kan bli en greit springbrett og utstillingsvindu for han til et nytt utenlandsopphold. En trio i stallen på spissplass med Finne, Skålevik og Karadas kan bli bra, der Finne i utgangspunktet blir et klart førstevalg der han satses på og får mye spilletid. Kan være til Brann sin fordel at 20 åringen kanskje har litt hjemlengsel til Bergen, familie og venner etter to år i Tyskland.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

En spiller er vel ikke mer gjemt og glemt om han får spille i 2 bundesliga enn han blir på et middels TL lag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Quote from: Corran on October 16, 2015, 21:12:49 PM
En spiller er vel ikke mer gjemt og glemt om han får spille i 2 bundesliga enn han blir på et middels TL lag
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Tror om han har ambisjoner om bundesliga så er 2 bundesliga et mye bedre utstillingsvindu enn også øvre del av TL Da selvfølgelig med det forbehold at han får spille fast på et lag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

La oss si at Finne vil gå med på å lånes ut til Brann. Da er spørsmålet: passer han inn i LAN sin spillestil? Ser ikke for meg han som en senterspiss. Kan han dyttes ut på venstrevingen og få en rolle der han skal skjære innover i banen og tappe inn mål, gjerne via returer fra keeper?

Av de kontrakløse spillerne som ble nevnt i BT-saken så ville jeg gjerne ha sett

Magne Hoseth - Jada, gammel mann med gammel skrott. Men tror nok han kan gjøre en god jobb.

Erik Tønne - Venstreving med innleggsfot. Har etter det jeg forstår mest spilt spiss i år, og spilte vel venstreback da han var i England? Greit å ha om Huseklepp faller tilbake til gamle synder igjen.

Daniel Bamberg - Kunne kanskje vært en interessant kar. Men ja, også gammel.

Etzaz Hussein - Indreløper i en klasse over de Brann har. Men det spørs om han vil gå til Brann under det nye lønnstaket.

Frode Johnsen - Gammel som alle hauger, men kunne nok ha bekledd senterspissrollen.

Mads Stokkelien - Senterspiss.

Daniel Braaten - Nok en gamling. Men kunne nok ha gjort en god jobb som senterspiss.

Det jeg antar er sannsynlig for Brann er

Yaw Eystein Ihle Amankwah - Gammel brannhelt.

Håkon Opdal - Gammel brannhelt.

Gulløl

Brann og gjenforening med sin tidligere trener Lars Arne Nilsen ?

Håper på eliteseriespill innen kort tid
Hødd-spiller Fredrik Aursnes (19) ble i Hødd tross stor interesse denne sommeren. Unggutten mener tiden snart er inne for å ta steget videre.

http://www.nernett.no/article/39119
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

blobby winters

Quote from: Kagain on October 17, 2015, 12:31:05 PM
La oss si at Finne vil gå med på å lånes ut til Brann. Da er spørsmålet: passer han inn i LAN sin spillestil? Ser ikke for meg han som en senterspiss. Kan han dyttes ut på venstrevingen og få en rolle der han skal skjære innover i banen og tappe inn mål, gjerne via returer fra keeper?

Mener LAN ville ha bakroms trussel da Skålevik ble hentet.
I TL blir kampbilde annerledes enn i Obos. Da er det mye mer sannsynlig at Brann blir presset til å ligge bak og ikke styre kamper på samme måte.
Passer ikke Finne inn i en slik rolle?

Klaus_Brann

Quote from: Kagain on October 17, 2015, 12:31:05 PM
La oss si at Finne vil gå med på å lånes ut til Brann. Da er spørsmålet: passer han inn i LAN sin spillestil? Ser ikke for meg han som en senterspiss. Kan han dyttes ut på venstrevingen og få en rolle der han skal skjære innover i banen og tappe inn mål, gjerne via returer fra keeper?

Av de kontrakløse spillerne som ble nevnt i BT-saken så ville jeg gjerne ha sett

Magne Hoseth - Jada, gammel mann med gammel skrott. Men tror nok han kan gjøre en god jobb.

Erik Tønne - Venstreving med innleggsfot. Har etter det jeg forstår mest spilt spiss i år, og spilte vel venstreback da han var i England? Greit å ha om Huseklepp faller tilbake til gamle synder igjen.

Daniel Bamberg - Kunne kanskje vært en interessant kar. Men ja, også gammel.

Etzaz Hussein - Indreløper i en klasse over de Brann har. Men det spørs om han vil gå til Brann under det nye lønnstaket.

Frode Johnsen - Gammel som alle hauger, men kunne nok ha bekledd senterspissrollen.

Mads Stokkelien - Senterspiss.

Daniel Braaten - Nok en gamling. Men kunne nok ha gjort en god jobb som senterspiss.

Det jeg antar er sannsynlig for Brann er

Yaw Eystein Ihle Amankwah - Gammel brannhelt.

Håkon Opdal - Gammel brannhelt.


Hvorfor i alle dager skulle Yaw og Opdal være aktuelle? Kun fordi de har spilt i Brann tidligere?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Kommer Yaw og oppdal blir eg muggen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Finne bør  bare være aktuell hvis vi får kjøpt ham. Ingen grunn til å leie ham. Jeg tror han kan gjøre det bra i LANs system. Han er løpssterk, bevegelig og jobber hardt. Det verdsetter LAN i en spiss. I tillegg er han målfarlig. Men så god at det forsvarer et lån, på bekostning av mer langsiktige løsninger, er han ikke.

Når det gjelder bosman-listen syns jeg ikke det er veldig mye spennende. Annan selvfølgelig, men han er neppe realistisk. Dog hadde han vært en fantastisk spiller i SHNs rolle. Stopper alt og treffer på 95% av pasningene sine.
Hussain kunne gitt Haugen god konkurranse. Ellers ser jeg ikke for meg at vi henter gamle og stasjonære spillere som Hoseth og Johnsen.

krakra

Quote from: Xminator on October 16, 2015, 10:25:46 AM

De fra Molde kommer til å le av lønnsystemet vårt.

Moldes bosmanspillere er Høiland, Hussain, Singh, Simonsen, Gatt og Hollingen.
I følge skattelistene tjente Høiland 813.000 i fjor, Singh 2,2 mill, Gatt 1,2 mill, Simonsen 870.000, Hussain  1,3 mill og Hollingen 170.000. Den eneste av disse ville "ledd" av vårt nye lønnssystem er Singh. I fjor tok Molde gull, og i en gullsesong kunne nok alle de andre spillerne fått tilnærmet det samme som i Molde i Branns nye lønnssystem. Tommy Høiland kan vi sågar tilby en lønnsøkning.

krakra

I Odd er det forresten ingen som ser ut til å måtte gå noe særlig ned i lønn for å spille for Brann. Steffen Hagen tjener rundt 1,3 millioner, mens resten er på 1 million og nedover. Lars Kristian Eiriksen står riktignok oppført med 1,8 millioner, men det er nok inkludert noen bloggekroner.

Shala står oppført med 520.000, Oldrup Jensen med 744.000, Grøgaard med 470.000. Alle spillere jeg gjerne kunne tenkt meg til Brann, som vi kunne tilbudt et lønnshopp. Landslagsspilleren Jone Samuelsen står oppført med litt 1,07 millioner. I en medaljesesong tror jeg nok en landslagsspiller ville fått mer enn det i Brann.

Iver Fossum i Godset 460.000 i fjor, Wikheim 630.000, Jørgen Horn 1 million. Eneste på Stromsgodset som er litt utenfor rekkevidde er Vilsvik med 1,26 millioner i fjor.


Finfin respons

Et argument for å gi Hanstveit ny kontrakt:
(utenom at han er en rutinert, trygg (men treig) reserve som tilfører spillergruppen gode verdier og støtte til trenerteamet ikke minst på bortekampene)

Hanstveit er sammen med Geddi, Hassan, (Kvisvik?) Huseklepp og Karadas: klubbspillere. Spillere som har spilt i Brann tidlig i karrieren, gjort ok karriere i utland, og kommet tilbake til Brann og gjort viktige bidrag for klubben. Klubbspillere, som er glade i klubben. Spillere som vi supportere har fått sansen for.

Påstand: Alle lag bør ha noen klubbspillere. Spillere som viser vei for talentene. Som viser dem at å bli god i Brann før gjennombrudd i utlandet kan bli en god vei i livet, at å sette klubben høyt kan lønne seg. Og om man beviser seg verdig: kan være med på toppnivå til ut i tredveårene. Ny kontrakt til Hanstveit er ikke mitt førstevalg, men om det gir oss gode, lojale klubbspillere om 10 år så kan det være verdt det.

En alternativ karrierevei for de unge vil kunne oppsummeres i det gamle korte men fyndige diktet om nomadespilleren Martin, som en poet skrev på Barten i hine hårde:


Andresen, Skeidar, løsarbeidar.
Kanskje.

krakra

Jeg vil si at vi har klubbspillere i Karadas og Huseklepp. Ellers så vet jeg ikke om Hanstveit er det beste eksemplet på at tålmodighet og klubblojalitet lønner seg hvis målet er å nå lengst. Han var jo et veldig stort talent, som aldri ble den helt store spilleren.

Alle husker vel også "takknemmeligheten" han opplevde fra sportssjefsjyplingen etter lang og tro tjeneste.

Kagain

Quote from: Klaus_Brann on October 17, 2015, 21:02:57 PM

Hvorfor i alle dager skulle Yaw og Opdal være aktuelle? Kun fordi de har spilt i Brann tidligere?


Akk. Nok en bommert. Var virkelig ikke dagen min i går. Det var litt harselering med tilstandene før LAN tok til. Da var det gamle start og brann-spillere som ble hentet inn...

ostraume

...men var du seriøs med "ønskelisten" din? F. Johnsen, Stokkelien, Hoseth og Bråthen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Denne Helland på Rosenborg har visst spilt nokså bra under Nilsen før, kanskje de ønsker å gjenforenes så han kan få fart på karrieren sin igjen?
Gå av.

dex1974

Quote from: ostraume on October 18, 2015, 17:28:49 PM
...men var du seriøs med "ønskelisten" din? F. Johnsen, Stokkelien, Hoseth og Bråthen?


Stokkelien hadde ikke vært noe dumt alternativ...men Frode Johnsen???
Mannen er jo tre år eldre enn Helstad!!!

Har foreslått han tidligere, og gjør det igjen...Thomas Lehne Olsen...og nå med Pedersen tilbake i Godset er veien til førstelaget blitt ennå vanskeligere for den tidligere målmaskinen.
En annen jeg og godt kunne tenkt å se på Brann er Kirkevold, men han dro vel til Danmark i sommer.
Hva med Sellin? Nok en spiller som LAN vekket til live igjen :)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

OmOssSjølOgHansaøl

Siden årets Brann-lag relativt konsekvent har spilt dårligst på de viktigste og best besøkte kampene, bør mental styrke være et viktig kriterium når vi skal forsterke laget. Nå trenger vi flere spillere som liker viktige kamper og presterer under press.

Jeg vet ikke hvor lett det er å evaluere den mentale styrken til aktuelle kandidater, men det finnes tross alt andre lag enn Brann som spiller for mer enn 10.000 hjemmefans, og som iblant spiller viktige kamper. Forhåpentligvis er det - i alle fall for en del av de mulige forsterkningene - mulig å gjøre en vurdering av hvordan de har prestert tidligere i "store" kamper.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

mbs

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 20, 2015, 11:16:53 AM
Siden årets Brann-lag relativt konsekvent har spilt dårligst på de viktigste og best besøkte kampene, bør mental styrke være et viktig kriterium når vi skal forsterke laget. Nå trenger vi flere spillere som liker viktige kamper og presterer under press.

Jeg vet ikke hvor lett det er å evaluere den mentale styrken til aktuelle kandidater, men det finnes tross alt andre lag enn Brann som spiller for mer enn 10.000 hjemmefans, og som iblant spiller viktige kamper. Forhåpentligvis er det - i alle fall for en del av de mulige forsterkningene - mulig å gjøre en vurdering av hvordan de har prestert tidligere i "store" kamper.


Om Brann rykker opp til TL, så er det viktigste ikke å skinne og spille god fotball. La oss starte med det viktigste overlever. For å overleve i TL trengs 3 klare ting.
1 en klar spille stil.
2. Rett spillere for stilen, der kan det bli bedre
3. Noen 1-3 spillere som gjør 30 mål, der mangler vi alt.

Uten målskårere går dette brannlaget rett ned igjen.

Go Up