• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 15/16

Started by Lasaron, August 23, 2015, 10:20:26 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

December 17, 2015, 07:46:38 AM #1100 Last Edit: December 17, 2015, 07:53:26 AM by krakra
Quote from: Jose Arrogantio on December 16, 2015, 21:47:32 PM
Quote from: krakra on December 16, 2015, 20:18:31 PM
Vi sendte både Haugsdal, Hansen, Møvik, Amankwah osv. på lån, og det var ikke spillere vi hadde noen særlig tro på. En billig kontrakt og et utlån er selvfølgelig ikke satsing eller signal på at man kommer til å satse på en spiller.

Bosmanspillere teller ikke. Finne ble prioritert bak både Pusic og Huseklepp, så da kan du jo bruke Huseklepp som et eksempel på en spiller prioritert bak en jevngod ung spiller. Karadas foran Grønner er et annet eksempel, Huseklepp foran Larsen i år igjen et eksempel.

Eneste eksemplet du har på det motsatte er en spiller som spilte bra med en gang han fikk sjansen, og deretter fikk spille helt til han ikke fikk sjansen mer. Vi har hentet en drøss av spillere som har fått mange sjanser uten å prestere og en tålmodighet på et nivå som ingen egenutviklet spiller noen gang har fått i Brann.


Hadde glemt Haugsdal, Møvik osv. men det begynner å bli en del år siden, masse som har skjedd i sportslig ledelse og Branns økonomi siden den gang.

Karadas er ikke foran Grønner i stopperkøen lengre. Huseklepp kom også gratis til Brann. Han har heller ikke dyttet Larsen bakover i køen, Larsen har dyttet seg selv bakover i køen gjennom ustabile prestasjoner, han har nytt stor tillit både under Norling og til dels Nilsen, før Rennie kom inn og presterte klart bedre enn Larsen i noen kamper.

Vi har vært tålmodige med både Grønner, Larsen og Barmen, og alle disse har fått mer og mer tillit de senere årene. Barmen hadde en lang periode i fjor med svake prestasjoner som ikke satte ham ut av laget. Larsen likeså i år.

At jeg bare har ett eksempel er fordi du brått diskvalifiserer bosmenn som om de ikke koster noe for Brann å hente. Kan ikke huske at hvorvidt Pusic var bosmann eller kjøpt var relevant når Finne-debatten pågikk.
Nei, Grønner er ikke bak Karadas lenger, men det er jo fordi Karadas først og fremst vurderes som stopper. Han er bak Acosta. Og Huseklepp ble kjøpt.
http://www.vg.no/sport/fotball/sk-brann/erik-huseklepp-klar-for-brann/a/10067206/

Vi har ikke vært tålmodig med noen egenprodusert spiller. Perioder på 4-5 kamper er ikke mye tillit. Andre spillere har fått spille 10-15 dårlige kamper før de ble vraket. Larsen slet med prestasjonene i høst, men det var ingen kantspillere som var bedre enn ham i vårsesongen under Norling. Og når har Grønner får lengre perioder med tillit tross svake prestasjoner der vi har hatt tilgjengelige alternativer.
De gangene et lokalt talent under tvil har blitt prioritert foran en annen spiller har det i hovedsak vært en annen egenprodusert spiller.

Finne-diskusjonen handlet ikke om at Pusic var kjøpt, men at han aldri fikk en fair sjanse av Skarsfjord til tross for at han var klart bedre enn konkurrenten på det tidspunktet. Det var strengt tatt ikke noen særlig tvil om hvem som var best. Det var en spiller som scoret mye vs. en spiller som scoret null og som ikke akkurat var noen Azar Karadas med matchavgjørende bidrag utover å score mål.

Jose Arrogantio

I følge Portsmouth aviser kom Huseklepp på free transfer. Men det er egentlig helt uinteressant hvorvidt Brann betalte penger for ham eller ikke, det har aldri vært nødvendig kriterium før du nå plutselig trengte kriteriet for å argumentere din sak.

Grønner er bak Acosta, men det er fordi Acosta har vært totalt sett bedre, dog ikke i stor grad. Men jeg har også sagt at han er en som gjerne kunne fått spille litt mer.

Barmen hadde mer enn 4-5 kamper med svalt spill, og han ble vel aldri skikkelig vraket, bare flyttet litt rundt på banen.

Det er ingen klare eksempler på at innkjøpte spillere har vært prioritert foran unge tross dårligere prestasjoner siden Finne. Ellers har konkurransesituasjonen i Brann vært ganske rettferdig siden. Egenutviklede har fått mye spilletid, og når de har blitt benket til fordel for mer etablerte spillere har det som oftest vært taktiske eller prestasjonsmessige grunner.

Kjell249

Det er bare tull at Finne spilte bedre enn
Pusic. Hadde finne vært bedre enn Pusic og ikke fått startet så hadde det blitt mye skriverier i bt og ba. Finne var mer effektiv, men mye mindre bidragsyter i det oppbyggende spillet. Finne fikk heller ikke noe bedre karakter på børsene.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Lasaron

Quote from: Kjell249 on December 18, 2015, 00:03:31 AM
Det er bare tull at Finne spilte bedre enn
Pusic. Hadde finne vært bedre enn Pusic og ikke fått startet så hadde det blitt mye skriverier i bt og ba. Finne var mer effektiv, men mye mindre bidragsyter i det oppbyggende spillet. Finne fikk heller ikke noe bedre karakter på børsene.


Bare tull, faktisk? Du er en tullegutt. Jeg henviser til de to spissenes meget forskjellige målstatistikk i den perioden.
Tren på langskudd

Spelaren

For spisser er det først og fremst mål som gjelder, deretter assist og til slutt hvor mye rom han skaper for andre, involveringer i det offensive spillet og jobben som førsteforsvarer. Pusic var nok bedre enn Finne på noen områder, men i målprotokollen ble det etterhvert vanskelig å forsvare at Finne spilte så lite den perioden.
Gå av.

ostraume

Må vi virkelig gjennom dette igjen? Finne var på full fart til å spille seg inn på laget. Så ville han ikke signere og forsvant. Synd. En spiss som faktisk putter hadde vært jævlig nyttig når vi fikk Norling.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Det er silly season, hva vil du diskutere? Pinnekjøtt vs ribbe? Om faksmaskinen står på?
Gå av.

Spelaren

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Tromso-bekrefter-Her-er-var-nye-spiss-658861_1.snd

I en 100%-nettverk-artikkel både BT, Aftenposten og Aftenbladet vil ha betalt for, står det å lese at Lene Olsen skal spille for Tromsø neste år. Hun er dermed tapt for oss ;) .
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

Synd, etter at Gunn Tveit la opp, har det vært for få kvinner i stallen ...

PS: Jeg mener at Pusic var en generelt bedre og mer komplett fotball- og lagspiller enn Finne, mens Finne var en mer effektiv målscorer - spesielt i rollen som egoistisk superinnbytter. Jeg tror også at Finne hadde fått stadig mer spilletid om han ikke hadde nektet å signere ny kontrakt, men det er vann under broen nå. Finne fant fremmed fotballklubb og forsvant fort som faen fra faderklubben ...

(Og pinnekjøtt vs. svineribbe er ikke noen diskusjon, Spelaren, selvfølgelig skal det være pinnekjøtt.)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

ostraume

...og faxen skal være bemannet!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Belfort

Quote from: ostraume on December 18, 2015, 14:03:22 PM
...og faxen skal være bemannet!


Håper ikke Soltvedt er på hytten med kompisene sine da

Nixon

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Trolig-ingen-Brann-retur-for-Rennie-659272_1.snd

Rennie ser ikke ut til å komme tilbake. Men like interessant i artikkelen er at Soltvedt sier at det ikke er kritisk å få inn en ny spiss dersom Orlov kommer tilbake. Stikk i strid med det de har sagt tidligere. Og det er bekymringsfullt. For da er jeg redd at vi kommer til å slite stort med å skåre mål neste år. Jeg vil minne om at det Mjøndalen-treneren tok mest selvkritikk på etter nedrykket var at de undervurderte hvor vanskeligere det var å skåre i TL i forhold til i Obos. Og det var et lag som skårte mer enn oss i Obos.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on December 19, 2015, 12:57:33 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Trolig-ingen-Brann-retur-for-Rennie-659272_1.snd

Rennie ser ikke ut til å komme tilbake. Men like interessant i artikkelen er at Soltvedt sier at det ikke er kritisk å få inn en ny spiss dersom Orlov kommer tilbake. Stikk i strid med det de har sagt tidligere. Og det er bekymringsfullt. For da er jeg redd at vi kommer til å slite stort med å skåre mål neste år. Jeg vil minne om at det Mjøndalen-treneren tok mest selvkritikk på etter nedrykket var at de undervurderte hvor vanskeligere det var å skåre i TL i forhold til i Obos. Og det var et lag som skårte mer enn oss i Obos.


Men dette er beroligende:

- Den viktigste jobben vi skal gjøre er at de som er i Brann allerede må bli bedre. Vi må forvalte det vi har. Derfor er det også avgjørende at nye spillere som hentes inn, er de rette typene til å gå inn i den treningskulturen vi bygger, sier sportssjefen.

Soltvedt sier han gjerne vil ha ambisiøse spillere som vil mer enn Brann, så lenge de forstår at måten å komme seg videre på, er å være gode i Brann først.


Enormt bra om de klarer å holde det fokuset, og bli dyktige på det.
Tren på langskudd

dex1974

Da er Lehne Olsen så og si klar for tre år i TIL (medisnsk test gjenstår) og jeg håper jeg har vært altfor optimistisk med tanke på potensialet til 24-åringen ;)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

osoerli

Quote from: Nixon on December 19, 2015, 12:57:33 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Trolig-ingen-Brann-retur-for-Rennie-659272_1.snd

Rennie ser ikke ut til å komme tilbake. Men like interessant i artikkelen er at Soltvedt sier at det ikke er kritisk å få inn en ny spiss dersom Orlov kommer tilbake. Stikk i strid med det de har sagt tidligere. Og det er bekymringsfullt. For da er jeg redd at vi kommer til å slite stort med å skåre mål neste år. Jeg vil minne om at det Mjøndalen-treneren tok mest selvkritikk på etter nedrykket var at de undervurderte hvor vanskeligere det var å skåre i TL i forhold til i Obos. Og det var et lag som skårte mer enn oss i Obos.


Ser ut som antalet nye spelarar inn i vinter blir INGEN!  Då skjøner eg ikkje vitsen med å fortsatt betala løn og diett til Tjærnås.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: osoerli on December 19, 2015, 16:02:03 PM
Quote from: Nixon on December 19, 2015, 12:57:33 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Trolig-ingen-Brann-retur-for-Rennie-659272_1.snd (...)


Ser ut som antalet nye spelarar inn i vinter blir INGEN!  Då skjøner eg ikkje vitsen med å fortsatt betala løn og diett til Tjærnås.


Du velger altså å se bort fra den delen av artikkelen som sier at Brann uansett skal forsterke?

Quote from: Bergens Tidende
Soltvedt vurderer å forsterke i alle posisjoner, utenom keeperplassen.

- Jeg vil understreke at det er mye med stallen jeg er fornøyd med, men vi må forsterke. Det er vi nødt til, sier sportssjefen, og fortsetter:

- Konkurranse i spillergruppen er ekstremt viktig, og den må opp. Det er et sunt og godt krav overfor spillerne at de må prestere for å få være på banen for Brann.

(...)
Likevel er det ikke slik at Brann må selge for å forsterke.

- Dersom vi skal styrke oss og øke konkurransen, må vi være veldig forsiktig med hvem vi eventuelt slipper fra oss, sier Soltvedt.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Kagain

Quote from: Kjell249 on December 16, 2015, 23:38:15 PM
For å ikke glemme Haugen. Han har fått sjansen i 5 år før han på høsten 2015 fant det for godt å vise noe av potensialet som noen mener han har. Han har vært offensiv midtbane, ving, defensiv midtbane, vanlig midtbane før han endelig klarte å prestere som indreløper. Haugen har fått så mye tillit at noen på stadion burde vært kjeppjaget for å gi en spiller så mye tillit. Enda godt at han til slutt fant det for godt til å levere, når vi hadde karret oss ned i OBOS. Skal alle talentene få like mye tillit som Haugen så er vi snart i OBOS igjen.



Jau. Sånn sett kan man jo si at det er flaks at Haugen ikke har noen slektninger som har noe som helst maktforhold i Brann. Da slipper misfornøyde agenter i alle fall å trekke frem han...

Chrisstah

Ikke et lite bosman rykte engang. Hva kan vi egentlig forvente skal komme in ?
Ellers er vi etter min mening allerede styrket med Castro og Rennie ut Orlov og Askar inn.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Lasaron

Slik det ser ut foreløpig (der noe ikke er helt sikkert):

Ut:
Birkelund
Castro
Hanstveit
Rennie

Inn:
Orlov
Askar

Da er vi nede i 20 utespillere.
Tren på langskudd

OmOssSjølOgHansaøl

For oversiktens skyld har jeg satt opp en oversikt over hvilke spillere vi har tilgjengelig neste år, og når kontraktene for hver enkelt går ut. Det er vel ennå relativt usikkert hvor Askar vil spille (mest), men for at midtbanen ikke skal se altfor tynn ut har jeg satt ham der. :-)

Keepere (3 stk)
A. Horwath (2016)
P. Leciejewski (2017)
M. Pettersen (2017)

Forsvarsspillere (8 stk)
V. Demidov (2016)
B. Acosta (2017)
A. Nouri (2017)
V. Vevatne (2017)
F. Heggland (2017)
F. Knudsen (2017)
J. Grønner (2018)
R. Kristiansen (2018)

Midtbanespillere (5 stk)
K. Barmen (2017)
A. Askar (2017)
F. Haugen (2018)
S. Nilsen (2018)
K. Skaanes (2018)

Angrepsspillere (7 stk)
E. Huseklepp (2016)
K. Larsen (2016)
A. Karadas (2016)
H. Lorentzen (2016)
S. Skålevik (2017)
O. Rotihaug (2017)
J. Orlov (2017)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Chrisstah

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on December 20, 2015, 22:41:39 PM
For oversiktens skyld har jeg satt opp en oversikt over hvilke spillere vi har tilgjengelig neste år, og når kontraktene for hver enkelt går ut. Det er vel ennå relativt usikkert hvor Askar vil spille (mest), men for at midtbanen ikke skal se altfor tynn ut har jeg satt ham der. :-)

Keepere (3 stk)
A. Horwath (2016)
P. Leciejewski (2017)
M. Pettersen (2017)

Forsvarsspillere (8 stk)
V. Demidov (2016)
B. Acosta (2017)
A. Nouri (2017)
V. Vevatne (2017)
F. Heggland (2017)
F. Knudsen (2017)
J. Grønner (2018)
R. Kristiansen (2018)

Midtbanespillere (5 stk)
K. Barmen (2017)
A. Askar (2017)
F. Haugen (2018)
S. Nilsen (2018)
K. Skaanes (2018)

Angrepsspillere (7 stk)
E. Huseklepp (2016)
K. Larsen (2016)
A. Karadas (2016)
H. Lorentzen (2016)
S. Skålevik (2017)
O. Rotihaug (2017)
J. Orlov (2017)


Et stort spørsmål, som nok kommer til å avhenge litt i hvordan overgangspolitikken vår kommer være hvertfall i sommer er.
Klarer spillere som Vevatne, Heggland, Knudsen Rotihaug og Lorentzen ta noen steg videre, fra å gå fra Backup spillere til squadplayers slik at de oftere får sjansen til å vise seg frem ?

Spillere som Grønner, Skaanes, Barmen , Haugen  og Larsen. Klarer de å stabilisere bunnivået sitt samtidig som at Maxnivået blir høyere enn hva det er i dag.

Vi er har faktisk en stall som for en trener skal være mulig å jobbe med og med litt flaks og mye dyktighet, så er det en potensiell outsider til topp 3 stall. Jeg tar da betrakninger at det i tillegg da kommer inn litt mer kvalitet i rekkene i vinter, noe jeg er ganske sikker på at det kommer. Fort at det også kommer 2 stk inn som kan være med å forsterke laget.

Midtforsvaret vårt er eneste leddet som er virkelig bra i laget, så det er rom for forsterkninger over hele linjen
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

pidre

Saludar a los monos!

Yngve


osoerli

Topp 3 i TL med dette mannskapet + 2 forsterkningar, må vera årets dårlegaste vits.  Kor mange reelle forsterkningar er det eigentleg her i høve det laget som rykka ned i fjor?  Har vi verkeleg eit verkeleg bra midtforsvar?  Slik laget ser ut i dag blir det nedrykk.  med 2 forsterkningar havnar Brann like over streken.  For topp 3 må 8-9 mann skiftast ut.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Belfort

Pr i dag er vi en soleklar nedrykks kandidat og det vet nok ledelsen. Er utrolig viktig at det kommer inn 3 solide forsterkninger så raskt som mulig slik at de kan drilles i Nilsens første sesong oppkjøring.

Superjack

Quote from: Chrisstah on December 21, 2015, 00:16:51 AM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on December 20, 2015, 22:41:39 PM
For oversiktens skyld har jeg satt opp en oversikt over hvilke spillere vi har tilgjengelig neste år, og når kontraktene for hver enkelt går ut. Det er vel ennå relativt usikkert hvor Askar vil spille (mest), men for at midtbanen ikke skal se altfor tynn ut har jeg satt ham der. :-)

Keepere (3 stk)
A. Horwath (2016)
P. Leciejewski (2017)
M. Pettersen (2017)

Forsvarsspillere (8 stk)
V. Demidov (2016)
B. Acosta (2017)
A. Nouri (2017)
V. Vevatne (2017)
F. Heggland (2017)
F. Knudsen (2017)
J. Grønner (2018)
R. Kristiansen (2018)

Midtbanespillere (5 stk)
K. Barmen (2017)
A. Askar (2017)
F. Haugen (2018)
S. Nilsen (2018)
K. Skaanes (2018)

Angrepsspillere (7 stk)
E. Huseklepp (2016)
K. Larsen (2016)
A. Karadas (2016)
H. Lorentzen (2016)
S. Skålevik (2017)
O. Rotihaug (2017)
J. Orlov (2017)


Et stort spørsmål, som nok kommer til å avhenge litt i hvordan overgangspolitikken vår kommer være hvertfall i sommer er.
Klarer spillere som Vevatne, Heggland, Knudsen Rotihaug og Lorentzen ta noen steg videre, fra å gå fra Backup spillere til squadplayers slik at de oftere får sjansen til å vise seg frem ?

Spillere som Grønner, Skaanes, Barmen , Haugen  og Larsen. Klarer de å stabilisere bunnivået sitt samtidig som at Maxnivået blir høyere enn hva det er i dag.

Vi er har faktisk en stall som for en trener skal være mulig å jobbe med og med litt flaks og mye dyktighet, så er det en potensiell outsider til topp 3 stall. Jeg tar da betrakninger at det i tillegg da kommer inn litt mer kvalitet i rekkene i vinter, noe jeg er ganske sikker på at det kommer. Fort at det også kommer 2 stk inn som kan være med å forsterke laget.

Midtforsvaret vårt er eneste leddet som er virkelig bra i laget, så det er rom for forsterkninger over hele linjen


Norsk fotball er en Mikke Mus liga og alt kan skje, sånn ca i alle fall. Men dessverre er nok ikke dette reellt.

Om vi skal sammenligne med sist Brann var i medaljejag, Dvs 2006 og 7 sesongen så ville jeg vurdert følgende inn i stallen:
P. Leciejewski (2017)
V. Demidov (2016)
K. Barmen (2017)
A. Askar (2017)
F. Haugen (2018)
S. Nilsen (2018)
E. Huseklepp (2016)
J. Orlov (2017)

Og ingen, kanskje utenom Piotr som  kandidat til fast plass i en start 11er.... Stallfyll.
Trist, mangler farge.
Vi får håpe LAN kan trylle og gjøre mirakler i løpet av vinteren.





Brannsupporter.

Lasaron

PL er også en Mikke Mus-liga. Leicester som leder? Hallo?
Tren på langskudd

Gulløl

December 22, 2015, 14:23:05 PM #1127 Last Edit: December 22, 2015, 14:32:12 PM by Gulløl
Klipp:



http://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/ingen-gaver-til-brann-treneren-for-jul/s/5-8-236434

Brann er altså i samtaler med en spiller om prøvespill. Heder og ære til den på forumet som tipper hvem det blir. Er vel en sannsynlighet for at det er en spiss siden det er klart høyest prioritert.

I BT i forrige uke var det spesifisert at typene Soltvedt og Nilsen ser etter må være:
- treningsvillige
- ambisiøse
- spille med kraft og intensitet i spillet sitt.
- fysisk robuste.
- kan ta mange sprinter i høyt tempo i løpet av en kamp
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Trodde tiden med prøvespill var over nå. Speideren vår skal ha kartlagt og gitt sine klare anbefalinger og tøysete prøvespill skulle vært totalt unødvendig

bernu

Prøvespill??
Hva faen er poenget med en speider hvis vi skal ha folk på prøvespill??
Dette blir for dumt.
HANSA - Z

dudo

Enig med Belfort og bernu. Det er noe veldig Brannsk over dette.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Prøvespel er heilt greit som siste kvalitetssjekk.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Belfort

Quote from: osoerli on December 22, 2015, 16:04:09 PM
Prøvespel er heilt greit som siste kvalitetssjekk.


Niks, da har man feilet i prosessen i forkant. Dette er typisk Brann, men hadde forhåpninger om at det var slutt på dette tullet

aleksanderhjelleseth

Eg skjønner ikke problemet. De aller fleste landene i Europe er gjennomspeidet og det er ikke lett å finne gull, så visst det er en fyr, litt utenfor allfarvei som Tjærnås har sett så er dette en kjempefin måte å bli bedre kjent med spilleren. Sportsklubben er jo også opptatt av personlighet og at mentale egenskaper skal være på en viss måte, og da må en gjerne ha han med på en trening eller to for å vurdere akkurat dette.

La Lan-party,Soltvedt og tjærnås prøve seg før dere idiotstempler metodene deres.

Jose Arrogantio

Hvorfor er det så negativt med prøvespill? Bedre klubber enn Brann med bedre speidernettverk tar i bruk prøvespill også.

Nixon

Det er nok litt det at prøvespillet tilsynelatende ikke kommer i tillegg til andre nye spillere, men at det kan virke som at Brann starter med en prøvespiller. At de ikke har klart å finne noen sikre kort etter all speidingen. Men om det virkelig er sånn får jo tiden vise.
Rød makt på Hansa

krakra

Jeg får ikke det inntrykket, men hvis det er sånn at Brann sikter høyt i spissjakten så kan det jo tenkes at endel av de aktuelle spillerne vurderer andre alternativer mens det internasjonale vinduet er åpent.

Jeg skjønner ikke hastverket. Har vi en spiller på plass innen februar så er det mer enn god nok til. Hvor lang tid brukte SHN og Kristiansen på å bli kjent med laget?

Med en speider er det begrenset hvor mange spillere man kan ha stålkontroll på etter ett år. At man henter noen mer usikre kort på prøvespill, mens man parallelt jobber mot spillere man har bedre kontroll på er ikke dumt, og det er noe de fleste klubber gjør.

Mitt tips er at vi signerer 3-4 nye spillere i vinter, og at ingen av dem kommer på prøvespill først. Kanskje ender en av prøvespillerne opp på et lån.

OmOssSjølOgHansaøl

Tja, hvis det finnes aktuelle kandidater fra ligaer der vi ikke kjenner nivået veldig godt, f.eks. Josip Ivančić fra den slovenske toppdivisjonen eller Christian Beck fra tysk Regionalliga (Beck) som karkarkar foreslo for 2-3 uker siden, kan det være fornuftig å ta dem med på et par treninger.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!


gladiporno

Quote from: Morkel on December 23, 2015, 01:10:42 AM


Fullstendig enig. Det er helt naturlig at spillere som imponerer i ligaer presumtivt svakere enn norsk eliteserie hentes på prøvespill. Det gjelder ikke minst spillere som imponerer foran Branns representanter på tribunen. 

gladiporno

Quote from: krakra on December 22, 2015, 19:58:35 PM

Jeg skjønner ikke hastverket. Har vi en spiller på plass innen februar så er det mer enn god nok til.



Det er det nok, men samtidig så tar man en stor risiko ved at mange gode spillere skifter klubb før den tid. Dersom spillere som Brann har pekt ut som mål i februar velger andre alternativer, er det ikke umulig at man sitter igjen som svarteper til slutt.


OhAhCantona

Er det noen med klisterhjerne som husker om det har vært en prøvespiller i Brann som har endt opp som en suksess ?

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Tijan Jaiteh var nå, tross alt, en bra bidragsyter en del kamper.
Tren på langskudd

osoerli

Og så er det jo ei endelaus liste spelarar som burde ha vore på prøvespel før dei vart signert:
-Sjøhage
-Pavlov
-Cato Hansen
-Demba-Nyren
og mange mange fleire
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Belfort

Quote from: osoerli on December 23, 2015, 10:09:34 AM
Og så er det jo ei endelaus liste spelarar som burde ha vore på prøvespel før dei vart signert:
-Sjøhage
-Pavlov
-Cato Hansen
-Demba-Nyren
og mange mange fleire


Husk at disse var i Geniet sin storhetstid

ostraume

Hehe...

Husker ryktene om hvordan Martin Andresen visstnok klikket i vinkel på en trening over hvor fullstendig ubrukelig Sjøhage var.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

kabelmann

Quote from: OhAhCantona on December 23, 2015, 08:59:01 AM
Er det noen med klisterhjerne som husker om det har vært en prøvespiller i Brann som har endt opp som en suksess ?


Oumar Niasse har vel gjort det greit... selv om det ikke var i Brann.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

December 23, 2015, 15:02:36 PM #1148 Last Edit: December 23, 2015, 15:15:00 PM by Gulløl
http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Brann-har-hatt-90-provespillere-pa-11-ar-191538_1.snd

Brann har vel nå passert 100 prøvespillere siden årtusenskiftet, 90 prøvespillere ble passert for snart fire år siden. Tilfeldigvis var det Oumar Niasse som var på prøvespill når artikkelen ble laget. Niasse ble solgt for 46 millioner av Akhisar til Lokomotiv Moskva i fjor sommer. Niasse hadde et kort låneopphold i Brann, spilte tilsammen en halv time i tre kamper før Walstad og klubben vraket han og ikke valgte å benytte seg av opsjonen.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Ricky

Quote from: OhAhCantona on December 23, 2015, 08:59:01 AM
Er det noen med klisterhjerne som husker om det har vært en prøvespiller i Brann som har endt opp som en suksess ?


Paul Scharner kom på prøvespill etter anbefaling fra Kvisvik

Go Up