• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Musikk etter Brann scoring

Started by Brannfan23, August 21, 2015, 00:14:13 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannfan23

Helt uaktuelt eller noe vi kan vurdere i fremtiden?

Klaus_Brann

Helt uaktuelt.
Hvorfor skal vi ha det når vi kan ha jubel, kok og sang fra tribunen? Skrike navnet til spilleren som har putta osv?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Nå kommer visstnok megafon på Store Stå om ikke lenge, så da varer det vel ikke lenge før vi har både trommer og scoringsmusikk også.
Legg ned hele klubben!

osoerli

Ser på youtube-klipp av den legendariske PSV-kampen så var det jo hornmusikk under heile kampen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Brann_ruler86

Musikk etter scoring burde føre til umiddelbar annullering hvis det var opp til meg...
Gå ta banen!

Lasaron

Tren på langskudd

Ricky

Er kun villig til å diskutere en "wrong answer" buzzknapp-lyd hver gang noen på Branns midtbane helt upresset velger å sentre ballen tilbake til forsvaret.

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on August 21, 2015, 08:17:37 AM
Nå kommer visstnok megafon på Store Stå om ikke lenge, så da varer det vel ikke lenge før vi har både trommer og scoringsmusikk også.


Tja, jeg tenker at så lenge megafonmannen har ryggen til banen og ikke ser på kampen, må det være greit.
Rød makt på Hansa

SpeakerRemi

Hei!

Den dagen det kommer musikk etter Brann-scoringer legger jeg mikrofonen på hyllen ... Og siden jeg sitter tett på logistikken rundt musikk, så skjer nok ikke det :) Det blir i så fall over mitt mikrofon-lik  ;D




Lasaron

Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on August 21, 2015, 08:17:37 AM
Nå kommer visstnok megafon på Store Stå om ikke lenge, så da varer det vel ikke lenge før vi har både trommer og scoringsmusikk også.


Er det seriøst?
Om ikke annet kan det hjelpe oss til å bli mer samkjørte på tribunen og gudene vet at dét trenger vi, men jeg er ikke udelt positiv til det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_ruler86

Siden vi er inne på musikk, er det mulig å dempe musikken før kamp bittelitt? Er jo håpløst å føre en samtale med sidemannen før kampstart med musikken som dundrer ut fra anlegget.
Gå ta banen!

SpeakerRemi

Sikkert mulig å justere litt ned. Men det skal jo være litt trøkk da. Spesielt spillerne ønsker det under oppvarming. Så hårfin balanse. Men var oppe på Sparebanken Vest-tribunen før kamp i dag - og da hørte jeg også at det var litt høyt. Så skal be lydmann skru ett hakk ned ved neste anledning.

Ellers deilig kamp og god stemning i dag!

Lasaron

Jeg slenger meg på ønsket om litt mindre volum.
Tren på langskudd

Utmedsnolken

På felt z er det nesten umulig å skjønne hva du sier på anlegget, tror ikke volumet er problemet, men at det er grøtete og vanskelig å skille ordene fra hveramdre. Er det mulig å skru på lyden, så den blir mer tydelig?
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

Virket som noen av høyttalerene oppunder taket er "sprengt". På øvre Frydenbø  er det omtrent umulig å høre hva som blir sagt, så enig med forrige taler. Høyttalerene burde fått en gjennomgang og en overhalling, de var mye bedre for noen år siden. Noe som Speakerremi kan følge opp blir gjort før neste sesong ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

August 24, 2015, 06:54:52 AM #16 Last Edit: August 24, 2015, 07:01:11 AM by Kagain
Det vil være nyttig med en gjennomgang av høyttalerne uansett. Om de er heldige så er det bare equalizeren som er utgangspunktet for problemet. At de har fyrt opp bassen for å få dette "trøkket", men glemt at (om jeg husker rett) vanlige tale befinner seg i mellomtoneregisteret.

Klaus_Brann

Apropos musikk; Noen som vet hva den ene låten som ble spilt i pausen heter? Bergensband. Ikke igjen og igjen fra Fjorden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

viks

Var en låt fra "Pokal" i hvert fall. Gjennombriddsband fra fjorden de og. Sikkert den du mener. Husker ikke hvilken av låtene deres de spilte, men var sikkert "på rømmen", "den tiden"  eller "for deg tusen ganger til"...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

SpeakerRemi

Trodde alle var i orden nå - men åpenbart ikke. Skal melde videre dette til de som har med det å gjøre.

Når det gjelder musikk - litt usikker på hvilken låt du mener. Men som dere sikkert har merket - vi kjører kun Brann- og Bergensmusikk :)


Klaus_Brann

Quote from: viks on August 24, 2015, 22:19:58 PM
Var en låt fra "Pokal" i hvert fall. Gjennombriddsband fra fjorden de og. Sikkert den du mener. Husker ikke hvilken av låtene deres de spilte, men var sikkert "på rømmen", "den tiden"  eller "for deg tusen ganger til"...


Takk, det var "den tiden".
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: SpeakerRemi on August 24, 2015, 22:35:16 PM
Men som dere sikkert har merket - vi kjører kun Brann- og Bergensmusikk :)


Og dét må dere bare fortsette med, veldig deilig med bergensmusikk på stadion i stedet for mer tilfeldig listepop.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_ruler86

Venter fortsatt i spenning på den dagen klubbene i Norge selv får lov til å velge melodi ved innmarsj. Får trøste oss med at Obos-hymnen er et friskt pust i forhold til Tippeliga-hymnen, som ihvertfall jeg er møkk lei av (men håper selvfølgelig vi får høre den igjen på stadion neste år).
Gå ta banen!

Torvanger

Er det virkelig noen som våger å foreslå dette faenskapet? Buksevann er svaret mitt til dem som våger.

Torvanger

Quote from: SpeakerRemi on August 21, 2015, 13:05:39 PM
Hei!

Den dagen det kommer musikk etter Brann-scoringer legger jeg mikrofonen på hyllen ... Og siden jeg sitter tett på logistikken rundt musikk, så skjer nok ikke det :) Det blir i så fall over mitt mikrofon-lik  ;D







Puh, godt vi har en som skjønner det i den posisjonen.

Corran

Quote from: SpeakerRemi on August 24, 2015, 22:35:16 PM
Trodde alle var i orden nå - men åpenbart ikke. Skal melde videre dette til de som har med det å gjøre.

Når det gjelder musikk - litt usikker på hvilken låt du mener. Men som dere sikkert har merket - vi kjører kun Brann- og Bergensmusikk :)

Og takk for at dere kun spiller det. Kan godt spe på med litt eldre (70 80 og 90 tallet) Berrgenslåter også.
Eneste jeg har å utsette er den jæ*** reklamen i pausen Den kan godt skrues ned, men har forståelse for at dette er avtaler med sponsorer så det går ikke ;-(
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Markmus

Kunne tenkt meg at volumet på Tor Endresen skrus ned et hakk eller to under Nystemten. Greit at han stemmer i, men føler han overdøver vel mye av publikums bidrag.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Det første jeg tenker på er at da kommer publikum til å rase av gårde i sangen og komme helt i utakt med musikken. Det er jo tilløp til det allerede.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on October 23, 2015, 06:21:11 AM
Det første jeg tenker på er at da kommer publikum til å rase av gårde i sangen og komme helt i utakt med musikken. Det er jo tilløp til det allerede.
Gå av.

blobby winters

Alternative vi bruker i dag av de 3 mulige...

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/Nystemten-ma-endres-174136_1.snd

er at musiken spilles over høytalerne, mens publikum synger oppå. Slik som Liverpool-fansen gjør på Anfield.

Men på Anfield, Boleyn Ground, Selhurst Park og alle andre, stoppes musikken fra høytalere før slutt og fansen tar over.
Jeg mener det ville vært det beste for oss.
La Tor Endresen starte nystemten over høytaler for å få den i gang og så la publikum ta over.

viks

Quote from: blobby winters on October 24, 2015, 19:00:46 PM
Alternative vi bruker i dag av de 3 mulige...

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/Nystemten-ma-endres-174136_1.snd

er at musiken spilles over høytalerne, mens publikum synger oppå. Slik som Liverpool-fansen gjør på Anfield.

Men på Anfield, Boleyn Ground, Selhurst Park og alle andre, stoppes musikken fra høytalere før slutt og fansen tar over.
Jeg mener det ville vært det beste for oss.
La Tor Endresen starte nystemten over høytaler for å få den i gang og så la publikum ta over.


Kunne ikke vært mer enig. Hadde tilført enda mer magi.

Absolutt en sak for Baraljonen å ta opp med Brann.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Northside

Trodde vi skulle være spontane jeg? Kunstige instrumenter slik som en fyr som synger over høyttalerne minner enormt mye om LSK, AIK og denslags.

Rein kopi av Liverpool og en del andre lag med hymne. Klarer ikke folk å finne på noe mer kreativt enn å kopiere alle andre, eller er det greit så lenge det er kopiert fra England?

Viks har jo fastslått av vi må være originale.

Nixon

Ser ut som disse i utgangspunktet Glade Guttene ble litt snurte da ideen om en elektrifisert ropert ikke ble så godt mottatt...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Greien med at spillerne står oppstilt før avspark til et hymne er vel original i utgangspunktet. Hvor ellers i verden skjer det i klubbfotball? Alle andre i Norge har tatt etter oss, men de har hymnen før innmarsj. Det har ikke vi.
Legg ned hele klubben!

dex1974

Enig med blobby om at man kan starte Nystemten som de siste årene og så la publikum ta over.
Jeg vil si det bør skje ganske tidlig...f.eks. at publikum overtar på "Tenkte på bauner..."
Har dessverre blitt altfor få besøk på Stadion siste årene (en eller to ganger per sesong) så blitt en del pub-tv på andre siden av fjellet.
Og da ser man ofte på tv-bildene under Nystemten at de bærer preg av at altfor mange tror at hvis man føler for det kan man synge med til det som høres fra høyttalerne...og det blir jo helt feil!
Tror flere ville hengt seg på hvis de tidlig hører kun sine medsupportere og ikke musikk og Endresen.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Lasaron

Forslaget støttes av meg. De blir en enda mer mektig opplevelse. Da vil flere henge seg på, og det vil gi en pangstart på stemningen. Når "Tenkte på bauner..." synges, skrus volumet gradvis ned. Det er viktig at det ikke skrus rett av, men gradvis ned. Playbacken må være helt vekke i god tid før "....mot fienden opp".
Tren på langskudd

Corran

Er i utgangspunktet enig, men tror ikke flere vil henge seg på og på de andre tribunene enn Hansa vil sangen fade vekk når musikken skrues ned.
På et opp mot fullt stadion vi det dere nevner fungere helt topp men ellers vil det bli dårligere enn i dag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Det kan være verdt et forsøk, men jeg har ikke like stor tro på dette som noen andre. Jeg er fortsatt redd for at det vil bli et usynkronisert rot. Når to felt på Hansa ikke klarer å synge i samme tempo har ikke hele Stadion en sjanse.

Og teorien at bakgrunnsmusikken stopper folk fra å synge har jeg ingen tro på. Jeg tror faktisk det kan være omvendt. Nå kan man skjule seg bak musikken når man synger, mens dersom den forsvinner tror jeg at folk er avhengige av at mange rundt synger. Svært få er sugen på å synge solo på raden sin for å si det sånn. Så blir det først stille på et felt vil det forbli stille til sangen er ferdig. Det er min teori!
Rød makt på Hansa

dex1974

Skjønner skepsisen til forslaget.
Men ser ikke bra ut på tv-bildene når folk kledd i Branneffekter fra topp til tå står og gjesper, ser på klokken, prater og ler til sidemannen eller står med armene i kors og ser direkte uinteresserte ut mens man hører Endresen og de få som synger med. Og da snakker jeg om mange flere enn et par stykker. Og de blir ikke zoomet inn heller...hvis man tror det.
Det var da mere synging tidligere? Selv når man hadde tatt inn kjente og mindre kjente forsangere var det jo bra trøkk de første gangene før det dødde ut, samme med nåværende endring. Er det noe mentalt som skjer hos mange?
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Klaus_Brann

Nixon har rett.
Det kommer til å føre til at færre synger med fordi man hører seg selv bedre når ikke alle synger rundt og det er vel flaut for folk flest.
Vi trenger Endresen med videre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Norlings hund

Quote from: Nixon on October 23, 2015, 06:21:11 AM
Det første jeg tenker på er at da kommer publikum til å rase av gårde i sangen og komme helt i utakt med musikken. Det er jo tilløp til det allerede.


Bør ikke det kunne løses med flere høyttalere? Bare en tanke, men det går jo an å fremme forslaget.

Go Up