• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sogndal â?? Brann, mandag 17.08.2015, kl.19 (runde 20)

Started by GullĂžl, August 12, 2015, 21:32:52 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

GullĂžl

August 12, 2015, 21:32:52 PM Last Edit: August 12, 2015, 21:40:46 PM by GullĂžl
Nye sjanser og nye muligheter kommende mandag mot serielederen. FÄr hÄpe at laget har kommet til sans og samling til da og kan finne tilbake til taktene fra Sandnes.

- ForhÄpentligvis er Demidov tilbake.

- Ut fra prestasjonen til Barmen i Sandnes fÄr han DM plassen. Nilsen var veldig svak i dag, har enda ikke hatt en god kamp i Brann drakta.

- Unge Vevatne mÄ fÄ sjansen til Ä spille pÄ seg til trygghet i laget med en fast posisjon i de neste kampene. Larsen blir trolig ute pÄ sÞndag(?) sÄ da fÄr Vevatne venstrekanten.

- Karadas fÄr startplass, trengs mot veldig dÞdballsterke Sogndal.

- Er SkÄlevik klar for Brann starter han pÄ benken. Kunne startet pÄ bekostning av Karadas men det var dette med Sogndal og dÞdballer.

Tror dette blir laget mot Sogndal:

                       

Benken: Udjus, Hanstveit, Nilsen, Skaanes, Hansson, Rennie, SkÄlevik.
Om ikke SkÄlevik eller en annen spiss er klar kommer nok Castro inn i troppen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

Hatleking

                Piotr
Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
   Birkelund - Heltne Nilsen - Barmen
   Skaanes - SkĂ„levik - Huseklepp

Eg hĂ„par me stiller slik. Det er ingenting som tydar pĂ„ at Vevatne vert ein god ving for oss. Han verkar treig og absolutt ikkje ein som skal kunne drible seg gjennom noko forsvar. Noko veik i duellane ĂČg. Med dette laget skal me klare Ă„ ta opp krigen med Sogndal utan Ă„ mĂ„tte kompensere pĂ„ andre mĂ„tar. Skaanes er ein grei kant og ein ser korleis han fekk opp energien i innhoppet i dag.

Om ikkje me pressar Sogndal hardt, sÄ er ikkje Karadas veldig brukandes frÄ start. Ja - han kan vinne ein duell, men det er neppe sÄ mange ved han som kan plukke det opp. SkÄlevik (gitt at me fÄr han) er ein meir bevegeleg spelar som kan spele pÄ fleire strenger. Betre tempo. Karadas kan sjÞlvsagt nyttast som substitusjon.

Giles

Brann mÄ stille fÞlgende lag 4-5-1
Udjus
Nouri-Demidov-Acosta-Kristiansen
Rennie-Barmen-Haugen-Heltne Nilsen-Skaanes
                 SkĂ„levik

Haugen, som beste pasningsspiller pÄ Brann tross alt,skal kaste tvangstrÞyen og bare spille ballen framover, lange og korte baller men framover. IndrelÞperne skal frigjÞre seg og vingene skal ligge bredt true bakrom og storme feltet. SkÄlevik skal variere mellom Ä mÞte og strekke forsvaret. Det skal vÊre duellkraft over det hele og helhjertet press. Halvdistanse er utilgivelig. Forsvaret har Ä fÄ ballen unna.
Litt skrÄtt med Rennie hÞyere i banen enn Skaanes. Komprimer laget og ta kampen.

krĂžvel vellevold

Det blir vel 4-0 til Sogndal igjen. To keepertabber av Piotr og to mÄl imot pÄ corner.
Legg ned hele klubben!

Corran

Spiller Castro denne kampen sÄ mÄ LAN gÄ
Ser heller at de starter med 10 mann enn at Castro er med

Ser ogsÄ Barmen inn for Vetle Nilsen da Barmen lÞste rollen bedre mot Sandnes enn Vetle Nilsen har gjort i noen av sine kamper
Vil ogsÄ ha inn Skaanes pÄ laget da jeg syntes han hadde et friskt innhopp i dag.
Som spiss hÄper jeg pÄ Lorentzen eller Rotihaug fra start om ikke Azar starter pÄ topp
Dvs om ikke Demidov er klar til sil kampen sÄ mÄ gjerne Azar spille midtstopper
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Quote from: Corran on August 12, 2015, 23:09:55 PM
Spiller Castro denne kampen sÄ mÄ LAN gÄ
Ser heller at de starter med 10 mann enn at Castro er med




Er Castro med er det som om vi spiller med 10 mann uansett.

Torvanger


Henki

Quote from: Torvanger on August 13, 2015, 00:13:29 AM
Blir det tap skal de kjĂžlhales.


Da tror jeg det bare er Ä finne fram tau og begynne Ä se etter en passende bÄt. For hvis det er noe som er sikkert sÄ er det at Brann taper i Sogndal.
Ballen skal fremover!

ostraume

Sogndal vant sin siste kamp etter 3 mÄl pÄ dÞdball. Dette blir "gÞy".
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Quote from: Jose Arrogantio on August 12, 2015, 23:29:14 PM
Quote from: Corran on August 12, 2015, 23:09:55 PM
Spiller Castro denne kampen sÄ mÄ LAN gÄ
Ser heller at de starter med 10 mann enn at Castro er med




Er Castro med er det som om vi spiller med 10 mann uansett.

Nei om vi stiller 10 mann sÄ tar spillerne hÞyde for det SÄ bedre med 10 mann enn med Castro
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Tren pÄ langskudd

pidre

Ser Unibet har 2 i odds pÄ Sogndal-seier. Ja, dette er jo eit bra hÞve til Ä doble innhaldet pÄ sparekontoen! Gratis penger ;)

Saludar a los monos!

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Utmedsnolken

1-1 borte mot ffk etter å ha fått (visstnok) feildømt straffe mot i det 84. Frykter det blir en fryktelig kjedelig kamp dette
"og der snubler SĂŠternes igjen"

I_Medgang_Og_Motgang

Rolig nÄ folkens. Direkte opprykk er fortsatt innen rekkevidde, fremdeles 33 poeng igjen Ä spille om. Selv om det etter all sannsynlighet er saftkokerne som vinner OBOS betyr det ikke at de ikke kan gÄ pÄ en kjempesmell pÄ mandag.

BehĂžver jeg Ă„ minne om vĂ„r bortekamp mot Lyn i 2007??  ;D  ;D
Success is temporary, loyalty is forever

GullĂžl

Klipp frÄ Sogn Avis:

Konsekvensane av hendinga er ikkje berre at Sogndal mista to poeng. No risikerer ogsÄ Bakke Ä bli suspendert frÄ Ä vera pÄ sidelinja i heimemÞtet med Brann om fire dagar.


http://www.sognavis.no/sogndal-fotball/sogndal/fotball/bakke-blei-utvist-hatt-darlege-domarar-heile-sesongen/s/5-48-30994
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann


Torvanger

NÄ er jeg 200% sikker pÄ at det ender uavgjort i Sogndal. SIL er fornÞyd sÄ lenge de beholder luken pÄ 7 og LAN er fornÞyd sÄ lenge Brann ikke fÄr buksevann, for SIL er jo Norges Barca!

OmOssSjĂžlOgHansaĂžl

Med siste tids utvikling har LAN litt flere alternativer Ä velge mellom. Er Skaanes ogsÄ klar til Ä starte en kamp nÄ? Blir det plass til bÄde Rennie og SkÄlevik pÄ topp? Hvis Rennie gjÞr det bra pÄ den/de siste treningene, kunne det vÊrt interessant Ä se fÞlgende lag:

                        Leciejewski
         Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
            Birkelund - Barmen - Haugen
            Rennie - SkĂ„levik - Huse/Larsen

Men jeg tror vel helst at bÄde Huseklepp og Larsen fÄr fornyet tillit, og at Nilsen stiller i stedet for en av de andre tre pÄ midten.
.. men fÞrst og fremst sÄ synger vi om fotballaget Brann!

Corran

Eg hÄper pÄ

                       Leciejewski
        Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
           Birkelund - Barmen - Haugen
          Rennie/Huse - SkĂ„levik - Skaanes

Skaanes var frisk nÄr han kom inn og han styrker oss defensivt og offensivt med sin bevegelighet og tempo.
Alternativt kan han gÄ inn for Haugen og
EDIT: Rennie kun om han viser seg fram som et godt alternativ pÄ treningene Jeg har egentlig ikke troen er bare litt hÄpfull
Det jeg tror/frykter blir laget:

                       Leciejewski
        Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
           Barmen- Nilsen - Haugen
        Larsen - SkĂ„levik - Vevatne

Ikke sikker pÄ om SkÄlevik for starte heller. Frykter det blir Castro for LAN ville jo fÄ ham igang
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Corran

Et ok poeng det Nixon Men Barmen borte mot Sandnes beviste jo at han kan
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Finfin respons

Kanskje.

Hatleking

Eg trur det er lurt Ä ikkje ha fleire ukjende konstellasjonar enn naudsynt. SkÄlevik inn er nok ein som ein absolutt bÞr gjennomfÞre, men ein som t.d Rennie synst eg bÞr starte pÄ benken. Alt for mykje nytt pÄ ein gong fungerar neppe veldig bra.

Nixon

Quote from: Finfin respons on August 15, 2015, 16:29:50 PM
GÄr kampen pÄ zebra?


Nei, dette er en for stor godbit til at den gÄr pÄ Zebra.
RÞd makt pÄ Hansa

Torvanger

Slik jeg har forstÄtt det har SIL karantener til matchen mot Brann, stemmer dette.

Giles

Quote from: Corran on August 14, 2015, 22:13:59 PM
Eg hÄper pÄ

                       Leciejewski
        Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
           Birkelund - Barmen - Haugen
          Rennie/Huse - SkĂ„levik - Skaanes

Skaanes var frisk nÄr han kom inn og han styrker oss defensivt og offensivt med sin bevegelighet og tempo.
Alternativt kan han gÄ inn for Haugen og
EDIT: Rennie kun om han viser seg fram som et godt alternativ pÄ treningene Jeg har egentlig ikke troen er bare litt hÄpfull
Det jeg tror/frykter blir laget:

                       Leciejewski
        Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
           Barmen- Nilsen - Haugen
        Larsen - SkĂ„levik - Vevatne

Ikke sikker pÄ om SkÄlevik for starte heller. Frykter det blir Castro for LAN ville jo fÄ ham igang


Her hÄper jeg du fÄr rett, bra laguttak kanskje med unntak av Heltne som med vanlig nivÄ kunne vÊrt god Ä ha.

Belfort

Quote from: Torvanger on August 15, 2015, 16:53:00 PM
Slik jeg har forstÄtt det har SIL karantener til matchen mot Brann, stemmer dette.


Niks, sitt beste mannskap klar mot oss

Nixon

Quote from: Finfin respons on August 15, 2015, 16:29:04 PMVi mÄ ha ballvinneregenskapene til Nilsen. Fremdriften handler vel sÄ mye om indrelÞpernes og backenes bevegelser rundt Nilsen. Nilsen er en mann for fremtiden, og han kommer i gang offensivt skal vi se.


At det ofte er dÄrlig bevegelse er helt klart litt av forklaringen pÄ at Nilsen ikke har imponert. Det hemmer ogsÄ flere enn han. Men det er slett ikke hele forklaringen. Flere ganger i kampene har det vÊrt muligheter til Ä enten gÄ fremover med ballen eller Ä sentre til spillere fremover pÄ banen. Men han snur og spiller tilbake. Enten ser han ikke, eler sÄ vil han ikke. Men som jeg skrev over heller ogsÄ jeg mot at ballvinneregenskapene hans skal gi han en plass pÄ laget.
RÞd makt pÄ Hansa

GullĂžl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann


OmOssSjĂžlOgHansaĂžl

Kristoffer Larsen er ute noen uker med skade. Da tror jeg bÄde SkÄlevik og Huseklepp kan vÊre ganske sikre pÄ Ä fÄ en av de tre fremste plassene.

Men hvem blir den tredje? Rennie, Skaanes, Vevatne og Karadas kan alle vĂŠre aktuelle.
.. men fÞrst og fremst sÄ synger vi om fotballaget Brann!

aleksanderhjelleseth

Mitt lag:
    Forsvaret er standard.
   Barmen-Nilsen-Haugen
Huseklepp-skÄlevik-Skaanes

blobby winters

Quote from: aleksanderhjelleseth on August 16, 2015, 17:00:22 PM
Quote from: GullĂžl on August 16, 2015, 15:05:55 PM
Ulrik Flo er pÄ vei fra Sogndal til Odd. SÄ da er det vel usikkert om han spiller for Sogndal i morgen.

http://www.sognavis.no/sogndal-fotball/sport/sogndal/odd-forhandlar-om-ulrik-flo/s/5-48-31249


Ingen, det ville vĂŠrt altfor idiotisk.
Han spiller i morgen, scorer vinner mÄlet og reiser deretter rett til Skien.

Eivind

Blir det mange bergensere pÄ tribunen imorgen?

Xminator

Quote from: aleksanderhjelleseth on August 16, 2015, 17:00:22 PM
Quote from: GullĂžl on August 16, 2015, 15:05:55 PM
Ulrik Flo er pÄ vei fra Sogndal til Odd. SÄ da er det vel usikkert om han spiller for Sogndal i morgen.

http://www.sognavis.no/sogndal-fotball/sport/sogndal/odd-forhandlar-om-ulrik-flo/s/5-48-31249


Kampen er ikke sÄ viktig for Sogndal ut over skalpen til Brann. Selv med tap har de mye Ä gÄ pÄ...

Xminator

Piotr
Nouri - Demidov - Acosta - Ruben
Skaanes - Nilsen - Haugen
Rennie - SkÄlevik - Huseklepp


Joggi Bogga

Merkelig fÞlelse nÄ som vi nÊrmer oss kamp. Vi mÞter Sogndal og likevel sitter jeg med en fÞlelse av at selv ett poeng vil vÊre over all forventing. Omtrent som om vi skulle mÞtt Porto.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prĂžvespill!

Tom C

Hehe, merker det samme selv. Har en odds-bong inne med brann-tap, og fÞler meg rimelig sikker pÄ at den gÄr inn. Men om den skulle ryke vil jeg selvsagt vÊre happy, selv med ett poeng.
Aldri mer Obos....

Nixon

Troppen:

12 Kenneth Udjus
24 Piotr Leciejewski
3 Erlend Hanstveit
4 Eirik Birkelund
6 Vadim Demidov
8 Fredrik Haugen
9 Kasper Skaanes
10 Steffen Lie SkÄlevik
11 Alejandro Castro
13 Erik Huseklepp
15 Bismar Acosta
17 Viljar Vevatne
18 Azar Karadas
21 Ruben Kristiansen
23 Sivert Heltne Nilsen
25 Amadaiya Rennie
29 Kristoffer Barmen
33 Amin Nouri
RÞd makt pÄ Hansa

Morkel

Quote from: blobby winters on August 16, 2015, 19:46:55 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on August 16, 2015, 17:00:22 PM
Quote from: GullĂžl on August 16, 2015, 15:05:55 PM
Ulrik Flo er pÄ vei fra Sogndal til Odd. SÄ da er det vel usikkert om han spiller for Sogndal i morgen.

http://www.sognavis.no/sogndal-fotball/sport/sogndal/odd-forhandlar-om-ulrik-flo/s/5-48-31249


Ingen, det ville vĂŠrt altfor idiotisk.
Han spiller i morgen, scorer vinner mÄlet og reiser deretter rett til Skien.


Tydeligvis ikke bare vi som er der. Han er i fÞlge Sogn Avis pÄ vei til Skien for medisinsk test as we speak.

Corran

Quote from: Nixon on August 17, 2015, 09:58:28 AM
Troppen:

12 Kenneth Udjus
24 Piotr Leciejewski
3 Erlend Hanstveit
4 Eirik Birkelund
6 Vadim Demidov
8 Fredrik Haugen
9 Kasper Skaanes
10 Steffen Lie SkÄlevik
11 Alejandro Castro
13 Erik Huseklepp
15 Bismar Acosta
17 Viljar Vevatne
18 Azar Karadas
21 Ruben Kristiansen
23 Sivert Heltne Nilsen
25 Amadaiya Rennie
29 Kristoffer Barmen
33 Amin Nouri


Hvorfor i alle dager er Castro i troppen? Hadde vÊrt bedre at den plassen gikk til Lorentzen, Rotihaug eller Hansson. Hanstveit skulle vel heller ikke vÊre nÞdvendig Ä ha med da Azar er backup for midtstopper og Vevatne pÄ back
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

GullĂžl

Ufattelig at Castro vurderes foran Lorentzen pÄ spissplass. Lorentzen er fremtiden. Castro skal ut av troppen nÄr hÞstens kamper er ferdigspilt og lÄneavtalen gÄr ut.
NÄ er det ikke ukjent at Castro fungerer som tolk for Acosta. Vet ikke om det spiller inn at han er med til Sogndal, vil i tilfelle vÊre merkelig. Acosta har snart spilt tre sesonger her i landet, bÞr etterhvert kunne nok norsk og engelsk til Ä klare seg selv. Brann har vel hatt han pÄ hÞyintensivt sprÄkkurs ogsÄ hÄper jeg(??), om ikke er det svakt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

osoerli

Er ikkje Lorentzen skada?  Castro har uansett ingenting i ein kamptropp i Brann-A Ă„ gjera.  Hansson skulle hatt den plassen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

GullĂžl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

krĂžvel vellevold

Tradisjonelt har kanskje Brann lidd av undervurderingsfellen nÄr vi har mÞtt Sogndal - selv om vi ironisk nok har pleid Ä ha godt tak pÄ dem pÄ Stadion, hvor undervurderingsmuligheten muligens burde vÊre enda stÞrre. Men denne gang er det neppe undervurderingsfellen som er skylden hvis vi taper. Det er pÄ papiret Ärets vanskeligste kamp, sÄ Brann-spillerne bÞr vÊre godt skjerpet i dag.
Legg ned hele klubben!

dudo

Ikke minst bør de tørste etter hevn. Håper bare de ikke føler seg underlegne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Sogndal scorar mykje pĂ„ dĂždball.  Piotr er ikkje god nok til Ă„ plukke baller i feltet.  BĂ„de Udjus og Horwath er betre pĂ„ det.  Men Udjus har ganske hĂžgt tabbeintervall.  Horwath er skada og difor uaktuell.  Trur kanskje eg ville ha satsa pĂ„ Udjus til denne kampen. pga dĂždballane.

Forsvaret gjev seg sjĂžl, det blir Nouri, Acostra, demidov, Kristiansen.

Midbanen har vi Haugen, HNilsen, Barmen, Skaanes og Birkelund Ă„ velga frĂ„.  Skaanes og Birkelund lĂžper mest og er gode ballvinnarar.  Haugen beste pasningsspelar, HNilsen god ballvinner, Barmen grei pasningsspelar, best pĂ„ hovudet.  Trur eg ville satsa pĂ„ ballvinnereigensakpar og bevegelse.  DĂ„ blir det Birkelund, HNilsen, Skaanes.

Spiss vil eg ha Skaalevik.  PĂ„ eine kanten er Huseklepp bankers.  Vevatne og Castro vil eg ikkje sjĂ„.  Ville gjerne hatt Hansson pĂ„ hĂžge kant, men han er ikkje eingong i troppen!  DĂ„ fĂ„r me prĂžva denne Rennie.

Mitt lag blir dÄ slik:
                              Udjus
Nouri           Acosta       Demidov      Kristiansen
Birkelund             Heltne Nilsen            Skaanes
Rennie                 Skaalevik              Huseklepp

Men tvilar sterkt pĂ„ dette blir laget til LAN.  Reknar med bĂ„de Piotr, Haugen, Vevatne og Castro er med frĂ„ start pĂ„ LAN's-laget.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: osoerli on August 17, 2015, 12:29:40 PMMen tvilar sterkt pĂ„ dette blir laget til LAN.  Reknar med bĂ„de Piotr, Haugen, Vevatne og Castro er med frĂ„ start pĂ„ LAN's-laget.


Sikkert noen av de. Men du burde tatt med Barmen ogsÄ. Han tror jeg spiller for Ä gjÞre oss bedre pÄ defensive dÞdballer.
RÞd makt pÄ Hansa

Go Up