• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sandnes Ulf- Brann LAURDAG 08.08 kl 15.30 (cmore)

Started by hasunds, August 02, 2015, 23:04:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

Så ut som dommeren ikke fikk opp knappen i skjortelommen, for han fiklet noe voldsomt før han bare bestemte seg for kun å kjøre straffe.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Gå av.

Spelaren

Og der var flausekavalkaden igang igjen. Et frispark MIDT i mål skal  a l d r i   gå inn.
Gå av.

olebrann3


Spelaren

Huseklepp sine innlegg er så svake for tiden. Nye sko snart? Svarte?
Gå av.

Spelaren

August 08, 2015, 15:14:21 PM #55 Last Edit: August 08, 2015, 15:17:02 PM by Spelaren
Det blåses for ingenting nå.
Sukk Huseklepp.
Gå av.

TjellFromHell

Huseklepp og Larsen er så dårlige at det er skremmende.. Hvor mange innlegg har dem prövd? 6-8 stk? Ikke 1 bra!   Ikker rart Pedersen pröver brasse hele tiden da alle innlegg kommer bak han, eller så går de rett i försteforsvarer eller langt bak mål.

Kjell249

Fortsetter trenden med å være solid bakover og manglende fyrverkeri i angrep. MP er desidert friskest offensivt. Larsen bør byttes ut.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Belfort


Kjell249

Trist å se på Larsen. Blir satt opp i drømmeposisjoner uten å være i nærheten av å klare å utnytte de. Greit å få innpå Vevatne.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Spelaren

Man må bare like sånne klareringer spilleren henter opp og setter opp til kontring. God jobb av Barmen.
Gå av.

Lasaron

Ser ikke kampen, men følger med på live-oppdatering. Er det slik å forstå at Brann er fornøyd med uavgjort, siden Karadas ikke er kommet innpå?
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on August 08, 2015, 15:57:51 PM
Ser ikke kampen, men følger med på live-oppdatering. Er det slik å forstå at Brann er fornøyd med uavgjort, siden Karadas ikke er kommet innpå?


Vi prøver, og har forsåvidt vært nærmest mål nr to. Birkelund nå sist med en god sjanse.
Gå av.

vekkreist

virker nesten sånn ja. Og trodde at Viljar Vevatne skulle komme inn for Hanstveit etterhvert....

hm

dudo

Synes vi er ganske bra, men blir overrasket om Haugen får lov å spille hele kampen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Gå av.

Tom C

Steike så ubrukelige vinger vi har... Larsen er dårlig, men Huseklepp tar kaken. Har vel hatt ti tolv muligheter til å legge inn mer eller mindre upresset, og jeg har ikke sett ett eneste skikkelig innlegg.
Aldri mer Obos....

olebrann3


Spelaren

Quote from: olebrann3 on August 08, 2015, 16:02:57 PM
Barmen og Haugen ute mot åsane nå.


Sikkert tungt for dem å miste storoppgjøret.
Gå av.

olebrann3

Ikke bra å miste ut 2 av 4 alternativer på en midtbane som skal ha 3 stk.

Hatleking

Quote from: olebrann3 on August 08, 2015, 16:08:33 PM
Ikke bra å miste ut 2 av 4 alternativer på en midtbane som skal ha 3 stk.


Skaanes er tilbake, så det ordnar seg!

Lasaron

Skaanes og Heltne inn. Demidov ut med skade? Aiai!
Tren på langskudd

Spelaren

Pedersen med brasse-forsøk, denne gang pasning. Går jo aldri.
Gå av.

Norlings hund

August 08, 2015, 16:13:38 PM #73 Last Edit: August 08, 2015, 16:15:19 PM by Norlings hund
Forum-hakkekyllingen har vært solid som anker i dag, svært godt kamp. Tipper han får 4-ere og 5-ere på spillerbørsen likevel, men det får så være.

Spelaren

Acosta treffer i det minste ballen, men brasse-forsøket dundrer jo over. Skuffende. Sånne går jo alltid inn på oss.
Gå av.

Tom C

Tror både Sandnes Ulf og dommeren har gått glipp av memoet der det stod at OBOS skulle være en tøff og fysisk liga. Ulf spillerne kaster seg jo i hver jævla duell, og dommeren blåser jo på alt av dueller. Nok en talentløs dommer i OBOS. Hadde vært bedre å spille uten dommer i noen tilfeller tror jeg.

Aldri mer Obos....

olebrann3

Surt å miste 2 poeng på at piotr ikke klarer å gjøre jobben sin

Hatleking

Jaja. Eitt poeng er greitt nok. Me var det beste laget, og synd at keepertabba til Piotr skulle vere avgjerande. No er me i ein posisjon som gjer at me skal klare å mønstre eit sterkt lag sjølv med Barmen og Haugen ute, og kanskje Demidov. Blir det då slik?

             Piotr
Nouri - Grønner - Acosta - Vevatne
Skaanes - Heltne Nilsen - Birkelund
Huseklepp - Pedersen - Larsen

Belfort

Nå må det ihverfall komme inn en kant rimelig snart

Lasaron

Selv om vi nå har mistet initiativet rent poengmessig, er jeg noenlunde fornøyd med ett poeng i en vanskelig bortekamp. Synd med to karantener på midtbanen. Dette betyr at vi må starte med Skaanes som har vært ute lenge, og har dårlig med innbyttere. Acosta kan vel skyves frem ved et innbytte, Demidov også, hvis han er klar. Hanstveit også. Ok. Det kan gå greit. Håper Demidov bare slo seg.
Tren på langskudd

Norlings hund

Quote from: Lasaron on August 08, 2015, 16:27:16 PM
Selv om vi nå har mistet initiativet rent poengmessig, er jeg noenlunde fornøyd med ett poeng i en vanskelig bortekamp. Synd med to karantener på midtbanen. Dette betyr at vi må starte med Skaanes som har vært ute lenge, og har dårlig med innbyttere. Acosta kan vel skyves frem ved et innbytte, Demidov også, hvis han er klar. Hanstveit også. Ok. Det kan gå greit. Håper Demidov bare slo seg.

Lasaron

Demidov hadde smerter i låret. Høres ikke bra ut. Det tyder på at han ikke fikk en smell, men at det skjedde noe strekkaktig eller hamsteraktig med musklene eller noe, en skade altså. Tipper han er ute i ukesvis. Da bør Grønner inn, og være kaptein.
Tren på langskudd

dudo

Quote from: Lasaron on August 08, 2015, 16:42:08 PMhamsteraktig


Attdetvar?

Hamstringen er forøvrig en muskelgruppe. Skinkestreng, om du vil.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

nero

Deilig å se at vi hadde såpass god defensiv kontroll. Følte meg faktisk rimelig trygg på at vi ikke skulle slippe inn mer enn vådeskuddet. Det er jo ikke en dagligdags følelse når Brann spiller.... Klassisk, få orden på det defensive så får man se på det offensive etter hvert.
Lions led by donkeys.

Corran

Trygge defensivt og dårlig framover
Tar av meg hatten for Barmen i dag som jeg har vært meget negativ til før men under kampen i dag tenkte jeg at den rollen må han få de neste kampene og men så fikk han gult....
Desidert svakeste var Larsen og Huse som ikke bidrar med noe.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Ville vært deilig med 3 poeng i dag  og ville ikke vært helt ufortjent. Vanskelig å si hvor vanskelig det ene poenget de er foran oss vil bli å hente inn igjen.

Ulf har 6 hjemme og 6 borte kamper igjen og vi har 7 hjemme og 5 borte kamper igjen.

Så langt har Ulf tatt 12 poeng fra 9 bortekamper (1,33 pr kamp) og 20 poeng fra 9 hjemmekamper (2,22 pr kamp)
Vi har tatt 14 poeng fra 10 bortekamper (1,4) og 17 fra 8 hjemmekamper (2,125)

Hatleking

Eg trur Sandnes Ulf byrjar å kjenne kampbelastninga no. Dei kjem nok til å avgje meir poeng framover - og eg følar meg faktisk ganske trygg på at dei kjem til å gje frå seg fleire enn de me kjem til å gjere. Hugs at me dominerte på bortebane mot eit av ligaens beste lag her.

Yngve

Nokon som kan forklara poenget med setja inn Karadas, om me ikke skal pumpa opp lange ballar på han? Han er jo på ingen måte nokon god foppaspelar elles..

Synst me hadde stålkontroll defensivt, men offensivt er det ein lang veg å gå... Kjem ikkje det seg, endar det heile som med Skarsfjord. Ein får visse resultat, men misnøya blant publikum er så stor at folk vender seg mot trenaren..

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

viks

Quote from: krøvel vellevold on August 09, 2015, 11:33:23 AM


Ironien fullendes med "premier league vi ler oss i hel" (forøvrig meget passende når speaker annonserer pl resultater), og så synger men avgårde på engelsk og Sandnes away ett minutt etterpå.

Helt enig at meningsløse "ferge-sanger" har ingenting på kamp og gjøre.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krøvel vellevold

Quote from: viks on August 09, 2015, 12:39:33 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 09, 2015, 11:33:23 AM


Ironien fullendes med "premier league vi ler oss i hel" (forøvrig meget passende når speaker annonserer pl resultater), og så synger men avgårde på engelsk og Sandnes away ett minutt etterpå.

Helt enig at meningsløse "ferge-sanger" har ingenting på kamp og gjøre.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Helt enig. Det er visst veldig kult i visse miljøer å legge på det engelske ordet for bortekamp og nå altså i tillegg med en stilig sang. Flaut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on August 09, 2015, 18:44:40 PM
Helt enig. Det er visst veldig kult i visse miljøer å legge på det engelske ordet for bortekamp og nå altså i tillegg med en stilig sang. Flaut.


Det er også helt typisk at folk får EN sang på hjernen som skal synges hele forbanna tiden.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Jeg føler i alle fall det har vært klassisk fyllegreie på bortetur og noe på Bataljonens felter hjemme, men denne away-sangen kom vel fra andre miljøer?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

August 09, 2015, 19:25:54 PM #94 Last Edit: August 09, 2015, 19:28:34 PM by krøvel vellevold
Quote from: Klaus_Brann on August 09, 2015, 19:17:08 PM
Jeg føler i alle fall det har vært klassisk fyllegreie på bortetur og noe på Bataljonens felter hjemme, men denne away-sangen kom vel fra andre miljøer?


Det positive er at vi kun bruker sangen away.

Dessverre har vi fremdeles Sogndal avei, Strømmen avei, Ranheim avei, Kristiansund avei og Sotra avei. "Kristiansund" skal de slite med å få til å passe, men den er det sikkert ikke fyllatur til.
Legg ned hele klubben!

dokken

Selv om jeg er enig i at sangen ikke gir så mye mening, er jeg utrolig lei av alle som skal kritisere sangrepertoaret, men som selv aldri starter en eneste sang, og k
knapt nok bidrar.

Away-sangen er vel bare en gladsang som har dukket opp, på linje med "tjukk og feit" og "oj, oj, oj".

Det synges masse andre sanger også, flere med ganske kompliserte tekster - Niagarafossen, Her kommer Bergen, Byen e Bergen osv osv.

Bgg-gjengen som sto nede ved gjerdet skal ha stor kred for skikkelig kok og nesten sammenhengende synging i 90 minutter. Da er det ikke til å unngå at det blir en del repetisjoner. Og jo da, away er engelsk. Men det er vel et meget innarbeidet begrep for bortetur.

I sum: slutt å irritere dere, og syng heller med på de sangene dere liker. Det er lov å starte sine egne sanger også.

Klaus_Brann

Hva vet du om jeg (vi) synger med av sanger eller ei? Merkelig.
Det er et meget innarbeidet begrep i engelskspråklige land og gjerne i miljøer som har en i overkant stor greie for O' store England.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Det er da helt rimelig å la seg irritere av ting som er irriterende. Slik Krøvel beskriver det, hadde godt muligens jeg blitt irritert også. Kombinasjonen av engelsk, repetitativt, og at det høres ut som om man heier på det andre laget, høres ut som noe som bør skrinlegges.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

August 10, 2015, 08:26:18 AM #98 Last Edit: August 10, 2015, 08:29:50 AM by krøvel vellevold
Quote from: dokken on August 09, 2015, 21:33:39 PM
Selv om jeg er enig i at sangen ikke gir så mye mening, er jeg utrolig lei av alle som skal kritisere sangrepertoaret, men som selv aldri starter en eneste sang, og k
knapt nok bidrar.

Away-sangen er vel bare en gladsang som har dukket opp, på linje med "tjukk og feit" og "oj, oj, oj".

Det synges masse andre sanger også, flere med ganske kompliserte tekster - Niagarafossen, Her kommer Bergen, Byen e Bergen osv osv.

Bgg-gjengen som sto nede ved gjerdet skal ha stor kred for skikkelig kok og nesten sammenhengende synging i 90 minutter. Da er det ikke til å unngå at det blir en del repetisjoner. Og jo da, away er engelsk. Men det er vel et meget innarbeidet begrep for bortetur.

I sum: slutt å irritere dere, og syng heller med på de sangene dere liker. Det er lov å starte sine egne sanger også.


Det er ikke bare at sangen ikke gir mening, men den høres jo faktisk ut som vi heier på det andre laget. "Det var Sandnes oooeeeyyyyy!!!!" Absolutt noe Sandnes-fansen kunne sunget.  Hvem faen utenfor supportergjengen får med seg at det er "away" og ikke "ooooeeeyyyyy!!!" vi synger? Og når dette startes om og om og om igjen i det uendelige på bortekamp etter bortekamp, så er det bare teit. Vi latterliggjør LSK-fansen (på samme melodi til og med) for å "synge samme sang hele kampen lang". Men hva er dette da? Og som sagt; det er til og med noe som høres ut som vi hyller motstanderen.

Men jeg kan jo skjønne at det for enkelte er viktig å hylle/feire fyllaturen langt vekk hjemmefra, og repetere dette i 90 minutter. I tillegg til 2 x 6 timer busstur, 3 timer på pub, osv. Det er på bussen slike endeløse feiringer av selve borteturen hører hjemme. Ikke på kamp.
Legg ned hele klubben!

dokken

Poenget mitt er at den gjennomsnittlige Brann-supporter - inkludert meg selv - ofte har brukt 70 av 90 minutter til å stå med armene i kors og rope "Gååååå i", Skyyt", "Heeelvete", "E du idiot, dommar". Evt bare stå og surmule.

Så har man gjerne sunget fem-seks ganger i løpet av en kamp. Nystemten - Byen e Bergen etter en eventuell scoring, Vi e de beste etc. Og så har man ropt Heia Brann tre-fire ganger.

Dersom alle oppfører seg sånn, blir det lange perioder det er dødsstille fra bortefeltet/supporterfeltet. Selvfølgelig kan det koke hvis kampen er dødsspennende og Brann briljerer - men det har ikke skjedd de siste årene, og kommer neppe til å skje de neste to årene.

Da synes jeg det er bra at noen holder koken oppe. Så får det heller være at det blir enkelte repetisjoner og noen av de nye sangene ikke akkurat får nobelprisen i litteratur. Personlig kunne jeg tenkt meg mer brodd og humor - det blir for mye blod, stolthet og rødt og hvitt i tekstene.

Poenget med stemning er at det lages lyd, og at det synges med kraft - ikke sur mumling i valsetakt. Det siste har i mange år vært hovedproblemet i Brann-supporterne - inkludert meg selv.

Apropos: Se den imponerende jobben Kjernen har gjort de siste årene med å bli Norges desidert beste, mest høylytte og kokende supportergjeng. Alle som så LSK - RBK i går kan ikke unngått å legge merke til det. Også på Lerkendal har jeg blitt imponert - 1000-1500 som synger i 90 minutter er svært bra.

Kjernen har fått det til ved å slutte å surmule så mye, bringe sammen miljøer og finne en mellomting mellom shallalla og britisk stil. Selv kjenner jeg meg mest hjemme i britisk supporterstil, men jeg innser at da blir det bare sunget skikkelig to ganger hver omgang. Det er for dårlig.

Go Up