• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sandnes Ulf- Brann LAURDAG 08.08 kl 15.30 (cmore)

Started by hasunds, August 02, 2015, 23:04:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

hasunds

August 02, 2015, 23:04:13 PM Last Edit: August 02, 2015, 23:26:16 PM by hasunds
Marius Helle fekk kort mot Jerv og må stå over. Elles har Sandnes etter kvart ein tynn stall med kun 17 stk på alaget i følge heimesida deira. Her er truppen mot Jerv: (Ingvar Jonsson,Kenneth Sola, Nicolai Geertsen, Derek Decamps, Trond Erik Bertelsen, Ole Kristian Langås, Aksel Berget Skjølsvik, Anel Raskaj, Marius Helle, Pontus Engblom,Kent Håvard Eriksen.Innb:Tonny Brochmann, Axel Kryger, Egil Selvik, Vegard Skjørestad, Paul Torres. Særs viktig kamp for oss og vonleg slepp me mange karantener i dagens kamp mot Jerv. Går ut frå at ein god del tek turen underteikna inkludert. Føremelding på sandnesgraset: 17 grader, lett bris og lettskya. Elles er det nytt anlegg på gang: http://www.sandnesstadion.no
Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

Lasaron

Quote from: hasunds on August 02, 2015, 23:04:13 PM
Marius Helle fekk kort mot Jerv og må stå over. Elles har Sandnes etter kvart ein tynn stall med kun 17 stk på alaget i følge heimesida deira. Her er truppen mot Jerv: (Ingvar Jonsson,Kenneth Sola, Nicolai Geertsen, Derek Decamps, Trond Erik Bertelsen, Ole Kristian Langås, Aksel Berget Skjølsvik, Anel Raskaj, Marius Helle, Pontus Engblom,Kent Håvard Eriksen.Innb:Tonny Brochmann, Axel Kryger, Egil Selvik, Vegard Skjørestad, Paul Torres. Særs viktig kamp for oss og vonleg slepp me mange karantener i dagens kamp mot Jerv. Går ut frå at ein god del tek turen underteikna inkludert. Føremelding på sandnesgraset: 17 grader, lett bris og lettskya. Elles er det nytt anlegg på gang: http://www.sandnesstadion.no


Flott med et lukket stadion. Kommentarer til det eneste bildet av en tribune fra innsiden:

- Meget bra at nederste seterad er så nært krittmerket.
- Ingen søyler, det er bra. Selvsagt burde det være en selvfølge, men det er det selvsagt ikke.
- En utrolig teit horisontal midtgang på en lav tribune. Skjerpings!
Tren på langskudd

Nixon

SHN må stå over denne kampen pga gule kort. Litt dumt at han ikke får enda en kamp til å spille seg varm i, men slik han spilte i dag blir han ikke et veldig stort savn.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Da blir det spennende å se hvem erstatteren blir. Skyves Acosta opp igjen? Går Birkelund rett inn for at de andre skal bli mest mulig vant med plassene sine og relasjoner?
Tren på langskudd

Corran

Håper nesten på Birkelund da midtstopperne føles trygge slik de er nå

Edit: Eller aller helst en ny spiller ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg også vil beholde stopperduoen, selv om jeg digger Grønner. Da må Birkelund inn. Spørsmålet er om Birkelund eller Barmen skal spille sentralt. Eller Haugen, forsåvidt. Jeg går for Barmen. Jeg tror Barmen passer best der, og at Birkelund kan bli bedre enn Barmen som indreløper.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Lasaron on August 04, 2015, 10:03:21 AM
Jeg også vil beholde stopperduoen, selv om jeg digger Grønner. Da må Birkelund inn. Spørsmålet er om Birkelund eller Barmen skal spille sentralt. Eller Haugen, forsåvidt. Jeg går for Barmen. Jeg tror Barmen passer best der, og at Birkelund kan bli bedre enn Barmen som indreløper.


Det er eg einig i. Spørjemålet no er om Vevatne bør rett inn på backen, eller om Hanstveit skal starte neste kamp òg. Vevatne gjer nok laget meir offensivt, medan Hanstveit gjerne er tryggare defensivt og er - ikkje minst - meir samspelt med laget gjennom trening. LAN vil nok sjå Vevatne på trening før han bestemmer seg, men det er vel ikkje usannsynleg at Hanstveit startar neste kamp òg i ein slik tøff bortekamp.

Lasaron

Quote from: Hatleking on August 04, 2015, 13:42:47 PM
Quote from: Lasaron on August 04, 2015, 10:03:21 AM
Jeg også vil beholde stopperduoen, selv om jeg digger Grønner. Da må Birkelund inn. Spørsmålet er om Birkelund eller Barmen skal spille sentralt. Eller Haugen, forsåvidt. Jeg går for Barmen. Jeg tror Barmen passer best der, og at Birkelund kan bli bedre enn Barmen som indreløper.


Det er eg einig i. Spørjemålet no er om Vevatne bør rett inn på backen, eller om Hanstveit skal starte neste kamp òg. Vevatne gjer nok laget meir offensivt, medan Hanstveit gjerne er tryggare defensivt og er - ikkje minst - meir samspelt med laget gjennom trening. LAN vil nok sjå Vevatne på trening før han bestemmer seg, men det er vel ikkje usannsynleg at Hanstveit startar neste kamp òg i ein slik tøff bortekamp.


Ja, spennende med Hanstveit vs Vevatne. Uten å ha sett Vevatne skikkelig, tror jeg han er bedre. Spørsmålet er da om han skal rett inn eller gå gjennom en kort innfasing.
Jeg var ikke imponert av Hansvteit i går, men han har spilt to fulle kamper der Brann har sluppet inn 0 mål, og vi skal ut i vanskelig bortekamp. Kanskje Vevatne bør få 20-30 minutter som innbytter mot Ulf før han starter neste kamp?
Tren på langskudd

Nixon

Det er sikkert grunner til at Vevatne ikke skal starte, men hvorfor ikke ta sjansen? Han er i sesong og i form. Han skal spille i en posisjon han kjenner godt. Kampen blir spilt i nabolaget hans mot en lokal rival og han er sannsynligvis veldig motivert. Og det er da slett ikke uvanlig å hive nye spillere nærmest rett inn på et lag. Det ser man med mye bedre lag i mye bedre ligaer enn der Brann holder til.

Kjør på!
Rød makt på Hansa

dokken


Lasaron

Det blir mer og mer tenkelig med seier i denne kampen.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Nixon on August 04, 2015, 14:04:08 PM
Det er sikkert grunner til at Vevatne ikke skal starte, men hvorfor ikke ta sjansen? Han er i sesong og i form. Han skal spille i en posisjon han kjenner godt. Kampen blir spilt i nabolaget hans mot en lokal rival og han er sannsynligvis veldig motivert. Og det er da slett ikke uvanlig å hive nye spillere nærmest rett inn på et lag. Det ser man med mye bedre lag i mye bedre ligaer enn der Brann holder til.

Kjør på!


Skal me då tørre å tru på følgjande oppstilling?

              Piotr
Nouri - Acosta - Demidov - Vevatne
   Birkelund - Barmen - Haugen
  Huseklepp - Pedersen - Larsen

Kven er det no som er i faresona ved gule kort? Iallfall dei to siste kampane har me vore gode på den fronten med berre eitt (Heltne Nilsen).

Hatleking

Quote from: Lasaron on August 04, 2015, 17:22:20 PM
Det blir mer og mer tenkelig med seier i denne kampen.


Om ikkje nødvendigvis på kort sikt, så trur eg iallfall at den voldsomt gode Sandnes Ulf-perioden kan vere på hell. Sogndal har jo ein down no, og eg ser på det som eit mykje betre lag generelt sett.

Nixon

Quote from: Hatleking on August 04, 2015, 17:22:39 PMKven er det no som er i faresona ved gule kort?


Ganske mange skal man tro oversikten på brann.no før kampen i går: Vadim Demidov (4), Bismar Acosta (2), Azar Karadas (2), Fredrik Haugen (2), Kristoffer Barmen (2), Kristoffer Larsen (2) og Erik Huseklepp (2).

Rød makt på Hansa


dudo

Vi har vel ett kort på de siste to kampene? Kan nok få noen mot Ulf, men ser for meg at Åsane skal spilles ut. Ingen grunn til å "ta" kort lørdag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Hatleking on August 04, 2015, 17:22:39 PM
Skal me då tørre å tru på følgjande oppstilling?

               Piotr
Nouri - Acosta - Demidov - Vevatne
    Birkelund - Barmen - Haugen
   Huseklepp - Pedersen - Larsen


Det tror jeg er et veldig godt tips. Men personlig håper jeg at vi starter med Orlov som midtspiss i stedet for Pedersen. For tiden virker hedmarkingen å være like vaksinert mot å score som Barmen. Karadas er selvfølgelig også en het kandidat, men han har fungert så bra som superinnbytter at jeg har god lyst til å se ham byttes inn mot Sandnes Ulf også.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on August 03, 2015, 10:18:32 AM
Quote from: hasunds on August 02, 2015, 23:04:13 PM
Marius Helle fekk kort mot Jerv og må stå over. Elles har Sandnes etter kvart ein tynn stall med kun 17 stk på alaget i følge heimesida deira. Her er truppen mot Jerv: (Ingvar Jonsson,Kenneth Sola, Nicolai Geertsen, Derek Decamps, Trond Erik Bertelsen, Ole Kristian Langås, Aksel Berget Skjølsvik, Anel Raskaj, Marius Helle, Pontus Engblom,Kent Håvard Eriksen.Innb:Tonny Brochmann, Axel Kryger, Egil Selvik, Vegard Skjørestad, Paul Torres. Særs viktig kamp for oss og vonleg slepp me mange karantener i dagens kamp mot Jerv. Går ut frå at ein god del tek turen underteikna inkludert. Føremelding på sandnesgraset: 17 grader, lett bris og lettskya. Elles er det nytt anlegg på gang: http://www.sandnesstadion.no


Flott med et lukket stadion. Kommentarer til det eneste bildet av en tribune fra innsiden:

- Meget bra at nederste seterad er så nært krittmerket.
- Ingen søyler, det er bra. Selvsagt burde det være en selvfølge, men det er det selvsagt ikke.
- En utrolig teit horisontal midtgang på en lav tribune. Skjerpings!


Fet stadion. Bra at vi får flere nye stadioner i stedet for de råtne med løpebaner.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Håper Vevatne starter. Så dårlig Hanstveit var i går er det ingen grunn til å ikke starte med Vevatne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

blobby winters

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 04, 2015, 19:26:28 PM
Quote from: Hatleking on August 04, 2015, 17:22:39 PM
Skal me då tørre å tru på følgjande oppstilling?

               Piotr
Nouri - Acosta - Demidov - Vevatne
    Birkelund - Barmen - Haugen
   Huseklepp - Pedersen - Larsen


Det tror jeg er et veldig godt tips. Men personlig håper jeg at vi starter med Orlov som midtspiss i stedet for Pedersen. For tiden virker hedmarkingen å være like vaksinert mot å score som Barmen. Karadas er selvfølgelig også en het kandidat, men han har fungert så bra som superinnbytter at jeg har god lyst til å se ham byttes inn mot Sandnes Ulf også.


Pedersen skal starte. Han hadde en fin assist til Karadas og burde hatt en nydelig assist til Klepp. Det er Klepp som er vaksinert mot å score. Kan ikke sies at Pedersen fikk god service fra midtbanen heller. Nei Pedersen er helt klart første valg. Spørsmål er DM posisjon. Blir det Barmen eller blir Acosta eller Demidov flyttet opp igjen og Grønner spiller midtforsvar?

Hatleking

Quote from: stigh on August 04, 2015, 18:05:25 PM
Quote from: Nixon on August 04, 2015, 17:54:54 PM
Quote from: Hatleking on August 04, 2015, 17:22:39 PMKven er det no som er i faresona ved gule kort?



Med Skaanes tilbake (?) så tålar me eit par suspensjonar, men me har ikkje så breid stall at det kan bli for mange. Det gjeld sjølvsagt heile OBOS. Spesielt på kantane er me sårbare, så om både Larsen og Huseklepp vert suspendert samstundes, slit me ein del. Då må me kanskje til og med starte med Hansson ;)

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Larsendos

August 04, 2015, 23:24:22 PM #22 Last Edit: August 04, 2015, 23:27:19 PM by Larsendos
Sandnes/Ulf har tatt like mange poeng som oss siden Norling måtte gå. Ingen revolusjonerende trenerbytte der i gården.

Kagain

Hadde det vært en idé å ha Hanstveit tar SHN sin rolle i denne kampen? SHN lå jo for det meste helt bak med stopperne i kampen mot Levanger. Det burde vel også Hanstveit kunne klare...

hasunds

Ahlsen-Geddi-Kniksen-Hasund

dokken

446 billetter igjen til bortefeltet nå, så det har da gått unna en del (154 for å være presis). Klarer vi 500? Dette er kanskje den eneste helgekampen vi får i høst, og det er vel alltids en del bergensere i området.

blobby winters

Quote from: Kagain on August 05, 2015, 09:06:30 AM
Hadde det vært en idé å ha Hanstveit tar SHN sin rolle i denne kampen? SHN lå jo for det meste helt bak med stopperne i kampen mot Levanger. Det burde vel også Hanstveit kunne klare...


Kreativ tanke. kanskje det ville fungere. Men, jeg er veldig skeptisk.
Det blir ihvertfall ikke noe box 2 box løping.
Men, jeg har ikke troen på pasningsfoten til Hanstveit. Feil pasninger i midtbane leddet er livsfarlige.

krøvel vellevold

Quote from: dokken on August 05, 2015, 18:27:27 PM
446 billetter igjen til bortefeltet nå, så det har da gått unna en del (154 for å være presis). Klarer vi 500? Dette er kanskje den eneste helgekampen vi får i høst, og det er vel alltids en del bergensere i området.


Strømmen er jo en søndag kl 15, så det bør bli mange på den også.
Legg ned hele klubben!

KEO

Blir det samling på Melkebaren før kamp?
Er jo PL start også så hadde vært greit å fått med seg 1 omg der.
Nu kør vi!

Hatleking

Skaanes tilbake i full trening - kjempebra! Er vel då på benken mot Sandnes Ulf?

Lasaron

Quote from: KEO on August 06, 2015, 17:23:42 PM
Blir det samling på Melkebaren før kamp?
Er jo PL start også så hadde vært greit å fått med seg 1 omg der.


Melkebaren er veldig bra!
Tren på langskudd

dokken

350 billetter igjen til bortefeltet nå - med andre ord er det solgt minst 250.

Lovende - vil tro at det dukker opp en god del på selve kampdagen (jfr Bærum borte, der det rant inn med bergensere).

Når det gjelder Melkebaren, har visst de sagt at de ikke ønsker fotballsupportere i grupper. Men vi er jo bare en gjeng med individer som tilfeldigvis er i Sandnes samtidig. Vi sier at vi er sykkelentusiaster som besøker DBS' hjemby.

Er et par andre alternativer i nærheten også, om Melkebaren skulle nekte å ta imot pengene våre (prisnivået i oljeland er høyt uansett, men Melkebaren har meget godt ølutvalg).

Corran

Bærum kampen var jo hjulpet av Norway cup samt at det bor flere Bergensere og ferierer flere Bergensere i Oslo en i Sandnes
Men kommer nok fler en det som er solgt til nå
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Henki

Quote from: Corran on August 07, 2015, 10:34:15 AM
Bærum kampen var jo hjulpet av Norway cup


I og med at Norway cup gikk av stabelen en måned etter Bærum-kampen, må jeg innrømme at jeg ikke helt forstår hvordan disse to kan ha hatt innvirkning på hverandre.
Ballen skal fremover!

Corran

ahhh meg som blandet med Follo kampen. Var vel den som var under/på slutten av norway cup
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Vi hadde sikkert blitt flere om ikke det var for alle som er helt i fyr og flamme over at det nå spilles fotball igjen 1000 km lenger sørvest. Mye større tilhørighet til de klubbene, må vite...
Legg ned hele klubben!

Andy-pandy5

har snakket med melkebaren. vi er velkommen der. dørene åpner 12.00

Nixon

http://www.brann.no/news/article/15adn9cbpnugvzjsr1ryt2ky2/title/troppen-mot-sandnes-ulf-er-klar

Troppen er klar til i morgen. Vevatne er ikke uventet med, men skal man tro BA kommer han ikke til å starte. Skaanes er ikke med, og heller ikke Hansson. Og det blir heller ikke forklart hvorfor sistnevnte ikke er med, som vel den eneste spiller. Jeg vet ikke om vi skal legge noe i det, men treningsfraværet hans i Nederland ser ikke ut til å styrket sjansene hans i Brann.

Men det må sies at Nilsen godt kunne utelatt en spiss og heller tatt med Hansson. For hvorfor skal Orlov, Castro, Lorentzen og Karadas fylle opp benken bak Pedersen?
Rød makt på Hansa

blobby winters

Quote from: Nixon on August 07, 2015, 18:55:45 PM
http://www.brann.no/news/article/15adn9cbpnugvzjsr1ryt2ky2/title/troppen-mot-sandnes-ulf-er-klar

Troppen er klar til i morgen. Vevatne er ikke uventet med, men skal man tro BA kommer han ikke til å starte. Skaanes er ikke med, og heller ikke Hansson. Og det blir heller ikke forklart hvorfor sistnevnte ikke er med, som vel den eneste spiller. Jeg vet ikke om vi skal legge noe i det, men treningsfraværet hans i Nederland ser ikke ut til å styrket sjansene hans i Brann.

Men det må sies at Nilsen godt kunne utelatt en spiss og heller tatt med Hansson. For hvorfor skal Orlov, Castro, Lorentzen og Karadas fylle opp benken bak Pedersen?


Har nok glemt reglen om antall innbyttere som er lov. Planen er at dersom vi ligger under med 5 min igjen på klokken så bytter vi inn 4 spisser :'(

Lasaron

Det er typisk brann.no å utelate en eller annen spiller når de ramser opp hvem som ikke er med. Merkelig. Hansson burde helt klart vært med i stedet for Castro.
Tren på langskudd

Corran

Helt enig i at Castro kunne vært hjemme
Karadas har en klar rolle og kan brukes både som spiss og midtstopper
Orlov er et arbeidsjern som kan brukes de fleste steder om nødvendig
Lorentzen ung og lovende og grei å ha med om enten behovet for ham eller at de leder stort (noe som aldri skjer) gjør at han kan komme inn
Og da er det ikke bruk for Castro
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 07, 2015, 18:55:45 PM
http://www.brann.no/news/article/15adn9cbpnugvzjsr1ryt2ky2/title/troppen-mot-sandnes-ulf-er-klar

Troppen er klar til i morgen. Vevatne er ikke uventet med, men skal man tro BA kommer han ikke til å starte. Skaanes er ikke med, og heller ikke Hansson. Og det blir heller ikke forklart hvorfor sistnevnte ikke er med, som vel den eneste spiller. Jeg vet ikke om vi skal legge noe i det, men treningsfraværet hans i Nederland ser ikke ut til å styrket sjansene hans i Brann.

Men det må sies at Nilsen godt kunne utelatt en spiss og heller tatt med Hansson. For hvorfor skal Orlov, Castro, Lorentzen og Karadas fylle opp benken bak Pedersen?


Skuffende. Hvorfor i alle dager skal vi vrake Vevatne fra start som er i form for å starte med en halvveis venstreback? Intet vondt om Hanstveit, men han har sett sine beste år.
Hansson har åpenbart ingen høy stjerne hos Nilsen og ingen blir vel overrasket om han forsvinner i vinter og gjør det bra i Nederland om et par år.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Soler

Quote from: Nixon on August 07, 2015, 18:55:45 PM
http://www.brann.no/news/article/15adn9cbpnugvzjsr1ryt2ky2/title/troppen-mot-sandnes-ulf-er-klar

Troppen er klar til i morgen. Vevatne er ikke uventet med, men skal man tro BA kommer han ikke til å starte. Skaanes er ikke med, og heller ikke Hansson. Og det blir heller ikke forklart hvorfor sistnevnte ikke er med, som vel den eneste spiller. Jeg vet ikke om vi skal legge noe i det, men treningsfraværet hans i Nederland ser ikke ut til å styrket sjansene hans i Brann.

Men det må sies at Nilsen godt kunne utelatt en spiss og heller tatt med Hansson. For hvorfor skal Orlov, Castro, Lorentzen og Karadas fylle opp benken bak Pedersen?

Slik vi spiller nå så konkurrerer vel Hansson og Lorentsen om samme plassen? Kantrolle? Men enig i Castro burde vrakes.

OmOssSjølOgHansaøl

Uavgjort vil sannsynligvis være et greit borteresultat, selv om vi ikke går forbi Sandnes Ulf på tabellen i denne runden. Hvis vi skal få direkteopprykk bør vi nok uansett ha et bedre poengsnitt enn minst to av de andre tre topplagene - altså Sogndal, Sandnes Ulf og Hødd - i de siste 12 rundene.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Hatleking

Hanstveit startar og Barmen tek den djupe rolla med Birkelund som indreløpar.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Falkman

Uaktuelt å utvide Zumo-abonnenementet mitt med Cmore-film!! bare for å få sett dagens kamp! Jævla blodsugere! Stream anyone?

olebrann3


dudo

Burde man? Jeg er enig med TV2 i at man skal kunne kjøpe abonnement til bare norsk eller bare engelsk fotball om man ønsker det. Jeg er ikke enig i prisen for totalabonnementet ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Gå av.

Go Up