• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sivert Heltne Nilsen

Started by Jose Arrogantio, July 20, 2015, 20:15:22 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Brann har vel sikret seg en solid videresalgsprosent (?) : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Hjelpe meg for et nek. "Jeg leverer i nuet" svarer han på spørsmålet om han angrer exiten fra serielederen.

Nuet. Lever i  n u e t. Som då var en serieleder. Milde himmel...
Gå av.

BBB-mod

Når man først er innlogget. Vi satser på at denne overgangen også går i orden.


BBB-mod

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain

Tror det er en tryggere tråd å opprette enn den jeg lagde på Søderlund.

Superjack

Quote from: Spelaren on August 13, 2019, 23:56:29 PMHjelpe meg for et nek. "Jeg leverer i nuet" svarer han på spørsmålet om han angrer exiten fra serielederen.

Nuet. Lever i  n u e t. Som då var en serieleder. Milde himmel...

 
Tror ikke han er nek nei. Men han er definitivt ikke en som er ute etter å vinne titler kan det virke som... Gikk når Brann var meget seriøs tittelkandidat til en dumpekandidat i Danmark.
Så gikk han til et ikke veldig sterkt lag i Sverige, som gjorde det overraskende sterkt med en 2. plass. Så da var det greit å reise til en dumpekandidat i Belgia, før turen går til Norsk fotballs klareste dumpekandidat pr i dag.

Brannsupporter.

Spelaren

Exiten i 2018 kvalifiserer fortsatt til årets nek i 2018. Men han er velkommen nå.
Gå av.

Lasaron

Quote from: Spelaren on August 06, 2021, 07:48:29 AMExiten i 2018 kvalifiserer fortsatt til årets nek i 2018. Men han er velkommen nå.

Vel, en del tyder på at det lå noe bak som vi ikke vet.
Tren på langskudd

Spelaren

Gå av.

Nixon

https://www.bt.no/fotball/i/X6xBwx/blir-trolig-brann-klar-i-dag-her-er-sivert-heltne-nilsen-paa-stadion

Sønnen er på plass på Stadion for den fysiske testen. Varer nok ikke lenge før dette blir offisielt.
Rød makt på Hansa

Kagain

Ser BA spekulerer i en grei pris. Fra artikkelen

"Etter det BA forstår ender Brann opp med å betale et sted mellom 2,5 og tre millioner kroner for midtbaneankeret."

Vet ikke hvor mye de betalte for Finne eller fikk for Tveita. Men de må vel satse for å holde plassen i tippeligaen.

Lasaron

Velkommen! God signering. Noe lang kontrakt, men la gå.
Tren på langskudd

Henki

Quote from: Lasaron on August 06, 2021, 07:52:27 AM
Quote from: Spelaren on August 06, 2021, 07:48:29 AMExiten i 2018 kvalifiserer fortsatt til årets nek i 2018. Men han er velkommen nå.

Vel, en del tyder på at det lå noe bak som vi ikke vet.

Ja, ryktete rykter skal ha det til at forholdet mellom treneren og SHN var ganske dårlig sommeren 2018.
Ballen skal fremover!

Nixon

Quote from: Henki on August 06, 2021, 17:21:57 PM
Quote from: Lasaron on August 06, 2021, 07:52:27 AM
Quote from: Spelaren on August 06, 2021, 07:48:29 AMExiten i 2018 kvalifiserer fortsatt til årets nek i 2018. Men han er velkommen nå.

Vel, en del tyder på at det lå noe bak som vi ikke vet.

Ja, ryktete rykter skal ha det til at forholdet mellom treneren og SHN var ganske dårlig sommeren 2018.

Jeg har også hørt et rykte om noe som ødela familierelasjonen såpass at Sønnen ville forlate klubben. Men så snakket jeg på Varden med en som burde vite litt, og skal man tro han var det «bare» en kombinasjon av penger og en sjanse til et utenlandseventyr som han kanskje ikke hadde trodd han skulle få. Så gudene vet hva som skjedde!
Rød makt på Hansa

esp123

Quote from: Henki on August 06, 2021, 17:21:57 PM
Quote from: Lasaron on August 06, 2021, 07:52:27 AM
Quote from: Spelaren on August 06, 2021, 07:48:29 AMExiten i 2018 kvalifiserer fortsatt til årets nek i 2018. Men han er velkommen nå.

Vel, en del tyder på at det lå noe bak som vi ikke vet.

Ja, ryktete rykter skal ha det til at forholdet mellom treneren og SHN var ganske dårlig sommeren 2018.
Har hørt de samme ryktene. Og at det var forholdet de i mellom som gjorde at SHN valgte å gå.

Men dette er ryktete rykter.

Crispo 2

Om det stemmer at Brann bare betaler en plass mellom 2 og 3 millioner så bør sportsjefen hylles for denne overgangen.
Per Pettersen 1960-1964

Larsendos

Quote from: Crispo 2 on August 06, 2021, 18:29:52 PMOm det stemmer at Brann bare betaler en plass mellom 2 og 3 millioner så bør sportsjefen hylles for denne overgangen.
Waasland-Beveren rykket ned etter å ha tapt 2-5 i avgjørende kvalifiseringskamp. Salgsverdien til SHN, som spilte stopper i de fleste kampene i Belgia, økte ikke akkurat etter det oppholdet.

Nixon

Ja, har noen av oss peiling på hva en slik spiller fra en slik klubb er verdt? For alt vi vet kan Branns tilstand for øyeblikket (lettere desperate) ha gjort at det belgiske laget smilte hele veien til nettbanken.
Rød makt på Hansa

Kagain

Sukk. Det er vel ingen overraskelse over at jeg ikke lar meg rive med i begeistring vedrørende denne signeringen. Som jeg har sagt mange ganger før så er SHN begredelig på mange felt, men for all del: Om Horneland har tenkt å gå helt LAN i taktikken sin så er han sikkert en grei signering. Men gudbedre hvor kjedelig det var å se på når det ikke gikk Brann sin veien. Flere ganger overøste jeg mentalt SHN med skjellsord (jeg foretrekker stille hat fremfor uttrykt forakt) da han la nok en støttepasning bakover til forsvaret. Fyren eier jo ikke kreative evner, og sliter med å få ballen fremover. Ikke akkurat den medisinen Brann trenger nå.

Ja ja, Brann får en sjef. Big fucking whoop. De hadde det jo allerede med den godeste Fønmikkjel'n i mål. Skal de bruke tid på å kjefte på hverandre nå?

Men for all del, som alltid når det kommer nye spillere til Brann holder jeg sytingen internt eller begrenset til dette forumet. Jeg ønsker Sønnen velkommen igjen, og håper at han kan knuse alle de fordommene jeg har mot han. Ser at Brann har utstyrt han med en dritlang kontrakt. Håper de har lagt inn kutt for nedrykk i den kontrakten.

krakra

August 06, 2021, 22:17:13 PM #369 Last Edit: August 06, 2021, 22:18:49 PM by krakra
Skal hylle Jimmi den dagen vi har en godt sammensatt stall med unge, fremadstormende spillere og gode ledertyper samt en god trener som utvikler dem og har bygd en spillestil som både utvikler spillere og gir resultater.

Det er oppdraget. Å hylle en sportssjef fordi han henter noen veldig godt kjent spillere som enten ikke fikk spilletid, eller som rykket ned, med sine tidligere klubber er nesten på nivå med å skryte av en trener fordi han har lyst til å spille offensiv fotball med unge spillere, uten å få det til. Vi snakker det som burde være minimumskravet her. Det er snakk om to spillere som fort kunne endt opp i Brann i vinter, men der treneren ikke ønsket den ene og det andre fikk tilbud fra en rikere klubb i siste liten. Disse hindringene var ikke der i år.

Og ingen har spilt ennå. Hvis de faller igjennom blir vel Jimmy idioterklært.

Når det er sagt så er det ingen grunn til å ikke være positiv til SHN. Selv om det er en ganske solid fallitterkæring.
På sikt blir vi forhåpentligvis et lag der SHN er for primitiv eller overflødig, men et lag uten noen spillestil, ingen ledere, ingen defensiv struktur og nada vinnerkultur har selvfølgelig godt bruk for en type som SHN.

Nixon

Quote from: Kagain on August 06, 2021, 22:09:15 PMSukk. Det er vel ingen overraskelse over at jeg ikke lar meg rive med i begeistring vedrørende denne signeringen. Som jeg har sagt mange ganger før så er SHN begredelig på mange felt, men for all del: Om Horneland har tenkt å gå helt LAN i taktikken sin så er han sikkert en grei signering. Men gudbedre hvor kjedelig det var å se på når det ikke gikk Brann sin veien. Flere ganger overøste jeg mentalt SHN med skjellsord (jeg foretrekker stille hat fremfor uttrykt forakt) da han la nok en støttepasning bakover til forsvaret. Fyren eier jo ikke kreative evner, og sliter med å få ballen fremover. Ikke akkurat den medisinen Brann trenger nå.

Jeg forbannet også tunnelsynet hans mange ganger da han var her sist. Men det har blitt sagt, tror han sa det selv, at han har utviklet det offensive spillet sitt i Danmark og Sverige. Det gjenstår å se, men vi skal altså etter sigende få i retur en bedre og mer komplett spiller.
Rød makt på Hansa

krakra

Får håpe det ikke betyr en spiller som er sløvere i kantene.

Kagain

Quote from: Nixon on August 06, 2021, 22:28:21 PMJeg forbannet også tunnelsynet hans mange ganger da han var her sist. Men det har blitt sagt, tror han sa det selv, at han har utviklet det offensive spillet sitt i Danmark og Sverige. Det gjenstår å se, men vi skal altså etter sigende få i retur en bedre og mer komplett spiller.

Det er jo noe man kan håpe på. Skal jeg være veldig positiv her så har han jo en del andre ting som er nyttig, slik at det defensive skal være i boks. Så om bare overblikket er blitt litt bedre eller viljen til å få ballen fremover kan han fort bli veldig nyttig. Men han har litt å bevise i så måte, og utgangspunktet er kanskje ikke det beste om det er rett som folk sier at han spilte stopper i Belgia...

Larsendos

Quote from: Kagain on August 06, 2021, 22:09:15 PMMen gudbedre hvor kjedelig det var å se på når det ikke gikk Brann sin veien. Flere ganger overøste jeg mentalt SHN med skjellsord (jeg foretrekker stille hat fremfor uttrykt forakt) da han la nok en støttepasning bakover til forsvaret. Fyren eier jo ikke kreative evner, og sliter med å få ballen fremover.
Han er og skal være den minst kreative spilleren av de 6 foran forsvaret. Hans jobb er ikke å være kreativ. Han har andre styrker, og de styrkene førte oss til toppen av norsk fotball. Og ballen spilles bakover i påvente av bedre løsninger. Husk på at motstander ofte ligger i rammen med 11 spillere på rett side. Deres ønske er vel at de minst kreative spillerne på motstanderlaget skal ta dårlige valg i oppbygningen av et angrep?

Kagain

Quote from: Larsendos on August 07, 2021, 08:03:39 AMHan er og skal være den minst kreative spilleren av de 6 foran forsvaret. Hans jobb er ikke å være kreativ. Han har andre styrker, og de styrkene førte oss til toppen av norsk fotball. Og ballen spilles bakover i påvente av bedre løsninger. Husk på at motstander ofte ligger i rammen med 11 spillere på rett side. Deres ønske er vel at de minst kreative spillerne på motstanderlaget skal ta dårlige valg i oppbygningen av et angrep?

Det er det som er problemet her da. Ballen ble stort sett alltid spilt bakover, og etter den første sesongen tilbake i tippeligaen fikk ikke Brann det helt til lengre. De begynte sesongene sterkt men hadde seg en lei høstknekk, og så gikk det gradvis dårligere.

LAN holdt på sin stil, og der var SHN en nøkkel. Men problemet var at denne nøkkelen ble sløvere og sløvere. Han sendt ballen tilbake, og det ble ikke gjort noe. De trillet litt ball i bakre rekker til en eller annen motstanderspiller ble lei, og gikk i angrep. Problemet var at selv ikke da fikk de utnyttet dette til en kontring. Før SHN ble solgt var det nesten traumatiserende (for å si det på flåsete vis) å se hvordan enhver flyt og bevegelse stoppet i laget. Da ballen gikk til SHN stoppet hele spillet. Det hadde ingenting å si om det var en ball han snappet fra motspillerne eller en pasning. Han ble stående å spinne før han sendt ballen bakover til forsvaret. Dette selv om ballen kom fra forsvaret. Vi sto på stadion og kjeftet: "få den ballen fremover nå, Sivert! Du fikk den fra forsvaret, forsvaret hadde sikkert en grunn til å gi deg den ballen. De ønsket den ikke tilbake som om det var en uønsket gave fra svigermor!"

Så da han ble solgt var det to følelser som slo meg:

1. At noen gidder å kjøpe en så begrenset spiller!
2. Nå kan vi kanskje endelig få et Brann-lag som fungerer igjen når bremseklossen SHN er vekke!

Så jeg var faktisk lettet da han forlot åstedet og kjente på noe som en kanskje kan kalle et håp. Et håp om at LAN og Brann klarer å videreutvikle spillet sitt litt mer når de har fått dette gjort. Min følelse var at SHN var rett medisin da Brann måtte rykke opp igjen, men da det var gjort forsvant virkningene av den medisinen siden Brann møtte en annen form for motstand i Tippeligaen, og bivirkningene (ie. hvor begrenset SHN er som spiller) var mye større. Men både LAN og Brann sviktet meg her. De klarte ikke å utvikle spillet sitt tilstrekkelig, og da ble det fot i ræven på LAN.

Når KI kom var jeg litt mer optimistisk igjen, da jeg håpte at han ikke var kjørt seg så fast i egen taktikk som LAN virket å være. Vi vet jo alle hvordan det gikk. De dårlige signalene for meg var der da han i vinter prøvde å få tilbake SHN. Da begynte jeg å bli bekymret. Derfor er jeg også bekymret nå når Horneland plutselig også ville ha SHN.

Når alt denne eddiken er hostet opp, så vet jeg jo at SHN så ut til å gjøre seg nyttig i Danmark og i Sverige, så...

 

Lasaron

Hvis Pedersen og Sønnen spiller samtidig, blir det bare komisk om Pedersen er kaptein. Jeg ser for meg det er uheldig for gruppedynamikken også.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on August 10, 2021, 10:17:11 AMJeg ser for meg det er uheldig for gruppedynamikken også.

Du kan gjerne se det for deg. Men sannsynligvis vet du absolutt null, niks og ingenting om hvordan dynamikken er innad i den gruppen. For øvrig avsluttet Sønnen med kapteinsbindet i går etter at det hadde vært innom Barmen.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Sant, det var en generell betraktning der jeg tror at å ha en liksomleder er kleint og sånt. Derfor ser jeg det for meg.

Det hadde vært interessant å lese hvordan du tror det vil slå ut om Daniel Pedersen fortsetter som kaptein. Du er veldig flittig til å kommentere andres meninger uten å komme med dine egne.
Tren på langskudd

Nixon

At dansken er en komisk liksomleder er noen som er blitt en liten sannhet på dette forumet. Jeg tror det er ganske langt fra sannheten slik det oppleves innad i klubben, og at dansken som kaptein med Sønnen ved sin side hadde fungert helt fint. Slik det gjorde i går. Fra tribuneplass kunne vi se at de hele tiden snakket sammen og fant hverandre godt med ballen.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det er blitt sagt på forumet her at han ikke er en flink leder. Nå hevder jeg at det blir komisk om han skal fortsette som kaptein etter at Sønnen er kommet. At de snakker sammen og finner hverandre med ballen mener jeg er irrelevant.

Så kan jeg ta feil på noe. Det kan tenkes at Pedersen er en bedre leder i gruppa generelt, i garderoben etc. Det vet jeg ikke. Men det er stor forskjell ute på banen.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Nixon on August 10, 2021, 10:39:19 AMAt dansken er en komisk liksomleder er noen som er blitt en liten sannhet på dette forumet. Jeg tror det er ganske langt fra sannheten slik det oppleves innad i klubben, og at dansken som kaptein med Sønnen ved sin side hadde fungert helt fint. Slik det gjorde i går. Fra tribuneplass kunne vi se at de hele tiden snakket sammen og fant hverandre godt med ballen.
Innad i klubben som styrer mot nedrykk? Der Petter Strand har vært visekaptein? At det er enorm forskjell i lederegenskapene til SHN og Pedersen er åpenbart. Pedersen er sikkert en fin fyr, men noen innpisker eller spesielt fotballklok spiller fremstår han ikke som.

esp123

Kan det være at Pedersen og Heltne Nilsen har egenskaper som utfyller hverandre? Heltne Nilsen kommer til å ta en kapteinsrolle uansett. Han hadde ikke bindet siste gang han var her heller.


Lasaron

Men da var faren trener og Vito Wormgoor kaptein.
Tren på langskudd

krakra

Altså, når Pedersen framstår som en svak kaptein og laget har sviktet på mentalitet, samspill og struktur med ham som kaptein, noe som indikerer mangel på ledere på banen, så kan det selvfølgelig være at han har noen skjulte lederegenskaper som ikke gir noen synlig effekt, men det mest sannsynlige er jo at han ikke er en spesielt bra kaptein.

Jeg benekter ikke at Pedersen har vært en av ledertypene i Brannstallen den siste tiden, men jeg syns det fremstår som ganske platte saker. Man så jo hvordan SHN pekte og instruerte i går, og hvordan hele laget fulgte etter. Det har jeg aldri sett med Pedersen, selv om han snakker under kampene.

esp123

Jeg tror ikke det er så viktig hvem som har bindet, folk som Heltne Nilsen (og Andersen) kommer til å være ledere uansett. Jeg tror det ville vært rart og potensielt destabiliserende å ta fra Pedersen bindet nå. Han virker å ha en bra standing hos både Horneland og i gruppen.

krakra

Skal vi ha en kaptein som ikke forsvarer en plass i en toppet førsteelver når vi har bedre kapteinsemner som gjør det?

esp123

Quote from: krakra on August 10, 2021, 14:23:52 PMSkal vi ha en kaptein som ikke forsvarer en plass i en toppet førsteelver når vi har bedre kapteinsemner som gjør det?
Hvis han sitter på benken blir det naturligvis noen andre som har bindet, men å offisielt bytte kaptein midt i sesongen er bare unødvendig. Hvis Daniel Pedersen ikke er god nok så skjer det naturlig. Og da er han mest sannsynlig et annet sted neste sesong uansett.

Gulløl

September 12, 2021, 09:12:46 AM #387 Last Edit: September 12, 2021, 09:15:13 AM by Gulløl
Begynner å komme i form, når drittsekk faktene også er på plass begynner det å nærme seg noe.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Jeg liker godt at han er en vandrende provokasjon. Men liker ikke når han ligger nede tilsynelatende uten grunn. Det drev han på med sist også. Det er bare pinlig.
Rød makt på Hansa

Churchill

Hva som helst Sivert gjør som bidrar til at vi vinner kamper, fr støtte fra min side. Tror ikke alltid det er uten grunn at han ligger nede. Han er tøff i spillestilen pg det gjør nok av og til vondt for ham selv også.
...we shall never surrender.

Leffen

Quote from: Nixon on September 12, 2021, 10:10:27 AMJeg liker godt at han er en vandrende provokasjon. Men liker ikke når han ligger nede tilsynelatende uten grunn. Det drev han på med sist også. Det er bare pinlig.

Enig. Elsker SHN sin oppofrende stil. Men satt rett bak benkene på søndag og må innrømme at det var litt gøy, og forståelig, da Geir Bakke skrek til han når han lå og okket seg. Akkurat dette kan han godt luke ut.

Gulløl

September 13, 2021, 09:46:02 AM #391 Last Edit: September 13, 2021, 09:52:25 AM by Gulløl
SHN må ikke overdrive, dommerene merker seg det og det kan utvikle seg til han ikke får frispark uten at det er veldig klart. Bedre at flere spillere tar ansvar og deler på dette. Har sett nok av gjestende lag på Stadion opp gjennom årene der noen lag kjører på og ligger strødd for den minste ting og at krampen tar opptil flere. Brann har mange grådig snille gutter som ikke gjør slikt pr i dag, blir avisoppslag to tre plasser og en nyhet når SHN gjør det som denne gang.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Leffen

Quote from: Kveitebollen on September 15, 2021, 10:16:21 AMhttps://open.spotify.com/episode/4OdFVqp5hKe36BbBNazEDi?si=086f6b85b46148cc

Fin fyr. Fin pod.

Enig! Fremstår som en veldig likandes type. Svarer godt for seg. Men må si det er litt komisk at han snakker om alt mulig, men når det uungåelige spørsmålet om 2018 kommer opp, svarer han at det er så lenge siden; det må vi legge bak oss. Hehe. Det er bare tre år siden. Fortsatt en stor gåte hva som skjedde. Kanskje han angrer veldig og ikke orker å tenke mer på det? Sånn han snakker om forholdet til faren i podden virker det ikke som det er det som har vært utslagsgivende.

esp123

Kan jo være at det som (evt.) skjedde mellom Sivert og faren er tilgitt nå....

Spelaren

Han burde bare ha innrømt at et umiddelbart lønnshopp med ekstra lav skatt (én fugl i hånden) fristet mer enn et mulig seriemesterskap med dertilhørende $ og muligheter for mer $ (ti fugler på taket). Så får det heller være at det han sa om å gullet med favorittklubben bare var bullshit.
Gå av.

Nixon

Lurer på om medspillere, trener og legen ikke helt tror på det når Sønnen ligger nede. Folk på tribunen gjør det i alle fall ikke!;) Men i dag hadde han bevis etterpå at han ble kakket ned.
Rød makt på Hansa

krakra

Han ble jo skallet ned, men han ble nok liggende litt vel lenge. Det var vel også en situasjon der han fikk en hånd i brystet og la seg ned og holde seg til hodet.

Lasaron

Han var enormt viktig i dag.
Tren på langskudd

Churchill

...we shall never surrender.

Go Up