• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sivert Heltne Nilsen

Started by Jose Arrogantio, July 20, 2015, 20:15:22 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Klønete er ikke nok til å brenne broene. Det høres litt utilgivelsk ut for meg. Det gikk nå bra å få Karadas tilbake i sin tid, da bør det gå bra med Nilsen også. Eller hur?
Tren på langskudd

Corran

SHN er vel ikke fra en hylle vi vil hente fra når han  er ferdig i danmark. Håper vi da er kommet såpass langt at han ikke er aktuell
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Lasaron on August 17, 2018, 22:05:33 PMKlønete er ikke nok til å brenne broene. Det høres litt utilgivelsk ut for meg. Det gikk nå bra å få Karadas tilbake i sin tid, da bør det gå bra med Nilsen også. Eller hur?

Det er tilgivelse for det meste. "Halve" Store Stå snudde jo ryggen til da POL ble presentert som Brannspiller. Han hadde gjort seg til erkefiende etter å ha vært bidragsyter til noen dårlige Brann-resultater i lokaloppgjørene tidlig på 90-tallet og ikke minst en aktiv finger mot Store Stå etter en skåring på Stadion. Men det gikk seg til kan man vel si.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Store Stå har ikke alltid vært like representativ for Brannfansens, at noen snudde ryggen til den beste bergenske fotballspilleren siden Kniksens, er like latterlig som Hater NFF-ropene.

Lasaron

Der overrasker du meg, Atle, at lidenskapelige du syns hatet mot NFF er latterlig. De har jo motarbeidet Brann mange ganger, og fremelsket lokomotivet fra Trondheim.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on August 18, 2018, 09:30:57 AMDer overrasker du meg, Atle, at lidenskapelige du syns hatet mot NFF er latterlig. De har jo motarbeidet Brann mange ganger, og fremelsket lokomotivet fra Trondheim.

Har de nå det? Eg kan forstå at et forbund er fornøyd med et lag som i 10(?) år på rad representerer norsk fotball ute i Europa på en måte ingen andre lag før eller seinere har gjort det. La de til rette på noen måter som var urimelige for andre lag?
Gå av.

SK

August 18, 2018, 10:16:31 AM #306 Last Edit: August 18, 2018, 10:21:01 AM by SK
At NFF har motarbeidet Brann er det i hvert fall liten tvil om. De verste tilfellene tror jeg riktignok er litt tilbake i tid, f.eks. omkamp i Molde, nektet å utsette kamp mot VIF selv om hele førstelaget var syke (samtidig som andre lag fikk utsatt kamper på samme grunnlag). Konsekvent svarteper i fordelingen av hjemme/bortekamper i cupen kan også nevnes. Verste var vel den gangen vi skulle spille kvartfinale mot RBK og det stod ca. helt likt, så fikk RBK hjemmekamp begrunnet med at de hadde reist mer i tidligere sesonger.
Men dette inkluderer også dømming, og der er i hvert fall både min og mange andres oppfatning at RBK har kommet heldig ut i det store bildet, spesielt på Lerkendal. F.eks. mener jeg bestemt at vi har blitt bortdømt mot RBK klart flere ganger enn det motsatte. Men dommerfavoriseringen er det mitt inntrykk at har bedret seg de siste årene.

ostraume

Men tilbake til Sivert: denne «klubbene ble enige om å selge meg, ferdig med det» har null troverdighet. Det er ingen som tror på at Brann ønsket eller fremprovoserte et salg.

Nytt land og litt mer i lønningsposen er fett det, Sivert, hvorfor ikke bare si det som det er?

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: ostraume on August 18, 2018, 10:20:35 AMNytt land og litt mer i lønningsposen er fett det, Sivert, hvorfor ikke bare si det som det er?

Penger har han vel ikke snakket om, men han har da i flere intervjuer snakket om nytt land og at han kanskje ikke fikk en slik sjanse igjen.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Nettopp, Ostraume.

Og NFF må virkelig hate Brann, 16 mai hvert år på Stadion blant annet, de stikker virkelig kjepper i hjulene for Brann. For mange er det vel bare et rop som fenger, Hater NFF, et hatrop mot autoriteten, de som legger til rette og bestemmer. Sist jeg sjekket, er Brann sammen med de øvrige klubbene medlemmer og delaktige i NFF, med stemmerett og mulighet til å påvirke, så et rop mot NFF er til brøkdels et rop mot Brann også. Hadde det hjulpet om vi hadde lagt ned NFF og fått en ny konstruksjon på plass, en ny autoritet?

Jeg er fullt med på å ta dommere som gjør feil, men å istedenfor rope Hater NFF, fritar vel heller dommeren for direkte skyld.

Vel, nok om det.

Lasaron

Trøndere som er satt opp til å dømme Rosenborg-Brann. Rosenborg som lassevis av år fikk hjemmekamp både i første og siste serieomgang (i den grad det er en fordel å ha det i første runde).
Tren på langskudd

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: SK on August 18, 2018, 10:16:31 AMAt NFF har motarbeidet Brann er det i hvert fall liten tvil om.

Tja, jeg kan være enig om at det er liten tvil - i den forstand at det sannsynligvis er få tvilere. Enten tror man at NFF motarbeider Brann, eller så tror man at NFF ikke motarbeider Brann. Jeg tror - uten tvil - at NFF ikke har noen grunn til å motarbeide Brann og heller ikke gjør det.

Det er selvfølgelig fritt frem å tro hva man vil, men jeg ser i alle fall ingen grunn til å tro på noen NFF-kampanje mot Brann, med mindre noen varter opp med litt mer troverdige begrunnelser og bevis enn noen enkeltepisoder og «følelsen av» ...

Quote from: SK on August 18, 2018, 10:16:31 AMMen dette inkluderer også dømming, og der er i hvert fall både min og mange andres oppfatning at RBK har kommet heldig ut i det store bildet, spesielt på Lerkendal.

Nei, det er to ulike ting - med mindre man tror det er gått ut en hemmelig beskjed fra NFF til alle eliteseriedommere om å la RBK slippe lettere og la Brann straffes hardere.

Jeg tror også RBK har kommet heldig ut av dommeravgjørelser i det store bildet, men av helt andre grunner enn at NFF har gitt beskjed om eller lagt opp til at lag skal forskjellsbehandles. Hva enkeltdommere gjør (også hva et snitt av enkeltdommere gjør) er ikke samme sak som hva NFF gjør.

For øvrig kan jeg godt rope med på «hater NFF» når dommerne tabber seg ut, hvis det er det eneste ropet som settes i gang. I mangel av noe annet å rope med på. Men jeg synes det er et dårlig rop (tror noen at dommerne bryr seg veldig om hva vi mener om NFF?) ... Jeg ville ha foretrukket at vi skjelte ut dommeren eller dommeravgjørelsen direkte. «Møkkadømming» ville ha vært litt mer to the point. :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

ACHTUNG

Hva med det annullerte målet til Bendtner på Lerkendal? Var det en brist i NFFs sammensvergelse mot Brann. Dommerjævel, eller lignende, er langt bedre. Eller som jeg hørte en rope i en kamp mellom Fyllingen - Brann, til den litt kraftige linjedommeren, som dømte i Branns disfavør: Få på deg brillene, din feite, svarte tønne! (Myntet på den sorte sommerdrakt en)

Corran

Er da mindre personlig å rope Hater NFF enn å kalle folk for Feit eller en Jævel?

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Elfakiri

4-0 tap for Heltne og Horsens i går
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

ACHTUNG

Intervju i BA idag, der Heltne NOK EN GANG bedyrer at det ikke var pengene som var årsaken til at han dro...... Hva er det som er så galt med å innrømme at det er pengene som er årsaken til at man flytter til en mikroklubb på Jylland? Alle profesjonelle fotballspillere er opptatt av å karre til seg så mye som mulig, i sin korte karriere, Sivert må ikke kommer her og påstå at han er skrudd sammen på en annen måte. Skandalen er ikke at han går etter pengene, skandalen er at han ikke hadde tålmodighet til å vente til etter sesongen, slik at han hadde mulighet til å ta gull, med det som etter sigende er klubben i hans hjerte. Akkurat det kjærlighetsforholdet stikker ikke særlig dypt og jeg tror ikke han blir bejublet, om han skulle finne på å gjeste Stadion i høst.

Kagain

Jeg har ikke lest dette intervjuet, men jeg forstår det slik at han forteller hva som IKKE var grunnen. Forteller han noe om hva som VAR grunnen eller er det ellers bare koseprat?

Yngve

Quote from: Kagain on October 24, 2018, 17:07:59 PMJeg har ikke lest dette intervjuet, men jeg forstår det slik at han forteller hva som IKKE var grunnen. Forteller han noe om hva som VAR grunnen eller er det ellers bare koseprat?

Eg sit att med at det er eit eller anna som har skjedd her. For kvar gong han vert utfordra på dei mest opplagde spørsmåla er han så vag at det er til å rødma av.

ACHTUNG

Ingenting annet har skjedd, enn at han gikk etter pengene.

Superjack

Quote from: ACHTUNG on October 30, 2018, 18:08:11 PMIngenting annet har skjedd, enn at han gikk etter pengene.

Og at han fortsatt ikke vil inrømme det.
Brannsupporter.

Norlings Hund 2

Quote from: Superjack on October 31, 2018, 09:22:49 AM
Quote from: ACHTUNG on October 30, 2018, 18:08:11 PMIngenting annet har skjedd, enn at han gikk etter pengene.

Og at han fortsatt ikke vil inrømme det.

Og at man konkluderer over en lav sko!

Lasaron

Om Brann tar gull, har jeg ingen problemer med om han kommer. Han bidrog godt.
Tren på langskudd

osoerli

Kosar seg i Reserveligaens pulje 3
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: osoerli on November 27, 2018, 11:03:18 AMKosar seg i Reserveligaens pulje 3

Han fikk hele 10 minutter på tampen av helgens runde!
Gå av.

osoerli

Spelte heile kampen i begge dei 2 siste kampane i reservelagsserien, eller Horsens2 om du vil.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

Hva i all verden skjer? Bøyum bør ta en tur til Danmark og stille kritiske spørsmål til hvordan de forvalter storkjøpet sitt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Var det ikke så at de aldri hadde brukt så mye på en spiller før?
I så fall må det jo være tidenes bomkjøp av Horsense
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Så spilleren som mange mener kunne vært en garantist for Branngull i år spiller reservelagsfotball i Danmark? Det er jo både tragisk og litt morsomt.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Eg prøver å finne artikkelen det er nevnt i, men i forbindelse med overgangssaken skrøt enten treneren eller noen der nede i Legoland at Sivert var helt unik, og at de skulle spille ballen til ham så snart det var mulig. Husker eg ristet forsiktig på hodet av den påstanden der... Et rivjern, en innpisker og en nyttig bølle - jepp. Men feinschmeckeren som strør om seg med krempasninger? Nei  ;D
Gå av.

Spelaren

Nok en kamp startet på benken. Voldsomt tap heime mot FCK, et lag de faktisk slo i åpningen.

Han har, ifølge danske Tipsbladet, blitt danket ut av Gillis kompis Hallur Hansson.
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on December 02, 2018, 21:03:25 PMHan har blitt danket ut av Gillis kompis Hallur Hansson.

Han kjøper vi!

Ikke minst for at det øker sjansen for at Sønnen ikke kommer tilbake...
Rød makt på Hansa

osoerli

Smått med A-lagsfotball for tida
3 siste i Superligaen
10.11 AC Horsens - SønderjyskE     ubenyttet reserve
26.11 AGF-AC Horsens                      innhopp siste 10 minutt
02.12 AC Horsens - FC København innhopp siste 22 minutt

3 siste i reserveligaen, pulje 3
13.11 Viborg FF - AC Horsens          spelte heile kampen
19.11 Randers FC- AC Horsens       spelte heile kampen
27.11 AC Horsens -AGF                    spelte heile kampen
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Er det slemt å bemerke at det kan virke som at Sønnen trenger Faren som trener for å beholde plassen på laget over tid? Det er jo bare å se på de fire klubbene han har spilt for.
Rød makt på Hansa

ostraume

Det er litt slemt, han var jo virkelig god nok til å beholde plassen på laget. Merker meg også at Sønnen ikke er ung nok eller lokal nok til at forumets helter kommer han til unnsetning.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: Nixon on December 03, 2018, 08:15:35 AMEr det slemt å bemerke at det kan virke som at Sønnen trenger Faren som trener for å beholde plassen på laget over tid? Det er jo bare å se på de fire klubbene han har spilt for.

Når Horsens' trener Bo Henriksen ifølge VG kommer med denne perlen: "If you see Sivert, play him! Every fucking day of the week. Because he will not miss the ball", er det kanskje ikkje så rart at ting har endret seg litt. Kanskje danskene ikkje trengte en spesialist på tilbakespill? Nilsens styrke var å være ekkel å møte i et strategisk viktig rom for LAN-fotballen, en drittsekk for alle andre og en som raskt fikk grønske på klærne.
Gå av.

Spelaren

Spilte heile kampen i 1-3 tapet mot Midtjylland. Det bemerkelsesverdige er derimot avslutningsstatistikken :) . 53-0 ja...
Ser ut som alle de siste kampene i Danmark har vært helt Hawaii.
Gå av.

Gulløl

Sivert koser seg sikkert i Hersens Horsens. Det går vel for tiden i gløgg, snaps, and med brunede kartofler og æbleskiver. Og kanskje kommer julemanden på besøk om Sivert har vært snill i hele år  : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Quote from: Spelaren on December 17, 2018, 09:35:49 AMSpilte heile kampen i 1-3 tapet mot Midtjylland. Det bemerkelsesverdige er derimot avslutningsstatistikken :) . 53-0 ja...
Ser ut som alle de siste kampene i Danmark har vært helt Hawaii.
53-0 i avslutninger er vel det stikk motsatte av Hawaii
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Litt sånn som Liverpool-United i går...;)
Rød makt på Hansa

Gulløl

Det er dejlig å være norsk i Danmark, selv for barn ;)

Jan Bech angriber Horsens-anfører: Han opførte sig som et barn.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/jan-bech-angriber-horsens-anfoerer-han-opfoerte-sig-som-et-barn

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Kjekt at SHN var og så Brann i går da. "Brann er laget mitt" som han sier...

Alonso Solis

Quote from: Kagain on March 24, 2019, 08:18:07 AMKjekt at SHN var og så Brann i går da. "Brann er laget mitt" som han sier...

Det må han bare si, men Sivert er ikke verdig Brann. Supportere, støtteaparat og antakeligvis en god del ledere anser Sivert for å være nettopp det han er; en ryggradsløs halvbergenser med overflod av ekte, altoppslukende sunnmørsk griskhet, kokt sammen til en graut av falsk og misplassert selvgodhet som selv en mor forakter.

Lasaron

Hvis du har lyst på jobben som ansvarlig for et nytt brannmedium, er kanskje ikke slike beskrivelser den beste søknaden. 
Tren på langskudd

Kagain

March 30, 2019, 13:18:12 PM #343 Last Edit: March 30, 2019, 13:21:13 PM by Kagain Reason: Skulle ha sjekket nøyere
Hva er det jeg ikke har fått med meg her? Nytt brannmedium?

Edit: Nevermind, jeg fant ut hva det var snakk om :)

kabelmann

Et eget Brann-medium? Er det Åndenes makt som må til for å få gullet hjem
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Quote from: kabelmann on March 30, 2019, 13:57:52 PMEt eget Brann-medium? Er det Åndenes makt som må til for å få gullet hjem
Gjemme Lilli Bendriss under duken kanskje, og se hva som skjer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Skal spille playoff for nedrykk nå. Sånn kan det gå.


Superjack

Quote from: Kai-Olai on August 13, 2019, 20:51:30 PMSønnen er på vei til Sverige.

https://www.nrk.no/hordaland/sivert-heltne-nilsen-gar-trolig-fra-dansk-til-svensk-fotball-1.14659688

Viser jo at å gå til Horsens var et springbrett til noe større. Altså Elfsborg...

Fortsatt fjott etter fjorårets manøver.
Brannsupporter.

SK


Go Up