• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sivert Heltne Nilsen

Started by Jose Arrogantio, July 20, 2015, 20:15:22 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Alonso Solis

Tviler på han hadde valget om å vente. Horsens regner med å kjempe i neddrykksstriden og ønsker nok derfor å få han så fort som mulig. Han er ikke en typisk spiller klubber akkurat ligger langflat etter heller, så SHN så nok dette som sin eneste mulighet.

Jeg hadde forstått dette om det var en eksotisk klubb i et kult land, med ekstremt god lønn. Det er det altså ikke. Det er et møkkalag i et marginalt anerledes land enn Norge for en lønn som på ingen måte burde være nok til å friste mer enn seriegull med klubben i sitt hjerte, med sin far som trener, som en nøkkelspiller. Med mindre det ligger mer bak her er dette hårreisende av SHN, og like hårreisende av Soltvedt som lar han gå.

Crispo 2

Kan han ha hatt en utkjøpsklausul i kontrakten som ble innfridd?
Per Pettersen 1960-1964

Belfort

Quote from: Crispo 2 on July 29, 2018, 18:32:59 PMKan han ha hatt en utkjøpsklausul i kontrakten som ble innfridd?

Ikke godt å si. I morgen får vi forhåpentligvis svarene

Nixon

Quote from: Belfort on July 29, 2018, 18:38:10 PM
Quote from: Crispo 2 on July 29, 2018, 18:32:59 PMKan han ha hatt en utkjøpsklausul i kontrakten som ble innfridd?

Ikke godt å si. I morgen får vi forhåpentligvis svarene

Det er vel etablert at han hadde en muntlig avtale som ble innfridd.
Rød makt på Hansa

Alonso Solis

Den avtalen er bullshit. Det er, for det første, flere sesonger og kontraktfornyelser siden den avtalen ble inngått. Greit nok hvis det er ManU eller en kinesisk pengeklubb. Men hvor skal grensen gå? Finsk 2. divisjon? Det må jo i det minste være en sportslig eller stor økonomisk fordel for SHN for at Brann skal la han gå. Men neida, her skal vi gi fra oss muligheten til seriegull fordi SHN har så forbanna lyst å kjempe i nedrykksstriden i Danmark? Dette er så slett håndverk av Soltvedt at jeg går tom for ord. Jeg håper  inderlig det er en plan bak alt dette som vil vise seg de neste dagene. Men jeg er redd vi går inn i et nytt klovnevelde.

ACHTUNG

Hvorfor skal det alltid ende med mageplask, når man tror at Brann er på skinner igjen? LAN er ute og fabler om topp 5 og krever nye spillere, etter å ha vært med på å gi tommelen opp til at sønnen fikk forlate skuten for et lattervekkende beløp. På tross av det forsøker han å antyde at alt vedrørende Heltnes avgang er utenfor hans makt. LAN og Soltvedt jobber som et team, han vet veldig godt hvilke rammer kollegaen jobber innenfor og det blir bare for dumt når LAN er ute og bruser med fjærene og maser om nye spillere. Samtidig gir de den nigerianske toppscoreren knapt en sjanse, ikke en gang treningskampen mot FKH får han gjennomføre.

Jeg ble rett og slett i dårlig humør av å lese tullet til LAN i avisene idag, man får så lite tro på høstsesongen at det er kvalmt. Og hvilke signaler sender han ut, med det han lirer av seg, vs de spillerne som er i troppen pr idag? At de ikke er gode nok!

Nixon

Quote from: Alonso Solis on July 29, 2018, 18:55:13 PMGreit nok hvis det er ManU eller en kinesisk pengeklubb. Men hvor skal grensen gå? Finsk 2. divisjon? Det må jo i det minste være en sportslig eller stor økonomisk fordel for SHN for at Brann skal la han gå.

Avtalen hadde ikke noen grense såvidt vi vet. Noe som er er forståelig fra spilleren sin side. Avtalen ville jo vært mye mindre verdt dersom klubben skulle vurdere gevinsten på den måten du skisserer. Det ville jo vært nesten som å ikke ha noen avtale i det hele tatt.

Det hele koker ned til at Brann måtte legge seg helt på rygg tilbake i 2015 for å i det hele tatt får Sønnen til å komme. Han hadde visstnok tilbud med bedre vilkår fra andre klubber. Spørsmålet må jo være om han har bidratt så mye til oppturen siden den gang at det fortsatt er verdt det selv med denne famøse overgangen til Danmark.
Rød makt på Hansa

SK

July 29, 2018, 19:35:56 PM #157 Last Edit: July 29, 2018, 19:41:29 PM by SK
Quote from: Nixon on July 29, 2018, 19:25:31 PMDet hele koker ned til at Brann måtte legge seg helt på rygg tilbake i 2015 for å i det hele tatt får Sønnen til å komme. Han hadde visstnok tilbud med bedre vilkår fra andre klubber. Spørsmålet må jo være om han har bidratt så mye til oppturen siden den gang at det fortsatt er verdt det selv med denne famøse overgangen til Danmark.

Kan ikke se at det spiller noen rolle lenger når det i mellomtiden har blitt signert en ny kontrakt. Da har han garantert fått bedre vilkår enn i 2015, er nå i gullstrid i ES fremfor i OBOS, og gitt fra seg muligheten til å fritt kunne gå til andre klubber som han hadde hatt nå med den opprinnelige kontrakten.
Hvorfor skulle Brann ellers signert ny kontrakt med han ? Det gir ingen mening.

Sitat Heltne ved forlengelsen:
"- Det er ikke pengene det står på. Jeg føler at vi er på rett vei. Det har vært fantastisk til nå, med opprykk og sølv, men jeg vil oppnå enda mer med denne klubben"


Eivind

LAN fremstår som en slagen mann i dagens ballspark. Her ligger det mer under jorden..

kabelmann

Seriegull med Brann får han okke som (om Brann skulle klare det).
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Superjack

Quote from: Eivind on July 29, 2018, 19:59:11 PMLAN fremstår som en slagen mann i dagens ballspark. Her ligger det mer under jorden..

Ja, etter dagen ballspark og Ba spesielt... Hva f@en har skjedd?? Nå virker det meste rarere enn rarest. Dette henger rett og slett ikke på greip.

Kan undre og tenke mange rare grunner.
Tok Soltvedt å spilte høyt som med Haugen og håpet at Sivert valgt å bli, i lønsmodellen til Brann, men i motsetning til Bergenseren Haugen valgte Sunnmøringen Sivert pengene? Og Faderen er den som står med skjegget i postkassen???

Brannsupporter.

Huff

Må si meg enig med innleggene over meg ang LANs fremtreden i Ballspark. Hva som har skjedd aner vi fremdeles ikke, men at sønnen stakk var tilsynelatende overhodet ikke noe far var fornøyd med.

Jeg tror fremdeles ikke det er så enkelt som at SHN valgte Horsens pga lønn. Videre anser jeg det som uaktuelt at han ser på det som en større sportslig utfordring, eller et bedre utstillingsvindu - det toget har gått.

ACHTUNG

Så Ballspark nå og jeg sitter igjen med et litt annet inntrykk av LAN enn det man får inntrykk av når man leser artikkelen. Han virker både offensiv og positiv, i tillegg til at han indikerer at det kanskje kommer en løsning kommende uke. Dersom det virkelig er en høykvalitetsspiller på vei inn, så er jo det interessant. Jeg håper at det er en annen enn denne Unitedspilleren, for han har ikke fått prøvd seg på noe annet enn reservelagsfotball i England, Brann må ha en spiller man vet er et steg opp vs Heltne. Barmen snakker for øvrig som en kaptein, myndig og talefør.

Erifos

Quote from: ACHTUNG on July 29, 2018, 21:45:31 PMSå Ballspark nå og jeg sitter igjen med et litt annet inntrykk av LAN enn det man får inntrykk av når man leser artikkelen. Han virker både offensiv og positiv, i tillegg til at han indikerer at det kanskje kommer en løsning kommende uke. Dersom det virkelig er en høykvalitetsspiller på vei inn, så er jo det interessant. Jeg håper at det er en annen enn denne Unitedspilleren, for han har ikke fått prøvd seg på noe annet enn reservelagsfotball i England, Brann må ha en spiller man vet er et steg opp vs Heltne. Barmen snakker for øvrig som en kaptein, myndig og talefør.

Enig. I tillegg virker han oppriktig skuffet over SHNs valg og fraviker videre spørsmål rundt overgangen.

Ingen tvil om at det kommer til å skje litt ting denne uken!

ACHTUNG

Jeg tror også at Brann kommer til å strekke seg ekstremt langt, for å få has på spillere som kan forsterke elleveren.

ostraume

Hva skal en si? Veldig merkelig overgang. Fra SHN sitt ståsted er det kanskje forståelig. Bedre lønn, noe bedre utstillingsvindu, og så slipper han å jobbe med faren som sin nærmeste leder (ikke at det har et dårlig forhold, men for en ung mann er det jo greit å slippe å forholde seg til sin far på den måten).

Når det gjelder Soltvedt og Brann så blir dette et vrient vindu. Så langt har vi en stor svekkelse av første-11eren (SHN) og en klar svekkelse av stallen (Grønner). Her skal det jobbes for at vi skal komme styrket ut av vinduet!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

huleste

Hvorfor er fyren på Brann-trening i dag? #ba+

Crispo 2

Quote from: huleste on July 30, 2018, 12:11:10 PMHvorfor er fyren på Brann-trening i dag? #ba+

Nilsen trente for seg selv på dagens trening, og i følge saken er det i påvente av noen små detaljer angående overgangen som skal gå i orden i løpet av dagen..

Overgangsummen ligger på rundt tre millioner.


Eg bli faen meg dårlig av hele saken. En overgangssum så lav er grunn nok i seg sjøl til å kalle det hele en skandale. Uansett hvem som kommer inn i dette vinduet.
Per Pettersen 1960-1964

Spelaren

Tre millioner? Nok til å dekke inn publikumstapet når klubben viser null ambisjoner for høstsesongen. God jobb, karer.
Gå av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Quote from: Crispo 2 on July 30, 2018, 12:14:55 PMOvergangsummen ligger på rundt tre millioner.

Vanskelig å vite om man skal le eller grine. Danskene gjør nok begge deler.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Crispo 2

Soltvedt får mye pepper for dette, helt fortjent, men Sivert skal pinade ikke få slippe billig unna han heller.

Vi snakker i samme gate som når Tore Andre Flo forlot Brann som Bosmanspiller.

Per Pettersen 1960-1964

Sint balle

Har nesten vanskelig for å tro at det ikke er noe mer i denne saken som vi ikke vet. Tre millioner for SHN er jo absurd lite, spesielt med tanke på hvor vanskelig vi skulle være mtp Skånes.
Hvis det ikke er en veldig god grunn for det er det rett og slett en helt hinsides dårlig overgang for vår del.

SKBCPH

Her snakker vi topp-tre Brann-judaser gjennom tidene. Om planen er å signere så synes jeg det er jævlig frekkt å bare vise seg i Brann-tøy i dag...
- Vi har den treneren vi har.

Superjack

Quote from: SKBCPH on July 30, 2018, 13:03:20 PMHer snakker vi topp-tre Brann-judaser gjennom tidene. Om planen er å signere så synes jeg det er jævlig frekkt å bare vise seg i Brann-tøy i dag...

Understøttes
Brannsupporter.

Alonso Solis

Quote from: SKBCPH on July 30, 2018, 13:03:20 PMHer snakker vi topp-tre Brann-judaser gjennom tidene. Om planen er å signere så synes jeg det er jævlig frekkt å bare vise seg i Brann-tøy i dag...

Helt enig. Direkte frekt av SHN å stille i Brann-tøy i dag. Klipp han ned!

Superjack

Så mange ting som skurrer her at jeg lurer på hva som skjer.

Barmen sin uttalelse i går vitner om at Sivert ikke har høy stjerne i laget.
LAN sine uttalelser tolker jeg dithen at dette er en avgjørelse som er Soltvedt sin

Det som må ha skjedd er jo følgende: Soltvedt må ha akseptert et bud eller i det minste gitt Horsens lov å snakke med Sivert, for det er minimum for at samtalene kan finne sted, i følge Bosman reglene.

Holdt avtalen, og aldri trodde Sivert faktisk ville la seg lokke?  Er vel ingen som seriøst hadde trodd Sivert kunne risikere å gå til Horsens.....

LAN virker å fokusere på det han kan gjøre noe med. De spillerne han har.
Så jo Gorm geleidet LAN nesten ut på stadionmatten i Haugesund før intervjuet med BT i går.

 Soltvedt har jo kommet unna så langt, er jo LAN som har blitt spurt ut av BT og BA gjengen. Skulle veldig gjerne hatt tv intervju med Soltvedt også.

Brannsupporter.

Superjack

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Brann-formannen-folte-seg-tvunget-til-a-selge-Sivert-Heltne-Nilsen-258933b.html

Og der kom vel svaret på hvem som er rævhållet. Og i motsetning til hva Anders Pamer uttalte før ferien, Sivert er ikke vårt rævhåll.
Fy F¤## for en fjott.

Større sviker enn Flo. Med massiv margin. Fikk en enorm overgang til Chelsea og masse millioner. Han forlot heller ikke lagkameratene i en gullsituasjon. Det var uansett RBK sitt.
Judas, og han vet hva Judas er, for de er meget knyttet til kristendommen.

Brannsupporter.

Stril Power

Det må ha hendt eitt eller anna me ikkje veit om for at Sivert absolutt måtte vekk no.

- Vi prøvde alt vi kunne for å si nei, men Siverts ønske om å bli solgt var så sterkt at vi ikke kunne stå imot. Det var ikke et reelt alternativ å si nei, forteller Eivind Lunde, styreleder i Brann til Bergens Tidende.

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Brann-formannen-folte-seg-tvunget-til-a-selge-Sivert-Heltne-Nilsen-258933b.html


Alonso Solis

For en jævla møkkafyr. Svikter klubben, byen og lagkameratene - for hva?

Nixon

Quote from: Superjack on July 30, 2018, 13:28:23 PMOg i motsetning til hva Anders Pamer uttalte før ferien, Sivert er ikke vårt rævhåll.

Om to år er han Aalesund sitt rævhåll og får massiv pipekonsert når han blir liggende etter en liten dytt fra Barmen. Jeg gleder meg allerede!
Rød makt på Hansa

SKBCPH

Jævlig synd at FCK allerede har hatt sin hjemmekamp mot Horsens, ellers skulle jeg tatt med et svært banner der det sto akkurat hva jeg mente om fjotten.
- Vi har den treneren vi har.

ACHTUNG

Dette kan i neste konsekvens også få følger for LAN. Han bør ha resultatene med seg i høst.

ostraume

3 millioner!? Det er hindisides latterlig.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


SKBCPH

- Jeg skifter til en klub med et fantastisk stadion, gode folk omkring holdet og en lidenskabelig træner med et engagement, der smitter.

Et fint stikk til faren der eller?

Og "fantastisk stadion". Er han en av oss som er misfornøyde med den nye tribunen? Var da en litt voldsom reaksjon..
- Vi har den treneren vi har.

krakra

Sakk virkelig en helt standard «skryte av den nye klubben-uttalelse tolkes som et angrep mot Brann?

Belfort

Quote from: SKBCPH on July 30, 2018, 14:10:24 PM- Jeg skifter til en klub med et fantastisk stadion, gode folk omkring holdet og en lidenskabelig træner med et engagement, der smitter.

Et fint stikk til faren der eller?

Og "fantastisk stadion". Er han en av oss som er misfornøyde med den nye tribunen? Var da en litt voldsom reaksjon..

Ja, greit at den nye tribunen ikke blir all verden, men så misfornøyd kan han da ikke være

Belfort

Quote from: krakra on July 30, 2018, 14:11:59 PMSakk virkelig en helt standard «skryte av den nye klubben-uttalelse tolkes som et angrep mot Brann?

Definitivt. Overhodet ingen tvil om at det ligger mer bak denne overgangen. Vil vi noen gang få vite..

SKBCPH

Den siste der fra min del kan dere selvsagt ta med en god klype salt. Men at det er noe han er virkelig misfornøyd med i  Idrettsveien kan det ikke være noe tvil om...
- Vi har den treneren vi har.

krakra

For det første trenger det ikke ligger mer bak overgangen enn at Heltne Nilsen vet at han aldri blir aktuell for en bedre klubb enn Brann, fikk et fett lønnstilbud og så muligheten til å bygge opp litt cash til etter karrien.

For det andre: Ligger det noe mer bak så kommer han ikke til å si det i et passiv-aggressivt utspill til dansk presse

Nixon

Jeg tror heller ikke at det automatisk trenger å være noe misnøye. Fyren har kanskje fått sitt første tilbud fra utlandet og hopper på det fordi det kanskje også blir det eneste. Plusser man på mer penger er det kanskje nok og ikke noe mer dramatisk enn det.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Heltne kan ryke og reise, dette er noe av det mest provokative jeg noensinne har opplevd med Brann!!!!

ACHTUNG


Superjack

Quote from: ACHTUNG on July 30, 2018, 14:20:25 PMHeltne kan ryke og reise, dette er noe av det mest provokative jeg noensinne har opplevd med Brann!!!!

Min gamle mor har flere ganger sagt at hun ikke liker Sivert og at han virker som en ufyselig fyr. Stemmer på en prikk...
Brannsupporter.

Gulløl

5 år. Kanskje 1 million mer utbetalt i lønn pr.år. Det blir 5 millioner. Han er ikke bare litt Sunnmøring. Gliser hele veien til banken og dritter i Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

July 30, 2018, 14:26:37 PM #197 Last Edit: July 30, 2018, 14:30:18 PM by Huff
Dersom jeg tar feil og det ikke skulle ligge noe mer bak enn SHNs ønske om å utvide lommeboken, er dette nesten i kategorien at en bør vurdere sportssjefens stilling.

3.mill for en nøkkelspiller i en klubb der en kjemper om gull er hinsides latterlig. Hinsides. Det kan faktisk ikke sammenlignes med Helstad-overgangen ettersom en her gjennomfører salget med åpne øyne, og visshet om hva spilleren betyr for oss, det er ikke en lignende yngre spiller på vei inn med noen ''gentlemans agreement'' ingen misforståelser, ingen inkompetanse. En vet nøyaktig hva en gjør, at SHN går til en betydelig mindre klubb gjør det hele komplett vanvittig.

Forøvrig får vi håpe at ingen andre spillere har tilsvarende avtaler, tenk om FC Haka skulle by 15 Euro for Acosta, eller om Oud-Heverlee Leuven byr 20.000 kroner for Teniste.

ACHTUNG

Snakk om å forlate klubben i vanry, det er vel bare Tore Andre Flo som kommer dårligere ut.

Crispo 2

July 30, 2018, 14:41:17 PM #199 Last Edit: July 30, 2018, 14:42:49 PM by Crispo 2
Tviler på at Sivert Heltne Nilsen trenger å legge feriene sine til Bergen fremover.

Per Pettersen 1960-1964

Go Up